Urob si sám
Hlavné triedy, pokyny, užitočné tipy, recepty.
» „Nulová“ a „Zem“: aký je zásadný rozdiel?
Historicky sa stalo, že v Ruskej federácii, ako aj v susedných krajinách sa princíp uzemnenia používa, keď je nulový vodič pripojený k uzemňovaciemu obvodu. Mnoho ľudí môže mať „legitímnu“ otázku: ak sú vo vzájomnom kontakte, tak prečo ťahať toľko drôtov - stačí všade viesť dvojité jadro (fázová a nulová čiara) a bude možné uzemniť nulové jadro! Pri takejto formulácii otázky sa však skrýva jedna technická nuansa, ktorá premení toto riešenie nielen na zbytočnú hračku, ale v niektorých prípadoch na dosť nebezpečný podnik.
Nulový a zemský, aký je zásadný rozdiel

Pre tých, ktorí nemôžu čakať a ktorí sa radi „pozerajú späť“, a priori poviem „tajné“ - základnou myšlienkou je spojenie uzemňovacieho vodiča so zemou. Možnosť ich pripojenia priamo do zásuvky a pripojenie uzemňovacieho vodiča (žlto-zelený vodič) k nule (modrý vodič) nebude platiť. Takýto uzemňovací obvod bude v rozpore s požiadavkami PUE. V dôsledku toho nebude ochrana ľudí pred úrazom elektrickým prúdom, navyše sa ešte zvýšia bezpečnostné problémy.
V PUE bez akýchkoľvek možností je jednoznačne predpísané, čo by mal byť uzemňovací vodič. Malo by to byť nepretržité vedenie, bez akýchkoľvek odpojovacích prvkov - relé, poistky, vypínače a, povedzme, odpojením elektrickej zástrčky od zásuvky.
Je potrebné porušiť túto základnú požiadavku stanovenú v EMP - a uzemnenie zo spoľahlivej ochrany osoby pred zásahom elektrickým prúdom sa stáva zbytočnou fikciou. Problémy s tým však, ako to teória učí a prax ukazuje, nekončia! Ak sa stále pokúšate dať uzemňovacie funkcie nulovému vodiču, nie je vylúčená možnosť, že sa v prípade chladničky, mikrovlnnej rúry alebo iných domácich spotrebičov pod napätím. Je to spôsobené skutočnosťou, že elektrický prúd tečie so zodpovedajúcim poklesom napätia nulovým vodičom, ktorého hodnota môže byť stanovená vynásobením sily prúdu indexom odporu vodiča v medzere medzi meraným miestom a skutočným uzemňovacím bodom. Okrem toho veľkosť takého napätia môže byť charakterizovaná desiatkami voltov, to znamená, že môže byť pre človeka nebezpečná (v limite - smrtiaca!).
Nulový a zemský, aký je zásadný rozdiel

Zostáva vyvodiť niektoré závery a zdôrazniť. Aký je zásadný rozdiel medzi „nulou“ a „zemou“? Skutočnosť, že prúd prechádza neutrálnym vodičom a sú k nemu pripojené spínače, sú rovnaké vstupné stroje. To znamená, že ak chceme mať „pôdu“ vo forme nepretržitej žily, musíme:
  • v poschodových bytových domoch: pripojenie k špeciálnemu uzemňovaciemu vodiču v elektrickom tuneli;
  • v prípade individuálnej obytnej chaty: miesto pripojenia by malo byť vstupným automatom, presnejšie jeho nulovým vodičom pri vchode, ktorý sa tiahne vzduchovým alebo podzemným káblom zo zostupného transformátora najbližšie k domu, a prierez nulového vodiča by mal byť najmenej desať štvorcových milimetrov pre medený drôt a 16 mm2 - pre hliníkové jadro (pozri príslušný odsek v PUE).

Akékoľvek iné miesto za úvodným strojom sa nemôže používať ako „zem“, preto sa za také nemožno považovať nič z kovových ingotov vykopaných v blízkosti domu k telu samotného elektrického panela.
Nikdy nezabudnite na pravidlá stanovené v SES.Podľa nich by sa človek mal riadiť elementárnym, ale pravdivým pravidlom: ak nie je isté, že tento konkrétny vodič je „uzemnený“, nemali by ste pripojiť nič okrem 30 mA zariadenia na zvyškový prúd, ktoré Funguje to okamžite, na rozdiel od ističa. Boh vie, ako sa držať v bezpečí!
Komentáre (144)
  1. Nikolai.
    #1 Nikolai. hostia 6. januára 2019 15:57 hod.
