Уради то сам
Мајсторске класе, упутства, корисни савети, рецепти.
Бушилице

Један од главних параметара увртања бушилице је угао апекса, који за тврде метале (челик, ливено гвожђе, чврста бронза, титанијум итд.) Износи око 120 степени.
Одступање овог угла на већу или мању страну од номиналне вредности отежава ефикасан рад бушилице. У првом случају продуктивност опада и алат се прегрева, у другом случају бушилица може једноставно да се поквари, не подносећи превелика оптерећења.
Да бисте удовољили параметрима оштрења без посебног алата, потребно је имати високе квалификације и искуство оштрила алата. Па, лаицима, посебно у свакодневним условима, то ће бити практично немогуће.
Али, користећи неке алате и једноставне материјале, могуће је направити не баш компликован, али поуздан уређај за оштрење угла на врху спиралне бушилице преко тврдог метала.

Шта вам је можда потребно за рад на уређају


За ово ће бити потребни следећи алати:
  • чељусти;
  • маркер
  • вијке за метал;
  • брусилица;
  • клијешта
  • машина за заваривање;
  • машина за мљевење са наплатком за пуњење.

Од материјала за рад морате имати при руци:
  • обична шестерокутна орах;
  • цастеллатед матица;
  • вијак исте величине и навоја као и матице;
  • оштрење вретена за бушење.

Бушилице

Процес производње


Карактеристика шестерокутне матице је да се било која од њених суседних лица зближава под углом од 120 степени. Отприлике исте величине је угао врха окретне бушилице за рад на тврдим металима. Ова случајна случајност може се користити за израду алата за оштрење вретена.
Бушилице

Да бисмо то учинили, уз помоћ чељусти и маркера на матици, зацртавамо линије сечења како бисмо добили троугласти рез симетричан у односу на дијагоналу која повезује два супротна угла матице. Бушилица ће бити постављена уздужно у њу пре оштрења.
Бушилице

Бушилице

Да би се изрезао предвиђени трокутасти утор у матици, он се стеже у лежишту, а брусилица сече унапред исцртаним линијама. Да бисте одстранили резане комаде матице, можете користити клијешта.
Бушилице

Бушилице

Затим се узима каштелирана матица и заварује се на прву матицу са стране одсеченог бразде са базом. Штавише, потребно је посматрати њихову апсолутну коаксијалност, јер када се бушилице малог пречника наоштре, вијак, пролазећи кроз каштелирану матицу, почеће да се завирује у доњу матицу како би чврсто учврстио бушилицу у свој утор.
Бушилице

Бушилице

Сада завртимо одговарајући вијак у контејнерску матицу, која ће поуздано притиснути бушилицу, постављену у утор за млевење на налету брусилице.
Бушилице

Бушилице

Остаје само да оштришемо бушилицу на навојном колу, користећи ивице доње матице као предложак.
Бушилице

Да бисмо то постигли, само брусимо избочени део бушилице са ивицама матице, са чиме се чак и ученик стручне школе прве године студија може лако носити.
Бушилице

Бушилице

Након оштрења, вијак се отпушта, бушилица се уклања из импровизованог уређаја и може се користити за предвиђену намену.
Бушилице

Додаци и побољшања


Током заваривања матица могу се појавити прскање течних метала на навојима кастелних и обичних матица. Да бисте искључили ову невољу, потребно је увити вијак и на тај начин заштитити навој.
Будући да уз помоћ једног уређаја неће бити могуће покрити све бушилице у пречнику, потребне су најмање две шаблоне за шаблоне: једна за мале бушилице, а друга за велике производе. Према томе, у првом случају матице ће бити малих димензија, а у другом - велике.

