Уради то сам
Мајсторске класе, упутства, корисни савети, рецепти.
» » Три најпоузданија начина спајања жица у разводној кутији
У нашим домовима постоје све снажнији електрични уређаји: апарати за кафу, чајници, клима уређаји, бојлери итд. Све то увелике повећава оптерећење кућне мреже за напајање. Прво што реагује на пораст струјне струје је повезивање жица. Прво изазивају пожаре ако нису направљени на одговарајући начин. А ако их има неколико, па чак и у затвореном разводном оквиру, тада се укупна произведена топлота сакупља и повећава. То значи да је разводна кутија посебно важан и одговоран чвор у погледу носивости мреже.
Три најпоузданија начина за повезивање жица у разводној кутији

Рећи ћу вам три поуздана начина за спајање жица у разводној кутији, коју ја користим и препоручујем другима.

Заваривање жица


Прво у погледу поузданости је заваривање жица. Производи га посебна машина за заваривање помоћу графитне или волфрамове електроде. С обзиром на топљење метала добијају се мешајуће структуре и жице постају једно. Ако је могуће, користите га.
Заваривање жица

Прос:
  • Најпоузданија веза од свих представљених.
  • Погодно за алуминијске и бакарне жице.

Против:
  • Захтијева специјалну опрему.
  • Време које захтева много времена и није увек применљиво.

Жице за лемљење


Друга најпоузданија метода за повезивање две или више жица је лемљење. Производи се конвенционалним лемилицом користећи конвенционално лемљење и флукс који се користи у радиотехници. Ово је најприступачнији начин.
Прво направите завој од неколико центиметара, а затим га залепите дуж читаве дужине.
Жице за лемљење

Прос:
  • Веома поуздана веза са одговарајућом дужином лемљеног вијка.
  • Доступно већини домаћих мајстора.

Против:
  • Време које захтева много времена и није увек применљиво.
  • Примјењиво само на бакрене жице.


Препречне жице


Трећа најпоузданија метода је прешање жица са мрежицама. С обзиром на брзину и поузданост, електричари га често користе приликом постављања ожичења у новим домовима.
Препречне жице

Прос:
  • Веома брзо, захтева најмање времена да се створи поуздана веза.
  • Погодно за алуминијске и бакарне жице.

Против:
  • Морате имати специјалне кљешта за окретање и фероле.

Закључак


Нормално увијање, вијчани стезаљке, прикључни блокови, капице, стезаљке - по мом мишљењу, електричар са 20-годишњим искуством није поуздан спој жица! По поузданости, разумијем да веза може издржати исту струју без претјераног загријавања која је сама жица дизајнирана за читав период рада.
Наравно да у свом раду користим и ВАГО терминале и завоје, али покушавам то учинити или у лаганом ожичењу, гдје максимална струја не прелази 5 Ампера, или у другим примјерима са мало струје. Повезивање чвора са таквим терминалима је врло згодно и брзо, не можете се свађати.
Сада ће се многи почети расправљати о томе да су ВАГО веома поуздани, оцењени као јака струја од 32 А, итд. Али моје дугогодишње искуство, нажалост, тврди супротно.
Три најпоузданија начина за повезивање жица у разводној кутији

Због тога се три једињења наведена на почетку могу користити и убудуће да не брину о последицама.

