DIY kendin yap
Master sınıfları, talimatlar, faydalı ipuçları, yemek tarifleri.
» »Kısa kablolar varsa soket nasıl takılır
Kısa kablolar varsa priz nasıl takılır

Zamanla, Sovyet evlerinde, er ya da geç, yuvaları değiştirmek gerekir. Onlar titrek, modern euro fişleri onlara tırmanmaz, başka sebepler de var. Sovyetler Birliği'nin eski binalarındaki kablolar alüminyumdan yapılmıştır. Alüminyum tek damarlı tel oldukça kırılgandır ve bağlantı noktalarında da ısınırsa, eski prizi kapattığınızda kesinlikle kopacaktır.
Aslında benim örneğimde olduğu gibi. Uzun süre, teller zayıflamış bir temas nedeniyle ısıtıldı, böylece yalıtım çoktan eritildi. Şimdi küçük parçalar duvardan, soketten yapışıyor ve yeni bir prize takamıyorsunuz. Bu sorun özellikle tamirlerde oldukça yaygındır. Burada korkunç bir şey yok ve prensip olarak her şey kolayca tamir edilebilir.

İhtiyaç olacak


  • Shrink boru (tercihen farklı çaplarda bir set).
  • .
  • İki bakır veya alüminyum tel, çekirdek sayısı önemli değil, ana dörtlü en az 1,5 metrekaredir. mm.
  • Yeni çıkış.

Soketi sokete kısa kablolarla takın


Evdeki elektriği keserek başlayalım. Daha sonra, fazı belirlemek için soketin tüm temaslarını neon ampullü bir gösterge tornavidayla halkalayacağız. Bu şekilde, elektriğin kesinlikle kapatıldığından ve hiçbir şeyin hayatınızı tehdit etmediğinden emin olun.
Ön paneli sökünüz, eski prizin kontaklarını sökünüz. Söylediğim gibi, teller ısıtıldı, içlerindeki yalıtım eridi, kurutuldu ve kırılgan hale geldi. Ufalandığından çıkarılmalıdır. Bunun yerine, uygun çapta ısıyla daralan makaronu seçin.
Kısa kablolar varsa priz nasıl takılır

WAGO terminallerini kullanarak teller inşa edeceğim. Ancak bu uygun cihazların doğru şekilde kurulması gerekir, aksi halde kötü bir servis oynayabilirler. Yani: duvardan yapışan minimum uzunluk en az 2 cm olmalı ve 1 cm iyi temizlenmeli, buruşmamış veya bükülmemelidir. Bunlar ana kurallar. Bu nedenle, bükülmüş olan her şeyin düzeltilmesi gerekir ve düzleştirilen kesilir. Ve gerisini ısıyla büzüşmeyle izole edin. Özel bir saç kurutma makinesi veya normal bir çakmakla oturabilirsiniz.
İşte ne var:
Kısa kablolar varsa priz nasıl takılır

Bir tel koptu, ama korkutucu değil. Terminalleri tamamen örüyoruz ve geçiyoruz. Büyük artıları, şimdi tabakalaşmanın bakır tel ile yapılabilmesidir. Ben bir çok çekirdekli aldı. Yumuşak ve kopmaz.
Kısa kablolar varsa priz nasıl takılır

Eski yerine işlevsellik genişletecek bir çift çıkış aldı.
Kısa kablolar varsa priz nasıl takılır

Bağlanır ve kurulur.
Kısa kablolar varsa priz nasıl takılır

Sokağın yan oluklarına dayanarak eski ile aynı şekilde sabitlenir. Ancak gördüğünüz gibi, doğrudan duvara montaj için uzunlamasına bağlantılar da vardır. Bu sadece harika bir çözüm, özellikle kırık bir soketi olan ve tüm iç kısımları tamir edenler için güvenilir değil.
Kısa kablolar varsa priz nasıl takılır

Yama panelini takın.
Kısa kablolar varsa priz nasıl takılır

Elektriği açın ve işi kontrol edin. Her şey harika. Terminaller buradaki tüm gerekli yüklere dayanacaktır. Bu arada oldukça ucuzlar - . Bu onarımlardan tasarruf etmenizi sağlar.

