DIY kendin yap
Master sınıfları, talimatlar, faydalı ipuçları, yemek tarifleri.
» "" Sıfır "ve" dünya ": temel fark nedir?
Tarihsel olarak, Rusya Federasyonu'nda ve komşu ülkelerde olduğu gibi, topraklama ilkesinin nötr iletken topraklama devresine bağlandığında kullanıldığı ortaya çıktı. Birçok insanın “meşru” bir sorusu olabilir: eğer birbirleriyle temas halindelerse, o zaman neden bu kadar çok tel çekiyorlarsa - her yerde çift çekirdekli bir kablo çekmek yeterlidir (faz ve sıfır hat) ve sıfır bir çekirdekten topraklamak mümkün olacaktır! Bununla birlikte, bu tür bir sorunda bir teknik nüans gizlenmiştir, bu da bu çözümü sadece işe yaramaz bir oyuncak haline getirmekle kalmaz, bazı durumlarda oldukça tehlikeli bir işe dönüşür.
Sıfır ve toprak, temel fark nedir

Bekleyemeyen ve "geriye bakmak" isteyenler için bir priori "gizli" diyeceğim - temel fikir topraklama kablosunun toprağa bağlandığı yerdir. Bunları doğrudan prize takma, topraklama iletkenini (sarı-yeşil tel) sıfıra (mavi tel) bağlama seçeneği doğru olmayacaktır. Böyle bir topraklama devresi, PUE'nin gereklilikleri ile çakışacaktır. Sonuç olarak, insanlar için elektrik şokuna karşı koruma olmayacak, ayrıca daha fazla güvenlik sorunu da eklenecektir.
KY'de, herhangi bir seçenek olmadan, topraklama iletkeni ne olması gerektiği açıkça belirtilmiştir. Herhangi bir bağlantı kesme elemanı olmadan sürekli bir kablo olmalıdır - röleler, sigortalar, anahtarlar ve diyelim ki elektrik fişini prizden çekerek.
ÇYP'de öngörülen bu temel gerekliliği ihlal etmeye değer - ve bir kişinin elektrik çarpmasına karşı güvenli bir şekilde korunmasından kaynaklanan topraksız bir kurguya dönüşüyor. Ancak teoride öğrettiği ve uyguladığı gibi, bununla ilgili problemler burada bitmiyor! Eğer hala sıfır teline topraklama işlevi vermeye çalışıyorsanız, o zaman buzdolabı, mikrodalga fırın veya diğer ev aletlerinin durumunda enerji oluşması ihtimali göz ardı edilemez. Bunun nedeni, bir elektrik akımının, sıfır akım telinden karşılık gelen bir voltaj düşüşü ile akmasıdır; bunun değeri, akım gücü, ölçülen konum ile orijinal topraklama noktası arasındaki boşluktaki iletken direnç endeksi ile çarpılarak belirlenebilir. Dahası, böyle bir voltajın büyüklüğü onlarca volt ile tanımlanabilir, yani insanlar için tehlikeli olabilir (sınırda - ölümcül!).
Sıfır ve toprak, temel fark nedir

Bazı sonuçlar çıkarmaya ve vurgu yapmaya devam ediyor. “Sıfır” ve “dünya” arasındaki temel fark nedir? Akımın nötr kablo ve anahtarlardan geçtiği gerçeği, aynı giriş makineleridir. Yani, sürekli bir damar şeklinde "toprak" sahibi olmak istiyorsak, şunu yapmalıyız:
  • çok katlı apartmanlarda: elektrik tünelinde özel bir toprak iletkenine bağlayın;
  • Bireysel konutlar için: Bağlantı noktası giriş otomatik bir makine olmalı, daha doğrusu girişteki sıfıra giden tel, hava ya da yeraltı kablolarından eve en yakın iniş trafosundan eve uzanan ve sıyırıcı kesiti bakır tel için en az on milimetrekare olmalıdır ve 16 mm2 - alüminyum çekirdek için (PUE'deki ilgili paragrafa bakın).

Giriş makinesinin arkasındaki herhangi başka bir yer "toprak" olarak kullanılamaz, bu nedenle evin yakınında bulunan metal külçelerden elektrik panelinin gövdesine kadar hiçbir şey düşünülemez.
KİH'de belirtilen kuralları asla unutmayın.Onlara göre, kişi temel, ancak gerçek bir kural tarafından yönlendirilmelidir: bu özel kablonun “topraklama” olduğundan emin olmadığınızda, 30 mA artık akım cihazı dışında hiçbir şey bağlamamalısınız. Devre kesiciden farklı olarak anında çalışır. Tanrı nasıl güvende tutulacağını bilir!
Geri git
Yorumlar (144)
  1. Nikolai.
    #1 Nikolai. misafir 6 Ocak 2019 3:57
    12
    Topraklamanın ve topraklamanın ne olduğunu unutmanın zamanı geldi. Mevcut evler tek bir kablo ile güçlendirilmektedir. Başka bir deyişle, yalnızca faz kalkandan eve girer. Ve sıfır kablolar daireden kalkanın içine girer ve ana kablonun sıfır teline "oturan" sıfır çubuğa asılır ve bu da toprak cıvatasına asılır. Hepsi bu kadar. Daha fazla düşünmek gerekli değildir. Bu, toprak veriyolu ana devreden ayrı tutularak elektrik enerjisinin çalınmaması için yapılır.
    Ancak bu çip bile atlanabilir ve tüketicilerinizden gelen tüm dürtükleri üzerine asmak için “kendi karayolu otobüsünüzü” kurabilir, ancak bunun nasıl yapılacağı pratikte imkansızdır, tüm telleri sıfırlamak, yenilerini koymak, “kendi”. Seni anlayacaklar.
    1. Eugene
      #2 Eugene misafir 6 Ocak 2019 7:51
      43
      “Topraklamanın ve topraklamanın ne olduğunu unutmanın zamanı geldi” demiştiniz mi?

      topraklama var ve topraklama var, ve nihayet bu makalede bir şeyi açıklayan daha saçma yazılmış.
      Kısaca, sıfırın her zaman topraklandığını, eski evlerde trafo merkezlerinde topraklandığını ve bu tür evlerde toprak bulunmadığını söyleyeceğim, çünkü her zaman her şeyden tasarruf edilen “kepçe”, her dairenin girişindeki toprak telini uzatmak üzücü ve şimdi en basit şema şalt girişinde topraklama zaten topraklanmış ve ondan ayrı bir toprak çekilmiştir. Ve herkes uzun bir süre bu sisteme geçmeliydi !!! her zamanki gibi, boktan tasarruflar tüm insanların ithal ev aletlerini normal şekilde kullanmalarına izin vermiyor, çünkü her zaman !! arazi gerekir !! ve biz kepçenin yarısındayız ve Batı medeniyetinin faydalarını kullanıyoruz.
      1. goldeneye
        #3 goldeneye misafir 7 Ocak 2019, 02:50.
        20
        Sevgili, medeniyetin yararlarını kullandık. 19. yüzyılın tam ortasına kadar şimdi ve ahlaksızlığın meyvelerini ve insanlığın tam bir bozulmasını yaşıyoruz.
      2. boris
        #4 boris misafir 9 Ocak 2019 10:55
        12
        RCD’miz ne zaman ortaya çıktı? O zamandan beri, üçüncü bir kabloya ihtiyaç vardı. Bu 90'lı yıllar. 3. telin yokluğu “kürek” tasarrufu değildir, bu demir dışı metallerin teorik olarak kabul edilemez bir harcamasıdır. 3. bir kabloya hangi amaçlarla ihtiyacınız oldu? Dünyanın her yerinin tarafsız olduğunu düşünüyor musunuz? Ve eğer doğrusal 220 ise, bir üçgende evet? Amerika Birleşik Devletleri'nde, genel olarak, ev sektöründe, uzun süredir “domuz” kanalından yiyecek var. Japonya'da veya ABD'de kullanılan ev aletleriyle, özellikle de aynı “domuz” un orta noktasından güç alıyorsanız çalışmayı denersiniz.
      3. RRR
        #5 RRR misafir 9 Ocak 2019 1:59
        12
        Saçma yazıyorsunuz, konunun özünü anlamıyorsunuz, insanları yanıltmayınız
      4. timsah
        #6 timsah misafir 13 Ocak 2019 03:32
        28
        Kaşık çöpü temizlemek için iyi bir araçtır. Ne yazık ki, kafanızdaki çöpleri gidermek için ne tür bir kepçe gerektiğini düşünemiyorum.
    2. manolis
      #7 manolis misafir 6 Ocak 2019 8:49
      1
      Kalkandan artı alın ve evin içine sürmeyin ve eksi
      1. Misafir Vlad
        #8 Misafir Vlad misafir 9 Ocak 2019 01:28.
        18
        Evi sürekli voltajla çalışan başka bir "usta". DC devrelerinde artı ve eksi. Evin alternatif akımı var. Sıfır ve Faz.
        1. sulu yemek
          #9 sulu yemek misafir 14 Ocak 2019 18:53
          4
          Evin alternatif akımı vardır, 3 faz 120 derecelik (toplam 380 volt) açılı ve merkezde sıfırdır, yani esasen bir çapraz otobüsdür. Bu veri yolu ve herhangi bir faz arasındaki fark 220 (230) volt verir.
