DIY kendin yap
Master sınıfları, talimatlar, faydalı ipuçları, yemek tarifleri.
» » »Kondansatörsüz tek fazlı bir ağdan üç fazlı bir motorun çalıştırılması
Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Bu ürün, 220 V'luk bir şebekeden 250 W gücünde üç fazlı bir asenkron motorun bir başlangıç ​​kondansatörü kullanmayan, ancak ev yapımı bir başlangıç ​​elektronik cihazı kullanarak başlatılması olasılığına ayrılmıştır. Devresi çok basittir: iki tristörde, tristör anahtarları ve transistör kontrolü ile.

Cihaz şeması


Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Bu motor kontrolü az bilinir ve pratik olarak kullanılmaz. Önerilen çalıştırma cihazının avantajı, motor gücü kaybını önemli ölçüde azaltmasıdır. Bir kapasitör kullanarak üç fazlı 220 V motor çalıştırırken, güç kaybı en az% 30'dur ve% 50'ye ulaşabilir. Bu starterin kullanılması, güç kaybını maksimum% 5 ile% 3 oranında azaltır.
Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Tek fazlı bir ağ bağlandı:
Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Marş motoru kapasitör yerine motora bağlı.
Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Aygıta bağlı bir direnç, motor devrini ayarlamanıza izin verir. Cihaz tersine çevirmek için de açılabilir.
Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Deney için eski bir Sovyet yapımı motor alındı.
Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Bu çalıştırma cihazıyla motor anında çalışır ve sorunsuz çalışır. Bu şema, 3 kW'a kadar gücü olan hemen hemen her motorda kullanılabilir.
Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Not: 220 V'luk bir şebekede, 3 kW'dan daha fazla güce sahip motorlar sadece mantıklı değil - ev kablolarını açmak yüke dayanamaz.
Devrede, akımı en az 10 A olan herhangi bir tristör kullanabilirsiniz. Diyot 231, ayrıca 10 amper.

Not: Yazar, devrede 233 diyot kurdu, önemli değil (yalnızca 500 V'luk bir gerilimle gidiyorlar) - 10 A'lık bir akımı olan herhangi bir diyot koyabilir ve 250 V'den daha fazla tutabilirsiniz.
Cihaz kompakt. Devrenin yazarı, dirençleri yüz değerinde dirençlerin seçiminde zaman kaybetmemek için basitçe setler halinde monte etti. Isı emici gerekli değil. Bir kondansatör, bir zener diyodu, iki diyot 105 monte edilmiştir Devrede operasyonda çok basit ve verimli olduğu ortaya çıktı.
Üç fazlı bir motoru, kapasitörsüz bir tek fazlı ağdan başlatmak

Kullanım için önerilir - başlangıç ​​cihazının montajı sorunlara neden olmaz. Sonuç olarak, bağlandığında, motor bir kapasitör kullanan standart devrenin aksine, maksimum gücünde ve neredeyse hiç kaybı olmadan başlar.