Videoyu izle


Geri git
Yorumlar (74)
  1. Misafir Anatoly
    #1 Misafir Anatoly misafir 23 Ocak 2019, 02:37.
    21
    İşte üretici bu konuda ne diyor: “222-xxx serisinin WAGO terminallerinin alüminyum iletkenlerle kullanılması mümkündür, ancak tavsiye edilmez. Sınırlamalar, malzemelerin özelliklerinden kaynaklanır, yani alüminyum (dış) ve bakır iletkenin (terminale yerleştirilmiş) temas etmesidir. Alüminyum, elektriksel açıdan oksitlenebilir ve zayıf olduğundan, zamanla (kavşak), temas bozulacak ve belirli yükler altında yanmasına neden olacaktır.

    Alüminyum iletkeni (temas) korumak için, bu amaçlara özel olan WAGO Alu-Plus macunu kullanabilirsiniz, ancak anma akımı yükünün en az% 40 oranında azaltılması gerektiğine dikkat edin, yani maks. terminal 222-xx için akım 24 A'dır, sonra alüminyum için 16 A'yı geçmemelidir. "
    1. Misafir Vladimir
      #2 Misafir Vladimir misafir 27 Ocak 2019 11:39
      5
      2000 yılından bu yana, kabloların elektrik devrelerinin çalıştırılması kurallarına göre yenileriyle değiştirilirken alüminyum tel kullanılmadığı için, makineleri kalkandaki iş yerlerinde yenileriyle değiştirdiğimi hatırlıyorum, ikinci gün teller (alüminyum) makinelere yerleştirilmiş ve sıkıştırmayı unutmuş gibi görünüyordu (alüminyum tel sertliğini yitirdiğinde Isıtma) Eğer duvar kağıdı soketin olduğu yerde iyi ve güvenilir bir temas istiyorsanız, kabloları bir araya getirmek ve bükmek gerekir, eğer duvar kağıdı yerindeyse, o zaman onları nemlendirmeniz ve kesikli bir tür yapmanız gerekir, sonra ıslandığında, parçayı kenarlarından söküp alçıyı oymanız gerekir. teller yerine elektrikçi zamazhete delikler ve yapıştırma duvar kağıdı geri bir yer. Ciddiye alındığı takdirde, gözle görülür bir şekilde "duvar kağıdının bütünlüğünün ihlali" söz konusu olamaz. Kabloları uzatmak için tüm losyonlar fabrikasını sevmiyorum
  2. konuk
    #3 konuk misafir 23 Ocak 2019 3:48
    9
    Tüm WAGOscreens alüminyum için uygun değildir. Alüminyum telleri bağlamak için veya bakırın karışık bir versiyonunda, kontak yapıştırmalı terminaller kullanılır, bunlar siyah veya gri renkte mevcuttur. Alüminyum ve bakır teller bağlamak zorunda kalırsanız, bakır için tasarlanan soketten macun çıkarılır.
    1. Eugene
      #4 Eugene misafir 26 Ocak 2019 8:34
      1
      Neden ayrılıyor? Kaldırma duygusu? İkincisi, eğer terminali söküp çıkardıysanız, tellerin birbirine temas etmediğini gördünüz.
  3. Misafir Yuri
    #5 Misafir Yuri misafir 23 Ocak 2019 3:50
    14
    Bu terminaller alüminyum telleri bağlamak için tasarlanmamıştır.
  4. Andrew
    #6 Andrew misafir 23 Ocak 2019 5:58
    17
    Telli teller önce kollarla sonlandırılmalıdır.
    1. Misafir Alex
      #7 Misafir Alex misafir 25 Ocak 2019 10:51
      1
      Ben de not etmek istedim ama sen benim için yaptın.
  5. Misafir Vladimir
    #8 Misafir Vladimir misafir 23 Ocak 2019 6:55
    25
    Wago sadece Alman olabilir, her şey Wago’da sahtedir. Çıkış kablolarını sadece 2,5 mm veya daha fazla mono çekirdekli telli kablo ile yapamazsınız.
    1. vopros
      #9 vopros misafir 24 Ocak 2019 08:38
      5
