Kendin Yap
Hayat hack'leri, ustalık sınıfları, faydalı ipuçları, tarifler.
Ev » Elektronik » Çin'den elektronik » Fırçasız motora dayalı elektrikli bisiklet
Çeşitli makineler ve otomatik mekanizmalarla dolu dünyamızda bisikletler inatla popülerliğini kaybetmiyor. Yeniden yapılıyor, modernize ediliyor ve inanılmaz şekil ve boyutlarda yeni modeller yaratılıyor. Ancak aynı iki tekerleğe dayanıyorlar. Ve bugün normal bir bisikleti elektrikli bisiklete dönüştürmeyi öneriyoruz.
Bu tür modeller internette geniş çapta tartışılmaktadır. Onları çevreleyen tartışmalar azalmaz çünkü tadilatlar bazen arabalardan daha pahalıya mal olur. Ancak videonun yazarı cazibe veya çarpıcı tasarım için çabalamadı. Tam tersine, elektrikli bisiklet modeline bütçeye uygun bir model denilebilir. Tüm parçalar Çin sitelerinden veya yerel çevrimiçi mağazalardan satın alınabilir. Bisikletin kendisi aşırı yüklenmemiş ve modifikasyon sayesinde oldukça modern görünüyor. Sıradan bir ev atölyesinde yapılabilir. Buna değer mi ve yeniden bir “bisiklet” bulmak için uğraşmaya değer mi? Hadi birlikte öğrenelim.

Malzemeler:

Aletler:
  • Matkap veya tornavida;
  • Bulgarca (açılı taşlama makinesi);
  • Kaynak invertörü;
  • Öğütücüler için matkaplar, kesme ve taşlama diskleri;
  • Açık uçlu ve altıgen anahtar seti;
  • Tellerdeki terminalleri sıkmak için sıyırıcı;
  • Tornavida, pense, boya bıçağı ve kurşun kalemle şerit metre.

Elektrikli bisiklet montajı

Yazar, elektrikli bisikletinin sürüş mekanizmasının temeli olarak bir kaykayın elektrik panosuna dönüştürülmesi için hazır bir kit kullandı. Motor ve kayış tahrikiyle birlikte Çin sitelerinden yaklaşık 100 dolara satın alınabiliyor. Fırçasız çalışan 24 volt motora sahiptirler. Bu tür cihazlar için bu en avantajlı tasarımdır, ağırlığı yaklaşık 500 gramdır ve güç 1800 W'dur! Elbette bu özellikleriyle bisikleti sürücüyle birlikte kolayca çekebilecek kadar çekiş gücüne sahiptir.

Birinci adım - süspansiyonda elektrikli bir tahrik yapmak

Öncelikle motor için montaj platformunu ve kayış tahrikini süspansiyon eksenine takıyoruz. Daha sonra kaykay tekerleğini dişli ile süspansiyon aksına takıyoruz.

Artık motor için montaj platformunu doğru şekilde hizalamanız gerekiyor.Süspansiyonun dikey eksenine dik olarak çeviriyoruz ve sıkma cıvatasını altıgen anahtarla sıkıyoruz.

Motoru koltuğa monte ediyoruz, dört vidayla sıkıyoruz ve kayış tahriki için küçük bir dişli takıyoruz.

İkinci adım - elektrik devresini bağlayın

Süspansiyon tertibatı hazır, artık hız kontrol cihazı aracılığıyla akülere bağlanabilir. Onları seri olarak bağlarız. Videonun yazarı, voltajı sorunsuz bir şekilde değiştirebilmek ve aynı zamanda motorun çalışmasını izleyebilmek için devreye bir reosta anahtarı ekledi.

Reostatın bağlantısını kesiyoruz (artık buna ihtiyacımız olmayacak) ve radyo kontrollü kontrol kolunu bir alıcı-vericiye bağlıyoruz. Bu ekipman kaykaycılar tarafından elektrik panolarını kontrol etmek için kullanılır. Saptaki kullanışlı tetik, böyle bir cihazı kolay ve doğal bir şekilde çalıştırmanıza olanak tanır.

Üçüncü adım - sürüş modülünü bisiklet şasisine takın

Böyle bir modülün kurulumunun kendine has özellikleri vardır. Bisiklet çerçevesine sıkı bir şekilde sabitlenirse, paten tekerleği bisiklet lastiğine sürtebilir ve motor aşırı gerilim nedeniyle aşırı ısınıp yanabilir. Serbest bir konumda, böyle bir süspansiyon, özellikle köy yollarında sürüş sırasında gereksiz ağırlık gibi sallanacaktır. İşlevsel bir bağlantı elemanı için, kaykay tekerleğini lastiğe bastıracak bir dayanak noktasına ve bir kaldıraç mekanizmasına ihtiyacınız vardır. Şimdi yapacağımız şey bu.
Sürüş modülünü yerine yerleştirmek için bisikletin arka çamurluğunu daha yükseğe kaldırıyoruz.
Fırçasız motora dayalı elektrikli bisiklet

Sahipsiz ikinci aksın çıkarılmasıyla süspansiyonun biraz kısaltılması gerekiyor. Cihazı bir mengeneye sıkıştırıyoruz ve açılı taşlama kullanarak panonun montaj platformuyla aynı hizada kesiyoruz. Kesilen kenarları zımpara diski ile temizleyin.