Информативни видео о овој теми


Коментари (46)
  1. Ми
    #1 Ми Гости 14. јула 2018 00:25
    9
    И шта та фотографија са вагом има да каже? Какве жице? Коју машину ДО? Да ли је тачно ВАГО или ике / рекантс / алиекпресс? Лично сам имао гаражу кроз вагон годину дана, и заваривање, и олгар, и топлотни пиштољ, и остале мале шушаре стално су се оптерећивале, али нисам видео ово) Ох, да! Имам свугде нормалне жице, али није ово срамота са фотографијом)
  2. Сергеј 66
    #2 Сергеј 66 Гости 14. јула 2018. 13:29
    7
    Електричар с 20-годишњим искуством, читате ПУЕ, с правилно одабраном заштитом, ВАГ-ови раде добро, а када стисак руке функционира, ја "радим као осигурачи ....
    1. Валка
      #3 Валка Гости 14. јула 2018. 20:21
      7
      Нешто су прочитали! Али не идите на камповање! Ставите свој аутомобил чак и оригинално са оптерећењем од 3 кВ и потражите нову кућу за себе.
      Слушајте другу паметну особу:
  3. Гост Николај
    #4 Гост Николај Гости 14. јула 2018. 20:55
    1
    У мојој пракси је на аутомобил постављено оптерећење од 5А (сива) на 16А. Веза је трајала до годину дана; стега се почела топити. Ево, изводите закључке.
    1. Ангрибалдман
      #5 Ангрибалдман Посетиоци 25. јула 2018. 19:51
      4
      нема потребе да купујете кинески ВАГ.Ако на оригиналу 16 и лебди након 5 а, слободно се одлетите и пођите до продавца.
  4. Андриукха.
    #6 Андриукха. Гости 15. јула 2018. 07:19
    16
    Добро увијање никад није пропало! Искуство 15 година.
  5. попвовка
    #7 попвовка Посетиоци 15. јула 2018. 08:56
    7
    Нити један професионални електричар неће користити ове вагоне.
    Иако имам 15-20 година искуства, увијање ниразу није разочарало.
    Добро сам се упознао са више од 40 година искуства, па сам говорио о најпоузданијем начину увијања.
    Чак су и Американци доказали да је то један од поузданих начина. Окретање треба бити 15-20 мм.
    Заваривање је сан. Лемљење-лемљење.
    1. авг
      #8 авг Гости 15. јула 2018. 15:32
      2
      Па, ако су се Американци доказали, онда наравно! Американци су позната џентлмена и никада не лажу! Увек кажу праву ствар!
  6. Гост Сергеј
    #9 Гост Сергеј Гости 16. јула 2018. 18:50
    9
    Направим обруч од 3,5 мм одозго намотам отвор и изолирам изолацијску траку од влаге.
  7. Гост Владимир
    #10 Гост Владимир Гости 19. јула 2018 09:32
    1
    Што се тиче чињенице да је заваривање најпоузданија метода, аутор није у праву. Откријте узрок пожара возила на следећи начин. Ако рендгенска дифракциона анализа показује присуство бакровог оксида у бакарним жицама, долази до кратког споја. Без бакарног оксида. При заваривању је заштита талине од кисеоника прилично тешка. Ту ће бити бакар-оксид. Поред тога, могућа је зона под утицајем топлоте - губитак чврстоће и дуктилност. Жице залијепим за 7 цм, калај, увијам и лемим легуром Воод. Нисам професионални електричар, код куће радим само електричну енергију. Прикључне блокове користим само за ЛЕД светла.
    1. Гост Вицтор
      #11 Гост Вицтор Гости 1. августа 2018 01:17
      0
      да ли је бакрено заваривање у кади са браон или боровом графитном електродом; можете користити четку за електрични мотор бушилице или борице, јер флукс не даје заваривач за приступ кисеонику транс 150 вата 4,5-6,5 волта навијање 4 мм
    2. Гост Алек
      #12 Гост Алек Гости 6. августа 2018. 14:15 сати
      0
      Зашто има толико 7 цм (70 мм) за лемљење? 2-3 центиметра вероватно би било довољно.
  8. Гуест Алекандер
    #13 Гуест Алекандер Гости 19. јула 2018. 18:50
    0
    Дуго увијање, али јефтино. Ваг је много бржи, али скупљи. Изабери тебе.
  9. Гост Алек
    #14 Гост Алек Гости 19. јула 2018. 21:54.
    1
    Лабораторија прескаче заваривање, лемљење и ППЕ - све, без вагона и терминалних блокова.
  10. Присталице
    #15 Присталице Гости 20. јула 2018. 08:25
    7
    Једно је јасно, совјетски бакрени кабл ВВГНГ 2 * 2.5 на обичном обручу одржава електрични котао снаге 6кВ готово свакодневно укљученим, посебно нека пуни терет кроз оригиналне вагоне, после 5 сати су се растопили, то је све. Нема потребе да објашњавате било шта друго, и тако је све јасно. Ваго нису дизајнирани за струју коју кабел може проћи, мада би у теорији требали имати и 2-3 пута већу границу ако се сматрају сигурном. То је некоме корисно и он је гурнуо ту идеју.
    1. Серге
      #16 Серге Гости 1. августа 2018. 17:38
      1
      чињеница да имате 2,5 квадрата држи струју од скоро 30А је врло лоше. А под условом да имате напонски релеј и да напон не падне испод 200 В, променили бисте кабл у 6 квадрата