    12
    Je čas zabudnúť, čo je uzemnenie a uzemnenie. Súčasné domy sú napájané jediným vodičom. Inými slovami, iba fáza vstupuje do domu zo štítu. A nulové vodiče vychádzajú z bytu do štítu a sú zavesené na nulovej tyči, ktorá „sedí“ na nulovom drôte hlavného kábla a ktorá sa zasa zavesí na uzemňovaciu skrutku. To je všetko. Nie je potrebné myslieť viac. Deje sa tak tak, aby nedošlo k ukradnutiu elektrickej energie tým, že sa pozemná zbernica drží oddelene od hlavného obvodu.
    Ale aj tento čip je možné obísť a mať nastavený „vlastný pozemný autobus“, aby na ňom zavesili všetky nástrahy od vašich spotrebiteľov. Ale ako to urobiť, je prakticky nemožné. Bude potrebné vynulovať všetky káble, položiť nové, „vaše vlastné“. prídu na to.
    1. Eugene
      #2 Eugene hostia 6. januára 2019, 7:51 hod.
      43
      "Je čas zabudnúť, čo je uzemnenie a uzemnenie," povedal si to dokonca?

      existuje uzemnenie a uzemnenie, a nakoniec v tomto článku je napísané viac kecy, ktoré niečo vysvetľujú.
      Stručne povedám, že nula je vždy uzemnená, v starých domoch je uzemnená v rozvodniach a v týchto domoch nie je žiadna pôda, pretože „lopatka“ vždy zachránila všetko, bolo škoda predĺžiť uzemňovací drôt pri vstupe do všetkých bytov, a teraz najjednoduchšia schéma je uzemnenie je už v rozvádzači uzemnené pri vchode a už sa z neho vytiahne samostatné uzemnenie. A každý mal na tento systém prejsť dlhú dobu !!! rovnako ako obvykle, hovno ušetrí všetkým ľuďom normálne použitie dovážaných domácich spotrebičov, pretože vždy !! potreba pôdy !! , a my sme polovica v lopatke a využívame výhody západnej civilizácie.
      1. GoldenEye
        #3 GoldenEye hostia 7. januára 2019 14:50 hod.
        20
        Vážení, využili sme výhody civilizácie. až do polovice 19. storočia. a teraz prinášame plody nemravnosti a úplného zhoršenia ľudstva.
      2. boris
        #4 boris hostia 9. januára 2019 10:55
        12
        Kedy sa objavil náš RCD? Odvtedy bolo potrebné tretí drôt. Toto je 90. roky. Neprítomnosť tretieho drôtu nie je úspora „lopaty“, ide o teoreticky neprijateľný výdavok z neželezných kovov. Na aké účely ste potrebovali 3. drôt? Myslíte si, že všade na svete je neutrálny? A ak lineárne 220, áno v trojuholníku? V Spojených štátoch sa vo všeobecnosti v sektore domácností jedlo dodáva ošípaným na dlhú dobu. Pokúsite sa pracovať s domácimi spotrebičmi používanými v Japonsku alebo v USA, najmä ak ste napájaní z polovice toho istého „prasaťa“.
      3. RRR
        #5 RRR hostia 9. januára 2019 13:59
        12
        Píšete nezmysly, nechápete podstatu problému a nemýlite ľudí
      4. krokodíl
        #6 krokodíl hostia 13. januára 2019 03:32
        28
        Lopatka je dobrým nástrojom na čistenie odpadu. Bohužiaľ si neviem predstaviť, aký druh lopatky je potrebný na odstránenie odpadu z hlavy.
    2. Manolis
      #7 Manolis hostia 6. januára 2019 20:49 hod.
      1
      Vezmite plus zo štítu a nejazdite do domu a mínus s
      1. Hosť Vlad
        #8 Hosť Vlad hostia 9. januára 2019 01:28 hod.
        18
        Ďalší „remeselník“, ktorého dom je napájaný konštantným napätím. Plus a mínus v obvodoch DC. Dom má striedavý prúd. Nula a fáza.
        1. šlichtu
          #9 šlichtu hostia 14. januára 2019 18:53
          4
          Dom má striedavý prúd, 3 fázy s výtlakom v uhle 120 stupňov (celkom 380 voltov) av strede je nula, čo je v podstate krížová zbernica. Rozdiel medzi touto zbernicou a ktoroukoľvek fázou dáva 220 (230) voltov.
      2. Vladmir
        #10 Vladmir hostia 15. januára 2019 11:09 hod.
        1
        dobre ty .... ach čo husté!
