Urob si sám
Hlavné triedy, pokyny, užitočné tipy, recepty.
» »Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble
Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble

V priebehu sovietskych domovov, skôr alebo neskôr, je potrebné vymeniť zásuvky. Sú neisté, moderné eurové zástrčky do nich nelezú, existujú aj iné dôvody. Elektroinštalácia v starých budovách Sovietskeho zväzu je vyrobená z hliníka. Hliníkový jednožilový drôt je dosť krehký, a ak sa tiež zahreje v miestach pripojenia, potom, keď vypnete starú zásuvku, určite sa zlomí.
Ako sa v skutočnosti stalo v mojom príklade. Drôty sa dlho zohrievali v dôsledku oslabeného kontaktu, takže izolácia sa už roztavila. Teraz malé kúsky vyčnievajú zo steny, do zásuvky a jednoducho nemôžete nainštalovať novú zásuvku. Tento problém je pomerne častý, najmä pri opravách. Nie je tu nič strašné a v zásade je všetko ľahko napraviteľné.

Bude potrebovať


  • Zmršťovacia trubica (pokiaľ možno súprava s rôznymi priemermi).
  • .
  • Dva medené alebo hliníkové drôty, na počte jadier nezáleží, hlavná kvadratúra je najmenej 1,5 štvorcových metrov. mm.
  • Nový odbyt.

Nainštalujte zásuvku do zásuvky pomocou krátkych vodičov


Začnime vypnutím elektrickej energie v dome. Ďalej budeme krúžiť všetky kontakty objímky pomocou indikátorového skrutkovača s neónovou žiarovkou, aby sme určili fázu. Týmto spôsobom sa uistite, že je elektrina definitívne vypnutá a nič neohrozuje váš život.
Odskrutkujte predný panel a odpojte kontakty starej zásuvky. Ako som už povedal, drôty sa zahriali, izolácia na nich sa roztavila, vysušila a stala sa krehká. Pretože sa rozpadá, musí sa odstrániť. Namiesto toho zvoľte zmršťovacie trubice s vhodným priemerom.
Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble

Vodiče budem budovať pomocou terminálov WAGO. Tieto pohodlné zariadenia však musia byť správne nainštalované, inak môžu hrať zlú službu. takže: minimálna dĺžka vyčnievajúca zo steny by mala byť najmenej 2 cm a 1 cm by mala byť dobre vyčistená, nemačkaná ani ohnutá. Toto sú hlavné pravidlá. Preto je potrebné vyrovnať všetko, čo je ohnuté, a to, čo je sploštené, je odrezané. Zvyšok izolujte zmrašťovaním. Môžete ho posadiť špeciálnym fénom alebo bežným zapaľovačom.
Tu je to, čo som dostal:
Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble

Jeden drôt sa zlomil, ale nie je to desivé. Terminály obliekame úplne a rýchlo. Ich veľkou výhodou je, že teraz je možné vrstvenie vykonať medeným drôtom. Vzal som si multicore. Je mäkký a nerozpadá sa.
Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble

Vzal som si dvojitý výstup, ktorý rozšíri funkčnosť namiesto starého.
Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble

Pripojíme a inštalujeme.
Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble

Upevňuje sa presne rovnakým spôsobom ako starý - dosadá na bočné drážky objímky. Ako vidíte, existujú aj pozdĺžne držiaky pre priamu montáž na stenu. Toto je len skvelé riešenie, najmä pre tých, ktorí majú zlomenú zásuvku a upevnenie všetkých vnútorných častí nie je spoľahlivé.
Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble

Nainštalujte panel opráv.
Ako nainštalovať zásuvku, ak existujú krátke káble

Zapnite elektrinu a skontrolujte prácu. Všetko je skvelé. Terminály vydržia na tomto mieste všetky potrebné záťaže. Mimochodom sú pomerne lacné - , To môže ušetriť na opravách.

Pozrite si video


Komentáre (74)
  1. Hosť Anatoly
    #1 Hosť Anatoly hostia 23. januára 2019 14:37 hod.
    21
    Tu o tom hovorí výrobca: "Použitie terminálov WAGO série 222-xxx s hliníkovými vodičmi je možné, ale neodporúča sa. Obmedzenia vyplývajú z vlastností materiálov, tj z kontaktu hliníkového (vonkajšieho) a medeného vodiča (umiestneného v termináli). Pretože hliník je z hľadiska elektriny oxidovateľný a slabý, v priebehu času (križovatka) sa kontakt zhoršuje, čo pri určitých zaťaženiach povedie k jeho vyhoreniu.

