DIY kendin yap
Master sınıfları, talimatlar, faydalı ipuçları, yemek tarifleri.
» » »Tek bir transistördeki Tesla bobini veya Brovin kacher
Size tek bir transistör veya Brovin kacher üzerinde çok küçük bir Tesla bobini sunuyoruz. Tesla bobinde, birincil sargıya yüksek frekanslı çok yüksek bir alternatif voltaj verilir ve ana sargı, transistörün kollektör akımını beslediğinden, bu tür bir jeneratör devresiyle, kollektör üzerinde yüksek bir voltaj göründüğünü ve bu cihazı transistörü kontrol etmenin yeni bir yolunu bulduğu ve bu cihaz olarak adlandırdığı bulundu. reaktivite. Kacher, yüksek frekanslı yüksek voltajlı bir jeneratördür ve bunun sonucunda korona deşarjı terminalde görülebilir. Ayrıca çevresinde telsiz telefonları özellikle dokunan ve diğer elektronik aksamları etkileyebilen oldukça güçlü bir elektromanyetik alan var. Bu nedenle, çalışma kalitesinin fotoğrafında çizgiler yakından görülür. Tesla'nın bu enerjiyi belli bir mesafeye aktarmaya çalıştığı cihazdı, bunu yapıp yapamayacağını bilmiyordu. Artık oyuncak olarak başka bir kullanım yoktu. Öyleyse, başlayalım, şemayı göz önünde bulundurmalıyız, çok basit ve 10 dakika içinde satıcılar.


İndüktör yerine, 12 V'luk bir DC kaynağı ve elektrik verdim. En az 1000 mikro bant kapasitesine sahip bir kondansatör, daha iyi.
Transistör oldukça büyük bir radyatör üzerine kurulmalıdır, aksi takdirde ısınmaya başlar



O zaman en rutin ve sıkıcı iş yapılacaktır, L2 bobinin yaklaşık 0.01 mm veya biraz daha kalın bir çok ince tel ile sarılması gerekir, ancak ne kadar ince olursa o kadar büyük


bir işaretleyiciye ya da onun gibi bir şeye sarmanız gerekir, ancak plastik bir silindir olması gerekir, dikkatlice bir kat döndürerek çevirin, eğer kırılırsanız, tutkalla kaplayın yoksa her şey boşa gider.
Bir işaretleyiciyi rafa yapıştırıyoruz, normal bir disk bunun için harika


daha sonra, 2-5 turluk primer sargıyı L1, 2-4 mm'lik çok büyük bir enine kesitli tel ile büküyoruz, kolaylık olması için, işaretleyicinin çapının neredeyse iki katı olması gereken bir iskelet çapının alınması daha iyidir.


Transistörün tabanına giden işaretleyiciden gelen alt kademe, ikincil sargıya temas etmeyecek şekilde diskin altına koymak için daha iyidir.


Her şey doğru yapılırsa, devre derhal çalışmalı, floresan lambayla kontrol etmek daha iyi olur, parlama yoksa, sekonder sargının (kalın tel) uçlarını değiştirin veya işarete dokunup dokunmadığını kontrol edin.


Ve işte bu, hazır bir kacher olarak yapılabilecek şeydir.
Bir deşarj lambasını kaliteye getirirseniz, yanmaya başlar







Aynı etki diğer benzer lambalarda da gözlenmektedir.


Ayrıca geleneksel akkor lambada, plazma topuna çok benzeyen parlaklık deşarjı denilen şeyi görebilirsiniz.


Basitçe metal ile bir şeye dokunabilirsiniz, kalitenin boyutu nedeniyle deşarj neredeyse görünmez
Büyük bir model yaparsanız, bir iyon motoru yapabilirsiniz, ancak burada işe yaramaz


Sonuç basit ve oldukça ucuz bir oyuncaktır

En pahalı
1. Transistör 30 r
2. Radyatör 20 r

Gerisi zaten stoklarımızdaydı, ancak toplamda her şeyin 150 rubleye mal olmayacağını düşünüyorum.