Погледајте видео


Коментари (47)
  1. класа
    #1 класа Гости 30. октобра 2018. 19:18
    5
    Веома занимљиво
  2. Гост Анатолиј
    #2 Гост Анатолиј Гости 30. октобар 2018. 20:30.
    14
    У УТУБ-у је познати уређај домаће производње демонстрирао такав уређај. Међутим, он има разлику. Прорез на матици на једној страни је неколико мм дубљи него на другој. То је тако да би задња ивица дела бушилице била нижа од предње ивице (сечења). А зашто заварити матицу за круну, а не једноставну? Нема шта да се стапа!
  3. САНИА ВАСИН
    #3 САНИА ВАСИН Гости 30. октобра 2018. 20:47
    3
    Али шта ћете наточити?
  4. Алекандер Николаевицх
    #4 Алекандер Николаевицх Гости 30. октобар 2018 21:11
    9
    ... професионално оштрење бушилице без алата (сам је радио на аутоматским стругалицама)
  5. кир
    #5 кир Гости 30. октобар 2018 21:26
    15
    направљен такав уређај, нихерта се не изоштрава
  6. кир
    #6 кир Гости 30. октобра 2018. 21:31
    10
    боље је погледати ИоуТубе Вицтора Леонтјева. Показује како наоштрити брусилице. а на овом уређају морате знати како да поставите бушилицу од самог почетка тако да је буде оштрија
    1. Волка
      #7 Волка Гости 31. октобар 2018. 19:00
      8
      Тачно! Само се бојим да неће сви разумети о чему се ради. Ево, за њих: - замислите шта ће се догодити ако бушилицу окренете за четврт пута и наоштрите. Отуда питање ауторима уређаја или онима који га успешно користе - како правилно инсталирати бушилицу пре оштрења?
  7. Гост Александер
    #8 Гост Александер Гости 30. октобра 2018. 23:54
    5
    Не разумем. зашто кастелински орах. када можете употребљавати потпуно исто?
    1. Сектор
      #9 Сектор Гости 29. јануар 2019 20:03
      0
      За забаву или за паметан изглед, као што су они који знају да постоје каштелиране орахе.
  8. Гост Вицтор
    #10 Гост Вицтор Гости 31. октобра 2018. 05:41
    2
    1. А за шта (није разумео) други орах треба. крунисан?
    2. Вијак од горње матице до дна неће бити завртн. Ако се не догоди велика случајност ...
  9. Гост Андреи
    #11 Гост Андреи Гости 31. октобар 2018 08:13
    8
    Дефинитивно неће радити. Задња ивица ће намотати метал, због чега ће се бушилица тешко избушити, радни део ће се загрејати, а величина отвора ће почети да хода према горе.
  10. кумеико63
    #12 кумеико63 Посетиоци 31. октобар 2018 09:20
    38
    Не постављајте непровјерене савјете! О изоштрењу вежбе, потпуној глупости незналице! Угао оштрења бушилице за различите метале је различит! Главна ствар је да је резна ивица за 0,2-0,4 мм виша од задње! Само тако се бушилица буши нормално!
    1. Па
      #13 Па Гости 31. октобар 2018 09:58
      0
      Не постављајте непроверене коментаре аналитичара кауча. Користим ово већ 5 година - све је у реду!
      1. Сектор
        #14 Сектор Гости 29. јануар 2019 20:05
        3
        Шта бушиш? Папир?
  11. борисицх
    #15 борисицх Гости 31. октобар 2018 09:46
    20
    Ево ... дати муљ за оштрење бушилице својом прилагодбом, а затим механичку бушилицу и овом бушилицом избушити метал од 30 мм. Неко време. И за сваки минут кашњења - пребаците кабел из ужади. Мозак ће се одмах упалити. Ако су првобитно. Продаће све за лајкове ... муљ.
  12. Гост
    #16 Гост Гости 31. октобар 2018 10:36
    31
    Одакле такво наоштрење из задњег угла? Наводно, аутор никада није знао дизајн и геометрију бушилице и није је проучавао.
  13. Дима
    #17 Дима Гости 31. октобар 2018 10:55
    1
    систем ради !!
  14. зет
    #18 зет Гости 1. новембар 2018 04:41
    6
    Постоје вежбе са другим угловима оштрења (босх, итд.) Тврдоћа, брзина, угао напада. Увек владајте и оштрите оком (не скупљајте ракете).
  15. Лав
    #19 Лав Гости 1. новембар 2018 14:42
    14