      3. vano55
        #11 vano55 Návštevy 1. marca 2019 20:35
        1
        Kde ste našli (+) v AC?
    3. Mitya
      #12 Mitya hostia 10. januára 2019 15:39 hod.
      13
      PUE sa nestará o financie - to nie je jeho cieľ, ale jeho - neistota. Iba jeden príklad: Ak dôjde k prerušeniu 0, potom v prípade skratu, prípad (povedzme chladnička) nie je pod napätím, nie menším ako 220V !!!
      1. Andronus
        #13 Andronus hostia 13. januára 2019 20:10
        0
        Napätie sa nazýva rozdiel potenciálov na koncoch vodiča a kvôli odporu spotrebiteľa (chladničky) sa rozdiel zníži a výstup nebude 100, nie viac ako 100.
        1. Hosť Alexander
          #14 Hosť Alexander hostia 23. januára 2019 00:27
          5
          Dosť na to, aby spadli korčule a 100 V
      2. juan
        #15 juan hostia 21. januára 2019 15:00 hod.
        4
        Ak chcete, aby bol obal chladničky zapnutý, musíte najskôr priviesť toto napätie do skrinky alebo preraziť izoláciu a motor kompresora prepustiť tak, aby porucha prešla do skrinky.
      3. značka
        #16 značka hostia 7. marca 2019 11:12 hod.
        0
        Práve v PUE je predpísané, že puzdro chladničky (elektrické zariadenie s dvojitou izoláciou) nevyžaduje vynulovanie.
    4. Hosť Michael
      #17 Hosť Michael hostia 12. januára 2019 17:50
      2
      Aby ste ukradli, ako navrhujete, musíte otvoriť plombu na počítadle a zamieňať 0 a fázu, a to sa ľahko určí, pretože počítadlo bude stáť, ak sa rozhodnete posunúť fázu a otočiť počítadlo v opačnom smere, je to účinné iba pri čistej mechanike. elektronické systémy, ktoré sú buď optočlenom alebo Hallovým snímačom pozdĺž bubna, smer otáčania všeobecne
    5. Ruslan
      #18 Ruslan hostia 26. januára 2019 11:39 a.m.
      2
      Nikolay, zjavne nie ste špecialista v elektroenergetike, preto prosím, nerobte roubík a nezavádzajte bežných ľudí!
    6. Hosť Alex
      #19 Hosť Alex hostia 2. marca 2019 11:31 hod.
      0
      Ak v elektrotechnike nič nepochopíte, potom nič nepíšete, pretože svojím nezmyslom vystavujete ľudí nebezpečenstvu smrti. Bolo potrebné napísať takúto vec - „iba fáza vstupuje do domu zo štítu“!
      Potom už len nezmysly. V bytovom dome v stúpačke sú položené tri fázové vodiče, jeden nula, jeden uzemnenie. V rozvádzači (vstupný rozvádzač) sú nulové a uzemňovacie vodiče spojené s rôznymi zbernicami, medzi ktorými je nainštalovaný prepojovací mostík (!), Pretože nulová hodnota na vstupe musí byť znovu uzemnená, čo sa dosiahne pripojením miestneho uzemňovacieho obvodu tejto budovy k pozemnej zbernici. V prípade súkromných domov je tento princíp rovnaký: nula na vstupe musí byť znovu uzemnená, t.j. Po pripojení k miestnej (pre tento dom) uzemňovacej slučke musia byť nulové pracovné a ochranné vodiče od tohto bodu prísne oddelené vo všetkých častiach obvodu.
  2. Egor
    #20 Egor hostia 6. januára 2019 18:28
    74
    Autor sa snaží odhaliť tému, o ktorej netuší. Vzťahuje sa to na PUE, ale zdá sa, že sa na ne nepodíval. Nemá potuchy, ako sa uzemnenie a uzemnenie líšia. Kde sa používa uzemnenie a kde sa uzemňuje? Autorovo zmätenie v hlave spravidla obsahovalo tému, v ktorej nebol kompetentný.
    1. Juric
      #21 Juric hostia 8. januára 2019 9:49 hod.
      10
      5+. Úplne súhlasím.
    2. spermie
      #22 spermie hostia 9. januára 2019 10:05 hod.
      8
      Úplne súhlasím. Autor článku nerozumel téme. Vo všeobecnosti by takéto veci, najmä pokiaľ ide o elektrikárov, mali písať ľudia s technickým zázemím.
