Уради то сам
Мајсторске класе, упутства, корисни савети, рецепти.
» "" Нула "и" земља ": шта је суштинска разлика?
Историјски се десило да се у Руској Федерацији, као и у суседним земљама, принцип уземљења користи када је неутрални проводник повезан са уземљивачким кругом. Многи људи могу имати „легитимно“ питање: ако су у међусобном контакту, зашто онда повлачити толико жица - довољно је да свуда водите двоструко језгро (фаза и нула линија) и да ће се моћи уземљити кроз нулту језгру! Међутим, у таквој формулацији питања крије се једна техничка нијанса, која ово решење претвара не само у бескорисну играчку, већ у неким случајевима и у прилично опасан подухват.
Нула и земља, шта је суштинска разлика

За оне који не могу чекати и који воле „погледати уназад“, а приори ћу рећи „тајна“ - основна идеја је где се жица за уземљење повезује са уземљењем. Могућност њиховог повезивања директно унутар утичнице, повезивања уземљивача (жуто-зелена жица) на нулу (плава жица), неће бити тачна. Такав круг уземљења ће бити у супротности са захтевима ПУЕ. Као резултат тога, неће бити заштите људи од струјног удара, штавише, додаће се још већи проблем са сигурношћу.
У ПУЕ, без икаквих опција, недвосмислено је прописано какав треба да буде уземљивач. То би требала бити континуирана жица, без икаквих елемената за одвајање - релеја, осигурача, прекидача, а рецимо и искључивањем електричног утикача из утичнице.
Вриједно је прекршити овај основни захтјев који је предвиђен у ЕМП - а уземљење од поуздане заштите особе од струјног удара претвара се у бескорисну фикцију. Али проблеми на овоме, како учи теорија и пракса, не завршавају! Ако и даље покушате да додијелите функцији уземљења нула жици, тада није искључена могућност да се случај фрижидера, микроталасне пећнице или других кућанских уређаја напаја. То је због чињенице да електрична струја тече одговарајућим падом напона кроз нулту жицу, чија се вредност може одредити множењем јачине струје са индексом отпора проводника у размаку између измерене локације и стварне тачке уземљења. Штавише, величина таквог напона може се окарактерисати десетинама волти, то јест, може бити опасно за људе (у граници - смртоносно!).
Нула и земља, шта је суштинска разлика

Остаје само извући неке закључке и ставити нагласак. Која је суштинска разлика између "нула" и "земље"? Чињеница да струја тече кроз неутралну жицу и на њу су повезани прекидачи, исте су улазне машине. То јест, ако желимо да имамо „земљу“ у облику континуираног вена, морамо:
  • код вишестамбених стамбених зграда: спојите се на посебан проводник земље у електричном тунелу;
  • за појединачну стамбену викендицу: место прикључивања требало би да буде улазни аутоматски строј, тачније, његова нула жица на улазу, која се протеже ваздухом или подземним каблом од падајућег трансформатора најближе кући, а пресек нулте жице треба да буде најмање десет квадратних милиметара за бакарну жицу и 16 мм2 - за алуминијску језгру (види одговарајући одломак у ПУЕ).

Било које друго место иза уводне машине не може се употребљавати као "тло", па се тако не може сматрати таквим металним инготовима, копаним у близини куће, до тела саме електричне плоче.
Никада не заборавите правила наведена у ПЕС.Према њима, треба се водити елементарним, али истинитим правилом: када не постоји сигурност да је та посебна жица "уземљена", не бисте требали да повезујете ништа осим уређаја са заосталом струјом од 30 мА, који Дјелује одмах, за разлику од прекидача. Бог зна како да се чува!
Коментари (144)
  1. Николаи.
    #1 Николаи. Гости 6. јануара 2019 15:57
    12
    Време је да заборавимо шта су уземљење и уземљење. Тренутне куће покрећу се једном жицом. Другим речима, само фаза улази из куће из штита. А нулте жице излазе из стана у штит и обешене су на нултом штапу, који „седи“ на нулту жицу главног кабла, а он је, заузврат, објешен на уземљење. То је све. Не мислите више. То се ради тако да се не краде електрична енергија држећи уземљени магнет одвојено од главног круга.
    Али чак и овај чип можете заобићи и поставите „свој сопствени матични аутобус“ да на њега окачите све притиске својих потрошача. Али како је то практично је немогуће. Биће потребно поништити све жице, положити нове, „своје“. Међутим, контролери и даље схватиће те.
    1. евген
      #2 евген Гости 6. јануара 2019. 19:51
      43
      "Време је да заборавимо шта су уземљење и", "да ли сте то чак рекли?

      постоји уземљење и уземљење, а на крају је у овом чланку написано још срања која нешто објашњава.
      Укратко ћу рећи да је нула увек уземљена, у старим се кућама уземљује на трафостаницама и нема земље у таквим кућама, јер је „лопата“ увек штедела на свему, било је штета продужити жицу за уземљење на улазу у све станове, а сада је најједноставнија шема тло је већ уземљено у расклопном уређају на улазу и из њега се већ повлачи засебно тло. И сви су требали одавно да пређу на овај систем !!! као и обично, усране уштеде не дозвољавају свим људима да користе увезене кућанске апарате нормално, јер она увек !! треба земљиште !! , а ми смо на половини и користимо предности западне цивилизације.
      1. гогол
        #3 гогол Гости 7. јануара 2019. 14:50
        20
        Поштовани, искористили смо благодати цивилизације. па све до средине 19. века, а сада жетамо плодове неморала и потпуне деградације човечанства
      2. борис
        #4 борис Гости 9. јануара 2019 10:55
        12
        Када се појавио наш РЦД? Од тада, постојала је потреба за трећом жицом. Ово је 90-их. Одсуство 3. жице није уштеда од лопате, ово је теоретски неприхватљив трошак обојених метала. У које је сврхе била потребна трећа жица? Мислите ли да је свуда у свету приземно неутрално? А ако је линеарно 220, да у троуглу? У Сједињеним Државама, уопште, у домаћинству храну је снабдевала "свиња" и то већ дуже време. Покушавате да радите са кућанским апаратима који се користе у Јапану или у САД, поготово ако се напајате из средине исте „свиње“.
      3. Ррр
        #5 Ррр Гости 9. јануара 2019. 13:59
        12
        Пишете глупости, не схватајући суштину проблема и не заваравајте људе
      4. Крокодил
        #6 Крокодил Гости 13 јануар 2019 03:32
        28
        Скупа је добро средство за чишћење смећа. На жалост, не могу да замислим каква је чашица потребна за уклањање смећа са ваше главе.
    2. манолис
      #7 манолис Гости 6. јануара 2019. 20:49
      1
      Узми плус од штита и не улази у кућу и минус са
      1. Гост Влад
        #8 Гост Влад Гости 9. јануара 2019 01:28
        18
        Још један "занатлија" чија се кућа напаја константним напоном. Плус и минус у једносмерним круговима. Кућа има наизменичну струју. Нула и фаза.
        1. Слопс
          #9 Слопс Гости 14. јануара 2019 18:53
          4
          Кућа има наизменичну струју, 3 фазе са помаком под углом од 120 степени (укупно 380 волти), а у средишту је нула, што је у основи унакрсна магистрала. Разлика између ове магистрале и било које фазе даје 220 (230) волти.
      2. Владимир
        #10 Владимир Гости 15. јануара 2019. 11:09
        1
        па ти .... ох што густо!