    Зашто? Искусни произвођач алата изоштрава бушилице без прилагођавања - овог пута. Друго - угао оштрења врши се посебно за материјал. У неким случајевима мање од 120, у другим више. Морао сам да брусим чак и испод отвора за профил. И најважније - резни дио треба бити виши од репа, што у овом случају није јасно како то учинити. Ако желите да изоштрите вежбе, замолите чаробњака да покаже поступак и тајне. Ако то не ради, идите у продавницу, постоје фабрике за оштрење које су направиле фабрика.
    1. Гост Влад
      #20 Гост Влад Гости 3. новембар 2018 04:23
      7
      Нису сви на свету „искусни произвођачи алата“ - овог пута. У материјалу се говори о ГЕНЕРАЛНОМ случају углова оштрења бушилица, а не о специфичним опцијама, које већином никада неће бити корисне већини, посебно у свакодневном животу. Ништа не спречава брушење угла од 120 г дуж контуре, а затим постављање тих 120 г на бушилицу без везања сечног дела (као што то раде „искусни произвођачи алата“) - ово су три.
  16. Пират_ца
    #21 Пират_ца Гости 1. новембра 2018. 15:06
    3
    врло чудан савет
    :/
  17. Гост Сергеј
    #22 Гост Сергеј Гости 1. новембар 2018 15:59
    8
    Ова метода оштрења неће вам дати прилику да бушите ни једну рупу! Верујте ми, ако желите, проверите!
    1. Дмитриј Спитсин
      #23 Дмитриј Спитсин Посетиоци 11. априла 2019 15:04 по подне
      0
      Не, дрво или пластика се неће избушити. Алуминијум може да пробије.
  18. Специјалиста
    #24 Специјалиста Гости 1. новембра 2018. 22:56
    16
    Код овог оштрења неће бити задњег угла и бушилица се неће резати. неће моћи продубити због кочења задњом равнином. Срање се прилагоди. Много тачније ручно
  19. Валери
    #25 Валери Гости 2. новембар 2018 16:28
    2
    Не знате себе - не улазите у савете, прво проучите теорију сечења!
  20. Гост Мицхаел
    #26 Гост Мицхаел Гости 2. новембар 2018 20:05
    1
    толико буке због сумњивих резултата, при наоштрењу матице се сам бруси и мења се угао
  21. Гост Влад
    #27 Гост Влад Гости 3. новембар 2018 04:17
    7
    И све ове невоље само постављање бушилице? Са истим успехом једноставно узимамо релативно равну матицу, чак истом траком намотамо бушилицу (можете је зграбити стезаљком и млети уздуж обруба матице. Шта дођавола заварива и оштро сече? Помоћу овог учвршћивања млетате скоро слепо, тј. Ви и покотсат орах са изрезом на кругу, и колико је овај уређај довољан?
  22. Гост Алек
    #28 Гост Алек Гости 3. новембра 2018. 20:38 сати
    0
    Не довољно дуго, само 10 -20 пута.
  23. Гост Владимир
    #29 Гост Владимир Гости 4. новембар 2018 10:19
    3
    Колико додатне опреме - брусилица, апарат за заваривање како бисте наоштрили бушилицу на 180 степени. Лакше је купити готови са уметком од карбида. Желим да вас подсетим, сто мања од тврдоће материјала, то је оштрији угао наоштрењака на врху. У московској фабрици алата радио је 35 година. Сретно вам!
    1. Дмитриј Спитсин
      #30 Дмитриј Спитсин Посетиоци 11. априла 2019 15:08
      0
      А ако је пречник бушилице најмање 5 мм, тада већ радим двоструки угао оштрења. А ако је више од осам милиметара, онда смањујем попречни руб.
  24. Константин
    #31 Константин Гости 6. новембра 2018. 10:50
    0
    Није убедљиво. Испада да неће бити угла оштрења - ово је време. Ораси ће се брзо истрошити након неколико наоштрења - ове две. А постоји опасност од повреде ако такав инструмент испроба неискусна особа, дете, на пример. Генерално, стекао бих машину за оштрење, али ако би имао довољну способност да је наоштри у различитим пречницима.
  25. Гост Влад
    #32 Гост Влад Гости 6. новембра 2018 11:46
    2
    Прочитала сам чланак и насмејала се.
    1. Овај уређај је потребан онима који имају проблема са очима.
    2. После таквог оштрења веома је лоше упоређивати или уопште не радити.

