Уради то сам
Мајсторске класе, упутства, корисни савети, рецепти.
» » »Како спојити алуминијску и бакарну жицу
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

У старим се кућама користи ожичење од алуминијумске жице. Често, приликом извођења поправки у вашем стану, потребно је продужити жице. Ако користите бакрене жице или легуре, једноставно их не можете повезати са алуминијумом - сваки електричар зна ово правило, и не само то. Показаћу вам једноставан, приступачан и најважније поуздан начин повезивања бакарних и алуминијумских проводника.

Требаће


  • Вијак или вијак с навојем М4, дужине 16 мм.
  • Три широке подлошке под М4.
  • Гровер М4.
  • Матица М4.

Величине могу бити различите, само дајем списак онога што сам користио.

Спајање алуминијумских и бакарних проводника


Очистимо крајеве жица које ћемо повезати. Узмите клијешта и направите прстенове на крајевима жица.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Оба прстена. Могу се у потпуности израдити другим алатом или чак ручно.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Затим ставите подлошку на вијак. Његова ширина треба да буде већа од прстена голе жице. Затим постављамо прстен од алуминијске жице, тако да се даљњим затезањем везе, овај прстен на жици не отвара.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Затим смо ставили другу машину за прање, а за њом бакарну жицу.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

И поврх тога, ставите трећу подлошку, решетку и причврстите је матицом.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Затегните алатом.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Добро изолирамо електричном траком.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Изолација мора бити поуздана, препоручљиво је проћи кроз електричну траку у два до три слоја. Ово је веза у разводној кутији.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Ова жична веза биће поуздана. Гровер ће одржавати притисак ако се веза нагло олабави. Дакле, можете га сигурно затворити поклопцем и сакрити иза слоја малтера.
Како спојити алуминијску и бакарну жицу

Наравно, на тржишту се продају и многи други уређаји за повезивање жица, али чини ми се да је ова метода најпоузданија и издржљивија.