    Na ochranu hliníkového vodiča (kontakt) môžete použiť pastu WAGO Alu-Plus, ktorá je na tieto účely špeciálna, ale venujte pozornosť skutočnosti, že menovité prúdové zaťaženie sa musí znížiť najmenej o 40%, t. prúd pre svorky 222-xx je 24 A, potom pre hliník by nemal prekročiť 16 A. "
    1. Hosť Vladimir
      #2 Hosť Vladimir hostia 27. januára 2019 11:39
      5
      Od roku 2000 sa hliníkový drôt nepoužíval pri výmene elektroinštalácie za nový podľa pravidiel pre obsluhu elektrických obvodov. Pamätám si, že pri práci na štíte boli vymenené stroje za nové, druhý deň sa zdalo, že sa do strojov vložili drôty (hliník) a zabudli sa utiahnuť (hliníkový drôt stráca svoju tvrdosť, keď prišlo k strate tvrdosti) vyhrievanie) Vodiče je potrebné spojiť a skrútiť, ak chcete dobrý a spoľahlivý kontakt, ak je tapeta tam, kde je zásuvka, musíte ich navlhčiť a urobiť výrez, potom, keď je mokrý, otočte kus preč a omietnite náplasť miesto, kde drôty pri obnovení elektrikár zamazhte diery a vložiť tapetu na svoje miesto. Ak sa to bude brať vážne, nedôjde k zjavnému „narušeniu integrity tapety“. Nepáči sa mi žiadna továreň na mlieko na predlžovanie drôtov
  2. hosť
    #3 hosť hostia 23. januára 2019 15:48 hod.
    9
    Nie všetky obrazovky WAG sú vhodné pre hliník. Na spojenie hliníkových drôtov alebo v zmiešanej verzii hliníka s meďou sa používajú svorky s kontaktnou pastou, ktoré sú k dispozícii v čiernej alebo šedej farbe. Ak musíte pripojiť hliníkové a medené drôty, pasta sa odstráni zo zásuvky určenej pre meď.
    1. Eugene
      #4 Eugene hostia 26. januára 2019 20:34 hod.
      1
      Prečo odchádza? Zmysel pre odstránenie? Po druhé, ak ste terminál rozobrali, videli ste, že sa drôty navzájom nedotýkajú.
  3. Hosť Jurij
    #5 Hosť Jurij hostia 23. januára 2019 15:50 hod.
    14
    Tieto svorky nie sú určené na pripojenie hliníkových vodičov.
  4. Andrew
    #6 Andrew hostia 23. januára 2019 17:58
    17
    Pletené drôty musia byť najprv zakončené rukávmi.
    1. Hosť Alex
      #7 Hosť Alex hostia 25. januára 2019 10:51
      1
      Chcel som tiež poznamenať, ale urobil si to pre mňa.
  5. Hosť Vladimir
    #8 Hosť Vladimir hostia 23. januára 2019 18:55 hod.
    25
    Wago môže byť iba nemčina, všetko ostatné je pod Wago falošné. Nie je možné vykonať zapojenie vývodov pomocou lankového drôtu, iba jednojadrového jadra 2,5 mm.
    1. vopros
      #9 vopros hostia 24. januára 2019 08:38
      5
      Prečo sa takéto vyhlásenie robí? Som zvedavý. Ak je toto tvrdenie opodstatnené, bolo by veľmi zaujímavé poznať súvislosť aj bez konkrétneho článku alebo odseku. Ale v skutočnosti článok. Situácia je štandardná. Ak káble nie sú nahradené meďou, potom musíme predpokladať, že všetky „elektriky“ bytu sú v stave zanedbávania.
    2. Hosť Nikolay
      #10 Hosť Nikolay hostia 24. januára 2019 14:51 hod.
      6