      3. вано55
        #11 вано55 Посетиоци 1. марта 2019 20:35
        1
        Где сте пронашли (+) у АЦ?
    3. Митиа
      #12 Митиа Гости 10. јануар 2019 15:39
      13
      ПУЕ не брине о финансијама - то није његов циљ, већ његова - несигурност. Само један пример: Ако се поквари 0, онда је код кратког споја кућиште (рецимо хладњак) под напоном ни више, ни мање од 220В !!!
      1. Андронус
        #13 Андронус Гости 13 јануар 2019 20:10
        0
        Напон се назива разлика потенцијала на крајевима проводника, а због отпора потрошача (фрижидера), разлика се смањује и излаз ће бити 100 не већи од 100.
        1. Гуест Алекандер
          #14 Гуест Алекандер Гости 23. јануар 2019 00:27
          5
          Довољно да испустите клизаљке и 100 В
      2. један
        #15 један Гости 21. јануара 2019 15:00
        4
        Да би кућиште фрижидера било под напоном, прво морате да проведете овај напон на кућишту или пробијете изолацију и спојите мотор компресора тако лукаво да квар дође до кућишта ..
      3. Означи
        #16 Означи Гости 7. марта 2019 23:12
        0
        Управо у ПУЕ-у је прописано да кућиште хладњака (електрични уређај са двоструком изолацијом) не захтева зарезивање.
    4. Гост Мицхаел
      #17 Гост Мицхаел Гости 12. јануар 2019. 17:50
      2
      да бисте украли како ви предлажете, морате отворити заптивач на шалтеру и заменити 0 и фазу и то се лако утврђује јер ће бројач стајати, ако одлучите да померите фазу и ротирате бројач у супротном смеру, то је ефективно само за чисту механику. електронски системи, који су или опто-спојници или сензори хале дуж бубња, смер ротације уопште
    5. Руслан
      #18 Руслан Гости 26. јануара 2019 11:39
      2
      Николаи, очигледно ниси специјалиста у индустрији електроенергетике, зато, молим те, не прави глупости и не заваравај обичне људе!
    6. Гост Алек
      #19 Гост Алек Гости 2. марта 2019 23:31
      0
      Ако ништа не разумијете у електротехнику, онда ништа не пишите, јер својим глупостима излажете људе смртној опасности. Требало је написати тако нешто - „само фаза улази из куће из штита“!
      Онда само потпуне глупости. У стамбеној згради у успону су постављена три фазна водича, једна нула, једна уземљење. У расклопном уређају (улазни разводни расклопни уређај) жице за нулу и уземљење спојене су на различите магистрале, између којих је уграђена краткоспојница (!), Јер се нула на улазу мора поново уземљити, што се постиже повезивањем локалног круга уземљења ове зграде са земаљском магистралом. За приватне куће принцип је исти: нула на улазу мора бити поново уземљена, тј. спојени на локалну (за ову кућу) петљу за уземљење, почевши од ове тачке, нулти радни и заштитни проводници морају се строго одвојити у свим деловима круга.
  2. Егор
    #20 Егор Гости 6. јануара 2019 18:28
    74
    Аутор покушава открити тему о којој нема појма. То се односи на ПУЕ, али он, чини се, није гледао у њих. Он нема појма како се уземљење и уземљење разликују. Где се користи уземљење и где је уземљење? Генерално, неред аутора је заузео тему у којој он није компетентан.
    1. ИУРИЦХ
      #21 ИУРИЦХ Гости 8. јануара 2019. 21:49
      10
      5+. Потпуно се слажем.
    2. Семен
      #22 Семен Гости 9. јануара 2019 у 10.05 сати
      8
      Потпуно се слажем. Аутор чланка није разумео тему. Уопште, такве ствари, посебно што се тиче електричара, треба да напишу људи са техничком позадином.
      1. Гуест Алекандер
        #23 Гуест Алекандер Гости 9. јануара 2019 19:44
        7
        Чак и присуство високог образовања на некој специјалности такође не даје увек право изражавања свог мишљења. Имали смо шефа електричне продавнице у нашем предузећу, који је био веома поносан што је учествовао у изградњи (не у изградњи, али чини се да је пуштање у погон) неке врсте нуклеарне електране у Ирану. Дакле, није чуо да постоји концепт „напона на додир“, али тај концепт је присутан или у ПТБ-у или у Правилима за електричну инсталацију негде у близини концепта „степеног напона“. И добро је функционисало.А моја супруга, дипломирана на МВТУ им. Бауман, квалификовани инжењер електротехнике приликом писања дипломе израчунао је нешто попут отпора уземљујућег уређаја. Али мало је вероватно да би могла објаснити за пар година, али прерасла је на место водећег инжењера у истраживачком институту. Тако да уопште није потребно знати многе ствари Једноставно је потребно да радите према пројекту, а дизајнери треба да знају правила и морају их следити.
        1. Руслан
          #24 Руслан Гости 26. јануара 2019 11:47
          2
          Висока позиција није увек показатељ знања и интелигенције - хвала што сте то потврдили примером свог шефа и сопствене супруге!
  3. Павел Петровицх
    #25 Павел Петровицх Гости 6. јануара 2019 18:32
    36
    Момци. А онај који је написао овај чланак и многи коментатори немају појма о чему пишу. Прво се морате квалификовати барем за ИИИ групу за електричну сигурност, а затим нешто написати. Не постоје други концепти из електротехнике и електричне сигурности осим оних написаних у правилима !!!
  4. санкање
    #26 санкање Гости 6. јануара 2019 18:44
    2
    све је само забавно, наравно да је сигурност велика ствар, али не морамо мислити да су наши деди били глупији од нас чак и сада, у већини приватних кућа нема стварне нуле, на прву подршку је повезан са нулом и улази у кућу преко две жице, о чему је уземљење о чему причам су лепе речи како би требало да буде као и све код нас
  5. Грегори
    #27 Грегори Гости 6. јануара 2019. 18:45
    1
    Не разумем једно, струја се мења, односно нула и фаза морају наизменично да мењају места. То јест, ако струја тече у једном смеру, онда у другом. А нула уопште није нула 1/25 сек. Шта ја разумем погрешно?
    1. Гост Алек
      #28 Гост Алек Гости 6. јануара 2019. 21:20
      8
      Не разумете то. Тамо нико не мења места. Нула - то је нула, а ниво напона на другој жици (фази) се мења у односу на нулу. То је више од њега, онда мање. Па јесте - на једноставан начин.
      1. Ден кол
        #29 Ден кол Посетиоци 8. јануара 2019. 12:39
        0
        Ништа није јасно.
        1. Гост Владимир
          #30 Гост Владимир Гости 15. јануара 2019. 11:16
          3
          Па, на пример, мислимо да је стаклена дна једнака нули, максималан напон исеченог врха који се још увек не могу смејати ... да размишљам о вашим глупим питањима
      2. Гост Влад
        #31 Гост Влад Гости 9. јануара 2019 01:35
        1
        Који се ниво напона мења? Узми волтметар и измери. Између нула и фазе 220 волти, између било које двије фазе 380 волти. Не причај глупости.
        1. Гост Владимир
          #32 Гост Владимир Гости 9. јануара 2019. 14:02
          1
          ГГГ Вриједност амплитуде је начин на који се мијења. А нифига није 220 и није 380 В. Али тренутна, да, баш као што рекох, готово и јесте.
        2. Гуест Алекандер
          #33 Гуест Алекандер Гости 13. јануара 2019 20:08
          1
          А ако уместо волтметра узмете осцилоскоп?