VE İNSAN ORGANİZMASININ EN TEMEL ETKİSİ, Boyutuna rağmen, oldukça küçüktür, taşınmaya değmeyecek kadar küçüktür, aksi halde hafif bir baş ağrısı ortaya çıkabilir ve çok iyi görünmez. GÜÇLÜ BİR ELEKTROMANYETİK ALAN, SİNİR SİSTEMİNİ ETKİLER.AŞAĞIDA İNDİRİMLERE DOKUNMAYIN ÜZERİNE YÜKSEK FREKANSLI OLDUĞUNDAN ABSOLUTE YANLIŞ OLMAYACAKTIR, AŞAĞIDAKİ GEÇERLİĞİNDEN FAZLA ÇOK YANLIŞ OLACAKTIR.


Not; Büyük bir model içeren video:


İyi şanslar tekrarlamak dileğiyle!

Geri git
Yorumlar (61)
  1. [) eNiS
    #1 [) eNiS misafir 18 Nisan 2011 13:05
    1
    mutlaka değil, bütünüyle 5 tur sarmalla sardım ve germedim. sonra gergin, sonuç gerilmemiş ile aynıydı
  2. NOTFRONT
    #2 NOTFRONT misafir 4 Nisan 2011 18:35
    0
    Katılmıyorum! Gaz kelebeği ve kondansatör 0,1 (yazarın yaptığı gibi) tarafından iptal edilirse, o zaman bu bir kacher değil, sıradan bir üç noktalı jeneratör veya bir blokaj jeneratörü olacaktır.
  3. NOTFRONT
    #3 NOTFRONT misafir 4 Nisan 2011 19:05
    0
    Ve video voltajın 2000 volt olduğunu söylüyor! öyle değil, Tesla bobindeki voltaj yaklaşık 100.000 volt! GERÇEK
  4. [) eNiS
    #4 [) eNiS misafir 4 Nisan 2011 19:06
    0
    Bunu topladım, az önce yakıt grubundan besledim. Boşalma lambası yandı, ancak yaylar sadece yaklaşık 0,5 mm idi ve parlak değildi ((
  5. Andrew
    #5 Andrew misafir 5 Nisan 2011 10:10
    0
    ve ikinci sargıdan ikinci sargıdaki kablo nereye gidiyor?
  6. [) eNiS
    #6 [) eNiS misafir 5 Nisan 2011 16:52
    0
    Hiçbir yere, o gider))) Arklar ondan gitmeli. Beşinci şekilde, görünür, ancak zayıf. Böyle bir saç bobinden yapışır
  7. Veent
    #7 Veent misafir 17 Nisan 2011 22:23
    0
    Bence 5..7, asıl mesele, bobinin tüm uzunluğu boyunca eşit bir şekilde gerilmesidir.
  8. BORIGAL
    #8 BORIGAL misafir 6 Şubat 2012 5:31
    0
    Bir seçenek olarak, ön kaplama bölümünü temas jeliyle bulaşmış ve tabii ki temaslar dışında her şeyi soğuk kaynak ile kapatmış olan ince bir bakır boru ile sarmak daha yoğundur,
    Soğuk su borusuna koyun ya da daha gelişmiş bir versiyonda klimaya bağlayın, ancak bu bir askeri kurulumdur)

