DIY kendin yap
Master sınıfları, talimatlar, faydalı ipuçları, yemek tarifleri.
» » Bağlantı kutusuna kabloları bağlamak için en güvenilir yollardan üçü
Evlerimizde gittikçe daha güçlü elektrikli aletler vardır: kahve makineleri, su ısıtıcıları, klimalar, kazanlar, vb. Bütün bunlar, ev güç kaynağı ağındaki yükü büyük ölçüde artırıyor. Devre akımında bir artışa cevap veren ilk şey, tellerin bağlantısıdır. İlk önce uygun şekilde yapılmazlarsa yangına neden olurlar. Ve eğer bunlardan birkaçı ve hatta kapalı bir bağlantı kutusunda bile, üretilen toplam ısı ilave edilir ve arttırılır. Bu, bağlantı kutusunun ağın yük kapasitesi açısından özellikle önemli ve sorumlu bir düğüm olduğu anlamına gelir.
Bağlantı kutusundaki kabloları bağlamanın en güvenilir üç yolu

Kabloları kendim kullandığım ve başkalarına önerdiğim bağlantı kutusuna bağlamanın üç güvenilir yolunu anlatacağım.

Tel kaynak


Güvenilirlik açısından ilk tel kaynağıdır. Grafit veya tungsten elektrot kullanan özel bir kaynak makinesi tarafından üretilir. Metalin erimesi karşısında karıştırma yapıları verir ve teller bir olur. Mümkünse kullanın.
Tel kaynak

Artıları:
  • Tüm sunulan en güvenilir bağlantı.
  • Alüminyum ve bakır teller için uygundur.

eksileri:
  • Özel ekipman gerektirir.
  • Zaman alıcı ve her zaman uygulanamaz.

Lehimleme telleri


İki veya daha fazla kabloyu bağlamak için en güvenilir ikinci yöntem lehimlemedir. Radyo mühendisliğinde kullanılan geleneksel lehim ve akı kullanılarak geleneksel bir lehim havyası ile üretilir. Bu en uygun yoldur.
Önce birkaç santimetrelik bir bükülme yapın ve daha sonra tüm uzunluğu boyunca kapatın.
Lehimleme telleri

Artıları:
  • Lehimli bükümün uygun uzunluğu ile çok güvenilir bağlantı.
  • Çoğu ev ustası için uygun.

eksileri:
  • Zaman alıcı ve her zaman uygulanamaz.
  • Sadece bakır tellere uygulanabilir.


Sıkma telleri


Üçüncü en güvenilir yöntem telleri yüksüklerle sıkmaktır. Hızı ve güvenilirliği göz önüne alındığında, yeni evlerde kablo döşerken elektrikçiler tarafından sıkça kullanılır.
Sıkma telleri

Artıları:
  • Çok hızlı, güvenilir bir bağlantı oluşturmak için en az zaman gerektirir.
  • Alüminyum ve bakır teller için uygundur.

eksileri:
  • Özel sıkma pensesi ve yüksükleriniz olmalıdır.

Sonuç


Normal büküm, vidalı klemensler, klemensler, kapaklar, kelepçeler - bence 20 yıllık deneyime sahip bir elektrikçi kabloların güvenilir bir bağlantısı değil! Güvenilirlik sayesinde, bağlantının tüm çalışma süresi boyunca tasarlanan aşırı ısınma olmadan aynı akıma dayanabildiğini anlıyorum.
Elbette işimde hem VAGO terminallerini hem de bükümlerini kullanıyorum, ancak bunu maksimum akımın 5 Amperi geçmediği hafif kablolamalarda veya düşük akımlı diğer örneklerde yapmaya çalışıyorum. Bu tür terminallerle armatürleri bağlamak çok rahat ve hızlı, iddia edemezsiniz.
Şimdi birçok insan VAGO'ların 32 A'nın yüksek akımları için çok güvenilir olduğunu iddia etmeye başlayacak. Ancak uzun yıllara dayanan deneyimim maalesef bunun tam tersini savunuyor.
Bağlantı kutusundaki kabloları bağlamanın en güvenilir üç yolu

Bu nedenle, başlangıçta verilen üç bileşik, gelecekte sonuçlardan endişe etmemek için kullanılabilir.