      И како разумете да кабл "држи"? објесили сте 32а машину на 2,5 квадрата!
  11. Гост Олег
    #17 Гост Олег Гости 20. јула 2018 10:51
    1
    А на вијке?
  12. сссс
    #18 сссс Гости 20. јула 2018. 21:21
    6
    Какве паметне људе гледам ... Сви електричари! = Д

    И било ко од вас електричних котлића се питао, али зашто користити "ваги" за шта?
    Одговорићу вам, прво, ово је брза инсталација, друго, са малим оптерећењем, опет приватна кућа, "ваги" су више него поуздани, у мојој кући су сви прикључци "ваги" направљени, једнократни за употребу и вишекратни, нема проблема, развукао све бакарне, лагане 1,5, 2,5 утичнице.

    Зато немојте људе заваравати главом, јер брусилице и заваривачи праве друге везе, али за утичницу са сијалицом, то је "машкање". -_-
    1. Гуест Алекандер
      #19 Гуест Алекандер Гости 27. јула 2018 10:52
      1
      Лично мењам све преокрете у кући на ВАГи. И код мене се ништа не топи.
      1. Гост Андреи
        #20 Гост Андреи Гости 15. август 2018. 09:41
        0
        И ВАГИ се неће растопити, они ће се упалити у неком тренутку. Увијање лемљењем или заваривање флуксом - дуго, али поуздано. ВАГИ само за лагане или привремене везе.
  13. Виталии
    #21 Виталии Гости 21. јула 2018. 19:21
    0
    Недавно сам открио флукс за лемљење алуминијума, мада сам за то чуо пре 10 година. Алуминијум је веома лемљен, још га нисам пробао на увојцима
    1. Дмитрије
      #22 Дмитрије Гости 7. августа 2018 11:10
      0
      Сјећам се да сам користио флукс ф 64, након лемљења га пажљиво протрљајте и добро га изоловати
  14. Мицхаел
    #23 Мицхаел Гости 22. јула 2018. 16:34
    7
    Али из свог четрдесетогодишњег искуства нашао сам такав образац, него што сам пажљивије и поуздније направио исте везе у кутији. Теже ће их бити касније прерадити. И не чињеницом да ће се сами оксидирати или загрејати, баш по закону злобности, одједном требате да направите конструктивне промене.
    1. Гуест Алекандер
      #24 Гуест Алекандер Гости 5. августа 2018. 07:36
      0
      Тачно. Ако морате нешто да поновите, Ваги је најпогоднија веза.
  15. Гост Вицтор
    #25 Гост Вицтор Гости 24. јула 2018. 11:38
    3
    Хвала на консултацијама. Али можда се ваше искуство заснива на вашем 20-годишњем искуству, али то није случај. Не бих вам веровао електричару у мојој кући. Заваривање контаката превара је за новац и ништа више. Радим на финском више од 20 година као електричар.Ваго / ако је правилно састављен / ради без проблема. А ако руке не нарасту одатле, тако да нема шта да се узме
    1. Гост Андреи
      #26 Гост Андреи Гости 15. август 2018. 09:44
      1
      Да ли у кутији за напајање раде? Нуде Нуде. Или увртање лемљењем или пресовање. Потоњи је бољи, али потребан је алат.
  16. Ангрибалдман
    #27 Ангрибалдман Посетиоци 25. јула 2018. 19:46
    5
    ВАГа на 32 ампере је нешто ново. И закључак је овде само ОН-Кс ... кутије су. Све је на штиту, цела централа је у штиту. У Европи то раде већ 50 година и стављају преко каблова, е-поштом на овај начин , уради то само једном, можеш одвојити.
    1. Дмитрије
      #28 Дмитрије Гости 26. јула 2018. 16:20
      0
      У праву сте, ако нема смећа или нема тренутка спремања, онда све кабловске линије покушавају да прођу од дистрибутивне тачке (централе, кабинета, склопа итд.) До одредишта без икаквих веза. Ако линија носи велика оптерећења, тада се повезивање с њом врши (у правилу) без прекида саме линије повезивањем одлазне линије са прикључним елементима типа ЗОИ или 731 (познатији као "матица").
      ВАГО у оутлет групи је перверзија. Дакле, неко није израчунао дужину кабла или, ако се то касније појавило, преоптеретио га, кабл, што је изазвало топљење проводника ...