      2. Vladmir
        #10 Vladmir misafir 15 Ocak 2019 11:09
        1
        iyi sen .... ah ne yoğun!
      3. vano55
        #11 vano55 ziyaretçi 1 Mart 2019 20:35
        1
        AC'de (+) nerede buldun?
    3. Mitya
      #12 Mitya misafir 10 Ocak 2019 3:39
      13
      KYE finansmanı umursamıyor - bu onun amacı değil, güvensizliği. Sadece bir örnek: Eğer 0 kırılırsa, kısa devre yapılmışsa, kasa (diğeri buzdolabını diyelim) 220V'tan daha düşük olmayan voltaj altındadır !!!
      1. Andronus
        #13 Andronus misafir 13 Ocak 2019 20:10
        0
        Gerilim, iletken uçlarındaki potansiyel fark olarak adlandırılır ve tüketicinin (buzdolabının) direncinden dolayı, fark düşer ve çıkış 100'den fazla olmayan 100 olacaktır.
        1. Misafir Alexander
          #14 Misafir Alexander misafir 23 Ocak 2019 00:27
          5
          Paten ve 100 V düşecek kadar
      2. Juan
        #15 Juan misafir 21 Ocak 2019 3:00
        4
        Buzdolabının kasasını enerjilendirmek için önce bu gerilimi kasaya iletmeniz veya yalıtımı kırmanız ve kompresör motorunu kırılmayacak şekilde kırmaya çalışmanız gerekir.
      3. Markos
        #16 Markos misafir 7 Mart 2019, 11:12
        0
        Tam da PUE'de, buzdolabı kasasının (çift yalıtımlı elektrikli cihaz) sıfırlama gerektirmediği öngörülmektedir.
    4. Misafir Michael
      #17 Misafir Michael misafir 12 Ocak 2019 17:50
      2
      Önerdiğiniz gibi çalmak için, tezgâh üzerindeki mührü açmanız ve 0 ile fazı değiştirmeniz gerekir ve bu kolayca belirlenir, çünkü sayaç durur, eğer fazı değiştirmeye ve sayacı zıt yönde döndürmeye karar verirseniz, bu yalnızca saf mekanikte etkilidir. tambur boyunca optocoupler veya hall sensörleri olan elektronik sistemler, genel olarak dönme yönü
    5. Ruslan
      #18 Ruslan misafir 26 Ocak 2019 11:39.
      2
      Nikolay, açıkça elektrik enerjisi endüstrisinde uzman değilsiniz, bu nedenle lütfen bir tıkaç yapmayın ve sıradan insanları yanıltmayın!
    6. Misafir Alex
      #19 Misafir Alex misafir 2 Mart 2019 11:31
      0
      Elektrik mühendisliğinde hiçbir şey anlamadıysanız, o zaman hiçbir şey yazmayın, çünkü saçmalığınızla insanları ölümcül tehlikeye maruz bırakırsınız. Böyle bir şey yazmak gerekliydi - "sadece evden kalkanın girdiği evre"!
      O zaman saçmalık tamamla. Yükselticideki bir apartmanda, bir fazlı, biri sıfır olmak üzere üç faz iletkeni döşenir. Şalt cihazında (giriş dağıtım şalt sistemi), sıfır ve topraklama kabloları aralarında bir atlama teli bulunan (!) Farklı otobüslere bağlanır, çünkü girişdeki sıfırın topraklanması gerekir, çünkü bu binanın yerel topraklama devresini topraklama yoluna bağlayarak yapılır. Özel evler için, ilke aynıdır: Girişteki sıfır, tekrar topraklanmalıdır, yani. Yerel (bu ev için) topraklama devresine bağlı, bu noktadan başlayarak, sıfır çalışan ve koruyucu iletkenler devrenin tüm bölümlerinde kesinlikle ayrılmalıdır.
  2. Egor
    #20 Egor misafir 6 Ocak 2019 18:28
    74
    Yazar, hakkında hiçbir fikri olmayan bir konu ortaya çıkarmaya çalışıyor. PUE'ye atıfta bulunur, ancak öyle görünüyor ki onlara bakmadı. Topraklamanın ve topraklamanın ne kadar farklı olduğu hakkında hiçbir fikri yok. Topraklama nerede kullanılır ve topraklama nerededir? Genel olarak, yazarın kafasındaki karışıklık, yetkin olmadığı bir konuyu ele aldı.
    1. Juriç
      #21 Juriç misafir 8 Ocak 2019 9:49
      10
      5+. Tamamen katılıyorum.
    2. meni
      #22 meni misafir 9 Ocak 2019, 10:05
      8
      Tamamen katılıyorum. Makalenin yazarı konuyu anlamadı. Genel olarak, özellikle elektrikçilerle ilgili bu tür şeyler, teknik geçmişi olan kişiler tarafından yazılmalıdır.
      1. Misafir Alexander
        #23 Misafir Alexander misafir 9 Ocak 2019 19:44
        7
        Bir uzmanlık alanında yükseköğretimin varlığı bile her zaman birinin görüşünü ifade etme hakkını vermez. İran'daki bir çeşit nükleer santralin yapımında yer almasından (inşaatta değil, işletmeye alınması gibi görünüyor) çok gurur duyduğu işletmemizdeki elektrik dükkanının bir başkanına sahibiz. Bu nedenle, “dokunma gerilimi” kavramının olduğunu duymadı, ancak bu kavram ya PTB'de ya da “Aşama gerilimi” kavramının yakınında bir yerde bulunan Elektriksel Kurulum Kurallarında mevcut. Ve iyi çalıştı.Ve karım, MVTU im mezunu. Bauman, bir yeterlilik elektrik mühendisi diploma yazarken topraklama cihazının direnci gibi bir şey hesapladı. Ancak bunu birkaç yıl içinde açıklayabilmesi pek mümkün olmadı, ancak araştırma enstitüsünde lider mühendis pozisyonunda büyümüştü. Bu yüzden pek çok şey bilmek gerekli değildir. Sadece projeye göre yapmanız gerekir ve tasarımcılar kuralları bilmeli ve onları takip etmelidir.
        1. Ruslan
          #24 Ruslan misafir 26 Ocak 2019 11:47
          2
          Yüksek bir konum her zaman bir bilgi ve zekanın göstergesi değildir - bunu patronunuzun ve kendi karınızın örneğiyle onayladığınız için teşekkürler!
  3. Pavel Petrovich
    #25 Pavel Petrovich misafir 6 Ocak 2019 18:32
    36
    Adamlar. Ve bu yazıyı yazan ve birçok yorumcunun ne yazdıkları hakkında hiçbir fikri yok. Öncelikle en azından III-grubunu elektrik güvenliği için almaya hak kazanmalısınız, daha sonra bir şeyler yazmalısınız. Elektrik mühendisliği ve elektrik güvenliğinde kurallarda belirtilenlerin dışında hiçbir kavram yoktur !!!
  4. Sanya
    #26 Sanya misafir 6 Ocak 2019 18:44
    2
    hepsi eğlenceliydi, tabii ki güvenlik çok önemli, ama büyükbabalarımızın şu anda bizden daha aptal olduğunu düşünmek zorunda değiliz, çoğu özel evlerde bile gerçek bir sıfır yok, ilk destek sıfıra bağlı ve iki kablo aracılığıyla eve giriyor; Ülkemizdeki her şey nasıl olmalı?
  5. Gregory
    #27 Gregory misafir 6 Ocak 2019 18:45
    1
    Bir şeyi anlamıyorum, akım değişiyor, yani sıfır ve faz dönüşümlü olarak yer değiştirmeli. Yani, eğer akım bir yönde akıyorsa, diğeri. Ve sıfır 1/25 sn'de sıfır değildir. Neyi yanlış anlarım?
    1. Misafir Alex
      #28 Misafir Alex misafir 6 Ocak 2019 9:20
      8
      Bunu anlamıyorsun. Orada kimse yer değiştirmez. Sıfır - sıfırdır ve ikinci kablodaki (faz) voltaj seviyesi sıfıra göre değişir. Bu ondan daha fazla, o zaman daha az. Eh - basit bir şekilde.
      1. Den kol
        #29 Den kol ziyaretçi 8 Ocak 2019, 12:39.
        0
        Hiçbir şey net değil.
        1. Misafir Vladimir
          #30 Misafir Vladimir misafir 15 Ocak 2019 11:16
          3
          Örneğin, camın sıfır olduğunu düşünüyoruz, aptalca sorularınız üzerinde düşünmek için hala gülemiyorum ...
      2. Misafir Vlad
        #31 Misafir Vlad misafir 9 Ocak 2019 01:35
        1
        Hangi voltaj seviyesi değişiyor? Bir voltmetre alın ve ölçün. Sıfır ve faz 220 volt arasında, herhangi iki faz arasında 380 volt. Saçma sapan konuşma.