Konuyla ilgili bilgilendirici video


Geri git
Yorumlar (46)
  1. mi
    #1 mi misafir 14 Temmuz 2018 00:25
    9
    Peki bu fotoğraf vaga ile ne söylüyor? Ne tür teller? Hangi makine yapmak? Tam WAGO mu, yoksa ike / rekants / aliexpress mi? Şahsen, bir yıl boyunca vagonun içinden bir garajım vardı, kaynak, olgar, ısı tabancası ve diğer küçük shushara sürekli yüklendi, ama bunu görmedim) Oh, evet! Her yerde normal teller var, ama bu fotoğraftaki utanç verici değil)
  2. Sergey 66
    #2 Sergey 66 misafir 14 Temmuz 2018, 13:29
    7
    20 yıllık deneyime sahip bir elektrikçi, doğru seçilmiş korumaya sahip olan PUE'yi okudunuz, VAG'lar iyi çalışıyor ve el sıkışmalarında "ben sigorta gibi çalışıyorum ...
    1. Valka
      #3 Valka misafir 14 Temmuz 2018, 08:21
      7
      Bir şey okuyorlar! Ama sen kampa gitmiyorsun! Arabanızı 3 kW'lık bir yük için orijinal bile yapın ve kendiniz için yeni bir ev arayın.
      Başka bir akıllı kişiyi dinleyin:
  3. Misafir Nikolay
    #4 Misafir Nikolay misafir 14 Temmuz 2018, 08:55
    1
    Uygulamamda, 16A'da arabaya (5 gr) bir 5A yükü koyuldu. Bağlantı bir yıl kadar sürdü; kelepçe erimeye başladı. İşte, sonuçlar çıkar.
    1. AngryBalDman
      #5 AngryBalDman ziyaretçi 25 Temmuz 2018, 19:51
      4
      Çinli bir WAG almaya gerek yok, orijinal 16'da ve 5 a'dan sonra yüzerse, kalkış ve satıcıya gitmekten çekinmeyin.
  4. Andryukha.
    #6 Andryukha. misafir 15 Temmuz 2018 07:19
    16
    İyi büküm asla başarısız olmaz! 15 yıl tecrübe edin.
  5. popvovka
    #7 popvovka ziyaretçi 15 Temmuz 2018 08:56
    7
    Bu vagonları tek bir profesyonel elektrikçi kullanmayacak.
    15-20 yıllık tecrübem olmasına rağmen, nirazu büküm uğratmadı.
    40 yıldan fazla bir deneyime sahip olduğumdan çok iyi tanıştım, bu yüzden en güvenilir yol bükmeden bahsettim.
    Amerikalılar bile bunun güvenilir yollardan biri olduğunu kanıtladı. Büküm 15-20 mm olmalıdır.
    Kaynak bir rüyadır. Lehim lehimlenmiş.
    1. ort
      #8 ort misafir 15 Temmuz 2018 15:32
      2
      Amerikalılar ispatladıysa elbette! Amerikalılar ünlü beyler ve asla yalan söylemezler! Her zaman doğru olanı söylerler!
  6. Misafir Sergey
    #9 Misafir Sergey misafir 16 Temmuz 2018 18:50
    9
    Üstüne bir 3,5 mm'lik büküm yapıyorum, boyuta sarılıyorum ve izolasyon bandını nemden izole ediyorum.
  7. Misafir Vladimir
    #10 Misafir Vladimir misafir 19 Temmuz 2018 09:32
    1
    Kaynak işleminin en güvenilir yöntem olduğu konusunda yazar doğru değildir. Aşağıdaki gibi bir araç yangını sebebi belirleyin. X ışını kırınımı analizi, bakır tellerde bakır oksit varlığını gösteriyorsa, kısa devre vardır. Bakır oksit yok - kundaklama. Kaynak yaparken eriyiği oksijenden korumak oldukça zordur. Bakır oksit olacak. Ayrıca, ısıdan etkilenen bir bölge mümkündür - güç kaybı ve süneklik. Telleri 7 cm kadar kalaylı, bükülü ve lehim ile Ahşap alaşımı ile sıyırırım. Ben profesyonel bir elektrikçi değilim, sadece evde elektrik yapıyorum. Terminal bloklarını sadece LED lambalar için kullanıyorum.
    1. Misafir Victor
      #11 Misafir Victor misafir 1 Ağustos 2018 01:17
      0
      kahverengi veya bor grafit elektrotlu bir banyoda bakır kaynağı yaptım, bir matkap veya borik elektrik motoru için fırçalayın
    2. Misafir Alex
      #12 Misafir Alex misafir 6 Ağustos 2018, 02:15
      0
      Lehimleme için neden bu kadar 7 cm (70 mm) var? 2-3 santimetre muhtemelen yeterli olacaktır.
  8. Misafir Alexander
    #13 Misafir Alexander misafir 19 Temmuz 2018 18:50
    0
    Uzun süre bükümlü, ancak ucuz. Wag çok daha hızlı, ama pahalı. Seni seç
  9. Misafir Alex
    #14 Misafir Alex misafir 19 Temmuz 2018, 09:54
    1
    Laboratuar kaynak, lehimleme ve PPE'y - her şeyi, vagon ve terminal bloğunu atlamaz.
  10. destek
    #15 destek misafir 20 Temmuz 2018 08:25
    7
    Bir şey açık, sıradan bir bükümde Sovyet bakır kablo VVGNG 2 * 2.5, elektrikli kazanı 6kW neredeyse her saat açık tutuyor, yükün 5 saat sonra erimesiyle orijinal vagonlardan geçmesine izin veriyor, hepsi bu. Başka bir şeyi açıklamaya gerek yoktur ve her şey açıktır. Vago, kablonun geçebileceği akım için tasarlanmamıştır, ancak teorik olarak güvenli kabul edilirse 2-3 kat marjı olması gerekir. Bu sadece biri için faydalı ve bu fikri zorladı.
    1. şayak
      #16 şayak misafir 1 Ağustos 2018 5:38
      1
      2.5 karenizin olması, neredeyse 30A'lık bir akım tutuyor olması çok kötü. Ve bu bir gerilim rölesine sahip olmanız ve gerilimin 200V altına düşmemesi koşuluyla, kabloyu 6 kareye değiştirirsiniz.