    Kanalı olan birinin ağdan tüketilen gücü aşan termal bir etki elde edip edemediği ve özel bir evde ısıtma sistemleri için bu tür cihazlar geliştirmek için herhangi bir neden olup olmadığıyla ilgileniyorum?
  9. Denisov
    #9 Denisov misafir 1 Haziran 2011 00:40
    1
    birkaç soru:
    1. Hangi transistörden yararlanamaz: KT805, KT819, KT872 ve hangi tipleri?
    2. 10000mF kapasitör uygun mu?
  10. Denisov
    #10 Denisov misafir 1 Haziran 2011 00:46
    0
    Bir tel için bir şekere bir iğneye bir folyo topu bağlanmış bir iğneyi ve iğnenin ortasında 2 teli farklı yönlerde gördüm.
    yani, bu teller bir iyon motoru gibi dönüyorlardı gülümseme
  11. Denisov
    #11 Denisov misafir 1 Haziran 2011 00:47
    1
    çok gülümseme
    Çok ince ise 1000-1500
  12. RAAR
    #12 RAAR misafir 1 Haziran 2011 17:57
    0
    Lütfen bana 0.1x400 kapasitörün 100 nanofarad olduğunu söyle.
  13. feelloff
    #13 feelloff misafir 1 Haziran 2011 18:12
    1
    1 nF = 1000 pF veya 0.001 μF
  14. RAAR
    #14 RAAR misafir 2 Haziran 2011 20:36
    0
    Teşekkür ederim, sadece 100 nanofarad frekans ayarı olup olmadığını bilmek istedim? veya 1000 uf
  15. RAAR
    #15 RAAR misafir 2 Haziran 2011 20:37
    0
    Aksi halde, makale yalnızca 1000 mikro bant ve daha fazla kapasitörden bahsetti.
  16. Veent
    #16 Veent misafir 2 Haziran 2011 22:53
    0
    Diyagramda, deney için, 0,1 uF 400 V'lık bir kondansatör, bir diyot köprüsü (doğrultucu) ve bir elektrolit yerleştirebilirsiniz. 1000 uF kapasitör ve daha yüksek
  17. RAAR
    #17 RAAR misafir 3 Haziran 2011 10:28
    1
    bu, indüktörü iptal ettiğimiz ve 0.1x400 kapasitör yerine 1000 mikrofaz ve üzeri kapasitör mü?
  18. Veent
    #18 Veent misafir 3 Haziran 2011 10:25.
    0
    gazı iptal etmiyoruz, ondan gelen alternatif akımı direk olarak düzlüyoruz, bu durumda üst otobüs boyunca + alt boyunca ilerliyor - kapasitör ekliyoruz
  19. RAAR
    #19 RAAR misafir 4 Haziran 2011 09:42
    0
    hepiniz teşekkürler
  20. [) eNiS
    #20 [) eNiS misafir 6 Haziran 2011 09:41
    0
    Bunun neden olduğunu bile bilmiyorum ... Kacher beni soymuyor. Önce KT838'deki her şeyi topladı, sonra KT805BM'yi buldu. Hiçbir durumda işe yaramadı (((hatta bir indüktör ile monte edilmiş bile (Vidic levhadan her sarımın 2.9 Ohm direncini çıkardım). Güç taçtan 9V, transformatörden 13.5V doğrultucudan ve son olarak da 36V, beslemede ikincil her zaman 0V idi. (Nerede, niçin ve neden bir hatam var?
  21. feelloff
    #21 feelloff misafir 6 Haziran 2011 19:18
    1
    "Oynamak" için dirençleri deneyin. Transistöre hangi ofsetin uygulandığına bakın.Ve bobinlerden birinin sarımlarını değiştirmeyi denemeyi de unutmayın.
  22. [) eNiS
    #22 [) eNiS misafir 6 Haziran 2011 20:36
    0
    Ancak önyargı nasıl anlaşılır? Elektronik olarak çok güçlü değil)
  23. feelloff
    #23 feelloff misafir 6 Haziran 2011 20:41
    0
    Tüketilen akıma bakın, üretim olmadan yaklaşık 10,100 mA olmalıdır. Bu üst direnç gibi bir şey al.
  24. Denisov
    #24 Denisov misafir 8 Haziran 2011 16:16
    0
    Ben pulluk yok !!!
    BP bilgisayar tarafından desteklenmektedir (12 volt)
    Transistör KT805'i aldı (farklı: büyük metal, düz plastik)
    Transistör ısınmamış bile! kızgın
    Direnç L2 3.2 Ohm