      Neden böyle bir açıklama yapılır? Merak ediyorum Bu ifade doğrulanırsa, belirli bir makale veya paragraf olmadan bile, bağlantıyı bilmek çok ilginç olacaktır. Ama aslında makale. Durum standart. Kablo tesisatı bakır ile değiştirilmezse, dairenin tüm "elektriği" ihmal durumunda olduğunu varsaymalıyız.
    2. Misafir Nikolay
      #10 Misafir Nikolay misafir 24 Ocak 2019, 02:51
      6
      Sana böyle saçmalıkları kim söyledi? Telli tel bükülmüş ve kalaylı ve ileri !!! Sürekli 24V, 220V ve 380V değişen çeşitli soketler bulunan özel araçlar için elektrikli ekipman geliştirme faaliyetindeyim. Tüm kurulum esnek çok çekirdekli PuGV tel ile gerçekleştirilir. Materiel öğren canım.
    3. Misafir Sergey
      #11 Misafir Sergey misafir 25 Ocak 2019 5:59
      0
      nifiga! mono-tel, evet, 2.5'ten! orada üç tane çaydanlık olacak mısın? 2.5, hala gitmedi, daha fazlası, hisse senetleri için bile, zaten çok fazla.
    4. Victor Igorevich
      #12 Victor Igorevich misafir 2 Şubat 2019 11:37
      2
      Bir çok çekirdekli ilgili - kesinlikle doğru! Otomobil yerine, terminal bloklarını cıvatalarla kullanabilirsiniz. Onları birkaç hafta içinde tekrar dağıtırdım.
    5. meni
      #13 meni misafir 7 Şubat 2019 00:32
      0
      1. Kırık tek damarlı tel - aşırı ısınma ve yangın.
      2. Enerji iletimi dış hacimdedir. Daha yüksek voltaj - dış ses seviyesi üzerinden iletim sırasında daha az kayıp!
      3. Kıvrılmış teller bükülmeler sırasında bükülmeye daha az eğilimlidir.
      Sonuç.
    6. meni
      #14 meni misafir 7 Şubat 2019 00:34
      0
      Cevap aptalca. Sonunu lehimleyebilirsin ve seninkinden daha iyi çalışacak!
  6. Vasya
    #15 Vasya misafir 23 Ocak 2019 20:12
    2
    Herhangi bir şekilde elektrik. hepsi uzun değil ve güvenilir değil
  7. Misafir Alexander
    #16 Misafir Alexander misafir 23 Ocak 2019 9:20
    5
    Bir telli kablo ve Wago terminallerinin elektrik hatları için olmadığını okudum, bu yüzden bu yönteme katılmıyorum.
  8. yorumlar
    #17 yorumlar misafir 23 Ocak 2019 9:36
    9
    Bu durumda, Wago klemensleri, alüminyum ve bakır tellerin aynı anda bağlanmasına izin verecek şekilde özel (Al + Cu) kullanılmalıdır. Ambalajın üzerine yazılmıştır. Aksi takdirde, bağlantı zamanla ısınır.
  9. Misafir Yuri
    #18 Misafir Yuri misafir 23 Ocak 2019 9:42
    12
    Hiçbir durumda bunu yapmamalısınız: Alüminyum ve bakır kabloları bağlamak için sadece macunlu Wago özel klemensler kullanılır.
  10. Alexander Vyacheslavovich Golubev
    #19 Alexander Vyacheslavovich Golubev misafir 23 Ocak 2019 9:44
    17
    Bu prizde ne tür bir yük olacağı ile başlayalım.Bir çamaşır makinesi otomatik bir makine veya su ısıtıcısı ise, bu klipsler eritilecektir.
    elektrik 20 yıl
  11. Dmitry budykin
    #20 Dmitry budykin misafir 23 Ocak 2019 10:02
    8
    Terminaller, gösterdiğiniz alüminyum tel için değil. Bakır sert ve alüminyumu bağlamak için taşıyıcının tapalarını macunla kullanın, aksi takdirde terminaller alüminyum tel üzerindeki oksit film nedeniyle zamanla erir. Esnek tel, NShVI'nın kulaklarına soket içinde sıkılmadan önce kıvrılmalıdır.