        3. Андронус
          #34 Андронус Гости 13 јануар 2019 20:15
          0
          Да, не мијења се напон већ потенцијал
    2. Гост Влад
      #35 Гост Влад Гости 9. јануара 2019
      5
      Наизменичном струјом))) Фаза и нула не мењају места, већ фаза иде синусоидом са фреквенцијом осцилације 50 пута у секунди. Која се тренутна фреквенција чује? Означена је у Хертзу. У мрежи имамо фреквенцију 50 Хз и напон 220 волти, у САД-у и Европи фреквенцију 60 Хз и напон 127 волти.
      1. Николај Полозок
        #36 Николај Полозок Гости 9. јануара 2019 09:19
        2
        У САД-у 110В 60 Хз у утичницама, а у Европи 230В 60Хз.
      2. Андреи
        #37 Андреи Гости 9. јануара 2019. 22:32
        1
        Ох! Ово је разуман коментар, не бла, негде близу правог)
    3. Гост Сергеј
      #38 Гост Сергеј Гости 14. јануар 2019. 00:10
      1
      Ако постоје само две жице, онда разумете тачно, напред и назад сваке секунде 50 пута, а нема смера, жице су једнаке. Али у стварном животу постоји трећи проводник - земља, (добро, или статички капацитет тела), и овде је увек нула у односу на њега, а фазни напон се мења.
  6. Гост Сергеј
    #39 Гост Сергеј Гости 6. јануара 2019 18:49
    1
    У импулсним изворима напајања, посебно рачунару, када се користе Еуро утичнице, напон се дели кондензаторима, чија је средња тачка спојена са земљом, а 220 се преко кондензатора испоручује преко моста. Да ли ће то бити тачно ако се напони дистрибуирају између нула и једне половине деитеља Земља која је у принципу једнака 0 и само са фазном неравнотежом достиже неколико волти. а на другом рамену је све остало од 314В?
    1. Гост Влад
      #40 Гост Влад Гости 9. јануара 2019 01:38
      9
      Кондензатор НИКАДА није делио било какав напон. Одакле вам све ово? Кондензатори су дизајнирани да изгладе пукотину у извору напајања.
      1. Ррр
        #41 Ррр Гости 9. јануара 2019 14:01
        4
        А сигурно нисте чули за капацитивни делилац напона
      2. Андреи
        #42 Андреи Гости 9. јануара 2019 22:35
        0
        Тачан и тачан одговор) По мом мишљењу, тај друг је био "мало збуњен" у изворима напајања.
  7. Иван Геннадиевицх Гордиенко
    #43 Иван Геннадиевицх Гордиенко Гости 6. јануара 2019. 19:04
    11
    Хмм, електричари су се окупили! Проучите ПУЕ и пажљиво проучите зашто вам је потребно заштитно уземљење! ТН-С Метод време за сахрану
    1. Гост Влад
      #44 Гост Влад Гости 9 јануара 2019 01:39
      3
      Тако давно је примењен ТН-С-Ц
    2. Гост Вицтор
      #45 Гост Вицтор Гости 9. јануара 2019 18:33
      6
      Поштовани, али нисте ништа забрљали, ТН-С? Можда ТН-Ц?
  8. Гост Сергеј
    #46 Гост Сергеј Гости 6. јануара 2019. 19:14
    2
    судећи по вашој шеми, шта вас спречава да узмете земљу пре него што је узо или отворни контакт с њим само?)))) или нисам будала или скијам по асфалту
    1. Гост Алек
      #47 Гост Алек Гости 11. јануара 2019. 14:09
      16
      По свом неискуству (тек што сам почео радити као електричар), 2004. године, урадио сам управо то. Скоро да сам спалио и свој стан. Ова слика ми је и даље пред очима, иако је прошло толико година ...
      Тада смо живели у старом темељу, саграђеном тридесетих година (дрвена кућа, ожбукана унутра). И имали смо уобичајене саобраћајне гужве (тачније једну, на „фази“). У то време када сам радио као електричар годину и по дана, мислио сам да све знам и могу то да учиним, „ја сам млазњак“ и све то. Одлучио сам ставити „еуро утичнице“ у кухињу и истовремено променити утикаче на аутоматске машине и ставити РЦД (пошто смо туш опремили грејачем за проток воде истовремено заменом ожичења у кухињи (за оне који не знају, у тим старим кућама постоје сличне „цивилизацијске предности“) није било мријеста, сами су сви "завршили")). Па, ставио сам РЦД, машине, поделио водове на кухињу и у просторије ... Ставио сам проводник за уземљење из "Еуро утичница" и проточни грејач воде на улаз РЦД-а, под један терминал са нултом жицом од бројила. А "за поузданост", ставио сам уплетени пар жица од 1,5 "квадратних" жица испод истог терминала (кврагу, то је себи смешно из чињенице да сам писао, а затим "фукао") и повезао га на други крај са ... грејном батеријом у кухињи, па чак и приложио посуду за туширање. Проверила сам „контролном лампом“ да РЦД ради (било је довољно струје цурења), у односу на батерију, палету и „фазу“, РЦД је радио исправно, „сви су били срећни, сви су се“ смејали “... Тачно све док„ гром није ударио ": на нашем подручју града покренула се олуја зграда, све старе куће кренуле су у рушење (укључујући и моју након неког времена), подручје се почело обнављати, нови небодери, све. И једне суботе увече, грађевинари су успели да прекину са каблом који је наша кућа снабдевала из ТП-а. Њихов предстојник нашао се с тимом марљивих радника, уверили су све да ће, кажу, сада с градилишта бацити привремену колибу за кућу, а радним даном ће обновити све заједно с мрежама. Искључили су оштећени кабл из ормара за отварање наше куће, повезали их сопствени, напајали га са градилишта ... Да, али, изгледа, изабрали су погрешан део свог импровизованог дела. Иако је кућа стара, са 8 станова, опрема је модерна, оптерећење је пристојно ... У том тренутку смо пушили у кухињи. У почетку се упали светло. На три секунде. Затим је уследио други пропуст да лампе једва гореју. Након тога су још неколико секунди бацали врло ведро и изашли напоље, а из нашег ходника појавила се страшна пукотина. Скочимо и видимо како наш бројач гори отвореним пламеном, али не и болесно! А изнад тезга налази се мезанин (дрвени), около су суви стари тапети, а десно је свеже обојена платформа улазних врата ... И све то већ лиже ватру и пуно дима у целом стану. Буквално за неколико секунди ... Да нисмо били код куће тада, амба би дошла до целе куће, не само нас. Све су напунили водом из чајника и шоља, изјурили на улицу, викали градитељима да се ништа не укључи. Све је у шоку, шта дођавола ...!? .. Водитељ је потрчао ... Прозрачио стан од дима, иди кући ...Та моја жица која је отишла до грејне батерије и туш кабине "приземљена" управо се топила дуж читаве дужине ... Отворио сам пластичну кутију у чађавој, где су стајали РЦД-и са аутоматским уређајима, све је било упаљено, али некако је живо. Бацио је све вене "земље" са улаза УЗО под надзором надзорника који је сумњао да краду струју (мада то није било тако, јер је било "слично изједначавање потенцијала кроз ...") Градитељи су повукли кабл са вене већег пресјека и нахраниле су кућу, без инцидената. Када је шок прошао, дошло је до препознавања грешке. Трик је у томе што многи заборављају (укључујући и мене у том тренутку) да у нашој земљи стамбени сектор (и не само) покреће три фазе користећи неутрални проводник. А ако оптерећење у фазама није уједначено (а у стамбеном сектору је то увек случај), тада струја почиње да тече у неутралној жици и напон скаче (једноставно то објашњавам) - напон опада на преоптерећену фазу, на преоптерећеној фази скаче (јавља се неравнотежа фаза). А ако неутрални проводник има лош контакт са неутралним или слабим попречним пресеком, онда при добром оптерећењу изгоре до кп ..., што се на крају и десило: испрва (према градитељима) изгорело је нула из њих, а након пар секунди ми је пукло из ума у стану, јер је за свих осам станова, укључујући и мој, „течна“ жица спојена на грејну батерију и стављена на улаз РЦД-а постала нула жица ... Стога, другови, учите на грешкама других. Они могу постати (не дај Боже!) Кобни ...