      1. Hosť Alexander
        #23 Hosť Alexander hostia 9. januára 2019 19:44
        7
        Aj prítomnosť vysokoškolského vzdelávania v špecializácii tiež nie vždy dáva právo vyjadriť svoj názor. V našom podniku sme mali vedúceho elektroenergetiky, ktorý bol veľmi hrdý na to, že sa zúčastnil výstavby (nie výstavby, ale zdá sa, že sa uvádza do prevádzky) nejakej jadrovej elektrárne v Iráne. Nepočul teda, že existuje pojem „dotykového napätia“, ale tento koncept je prítomný buď v PTB, alebo v predpisoch o elektrickej inštalácii niekde blízko konceptu „krokového napätia“. A fungovalo to dobre.A moja žena, absolventka MVTU im. Bauman, kvalifikovaný elektrotechnik pri písaní diplomu, vypočítal niečo ako odpor uzemňovacieho zariadenia. Bolo však nepravdepodobné, že by to dokázala vysvetliť za pár rokov, ale rozrástla sa na pozíciu hlavného inžiniera vo výskumnom ústave. Takže nie je potrebné poznať veľa vecí. Musíte len urobiť podľa projektu a dizajnéri by mali poznať pravidlá a musia ich dodržiavať.
        1. Ruslan
          #24 Ruslan hostia 26. januára 2019 11:47
          2
          Vysoké postavenie nie je vždy ukazovateľom vedomostí a inteligencie - ďakujeme za potvrdenie týmto príkladom vášho šéfa a vašej vlastnej manželky!
  3. Pavel Petrovich
    #25 Pavel Petrovich hostia 6. januára 2019 18:32
    36
    Guys. A ten, kto napísal tento článok, a veľa komentátorov netuší, o čom píšu. Najskôr sa musíte kvalifikovať aspoň na elektrickú bezpečnosť skupiny III. A potom niečo napísať. V elektrotechnike a elektrickej bezpečnosti nie sú žiadne iné koncepty okrem tých, ktoré sú uvedené v pravidlách !!!
  4. Sanya
    #26 Sanya hostia 6. januára 2019 18:44
    2
    všetko je len zábavné, samozrejme, bezpečnosť je veľká vec, ale nemusíme si myslieť, že naši starí otcovia boli hlúpejší ako my, a to aj dnes vo väčšine súkromných domov nie je skutočná nula; na prvú podporu je spojená s nulou a do domu vstupuje pomocou dvoch káblov; ako by to malo byť ako všetko v našej krajine
  5. Gregor
    #27 Gregor hostia 6. januára 2019 18:45
    1
    Nerozumiem jednej veci, súčasný sa strieda, to znamená, že nula a fáza sa musia striedavo striedať. To znamená, že ak prúd tečie jedným smerom, potom druhým. A nula nie je nula vôbec 1/25 sek. Čo nerozumiem zle?
    1. Hosť Alex
      #28 Hosť Alex hostia 6. januára 2019, 21:20 hod.
      8
      Tomu nerozumieš. Nikto tam nemení miesta. Nulová - je nulová a úroveň napätia na druhom vodiči (fáze) sa mení vzhľadom na nulu. To je viac ako on, potom menej. Je to tak - jednoduchým spôsobom.
      1. Den kol
        #29 Den kol Návštevy 8. januára 2019 12:39 hod.
        0
        Nič nie je jasné.
        1. Hosť Vladimir
          #30 Hosť Vladimir hostia 15. januára 2019 11:16
          3
          Napríklad si myslíme, že sklenené dno je nula, maximálne napätie v hornej časti, ktoré sa stále nemôžem smiať ... premýšľať nad vašimi hlúpymi otázkami
      2. Hosť Vlad
        #31 Hosť Vlad hostia 9. januára 2019 01:35
        1
        Aká úroveň napätia sa mení? Zmerajte voltmeter a zmerajte ho. Medzi nulou a fázou 220 voltov, medzi akýmikoľvek dvoma fázami 380 voltov. Nehovor nezmysly.
        1. Hosť Vladimir
          #32 Hosť Vladimir hostia 9. januára 2019 2:02 hod.
          1
          Yyy. Hodnota amplitúdy je, ako sa mení. A to nifiga nie je 220 a nie 380 V. Ale tá súčasná, áno, presne ako som povedal, takmer je.
        2. Hosť Alexander
          #33 Hosť Alexander hostia 13. januára 2019 20:08
          1
          A ak namiesto voltmetra zoberte osciloskop?