Sürücü modülü için bir metal levhadan koruyucu bir kapak kestik. Cihazın boyutuna göre işaretleyip öğütücü ile kesiyoruz. Motoru sabitlemek için montaj plakası için delikler açıp cıvataların üzerine yerleştiriyoruz.

Hareketli modül, küçük ama güçlü bir menteşe kullanılarak çerçeveye bağlanacaktır. Bu cihazımızın ekseni olacak. Koruyucu kapağın arkasındaki halkayı bir kaynak invertörü ile sabitliyoruz. Dikişleri bir öğütücü ile temizliyoruz.

Normal bir kapı menteşesinin bir parçasını kullanarak çerçeveye sabitlemek için bir kelepçe yapıyoruz. Menteşeli koruyucu kapağı bisiklet çerçevesi renginde sprey boyayla boyarız. Hareketli modül cihazına cıvatalarla sabitliyoruz.

Tüm cihazı güçlü bir cıvata kullanarak monte ediyoruz. Menteşe ve çerçeveye bir delik açıyoruz, cıvatalı bağlantıyı açık uçlu ve somun anahtarlarıyla sıkıyoruz. Kaykay tekerleği tekerleğin eğimine paralel olacak ve onunla aynı düzlemde hareket edecek şekilde konumunu ayarlamanız gerekir.

Dördüncü adım - kolun hazırlanması

Sıkıştırma mekanizması küçük bir kol şeklinde yapılır. Sıkıştırma için tanımlanmış sert bir yay üzerinde durur.
Kapağa yayın hareketini kısıtlayacak ve atlamasını engelleyecek bir cıvata takıyoruz.
Fırçasız motora dayalı elektrikli bisiklet

Kolu 15x15 mm profil borudan yapıyoruz. Bir ucunda açılı bir kesim, diğer ucunda ise 90 derecelik bir kıvrım işaretliyoruz. Öğütücü ile kesimler yapıyoruz ve eklemi bir kaynakçı ile kaynaklıyoruz.

Kolu çerçeveye sabitlemek için alüminyum plakadan kıvrımlı bir kelepçe yapıyoruz. Dikişleri temizledikten sonra boyamaya başlayabilirsiniz.

Beşinci adım - bisiklete elektrik tesisatı takın

Akü bankalarını çerçevenin çapraz kirişine yerleştiriyoruz. Bunları dikey bir standa yaslayıp bantla sıkıca sarıyoruz, yalnızca kontak terminallerini açık bırakıyoruz.Kolu çerçeveye takıyoruz, kelepçeyi cıvatalı bağlantıya sabitliyoruz ve bir tornavidayla sıkıyoruz. Yayı yuvasına yerleştirip lastiğe uygulanan baskı kuvvetini kontrol ediyoruz.

Plastik çamurluğu bir kıvrım braketi kullanarak selenin altına tutturuyoruz. Hız regülatörünü koruyucu kapağa çift bantla yapıştırıyoruz. Motorun ve regülatörün kontaklarını bağlarız. Tel bağlantılarını ısıyla büzüştürerek yalıtıyoruz. Alıcıyı yanına radyo kontrollü kontrol için vericiyle yapıştırıyoruz.

Aküleri ve hareketli modülü bağlamak için kabloları kestik. Bir sıyırıcı kullanarak terminalleri kıvırabilir ve yalıtımı sıyırabilirsiniz. Çerçevenin etrafına uzun bir kablo sarıyoruz ve hız kontrol cihazına bağlanmak için bir terminal bloğunu lehimliyoruz. Kabloyu naylon bağlarla bağlıyoruz, cihaz çalışmaya hazır!

Sürüş arka tekerleğini bir bisiklet standı üzerinde kaldırarak elektrikli bisikletimizi çalıştırmayı deneyebilirsiniz. Elektronik hız kontrol cihazının avantajı, tam kapanmaya kadar belirtilen voltajı doğru bir şekilde yeniden üretmenize olanak sağlamasıdır. Genellikle elektrik panoları ve model arabalar için kullanılırlar.
Fırçasız motora dayalı elektrikli bisiklet

Kutuların ön tarafına takılan elektronik sensör, pil şarjının zamanında kontrol edilmesine yardımcı olacaktır. Şarj etmek için lityum iyon ve polimer piller için voltaj dengeleyiciye sahip profesyonel bir cihaz kullanıyoruz.

Pil ömrünü test etmek için elektrikli bisiklete binip bir yere gitmenin zamanı geldi. Arka fren olmamasına rağmen motora giden gücün kapatılması, elektrikli bisikletin düzgün bir şekilde durmasına yardımcı olacaktır.

Peki, bu ulaşım şeklinin en önemli avantajı, pillerinizin aniden bitmesi durumunda, her zaman en yakın elektrik kaynağına pedal çevirerek heyecan verici yolculuğunuza hafif bir şekilde devam edebilmenizdir!