  12. Misafir Alex
    #21 Misafir Alex misafir 23 Ocak 2019 10:07
    6
    Tam olarak değil. Alüminyum tellerle çalışmak için WAGO terminalleri özel bir macunla alınmalıdır. İç kısımdaki terminal aynı zamanda bakırdan yapıldığından ve bildiğiniz gibi, alüminyum ile bakır büküldüğünde, temas yüzeyi hızlı bir şekilde aşınır, temas kırılır ve bu genellikle yangına neden olur. Terminal bloğundaki macun alüminyum oksidasyonunu önleyecektir. Sokete takmak için, manivela terminali yerine başka bir terminal bloğu almak daha iyidir, çok daha küçüktür.
  13. YulyaS
    #22 YulyaS misafir 23 Ocak 2019 10:23
    5
    maalesef bu klemensler aşırı yüklenmeyi sevmiyor.
  14. Misafir Alex
    #23 Misafir Alex misafir 23 Ocak 2019 10:32
    19
    Bu tür ustalar yüzünden, o zaman her şey mavi bir alevle yanar. Terminal bloğu alüminyum ve bakır bağlamak için yağlanır. Kesinlikle bir elektrikçi değildi.
  15. Misafir Dmitry
    #24 Misafir Dmitry misafir 23 Ocak 2019 10:34
    3
    Bu terminaller alüminyum için değildir. makarna olanlar
  16. Misafir Michael
    #25 Misafir Michael misafir 23 Ocak 2019 11:25
    7
    1. "dörtlü" değil, ancak bölüm teller.
    2. Yeni telin kesiti 1,5 mm olmamalı, eski telin kesitine eşit olmalıdır.
    3. Eski metal soketi plastik olanla değiştirmeniz önerilir. Böylece, sıklıkla bağlantıyı basitleştiren ve ayrıca soket ve soketlerin gövdesindeki fazı ortadan kaldıran eski bir kablodan 2-3 cm daha alırsınız.
    3. Bir bakır teli olan alüminyum bir tel bağlarsanız, Terminallerin tellerin oksidasyonunu ve / veya ısınmasını önlemek için herhangi bir Wago'ya değil, özel bir dolguya ihtiyacı vardır.
  17. Ivan
    #26 Ivan misafir 23 Ocak 2019 11:39
    3
    Alüminyum ve bakır teller arasındaki bağlantı sizi rahatsız etmiyor mu?
  18. Cicero Tauride
    #27 Cicero Tauride ziyaretçi 24 Ocak 2019 00:58
    20
    buna sadece gerekli olmadığından denir. Sovyet soketleri 10A'daydı ve bu nedenle euro fişi oraya gitmiyor çünkü sadece 16A'da ve bu nedenle telin 1.5 değil, 2.5 sq olması gerekiyor. ve bacaklı terminal blokları; kenetleme kıskaçları, sadece bir tek çekirdekli ve çok çekirdekli COPPER tellerini birlikte sıkmak için tasarlanmıştır. Alüminyum için PASTE ile diğer serileri alüminyum için kullanmak gerekir. Ve kesinlikle Ali ile bir araba terminali almanıza gerek yok. Özellikle yazarın tavsiye ettiği gibi yaparsanız
  19. Plüton
    #28 Plüton misafir 24 Ocak 2019 01:18
    9
    Önceki yorumcuyu destekleyeceğim:
    1.Yazar, EMP'yi okudunuz mu? 2.5 karelik bir güç (aydınlatma değil) ağı için bakır iletkenlerin minimum kesitini okudunuz mu? Oku, oh.
    2. WAGO, sizin tarafınızdan uygulanan - iletken macun olmadan. Avukatlık yaptığınız GÜVENİLİR çalışmaları için, macunla WAGO'ya ihtiyacınız var ve bu nedenle tek telli çekirdekler için tasarlandı. Bu nedenle, çok uygun olmamakla birlikte, sert tellerle teller inşa etmek gereklidir.
    3. Topraklama PE iletkeni olmadan yeni bir prizi takın mı? Şey, tamam ...
    4. SOKET İÇİ BÜYÜK ŞEKİLLENDİRME TİPİ ÇIN Soket içine koyarak, çakmak tuşuna nasıl basarsanız, lütfen paylaşın.