Погледајте видео


Коментари (63)
  1. Гост Јуриј
    #1 Гост Јуриј Гости 8. маја 2018. 13:25
    16
    Експлицитне подлошке за поцинчавање, цинк са бакром категорички није прихватљив, само челик или цинк чист
    1. Гост Мицхаел
      #2 Гост Мицхаел Гости 8. маја 2018 20:37
      3
      Генерално, алуминијум се скида под слојем вазелина или другог мазива, након чега се његова пријатност према другим металима нагло повећава. И да, почиње добро да се спријатељи са собом.
    2. Гост Владимир
      #3 Гост Владимир Гости 10. маја 2018. 08:01
      3
      Строго се не слажем! Погледајте низ нормалних потенцијала.
  2. Василии
    #4 Василии Гости 8. маја 2018. 18:10
    4
    Коноп се може користити само за отворено ожичење, јер с временом можете приметити како почиње да светли у мраку.
  3. Гост Јуриј
    #5 Гост Јуриј Гости 8. маја 2018 18:47
    30
    Није ли лакше набавити обичну месингану терминалну траку компатибилну са алуминијумским и бакарним жицама? Ако има сумње у поузданост стезаљки, претходно их је са унутрашњости озрачивало топљивим лемљењем ...
    ох !!!
  4. Гуест Елецтриц
    #6 Гуест Елецтриц Гости 8. маја 2018. 20:45
    3
    Алуминијум ће отпасти, грејање ће бити „грађевинско“.
  5. Гост
    #7 Гост Гости 8. маја 2018. 21:19
    1
    Увек се повезујем са сивим! Све ради!
    1. арв
      #8 арв Гости 1. фебруара 2019. 14:19
      0
      Не дај Боже да се сретне са таквим електричаром
  6. Гост Николај
    #9 Гост Николај Гости 8. маја 2018. 21:44
    8
    Ако постоји матица, онда се вијак претвара у вијак.
    1. ЛоМастер
      #10 ЛоМастер Гости 4. октобра 2018. 07:07
      0
      Одвијач у кључу)))!
      1. Гуест Роман
        #11 Гуест Роман Гости 17. јануара 2019. 13:50
        0
        Панталоне у гаћама свеат_смиле
  7. Ујак Дима
    #12 Ујак Дима Гости 8. маја 2018. 22:24
    20
    Зашто такве потешкоће када постоје посебни ВАГО конектори
  8. Гост Мицхаел
    #13 Гост Мицхаел Гости 8. маја 2018. 23:00
    19
    да ли терминални блок "Ваго" није једноставнији? и што је најважније брже
    1. Гост Игор
      #14 Гост Игор Гости 4. августа 2018. 23:19
      6
      Извините, али ваш ВАГО се претворио у угљен после радне недеље .....
      1. Еугене
        #15 Еугене Гости 19. новембар 2018 01:07
        6
        Ово је ВАШ ВАГО претворен у угљен, и прави, на којем је натпис Ал / Цу, савршено ће радити годинама.
  9. Саша
    #16 Саша Гости 8. маја 2018. 23:09
    2
    Користио сам месингане орахе. Из искуства. Спојио сам струјне кругове. Челик се такође временом претвара у угљен.
    1. Гуест Роман
      #17 Гуест Роман Гости 17. јануара 2019. 13:52
      2
      Чудно је да се до сада ова метода прављења угља не практикује ...
  10. Дмитрије
    #18 Дмитрије Гости 9. маја 2018 02:09
    8
    Ваго купују, а не баве се колективним газдинством.
  11. Гост Валери
    #19 Гост Валери Гости 9. маја 2018 07:48
    4
    Сада је још лакше повезивање. За то постоје стезаљке-ваги.
  12. Александра
    #20 Александра Гости 9. маја 2018. 08:06
    14
    Зашто измислити бицикл ако постоје прикључне траке за различите пресеке каблова. Користите прикључне траке и не мучите се с глупостима, то вам говори електричар са више од сто година искуства у уградњи ожичења у становима.
  13. Гуест алек
    #21 Гуест алек Гости 9. маја 2018 12:57
    3
    месингани терминални управљачи
  14. Хаос
    #22 Хаос Гости 9. маја 2018. 22:56
    5
    Увек сам се питао зашто су у коментарима били паметни, понављајући горе наведено (говорим о терминалним блоковима Ваго)
  15. Гуест Елецтриц
    #23 Гуест Елецтриц Гости 10. маја 2018 04:34
    10
    Смешно је, али аутора никада није било непријатно због материјала од кога се праве подлошка, бол и матица. Такође није размишљао о смањењу површине контакта, смањењу јачине струје која ће се сигурно преносити кроз ове жице (само спољне ивице округле жице додирују подлошке). Сретно. Док сте ви, имаћемо посла.
  16. Владимир Анатолиевицх
    #24 Владимир Анатолиевицх Гости 10. маја 2018. 08:04
    1
    Текст изоставља да подлошке морају бити поцинчане!
  17. Васиа
    #25 Васиа Гости 10. маја 2018 10:03
    3
    Тако је, само причвршћиваче треба користити премазан никлом, а не цинком.
  18. Гост Еугене