      Kto ti povedal taký nezmysel? Pletený drôt je skrútený a pocínovaný a dopredu !!! Zaoberám sa vývojom elektrického vybavenia pre špeciálne vozidlá, kde sú rôzne zásuvky pre konštantné 24V, striedavé 220V a 380V. Celá inštalácia sa vykonáva pomocou flexibilného viacžilového vodiča PuGV. Naučte sa materiál, drahý.
    3. Hosť Sergey
      #11 Hosť Sergey hostia 25. januára 2019 17:59
      0
      nifiga! jednožilové, áno, od 2,5? chystáte tam zahrnúť tri čajníky? 2.5 stále nejde, viac, je to už príliš veľa, dokonca aj na zásoby atď.
    4. Victor Igorevich
      #12 Victor Igorevich hostia 2. februára 2019 11:37 hod.
      2
      Pokiaľ ide o viacfarebné - úplne pravda! A namiesto automobilov môžete použiť svorkovnice so skrutkami. Potom ich za pár týždňov rozdám.
    5. spermie
      #13 spermie hostia 7. februára 2019 00:32
      0
      1. Nefunkčný jednožilový vodič - prehriatie a oheň.
      2. Prenos energie je vo vonkajšom objeme. Vyššie napätie - menšie straty počas prenosu cez externý objem!
      3. Pramenané drôty sú menej náchylné k zalomeniu počas zalomenia.
      Výsledok.
    6. spermie
      #14 spermie hostia 7. februára 2019 00:34
      0
      Odpoveď je hlúpy. Môžete spájkovať koniec a bude to fungovať lepšie ako vy!
  6. Vasya
    #15 Vasya hostia 23. januára 2019 20:12
    2
    elektrika akýmkoľvek spôsobom. všetko nie je dlhé a spoľahlivé
  7. Hosť Alexander
    #16 Hosť Alexander hostia 23. januára 2019, 21:20 hod.
    5
    Čítal som, že lankový drôt a terminály Wago nie sú pre elektrické vedenia, preto s touto metódou nesúhlasím.
  8. komentáre
    #17 komentáre hostia 23. januára 2019 9:36 hod.
    9
    V tomto prípade sa musia použiť svorkovnice Wago špeciálne (Al + Cu), ktoré umožňujú súčasné pripojenie hliníkových a medených vodičov. Na obale je napísané. V opačnom prípade sa pripojenie časom zahreje.
  9. Hosť Jurij
    #18 Hosť Jurij hostia 23. januára 2019 9:42 hod.
    12
    V žiadnom prípade by ste to nemali robiť, na pripojenie hliníka a medi sa používajú iba špeciálne svorkovnice Wago s pastou.
  10. Alexander Vyacheslavovich Golubev
    #19 Alexander Vyacheslavovich Golubev hostia 23. januára 2019 9:44 hod.
    17
    Začnime tým, aký druh náplne bude na tomto výstupe. Ak je práčka automatická alebo ohrev vody, tieto spony sa roztavia.
    elektrický 20 rokov
  11. Dmitry budykin
    #20 Dmitry budykin hostia 23. januára 2019 10:02 hod.
    8
    Terminály nie sú pre hliníkový vodič, ktorý ste zobrazili. Na spojenie medenej tvrdej a hliníka použite zátky vozíka s pastou, inak sa terminály v priebehu času roztavia kvôli oxidovej vrstve na hliníkovom drôte. Flexibilný drôt musí byť zalisovaný do pätiek NShVI pred utiahnutím v objímke.
  12. Hosť Alex
    #21 Hosť Alex hostia 23. januára 2019 22:07
    6