      Код куће, ако имате двособан или трособан стан, а свака соба има плафонска светла са снагом не већом од 0,5 кВ, ВАГО је више него оправдан. Наравно, електричну инсталацију треба извести правилно и користити квалитетне потрошне материјале.
  17. Волт.
    #29 Волт. Гости 25. јула 2018. 21:57
    1
    Скупио сам све ожичење на ВАГ-у, пре тога сам лемио завој (бакар), увијач се није уклапао у стандардни разводни кутија. Свагами су сви ставили у малу кутију. Жице до утичница бакарне 2,5 - односно лагане 1,5.Зашто се жице греју: слаб контакт, мали пресек жице, велико оптерећење. У стамбеном стану не радим заваривачке радове, тако да оптерећење није велико. 16А - ОВО ЈЕ СВЕТЛО (краткотрајно), а није увек све укључено - говорим о кућним апаратима од киловата. Продавац је рекао да ће растопити све ВАГ-ове за 1 годину, питање остаје отворено. Покушао сам с вијчаним спојевима на алуминијумској језгри - заиста за годину дана вијчани спој ослаби, односно пластика почне да тече (искра скаче, греје везу). На ВАГ-у постоје челични опружни контакти, само жице, зашто се бавити ???
  18. Волт.
    #30 Волт. Гости 25. јула 2018. 22:26
    2
    Почео сам сумњати у ВАГ-ове, али све је већ састављено - надам се да не морам да решим утичницу ... Максимум - постоји пећница од 2КВ. такође 2 кВ, бојлер. Перфорацију периодично користим од 1500 В перфоратора. На излазу постоје машине од 10А и 25А. Нешто је претерано написано. У гаражи приватне куће (радионици) - вага није пожељнија. У стамбеној згради (стану) - зашто не, оптерећење није константно, периодично, ВАГ ВИШЕ ОДГОВОРНО.
  19. Гост Владимир
    #31 Гост Владимир Гости 26. јула 2018. 16:57
    0
    Прекривање једне жице рукавом - глупо !!!!
    1. Гуест Алекандер
      #32 Гуест Алекандер Гости 27. јула 2018 10:54
      1
      Пресијецање као на фотографији - генерално глупо. Таква пресова такође мора бити изолирана тако да не дође до кратког споја са суседном жицом.
  20. Гуест Алекандер
    #33 Гуест Алекандер Гости 27. јула 2018 10:48
    6
    А где ВАГО? Жице су истопљене, а не ВАГО. Да нису могли да издрже струју. А ВАГО је то само поднио.
    1. Гост Андреи
      #34 Гост Андреи Гости 15. август 2018. 09:49
      0
      Да, само је изолација жица одозго нормална. Баскинг је почео да се тачно контактира у ВАГО под оптерећењем. Само пластична жица мање отпорна на топлоту од ВАГО каросерије.
  21. Гост Сергеј
    #35 Гост Сергеј Гости 27. јула 2018. 13:00
    0
    Све зависи од сврхе ожичења. Полагање новог је једно, оживљавање старог друго. У првом случају можете користити било које методе повезивања које предлажу аутор и коментатори, главна ствар је да се придржавате сигурносних правила и прописа тако да подручја за проток одговарају подручју жице, ВАГ-а, терминалних блокова итд. Али обнављање старих разводних кутија, изградња жица итд. Захтева и друге приступе. Говоримо о кућама старим 30 и више година. Ожичење је углавном АЛ тамо. Има бакра, али ретко. Зато користим само вијке, врло је једноставно повезати бакар и АЛ, главна ствар је да свака жица падне под два вијка. Слабљење вијчане везе неће се догодити ако стегните завртње од срца. (Није узалуд да су сви бројила електричне енергије опремљени терминалним блоковима на вијцима) Истовремено проверите квалитету самих прикључних блокова, ако кликну, тада би терминалне блокове требало бирати и према струји и пречнику. рупе
  22. Едуард Кирсанов
    #36 Едуард Кирсанов Гости 1. августа 2018. 12:40
    0
    Не могу се сложити да је лемљење горе од заваривања. Била је незаслужено премештена на друго место. Заваривање само на врху завоја. Тамо у овој кугли нема сумње која врста смеше се може створити када се користи графит. И лемљење дуж целе дужине увијања је дефинитивно поузданије.