    dirençler değişkenleri aldı, bundan önce ayarladı!
  25. Veent
    #25 Veent misafir 8 Haziran 2011 19:14
    0
    Bu küçük fark şemasını da deneyebilirsiniz, ancak belki bazıları daha kolay olacaktır [orta][/ merkez]
  26. [) eNiS
    #26 [) eNiS misafir 8 Haziran 2011 19:26
    0
    Ve transistörüm neredeyse erimiş ve dirençler kaynıyordu. Ve program da işe yaramadı ((
  27. Denisov
    #27 Denisov misafir 8 Haziran 2011 21:45
    0
    Biraz çalıştı, ama lambadaki gaz alev almamış!
    Bir radyatörlü transistör bir demir gibi ısındı ve füme
    Direnç yok !!!
  28. Veent
    #28 Veent misafir 8 Haziran 2011 21:59
    0
    Evet, bu doğru, eğer transistöre gelince, eğer kt805 yukarı çıkarsa, verici, kollektör tabanı ve kollektör doğrudan telin sol tarafındaki transistörün metal kısmına bağlıysa ve kollektörün + kollektöre + bağlı olduğunu kontrol edin - Test cihazı ve direnci ölçün, yaklaşık 400-500 ohm olmalıdır.
  29. [) eNiS
    #29 [) eNiS misafir 9 Haziran 2011 15:22
    0
    Çalışmadığım transistörler ile yumruklandılar. Bağlanan yeni bir kt838 buldum, transistör pek ısınmıyor ama yine de çalışmıyor ((Ben zekice bir araya getirdim: multivibratör + yakıt düzenekleri. Düzgün yaylar ve Tesla bobini başlatılabilir, sanırım, başlamak için ... Ve pek ısıtılmaz)
  30. Denisov
    #30 Denisov misafir 9 Haziran 2011 15:47
    0
    Bunu biliyorum!
    sadece nefig dirençleri ile anlamıyorum !!!
    2.2K ve 150, anladığım kadarıyla, sadece işaretlemedir ve her birinin direnci ne olmalıdır?
    Bir sürü 2.2k transistör sallıyorum ve her birinin farklı bir direnci var!
  31. NOTFRONT
    #31 NOTFRONT misafir 12 Haziran 2011 19:26
    0
    Bu Tesla'nın işi değil, yüksek gerilim üreteci
  32. [) eNiS
    #32 [) eNiS misafir 12 Haziran 2011 09:21
    0
    Her şey bu Tesla bobini tarafından monte edildi, her şey işe yarıyor Videoda aydınlanmayan hemen hemen her şeyi bobinden çok uzakta yapabilirsiniz. Küçük bir bobin sardım. Ve yine de iyon motoru arızalı
  33. Veent
    #33 Veent misafir 16 Haziran 2011 09:50
    0
    yanılmıyorsam iyon motoru 25 kV'tan daha yüksek bir voltajda çalışıyor
  34. [) eNiS
    #34 [) eNiS misafir 17 Haziran 2011 09:04
    1
    5-10 kV'lik kesikler üzerinde böyle bir voltajın olması pek mümkün değil ((belki biraz daha fazla. 1 mm delikli havanın 1000V olduğu gerçeğinden hareket ediyorum)
  35. CAH9I
    #35 CAH9I misafir 7 Kasım 2011 20:01
    0
    İkinci şemaya göre yaptım, ancak diğerleri direnç aldı, üst 10kΩ daha düşük 47kΩ ve conder 10000mkF'de çalıştı, daha etkiliydi, ikincil daha büyük olduğundan (1250 bir PVC boruya dönüyordu) kaynak tarayıcıdan 15v 0.8am aldı.
  36. Andrey1
    #36 Andrey1 misafir 23 Aralık 2011 22:44
    1
    Bu cihazı monte ettim, 50 mm borunun üzerindeki birincil cihaz, 0.1 mm 2000 tel ile, ikincil 4 ise 80 mm boruyu kalın bir tel ile açar ... kacher ilk kez başlamadı ... ancak 150 ohm rezistörün devreden çıkarılması ... düzeltici 30kΩ seriyle 2.2kΩ dizisine eklendi ve cihazın optimum çalışmasını sağladı ... tüm bunları ct805AM üzerinde bir araya getirdi, onu 12 V pil ile güçlendirdi ... Denemeye devam ediyorum :-)
  37. Kedi avcısı
    #37 Kedi avcısı misafir 9 Ocak 2012 10:06
    0
    C1 kaç volt?
  38. Igor3856