      Сада већ дуго живимо у новој згради, преправљао сам обнову општинског стана током пресељења, заједно са електричаром, ставио напонски релеј (УСМ) у панел стана, што нас је већ спасило од пренапона. Многи су изненађени - зашто вам је потребан УЗМ у новој згради, јер је све ожичење модерно и ново? Опет грешка! Имам да, све је ново. А кућа је повезана са ТП-ом, саграђеним 80-их. И цео систем снабдевања енергијом увек треба посматрати у сложеном, „од и до“, као јединствене целине. А ако је неко место ове „целине“ уско, онда је боље играти на сигурно тако да касније неће бити болно болно, тим више што сам већ написао, ултразвучни преглед је већ радио више него једном. И у суседној новој згради, док је заваривао један од станова, нула на једном од успона још је изгорела (не знам тачне детаље) и наш Кривични законик имао је много тужби власника станова са изгорелим уређајима ...
      1. један
        #48 један Гости 21. јануара 2019 15:05
        1
        да бисте скелирали фазе које ствара генератор електране, морате да спустите оптерећење у области од 10% од произведене снаге .. какву сте опрему имали у својој кући, постоји ли хипермаркет?
      2. гост
        #49 гост Гости 25. јануара 2013. године 15:40.
        1
        Прочитао сам га, не превише лено. Лео Толстој и Фјодор Михајлович Достојевски одмарају се по страни
  9. Гост Владимир
    #50 Гост Владимир Гости 6. јануара 2019 19:41
    12
    Било би боље написати ако је тако паметно како разликовати неутралну жицу од уземљене у три језгра кабла, где су све жице исте боје изолације. Они су почетком 80-их положени у вишестамбене електричне пећи.
    1. Гост Сергеј
      #51 Гост Сергеј Гости 14. јануар 2019 00:16
      3
      Пронађите где је причвршћен други реп. Или искључите струју у кући - уземљење се не прекида прекидачем, па ће бити мали врх на нули, а на земљи - неће бити.
  10. Ваик
    #52 Ваик Гости 6. јануара 2019 19:47
    5
    0,4 кВ МРЕЖА са мртвим уземљеним неутралним. Нема разлике земљиште, нула. Не заваравајте људе
    1. Гост Влад
      #53 Гост Влад Гости 9. јануара 2019 01:43
      4
      Постоји разлика. Шта је уземљен неутрал? Где се комбинирају нула и земља? На подстаници или на разводној плочи АСУ-а, и како је тачно написано у истом ПУЕ-овом поглављу 7, поновно комбинирање нултог радног и нултог заштитног водича током расподјеле енергије строго је ЗАБРАЊЕНО !!!
  11. Константин Егоров
    #54 Константин Егоров Посетиоци 6. јануара 2019. 20:50
    2
    Питање
    Викендица. Двожилно језгро до утичнице. Положај нула и фаза у гнездима јединствено је одређен. Трећа утичница утичнице је за сада остала празна.
    Машина за прање веша је монтирана на улици стандардним утикачем, а на улици је постављена бетонском ципелом, у кабини са свих страна.
    Машина у овом стању проверава се за рад помоћу три штапа. Све иде као и обично.
    Следеће.
    Пошто је мој пријатељ из детињства, 2007. године, умро у сличној викендици од струјног удара кроз зграду пумпе, природна је жеља да се узме машина за прање веша.
    Жуто-зелена (уземљивачка) жица машине „прстени“ заједно са тестером на кућишту.
    Извадим жицу од 3,5 м из цеви за воду, убацујем је у земљу и причврстим је на слободни (жуто-зелени) контакт утичнице.
    Прикључим утикач аутомобила. Ок.
    Укључим ауто да се припремим. Реакција је нормална. Сви индикатори су нормални.
    Притиснем дугме Старт на веш машини.
    Заштита од струје прикључена на утичницу је искључена.
    Поклопка кваке за врата је сломљена.
    И најважнија ствар.
    Убио је матичну плочу веш машине.
    **************************
    Питање
    Шта је погрешно учињено?
    1. Андреи
      #55 Андреи Гости 6. јануара 2019 23:37
      0
      заборавио сам на оузо
    2. Потенцијал
      #56 Потенцијал Гости 7 јануар 2019 06:17
      5
      Између продајних мјеста и трафостанице налазе се каблови и жице различитих секција и метара (могу досећи 500 метара). На исти су начин међусобно повезани вијаком (у шалтерима, аутоматским машинама, подметачима), увијањем у ожичењу и на гранама носача. Каблови и жице имају специфичан отпор, што је већи метар, то је већи и отпор. Прикључци - вијци, завоји, пробоји, имају прелазни отпор, мали, али што су везе и лошије, већи је отпор. Укупни отпор ваше мреже од трафостанице до утичница може бити прилично пристојан. Тада нула у вашој кући у односу на нулту трафостаницу више није нула. На трафостаници се нула сади на земљу, али не и у кући. Постоји потенцијал између ваше нуле и земље. Нека буде 9-10 волти. Машина за прање веша је увек мокра изнутра, ту је управљачки елемент „живео“ на кућишту
      1. јонпират
        #57 јонпират Гости 7. јануара 2019 17:49
        2
        Чини се да се назива "уземљена петља". Потенцијална разлика између уземљења удаљених потрошача
      2. Антон
        #58 Антон Гости 28. јануара 2019 15:30
        0
        Земља-земља - несклад.
        Правилно ударен у земљу, пин треба да означава 28-40 ома са „нулто“. Радна вредност је 29 охма. Али, дозвољено је 40 ома. Обично један пин не даје такав отпор. Три металне цеви су зачепљене, по три метра. У облику троугла, са страницом од 1 метра. Они су повезани међу собом и од њих воде "земљу". У мом случају испало је 35 охма. Већ смо једном спасили наше животе, вероватно када се грејни кабл за воду покварио и фаза је пала у воду. Диференцијална аутоматска машина је радила јасно. И док се кабл није заменио, машина је чврсто стајала на себи и не укључује се.
    3. Гост Валери
      #59 Гост Валери Гости 7. јануара 2019 07:53
      11
      Већ сте цурили на кућишту, чини се да је мотор или тену, и тако је
    4. Анатолиј Афанасјев
      #60 Анатолиј Афанасјев Гости 7. јануара 2019 17:08
      4
      Ако имате двожилни надземни вод са нулом и фазом погодном за вашу викендицу, а „Нула“ је као направљена нула, уземљена или на вашем полу или најближе вама, тада морате овај жуто-зелени контакт прикључка на неутралну жицу повезати на улазу у викендицу. Али да се повежете без грешке на улазу, тј. ТО УЗО. Другим речима, потенцијали неутралне и уземљене жице морају бити у ствари избалансирани.