        1. Misafir Vladimir
          #32 Misafir Vladimir misafir 9 Ocak 2019, 02:02
          1
          Yyy. Genlik değeri, nasıl değiştiğidir. Ve nifiga 220 değil, 380 V değil. Ama şu anki, evet, tam dediğim gibi.
        2. Misafir Alexander
          #33 Misafir Alexander misafir 13 Ocak 2019 20:08
          1
          Ve eğer bir voltmetre yerine osiloskop alırsanız?
        3. Andronus
          #34 Andronus misafir 13 Ocak 2019 20:15
          0
          Evet, voltaj değişmiyor ama potansiyel
    2. Misafir Vlad
      #35 Misafir Vlad misafir 9 Ocak 2019
      5
      Alternatif akımda))) yerleri değiştiren faz ve sıfır değildir, fakat faz saniyede 50 kez salınım frekansı olan bir sinüzoid boyunca ilerler. Duyulan akım frekansı nedir? Hertz'de belirtilmiştir. Şebekede 50 Hz frekansı ve ABD ve Avrupa'da 220 Volt voltajı, 60 Hz frekansı ve 127 Volt voltajı bulunmaktadır.
      1. Nikolay Polozok
        #36 Nikolay Polozok misafir 9 Ocak 2019 09:19
        2
        ABD'de, soketlerde 110V 60 Hz ve Avrupa'da 230V 60Hz.
      2. Andrew
        #37 Andrew misafir 9 Ocak 2019 10:32
        1
        Ah! Bu, mantıklı bir yorum, filan yorumunda değil
    3. Misafir Sergey
      #38 Misafir Sergey misafir 14 Ocak 2019 00:10
      1
      Sadece iki kablo varsa, her 50 saniyede bir ileri ve geri doğru anlarsınız ve yön yoktur, teller eşittir. Fakat gerçek hayatta üçüncü bir iletken vardır - toprak, (yani, ya da vücudun statik kapasitesi) ve burada buna göre her zaman sıfırdır ve faz gerilimi değişmektedir.
  6. Misafir Sergey
    #39 Misafir Sergey misafir 6 Ocak 2019 18:49
    1
    Darbeli güç kaynaklarında, özellikle bir bilgisayarda, Euro çıkışlarını kullanırken, gerilim, orta noktası toprağa bağlı olan kapasitörler tarafından bölünür ve kapasitörlerin köprüsünden kendilerine 220 verilir, Gerilim bölücünün sıfır ile bir yarısı arasında dağıtıldığında bu doğru olur Prensip olarak 0 olan ve yalnızca bir faz dengesizliği olan Dünya birkaç volta ulaşır. ve diğer omzunda 314V’den başka her şey var mı?
    1. Misafir Vlad
      #40 Misafir Vlad misafir 9 Ocak 2019 01:38
      9
      Kapasitör ASLA herhangi bir voltaj paylaşmadı. Bunları nereden aldın? Kondansatörler, güç kaynağındaki dalgalanmayı yumuşatmak için tasarlanmıştır.
      1. RRR
        #41 RRR misafir 9 Ocak 2019, 2:01
        4
        Ve kesinlikle kapasitif voltaj bölücüsünü duymadınız.
      2. Andrew
        #42 Andrew misafir 9 Ocak 2019 10:35
        0
        Tam ve doğru cevap) Bence bu yoldaş güç kaynaklarında "biraz karıştı" dı.
  7. Ivan Gennadievich Gordienko
    #43 Ivan Gennadievich Gordienko misafir 6 Ocak 2019, 07:04
    11
    Hmm, elektrikçiler toplandı! KKD'yi inceleyin ve neden koruyucu topraklamaya ihtiyaç duyduğunuza dikkatlice bakın! TN-S Yöntem Gömme Zamanı
    1. Misafir Vlad
      #44 Misafir Vlad misafir 9 Ocak 2019 01:39
      3
      Çok uzun zaman önce TN-S-C uygulandı
    2. Misafir Victor
      #45 Misafir Victor misafir 9 Ocak 2019 6:33.
      6
      Sevgili, ama hiçbir şeyi berbat etmedin mi TN-S? Belki TN-C?
  8. Misafir Sergey
    #46 Misafir Sergey misafir 6 Ocak 2019 7:14
    2
    planına bakılırsa, uzodan veya yalnız uzoya açılan temastan önce yer almaktan alıkoyan şey nedir?)))) veya asfaltta bir aptal ya da kayak değilim
    1. Misafir Alex
      #47 Misafir Alex misafir 11 Ocak 2019 2:09
      16
      Tecrübesizliğimde (daha yeni bir elektrikçi olarak çalışmaya başladım), 2004'te tekrar yaptım. Neredeyse kendi dairemi yaktım. Bu resim hala gözlerimin önünde, çok uzun yıllar geçmiş olmasına rağmen ...
      30'lu yıllarda inşa edilmiş eski vakıfta (içinde sıvalı ahşap bir ev) yaşadık. Ve olağan trafik sıkışıklığını yaşadık (ya da daha doğrusu biri "fazda"). O zamanlar, bir buçuk yıldır elektrikçi olarak çalışıyordum, her şeyi bildiğimi ve “Ben bir jet'im” ve her şeyi yapabileceğimi düşündüm. Mutfakta "euro soketleri" koymaya ve aynı zamanda fişleri otomatik makinelere çevirmeye karar verdim ve bir RCD koymaya karar verdim (çünkü akan bir su ısıtıcılı bir duş aldık, çünkü aynı anda mutfaktaki kabloları değiştirirken (bilmeyenler için, bu eski evlerde benzer "medeniyet avantajları" var) spawn yoktu, hepsi "bitti")). Şey, RCD'yi, makineyi, çizgileri mutfağa ve odalara ayırdım ... Topraklama iletkenini "Euro soketlerinden" ve akan su ısıtıcıyı RCD'nin girişinde, bir terminale sıfırdan bir kabloyla koydum. Ve "güvenilirlik için", aynı terminalin altına 1.5 "kare" telden oluşan bükülmüş bir çift tel koydum (kahretsin, yazdığımdan ve sonra "fussing" olmamdan dolayı kendime saçma) ve bir ısıtıcı batarya ile ... diğer uca bağladım Mutfakta ve hatta bir duş teknesi ekli. Pilin, paletin ve "fazın" RCD'nin çalışıp çalışmadığını (yeterince kaçak akım olduğunu) kontrol ettim, RCD doğru çalıştı, "herkes mutluydu, herkes" gülüyordu ... " ": Kentin bölgemizde fırtınalı bir hava başlattı inşaatTüm eski evler yıkılmaya başladı (bir süre sonra benimki de dahil), alan yeniden inşaa başladı, yeni gökdelenler, her şey. Ve bir cumartesi gecesi, inşaatçılar evimizin TP'den temin ettiği kabloyu kesmeyi başardılar. Ustabaşı çalışkan bir ekiple koştular, herkese güven verdiler, şantiyeden ev için geçici bir kulübe koyacaklarını ve hafta içi günlerde ağlarla birlikte her şeyi geri yükleyeceklerini söylediler. Hasar görmüş kabloyu evimizin açılış kabininden ayırdılar, kendi bağlantılarını kurdular, şantiyeden beslediler ... Evet, ama görünüşe göre, derme çatışmasının yanlış bölümünü seçtiler. Evin eski olmasına rağmen, 8 daireli, donanımı modern, yükü iyi ... O sırada mutfakta sigara içiyorduk. İlk başta ışık yandı. Üç saniye boyunca. Ardından, lambaların zorlukla yandığı konusunda ikinci bir sorun vardı. Ondan sonra, birkaç saniye daha parlak bir şekilde parladılar ve dışarı çıktılar ve koridorumuzdan korkunç bir çatlak çıktı. Dışarı atlıyoruz ve sayacımızın açık alevle nasıl yandığını görüyoruz, ama hasta değil! Tezgahın üstünde bir asma kat (tahta), etrafında kuru eski duvar kağıtları var, sağ tarafta ise ön kapının yeni boyanmış bir platbantı var ... Ve tüm bunlar zaten ateşi yalıyor ve tüm dairede çok fazla duman. Kelimenin tam anlamıyla birkaç saniye içinde ... O sırada evde olmasaydık, sadece bize değil, tüm eve bir amba gelirdi. Her şeyi su ısıtıcıdan ve bardaklardan suyla doldurdular, sokağa döküldüler, inşaatçılara bağırdılar, böylece hiçbir şey açılmayacaktı. Her şey şokta, ne sikim ...!? .. Foreman kaçtı ... Daireyi dumandan havalandır, eve git ...Isıtma bataryasına ve duş teknesi "topraklamasına" giden telimin tüm uzunluğu boyunca erimiş olması ... İsimli bir kutuda plastik bir kutu açtım, otomatik cihazların bulunduğu RCD'lerin durduğu her şey kavruldu, ama çok canlı. Tüm “dünya” damarlarını, elektrik çaldığımız şüphesi bulunan süpervizörün gözetiminde UZO'nun girişinden fırlattı (bu böyle olmamasına rağmen, “ile yapılan potansiyel eşitleme aynıydı ...”) Daha büyük bir enine kesit damarları ve olayı olmadan, evi besler. Şok geçtiğinde hatanın tanınması geldi. İşin püf noktası, birçok insanın (o anda kendim de dahil olmak üzere) ülkemizde konut sektörünün (yalnızca değil) nötr bir iletken kullanarak üç aşamadan güçlendiğini unutmasıdır. Aşamalardaki yük eşit değilse (ve konut sektöründe bu her zaman böyledir), o zaman akım nötr telde akmaya başlar ve gerilim sıçramaları (bunu açıkladım) - aşırı yüklü fazdaki gerilim düşer, aşırı yüklenen fazda atlar (oluşur) faz dengesizliği). Eğer nötr iletkenin nötrle zayıf teması veya zayıf bir kesiti varsa, o zaman iyi bir yükte xp'ye yanar, sonuçta oldu: ilk başta (inşaatçılara göre) onlardan sıfırı yaktı ve birkaç saniye sonra aklımdan patladı. apartmanda, çünkü benimki de dahil olmak üzere tüm sekiz daire için, ısıtma aküsüne bağlı ve RCD girişine bağlanan "sıvı" tel sıfır tel haline geldi ... Bu nedenle, yoldaşlar, başkalarının hatalarından ders aldılar. Olabilirler (Allah korusun!) Ölümcül ...