Cihazın çalışması hakkında bir video izleyin


Geri git
Yorumlar (36)
  1. Misafir Nikolay
    #1 Misafir Nikolay misafir 10 Ağustos 2018 14:50
    14
    Hoşgeldin! Cihazınızla ilgileniyorum. Üzgün ​​değilseniz, o zaman basılı bir devre kartını paylaşır ve emrinde tam bir cihaz var.
  2. galip
    #2 galip misafir 10 Ağustos 2018 17:23
    4
    İsteğe önceki yorumda katılıyorum. Ancak bu tristörler ve diyotlar, motor 2-3 kW ise dayanacak mı?
  3. Misafir oleg
    #3 Misafir oleg misafir 10 Ağustos 2018 18:27
    2
    bir örnek gönderebilirseniz lütfen
  4. Basil.
    #4 Basil. misafir 10 Ağustos 2018 18:44
    1
    Cihaz ilginç ve motoru bir yıldızla açarsanız, başlayacak mı?
    1. Sergey K
      #5 Sergey K ziyaretçi 10 Ağustos 2018, 11:14
      2
      Başlayacaktır, neden olmasın. Sadece motor 380, ancak 220 şebekeye dahil edilmişse, güç çok daha az olacaktır.
      1. Misafir Eugene
        #6 Misafir Eugene misafir 11 Ağustos 2018 00:20
        4
        Doğru açıldığında üç fazlı bir motor (380 volt ağdaki bir yıldız veya 220 volt ağdaki bir üçgen) gücü değiştirmez.
        Motor tek fazlı bir ağda açıldığında, faz kaydırma devresi yeterince doğru seçilmediğinde güç kesiliyor.
        Ve bu neredeyse her zaman olur çünkü yüke bağlı devre parametrelerinin değiştirilmesi gerekir. Özellikle, güçlü bir motor çalıştırırken, buna paralel olarak başka bir başlangıç ​​kondansatörü bağlayarak kondansatörün kapasitansını arttırmanız önerilir.
  5. Calle
    #7 Calle misafir 10 Ağustos 2018 21:17
    4
    Nasıl çalıştığını açıklayın. Geleneksel bir endüksiyon motorunun hızını ayarlamak harika.
    1. Misafir Sergey
      #8 Misafir Sergey misafir 2 Eylül 2018, 20:34
      0
      Hayır, kurgu değil, bu çok uzun zamandır uygulanıyor.
  6. Misafir Vlad
    #9 Misafir Vlad misafir 10 Ağustos 2018 21:23
    2
    Bu şema 90'lı yıllarda RADIO dergisinden yapıldı. Topladım, ancak motorumla başlayamadım. Belki de bazıları ile çalışmıyor? Sonuna kadar anlamadı, ama elementler yanmadı, iyi durumdaydı.
  7. Igor Averyanovich Borisov
    #10 Igor Averyanovich Borisov misafir 11 Ağustos 2018 05:19
    3
    Diyelim ki, bugünkü dairelerin ilki 3 kW'lık gücün hiçbir şeyle ilgili olmadığı kadar fazla sayıda ev aleti olduğunu, ikinci tristörlerin bir ısı emicisine sahip olması gerektiğini, aksi halde aşırı ısınma ve başarısızlık olacağını ve üçüncüsü, ancak tekerleği yeniden keşfetmeye değeceğini mi söyleyelim?
  8. nik
    #11 nik misafir 11 Ağustos 2018 09:32
    0
    İki diyot ve iki tristör yerine, bir triyak koyabilirsiniz. Bu şemaya göre, yarı döngüyü azaltan herhangi bir güç regülatörü gelmelidir.
  9. Calle
    #12 Calle misafir 11 Ağustos 2018, 12:50
    1
    Bu şema, başlangıç ​​aygıtı olduğunu iddia edebilecek maksimum değerdir. Videoda ne gösterilir
    boşanma, aldatma. Bir endüksiyon motoru, birkaç saniyeden fazla bir anma rotoruna kadar açılmamış bir rotor durumunda olamaz, yanacaktır. Videoda, motor ağa bir kapasitör gibi bir akım sınırlayıcı veya düşük voltaj (24v) ile bağlanır.
    1. Misafir Pavel
      #13 Misafir Pavel misafir 25 Eylül 2018 21:10
      0
      devre üzerinde basit bir jeneratör üretilir, bu devrede bir triak kullanılması mümkün değildir, çünkü tristörlerin birer birer açılmaları ve üçüncü fazın oluşturulması, tristörleri korumak için diyotlara ihtiyaç duyulması ve aynı zamanda, tristörler indüktans ile çok iyi çalışmadıklarından onları kapatmak için gerekli olmaları gerekir.
  10. Alexander Vasilievich
    #14 Alexander Vasilievich misafir 11 Ağustos 2018 14:33
    0
    Devre iyi. Birçok tip üç fazlı motorda test edilmiştir. "Neredeyse" harika çalışıyor. Bu programın işleyişinin tam bir açıklaması "Radyo" dergisinde bulunabilir. 1995-2003 yılları arasında bir yerde. Afedersiniz, yılı ve numarayı unuttum. Zamanım olacak, büyük olasılıkla geçen gün bir makale bulup tekrar yazacağım. Ama şimdi iş, bahçe ve ev ... O olmadan yeter.
    Yazar kaynağa referans vermelidir. Ama yine de - insanlara bilgi iletmek için makalenin yazarı sayesinde.
  11. Misafir Michael
    #15 Misafir Michael misafir 11 Ağustos 2018 18:57
    4