      Ако још увек имате врећу на улазу у викендицу, која директно на улазу (чак и на мерач и на РЦД) истовремено пробија и нулу и фазу, након тога морате да повежете свој уземљени проводник са нулом.
      Другим речима: нула жица погодна за вашу викендицу биће ПЕН, а након ове торбе већ ћете имати две жице: Н и ПЕ.
    5. Гост Дмитриј
      #61 Гост Дмитриј Гости 7. јануара 2019 23:31
      4
      Нема смисла обављати уземљење на овај начин ... То је из неспоразума у ​​електричару ... Било је оптимално инсталирати РЦД ... И највероватније је машина за веш наџивела своје - некакво унутрашње заглавље ...
    6. иван
      #62 иван Гости 8. јануара 2019 15:04
      0
      Није тако. Нема потребе за уземљењем машине. Савремена машина поседује 2 степена заштите.Погодила је маса совјетске машине, али није смела. Није неопходно уземљити.
    7. Андреи
      #63 Андреи Гости 9. јануара 2019 23:05
      5
      Константин, очигледно да је кондензатор процурио. Без земље, иако није струјала струјом, она је већ била у квару. Чим је земља објешена, природна је струја дуж пута најмање отпора кратка. Не знам која је марка вашег перача, али неки од њих уопште нису били, видео сам да је МИНУС ОДБОРА у маси ... То ме мало изобличило ... али нисам хтео да разумем танкоће струјног круга и напајања плоча, и Тада сам помислио да инжењери боље знају, али приметио сам последице таквог круга, баш као и у вашем случају .. Кондензатор који је стао у круг мотора чим је стигла команда Старт догодио се квар. Запалили су писаћи строј, али мислим да су спасили себе и родбину, јер ће у наредној операцији фаза пре или касније пасти на неутемељен случај, а ко додирне писаћу машину ... не дај Боже никоме.
    8. један
      #64 један Гости 21. јануара 2019 15:08
      0
      и зашто у таквој ситуацији једноставно не директно уземљите тело машине? Зашто смислити шеме чији рад прво мора проћи инструменталне тестове?
  12. Васиа
    #65 Васиа Гости 7. јануара 2019 13:46
    0
    Аутор је тамо прочитао ПУЕ и јасно објаснио како је ПЕН подељен на шини ГЗСх и како се врши поновно уземљење. Стиснуте над онима који чекирају цеви. Поновно уземљење се врши помоћу три електроде дужине 3м, на удаљености од 2м, а међусобно повезане траком 40к4 заваривањем. Као електроде користи се арматура пречника 14 мм, која се преусмерава у ГЗСх челичном жицом пречника 6 мм, а ПЕН (0) се такође напаја од тамо. Са ГЗСх одлазите Н (0) и ПЕ (земља). За приватне домове.
    1. Гуест Алекандер
      #66 Гуест Алекандер Гости 8. јануара 2012. 14:42
      6
      Негде је једна цев довољна, али негде 10 није довољно, зависи од тла, за поновно уземљење потребно је посматрати не више од 30 охма.
    2. Гост Влад
      #67 Гост Влад Гости 9. јануара 2019 01:50
      1
      Васиа, где си видео школу у приватним домовима? ))) Не бркајте локално уземљење и ГЗСх сабирницу у разводним тачкама на улазним плочама или извадите засебним сабирницом изван штитника.
  13. Куирки Орц
    #68 Куирки Орц Гости 7. јануара 2019 14:01
    1
    када је фазна нула
    не постоји сигурност да је та посебна жица "уземљена"; на њу не би требало да прикључујете ништа осим уређаја са заосталом струјом од 30 мА (РЦД), који ради одмах, за разлику од прекидача

    Покушајте са таквим знањем у државном техничком надзору о пријемној групи да прођете.
  14. Маким
    #69 Маким Гости 7. јануара 2019 15:38
    2
    Заправо, према ПУЕ, једном ако не постоји одвојена земља, а неутрална је уземљена, тада је дозвољен неутралан излаз на тло утичнице.
    1. Гост Влад
      #70 Гост Влад Гости 9. јануара 2019 01:52
      3
      НИЈЕ дозвољено поновно комбиновање радног и нултог заштитног водича уз расподелу енергије. НЕ могу се комбиновати на продајним местима.
  15. јонпират
    #71 јонпират Гости 7. јануара 2019 17:45
    1
    Већ дуже време желим да направим уземљење у кући. Ко зна, реци ми да за ово можеш користити гомиле вијака? 8 комада у основи Сви су заварени каналом. Дакле, мислим да вијак треба бити заварен за греду и настаће уземљење.
    1. иван
      #72 иван Гости 8. јануара 2019 15:06
      1
      Зашто земља, шта земљу?
    2. Гост Владимир
      #73 Гост Владимир Гости 11. јануара 2019 23:28
      0
      Чини се да читају да их не препоручују. Ступови су прекривени изолационим премазом против рђе, који је уједно и добар електрични изолатор.
    3. Гуест Алекандер
      #74 Гуест Алекандер Гости 25. јануара 2019 12:04
      1
      Можеш ти то.
  16. Гост Алек
    #75 Гост Алек Гости 7. јануара 2019 18:41
    8
    Сам аутор не зна о чему пише, неку врсту безводне нулте фазе (очигледно то је нула), неку врсту поједностављених концепата, везе на ПУЕ без навођења тачке, неколико десетина волти који су се појавили због великог отпора нулте жице. Глупа је препорука за уземљење нула на улазном терминалу, а не на главној магистрали. Али у стварности једна фаза или три фазе улазе у кућу и неутрални проводник, тако да требате „ставити ту нулу на главни вод за уземљење“ на исту магистралу, спојити проводник из уређаја за уземљење (три метре игле увучене у земљу),повежите нулту сабирницу одвојено на исту сабирницу (и на њу повежите нулте из утичница). а уземљење из утичница треба да буде повезано са магнетима за уземљење, који би требали бити повезани на исти главни вод за уземљење.
  17. Гуест Алекандер
    #76 Гуест Алекандер Гости 7. јануара 2019. 20:31
    2
    Имам електронско бројило. Напон мреже био је 180 волти. Направио сам круг на својој локацији и прикључио на њега неутралну жицу. Напон је постао 220. У просеку палим 1000 квадратних метара месечно. А кад сам први дан узео читања и погледао на шалтеру, вилица ми је пала. Запалио сам 2000 квадрата. Морао сам платити додатних 1000 квадратних метара. Испада да помоћу електронског бројила уместо нула, спојите земљу, а затим се мерач окреће 2 пута брже.
    1. Данијеле
      #77 Данијеле Гости 9. јануара 2019 18:01
      1
      Александере, ниси прецизирао на којем месту си подметнуо нулу жицу на земљу. Ако је у вашем дому, тј. после шалтера, онда би требало бити тако! Овде се ковчег управо отвара. Данашњи бројачи узимају у обзир струју не само у фази, већ и у нули. Посађујући своју лошу нулу на земљу, изазвали сте струју у неутралној жици и бројач је почео да је броји. Можете то видети тако да искључите све потрошаче код куће. А такође сте подигли напон према најближим комшијама. Сад, ако искључите нулу на метар и нахраните колибу са своје нулте земље, тада ће се проблеми са финансијама зауставити. Али, то је данас готово немогуће, зато је боље да уземљите нулу на најближој подршци, а не да плаћате коцкице електричара из свог џепа.