      Şimdi uzun süredir yeni bir binada yaşıyoruz, yeniden yerleşim sırasında belediye dairesi tadilatını bir elektrikçi ile birlikte değiştirdim, apartman paneline gerilim dalgası (USM) koyduk, bizi zaten dalgalanmalardan kurtardı. Birçok kişi şaşırıyor - neden yeni bir binada UZM'ye ihtiyacınız var, çünkü tüm kablolar modern ve yeni? Yine bir hata! Evet, her şey yeni. Ve ev 80'lerde inşa edilmiş TP'ye bağlı. Ve tüm enerji tedarik sistemi her zaman karmaşık bir “tek ve tek” olarak düşünülmelidir. Ve eğer bu "bütün" bir yer "dar" ise, o zaman güvenli oynamak daha iyidir, böylece daha sonra, yukarıda yazdığım gibi, ultrason taraması bir kereden fazla çalıştığından çok daha acı verici olmayacaktır. Ve komşu yeni bir binada, dairelerin birinde kaynak yaparken, yükselticilerden birinin sıfırı hala yandı (kesin ayrıntıları bilmiyorum) ve Ceza Yasası'nda ev sahiplerinin yanmış aletleri olan bir sürü davası vardı ...
      1. Juan
        #48 Juan misafir 21 Ocak 2019 3:05
        1
        Santralin jeneratörü tarafından oluşturulan fazları çarpıtmak için, üretilen gücün% 10'luk bir bölgedeki yükü azaltmanız gerekir. Evinizde ne tür bir donanıma sahiptiniz, bir hipermarket var mı?
      2. konuk
        #49 konuk misafir 25 Ocak 2019 3:40
        1
        Okudum, tembel değil. Leo Tolstoy ve Fyodor Mihayloviçich Dostoyevski aralarında dinleniyor
  9. Misafir Vladimir
    #50 Misafir Vladimir misafir 6 Ocak 2019 19:41
    12
    Nötr teli topraklama kablosundan üç telli kabloda ayırt etmek ne kadar akıllı olursa, tüm tellerin aynı yalıtım rengine sahip olduğu durumlarda akıllıca yazmak daha iyi olurdu, bunlar 80'lerin başında elektrik ocakları için çok daireli olarak döşenmişti.
    1. Misafir Sergey
      #51 Misafir Sergey misafir 14 Ocak 2019 00:16
      3
      İkinci kuyruğun nereye eklendiğini bulun. Ya da evdeki elektriği kesin - topraklama şalter tarafından kesilmez, bu nedenle sıfırda ve yeryüzünde küçük bir uç olacaktır - olmayacak.
  10. Vaik
    #52 Vaik misafir 6 Ocak 2019 7:47
    5
    0,4 kV AĞ ölü ölü nötr. Arada hiçbir fark yoktur, sıfır. İnsanları yanlış yönlendirmeyin
    1. Misafir Vlad
      #53 Misafir Vlad misafir 9 Ocak 2019 01:43
      4
      Bir fark var. Sadece topraklı bir nötr nedir? Sıfır ve dünya nerede birleşiyor? Trafo merkezinde veya ASU santralinde ve aynı ПУЭ bölüm 7’de doğru bir şekilde yazıldığı gibi, sıfır çalışma ve sıfır koruyucu iletkenin enerji dağıtımı sırasında yeniden birleştirilmesi kesinlikle YASAKTIR !!!
  11. Konstantin Egorov
    #54 Konstantin Egorov ziyaretçi 6 Ocak 2019 8:50
    2
    Soru.
    Kulübe. Çıkışa iki telli çekirdek. Yuvalardaki sıfıra ve fazın konumu benzersiz şekilde belirlenir. Prizin üçüncü soketi şimdilik boş bırakılmıştır.
    Sokakta standart bir tıkaç ile çamaşır makinesi, betonarme ayakkabı üzerine sokağa yerleştirilmiş, her taraftan kaplanmış bir kabine yerleştirilmiştir.
    Bu durumda makine, çalışabilirlik için üç çubukla kontrol edilir. Her şey her zamanki gibi gidiyor.
    Sonraki.
    Çocukluğumdan arkadaşım, 2007'de, elektrik santralinden pompalama istasyonu binasına benzer bir kulübede öldüğünden, çamaşır makinesini topraklamak için doğal bir istek var.
    Makinenin fişinin sarı-yeşil (topraklama) teli, test cihazı ile birlikte gövde üzerinde “çalar”.
    Bir su borusundan 3,5 m'lik bir pim alıyorum, yere sürüyorum ve serbest (sarı-yeşil) soket kontağına takılıyorum.
    Arabanın fişini taktım. Normal.
    Hazırlanmak için arabayı açtım. Reaksiyon normal. Tüm göstergeler normal.
    Çamaşır makinesindeki Başlat düğmesine basıyorum.
    Prize takılı olan güç koruması devre dışı bırakılmıştır.
    Kapı mandalı için mandal kırılmıştır.
    Ve en önemlisi.
    Çamaşır makinesinin anakartını öldürdü.
    **************************
    Soru.
    Neler yanlış yapıldı?
    1. Andrew
      #55 Andrew misafir 6 Ocak 2019 11:37
      0
      uzo hakkında unuttum
    2. potansiyel
      #56 potansiyel misafir 7 Ocak 2019 06:17
      5
      Çıkışlarınız ve trafo merkezi arasında farklı bölüm ve metrelerde kablolar ve teller vardır (500 metreye ulaşabilir). Aynı şekilde farklı şekillerde, bir cıvatayla (tezgahlarda, otomatik makinelerde, eriyebilir kesici uçlarda), kablolamada ve desteklerin dallarında bükülme yapılır. Kablolar ve teller belirli bir dirence sahiptir, metre ne kadar büyükse direnç de o kadar büyük olur. Bağlantılar - cıvatalar, burgular, delikler, geçiş direncine sahip, küçük, fakat bağlantılar ne kadar kötü olursa, direnç de o kadar büyük olur. Ağınızın trafo istasyonundan çıkış noktalarına genel direnci oldukça iyi olabilir. Öyleyse evinizde sıfır trafo merkezi ile ilgili sıfır artık sıfır değildir. Trafo merkezinde, sıfır yere "ekilir", ancak evde değil. Sıfırınızla dünya arasında bir potansiyel var. 9-10 volt olsun. Çamaşır makinesi her zaman içten ıslak, kontrol elemanının kasada “yaşadığı”
      1. jonpirat
        #57 jonpirat misafir 7 Ocak 2019 5:49
        2
        Buna “toprak döngüsü” deniyor gibi gözüküyor Uzak tüketicilerin topraklanması arasındaki potansiyel fark
      2. Anton
        #58 Anton misafir 28 Ocak 2019 3:30
        0
        Dünyadan toprağa - uyumsuzluk.
        Düzgün yere çakılmış, pim "sıfır" ile 28-40 ohm göstermelidir. Çalışma değeri 29 ohm. Ancak, 40 ohm izin verilir. Genellikle bir pim böyle bir direnç vermez. Üç metal boru tıkanmış, her biri üç metre. Bir üçgen şeklinde, 1 metre tarafı ile. Kendi aralarında bağlanırlar ve onlardan "dünyaya" öncülük ederler. Benim durumumda, 35 ohm çıktı. Zaten bir kez hayatımızı kurtardı, muhtemelen su için ısıtma kablosu kırıldığında ve faz suya düştüğünde. Diferansiyel Otomatik Makine net bir şekilde çalıştı. Ve, kablo değiştirilene kadar, makine açılmıyor, tamamen kendi kendine durdu.