    Elektrik mühendisliği çalışmalarında iyi şanslar!
    1. SFEI
      #29 SFEI misafir 24 Ocak 2019 9:16
      3
      3. Sokete yakından bakın, orada bir süre topraklama olmadı. Pe iletkenin muhafazasındaki alüminyum kablo, tüm Sovyet soketlerinde olduğu gibi sağlamadı.
      4. Sokete önceden aydınlatılmış bir çakmak yerleştirmek mümkündür (isteğe bağlı olarak).
      1. Beynin üzerinde olduğu sırayı okuyun. Kapalı kurulum için izin verilen 1,5 bakır akım akımı 15 A veya 3,3 kW'tır. Bu fazlasıyla yeterli.
      2. Vagi ve sabit kablo hakkında hemfikirim.
    2. toplu çiftçi
      #30 toplu çiftçi misafir 24 Ocak 2019 10:17
      3
      Uzun burunlu veya gövdeli gaz sobası çakmakları vardır.
    3. Misafir Vladimir
      #31 Misafir Vladimir misafir 25 Ocak 2019 3:46
      3
      SSCB evlerde ağda topraklama kablosu yoktu. Ve her nasılsa onlar fazla rahatsızlık hissetmediler. Oda kuru ise, prizi topraklamaya gerek yoktur. Tabii ki, banyoda, yalıtımın bozulması (durum hala plastiktir) teorik olarak şoka neden olabilir. Ancak büyük olasılıkla cihazın kendisi kısa devre yapar ve devre kesici çalışır. 20 (!) Yıl boyunca topraklama yapmadan elektrikli bir alet kullanıyorum ve garanti ediyorum: standart çift yalıtım güvenilir. Eğer doğru olan buysa ve soketleri topraklamak istiyorsan yap.
    4. Volodya
      #32 Volodya misafir 27 Ocak 2019, 02:33
      0
      Kapsamlı onarım hayranı mısınız
    5. Elena Igorevna Prokofieva
      #33 Elena Igorevna Prokofieva misafir 27 Ocak 2019, 02:41.
      0
      PUE 60 yıl okudu?
    6. Nestor
      #34 Nestor misafir 6 Şubat 2019 11:57
      0
      Kruşçev topraklama iletkeni NO. Hiç de değil.
  20. Eugene
    #35 Eugene misafir 24 Ocak 2019 03:45.
    1
    Çok yorumlu terminal blokları ile kullanılamazsa, aşağıdaki yorum doğrudur. Yüksek akım için alüminyum kablolama tasarlanmamıştır.
  21. Andrew
    #36 Andrew misafir 24 Ocak 2019 05:32
    7
    Bu sadece bir makale değil, aynı zamanda kötü bir tavsiye topluluğu.
    Elektrik prizlerinin terminallerinde, çıplak telli bir kabloyu manşon, uç veya benzeri bir şey olmadan bağlamak yasaktır.
    En iyi durumda, temas zamanla yanacak ve soket çalışmayı durduracaktır.
    En kötü durumda, böyle bir kurulum yangına neden olacaktır.
    1. Misafir Nikolay
      #37 Misafir Nikolay misafir 24 Ocak 2019, 02:56
      2
      Ve bükülmüş bir teli ışınlamak böylece sert bir mono-çekirdeğin zayıf olması için mi?
      1. Sektor
        #38 Sektor misafir 25 Ocak 2019, 16:45
        1
        Bunun için beynin işe dahil edilmesi gerekir. Her modern çocukta mevcut değil.
  22. Misafir Sasha
    #39 Misafir Sasha misafir 24 Ocak 2019 10:52
    0
    Yazar, kablolar kısa ve iyi yapıldığı zaman prizi kurmak için gerçek bir yöntem önerdi. Eleştirmenler yorumcuları basit bir alternatif sunmuyorlar. Aluminyum-bakır bağlantı üzerine oturtulduktan sonra prizde ve daha sonra fişde macun içinden temas oluşuyor mu? Tabii ki hayır! Alüminyum - çelik-pirinç-bakır, vb vb
  23. elektrikçi
    #40 elektrikçi misafir 24 Ocak 2019 1:15
    5
    Aferin! Vagonlar güzelce yanıyor ve sadece aydınlatmaya yerleştiriliyor, soketlere değil, özellikle de çiftlere!
  24. Leonid
    #41 Leonid misafir 24 Ocak 2019, 02:47.
    2
    Doğru terminali yakmak, tereddüt bile etmeyin. Makarnaya dikkat ettiğinizden emin olun. Soketler küçük yükler için değildir, ayrıca büyük yükleri de bağlar - ısıtıcılar.
  25. Misafir Roman
    #42 Misafir Roman misafir 24 Ocak 2019 3:42.
    2