      Ve kablonun "tutulduğunu" nasıl anlıyorsunuz? 2.5 kareye 32a makine astın!
  11. Misafir Oleg
    #17 Misafir Oleg misafir 20 Temmuz 2018 10:51
    1
    Ve vidaların üzerinde?
  12. CCCC
    #18 CCCC misafir 20 Temmuz 2018, 09:21
    6
    Ne tür akıllı insanları izliyorum ... Tüm elektrikçiler! = D

    Ve herhangi bir elektrikli su ısıtıcısından birini merak ettiniz, ama neden “vagi” yi kullandınız?
    Size cevap vereceğim, ilk önce bu hızlı bir kurulum, ikincisi, küçük bir yük, yine özel bir ev, “vagi” daha güvenilirdir, evimde tüm bağlantılar “vagi” yapılır, tek kullanımlık ve tekrar kullanılabilir, sorun yok, Tüm bakır, hafif 1.5, 2.5 soketleri gerilmiş.

    Bu yüzden insanları başlarıyla kandırmayın, taşlama makineleri ve kaynakçılar için başka bağlantılar kurarlar, ancak ampulü olan bir soket için "wag" öyledir. -_-
    1. Misafir Alexander
      #19 Misafir Alexander misafir 27 Temmuz 2018 10:52
      1
      Evdeki tüm bükülmeleri kişisel olarak VAGi'de değiştiriyorum. Ve benimle hiçbir şey erimiyor.
      1. Misafir Andrey
        #20 Misafir Andrey misafir 15 Ağustos 2018 09:41
        0
        Ve VAGI erimez, bir noktada aydınlanırlar. Lehimleme veya akı ile kaynak yapma - uzun süre, ancak güvenilir şekilde bükme. VAGI sadece hafif veya geçici bağlantılar için.
  13. Vitali
    #21 Vitali misafir 21 Temmuz 2018, 19:21
    0
    Son zamanlarda, 10 yıl önce duymuş olmama rağmen, lehimleme alüminyum için bir akı keşfetti. Alüminyum çok lehimlenmiştir, henüz bükümlerde denemedim
    1. Dmitry
      #22 Dmitry misafir 7 Ağustos 2018 11:10
      0
      Fx f 64 kullandığını hatırlıyorum, sadece lehimlemeden ve iyice izole ettikten sonra dikkatlice sürün
  14. Michael
    #23 Michael misafir 22 Temmuz 2018, 16:34
    7
    Fakat kırk yıllık tecrübemden dolayı, aynı bağlantıları kutusundan daha dikkatli ve güvenilir bir şekilde yaptığımdan, böyle bir kalıp buldum. Daha zor onları daha sonra tekrar yapmak olacaktır. Ve kendilerini okside edecekleri veya ısıtacakları gerçeğiyle değil, sadece anlam kuralına göre, aniden yapıcı değişiklikler yapmanız gerekir.
    1. Misafir Alexander
      #24 Misafir Alexander misafir 5 Ağustos 2018 07:36
      0
      Kesinlikle. Bir şeyi tekrar yapmanız gerekirse, Wagi en uygun bağlantıdır.
  15. Misafir Victor
    #25 Misafir Victor misafir 24 Temmuz 2018, 11:38
    3
    Danışma için teşekkürler. Ama belki de senin tecrüben, 20 yıllık tecrübene dayanıyor, ama durum bu değil, sana evimde bir elektrikçiyle güvenmezdim. Kaynak temas para ve başka bir şey için bir aldatmacadır. 20 yıldan fazla bir süredir Fince olarak elektrik teknisyeni olarak çalışıyorum. Eğer eller oradan büyümezse, alınacak bir şey yok.
    1. Misafir Andrey
      #26 Misafir Andrey misafir 15 Ağustos 2018 09:44
      1
      Güç bağlantı kutusunda çalışıyorlar mı? Çıplak Çıplak. Lehimleme veya sıkma ile bükme. İkincisi daha iyidir, ancak bir araç gerekir.