    3. Misafir Valery
      #59 Misafir Valery misafir 7 Ocak 2019 07:53
      11
      Davada zaten bir sızıntı var, öyle görünüyor ki motor ya da tenu, ve öyle
    4. Anatoly Afanasyev
      #60 Anatoly Afanasyev misafir 7 Ocak 2019 5:08
      4
      Sıfır ve yazlık evinize uygun bir faza sahip iki telli bir üst hat varsa ve “Sıfır” sıfırdan yapılmışsa, ya direğinize ya da size en yakın yere topraklanmışsa, prizin bu sarı-yeşil kontağını nötr kabloya bağlamanız gerekir. yazlık girişinde. Ancak girişte başarısız olmadan bağlantı kurmak, yani. UZO’ya. Başka bir deyişle, nötr tel ve topraklama kablosunun potansiyelleri aslında dengelenmelidir.
      Kente girişte, doğrudan girişte (metre ve hatta RCD'ye) aynı anda hem sıfırı hem de fazı kıran bir çantanız varsa, topraklama iletkeninizi bu torbadan sonra sıfıra bağlamanız gerekir.
      Başka bir deyişle: Evinize uygun sıfır tel PEN olacaktır ve bu çantadan sonra iki teliniz olacaktır: N ve PE.
    5. Misafir Dmitry
      #61 Misafir Dmitry misafir 7 Ocak 2019 11:31
      4
      Bu şekilde topraklama yapılması mantıklı gelmiyor ... Bu, elektrik teknisyeninin yanlış anlaşılmasından kaynaklanıyor ... Bir RCD'nin kurulması en uygun yöntemdi ... Ve büyük olasılıkla çamaşır makinesi de kendi kendine kalmış - bir çeşit iç söğüt ...
    6. söğüt
      #62 söğüt misafir 8 Ocak 2019 3:04
      0
      Bu öyle değil. Makineyi topraklamanıza gerek yok. Modern makine 2 derece korumaya sahiptir.Sovyet makinesinin kütlesini vurdu, ama yapmamalı. Topraklamak gerekli değildir.
    7. Andrew
      #63 Andrew misafir 9 Ocak 2019 11:05
      5
      Konstantin, görünüşe göre, kondansatör sızıntısı içindeydi. Yerküre sarsmasa da, dünya olmadan, zaten arızalıydı, dünya asılır kalmaz, doğal olarak en az direnç yolundaki akım kısa. Çamaşır makinenizin hangi marka olduğunu bilmiyorum, ama bir kısmı hiç değildi, BÜYÜK KURULU'NUN kitleye oturduğunu gördüm ... Bu beni biraz şaşırttı ... ama devrenin inceliklerini ve panellerin güç kaynağını anlamak istemedim ve Sonra mühendislerin daha iyi bildiklerini düşündüm, ancak sizin durumunuzda olduğu gibi böyle bir devrenin sonuçlarına dikkat çektim. Başlat komutu gelir gelmez motor devresinde duran kondansatör bir arıza meydana geldi. Daktiloyu yaktılar, ama sanırım kendilerini ve akrabalarını kurtardılar, çünkü gelecekteki operasyonda faz er ya da geç topraklanmamış bir davaya düşecekti ve daktiloya dokunan her kimse ... Tanrıyı korusun.
    8. Juan
      #64 Juan misafir 21 Ocak 2019 3:08
      0
      ve neden böyle bir durumda doğrudan makinenin gövdesini doğrudan topraklamıyorsunuz? Neden çalışmaları ilk önce enstrümantasyon testlerini geçmesi gereken programlar ortaya çıktı?
  12. Vasya
    #65 Vasya misafir 7 Ocak 2019 1:46
    0
    Yazar PUE'yi orada okur ve PEN'in GZSh rayında nasıl bölündüğünü ve topraklamanın nasıl yapıldığını açıkça açıklar. Boru çektirenleri ezdi. Yeniden topraklama, 3 m uzunluğunda 2 m mesafede sürülen ve kaynakla 40x4 bantla birbirine bağlanan üç elektrotla gerçekleştirilir. Elektrotlar olarak 14 mm çapında donatı kullanılır, 6 mm çapında çelik tel ile GZSh'e yönlendirilir, PEN (0) ayrıca bu hattan beslenir. GZSh ile N (0) ve PE (toprak) ayrılır. Özel evler için.
    1. Misafir Alexander
      #66 Misafir Alexander misafir 8 Ocak 2019, 02:42
      6
      Bir yerde, bir boru yeterli, ancak 10'luk bir yerde yeterli değil, toprağa bağlı, tekrar topraklamak için 30 ohm'dan daha fazla gözlemlememiz gerekmiyor.
    2. Misafir Vlad
      #67 Misafir Vlad misafir 9 Ocak 2019 01:50.
      1
      Vasya, okulu özel evlerde nerede gördün? ))) Yerel topraklamayı ve GZSh veriyolunu giriş panolarındaki dağıtım noktalarında karıştırmayın veya ekranın dışındaki ayrı bir veri yolu ile çıkartın.
  13. İlginç Ork
    #68 İlginç Ork misafir 7 Ocak 2019 2:01
    1
    ne zaman faz sıfır
    bu özel kablonun “topraklama” olduğundan emin değilsiniz; devre kesiciden farklı olarak anında çalışan 30 mA artık akım cihazı (RCD) dışında hiçbir şey bağlamamalısınız.

    Böyle bir bilgiyi devlete kabul etmeyi kabul etme grubundaki teknik denetimde deneyin.
  14. özdeyiş
    #69 özdeyiş misafir 7 Ocak 2019 3:38
    2
    Aslında, PUE'ye göre, bir kez ayrı bir toprak yoksa ve nötr topraklanırsa, nötr çıkışın prizin topraklarına bırakılmasına izin verilir.
    1. Misafir Vlad
      #70 Misafir Vlad misafir 9 Ocak 2019 01:52
      3
      Sıfır çalışan ve sıfır koruyucu iletkeni enerji dağıtımı boyunca yeniden birleştirmek yasaktır. Çıkışlarda birleştirilemezler.
  15. jonpirat
    #71 jonpirat misafir 7 Ocak 2019 17:45
    1
    Evde uzun süre topraklama yapmak istemiştim. Kim bilir, bunun için vidalı kazık kullanabileceğini söyle? Temelde 8 adet olup hepsi kanalla kaynaklıdır. Bu yüzden cıvatanın kirişe kaynak yapılması gerektiğini ve bir topraklama halkası olacağını düşünüyorum.
    1. söğüt
      #72 söğüt misafir 8 Ocak 2019 3:06
      1
      Neden toprak, neye topraklanmalı?
    2. Misafir Vladimir
      #73 Misafir Vladimir misafir 11 Ocak 2019 11:28
      0
      Tavsiye etmediklerini okumak gibi görünüyor. Kazıklar, aynı zamanda iyi bir elektrik yalıtkanı olan pasa karşı yalıtıcı bir kaplama ile kaplanmıştır.
    3. Misafir Alexander
      #74 Misafir Alexander misafir 25 Ocak 2019 12:04
      1
      Yapabilirsin.
  16. Misafir Alex
    #75 Misafir Alex misafir 7 Ocak 2019 6:41.
    8
    Yazar kendisi hakkında ne yazdığını, bir çeşit susuz sıfır fazını (görünüşe göre sıfır), bir miktar aşırı basitleştirilmiş kavramı, bir nokta belirtmeden PUE'ye bağlar, sıfır telin yüksek direnci nedeniyle ortaya çıkmış bir miktar volt olduğunu bilmiyor. Ana terminal hattında değil, giriş terminalinde sıfıra topraklama yapılması aptalca bir öneridir. Ancak gerçekte bir faz veya 3 faz, eve ve nötr bir iletkene girer, bu nedenle aynı bara üzerindeki “bu sıfırlamayı ana topraklama veriyoluna” koymanız gerekir, iletkeni topraklama cihazından the yere sürülen üç metrelik pimler connect,sıfır veri yolunu aynı veri yoluna (ve ayrı ayrı (yuvalarına sıfır bağlayınız. ve prizlerden topraklama, aynı ana topraklama veriyoluna bağlanması gereken topraklama veriyollarına bağlanmalıdır.
  17. Misafir Alexander
    #76 Misafir Alexander misafir 7 Ocak 2019 8:31
    2
    Elektronik sayacım var. Şebeke gerilimi 180 volt idi. Sitemde bir devre yaptım ve ona nötr bir kablo bağladım, voltaj 220 oldu, ayda ortalama 1000 metrekare yakıyorum. İlk gün okumaları aldığımda ve tezgâha baktığımda çenem düştü. 2000 metrekareyi yaktım. Fazladan 1000 metrekare için para ödemek zorunda kaldım. Sıfır yerine elektronik bir sayaçla toprağa bağlandığında ölçüm aletinin 2 kat daha hızlı döndüğü ortaya çıktı.
    1. Daniel
      #77 Daniel misafir 9 Ocak 2019 18:01
      1
      Alexander, sıfır kabloyu hangi yere koyduğunu belirtmedin. Evindeyseniz, yani tezgahtan sonra, o zaman böyle olmalı! Buradaki tabut sadece açılıyor. Günümüzün sayaçları akımı sadece fazda değil, sıfırda da dikkate almaktadır. Kötü sıfırınızı zemine yerleştirdikten sonra, nötr kabloda bir akıma neden oldunuz ve sayaç saymaya başladı. Tüm tüketicilerin bağlantısını keserek evde görebilirsiniz. Ayrıca gerilimi en yakın komşularınıza yükselttiniz. Şimdi, sıfırı sayacı kapatıp kulübe sıfır bölgenizden beslerseniz, mali sıkıntılar duracaktır. Ancak bugün bunu yapmak neredeyse imkansız, bu yüzden size en yakın desteğe sıfırı topraklamak ve cebinizden elektrikçi söğüşlerini ödememek daha iyidir.