    Nie celkom správne. Terminály WAGO na prácu s hliníkovými drôtmi sa musia brať so špeciálnou pastou. Pretože koncovka vo vnútri je tiež vyrobená z medi a ako viete, pri krútení medi s hliníkom kontaktná plocha rýchlo koroduje, kontakt je prerušený a to často spôsobuje požiare. Pasta v koncovom bloku zabráni oxidácii hliníka. A pre inštaláciu do zásuvky je lepšie vziať si inú svorkovnicu, nie pákovú svorku, je oveľa kompaktnejšia.
  13. YulyaS
    #22 YulyaS hostia 23. januára 2019 10:23 hod.
    5
    Bohužiaľ tieto terminálové bloky nemajú radi preťaženie.
  14. Hosť Alex
    #23 Hosť Alex hostia 23. januára 2019 10:32 hod.
    19
    Kvôli takýmto pánom všetko horí modrým plameňom. Svorkovnica je mazaná na spojenie hliníka a medi. Určite to nebol elektrikár.
  15. Hosť Dmitry
    #24 Hosť Dmitry hostia 23. januára 2019 10:34 hod.
    3
    Tieto svorky nie sú pre hliník. mali by mať cestoviny
  16. Hosť Michael
    #25 Hosť Michael hostia 23. januára 2019 11:25 hod.
    7
    1. Nie „kvadratúra“, ale časť drôty.
    2. Prierez nového vodiča by nemal byť 1,5 mm, ale mal by sa rovnať prierezu starého vodiča.
    3. Vo vašom prípade je vhodné vymeniť starú kovovú zásuvku za plastovú. Tak často dostanete ďalšie 2-3 cm. Zo starého vodiča, ktorý zjednodušuje pripojenie, a tiež eliminuje fázu v tele zásuvky a zásuviek.
    3. Ak spájate hliníkový drôt s medeným vodičom, potom terminály nemusia mať žiadny Wago, ale so špeciálnou výplňou, aby sa zabránilo oxidácii a / alebo zahrievaniu drôtov.
  17. ivan
    #26 ivan hostia 23. januára 2019 11:39 hod.
    3
    Spojenie medzi hliníkovými a medenými vodičmi vás neobťažuje?
  18. Cicero Tauride
    #27 Cicero Tauride Návštevy 24. januára 2019 00:58
    20
    nazýva sa to, pretože to jednoducho nie je potrebné urobiť. Sovietske zásuvky boli na 10 A, a preto tam eurový konektor nejde, pretože je to len na 16 A, a preto drôt musí byť nie 1,5, ale 2,5 metrov štvorcových. a svorkovnice s nohami, t. upínacie svorky sú určené na upínanie iba vodičov COPPER z jedného jadra a viacžilového jadra. pre hliník je potrebné použiť inú sériu PASTE pre hliník. A určite nemusíte kupovať auto terminál s Ali. najmä ak to robíte podľa odporúčania autora
  19. Pluto
    #28 Pluto hostia 24. januára 2019 01:18
    9
    Podporím predchádzajúceho komentátora:
    1.Autor, prečítali ste si EMP? Čítali ste už o minimálnom priereze medených vodičov pre výkonovú (nie osvetľovaciu) sieť 2,5 štvorca? Prečítajte si to, oh.
    2. WAGO, ktorý ste aplikovali - bez vodivej pasty. Pre SPOĽAHLIVÚ prácu, ktorú obhajujete, potrebujete WAGO s pastou, a preto určené pre jednožilové jadrá. Preto je potrebné vybudovať drôty pomocou pevných drôtov, aj keď to nie je príliš výhodné.
    3. Nainštalujte novú zásuvku bez uzemňovacieho vodiča PE? No, dobre ...
    4. Zohrievajte zmršťovaciu hadičku vo vnútri zásuvky pomocou zapaľovača? Ako stlačíte zapaľovač a vložíte ho do zásuvky, zdieľajte ho.