    Böyle bir bağlantıda% 3-5'lik bir güç kaybı gerçekçi değildir. Bir kapasitöre bağlandığında% 30-50 aynı olacaklardır. Ve eğer geçerli frekans aynı kalırsa, hızı nasıl ayarlayabilirsin?
  12. Alexander Vasilievich
    #16 Alexander Vasilievich misafir 11 Ağustos 2018, 20:37
    10
    Merhaba, yorum yazan herkese!
    "Bisikletin icadı" ile ilgili olarak - elbette buna değer. Kulibin, Cherepanov, Tsiolkovsky, Keldysh, Korolev, Lebedev, Kurchatov, Kapitsa ve diğer binlerce kişi, zamanlarında ve hayatlarının gerçekliğinde “bisikleti icat etti”. Ve bisiklet sahiplerini teşvik etmek için, "Mucit ve Rationalizer" dergisi hala yayınlanmaktadır.Evet, ve bu site washerhouse.com/3/tr, eğer bakarsanız, halkı icadı çeken ile ilgileniyor. Hangi site yönetimi için düşük yay.
    Ya da, yaşadığımız her şeyi sakatlarken, kazmak, maden etmek, yıkamak, söndürmek, zenginleştirmek, rafine etmek, sentezlemek, toprağa yayılmak ve tepede dinlenmek için kendi topraklarında icat etmeden. Ve oradan, çok iyi bir fiyata başkaları tarafından icat edilen tünel açma makineleri, sondaj ve pompalama istasyonları ve diğer ekipmanlar gönderecekler. Ve bu arada bisikletler de. Kazmak, maden yapmak, yıkamak, pompalamak, zenginleştirmek, rafine etmek ve sentezlemek. Ama zaten daha az sayıda insanımız. Aynı zamanda onların ölmesine izin ver.
  13. Misafir Yuri
    #17 Misafir Yuri misafir 12 Ağustos 2018 03:38
    4
    saçma, bu bir güç regülatörü devresidir. Faz kayması sağlamaz ve hız ayarı bir peri masalı
  14. Misafir Victor
    #18 Misafir Victor misafir 12 Ağustos 2018 11:12
    1
    İyi nokta. iyi şema!
  15. Misafir Anatoly
    #19 Misafir Anatoly misafir 12 Ağustos 2018 22:53
    4
    Enayi gibi görünmüyor ve hayat kötü ... Bazı insanlar dinamik bir kafadan mıknatısların etrafına sarılmış bir bobin kullanarak "Tesla'nın temiz enerjisini" üretiyor, diğerleri üç fazlı bir elektrik motorunu çalıştırmak için bir tristör güç regülatörü kullanıyor ... Bravo!
  16. Misafir Michael
    #20 Misafir Michael misafir 13 Ağustos 2018 15:03
    1
    Tecrübe ne kadar ilginç. Ama artık yok. Anında motor çalıştırma? ama ne için, üzgünüm, hedefler? Herhangi bir uygulamada, bir makine veya fan alın - tam tersine sorunsuz bir başlangıçtan bahsediyoruz. Mantıklı? motor başladığında, başlangıç ​​akımı çalışma akımının iki katıdır. Bu yüzden makine gecikmeli. Ve normalden çok daha pahalı.
    1. calle
      #21 calle misafir 13 Ağustos 2018, 19:33
      1
      Michael, modern makineler kısa vadeli, önemli aşırı akımlara dayanabiliyor.
      Tek fazlı bir ağda asenkron motorlarla çalışma deneyiminiz yoktu, mekanik bir yükle başlatmak bazen imkansızdır. Başlatma sırasındaki motor torku, kapasitörün kapasitansına bağlıdır. Bazen başlangıç ​​kapasitörlerini 5 kat daha fazla işçi koymak gerekir.
      Anında başlatma, üç fazlı bir ağda normal başlatma anlamına gelir.
  17. Misafir Alex
    #22 Misafir Alex misafir 13 Ağustos 2018 15:34
    3
    Ben bir şey anlamıyorum. Devre, bir faz SIFIR yerine "üçgen" dir ve aynı zamanda güç kaybı% 3-5'dir.
  18. Misafir Sergey
    #23 Misafir Sergey misafir 15 Ağustos 2018, 12:40
    2
    İyi düzen! Beyler, elektrik mühendisliğinde anlamıyorsanız, yorum yapmaya cesaret edemezsiniz. Bu kan basıncının etiketini okuyun, üçgen başına 220 V var. Bu cihaz, OE ile yapılan şemaya göre bir faz invertörüdür.
    1. Misafir alexanr.
      #24 Misafir alexanr. misafir 18 Ağustos 2018, 19:01
      2
      Bu devre geleneksel bir güç regülatörüdür (dimmer). Hiçbir faz kayması elde edilemez.
  19. Misafir Leonid
    #25 Misafir Leonid misafir 27 Ağustos 2018 18:41
    0
    Lütfen açıklayın - elemanların en az 10 A (2 kW'lık motor gücü) dayanması gerekliliğine neden olan şey. "Deneysel" 4AAM63 250W 220 / 380V 1.49 / 0.86A'nıza benzer bir motor için önerilen cihazı yapmak istiyorum ve mevcut akımların 2A'yı geçme ihtimalinin düşük olduğuna ve buna bağlı olarak daha az güçlü ayrıntılarla elde edilebileceğine inanıyorum.
  20. Misafir Leonid
    #26 Misafir Leonid misafir 28 Ağustos 2018 18:24
    5
    Dünkü soruya cevap bekliyorum, söz konusu cihazın kaynağını burada buldum:

    Tanımda önemli bir nokta var - direnç R7 "Mode", gücüne ve LOAD'a, yani diğer bir deyişle motorun optimum çalışma modunu SEÇMEK için kullanılır. Yük değiştiğinde, bu değişime manuel olarak ayarlamanız gerekecektir ve bu nedenle, cihaz çok değişken bir yük ile çalışmak için geçerli değildir! (Örneğin, torna tezgahım için). Kapasitörlerle kalıyorum.
    1. Valery I.
      #27 Valery I. misafir 4 eylül 2018 22:05
      3
      Uzun süredir frekans dönüştürücüyü (1.5 kW) kullanıyorum, bu da herkes için istediğim şey - motorun sorunsuz çalışması sağlanır, dönüştürücünün sıklığındaki değişiklik nedeniyle hız kontrolü ve aşırı yüklere karşı koruma - kendiniz için gereksiz zorluklar yaratmaz.
      1. Misafir Valeri
        #28 Misafir Valeri misafir 14 Şubat 2019 5:42
        0
        Chastotnik'in daha iyi olduğunu kim savunabilir? Evet, burada ev işleri ustası için fiyatlar çok uygun değil ...
  21. Misafir Alexander
    #29 Misafir Alexander misafir 9 Eylül 2018, 16:09
    1
    Trudge, sonra kondansatör TAMAMLANMIŞTIR, ama bu devre basit mi?
  22. Misafir Alex
    #30 Misafir Alex misafir 12 eylül 2018 21:11
    0
    Tüm motorlar günlük yaşamda çalışmaz. Farklı ağlar var. Radyo elemanlarını seçerken, belirtilen 250V'yi geçen şebekelerde voltaj dalgalanmaları olabileceğini unutmayın. 220V ağının genlik değeri bile 311V'dur. 800V - Anahtar elemanlar (tristörler triyak) 400V'den daha az değil, daha iyi = 600V ve daha da iyi (Siemens'in yaptığı gibi) - 800V.
  23. Misafir Vladimir
    #31 Misafir Vladimir misafir 4 Aralık 2018 19:08
    0
    Sen haklısın. BU BİR Boşanma. ELEKTRİK MOTOR TEST EDİLDİ 380/220 V 1400 RPM 400 W Ip = 1.14 / 1.97 A. BU USM BAŞLANGIÇ AKIMIYLA - 8A HAKKINDA! IDLE- 4A BU POTANSİYOMETRE İLE ULAŞABİLECEĞİM min.… Deneyeceğim ... ve aniden !!!
  24. Misafir Alexander
    #32 Misafir Alexander misafir 10 Ocak 2019 10:20
    0
    Şemaya göre monte edilir. 2.2 kW'lık motor çalıştı, diyotlar ve tristörler radyatörlerde. 20 saniye çalıştıktan sonra, radyatörlere çok sıcak dokunulmaz. Neden öyle Kullanılan diyotlar d242.
  25. Misafir Alexander
    #33 Misafir Alexander misafir 4 Şubat 2019 11:27
    0
    çok sofistike .... Böyle bir motora kapasitör koydum, yaklaşık 1 microfarads-3 microfarads yaptım ve hiç problem yaşamadım ....
    1. erkek arı
      #34 erkek arı misafir 8 Nisan 2019 00:58
      2
      2.2kw ila 1-3mkf? HEZEYANI
  26. Misafir Vladimir
    #35 Misafir Vladimir misafir 16 Haziran 2019 18:11
    0
    Böyle bir cihazı bitmiş formda sipariş etmek mümkün mü ve bunun maliyeti nedir?
  27. PLN
    #36 PLN ziyaretçi 27 Temmuz 2019 09:55
    1
    Başarısız devre çözümü. İki tristör yerine, birini kullanabilirsiniz. Bunun için iki tristör yerine iki D231 diyot takılı. Oluşturulan köprünün çapraz atlatıcı çıkarılır ve bunun yerine bir tristör kurulur. Diyotlar VD3 ve Vd4 çıkarılır ve tristör kontrol devresinin güç veriyollarının artı ve eksi oluşan köprünün artı ve eksi değerlerine bağlanır.

Ayrıca okuyun

Çamaşır makineleri için hata kodları