  18. Misafir Dmitry
    #78 Misafir Dmitry misafir 7 Ocak 2019 11:25
    1
    Basitçe - topraktaki metal bir topraklama cihazıdır (yapay ve doğal olabilir), şalt cihazının GZSh veriyoluna bir topraklama iletkeni döşenir, GZSh (PE veri yolu benimsenebilir) PE ve N'ye bağlanır (topraklama sistemine bağlı olarak, yapılamaz) bağlı) otobüsler tarafından, otobüslerden elektrikli ekipmanlara sıfıra koruyucu PE ve sıfır çalışma N iletkenlerine gidin, ek olarak, ekipman mahfazaları ilave potansiyel eşitleme sisteminin iletkenleri ile ek olarak bağlanabilir. Sonuç - elektrikli ekipman gövdeleri sıfırlandı, giriş cihazının sıfır veriyolu PE veya PEN'inde yeniden topraklama yapıldı. RCD herhangi bir topraklama sisteminde çalışabilir - doğru şekilde bağlanmalıdır
  19. Den kol
    #79 Den kol ziyaretçi 8 Ocak 2019 12:38.
    3
    Anlamaya çalışıyorum ama hala hiçbir şey anlamıyorum! Hangi voltaj düşmesi? Bana Çin mektubu, hepsi bu ...
    (Birkaç yıl elektrikçi olmasına rağmen ...)
    1. Juriç
      #80 Juriç misafir 8 Ocak 2019 9:55
      2
      Zaten çalışmıyor musun? Anlamıyorsan gerekli değil.
  20. dayı
    #81 dayı misafir 08 Ocak 2019, 09:09
    4
    "Sıfır faz" deyimini beğendim. Bu nedir? Ve "sıfır dünya" veya "sıfır sıfır" veya "sıfır toprak" durumlarından nasıl farklıdır. Belki havayı sallamadan önce, materyali öğreniriz? En azından PUE.
    1. Kesinti
      #82 Kesinti misafir 8 Ocak 2019 9:35
      3
      Prensip olarak, sadece bu ifadeden önce okuyabilir, daha sonra okuyamazsınız.
  21. Edgar
    #83 Edgar misafir 8 Ocak 2019 10:13
    4
    Saçma sapan okumayın. Oku (kimin ihtiyacı var) PUE. Hepsi bu kadar!
  22. Ivan
    #84 Ivan misafir 8 Ocak 2019, 02:58.
    1
    Sıfır - bu topraklama değil - bu bir kişinin elektronik hasardan korunmasıdır elektrik akımı. Bir konutta, apartman binası topraklama ve yıldırımdan korunma sağlar. Evin kiremitler üzerinde olması durumunda, takviyeyi kazıkla indirdiler ve sonra tavana bir şerit veya çelik çubuk ile çatıya çekerek dairelerin içindeki küvetleri toprakladılar. Topraklamayı PUE'ye göre kontrol edin. Rus evlerinde, yuvalarda topraklama yoktur. Fakat sıfır, doğal olarak topraklanmış bir transformatörden gelir. Ve şehrin her yerine uzanıyor. 4 telli devre, bir apartmana geliyor. Özel bir evde, birkaç elektrot (2,5 metre) bir köşeden toprağa kazıp bir şeritle bağlayarak topraklama yapabilirsiniz - yine, bir PUE cihazıyla kontrol etmeniz gerekir, birkaç elektrot olabilir.
  23. Misafir Alex
    #85 Misafir Alex misafir 8 Ocak 2019 9:39
    1
    Yazar korkunç bir graphomaniac, pek çok mektup, ancak başlıktaki soruyu cevaplamadı - topraklamanın sıfırdan nasıl farklı olduğu.
  24. ua1osm
    #86 ua1osm misafir 9 Ocak 2019 12:09
    1
    Endüstriyel tesisler kurarken, her zaman topraklanmış bir nötr kullandık.Tüketiciler eşit ve eşit bir şekilde fazlara dağıtıldı, yani, banyosun kenarında veya dökme demir radyatörde dururken ampulü değiştirirseniz, öldürülmezsiniz - lamba tabanı her zaman sıfır olmuştur. Kabloları dairelere takarken kimse bu kurala uymaz, bu yüzden soket veya lamba soketindeki faz herhangi bir renkten - mavi hatta kahverengi bile olabilir. En azından, döşeme korumalarında ve santrallerde topraklama var. Bir zamanlar, nötr sadece trafo merkezinde topraklandığında, çoğu zaman yükleyici metrenin akım sargısını nötr telde kullandı ve bu şekilde mühürledi. Daha sonra, bunun tespiti üzerine, evin sahibi evin içinde iyi bir topraklama döngüsü oluşturdu, veriyolu, yayılma direnci bir M416 cihazı ile ölçüldü, faz-sıfır döngü direnci bir M417 cihazı ile ölçüldü ve artık bir metreye gitmemek yerine yeni bir sıfır bağlanması mümkün oldu. Serin. Ve mıknatıs yok.
  25. Alena
    #87 Alena misafir 9 Ocak 2019 00:55
    4
    Lord, burada tartışıyorsun! Ve nasıl bir sarışın tüm bunlarla olabilir !!! O zaman nasıl yaşayabilirim?
    1. Higgs bozonu
      #88 Higgs bozonu ziyaretçi 11 Ocak 2019 18:01
      2
      Sizin için daha kolay))) Bir cihaza bir prize takmadan önce, şaşıracaksınız ve her şey iyi olacak))
  26. kurnaz elektrikçi
    #89 kurnaz elektrikçi misafir 9 Ocak 2019 04:56
    2
    Evet, onu bir kereden fazla görmek elektrik çarpmasıydı! Düşünen bir şey. Belki beynin metalleşmesi, bakır ...
    1. Higgs bozonu
      #90 Higgs bozonu misafir 11 Ocak 2019 5:48
      1
      Beyni alüminyumla metalleştirmekten daha iyidir ...
    2. Higgs bozonu
      #91 Higgs bozonu ziyaretçi 11 Ocak 2019 5:53
      1
      Kabul ediyorum, bu hala beynin alüminyumla metalleşmesinden daha iyidir ...
  27. Malik
    #92 Malik misafir 9 Ocak 2019 11:36
    1
    Elektrikçiyi her zaman kesin bir bilim olarak görmüştüm, bana beş yıl çalıştım ve beş yıl üniversitede fizik dersi vermeme rağmen, bana verilmiyordu. Mura kahretsin! Motorları kapatıyorum, kendime bir elektrikçi demiyorum, tamam! Parmaklarınızı prize sokmayın, baskı altında çalışmayın! Yatağa gidin, elektrikçiler lanet olsun!
  28. Vadim konuğu
    #93 Vadim konuğu misafir 10 Ocak 2019 17:01
    7
    Konuya fıkra. Bir kadın elektriksel güvenlik sınavını geçiyor Soru şu, “Aşama gerilimi nedir?” Diye düşündü ve cevapladı: “Bu, çıplak“ ucu ”tuttuğunuzda bacakların arasındaki gerilimdir.
  29. Misafir Alexander
    #94 Misafir Alexander misafir 10 Ocak 2019 5:54
    2
    İyi ve bredyatina. Normal dilde açıklayamazlar. Ama ben zaten bir aptal olarak sevinmiştim, sonunda bilinmeyeni, yani sıfır ile yer arasındaki farkı tanıyacağımı düşündüm. SSCB'nin tüm dağıtım levhaları ortadan kayboldu ve hâlâ ortadan kayboldu ve neyse ki, birisi sıfırdan acı çekince tek bir vaka duymadım. Neden insanlara saçma sapan konuşuyorsun. Hem topraklama hem de topraklama, bir kişiyi korumanın farklı yollarıdır; tek fark, modern diferansiyel güç cihazlarının düzgün çalışması için ayrı bir topraklama halkası gerektirmesidir. Örneğin, Avrupa'da sertifikalı elektrikçiler üç kabloyla ev kablolarını çekerler ve ana panelde bir cıvata ile topraklama sıfıra yakındır. Öyleyse ne alıyorum? En azından Rus gösterileri olmayan birini yazın (bu makalede olduğu gibi) - DIF'leri ve benzer cihazları evde kullanmazsanız, sadece mevcut makineleri kullanıyorsanız toprak ile sıfır arasındaki fark nedir?