  16. AngryBalDman
    #27 AngryBalDman ziyaretçi 25 Temmuz 2018, 19:46
    5
    32 amperde WAGa yeni bir şey.Ve burada sadece bir ON-X var ... kutular ... Her şey kalkanda, tüm pano kalkanda, Avrupa'da 50 yıl boyunca bunu yapıyorlar ve kabloyu geçtiler, bu şekilde e-posta ile gönder , bir kere yap, çatalıver.
    1. Dmitry
      #28 Dmitry misafir 26 Temmuz 2018, 16:20
      0
      Haklısın, çöp yoksa ya da hiç bir tasarruf anı yoksa, tüm kablo hatları dağıtım noktasından (santral, kabin, montaj vb.) Herhangi bir bağlantı olmadan varış noktasına uzanmaya çalışır. Eğer çizgi ağır yükler taşıyorsa, ona bağlantı (kural olarak), giden hattı ZOI veya 731 tipindeki bağlantı elemanlarıyla (daha iyi bir "somun" olarak bilinir) bağlayarak çizgiyi kesmeden gerçekleştirilir (kural olarak).
      Çıkış grubundaki WAGO bir sapıklıktır. Böylece birileri kablo uzunluğunu hesaplamamış veya daha sonra ortaya çıkarsa, kabloları aşırı yükleyerek, iletkenlerin erimesine neden olan kabloyu ...
      Evde, iki veya üç yatak odalı bir daireniz varsa ve her odada 0,5 kW'dan daha az olmayan bir tavan lambası varsa, WAGO haklı olmaktan daha fazlasını sağlar. Doğal olarak, elektrik tesisatı doğru yapılmalı ve kaliteli sarf malzemeleri kullanılmalıdır.
  17. Volt.
    #29 Volt. misafir 25 Temmuz 2018, 09:57
    1
    VAG üzerindeki tüm kabloları topladım, daha önce bükümü (bakır) lehimledim, büküm standart dağıtım kutusuna sığmadı. Svagami'nin hepsi küçük bir dağıtım kutusuna girdi. Bakır kabloları 2.5 - sırasıyla hafif 1.5.Teller neden ısınır: Zayıf temas, telin küçük bir kesiti, büyük bir yük. Bir konutta, kaynak işi yapmam, bu yüzden yük çok büyük değil. 16A - BU BİR TEHLİKE YÜKÜDÜR (kısa süreli) ve her şey her zaman açık değildir - Kilowatt ev aletleri hakkında konuşuyorum. Satıcı 1 yıl içinde tüm VAG'leri eriteceğini söyledi, soru hala açık. Bir alüminyum çekirdekteki vida bağlantılarını denedim - gerçekten bir yılda, vida bağlantısı zayıflar, plastik akmaya başlar (kıvılcım sıçrar, bağlantıyı ısıtır). VAG'da çelik yaylı temaslar var, yalnız teller, neden bask ???
  18. Volt.
    #30 Volt. misafir 25 Temmuz 2018, 10:26
    2
    VAG’lardan şüphe etmeye başladım ama her şey çoktan toplandı - umarım elektrik prizini çözmem gerekmiyor ... Maksimum - 2KV fırın var. ayrıca 2 kV, su ısıtıcısı. Kısa bir süre için düzenli aralıklarla 1500 watt perforatör kullanıyorum. Çıkışta 10A ve 25A'da makineler var. Bir şey çok abartılı yazılıdır. Özel bir ev garajında ​​(atölye çalışması) - vaga tercih edilmez. Bir konut binasında (apartman dairesi) - neden olmasın, yük sabit değil, periyodik, VAG DAHA UYGUNLUK.
  19. Misafir Vladimir
    #31 Misafir Vladimir misafir 26 Temmuz 2018, 04:57
    0
    Tek bir kabloyu manşonla sıkma - aptal !!!!
    1. Misafir Alexander
      #32 Misafir Alexander misafir 27 Temmuz 2018 10:54
