Kendin Yap
Hayat hack'leri, ustalık sınıfları, faydalı ipuçları, tarifler.
Ev » Farklı » Plastik varilden yapılmış kızak
Plastik bir varilden kızak

Tüm kanonlara göre kendi başınıza klasik bir kızak yapmak oldukça zor olacak ve çok zaman alacaktır. Ve maliyetler açısından oldukça pahalıya mal olabilir.
Başka bir şey, güvenilirlik, yetenekler ve güvenlik açısından fabrika cihazından daha düşük olmayan standart dışı bir üründür. Sonuçta, kendi ellerinizle bir kızak yaparken özgün bir tasarım bulabilir, her bir elemanın ve işlemin oluşturulmasına yaratıcı bir şekilde yaklaşabilir ve bazı seçenekler bulabilirsiniz. Sonuç olarak fazla zaman, emek ve para gerektirmeyecek gerçek bir şaheser elde edebilirsiniz.
Elbette çocuklar ev yapımı üründen özellikle memnun kalacaklar. Bütün bir grubun böyle bir kızak üzerinde bir tepeden aşağı koşması ne kadar büyük bir mutluluk - uzun süre hafızalarda kalacak, tarif edilemez, nefes kesici bir iniş! Peki bunun için neye ihtiyacınız var?

Gerekli malzemeler ve araçlar

Ucuz malzemeler ve kullanımı çok zor olmayan bir araç fikrimize uygundur:
  • bir adet 200 litrelik plastik varil;
  • 38×89 mm ve 30×70 mm kesitli ahşap kirişler;
  • geniş başlı vidalar veya ağaç vidaları;
  • sentetik kordon veya ince ip;
  • vernik ve boya fırçası;
  • kaymayı önleyici malzeme (örneğin kauçuk kaplı paspas);
  • parafin mumu;
  • gaz yakıcı;
  • metal kare;
  • 7/8 ve 1/2 inç çapında 2 matkapla matkap;
  • bant testere;
  • el tornavidası veya tornavida.

Üretme

Tasarımı belirleyen unsurlara, özellikle de dağ kızağının boyutlarına bakarak başlayalım.

Bir kızağın temel unsurları

Plastik bir varilden kızak

Dış çapı 580 mm olan standart bir plastik varilden yaklaşık 560 mm genişliğinde bir kayma yüzeyi kesilebilir. Böyle bir daireyi ters çevirmek uzunluğu verecektir:
C = πD = 3,14×580 = 1820 mm.
Ön viraj yaklaşık 300 mm alırsa yatay kısım yaklaşık 1520 mm olacaktır ve bu da 3-4 çocuğu barındırmak için yeterlidir. Kızak üzerinde çalışma ilerledikçe belirtilen boyutlar güncellenecektir.
200 litrelik yeni bir varilin fiyatı yaklaşık 2.100 ruble; kullanılmış bir konteyner muhtemelen 500 ruble veya daha düşük bir fiyata satın alınabilir. İçinde yağlı bir şey saklanmışsa deterjanlarla kolaylıkla yıkanabilir. Bazen bu tür varillerde depolanırlar. Daha sonra kap varsayılan olarak temiz olacaktır.
Kızağın yan elemanları için meşe, huş ağacı, akçaağaç vb.'den 38x89 mm kesitli ve yaklaşık 1530 mm uzunluğunda 2 adet kuru ahşap boşluk seçeceğiz. Ön traversler 2 boşluktan yapılabilir. 30×70 mm kesitli ve 560 mm uzunluğundadır.

Namlu işaretleme ve bunun için aletler

Kızağın kayan tabanını kesmek için plastik varilin yan yüzeyini işaretlemeniz gerekir. Bunun için ev yapımı bir yüzey planya makinesine ihtiyacımız var. Kabın yüksekliğinin ⅔'ü kadar sert bir ahşap bloktan yapılabilir.
Namlunun yüksekliğini ve kızağın seçilen genişliğini (560 mm) ölçtükten sonra, yüzey planyasında bir yer işaretliyoruz ve işaretleyici için bir delik açıyoruz.Üst ucuna, kapak ve namlunun tabanı boyunca kayan bir sınırlayıcıyı güvenli bir şekilde takıyoruz ve işaretleyici iki daire çizecek. Geriye kalan tek şey aralarına dikey bir çizgi çekmek.