    ПС.
    Рећи ћу вам тајну, оштрење вежбе за рад на машини кардинално се разликује од оштрења за бушилицу.

    Радно искуство као оштрица 25 година.
  26. Ханс
    #33 Ханс Гости 7. новембра 2018. 21:06
    1
    имамо посебну машину за оштрење бушилица на послу, где можете мењати угао.
  27. иван
    #34 иван Гости 9. новембар 2018 17:07
    2
    А угао резне ивице бушилице и преграда, шта, немојте то учинити?
  28. Николај Бурмакин
    #35 Николај Бурмакин Посетиоци 14 новембар 2018 09:46
    0
    Какво је значење кастелиног ораха? Троструко: при заваривању матица, највероватније је да води нит, - мораће да је отјерате.
  29. Гуест Роман
    #36 Гуест Роман Гости 16. новембар 2018 01:43
    1
    Па, ако је проблем с очима, лакше је направити образац с којим можете упоређивати већ изоштрену бушилицу. А када оштрите овај алат, бушилица може само бушити дрво.
    Поред тога, исказаћу онима коментаторима који пишу да "нису сви професионалци итд.", Који кажу да га чак и јучерашњи школарци, који су вежбу видели први пут у животу, могу нормално изоштрити са 5-10 покушаја (и без икаквих шкакљивих адаптација). Са сваким оштришћем његова вештина ће се само побољшати: у почетку је довољно сита за бушење, али 30 делова, затим - 50, итд. А жељени угао на врху одређиват ће се оком током времена. И неће увек бити 120 степени (на пример, када радим, ја обично оштрим на 150 степени и исече се сасвим фино).
    Момци! Научите да се оштрите - није тешко. А такви "уређаји" који су описани у горњем чланку сигурно се бацају у смеће - неће им бити од користи.
    1. Дмитриј Спитсин
      #37 Дмитриј Спитсин Посетиоци 11. априла 2019 15:11
      0
      Бојим се да ако особи не буде показано како се оштри, стварно ће бити проблема. Као дете покушао сам да је оштрим закретањем бушилице, испоставило се лепо, али нисам бушио. Али у доба интернета вероватно није проблем пронаћи видео записе и слике оштрења вежбе.
  30. Гост Вицтор
    #38 Гост Вицтор Гости 17. новембар 2018. 21:12
    0
    Опис уређаја не значи да жлебови треба да буду различитих дубина. Бушилица постављена у уторе је под углом од 7-10 степени према равнини матице и формира задњи угао.
  31. Гост Вицтор
    #39 Гост Вицтор Гости 17. новембар 2018. 21:26
    0
    Оштрење се врши фокусирањем на исту фазу матице одвртањем и окретањем бушилице.
  32. Иван
    #40 Иван Гости 21. новембар 2018 12:47
    0
    а ако нема заваривања, лакше је купити
  33. Гост Владимир
    #41 Гост Владимир Гости 26. новембра 2018. 06:55
    2
    Клас! Боље изоштрити фајл! У овом случају, потребно је спустити сву економију у раствор соде и посипати пепео по глави.
    Идеја да се, када се оштри десна ивица бушилице, абразив креће у супротном смеру, брже долази до прашне главе.
  34. Гуест Алекандер
    #42 Гуест Алекандер Гости 28. новембар 2018 14:38
    1
    Глупост. Узалуд трошите време и покварени орах, бушилице долазе у различитим спиралама стрмине.
  35. Семен Семеницх
    #43 Семен Семеницх Гости 29. новембар 2018 11:37
    2
    Још једна глупост.
    1. Колико оштрења је довољно за орахе
    2. Да би бушилица била бушена, повлачна ивица сечног дела мора бити нижа од сечења. Тада ће бушити.
    3. Штета што аутор не зна да вам је за бушење различитих материјала потребан другачији угао оштрења бушилице.
    4. Да ли многи људи имају строј за заваривање код куће? И колико људи зна како радити на томе?
  36. Сектор
    #44 Сектор Гости 29. јануара 2019. 20:19
    0
    Нисам знао колико је аматера овде, који су покушали да понове ово искуство. Оно што је најважније, не заборавите на каштелирану матицу, без ње ништа неће радити.
  37. Еугене
    #45 Еугене Гости 10. марта 2019 09:38
    0
    А ако се неко не слаже, зашто онда користити увреде? Неће им помоћи оштрење. То, заиста згодан, обично никада себи не дозвољава. Па ко је повремени у послу! Није добро увредити човека, чак и ако греши.
  38. Монтер монтаже
    #46 Монтер монтаже Гости 16. марта 2019 23:44
    1
    У детињству му је отац показао како да наоштри вежбу, а затим је радник учитељ поновио исту ствар на часовима рада и трећи пут је предавао теорију и праксу на ССПТУ. У фабрици су старији показали све трикове. Тако да сви заинтересовани могу да деле. У принципу, могу је и брусити овом глупошћу, само морам мало да је наоштрим или да серло мало окренем напријед у правцу бушења, тако да су леђа мало нижа, иначе неће бити правилно бушити.
  39. Гост Вицтор
    #47 Гост Вицтор Гости 13. јула 2019 11:24
    0
    Аватар, мораш ићи код бравара да учиш

Прочитајте такође

Кодови грешака за веш машине