Kendin Yap
Hayat hack'leri, ustalık sınıfları, faydalı ipuçları, tarifler.
Ev » Yararlı ve ilginç » Yaşam tüyoları ve faydalı ipuçları » Ayakkabıların kışa hazırlanması. Başak ve emprenye.

Sonbaharın sonlarında ve kışın buz yaygındır. Patikalar her yerde kumla kaplı değil, bu nedenle şu anda travmatologlar nadiren boşta kalıyor. Buzda kaymak ve kolunuzu veya bacağınızı kırmak basit bir konudur. Bir saniye ve bitti. Üç hafta boyunca kırık bir bacakla yatmak ve ardından bir ay daha koltuk altlarınızı koltuk değnekleriyle ovmak hiç de mutlu bir ihtimal değil. Bu nedenle insanlar hastane yatağına düşmemek için yaratıcılıklarının tüm harikalarını gösteriyorlar! Kimisi tabanına çiviler yerleştirilmiş kışlık ayakkabı alıyor, kimisi tabanına özel kaymaz pedler yapıştırıyor, kimisi de çok gerekmedikçe evden çıkmamaya çalışıyor. Hafta sonları ve tatil günlerinde evde sessizce oturamıyorum - her zaman 7-8 km yürüyorum. ormanın içinden, benim gibi koşucuların ve yürüyüşçülerin özel olarak yürüdüğü bir yol boyunca. Bu rota oldukça dik iniş ve çıkışlarla dolu.

Ormanda kimsenin yola kum serpmeyeceği açıktır. Bu yüzden birkaç kış üst üste ayakkabılarımı ev yapımı çivilerle donatıyorum.Bu kısa ömürlü bir olaydır; Sivri uçları kendim yapmam ve yerleştirmem yaklaşık bir saatimi alıyor. Ancak kışın geri kalanında ve önümüzdeki baharda, karlar eriyene kadar elleriniz ve ayaklarınız için endişelenmenize gerek yok. Ancak her işte olduğu gibi burada da sayısız avantajın yanı sıra dezavantajlar da var; Böyle bir sivri uç, yalnızca yoğun, elastik kauçuktan yapılmış bir taban üzerinde iyi tutunacak ve etkili bir şekilde çalışacaktır. Yumuşak ve elastik kauçuktan yapılmış tabanlara, ne kadar sert takarsanız takın çiviler yapışmayacaktır... birkaç yürüyüş ve çivilerden hiçbir iz kalmayacaktır. Ve kelimenin tam anlamıyla! Ancak bu tür yumuşak kauçuktan yapılan tabanlar genellikle yazlık ayakkabılar, koşu ayakkabıları veya spor salonunda basketbol oynamak için yapılır, bu nedenle hata yapma şansı çok azdır. Yine de emin olmak daha iyi.

Gerekecek

• Sac metal (1mm kalınlığında)
  • Vidalar (ahşap için tercihen siyah - daha dayanıklıdırlar, 15 mm uzunluğundadırlar.)
  • Metal makas.
  • 4 mm'lik matkap.
  • İkincil yapıştırıcı.

Ayakkabı çivileme

Öncelikle ayakkabıları ve tabanlarını kum ve tozdan temizlemeniz gerekiyor ve biz çivi yaparken onları sıcak bir radyatörün üzerine koyabilirsiniz. Sivri uçları bir milimetre kalınlığında galvanizli sacdan yapacağız.

Böylece, bir cetvel ve bir işaretleyici kullanarak metal üzerine normal bir hücre şeklinde işaretler uyguluyoruz. Her karenin alanı 15x15 milimetre olmalıdır.

Daha sonra bir zımba ve çekiç alıyoruz ve her karenin ortasına matkap için bir işaret koyuyoruz. Merkezi zımbanın açtığı yere matkap ve matkap ucuyla her kareye dört milimetrelik delikler açıyoruz.

Metal makas kullanarak delinmiş kareleri kesin.