      1
      Fotoğraftaki gibi kıvrım - genellikle aptal. Böyle bir kıvrılma, ayrıca bitişik bir kabloya kısa devre yapmaması için ayrıca yalıtılmalıdır.
  20. Misafir Alexander
    #33 Misafir Alexander misafir 27 Temmuz 2018 10:48
    6
    Peki WAGO nerede? Teller eritilir, WAGO değil. Akıma dayanamadıklarını. Ve VAGO öylece durdu.
    1. Misafir Andrey
      #34 Misafir Andrey misafir 15 Ağustos 2018 09:49
      0
      Evet, sadece kabloların yukarıdan yalıtılması normaldir. Basking, VAGO'da yük altında tam olarak temas etmeye başladı. Sadece plastik tel, VAGO'nun gövdesinden daha az ısıya dayanıklıdır.
  21. Misafir Sergey
    #35 Misafir Sergey misafir 27 Temmuz 2018, 13:00
    0
    Her şey kablolamanın amacına bağlıdır. Yenisini koymak bir tanedir, eskinin canlandırılması başka bir şeydir. İlk durumda, yazar ve yorumcular tarafından önerilen herhangi bir bağlantı yöntemini kullanabilirsiniz, asıl mesele güvenlik kurallarına ve düzenlemelerine uymaktır; böylece akan alanlar tel alanına, VAG'lara, terminal bloklarına vb. Karşılık gelir. Ancak eski dağıtım kutularını geri yüklemek, kabloları kurmak, vb. Başka yaklaşımlar gerektirir. 30 yaş ve üstü evler hakkında konuşuyoruz. Kablolama çoğunlukla AL var. Bakır var ama nadiren var. Bu nedenle, sadece vidalı terminalleri kullanıyorum, bakır ve AL'yi bağlamak çok kolaydır, asıl mesele her bir kablonun iki vida altına düşmesidir. Vidaları kalpten sıkarsanız vida bağlantısının zayıflaması gerçekleşmez. (Elektrik sayaçlarının vidaların üzerinde klemenslere sahip olduğu bir şey değildir) Aynı zamanda klemenslerin kendilerinin kalitesini kontrol edin, eğer tıklarlarsa klemenslerin mevcut ve çaplarına göre seçilmesi gerekir. açıklıklar
  22. Eduard Kirsanov
    #36 Eduard Kirsanov misafir 1 Ağustos 2018 12:40
    0
    Lehimlemenin kaynak işleminden daha kötü olduğu konusunda hemfikir değilim. O haksız yere ikinci konuma taşındı. Sadece bükümün ucunda kaynak yapın. Orada, bu topta, grafit kullanılırken ne tür bir karışımın oluşabileceğinden şüphe yok. Bükümün tüm uzunluğu boyunca lehimleme ve lehimleme kesinlikle daha güvenilirdir.
    En azından bu iki yöntem arasındaki eşit işarete katılıyorum. Her zaman bakırı kendim lehimliyorum.
  23. Sanya
    #37 Sanya misafir 2 Ağustos 2018, 10:04
    0
    kablolama bükümündeki tüm bakır kablolar iyi şikayetler yok
    1. DimMas
      #38 DimMas misafir 3 Ağustos 2018, 11:14
      0
      Asırlık deneyime sahip akıllı elektrikçiler, en hızlı ve en güvenilir vidaları topladılar
      1. Misafir Andrew
        #39 Misafir Andrew misafir 15 Ağustos 2018, 09:53
        0
        En güvenilirlerinden uzak - vidalar periyodik olarak sıkılmalıdır. Kalkanlarda oyuklarla birlikte fındık (eskilerde). Aslında en güvenilir olan sağlam bir kablo. Ve böylece - lehimleme ile büküm. Telleri kalayladıktan sonra alüminyum ile bakır da bağlanabilir.