    Слажем се барем око знака једнакости између ове двије методе. Увек сам лемио бакар.
  23. санкање
    #37 санкање Гости 2. августа 2018. 22:04
    0
    сви бакрени каблови у ожичењу добро се уклапају
    1. Диммас
      #38 Диммас Гости 3. августа 2018. 23:14
      0
      Паметни електричари са вековима искуства сакупили су најбржи и најпоузданији
      1. Гост Андрев
        #39 Гост Андрев Гости 15. август 2018. 09:53
        0
        Далеко од најпоузданијег - вијци се морају повремено затегнути. Као и ораси са решеткама у штитовима (у старим). У ствари, најпоузданији је чврсти кабл. И тако - увртање лемљењем. Бакар са алуминијумом се такође може повезати након намотавања жица.
  24. Диммас
    #40 Диммас Гости 3. августа 2018. 23:29
    1
    Ваго уопште не броји, увек сакупљам кутије на терминалима.
  25. Дмитрије
    #41 Дмитрије Гости 7. августа 2018 10:48
    0
    У енергетском сектору радим 22 године - кочија већ годинама држи аса 15 у производњи вибро опреме, а не попут смрдљивог котла у Јавиру, једном када сам видео да је кочија изгорела - кад паметни момак убаци мало лоше увртање 3 жице у њу - купите оригиналне и бићете срећа)))) вагони за монолитне прехрамбене производе овде са нашом жицом не живе добро после 3 године у радионицама у којима је вибрационо осветљење са појединачним лампама мозгало, они су изазвали притужбе, али живе нормално са страном жицом, а они су најмање тркачи каблови едиахи, али чини се да је електротехнички запалио, који је тражио каблове у смислу флексибилности и разговарао с добављачима - произвођачима, мислим да ће ме разумети, вијчана веза је обично упитна код таквих каблова - требате се истезати и контролисати, лемљење је у принципу прихватљива опција, али време истекне и флукс потребно је пажљиво уклањати, пресовање према ПУЕ, заваривање - као заваривач у прошлости - не сматрам заваривање без флукса (осим ковања), али купцу се то свиђа, тесто се може напунити - као и све усисаваче које кувам је ексклузивно)))) иако п ссузхдат смо специјалисти и објекти преокрет лицне и Сиза је обавијено око озбиљног лица - то је све уметност инсталације))))))
    1. Гост Сергеј
      #42 Гост Сергеј Гости 8. август 2018. 20:33
      3
      Да ли су сви видели како ВАГО делује? - Прорез у тањиру у који су уметнуте жице, све је прешано у пластику. Знате ли за контакт подручје ??? Шта је додјавола 25 или 32 ампера? Ваги - само ка "светлости". Најпоузданији - заваривање, вршак, увртање и ОЗО!
    2. Гост Андреи
      #43 Гост Андреи Гости 15. август 2018. 09:56
      0
      Дакле, заваривање флуксом треба обавити. Борак је одлична опција!
  26. Гост Николај
    #44 Гост Николај Гости 6. децембра 2018 11:02
    0
    ВАГО само за осветљење.
  27. Гост Алек
    #45 Гост Алек Гости 14. децембра 2018. 16:10
    0
    Жица од 2,5 мм2 треба да буде заштићена машином од 16 А, а Ваго има максималну границу струје два пута. У исто време, постоји много више таквих спаљених ситуација са завојима. Подножја такође одлично сагоревају. Али приказан је само ВАГО. И оно што је на фотографији најзанимљивије - СВЕ жице у њој су гореле. Није оштећен одређени круг или контакт, али одједном. И, судећи по капљици пластике одоздо, МОНТАГЕР је висио. Прво, жица се не сме растопити. И друго, ова рука ... врло кратко је скинуо жицу и закачио је на изолацију.
  28. Зхека (15 година)
    #46 Зхека (15 година) Гости 25. јула 2019 07:35
    0
    Нико се није изненадио да су 4 бела и 1 плава заглављене на фотографији у вагону? успешни бројеви успевају))

Прочитајте такође

Кодови грешака за веш машине