  18. Гост Дмитриј
    #78 Гост Дмитриј Гости 7. јануара 2019. 23:25
    1
    Једноставно - метал у земљи је уређај за уземљење (може бити вештачки и природан), проводник за уземљење је положен од њега до ГЗСх сабирнице централе, ГЗСх (ПЕ бус се може примити) повезан је са ПЕ и Н (зависно од система уземљења, можда неће бити повезани аутобусима, из аутобуса иду у електричну опрему нула заштитних ПЕ и нулти радни Н проводници, осим тога кућишта опреме могу се додатно повезати проводницима система додатног изједначавања потенцијала. Резултат - кућишта електричне опреме су поништена, поновно се уземљење врши на нултом ПЕ или ПЕН улазног уређаја. РЦД може радити у било којем систему уземљења - мора бити правилно повезан
  19. Ден кол
    #79 Ден кол Посетиоци 8. јануара 2019. 12:38
    3
    Покушавам да разумем, али још увек ништа не разумем! Какав пад напона ?? Кинеско писмо мени је све ово ...
    (Иако је радио као електричар неколико година ...)
    1. ИУРИЦХ
      #80 ИУРИЦХ Гости 8. јануара 2019. године 21:55.
      2
      Већ не радите? Није потребно ако не разумете.
  20. Стриц
    #81 Стриц Гости 8. јануара 2019, 09:09
    4
    Свидела ми се фраза "нулта фаза". Шта је ово? И како се разликује од "земља нула" или "фаза нула" или "нула земља". Можда пре него што протресемо ваздух, научит ћемо материјал? Барем ПУЕ.
    1. Једноставно
      #82 Једноставно Гости 8. јануара 2019. 21:35
      3
      У принципу, можете читати само пре ове фразе, а затим је не можете више читати.
  21. Едгар
    #83 Едгар Гости 8. јануар 2019 10:13
    4
    НЕ читајте глупости. Прочитајте (коме треба) ПУЕ. То је све!
  22. Иван
    #84 Иван Гости 8. јануара 2019. 14:58
    1
    Нула - ово није уземљење - ово је заштита особе од електронских оштећења. електрична струја. У стамбеној, стамбеној згради радите заштиту од уземљења и муње. Ако је кућа на штакама, они спуштају арматуру са хрпом, а затим је повлаче на кров траком или челичном шипком, уземљујући каде у становима. Проверите уземљење према ПУЕ. У руским кућама, у утичницама нема уземљења. Али нула долази од трансформатора, који је природно уземљен. И протеже се преко града. Четверожични круг долази до стамбене зграде. У приватној кући можете извршити уземљење ископавањем неколико електрода (2,5 метра) у земљу из угла и повезивањем их траком - опет, морате проверити са ПУЕ уређајем, можда има мало електрода.
  23. Гост Алек
    #85 Гост Алек Гости 8. јануара 2019. 21:39
    1
    Аутор је грозан графичар, толико слова, али није одговорио на питање у наслову - како се уземљење разликује од нуле.
  24. уа1осм
    #86 уа1осм Гости 9. јануара 2019. 12:09
    1
    При постављању индустријских објеката увек смо користили уземљени неутрал.Потрошачи су били подељени у фазама равномерно и недвосмислено, то јест, ако промените сијалицу док стојите на ивици купатила или на радијатору од ливеног гвожђа, нећете бити убијени - основа лампе је увек била на нули. При постављању ожичења у становима нико се не придржава овог правила, тако да фаза у утичници или утичници може да прође кроз жицу било које боје - чак и плаву, чак и браон. Па, барем постоји уземљење у подним штитницима и разводним плочама. Некада давно, када је неутрални био уземљен само на трафостаници, често је инсталатер користио тренутни намотај бројила у неутралној жици и тако је запечатио. Тада је, након откривања овога, власник куће направио добру петљу код куће, аутобус, отпор ширења измерен је уређајем М416, отпор фазне нулте петље је измерен са М417 уређајем, а било је могуће прикључити нову нулу на утичнице уместо да иде на метар који више није вртња. И нема магнета.
  25. Аллен
    #87 Аллен Гости 9. јануара 2019 00:55
    4
    Господе, овде се свађаш! И како плавуша може бити са свим тим !!! Како онда живети?
    1. Хиггсов бозон
      #88 Хиггсов бозон Посетиоци 11. јануара 2019 18:01
      2
      Лакше вам је)) Пре него што уређај укључите у зидну утичницу, шкљоцните и све ће бити у реду))
  26. вешт електричар
    #89 вешт електричар Гости 9. јануара 2019 04:56
    2
    Да, виђати га више пута био је струјни удар! Нешто са размишљањем. Можда метализација мозга, бакра ...
    1. Хиггсов бозон
      #90 Хиггсов бозон Гости 11. јануара 2019 17:48
      1
      Још је боље од метализирања мозга алуминијумом ...
    2. Хиггсов бозон
      #91 Хиггсов бозон Посетиоци 11. јануара 2019 17:53
      1
      Слажете се, ово је још боље од метализације мозга алуминијумом ...
  27. Малик
    #92 Малик Гости 9. јануара 2019. 23:36
    1
    Увек сам сматрао да је електричар тачна наука, није ми то дата, мада сам пет година студирао и пет година предавао физику на универзитету. У годинама у које сам већ покушавао да проднем, поново сам све проучавао. Мура јеботе! Прикључујем моторе, ја не зовем електричара, ок! Не стављајте прсте у утичницу, не радите под притиском! Идите у кревет, дођавола електричари!
  28. Вадим гост
    #93 Вадим гост Гости 10. јануар 2019 17:01
    7
    Анегдота на тему. Жена положи испит за електричну сигурност. Поставља се питање: „Шта је напонски корак?“ Жена помисли и одговори: „Ово је напетост између ногу када се држите за голи„ крај “.
  29. Гуест Алекандер
    #94 Гуест Алекандер Гости 10. јануара 2019 17:54
    2
    Па и глупости. Не могу објаснити нормалним језиком. Али већ сам се будала радовала, мислила сам коначно препознати непознато, односно разлику између нуле и земље. Све дистрибутивне плочице СССР-а биле су и још увек су нестале и, срећом, нисам чуо ниједан случај када је неко патио од нуле. Зашто људима причате глупости. И уземљење и уземљење су различити начини заштите људи, с тим што је једина разлика што модерни уређаји за диференцијално напајање захтевају посебну петљу за уземљење за правилан рад. На пример, у Европи сертификовани електричари вуку кућне ожичење у три жице, а на главном панелу затварају нулу са уземљењем на једном вијку. Па, на шта се ја бавим? Напишите барем некога без руског показивања (као у овом чланку) - која је разлика између земље и нуле ако у кући не користите ДИФ-ове и сличне уређаје, већ само тренутне машине.
    Хвала!
  30. Гост Дмитриј
    #95 Гост Дмитриј Гости 11. јануара 2019 12:46
    1
    А у Москви, између шпорета и машине за прање судова 72Б, између судопера и машине за прање судова 52Б, између тостера или микроталасне и машине за прање судова 22Б. Све долази од оклопа одвојеним жицама спојеним преко РЦД-а на исте стандардне прикључне тачке: "нула" на магистрали, "уземљење" на вијак из уобичајене куће "тло". Локални електричар каже да пошто РЦД не ради, онда је све у реду и оптужује комшије за грешке. Шта да радим
    1. Хиггсов бозон
      #96 Хиггсов бозон Посетиоци 11. јануара 2019. 17:59
      2
      Жељени дијаграм ожичења у стану, као и врста мерног уређаја и поступак мерења су од интереса - можда су начини и ограничења мерења погрешни.