    #26 Гост Еугене Гости 10. маја 2018 12:02
    12
    Ово апсолутно није поуздана веза. Не ради то никад. Гровер може сломити с временом (сретао је такав феномен врло често). Штавише, такву везу треба растегнути, јер с временом метал „лебди“. У овом случају, препоручљиво је користити ВАГО терминални блок. Један терминални блок кошта 15 п.
    Опет, никад више не ради то. Ово је колективна фарма.
    1. Гуест Алекандер
      #27 Гуест Алекандер Гости 20. мај 2018. 08:19
      7
      Због малог контактног места на Ваго терминалу, може се користити само за осветљење. Тамо где су струје оптерећења мале.
      1. Еугене
        #28 Еугене Гости 19. новембар 2018 01:11
        2
        Апсолутно се слажем! ВАГО држи само 24А. Поред осветљења, и САМО ЛЕД није добар.
  19. Гост Сергеј
    #29 Гост Сергеј Гости 11. маја 2018 03:22
    13
    Ваго терминални блок не обезбеђује висококвалитетну компресију, у ствари, пружа само две тачке додира између плоча и проводника. Због тога се могу користити само при врло минималном оптерећењу. Плоче адаптера (подлошке, стезаљке за матице) најбоље су анодизиране, а вијчани блокови челика или месинга. Поред тога, могуће је озрачити бакрено језгро и комбиновати га методом увртања од алуминијума. Такође је могуће утиснути у по један калајисан кошуљицу са обе стране претходно претходно озрачено бакрено језгро. Ниједно од наведених једињења не може бити зидано. Само лемљене спојнице или обруци заварени угљеном електродом могу се сакрити изолацијом са термичким скупљањем.
    1. Ед
      #30 Ед Гости 19. август 2018 13:03
      5
      Ваго није решен ПУЕ - или лемљење или шраф
  20. Гост Алек
    #31 Гост Алек Гости 12. маја 2018 11:28
    1
    често се деси да је у кутији готово готово у корену и да не стављате увек вијке, увек ће уштедјети вагон или глупи блок. мораће да трпе због скидања. Опција 2, ако крајеви дозвољавају, очистите алуминијску језгру и намотате је спиралом на бакарну површину и добро је изолирате.у основи хрен ћете уметнути вијак у старе кутије, било какве сметње, вене пукнути и раздвојити се од времена и оксидације
  21. Гост Вицтор
    #32 Гост Вицтор Гости 12. маја 2018. 16:56
    11
    Ваш ВАГО је потпуно срање у поређењу са овом комбинацијом. Бакар бакра, избаците ровер и повежите се на овај начин - трајаће стотину година. Све зависи од оптерећења. Повезао сам свој електрични штедњак и након тридесет година урадио велику поправку, раставио кутију и све је у реду. Потребно га је чврсто затегнути, не одвијачем, већ са 10 тастера, вијком и навртком са подлошкама 6. И сам радим као електричар у производњи и ускоро ћу се повући.
    1. Петровицх
      #33 Петровицх Гости 24. маја 2018. 16:09
      3
      Не загревајте главе људима вијцима - подлошцима - решеткама .... Висококвалитетни месингани блок решава све проблеме једном или два пута. Увек то радимо. А ВАГО је заиста за мала оптерећења.
  22. Алекандер Волф
    #34 Алекандер Волф Гости 13. маја 2018 07:53
    5
    Прикључни блокови продају се у било којој специјализованој продавници. Зашто измишљати свакакве глупости? Ништа да радим?
  23. Гост Игор
    #35 Гост Игор Гости 13. маја 2018 15:39
    5
    Месингани терминални блокови - и ништа друго не треба измишљати .....
  24. Гост Олег
    #36 Гост Олег Гости 13. маја 2018 19:23
    0
    Радим као електричар више од 30 година и ево шта могу да кажем ако не морам да измишљам било шта са станом са грејањем на пару. За 50 година бакар са алуминијумом испод обичне гвоздене матице и машина за прање у разводној кутији није оксидирао. Сва ова звона и звиждаљке потребна су само при високој влажности ваздуха . На улици или са пећи.
    1. Гост Јуриј
      #37 Гост Јуриј Гости 31. марта 2019 18:27
      0
      Апсолутно се слажем са тобом, колега, а за најбољи ефекат пожељно је калајисање бакра.
  25. Виацхеслав
    #38 Виацхеслав Гости 13. маја 2018. 21:52
    2
    Након увијања, довољно одузети крај алуминијума треба заштитити од ваздуха и дуго ће трајати.
  26. Гост Андреи
    #39 Гост Андреи Гости 14. маја 2018 09:13
    2
    Постоји флукс за лемљење Ал + Цу са лемљеним коситром, ово је најбољи прелаз са алуминијума на бакар.
    1. Гост Мицхаел
      #40 Гост Мицхаел Гости 6. августа 2018 10:29
      0
      флукса ф-64 и коситра