    Veľa šťastia pri štúdiu elektrotechniky!
    1. SFEI
      #29 SFEI hostia 24. januára 2019 9:16 hod.
      3
      3. Pozrite sa pozorne na zásuvku, chvíľu tam nebolo uzemnenie. Hliníkové vedenie v kryte pe vodiča neposkytovalo, rovnako ako všetky sovietske zásuvky.
      4. Do zásuvky je možné umiestniť už zapálený zapaľovač (voliteľné).
      1. Čítajte s potlačou pri zapnutom mozgu. Prípustné prúdové zaťaženie 1,5 medi pre uzavretú inštaláciu je 15 A alebo 3,3 kW. To je viac ako dosť.
      2. O vagíne a pevnom drôte súhlasím.
    2. kolektívny farmár
      #30 kolektívny farmár hostia 24. januára 2019 10:17 hod.
      3
      Existujú zapaľovače pre plynové sporáky s dlhým nosom alebo kuforom.
    3. Hosť Vladimir
      #31 Hosť Vladimir hostia 25. januára 2019 15:46 hod.
      3
      V domoch ZSSR nebol v sieti žiadny uzemňovací drôt. A nejako sa necítili príliš nepohodlne. Ak je miestnosť suchá, nie je potrebné uzemniť vývod. V kúpeľni samozrejme môže poškodenie izolácie (puzdro je stále plastové) teoreticky viesť k šoku. S najväčšou pravdepodobnosťou však bude samotný prístroj skratovaný a istič bude fungovať. Elektrické náradie používam bez uzemnenia už 20 rokov (!) A záruka: štandardná dvojitá izolácia je spoľahlivá. Ak je to správne a chcete uzemniť zásuvky, urobte to.
    4. Volodya
      #32 Volodya hostia 27. januára 2019 14:33 hod.
      0
      Ste fanúšikom dôkladných opráv
    5. Elena Igorevna Prokofieva
      #33 Elena Igorevna Prokofieva hostia 27. januára 2019 14:41 hod.
      0
      PUE 60 rokov prečítané?
    6. nestor
      #34 nestor hostia 6. februára 2019 11:57 hod.
      0
      NIE v uzemňovacom vodiči Khrushchev. Vôbec nie.
  20. Eugene
    #35 Eugene hostia 24. januára 2019 03:45 hod.
    1
    Komentár uvedený nižšie je správny, pokiaľ nie je možné s terminálnymi blokmi použiť viacjadrové. Hliníkové vedenie na zvýšenie prúdu nie je navrhnuté.
  21. Andrew
    #36 Andrew hostia 24. januára 2019 05:32
    7
    Nie je to len článok, ale zbierka zlých rád.
    Na svorkách napájacích zásuviek je zakázané upínať holý lanko bez objímky, hrotu alebo takého.
    V najlepšom prípade kontakt časom vyhorí a zásuvka prestane fungovať.
    V najhoršom prípade bude mať takáto inštalácia za následok požiar.
    1. Hosť Nikolay
      #37 Hosť Nikolay hostia 24. januára 2019 14:56 hod.
      2
      A ožiariť lanko tak, aby tuhé jednojadrové jadro bolo slabé?
      1. sektor
        #38 sektor hostia 25. januára 2019 16:45
        1
        Preto musíte do práce zahrnúť aj mozog. Nie všetky moderné deti ho majú k dispozícii.
  22. Hosť Sasha
    #39 Hosť Sasha hostia 24. januára 2019 10:52
    0
    Autor navrhol skutočný spôsob inštalácie zásuvky, keď sú káble krátke, dobre urobené. Komentátori kritikov neponúkajú jednoduchú alternatívu. Pri pripojení hliník-meď a v zásuvke a neskôr v zástrčke dôjde ku kontaktu cez pastu? nie samozrejme! Hliník - oceľ, mosadz, meď atď. atď.
  23. elektrikár
    #40 elektrikár hostia 24. januára 2019 13:15
    5
    Výborne! Vagy horia krásne a sú umiestnené iba na osvetlenie, a nie na zásuvky, najmä dvojité!
  24. Leonid
    #41 Leonid hostia 24. januára 2019 14:47 hod.
    2
    Presne spáliť terminál, ani neváhajte. S cestovinami buďte opatrní. Zásuvky nie sú určené pre malé zaťaženie, ale tiež spájajú veľké zaťaženie - ohrievače.
  25. Hosť Roman
    #42 Hosť Roman hostia 24. januára 2019 15:42 hod.
    2