      1. Гост Дмитриј
        #97 Гост Дмитриј Гости 11. јануара 2019 20:53
        1
        На пећи је посебна жица у металној цеви. За машину за суђе, посебна трожилна жица од штитника, а до блока кухињских плочица одвојена трожилна жица од штитника. Мерил мултиметар у режиму АЦВ 200 (до 200В).Земља у штиту узгаја се густом пругастом жицом са вијчаном стезаљком од пластике. Локални електричар није нашао ниједну грешку у повезивању.
        1. Хиггсов бозон
          #98 Хиггсов бозон Посетиоци 14. јануара 2019. 12:34
          1
          Онда још неколико питања.
          1. Пошто сте навели да се између перилице и остатка потрошача јављају „неразумљиви“ напони, који су потрошачи горе наведени спојени на утичнице трополним утикачима, а који двополни утикачи? Плоча се не рачуна, тамо је све јасно, долазе три фазе.
          2. Да ли сте извршили мерења између кућишта (земаљских терминала, ако постоје) потрошача или нечег другог?
          3. Да ли је судопер од ливеног гвожђа и уземљен?
          Такође можете рећи да чињеница да мултиметри имају улаз високе импеданце када мерење напона може утицати, а може показати и у неким случајевима сметње од мреже. Ако су сви случајеви уземљени, трожичне жице са жицом за уземљење су погодне за потрошаче, тада можете грешити на неквалитетном контакту утикача перилице посуђа или утичницом или на лошем контакту жице за уземљење негде на путу од штитника до утичнице перилице посуђа. Сада сви потрошачи имају филтре за сузбијање буке на улазу напајања, у којима је средња тачка спојена са масом, а ако је у кругу отворен или непоуздан контакт од назначене средње тачке (заправо чепа за прање посуђа) до панела, тада може доћи до потенцијалне разлике.
          Па, о "грешкама" комшија - "не верујем" (ц) :) Ово је, ИМХО, фантазије локалног електричара :)
          1. Гост Владимир
            #99 Гост Владимир Гости 15. јануар 2019. 11:48
            0
            Ако постоји трофазна плоча, онда у штиту сваког стана постоји 3 фазни бројач. Сходно томе, оптерећење је равномерно распоређено у фазама. Сваки блок утичница вероватно је повезан са различитим фазама. А ако су лоши контакти у штиту на "земљи" и "нули", таква слика ће се посматрати.
            1. Сектор
              #100 Сектор Гости 18. јануара 2019. 11:56
              0
              Било која електрична пећ може радити и од 380 волти и од 220 волти. Све зависи од начина повезивања.
            2. Хиггсов бозон
              #101 Хиггсов бозон Посетиоци 22. јануара 2019 10:19
              0
              Мало ћу објаснити - оптерећење у облику плоче равномерно је распоређено по фазама. И све остало - како ћете се повезати. На крају крајева, машина за прање веша је једнофазна, па ако ради, а остали потрошачи су искључени, не може се говорити о неједнакости у круговима ваше везе. Али опет, све је то динамично, и ПРОСЈЕЧНО је, по правилу, расподјела оптерећења у прихватљивим границама - постоји много станова, а фазна оптерећења су просечна.
  31. Еугене
    #102 Еугене Гости 11. јануара 2019 17:33
    2
    Ево, слушао сам те, слушао и разумео - па, сви сте будале! (ц) Раикин). Исецкајте 2 правила на челу:
    1. Нула у електричним инсталацијама служи за брзо активирање заштите
    2. Уземљење у електричним инсталацијама служи за смањење напона додира.
    То је све! Све остало произилази из овога. Аутор у једном од параграфа овај тренутак није баш јасан, али звучи.
    1. Гуест Алекандер
      #103 Гуест Алекандер Гости 25. јануара 2019. 12:00
      1
      Погрешно.
      "Нулта радна" или "неутрална" потребна је да би електрична инсталација радила.
      А „уземљење“, или тачно рећи „заштитни неутрални проводник“ или ПЕ-проводник, неопходно је за поуздан рад заштитних уређаја и, као што сте већ рекли, ношење потенцијала приликом додира живих делова електричне инсталације обично није под напоном (тзв. Индиректни додир).
  32. Гуест алек
    #104 Гуест алек Гости 12 јануара 2019 07:10
    0
    фаза нула, сјетите се анегдоте о баки која је електричарима дала жицу коју су бацили
  33. Гост Алек
    #105 Гост Алек Гости 12. јануара 2019 12:43
    2
    Историјски, будале и путеви у Русији. Када путеви ометају струју, она нестаје. Кад се будале појаве људске жртве. Нула (уземљена, не мора нас додиривати) и фаза је преношење енергије, Заштитна земља да би заштитила нормалне људе (не аутора) од смртоносног утицаја ове енергије на људе.
  34. Гост Мицхаел
    #106 Гост Мицхаел Гости 12 јануар 2019 17:40
    1
    уопште, у нашим домовима нема уземљења, осим ако неко то не ради на сопственом уземљењу, обично је засебан круг са отпором м између њега и 0 не већим од 4 ома.чињеница да у кућама са три жице за које сматрају да уземљење није под никаквим околностима, онда је боље за некога ко жели да користи батерије или гасовод као земљу ако то жели неко
  35. Јуриј В. Вавилов
    #107 Јуриј В. Вавилов Гости 12. јануара 2019 19:43
    7
    Било је веома лено да ПАЖЉИВО прочитам све - и чланак и коментаре, али збунио сам се. Прочитајте. Од срца !!! Слушај ово. Аутомобил може бити камион или аутомобил. Или џипом. Ауто може бити црвено или бело. Или можда зелено. Машина може бити погон на предње точкове или погон на задњим точковима. Или можда са пуним. Аутомобил може имати бензински или дизел мотор. Али можда електрични. Или хибрид.

    Није јасно - зашто се све ради о аутомобилима? Ово је пример. Као за децу.

    Електрична снага може бити распоређена у „троуглом“ или „звезди“. Према употреби "нула", склопови су подељени у 1. Непропусни неутрални, 2. ефективно уземљени неутрални, 3. Изоловани неутрални. Према шеми заштите од пораза помоћу 1. уземљења, 2. уземљења, 3. РЦД-а, 4. тамо, чак и пре пакла било каквих техничких решења.

    Да би објаснили све ово, људи су годинама учили. Сви ви ... као да су тако увредљиви ... као деца. Чули смо звоњење ... СВЕ У ГЛАВИ МЈЕШОВИТО - црвени и дизел, погон на предње точкове и камион. Забавно сам од срца. Хвала

    Све ово можете проучити. Неколико књига с волуменом од 600 листова - и ви сте у тренду !!!!!!!!!!!!!!!
    1. Виацхеслав
      #108 Виацхеслав Гости 13 јануара 2019 14:27
      1
      Овај попик говори о потрошњи електричне енергије од 220в у домаћинству. Електрична енергија се може распоредити по шеми „троугла“ или према „звезди“ шеми, а то је за 380в, за повезивање електромотора.
      1. Гост Игор
        #109 Гост Игор Гости 13. јануара 2019. 20:53
        0
        И не само то, радио је у канцеларији, где су биле две (две) фазе и земља у утичници.
        1. Сектор
          #110 Сектор Гости 18. јануар 2019 12:02
          0
          Земљу? Или можда још увек ЗЕРО?