    Kısacası, bu seçenek yağmurlu bir günde, ancak yanlış vagon tipi kullanılıyor. makaleleri okumak yerine uzmanları kısaca kullanın ...
  26. Roman
    #43 Roman misafir 24 Ocak 2019 17:26
    1
    Yanlış yapıyorum! Kabloları yukarıdaki duvardan oyuyorum, sonra eski çapta bir delik açtım! Sonuç olarak, yeni priz eskiden biraz daha yüksek! Gereksiz bağlantılar olmadan bütün tellerle eski bir deliği kapatıyorum
  27. Misafir Valery
    #44 Misafir Valery misafir 24 Ocak 2019 5:58
    1
    Diğer bir aptal şey, görünüşe göre yazar güç zincirlerinin ne olduğu hakkında hiçbir fikre sahip değil, duvar kağıdını kesmeden ve telleri uzatıp her şeyi sıvadan önce tel boyunca 2 cm'lik bir duvar oymanız yeterli.
    1. Misafir Alexander
      #45 Misafir Alexander misafir 29 Ocak 2019 06:56
      0
      PUE ve SNIP'e göre kabloları duvarın içine bağlamak mümkün değildir. Sadece bağlantı kutularında!
  28. Ancak elektrikçi
    #46 Ancak elektrikçi misafir 24 Ocak 2019, 08:04
    5
    Klipsli klemensler sadece bakır için uygundur ve genel olarak, özellikle alüminyum tellerle bir prize klemens takılmamalıdır. Kablolar kırıldıktan sonra, kablo ömrünün uzun sürdüğü ve tüm kabloları bakır olarak değiştirmek en iyisidir.
  29. yılan
    #47 yılan misafir 24 Ocak 2019 9:30
    4
    Kova büyüklüğünde bir boob var mı? Eski evlerde, uzun tellerin takılması zordur ve sonra terminaller vardır.
  30. toplu çiftçi
    #48 toplu çiftçi misafir 24 Ocak 2019 10:21
    1
    SSCB denilen soketler alüminyum tellerle 30 yıldır ayakta duruyor. ve onlarla hiçbir şey yapılmadı. yaylarındaki basınç temasları için.
    ve kalın sovr bağlamak için. Bir adaptör fişi kullanıyorum.
    ve Çin çıkışları sadece kötü. ve anahtarlar. Onlar için - colormet büyük ölçüde kaydedilir.
  31. Alexandr
    #49 Alexandr misafir 24 Ocak 2019 11:31
    0
    Wagi'yi prize koyamazsınız! Nafig, azami ışık ve avize büyük değilse yanacaksınız.
  32. Andrew
    #50 Andrew misafir 25 Ocak 2019 01:35
    2
    Nafig klemensler ve hatta soketlerde WAGO var! Prizi prizden çekin, bakır ve alüminyum tellere ayrı ayrı uygun akılarla bakım yapın, lehimle bağlantı kurun (üstündeki bir kovanla sıkıştırmak daha iyidir), ısı büzüşmeli. Yaklaşık 20 yıl önce, bu çıkışı yaptım - sorun değil.
  33. Eugene
    #51 Eugene misafir 25 Ocak 2019 09:31
    0
    Aynı komisyonda kaç kişi basacak? Bu WAGO terminal bloğu tipi prizler için kullanılamaz, bir anda erir. İnanmıyor musun? O zaman kendin için kontrol et, kabloların eski olmasının yanı sıra, hala Wagu kazıklarıyla meşgulsün.
  34. Dmitry K
    #52 Dmitry K misafir 25 Ocak 2019 10:48
    2
    Makale nasıl yapılacağı imkansız! Aşağıdakilerin tümünü özetleme:
    Teller bir nedenden dolayı açıkça ısınıyordu - temas kötü ya da çok fazla mevcut.
    Tel mahsur alınmaz.
    Çin'den Vago hiç bir araba değil ve bir elektrikçiden tasarruf etmek, kendinize saygı duyup bir toz fıçıda yaşamak değildir.
    Evet, alüminyumun bakır ile bağlantısı için olmayan kelepçeleri seçtim.
    Ben de bir çift soket aldı - aferin! Ütü ile bir elektrikli süpürge koyun!
  35. Gleb
    #53 Gleb misafir 25 Ocak 2019 12:16
    2
    Makale incilerle doludur.
    "Evdeki elektriği keserek başlayalım." - kendimizi bir daireyle sınırlandırabilir miyiz?
    "Sonra, prizin tüm kontaklarını çalacağız"
    Ve bunun gibi… Ama genel olarak, makale hiçbir şey hakkında değil. Yazmak yeterliydi, teller koptu, klemensler kullandı ve mutlaka WAGO kullanmadı.
  36. Sergey Bulygin
    #54 Sergey Bulygin ziyaretçi 25 Ocak 2019, 02:56
    2
    Bu prize bir ütüyü veya 2 kW'lık bir ısıtıcı bağlayın; bakır bir leğen ile örtülecek, daha sonra duvara çarpmanız gerekecek!