    2. Гост Јуриј
      #41 Гост Јуриј Гости 31. марта 2019 18:38
      0
      Ово је, наравно, аеробатика у постављању електричног ожичења, идеална опција за повезивање Ал + Цу, али нажалост није увек доступна. Мој пример: видели смо грађевинско земљиште у чистом пољу, у близини је било само десетак (10 кВ), а 380в се повукло када је изграђена цела улица .што за лемљење: бакарно лемљење и пухач?
  27. Грегори
    #42 Грегори Гости 14. маја 2018. 20:42
    2
    Баш као нешто, вратио сам се 40 година. Сада у било којој трговини електричних производа постоје начини за повезивање жица.
  28. Фанил
    #43 Фанил Гости 15. маја 2018. 17:48
    0
    Морају се користити опружне стезаљке за алуминијум ... можете их барем стегнути, контакт ће се временом погоршати
  29. Неелектричар
    #44 Неелектричар Гости 16. маја 2018 19:49
    3
    И само сам у село бацио бакар и алуминијум. Љето 8 већ ради и ништа, а ово је на улазу у кућу. Није један екстремни случај. Све док је увијање суво, а у кући ниска влага ништа се неће догодити !!)))) И положила сам за хемију са физиком !!!))))
    1. Гост Валери
      #45 Гост Валери Гости 18. маја 2018. 17:36
      1
      можете дати пуно примера, али мислим да је најбоље да спојите ГМД чахуру и све проблеме!
    2. Виацхеслав Илиицх
      #46 Виацхеслав Илиицх Гости 19. маја 2018 12:37
      3
      Када се контакт погорша, загрева се !! Дно црте, кућа ће горјети !!!
    3. Зхорик
      #47 Зхорик Гости 24. маја 2018. 16:11
      3
      За сада ће вас физика ставити)))))
    4. Нот Елецтриц_2
      #48 Нот Елецтриц_2 Гости 10. марта 2019 12:55
      0
      Некако су комшије у земљи позвале да пронађу разлог за недостатак расвете. Нашао сам уплетене бакарне и алуминијумске жице између којих није било додира. То је - уопште нема контакта. Само изблиза неелектричари увијају бакар са алуминијумом ...
  30. Виацхеслав Илиицх
    #49 Виацхеслав Илиицх Гости 19. маја 2018 12:27
    1
    Алуминијум + бакарна галванска пара! Потребно је калај! Без да то знате, не дајте савете !!! Без калајкања алуминијум се оксидује и настаће прах !!! ???
  31. Гуест Алекандер
    #50 Гуест Алекандер Гости 21. маја 2018 09:17
    0
    Метода је добра и поуздана, али, нажалост, све навојне везе морају се повремено затегнути, није тачно то скривати иза жбуке. Да, и нико није отказао оксиде, тако да ће постојати отпор на прелазу.
  32. Мила
    #51 Мила Гости 21. мај 2018. 22:18
    1
    да ли сте још пронашли терминал? Отприлике пет година откад користим терминалне блокове свуда, на врху цеви.
  33. Гост Вицтор
    #52 Гост Вицтор Гости 23. маја 2018 23:37
    1
    Коришћење лемног флукса за лемљење и то је то
  34. Немац Фролов
    #53 Немац Фролов Гости 25. маја 2018. 18:56
    3
    Како би се избегле потенцијалне разлике на граници различитих метала и тако да евентуална оксидација алуминијумске жице не постане изолатор приликом повезивања бакарних и алуминијумских жица, поузданије је бакарно обложити алуминијску жицу. То се може постићи уклањањем алуминијумске жице брзим умочењем ове жице одмах након уклањања у засићеном раствору бакар сулфата. Алуминијска жица је обложена црвеним премазом бакра. Са значајном дебљином овог слоја, чак је могуће и лемљење такве бакарне алуминијске жице бакром.
  35. не електричар
    #54 не електричар Гости 25. маја 2018. 23:00
    1
    продужите жице - само лемљењем
  36. Гост олег
    #55 Гост олег Гости 1. јуна 2018. 18:28
    1
    лакше је купити јастучиће и то је то!
    1. Гуест Роман
      #56 Гуест Роман Гости 17. јануара 2019. 14:07
      1
      Да, нисте погодили што је лакше. Постоје места у нашој земљи на којима не можете купити јастучиће од 21х, али постоје места где уопште не можете купити јастучиће, можете наручити Сан Михалицха, ако пита у окружном центру, ако не заборави, родила је кобилу и то је све - месец дана сви који нешто морају да повежу узмутају се вијак са подлошкама и електричном траком и они раде све као у Немачкој - полако и дуго времена. Живим у Новосибирску - за мене је таква веза - максимално 10 минута. А до продавнице електричне опреме облачићу се и спуштам лифтом за то време, а ја ћу и даље морати да пуцам по сто и тамо назад и назад. Зашто, а ја ћу пронаћи вијке и подлошке, као и наљепницу и електричну траку. Друго питање уопште је да се данас алуминијумске жице (скоро чисте) тешко могу наћи. Али нашао сам га - обришите и баците, промените у бакар.