Bir varil kesmek

Kesim için referans noktaları, 6 mm'lik bir matkapla yapılan işaretleme çizgilerinin birleşim noktalarındaki delikler olacaktır. Varilleri kesmek için en uygun araç bir yapbozdur, ancak bir öğütücü de kullanabilirsiniz.
Namlunun sağlamlığını koruyabilmesi için, önce onu daireler halinde kesip, kapak alanını ve tabanını ayırdık ve daha sonra iş parçasının orta kısmını dikey bir çizgi boyunca ayırdık.
Kenarlar, bir ahşap eğe veya keskin bir bıçakla hafifçe işlenerek, kesimden sonra kalan pürüzlülük ortadan kaldırılabilir.

Plastik bir boşluğun düzeltilmesi

Namlunun orta kısmını temsil eden iş parçası, dış taraftan daha pürüzsüz olduğu için iç tarafı dışarı bakacak şekilde düzleştirilmelidir.
Çoğu zaman, plastik fıçılar dışarı doğru çıkıntılı sertleştirici kaburgalara sahiptir. İç tarafı kara doğru kavislendirirken, bu uzunlamasına oluklar kayak veya snowboardların kayan yüzeylerindekiyle aynı rolü oynar. Kızağa yön stabilitesi sağlayacaklar.
İş parçasını düzeltmek için düz bir yüzeye koyun ve birkaç yerine tuğla veya kova su ile bastırın ve bir süre bekletin. Daha sonra iş parçası ters yönde bükülebilir ve bir süre bu konumda tutulabilir. Bu manipülasyonlar sonucunda yeterince düzelecektir. Sonraki işlemler sırasında küçük düzensizlikler giderilecektir.

Ahşaptan yapılmış kızaklar için elemanlar

1 numaralı adımda belirlediğimiz gibi, 38x89 mm kesitli ve 1524 mm uzunluğunda (son boyut) iki ahşap bloğa ihtiyacımız olacak. Kızağın tasarımındaki rolü kayma yüzeyinden daha az önemli olmayan yanal güç elemanları onlardan yapılacaktır.
Ayrıca 30×70 mm kesitli ve 560 mm uzunluğunda iki çubuğa da ihtiyacımız olacak. Tüm yapıya sağlamlık kazandırmak için birini öne, yan duvarların arasına, ikincisini ise plastiğin kavisli kısmının ucuna yerleştireceğiz. Kızağı taşımak için kullanılan kordonun uçları içinden geçecektir. Ayrıca çubuğun dış kısmındaki düğümler ön ucun sürekli bükülmesini sağlayacaktır.

Yan elemanların işlenmesi

Karda daha iyi kaymak için ön taraftaki bu ahşap parçalara yuvarlak bir şekil verilmesi gerekir. Bunu yapmak için kalın kartondan bir şablonu kesip tahtaya yapıştırabilir ve bir kalemle çizebilirsiniz.
Aynı şeyin arkada da yapılması gerekiyor, ancak daha küçük boyutlarda. Bu, hareketi yavaşlatmaması için tuvali çubuklara doğru çekmenize olanak sağlayacaktır.
İşaretleri şerit testere kullanarak kesiyoruz veya keskin bir marangoz baltasıyla dikkatlice planlıyoruz ve son olarak bir ahşap eğe ile bitiriyoruz.

Kollar için deliklerin işaretlenmesi

Her iki taraftaki tutamak sayısı değişebilir. Üçte anlaştık. Bunları işaretlemek için herhangi bir yöntem uygundur:
bir şablon kullanarak - uzunluğu, kulpların delikleri arasındaki mesafeyle orantılı olan düz uçlu bir ahşap blok;
metal bir cetvel ve işaretleyici kullanarak.