  37. vardabandıra
    #55 vardabandıra misafir 26 Ocak 2019 09:37
    0
    sıfırdan anlaşmazlık - Sovyet zamanlarında olduğu gibi terminal bloğunu alıyorsunuz - avizelere gitti ve mutlu olacaksınız, ancak gösterdikleri şey ateşe ve mezarlığa doğrudan giden bir yol.
  38. Al.
    #56 Al. misafir 26 Ocak 2019 11:41
    2
    Galvanik uyumluluğunu kontrol edin! Uçları sıyırın, yağdan arındırın, çevirin ve sızdırmazlık maddesi ile kaplayın.
    1. Misafir Sergey
      #57 Misafir Sergey misafir 28 Ocak 2019, 02:26
      0
      Onları 3 cm uzunluğunda bir bakır tel ile inceltmelerine gerçekten yardımcı oluyor.
  39. Konuk Tanrım
    #58 Konuk Tanrım misafir 27 Ocak 2019 07:49
    0
    Elektrikçi değilim, ama düşündüğüm gibi: Elektrik prizine sahip ve makarna ile veya WAGO ile rahatsız etmemek gibi bir felaket varsa. Kabloları zedelememek için biraz daha yükseğe delik açmak veya soket altında yeni bir yer delgeçle dikkatlice çıkarmak daha kolay değil mi?
    1. Sektor
      #59 Sektor misafir 28 Ocak 2019 17:32
      0
      Bu çok basit. Yani herhangi bir erkek normal yapacaktır, ancak gösterilerde bu gereklidir.
    2. Misafir Alexander
      #60 Misafir Alexander misafir 29 Ocak 2019 07:01
      0
      Geçti!
  40. Misafir Oleg
    #61 Misafir Oleg misafir 28 Ocak 2019 18:38
    2
    Kahretsin, demagoji yayıldı, elbette, kablolamanın eski olduğu ve hiç kimsenin 10 A'dan daha fazla bir şekilde restore edilmiş bir prize yüklenmeyeceği açıktı. Uygulamada, hiçbir şeyin okside olduğu ve macunsuz olduğu, 3 yıl boyunca 3 yıl boyunca tutulduğu kontrol edildi, ısınmıyor, her şey yolunda!
  41. Misafir Yaroslav
    #62 Misafir Yaroslav misafir 29 Ocak 2019 11:05
    0
    Dairelerimizde klemens yükü taşımayın. Ve macun yardımcı olmuyor - Ben şahsen birkaç kez kontrol ettim. Altı ay veya bir yıl sonra, ısınmaya ve yanmaya başlarlar. Profesyonel elektrikçiler, tüm inancım ve bilgilerimin aksine, normal bir kremle oksidasyona karşı koruma altında kapak altında bükülmüş - uçuşun normal olduğu ikinci yıl
  42. Gregory
    #63 Gregory misafir 30 Ocak 2019 04:18
    5
    Vago nedir? Siz alırsınız NORMAL klemensleri alırsınız (12 adet şerit türüyle satılırlar), tellerin ayrıştırılması ve bir VİDA İLE sıkılaştırılması için bir defada kesilirler. Ve WAGO'nun orada önerdiği gibi. Ne tür macun, kullanılacak gres. Almanlar, VAG yağlama konusunda uzmanlar :) Eski bir evdeki yeni evinde (45 yaşında) bütün priz ve anahtarları değiştirdi. Avizelerin takılması için de uygundur. Orada da sık sık saplamalar tavandan dışarı sopa. Terminal bloğunu bu parçalara sabitledim ve en azından her ay avizeleri değiştirdim
  43. Aleksandr Nikolaevich
    #64 Aleksandr Nikolaevich misafir 2 Şubat 2019 10:08
    2
    Hiçbir zaman Wago'yu güç devrelerine bağlamadım. Bir uygulayıcıyım ve müşterinin isteği üzerine wago yüklemek zorunda kaldım ve değiştirmek zorunda kaldım, çünkü çoğu durumda müşteri benim için önemsemeler satın alıyordu. Bu yüzden, onu tekrar yapmak için gerekli olduğunda, çoğu durumda bir bükülme yaptı. Wago sadece aydınlatma için kullanılabilir - akımlar orada küçük ve bu yöntemle kurulum hızı haklı. Arkadaşlarım ve başka bir neden var, ya da daha doğrusu, eğer kısa teller 1 ise, çıkış kutusunda wago'ya karşı iki bütün. Bunlar boyutları. Bazı soketler basitçe uymaz, örneğin topraklama ile gerçekten daha derinler! . Ve 2. KVT şirketinin oldukça güvenilir ve oldukça ucuz bir çift vidalı terminal bloğu vardır - bu terminal bloğu da çok kısa bir kabloya bağlanabilir. Ve bu terminaller WAGO'dan iki kat daha incedir. Bunu cephanene götür.