Burada, eğer bu tür aletler mevcutsa, ince bir kesme tekerleği olan küçük bir öğütücü kullanarak kesmenin daha iyi olacağını tavsiye ederim, çünkü metal makas için çok kalın ve tüm parmaklarımı ve avuçlarımı ezdim! Kestikten sonra pense alın ve her karenin köşelerini bir tarafa doğru bükün. Köşeleri ne kadar süre bükeceğiniz size bağlıdır; zıvanaların ne kadar uzun olmasını istediğinize bağlıdır. Önemli olan vida başının bükülmüş köşeler arasına sığmasıdır.

Şimdi sıcak ayakkabıları ısıtma radyatöründen çıkarıyoruz ve hazır çivileri önceden seçilmiş lastik sırtına vidalıyoruz. Burada bir incelik var - vidayı dörtte üç oranında sıktıktan sonra, dişe bir saniye daha tutkal damlatıyorum ve ancak o zaman vidayı tamamen koruyucunun içine sürüyorum.

Her ihtimale karşı. Kesinlikle daha kötüye gitmeyecek.

Sivri uçlarla işimiz bitti. Şimdi nem tutmayan bileşime geçelim.

Gerekecek

• Huş katranı.
  • Çözücü.
  • Biraz kolonya (koku olarak birkaç damla).
  • Pamuklu pedler veya peçeteler.
  • Lateks eldiven.
  • 250 ml'lik şişe.

Ayakkabı emprenyesi

Huş katranı herhangi bir eczaneden satın alınabilir, ancak bunu yaz aylarında bu tür ihtiyaçlar için yeterli miktarda önceden aldım. Sivrisinek kovucu yapımında ustalık sınıfında size huş ağacı kabuğundan katranı nasıl çıkaracağınızı zaten anlatmıştım. Ancak bu sezon değil; kışın huş ağacı kabuğundan katran çıkarmak baş ağrısıdır... Bu nedenle, huş katranını bir şişedeki bir solventle bire bir oranlarda seyreltiyoruz. İyice çalkalayın. Bitmiş karışımın içine bir şırınga kullanarak seçtiğiniz kolonyadan yaklaşık bir küp enjekte edin. Tekrar sallayın. Kirlenmemesi için elimize lastik eldiven takıyoruz, hazırlanan solüsyonla bir peçeteyi nemlendirip ayakkabılara uyguluyoruz.

Çözümden pişman değiliz! Solvent sayesinde ayakkabının tüm gözeneklerine nüfuz edecektir. Çok yakında solvent buharlaşacak ve katran içeride kalacak ve ayakkabıların yapıldığı malzemeyi nemden koruyacaktır. Ayakkabının duvarlarını tabana bağlayan dikişleri de unutmuyoruz. Ayakkabının en savunmasız noktası burası olduğundan dikişlerin 30-40 dakika arayla 2-3 kez ıslatılması gerekir. Üstelik burada emprenyenin çifte faydası var; Su itici özelliklerine ek olarak, dikiş ipliğinin yanmasını ve yıpranmasını ve bunun sonucunda ipliğin aşınmasını ve ayakkabı ve tabanların daha fazla parçalanmasını yavaşlatacaktır. Ayakkabıları sıcak bir radyatöre koyuyoruz. Ertesi sabah, yürüyüşe veya işe giderken ayakkabılarınızı güvenle giyebilirsiniz; kötü hava koşulları sorun yaratmaz.

Önemli olan ayaklarınızı kuru, sıcak ve rahat tutmaktır, o zaman hastalıklar sizi bypass edecektir. Ayakkabılar buz üzerinde, çiğnenmiş karda güvenle tutunur ve çivilerin tabanın yanlarında yer alması sayesinde pürüzsüz fayanslarda kaymaz - tabanın ortasındaki kauçuk pürüzsüz fayanslara kolayca ulaşır ve kaymayı önler.