    skrátka, táto možnosť je v daždivom dni, ale používa sa nesprávny typ vagóna. radšej používajte špecialistov než čítať články ...
  26. Roma
    #43 Roma hostia 24. januára 2019 17:26
    1
    Robím zle! Vystrihnem drôty zo steny nad a urobím otvor v starom priemere! v dôsledku toho je nová zásuvka o niečo vyššia ako tá stará! Uzavieram starú dieru s celými drôtmi bez zbytočných pripojení
  27. Hosť Valery
    #44 Hosť Valery hostia 24. januára 2019 17:58
    1
    Ďalšia hlúpa vec, zrejme autor nemá tušenie, čo sú to reťaze energie, stačí len zahĺbiť 2 cm stenu pozdĺž drôtu pomocou čepele, aby ste urobili rez na tapete a predĺžili drôty a pokryli všetko omietkou.
    1. Hosť Alexander
      #45 Hosť Alexander hostia 29. januára 2019 06:56
      0
      V súlade s PUE a SNIP nie je možné prepojiť vodiče vnútri steny. Iba v rozvodných skriniach!
  28. elektrikár však
    #46 elektrikár však hostia 24. januára 2019 20:04 hod.
    5
    Takéto svorkovnice so svorkami sú vhodné iba pre meď a vo všeobecnosti by žiadne svorkovnice nemali byť zapojené do zásuvky, najmä s hliníkovými drôtmi. Akonáhle sú drôty prerušené, znamená to, že životnosť vodiča už vypršala a je najlepšie zmeniť všetky káble na meď.
  29. had
    #47 had hostia 24. januára 2019 21:30 hod.
    4
    Máte v vedrách veľké prsia? V starých domoch sa dlhé káble ťažko zmestia a potom sú tu terminály
  30. kolektívny farmár
    #48 kolektívny farmár hostia 24. januára 2019 10:21 hod.
    1
    Tzv. Zásuvky SSSR stoja 30 rokov s hliníkovými drôtmi. a s nimi sa nič neurobí. pre tlakové kontakty na ich pružinách.
    a spojiť hrubú sovr. Používam zástrčku adaptéra.
    a čínske odbytiská sú jednoducho zlé. a prepínače. pretože v nich je colormet veľmi uložený.
  31. Alexandr
    #49 Alexandr hostia 24. januára 2019 11:31 hod.
    0
    Na sieťovú zásuvku nemôžete dať vagínu!
  32. Andrew
    #50 Andrew hostia 25. januára 2019 01:35
    2
    Čo blokuje terminál nafig a dokonca aj WAGO v zásuvkách! Odpojte prívod, medené a hliníkové drôty jednotlivo opravujte pomocou vhodných tavív, spojte sa so spájkou (je lepšie ju stlačiť rukávom na vrchu), zmraštiť teplo - to je všetko. Asi pred 20 rokmi som to urobil - žiadny problém.
  33. Eugene
    #51 Eugene hostia 25. januára 2019 09:31
    0
    To je, koľko ľudí bude šliapať na rovnaký hrable! Tento typ svorkovnice WAGO sa nedá použiť pre zásuvky, topí sa súčasne. Neveríte? Potom sa sami presvedčte, okrem toho, že káble sú staré, ste stále zaneprázdnení hromadou Wagu.
  34. Dmitry K
    #52 Dmitry K hostia 25. januára 2019 10:48
    2
    Článok, ako to urobiť, je nemožné! Súhrn všetkých týchto skutočností:
    Vodiče sa z nejakého dôvodu jasne zahrievali - kontakt je zlý alebo prúd je príliš vysoký.
    Drôt nie je prameňovaný.
    Vago z Číny nie je vôbec auto a úspora na elektrikárovi nerešpektuje samého seba a nežije v sudoch na prášok.
    Áno, a ja som si vybral svorky nie pre spojenie hliníka s meďou.
    Vzal som si aj zdvojenú zásuvku - dobre! Dajte tam vysávač so žehličkou !!
  35. Gleb
    #53 Gleb hostia 25. januára 2019 12:16
    2
    Tento článok sa hemží perlami.
    „Začnime tým, že v dome vypneme elektrinu.“ - môžeme sa obmedziť na byt?
    „Ďalej zazvoníme všetky kontakty zásuvky,“ shaw, všetci dvaja?
    Ale vo všeobecnosti sa tento článok netýka ničoho. Stačilo na písanie, drôty sa pokazili, použili terminálové bloky a nie nevyhnutne WAGO.
  36. Sergey Bulygin
    #54 Sergey Bulygin Návštevy 25. januára 2019 14:56 hod.
    2