    Teşekkür ederim
  30. Misafir Dmitry
    #95 Misafir Dmitry misafir 11 Ocak 2019 12:46
    1
    Moskova'da soba ile bulaşık makinesi 72B arasında, lavabo ile bulaşık makinesi 52B arasında, ekmek kızartma makinesi veya mikrodalga fırın ve bulaşık makinesi 22B arasında. Her şey, bir RCD üzerinden aynı standart bağlantı noktalarına bağlanan ayrı kablolarla blendajdan gelir: “bus” a “sıfır”, “house” ortak ev “top” dan vidaya. Yerel bir elektrikçi, RCD'nin çalışmadığı için her şeyin yolunda gittiğini ve komşuları böceklerin suçladığını söylüyor. Ne yapmalı
    1. Higgs bozonu
      #96 Higgs bozonu ziyaretçi 11 Ocak 2019 5:59
      2
      Dairede istenen bağlantı şeması, ölçüm cihazı tipi ve ölçüm prosedürü ilgi çekicidir - belki ölçümlerin modları ve sınırları hatalı olabilir.
      1. Misafir Dmitry
        #97 Misafir Dmitry misafir 11 Ocak 2019 20:53
        1
        Ocakta metal bir boru içinde ayrı bir tel var. Bulaşık makinesine, koruyucudan ayrı bir üç telli tel ve mutfak çıkış bloğuna, koruyucudan ayrı bir üç telli tel. ACV 200 modunda Meryl multimetre (200V'a kadar).Kalkanın içindeki toprak, plastik bir vida kelepçesiyle kalın bir şeritli tel ile birleştirilir. Yerel elektrikçi herhangi bir bağlantı hatası bulamadı.
        1. Higgs bozonu
          #98 Higgs bozonu ziyaretçi 14 Ocak 2019 12:34
          1
          O zaman biraz daha soru.
          1. Bulaşık makinesi ile tüketicilerin geri kalanı arasında “anlaşılmaz” gerilimler olduğunu belirttiğinize göre, belirtilen tüketicilerden hangileri üç kutuplu fişli soketlere bağlanır ve hangi iki kutuplu fiş? Plaka sayılmaz, orada her şey açık, üç faz geliyor.
          2. Tüketicilerin muhafazaları (varsa toprak terminalleri) veya başka bir şey arasında ölçüm aldınız mı?
          3. Lavabo dökme demir ve topraklanmış mı?
          Ayrıca, multimetrelerin voltaj ölçerken yüksek empedanslı bir girişe sahip olduğu gerçeğini etkileyebileceğini ve bazı durumlarda ağdan gelen girişimleri gösterdiğini söyleyebilirsiniz. Tüm durumlar topraklanmışsa, topraklama teli olan üç telli kablolar tüketiciler için uygundur, o zaman bulaşık makinesi fişinin bir soketle kalitesiz temasıyla veya topraklama telinin zırhın bulaşık makinesi soketine kadar bir yerde zayıf temasıyla günah işleyebilirsiniz. Artık tüm tüketiciler, orta noktanın toprağa bağlı olduğu güç girişinde gürültü önleme filtrelerine sahipler ve devrede belirtilen orta noktadan (aslında bulaşık makinesi tapası) panele açık veya güvenilmez bir temas varsa, potansiyel bir fark oluşabilir.
          Peki, komşuların "böcekleri" hakkında - "Ben inanmıyorum" (c) :) Bu, IMHO, yerel bir elektrikçinin fantezileri :)
          1. Misafir Vladimir
            #99 Misafir Vladimir misafir 15 Ocak 2019 11:48
            0
            3 fazlı bir plaka varsa, o zaman her daire için kalkan içinde 3 fazlı bir sayaç var. Buna göre yük, fazlar halinde eşit bir şekilde dağılmıştır. Her soket bloğu muhtemelen farklı fazlara bağlıdır. Kalkandaki "toprak" ve "sıfır" üzerindeki kötü kontaklar varsa, böyle bir resim gözlenecektir.
            1. Sektor
              #100 Sektor misafir 18 Ocak 2019 11:56
              0
              Herhangi bir elektrikli ocak hem 380 volttan hem de 220 volttan çalışabilir. Her şey bağlantı yöntemine bağlıdır.
            2. Higgs bozonu
              #101 Higgs bozonu ziyaretçi 22 Ocak 2019 10:19
              0
              Biraz açıklığa kavuşturacağım - plaka şeklindeki yük fazlar üzerine eşit olarak dağıtılmış. Ve her şey - nasıl bağlanacağınızı. Sonuçta, çamaşır makinesi tek fazlıdır, bu nedenle çalışırsa ve tüketicilerin geri kalanı kapatılırsa, bağlantınızın devrelerinde herhangi bir tekdüzelikten söz edilemez. Fakat yine de, tüm bunlar dinamiktir ve bir kural olarak, yük dağılımı kabul edilebilir sınırlar içindedir - birçok daire vardır ve faz yüklerinin ortalaması alınır.
  31. Eugene
    #102 Eugene misafir 11 Ocak 2019 5:33
    2
    Burada seni dinliyordum, dinliyor ve anladım - peki, hepiniz aptalsınız! (c) Raikin). Alnınıza kendiniz 2 kural koyun:
    1. Elektrik tesisatındaki sıfır, korumayı hızlı bir şekilde etkinleştirmek için kullanılır
    2. Elektrik tesisatındaki topraklama, dokunma voltajını azaltmaya yarar.
    Hepsi bu kadar! Gerisi bundan sonra geliyor. Paragraflardan birindeki yazar bu an çok net değil, ama kulağa hoş geliyor.
    1. Misafir Alexander
      #103 Misafir Alexander misafir 25 Ocak 2019 12:00
      1
      Yanlış.
      Elektrik tesisatının çalışması için "sıfır çalışma" veya "nötr" gereklidir.
      Ve koruma cihazlarının güvenilir çalışması için “topraklama” veya “koruyucu nötr iletken” veya PE iletken doğru olarak söylenmesi gerekir ve daha önce de söylediğiniz gibi, elektrik tesisatının canlı parçalarına dokunma potansiyelini normalde enerjilendirmeyin (dolaylı dokunuş olarak adlandırılır).
  32. Misafir alex
    #104 Misafir alex misafir 12 Ocak 2019 07:10
    0
    faz sıfır, elektrikçilere bıraktıkları teli veren büyükanne hakkındaki fıkrayı hatırlayın
  33. Misafir Alex
    #105 Misafir Alex misafir 12 Ocak 2019 12:43
    2
    Tarihsel olarak, Rusya'da aptallar ve yollar. Yollar elektriğe müdahale ettiğinde kaybolur. Aptallar göründüğünde insan fedakarlıklar yapar. Sıfır (topraklı, topraklanmamış, bize dokunmamalı) ve faz, enerjiyi aktarmaktır, normal insanları korumak için koruyucu dünyayı (yazar değil), bu enerjinin insanlar üzerindeki ölümcül etkiden korumaktır.
  34. Misafir Michael
    #106 Misafir Michael misafir 12 Ocak 2019 17:40
    1
    Genel olarak, evlerimizde topraklama yoktur, birisi kendi topraklamalarında bunu yapmazsa, genellikle 0 ile 4 ohm'dan daha fazla olmayan bir direnci olan ayrı bir devre olması dışında.3 telli evlerde topraklamayı düşündükleri gerçeği hiçbir koşulda böyle değildir, o halde eğer isterse pil veya gaz borusu kullanmak isteyen biri için daha iyidir.
  35. Yuri V. Vavilov
    #107 Yuri V. Vavilov misafir 12 Ocak 2019 19:43
    7
    Hem makaleyi hem de yorumları dikkatlice okumak çok tembeldi, ama kafam karıştı. Okudum. Kalpten Komşu !!! Bunu dinle. Araba bir kamyon ya da araba olabilir. Veya bir cip. Araba kırmızı veya beyaz olabilir. Ya da belki yeşil. Makine önden çekişli veya arkadan çekişli olabilir. Ya da belki dolu bir tane ile. Bir otomobilin benzinli motoru veya dizel motoru olabilir. Ama belki elektrik. Veya melez.

    Belli değil - neden her şey arabalarla ilgili? Bu bir örnek. Çocuklar için gibi.

    Elektrik gücü "üçgen" bir düzende veya "yıldız" bir düzende düzenlenebilir. "Sıfır" kullanımına göre, devreler 1'e ayrılır. Geçirimsiz nötr, 2. Etkili topraklanmış nötr, 3. İzole nötr. Yenilgiye karşı koruma düzenine göre 1. Topraklama, 2. Topraklama, 3. RCD, 4. Orada, herhangi bir teknik çözüm cehenneminden önce bile.

    Tüm bunları açıklamak için insanlar yıllardır okuyorlar. Hepiniz ... sanki çocuklar kadar hakaret ediyormuşsunuz gibi. Çalan bir ses duyduk ... HER KADAR BİR KARIŞIK - kırmızı ve dizel, önden çekişli ve bir kamyon. Ben yürekten eğleniyorum. Teşekkür ederim

    Bunları çalışabilirsin. 600 sayfalık hacimli birkaç kitap - ve sen trenddesin !!!!!!!!!!!!!!!
    1. Vyacheslav
      #108 Vyacheslav misafir 13 Ocak 2019 14:27
      1
      Bu popik, 220v'lik hane halkı elektrik tüketiminden bahsediyor. Elektrik gücü "üçgen" şemaya göre veya "yıldız" şemalarına göre düzenlenebilir, bu elektrik motorlarını bağlamak için 380v içindir.