  37. Гост Сергеј
    #57 Гост Сергеј Гости 22 јун 2018 06:52
    3
    Да, слажем се да је овај спој можда најпоузданији за комбиновање бакра и алуминијума који нису компатибилни у животу.
    Наравно, постоје посебни терминални блокови са пастом који имају право на живот, али ако желите поузданост и нема алтернативе за малтерисање! Једина напомена су поуздани учвршћивачи, боље је без поцинчавања - цинк је тешко спријатељити се са бакром, са алуминијумом. И ако добије влага, оксидациона реакција је загарантована! Дакле, увијање поуздано заштићено споља, не штедећи електричну траку, теже је заштитити такав сендвич топлотним смањивањем ..
  38. Антон
    #58 Антон Гости 16. јануара 2019 02:07
    2
    за чудо-електричаре који нису пријатељи са вагонима имају тренутно оптерећење, максимално оптерећење вагона са којима сам радио је 32А, за чудо-електричаре који вуку вагоне свуда за 15р, израчунајте оптерећење које ће доћи на терминал, разводна кутија у кухињи са максималним оптерећењем већим од 8 кВ не вагони омогућавају само лемљење (заваривање), јер сте 220В * 32А = 7040В (7,04 кВ), ако сте електричар, а не нужно и електричар.
  39. Гост Владимир
    #59 Гост Владимир Гости 23. јануара 2019 17:47
    0
    Користите Гровер у електричним везама? Ово је, наравно, супер електричар! Никада не видећи резултате таквог једињења, изгубивши сва својства од загревања!
    1. Гост Алек
      #60 Гост Алек Гости 8. фебруара 2019 07:33
      2
      Да би узгајивач изгубио своја својства, чак ни у рерни, степени неће бити довољни. И спајање ожичења не би требало да искрено лоше, попут апарата за заваривање. Не пишите глупости.
    2. Гост Јуриј
      #61 Гост Јуриј Гости 31. марта 2019 18:41
      0
      шта за повезивање ако се греје.
  40. Денис
    #62 Денис Гости 11. марта 2019 12:42
    0
    Узео сам флукс за лемљење алуминијума и лемљених лимарки, дао велико оптерећење, утичница је загревана, а прикључак жица је остао хладан
  41. Гост Јуриј
    #63 Гост Јуриј Гости 31. марта 2019 18:17
    0
    електричар са 32 године искуства Препоручљиво је користити један метал за ожичење, лично сам волео алуминијум: добро увијање и контакт вековима, а таквих још увек постоји смоквеНазива се мазиво од кварца и вазелина (то није тешко направити сами), подмазали сте га и заборавили. У својој кући проводим жицу од своје 94 године, већ имам 25 година, нисам чак ни изоловао завоје, добро сам је ширио, компактно стављао кутију у уређаје и све остало. Отприлике пет година отворио сам једну кутију, само за забаву, како би се то урадило јуче. Бакар? оптерећење - да, према механичкој снази - да, али увијање, посебно флексибилна жица, је ослабљеното је кључала вода - загреваће се све више и више док се не запали. бакар се брзо оксидује, што доводи до повећања отпорности на прелаз, слабљења контакта, загревања са пратећим последицама. Чак и вијчана веза не гарантује трајност квалитета доброг контакта. Једна опција која гарантује добар резултат и трајност, ово је калајисање: тврда жица - пре увртања, флексибилна - после, па ако постоји проблем да повежете бакар и алуминијум - нема боље везе с вијком, али за то морате направити прозоре са клијештима са округлим носом, калајисање бакра је недвосмислено, он саветује стављање подметача између жица - немојте то чинити ни у ком случају, ми добијамо добар, поуздан контакт, зашто га олабавити помоћу ове перачице, чак и ако је направљен од калајисаног бакра или чак злата. - бакарни терминал АЛ-терминала - машина за подметање (обавезна) - матица за орах и јаке, јаке руке, чврсто се затегните, ако постоји кремен-вазелин, маст, маст, добро је изоловати (лично сам волео памучну траку) , затворио поклопац и заборавио. да, још једна ствар, на крају: баците терминалне блокове који долазе са разводном кутијом, бацајте их одмах - говно је завршено - боље је да направите једноставан завој, чак и без икаквих звона, биће поузданији, а овај „ВАГО“ је такво срање, јер је лоафер сматран лоафером или особом далеко од електротехнике, електрична енергија, електронска наука о материјалима.

Прочитајте такође

Кодови грешака за веш машине