    Pripojte k tejto zásuvke žehličku alebo ohrievač s výkonom 2 kW a bude zakrytá medenou umývadlom, potom budete musieť zatĺcť múr!
  37. signalista
    #55 signalista hostia 26. januára 2019 09:37
    0
    spor od nuly - beriete terminálový blok ako za sovietskych čias - išiel k lustrom a budete spokojní, ale to, čo ukázali, je priama cesta k ohňu a na cintorín.
  38. Spol.
    #56 Spol. hostia 26. januára 2019 11:41
    2
    Vyskúšajte galvanickú kompatibilitu! Konce odizolujte, odmasťujte, skrúťte a natrite tesniacou hmotou.
    1. Hosť Sergey
      #57 Hosť Sergey hostia 28. januára 2019 14:26 hod.
      0
      Je to naozaj pomáha točiť ich tenšie s medeným drôtom na dĺžku 3 cm
  39. Hosťujúci bože
    #58 Hosťujúci bože hostia 27. januára 2019 07:49 dop
    0
    Nie som elektrikár, ale myslím si, že si myslím, že ak dôjde k takej katastrofe s elektrickou zásuvkou a neobťažuje sa s WAGO s cestovinami alebo bez cestovín. Nie je ľahšie vŕtať o niečo vyššie alebo opatrne vysunúť nové miesto pod zásuvku pomocou dierovača, snažiac sa nepoškodiť kabeláž?
    1. sektor
      #59 sektor hostia 28. januára 2019 17:32
      0
      Je to veľmi jednoduché. Takže každý bude robiť normálne, ale je potrebné, aby sa predvádzali.
    2. Hosť Alexander
      #60 Hosť Alexander hostia 29. januára 2019 07:01
      0
      Prešiel!
  40. Hosť Oleg
    #61 Hosť Oleg hostia 28. januára 2019 18:38
    2
    Sakra, demagógia sa rozšírila, samozrejme, že elektroinštalácia je stará a nikto inteligentný nebude nabíjať zásuvku obnovenú takým spôsobom na viac ako 10 A. V praxi sa kontroluje, že nič nie je oxidované a bez pasty, drží to 3 roky pod zaťažením 3 kW, nezohrieva sa, všetko je v poriadku!
  41. Hosť Jaroslav
    #62 Hosť Jaroslav hostia 29. januára 2019 11:05 hod.
    0
    V našich apartmánoch nedržte záťaž koncových blokov. A pasta nepomáha - osobne som ju niekoľkokrát skontroloval. Po šiestich mesiacoch alebo roku sa začnú zahrievať a horieť. Profesionálni elektrikári, na rozdiel od všetkých mojich presvedčení a vedomostí, sa skrútili pod čiapku s ochranou pred oxidáciou pravidelným krémom - druhý rok bol let normálny
  42. Gregor
    #63 Gregor hostia 30. januára 2019 04:18
    5
    Čo je WAGO? Beriete si to, že si kúpite NORMÁLNE svorkovnice (predávajú sa s typom pásky 12 ks), odrezané jeden po druhom, aby sa drôty rozdelili a utiahli šROUBOM. A je to rovnaké, čo WAGO odporúča. Aký druh pasty treba použiť. Nemci sú špecialisti na mazanie VAG :) Vo svojom novom byte v starom dome (45 rokov) prerobil všetky zásuvky a vypínače. Vhodný aj na inštaláciu lustrov. Aj tu často vyčnievajú výhonky zo stropu. K týmto bitom som pripevnil svorkovnicu a každý mesiac menil lustry
  43. Alexander Nikolaevič
    #64 Alexander Nikolaevič hostia 2. februára 2019 10:08
    2
    Nikdy som nedával Wago na silové obvody. Som praktizujúci a na žiadosť klienta som musel nainštalovať wago a musel som ho vymeniť, pretože klient pre mňa už vo väčšine prípadov nakupoval maličkosti. Takže, keď už bolo potrebné to opakovať, vo väčšine prípadov sa to zmenilo. Wago sa dá použiť iba na osvetlenie - prúdy sú tam malé a rýchlosť inštalácie je týmto spôsobom opodstatnená. V zásuvke sú moji priatelia a ďalší dôvod, alebo skôr dva celé versus wago, ak sú krátke vodiče 1. Jedná sa o ich veľkosť. Niektoré zásuvky jednoducho nezodpovedajú napríklad uzemneniu, sú skutočne hlbšie! , A 2. Existuje pomerne spoľahlivá a pomerne lacná dvojzávitová svorkovnica od spoločnosti KVT - túto svorkovnicu je možné pripevniť aj na veľmi krátky vodič. A také terminály sú dvakrát tenšie ako WAGO. Vezmite to do svojho arzenálu.