    1. Andrew
      #65 Andrew misafir 4 Şubat 2019, 02:01
      0
      WAGO tarafından Birleşik Devlet Muayenesi olan insanlar piç, hızlı ve kolaydır. Altı ay önce kendime bir mutfak koydum, her şey açıktı, bu yüzden fazla tırmanmadım, iki özellik geldi, tüm ağacı bir elektrikçiye tırmandırdılar. Bunlara, biri ocak ve fırının altına 6mm, bulaşık makinesinin altına ikinci 2.5mm ve küçük eşyalara iki yuva getirdim. Demek hepsi istiyor ... Mantıklı soruma göre, cevabım vaganın 40 amper, yani. 8,5 kW WAGO'yu açtım, bakır var mı? Pirinç? amperden 20'ye kadar iletkenler. Kısacası, bu bir saatli bomba.
  44. Misafir Vladimir
    #66 Misafir Vladimir misafir 3 Şubat 2019 18:28
    0
    Herhangi bir klemensi vidalı kontaklarla birlikte alabilirsiniz. Kurulumu kolaylaştırmak için çok telli parçalar kullanın. Isıyla büzülme gerekli değildir. Vidalı terminal bloğunun hacmi ve fiyatı daha düşüktür. Telli telin lehimli ucunu bir vida ile sıkarken, vida telin ucunun prolated alanına gider, böylece basitçe bastırılmış bir monolit temas bölgesinin üzerinde durur. Telli ağaç bitkinin içine istediği gibi uzanır, yani. kırışıklıklar olmadan bükülmez, ancak monolit yerleştirildiğinde ve takıldığında kendini kırabilir, çıkışın ara vidalarının kelepçelerinin altına düşebilir (eski soket kutularının metal olduğunu unutmayınız, yalıtkan çizilmeleri oluşabilir.
  45. Misafir Yuri
    #67 Misafir Yuri misafir 3 Şubat 2019 11:03
    1
    Vago sadece prizlerde ışıklandırmaya uygundur, onları sokmamak daha iyidir.
  46. Misafir Oleg
    #68 Misafir Oleg misafir 4 Şubat 2019 18:04
    0
    Beyler, elektrokimyasal uyumu unutmayınız. Bir çift alüminyum bakırın aşınmasını önemli ölçüde etkiler. Bu aynı zamanda terminal bloklarının kullanımı için de geçerlidir. Bu yüzden, aynı tipte bir kabloyu kullanmak, lehimlemek veya haşlamak için bir bükülme yapmak veya bir tüp veya kapakla izole etmek daha iyidir. Borularda montaj boşlukları veya kablo varsa, kesmeden önce teli değiştirmek daha iyidir. kutu.
    Bu arada, SSCB’deki bakır tellerin 70’leri esas olarak kullanılıncaya kadar ve kurutma ve kopma kısa devreye izin vermese bile, iç kablolama için kullanılan "erişte" hala hava boşluğu vardı.
  47. Ku
    #69 Ku misafir 4 Şubat 2019 18:49
    0
    Bu UG da yayıldı.
    Bunu prensipte yapamazsınız!
    Burada iletkenlerin kesitinden başlayarak her şey yanlış.
    Bu serinin Vagi'si alüminyum ile kullanılamaz, iç kısımdaki sıkıştırma teması iletkeni "kesmek" için çalışır - yumuşak alüminyum er ya da geç kesilir, artı bakır-alüminyum buhar = kimyasal korozyon. Klemensler, yani içinde soğan oksidasyon macunu bulunan özel vagonlar serisi, özel olarak bakır alüminyum işaretlenir ve geçmelidir, kelepçelenmez.
    Ek olarak, 20 amper işaretlemesine rağmen, terminal bloklarını aydınlatma dışında, yüklerin küçük olduğu yerlerde kullanmayacağım.
  48. U-96
    #70 U-96 misafir 5 Şubat 2019 11:37
    1
    bazı güç mühendisleri ve profesörler buraya bakıyor! cıvatalı bir bağlantıdan daha iyi bir şey yoktur!
  49. Misafir Victor
    #71 Misafir Victor misafir 6 Şubat 2019 11:24
    0
    İşte yazar da dahil olmak üzere tüm okur yazar! Telli tel! Ve çok çekirdekli bir damar değil
  50. Misafir Vladimir
    #72 Misafir Vladimir misafir 7 Şubat 2019 10:19
    0
    Bom, 65 mm plastik derinliğe konmalı ve soket 4 vida üzerine monte edilmelidir

    ve senin bağınla birkaç kez çektim ve her şey düşecek

Ayrıca okuyun

Çamaşır makineleri için hata kodları