      1. Misafir Igor
        #109 Misafir Igor misafir 13 Ocak 2019 8:53
        0
        Sadece, 2 (iki) faz ve prizde toprağın olduğu bir ofiste çalıştı.
        1. Sektor
          #110 Sektor misafir 18 Ocak 2019 12:02
          0
          Dünya? Ya da belki hala SIFIR?
        2. yürüdü ...
          #111 yürüdü ... misafir 8 Mart 2019 07:41
          0
          Çıkışta ve arazisiz iki fazın olduğu bir ülkede yaşadım.
      2. Yuri V. Vavilov
        #112 Yuri V. Vavilov misafir 13 Ocak 2019 10:42
        1
        380 evde başlamış ve dairelerde zaten sıfır üç fazdan biriyle karıştırılmış.
    2. Misafir Alexander
      #113 Misafir Alexander misafir 25 Ocak 2019 1:55
      0
      Dünyayı sıfırdan nasıl ayırt edersiniz, bilge adam. Araba yok lütfen. Evde dünya ile sıfır arasında nasıl ayrım yaparsınız?
  36. Misafir Victor
    #114 Misafir Victor misafir 14 Ocak 2019 03:00
    0
    Makalenin yazarı Dunno PUE'dir. Kablo tesisatında "toprak" yoktur, ancak PE koruyucu iletken vardır.
  37. Sıfır tel
    #115 Sıfır tel misafir 14 Ocak 2019 10:11
    0
    Kişi başına bir aşama yeterli olmalıdır. Ve onun dünyayı kendisi aramasına izin ver.
    Bunu düşüneceğim ... ve sonra daha fazlasını yazacağım ...
  38. Egor
    #116 Egor misafir 14 Ocak 2019 3:34
    3
    aptallar için elektrik. kolaylık sağlamak için yıldız şemasını kullanıyoruz. Jeneratör yıldız merkezi olarak SIFIR diyoruz. fakat sıfır yoktur, örneğin, voltaj potansiyel farktır. yani Bir faz telinde 280 Volt olabilir ve sıfır 100 voltta fark 180 volt çalışma voltajı elde eder. cihazlar için oldukça işlevsel. ama 100 volt ile sıfıra ulaşır ve yere dokunursanız, bazılarını öldürebilirsiniz. bu nedenle sıfır toprak kullanın. Jeneratörde transformatör + bu üreticiye büyük bir potansiyel farkı verir. tellerdeki direnç kaybını telafi etmek gerekir, yani; başlangıçta transformatörün çıkışında 280 volt olabilir ancak teller üzerindeki direnci nedeniyle örneğin 220'ye düşer, bu nedenle topraklanmış bir boş tel aynı zamanda telin uzunluğu, pikaplar vb. nedeniyle özelliklerini kaybeder. Bu nedenle, evin genellikle dünya denilen kendi toprak döngüsüne sahip olması gerekir. yani Layman için, EARTH topraklı bir devredir ve ne kadar iyi olursa topraklı devre ile yerin kendisi arasındaki potansiyel farkı o kadar az olur. bu nedenle, özellikle kuru topraklarda bir borunun yeterli olmayacağını söylüyorlar ZERO, trafo jeneratörünün merkezidir. ama aynı zamanda topraklanmıştır. sadece sizden çok uzakta ve yıldırım alıcıları gibi voltaj da olabilir. ve tellerin direnci, bu toplayıcıların hızlı bir şekilde topraklanmış devreye girmesine izin vermez.
  39. Misafir Victor
    #117 Misafir Victor misafir 16 Ocak 2019 11:08
    1
    Donuk topraklanmış nötr bir 0.4kV sistemde, apartman, ev, tüketici, sadece "faz" (L), "sıfır çalışma" (N) ve "sıfır koruyucu" (PE) iletkenlere sahiptir, bir işçinin işlevlerini birleştiren bir PEN iletkeni vardır. ve koruyucu iletkenler. Topraklama, güç kaynağında yapılır (bu genellikle TP'dir), nötr telin tekrar tekrar topraklanması OHL destekleri üzerinde, binaların girişlerinde (3 faz) tekrarlanır. (hava girişi ile), bir kişinin yenilgisine karşı koruyucu bir önlem Girişteki topraklama geçerli değil.
  40. Misafir Vladimir
    #118 Misafir Vladimir misafir 17 Ocak 2019 12:38.
    1
    Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan elektrik mühendisliği ders kitabı, yılın sayfası, yazarlar ile bağlantı yapılması, topraklamanın nerede, topraklamanın nerede olduğunu bulmak daha kolay olacaktır.
  41. dok
    #119 dok misafir 17 Ocak 2019 19:27
    0
    Genel sonuç şudur: Yalnızca elektrikli ve kolay kullanımlı bir RCD, elektrikli ev aletleri kullanırken güvenliğinizi garanti edebilir. Tüm kurallara uygun olarak monte edilmiş bir topraklama iletkeni bile kullanılması% 100 garanti vermez ve bazı durumlarda kendisi büyük sorunların kaynağı olabilir.
    1. Misafir Dmitry
      #120 Misafir Dmitry misafir 24 Ocak 2019, 04:41.
      1
      Ve RCD, dünya ile sıfır arasındaki farkı anlamayan akıllı bir adam tarafından konduysa, kurtarmayabilir.
  42. Misafir Valery
    #121 Misafir Valery misafir 17 Ocak 2019 19:55
    0
    Evet, böyle bir korku yazdılar. Topraklama, topraklama, PEN, PE, N iletkenleri hakkında kesinlikle hiçbir fikriniz yok. Teoriyi öğren.
  43. Sektor
    #122 Sektor misafir 18 Ocak 2019 09:39
    1
    Rab! Sıfırın ortasından önce inşa edilen tüm evlerin toprakları yoktur. Bu gaz sobası ile ise. Elektrikli sobalı evlerde, SADECE ELEKTRİKLİ HOB topraklanır ve başka bir şey yoktur. Soketler sözde topraklanmaya dayanabilir, ancak kapağın çıkarılmasında sadece İKİ tel olduğunu göreceksiniz. Faz ve Sıfır
  44. Obukhov Alexey Petrovich
    #123 Obukhov Alexey Petrovich misafir 18 Ocak 2019 11:19
    0
    Sıfır ve topraklama var ve başınızı döndürmeyin
    1. Misafir Dmitry
      #124 Misafir Dmitry misafir 24 Ocak 2019, 16:50
      1
      Bu teoride her ikisi de. Fakat aslında eski apartman binalarında sadece sıfır var ve hiçbir arazi yok ve soğuk su standı dışında herhangi bir arazi olması beklenmiyor.
  45. Rinat
    #125 Rinat misafir 20 Ocak 2019 01:01
    0
    Yazar ne hakkında yazmak istedi?
  46. Constantin
    #126 Constantin misafir 21 Ocak 2019 06:15
    1
    "... bir buzdolabı, mikrodalga fırın veya diğer ev aletleri için enerji verilecektir. Bunun nedeni, bir elektrik akımının, karşılık gelen gerilim düşümü ile sıfır bir telden akmasıdır; bunun değeri, akımın, ölçülen yer ile arasındaki boşluktaki iletkenin direnci göstergesi ile çarpılmasıyla belirlenebilir. Orijinal topraklama noktası. " - Saçmalamayı yaz, yoldaşlar. Tellerin kesiti her zaman seçilmekte, böylece üzerindeki düşmeler göz ardı edilebilir, aksi takdirde yangın sağlanır! İnanmıyorsanız, nötr ile topraklama kabloları arasındaki voltajı ölçün. Cihazın kasasının enerjilendirilmesinin asıl nedeni, yanlışlıkla nötr teli kırma olasılığıdır. Bu durumda, "faz", mahfazaya topraklamak yerine cihazın iç devrelerinde görülür.
  47. Sadece ben
    #127 Sadece ben misafir 21 Ocak 2019 08:31
    0
    Daha az böyle saçmalık oku. Daha canlı olacaksın. Yorum yapacak bir şey bile yok.
  48. Eugene
    #128 Eugene misafir 22 Ocak 2019 05:54
    0
    Aftor yanar. :) Çalışma konuları: Topraklama, ne için? Yeniden topraklama, ne için? Koruyucu topraklama, ne için? ve sonra nasıl farklı olduklarını anlayacaksınız ... birisinin beş satırda size cevap vermesini beklemeyin ...
  49. Kenkege
    #129 Kenkege misafir 23 Ocak 2019 9:09
    0
    Nafig, efsanevi topraklama ile kandırılması gerekiyor, hiç kimsede olmadı ve tek biçimli bir kurgu ise
    1. VOWA
      #130 VOWA misafir 4 Şubat 2019 12:46
      0
      Güç kaynakları arasında geçiş yaparken, prize topraklama olmadığında (3. kablo) bazen yaklaşık 50 volt ortaya çıktı.
  50. Georgy
    #131 Georgy misafir 25 Ocak 2019, 11:30.
    0
    Elektrikçiler ve tesisatçılar eğlenceli insanlardır, kendilerini sadece uzman olarak görürler.

Ayrıca okuyun

Çamaşır makineleri için hata kodları