Kollar için delme delikleri

Bunu yapmak için bir matkaba ve iki matkaba ihtiyacınız olacak: biri 22,2 mm çapında, diğeri 12,7 mm çapında. Bu durumda sentetik kordonun veya ince halatın çapını 9,5 mm'ye eşit olarak seçiyoruz.
Öncelikle iş parçasının ön yüzüne dikey olarak biri diğerinin altında olmak üzere 25,4 mm derinliğe kadar 2 büyük delik açıyoruz ve aralarında yaklaşık olarak bu deliklerin çapına eşit bir köprü bırakıyoruz. Daha sonra üst uçtan itibaren daha küçük bir matkapla büyük prizler birbirine bağlanana kadar delikler açıyoruz.
Tahtaların ön kenarından 152 mm geriye çekilerek tamamen aynı delikleri açıyoruz. Kızağın ön kısmını düğümleriyle tutacak ve çekme görevi görecek halatlardan geçmeleri gerekecek.

Ahşap parçalar üzerinde bitirme çalışmaları

Ahşap parçaların karla temas ettiğinde ıslanmasını önlemek için, kutunun üzerindeki talimatlara göre küçük bir boya fırçası kullanılarak her tarafı birkaç kat üretan vernikle kaplanmalıdır.
Bir sonraki kat vernik kuruduktan sonra pürüzlerin ve sarkmaların giderilmesi için 220 numaralı zımpara kağıdı ile hafifçe zımparalanabilir. Sonuç çok pürüzsüz yüzeyler olacaktır.

Görünümün iyileştirilmesi

Yan elemanlar boyunca mavi çizgiler yapabilirsiniz. Bunu yapmak için şeridin ana hatları hariç tüm yüzeyi yapışkan bantla kapatın. Boyanın bant altına sızmasını önlemek için renksiz vernik ile kaplanabilir.
Geriye kalan tek şey mavi aerosol boyayı birkaç katman halinde püskürtmek ve koruyucu filmi çıkarmaktır. Şerit konturunun netliği kusursuz olacaktır.

Kolların ve römorkörün hazırlanması

Yaklaşık 610 mm uzunluğundaki kulpların boşlukları 9,5 mm çapında örgülü sentetik kordondan yapılmıştır. Çalışmayı kolaylaştırmak için dar bant sararak kesim yerlerini işaretliyoruz ve bant bandının ortasını marangoz bıçağıyla kesiyoruz.
Çekme halatı için yaklaşık 1520 mm uzunluğunda iki halat kullanıyoruz. Tüm iş parçalarında pense kullanarak bir tarafa düğüm atıyoruz.Güvenilirlik için, düğümler sokete takılmadan önce süper yapıştırıcı ile yağlanabilir, ancak bu gerekli değildir.
Plastik bir varilden kızak

Sahada tutacakların ve çekme halatlarının montajı

8. aşamada, tutacaklar ve çekme halatı için delik sistemini zaten hazırladık. Kordonun serbest ucunu büyük delikten küçük deliğe sokup kuvvetlice yukarı çekiyoruz, böylece düğüm daha da sıkılaşıp yerine oturuyor. Daha sonra aynı ucu yukarıdan küçük deliğe, büyük olanın içinde görünene kadar itiyoruz. Onu çekip bir düğüm atıyoruz. Şimdi kolu, her iki düğümün de güçlendirilmesi ve uygun yerlerine gelmesi için yeterince güçlü bir şekilde yukarı çekin.
Aynısını kızağın ön kısmını tutmak ve çekmek için tasarlanmış iki halatla yapıyoruz.

Ön Kenar Ataşmanı

Bu çapraz çubuk kızağa sağlamlık kazandırır, ön ucun esnekliğini korumaya yardımcı olur, çekme halatlarını destekler ve hatta kızağı yönlendirme aracı olarak hizmet eder.
Önceden birkaç delik açarak plastiğin üzerine dışarıdan yerleştirilir ve 15 mm uzunluğunda vidalarla sabitlenir. Bu kirişin yanlarında, çekme halatını geçirmek için 12,7 mm çapında 2 adet delik bulunmaktadır.