    1. Andrew
      #65 Andrew hostia 4. februára 2019 14:01 hod.
      0
      Ľudia s jednotnou štátnou skúškou od WAGO sú bastardi, rýchly a ľahký. Pred šiestimi mesiacmi som si dal kuchyňu, všetko bolo zapnuté, takže som veľa nevyliezol, prišli dve funkcie, celý strom položili, vyliezli do elektrikára. Priniesol som im dve zásuvky, jednu 6 mm pod varnú dosku a rúru, druhú 2,5 mm pod umývačku riadu a malé veci. Takže všetci chcú vrtieť .... Na moju odôvodnenú otázku bola odpoveďou to, že vaga má 40 ampérov, t. 8,5 kW Otvoril som WAGO, je meď? Mosadz? vodiče z ampérov do 20. V skratke je to časová bomba.
  44. Hosť Vladimir
    #66 Hosť Vladimir hostia 3. februára 2019 18:28
    0
    Môžete použiť ľubovoľnú svorkovnicu so skrutkovými kontaktmi. Na uľahčenie inštalácie použite lanká. Zmršťovanie nie je potrebné. Objem skrutkovej svorkovnice a cena sú menšie. Pri dotiahnutí spájkovaného konca lanko-vého drôtu pomocou skrutky sa skrutka dostane do oblasti s drôtom na konci drôtu, takže jednoducho stlačený monolit môže spočívať nad kontaktnou oblasťou. Uviaznutý strom bude ležať vnútri rastliny tak, ako chce, t.j. bez ohybov s ryhami, ale monolit sa môže pri vložení a inštalácii sám zlomiť, môže spadnúť pod svorky dištančných vložiek (nezabudnite, že staré krabicové zásuvky sú kovové, môže dôjsť k poškriabaniu izolácie.
  45. Hosť Jurij
    #67 Hosť Jurij hostia 3. februára 2019 11:03 hod.
    1
    Vago sú vhodné iba na osvetlenie v zásuvkách, je lepšie ich nevkladať.
  46. Hosť Oleg
    #68 Hosť Oleg hostia 4. februára 2019 18:04
    0
    Chlapci, nezabudnite na elektrochemickú kompatibilitu. Výrazne ovplyvňuje eróziu dvojice hliník-meď. Platí to aj pre použitie koncových blokov. Preto je lepšie použiť drôt rovnakého typu na zostavenie, navinutie skrútením alebo obarenie a izoláciu rúrkou alebo uzáverom. Ak sú v rúrkach upevňovacie dutiny alebo káble, je lepšie vodič pred zlomením vymeniť. box.
    Mimochodom, do 70. rokov sa v ZSSR používali hlavne medené drôty a „rezance“, ktoré sa používali na vnútorné zapojenie, aj keď sušenie a rozbitie neumožnili skrat, stále existovala vzduchová medzera.
  47. ku
    #69 ku hostia 4. februára 2019 18:49
    0
    Tento UG sa tiež rozšíril.
    V zásade to nemôžete urobiť!
    Tu je všetko zle, počnúc prierezom vodičov.
    Vagi tejto série sa nedajú použiť s hliníkom, upínací kontakt vo vnútri funguje na „prerušenie“ vodiča - mäkký hliník sa skôr alebo neskôr odreže plus pary medi a hliníka = chemická korózia. Ak terminálové bloky, to znamená špeciálna séria vozňov vo vnútri s oxidačnou pastou na cibuľu, sú to špeciálne označené meď-hliník a sú plug-in, nie upnuté.
    Okrem toho by som napriek označeniu 20 A nepoužíval svorky nikde okrem osvetlenia, kde je zaťaženie malé.
  48. U-96
    #70 U-96 hostia 5. februára 2019 11:37 hod.
    1
    hľadajú tu nejakých energetických inžinierov a profesorov! lepšie ako skrutkové spojenie nie je nič!
  49. Hosť Victor
    #71 Hosť Victor hostia 6. februára 2019 11:24
    0
    Tu sú všetci gramotní, vrátane autora! Pletený drôt! A nie viacjadrová žila
  50. Hosť Vladimir
    #72 Hosť Vladimir hostia 7. februára 2019 10:19
    0
    Rameno sa musí vložiť do plastovej hĺbky 65 mm a hrdlo namontovať na 4 skrutky

    a s tvojou horou som niekoľkokrát vytiahol a všetko vypadne

Prečítajte si tiež

Chybové kódy pre práčky