        2. прошетао ...
          #111 прошетао ... Гости 8. марта 2019 07:41
          0
          живео у земљи у којој постоје две фазе у излазу и без земље .....
      2. Јуриј В. Вавилов
        #112 Јуриј В. Вавилов Гости 13. јануара 2012. 22:42
        1
        У кући се покреће 380. А већ се у становима нула помеша са једном од три фазе.
    2. Гуест Алекандер
      #113 Гуест Алекандер Гости 25. јануара 2019. 13:55.
      0
      Како разликовати земљу од нуле, паметњаковиће. Без аутомобила, молим. Како разликујете земљу од нуле код куће?
  36. Гост Вицтор
    #114 Гост Вицтор Гости 14. јануара 2019. у 03:00 х
    0
    Аутор чланка је Дунно ПУЕ. У стамбеном ожичењу нема "тла", али постоји ПЕ - заштитни проводник.
  37. Зеро Вире
    #115 Зеро Вире Гости 14. јануара 2019. 10:11
    0
    Једна фаза по особи треба да буде довољна. И нека сам тражи земљу.
    Размислит ћу о томе ... а онда ћу написати још ...
  38. Егор
    #116 Егор Гости 14. јануара 2019 15:34
    3
    струја за лутке. ради практичности узимамо звездану шему. центар звезда генератора, зовемо ЗЕРО. али нема нуле. На пример, напон је разлика потенцијала. тј. на фазној жици може бити 280 Волти, а на нула 100 волти разлика ће добити радни напон од 180 волти. прилично функционалан за уређаје. али ако дођете до нуле са 100 волти и додирнете земљу, можете је убити. стога користите земљу нулу. на генератору, трансформатору + ово даје произвођачу велику потенцијалну разлику. потребна је за компензацију губитка отпора у жицама, тј. у почетку на излазу трансформатора може бити 280 волти, али због отпора на жицама пада, на пример, на 220. Дакле, уземљена нула жица губи своја својства и због дужине жице, прикључака итд. стога кућа треба имати властиту петљу, која се обично назива земља. тј. за лаика, ЗЕМЉА је уземљени круг и што је бољи, то је мања разлика потенцијала између уземљеног круга и саме земље. стога кажу да једна цев неће бити довољна, посебно на сувим земљиштима. ЗЕРО је средиште генератора трансформатора. али је и уземљено. То је само врло далеко од вас и може бити напона у њему, на пример, громобрани итд. а отпор жица не дозвољава овим хватаљкама да брзо уђу у уземљени круг.
  39. Гост Вицтор
    #117 Гост Вицтор Гости 16. јануара 2019. 23:08
    1
    У систему од 0,4 кВ. са чврсто уземљеним неутралним стањем, потрошач у стану, кући има само фазне (Л), "нулти радне" (Н) и "нулто заштитне" (ПЕ) проводнике. Постоји ПЕН проводник који комбинује функције радника и заштитни проводници. Уземљење се врши на извору напајања (то је обично ТП), понављано уземљење неутралне жице врши се на носачима ОХЛ, на улазима у зграде (3 фазе). За потрошача, поновљено уземљење на улазу служи као заштитна улога против пренапона у мрежи (на пример, "грмљавина" , са уласком ваздуха), заштитна мера против пораза особе уземљење на улазу није тренутно.
  40. Гост Владимир
    #118 Гост Владимир Гости 17. јануара 2019. 12:38
    1
    Било би боље написати везу до уџбеника о електротехници, који је одобрило Министарство просвете, страница године, аутори, било би лакше сазнати где је уземљење, где уземљење
  41. Док
    #119 Док Гости 17. јануара 2019. 19:27
    0
    Општи закључак је следећи: само услужни и висококвалитетни РЦД може вам гарантовати сигурност приликом коришћења електричних уређаја. Употреба чак и земљаног водича монтираног у складу са свим правилима не даје 100% гаранцију, а у неким случајевима сама по себи може постати извор великих проблема.
    1. Гост Дмитриј
      #120 Гост Дмитриј Гости 24. јануара 2019 16:41
      1
      А РЦД можда неће спасити ако га је поставио мудри момак који не разуме разлику између земље и нуле.
  42. Гост Валери
    #121 Гост Валери Гости 17. јануар 2019. 19:55
    0
    Да, написали су такав ужас. Немате појма о уземљењу, уземљењу, о проводницима ПЕН, ПЕ, Н. Научите теорију.
  43. Сектор
    #122 Сектор Гости 18 јануара 2019 09:39
    1
    Господе Све куће саграђене пре половине нулте године немају никакво уземљење. Ово је ако имате пећи на плин. У кућама са електричним пећима уземљују се САМО ЕЛЕКТРИЧНЕ КУЋЕ и ништа друго. Утичнице могу наводно да стоје са уземљењем, али уклањањем поклопца видећете да постоје само ДВЕ жице. Фаза и нула.
  44. Обукхов Алексеј Петровицх
    #123 Обукхов Алексеј Петровицх Гости 18. јануар 2019. 11:19
    0
    Постоји нула и уземљење и не окрећите главу
    1. Гост Дмитриј
      #124 Гост Дмитриј Гости 24. јануара 2019.50
      1
      То је у теорији обоје. Али у ствари у старим стамбеним зградама постоји само нула, а нема земље и не очекује се да ће бити било које земљиште, осим стајаћа хладне воде.
  45. Ринат
    #125 Ринат Гости 20. јануара 2019 01:01
    0
    О чему је аутор хтео да пише?
  46. Константин
    #126 Константин Гости 21. јануар 2019 06:15
    1
    "... случај фрижидера, микроталасне пећнице или других кућанских уређаја биће напајан. То је због тога што електрична струја тече кроз нулту жицу са одговарајућим падом напона, чија се вредност може одредити множењем јачине струје са индикатором отпорности проводника у размаку између измереног места и истинска тачка уземљења. " - Пишите глупости, другови. Пресјек жица је увек изабран тако да је пад на њима занемарљив, јер је у противном обезбеђен пожар! Ако не верујете, измерите напон између неутралне и уземљене жице. А прави разлог зашто се у случају уређаја може напајати је могућност случајног пробијања неутралне жице. У овом случају, "фаза" се појављује кроз унутрашње струјне кругове уређаја уместо уземљења на кућишту.
  47. Само ја
    #127 Само ја Гости 21. јануара 2019 08:31
    0
    Прочитајте мање такве глупости. Бићете још живи. Нема шта да коментаришемо.
  48. Еугене
    #128 Еугене Гости 22. јануар 2019 05:54
    0
    Афтор гори. :) Студијске теме: Уземљење, шта за шта? Поновно уземљење, због чега? Заштитно уземљење, за шта? и тада ћете схватити како се разликују .... не очекујте да ће вас неко одвести и рећи у пет редака ...
  49. Кенкег
    #129 Кенкег Гости 23. јануара 2019. 21:09
    0
    Нафиг га треба заварати митским утемељењем, нико га никад није имао, и ако је то једнообразна фикција
    1. вова
      #130 вова Гости 4. фебруара 2019 12:46
      0
      При раду са прекидачким напајањем понекад се појавило око 50 волти на случају да у утичници нема земље (3. жица)
  50. Георге
    #131 Георге Гости 25. јануара 2019. 11:30 х
    0
    Електричари и водоинсталатери су забавни момци и себе сматрају само специјалистима.

Прочитајте такође

Кодови грешака за веш машине