Yan çubukların kayar yüzeye takılması

Kızağın ana parçalarını sağlam bir şekilde bağlamak için, yan kirişler marangoz testere tezgahlarına döşenir, üzerlerine ince kaymaz bir tabaka yerleştirilir ve her şey kayan plastikle kaplanır.
Daha sonra 40-50 mm uzunluğundaki vidaların sıkılacağı yerleri geniş bir kafa ile işaretlemelisiniz. Montaj aralığı 115-120 mm olup vidaların tutamak ve çekme halatı deliklerine girmesini önler.
Vidaları merkezden kenarlara doğru sıkıyoruz. Bu, plastik tabandaki son küçük enine düzensizliği düzeltecektir. Bir sonraki vidayı vidalarken yakındaki tüm parçaları kelepçeyle sıkmalısınız.

Ön kirişin montajı

Bu noktada plastik yüzeyin bükülmeye başlaması nedeniyle açılı olarak sabitlenir. Bu kiriş, her iki tarafta 75-80 mm uzunluğunda üç güçlü vidayla uçlardan sabitlenir. Önden 9-10 yerden 40-50 mm uzunluğunda vidalarla plastik bir dirsekle sabitlenir.
Bu kiriş kızağa yanal stabilite kazandırarak yan elemanların içeriye veya dışarıya doğru hareket etmesini engeller. Ayrıca plastik levhanın ağır yüklere maruz kalan kavisli kısmını da güçlendirir.

Çekme halatının takılması

Çekme çubuğunun yarımları, üst çubuktaki yan deliklerden geçirilir. Düğümleri nereye attığımıza bağlı olarak dağ kızağının ön kısmı yükseltilecek ve kavisli olacaktır. Halatların uçları bir çekme halatı oluşturacak şekilde birbirine bağlanır.

Kaymayı önleyici bir paspas takmak için başka bir seçenek

Takmanın ilk ve daha başarılı seçeneği 14. adımda anlatılmıştır. Takmayı unutursanız, kaymayı önleyici kaplama yerinde kesilebilir ve bu malzemelere uygun bir yapıştırıcı ile içeriden plastiğe yapıştırılabilir. Aksi takdirde, üzerine kar düştükten sonra çıplak plastik üzerinde oldukça fazla şey kalacaktır.

ağda

Balmumu plastiğin kar üzerinde kaymasını iyileştirir. Bu malzemeden bir parça, başta vida başları olmak üzere tüm kayma yüzeyine iyice sürülmelidir. Daha sonra mumlu plastiği bir gaz ocağıyla ısıtın, böylece mumun yüzeye daha eşit şekilde dağılması ve vidaların girintilerine girmesi sağlanır. Bu işlemin her sürüş gününden önce yapılması tavsiye edilir. Sonuç çarpıcı!

İyileştirmeler ve tavsiyeler (sonuç yerine)

Yapılan işi analiz ettikten sonra tasarımın iyileştirilebileceği ve geliştirilebileceği ortaya çıktı. Bunları özet olarak sunalım:
  • Yarım daire biçimli bir sap yapabilirsiniz;
    Plastik bir varilden kızak

• yan elemanların yanlarındaki 28 büyük kör delik yerine, kiriş yüksekliğinin 1/3'ü kadar altta geniş ve üstte dar olmak üzere 14 kombine delik ile geçebilirsiniz;
  • Demirli metal vidaları galvanizli veya paslanmaz çelik olanlarla değiştirmek daha iyidir;

• kayma yüzeyinin bir miktar dalgalanması tehlikeli değildir, çünkü kızakta birkaç kişi oturduğunda ağırlıkları altında düzleşir;
  • Gücü artırmak için daha fazla çapraz çubuk ve hatta konfor için koltuklar ekleyebilirsiniz, ancak bu, ürünü daha ağır hale getirecektir. Bırakın herkes neyi beğeniyorsa onu seçsin.