    #38 Igor3856 misafir 18 Ocak 2012 02:47
    1
    Hepsi bu kadar! Yaşasın! Sobral! öyleyse: işte şema (kişisel olarak doğrulandı) [orta][/ merkez]
  39. Igor3856
    #39 Igor3856 misafir 18 Ocak 2012 02:55
    0
    Kalite için çöp :(
    [b] Cat-Hunter [/ b] 1) Kablo ile her şey tamam, kapasitör tamam, transistör tamam ve dirençlerle yolculuk tamam değil, 10 kOhm ve 47 kOhm'luk bir çift almanız gerekir
    2) Tüm bağlantıların, özellikle transistörün uçlarının, taban ve kollektörün, transistörün tabanına doğru şekilde bağlanıp bağlanmadığını ve kollektörün ters çevrilip çevrilmediğini (şahsen yaptım) dirençleri değiştirdiğini ya da en azından 20 kOhm ve 5 kOhm gibi daha fazla koyduğunu kontrol edin ve ardından uçları transistörle kontrol edin. her şey başlayacak! Ve koşacağınız zaman bile, başlamazsa, birincil sonuçları değiştirir!
  40. Kedi avcısı
    #40 Kedi avcısı misafir 27 Ocak 2012 17:24
    0
    HER ŞEY İŞLER !!! URAAAAAA !!!
    KACHER'ım için akımın zayıf olduğu ortaya çıktı!
    CONNECTED 8 CROWN (9 VE VOLT PİL) = 72 VOLT VE HER ŞEY TAMAM!
    Transistör SADECE ISITILIR
    BU SORUNU ÇIKARMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?
  41. Sasha
    #41 Sasha misafir 8 Ağustos 2012 12:06
    0
    Dirençli ve 2.2k 140ohm'luk bir 10v 2200uF kapasitörlü 8.6V DC'den çalışacak mı, transistör, 4.1 5 tur çapında primer ile aynı kt805am ve 0.5 mm çapında (xs skoka skoka nada yarası) bir ikincildir ve voltaj ne olacak? dirençler hangi güçte olmalıdır?
  42. Zhenya
    #42 Zhenya misafir 12 Eylül 2012 18:24
    0
    kt818b transistörden çalışacak mı?
  43. hack-tt
    #43 hack-tt misafir 26 Ekim 2012 12:33
    1
    Herkese merhaba ... Önerilen programlardan birini topluyorum. 1000 mikrofarada bir kapasitör kaç volt ????? Dirençlerde kafam karıştı (((şemada gösterildiği gibi direncin doğru değeri ???)) her şey kafamda karıştı ...
    [merkez] [img] http://washerhouse.com/3/tr/pictures_users/1/6.jpg [/ img] [/ merkez]
  44. antoxan
    #44 antoxan misafir 26 Kasım 2012 22:30
    0
    Söyleyin lütfen, her şeyi gerektiği gibi yaptım, ancak kt805 yerine KT805A transistörünü yerleştirdim ve bu benim için pulluk yapmıyor, nedenini söyle ???
  45. Docktor_Martin
    #45 Docktor_Martin misafir 20 Aralık 2012 17:48
    0
    Herkese merhaba ... BP Comp'taki detayların Tesla Bobini için uygun olduğunu düşünüyor musunuz?
  46. yuri
    #46 yuri misafir 17 Nisan 2013 23:10
    0
    Alan frekansını ölçmeyi denediniz mi?
  47. Veent
    #47 Veent misafir 23 Nisan 2013 22:18
    0
    Alıntı: yuri
    Alan frekansını ölçmeyi denediniz mi?

    Osiloskop el altında değildi.
  48. jjj
    #48 jjj misafir 7 Mayıs 2013 17:25
    0
    Alıntı: Andrew
    ve ikinci sargıdan ikinci sargıdaki kablo nereye gidiyor?

    Sadece yapışır
  49. Daniel
    #49 Daniel misafir 17 Temmuz 2013 07:20
    0
    Yazarın şemasını değiştirmeden, bobini bir silindir üzerine tutkal tabancası, 1200 tur, 0,1 mm tel ile sarmıştır. Kirpi, 3 cm () korona deşarjında ​​parlıyor, lambalar 40 cm'den yanıyor!
  50. Sergei
    #50 Sergei misafir 23 Eylül 2013 10:18
    3
    İşte http://cs305402.vk.me/v305402318/4888/k86hMo483fU.jpg kalitesinin çalışma şeması

Ayrıca okuyun

Çamaşır makineleri için hata kodları