  24. DimMas
    #40 DimMas misafir 3 Ağustos 2018, 11:29
    1
    Vago hiç sayılmaz, her zaman klemensler üzerinde kutular toplarım.
  25. Dmitry
    #41 Dmitry misafir 7 Ağustos 2018 10:48
    0
    Enerji sektöründe 22 yıldır çalışıyorum - vagon, javirdeki kokulu bir kazan gibi değil, vagon yüklü ekipmanlarda üretimde yıllardır as 15 yılını tutuyor, bir vagonun yandığını gördüm. mutlulukla)))) burada telimizle yekpare gıda ürünleri için vagonlar 3 yıl sonra bireysel lamba beyinleri ile titreşimli aydınlatmanın sevildiği, şikayetlere neden oldukları atölyelerde iyi yaşamadılar, normalde yabancı bir kabloyla yaşıyorlar ve en azından yarış kablolarımız. edyahi, ancak esneklik açısından kabloları arayan ve tedarikçilerle konuşturan elektroteknik tavlanmış gibi görünüyor - üreticiler, beni anlayacağımı düşünüyorum, vidalı bağlantı genellikle bu kablolarla sorgulanabilir - germek ve kontrol etmek gerekir, ilke olarak lehimleme kabul edilebilir bir seçenektir, ancak zaman akıyor ve akı Dikkatli bir şekilde çıkarmak gerekir, PUE'ye göre sıkma, kaynak yapma - geçmişte bir kaynakçı olarak - akı olmadan kaynak yapmayı düşünmüyorum (demircilik hariç), ancak müşteri beğenir, hamur doldurulabilir - pişirdiğim tüm emiciler gibi) Biz uzmanları ve tesisler büküm büküm ve Siza bir yüzle etrafında sarılır vardır ssuzhdat - O kablolama tüm sanat)))))) var
    1. Misafir Sergey
      #42 Misafir Sergey misafir 8 Ağustos 2018 20:33
      3
      Herkes WAGO'nun nasıl çalıştığını gördü mü? - Kabloların içine yerleştirildiği plakadaki yarık, her şey plastik içine bastırılır. Temas alanını biliyor musunuz ??? 25 ya da 32 amper kaç? Vagi - sadece "ışığa". En güvenilir - kaynak, uç, büküm ve KKD!
    2. Misafir Andrey
      #43 Misafir Andrey misafir 15 Ağustos 2018, 09:56
      0
      Bu yüzden akı ile kaynak yapılmalıdır. Boraks harika bir seçenek!
  26. Misafir Nikolay
    #44 Misafir Nikolay misafir 6 Aralık 2018 11:02
    0
    WAGO sadece aydınlatma için.
  27. Misafir Alex
    #45 Misafir Alex misafir 14 Aralık 2018, 16:10
    0
    2.5mm2 tel 16A bir makine tarafından korunmalıdır ve Wago'nun maksimum akım sınırı iki katıdır. Aynı zamanda, bükümlü çok daha fazla yanmış durum var. Soketler de mükemmel şekilde yanar. Ancak sadece WAGO gösterilmektedir. Ve, fotoğrafta en ilginç olan şey - içindeki TÜM teller yandı. Belirli bir devre veya kontak arızalı değil, hepsi bir kerede hatalı. MONTAGER, aşağıdan bir plastik damlasının yargılanmasına karar verdi. İlk olarak, tel erimemelidir. Ve ikincisi, bu kol ... kabloyu çok kısa bir süre kestirdi ve izolasyonu sıkıştırdı.
  28. Zheka (15 yıl)
    #46 Zheka (15 yıl) misafir 25 Temmuz 2019 07:35
    0
    Vagondaki fotoğrafta hiç kimse 4 beyaz ve 1 mavinin sıkışmış olmasına şaşmamıştı? Puan genişler başarılı)

Ayrıca okuyun

Çamaşır makineleri için hata kodları