        3. Andronus
          #34 Andronus hostia 13. januára 2019 20:15
          0
          Áno, nie sa mení napätie, ale potenciál
    2. Hosť Vlad
      #35 Hosť Vlad hostia 9. januára 2019
      5
      V striedavom prúde))) sa nezmení fáza a nula, ale fáza prechádza sínusoidom s frekvenciou kmitov 50-krát za sekundu. Aká je aktuálna frekvencia? Je označený v Hertzi. V sieti máme frekvenciu 50 Hz a napätie 220 voltov, v USA a Európe frekvenciu 60 Hz a napätie 127 voltov.
      1. Nikolay Polozok
        #36 Nikolay Polozok hostia 9. januára 2019 09:19
        2
        V USA 110 V 60 Hz v zásuvkách a v Európe 230 V 60 Hz.
      2. Andrew
        #37 Andrew hostia 9. januára 2019 10:32 hod.
        1
        Oh! Toto je rozumný komentár, nie bla, niekde blízko toho pravého)
    3. Hosť Sergey
      #38 Hosť Sergey hostia 14. januára 2019 00:10
      1
      Ak existujú iba dva vodiče, potom rozumiete správne, tam a späť každú sekundu 50-krát a neexistuje žiadny smer, káble sú rovnaké. Ale v skutočnom živote je tretí vodič - zem (dobre alebo statická kapacita tela), a tu je tu vždy nulová a fázové napätie sa strieda.
  6. Hosť Sergey
    #39 Hosť Sergey hostia 6. januára 2019 18:49
    1
    V pulzných napájacích zdrojoch, najmä v počítačoch, sa pri použití zásuviek Euro delí napätie kondenzátormi, ktorých stredný bod je spojený so zemou, a 220 je napájaných kondenzátormi samotnými cez mostík. Bude to správne, ak sú napätia rozdelené medzi nulou a polovicou deliča. Krajina, ktorá je v zásade 0 a iba s fázovou nerovnováhou dosahuje niekoľko voltov. a na druhom ramene je všetko od 314V?
    1. Hosť Vlad
      #40 Hosť Vlad hostia 9. januára 2019 01:38
      9
      Kondenzátor NIKDY nezdieľa žiadne napätie. Odkiaľ to všetko dostanete? Kondenzátory sú navrhnuté tak, aby vyhladili zvlnenie v zdroji energie.
      1. RRR
        #41 RRR hostia 9. januára 2019 2:01 hod.
        4
        A určite ste ešte nepočuli o kapacitnom deliči napätia
      2. Andrew
        #42 Andrew hostia 9. januára 2019 10:35 hod.
        0
        Presná a správna odpoveď) Podľa môjho názoru bol tento súdruh v zdrojoch energie „trochu zmätený“.
  7. Ivan Gennadievich Gordienko
    #43 Ivan Gennadievich Gordienko hostia 6. januára 2019, 7:04 hod.
    11
    Hmm, zhromaždili sa elektrikári! Preštudujte si PUE a dôkladne si preštudujte, prečo potrebujete ochranné uzemnenie! Metóda TN-S Čas do pochovania
    1. Hosť Vlad
      #44 Hosť Vlad hostia 9. januára 2019 01:39
      3
      TN-S-C sa tak dávno používa
    2. Hosť Victor
      #45 Hosť Victor hostia 9. januára 2019, 6:33 hod.
      6
      Drahý, ale nič si nekazil, TN-S? Možno TN-C?
  8. Hosť Sergey
    #46 Hosť Sergey hostia 6. januára 2019, 7:14 hod.
    2
    podľa vášho programu, čo vám bráni v tom, aby ste sa postavili na zem pred ouzom alebo pred otvorením kontaktu iba s ouzom?))))) alebo nie som blázon alebo lyža na asfalte
    1. Hosť Alex
      #47 Hosť Alex hostia 11. januára 2019 14:09
      16
      V mojej neskúsenosti (začínajúcej pracovať ako elektrikár) som to už v roku 2004 urobil. A takmer som spálil vlastný byt. Tento obrázok je stále pred očami, hoci toľko rokov uplynulo ...
      Bývali sme potom v starej nadácii, postavenej v 30. rokoch (drevený dom, omietnuté vnútri). A mali sme obvyklé dopravné zápchy (alebo skôr jednu, „fázu“). V tom čase som rok a pol pracoval ako elektrikár, myslel som si, že viem všetko a môžem to urobiť, „som tryskový stroj“ a tak ďalej. Rozhodol som sa dať do kuchyne „euro zásuvky“ a zároveň vymeniť zástrčky za automatické stroje a vložiť RCD (keďže sme vybavili sprchu prúdiacim ohrievačom vody v rovnakom čase ako nahradenie elektroinštalácie v kuchyni (pre tých, ktorí to nevedia, sú v tých starých domoch podobné „výhody civilizácie“). nebol žiadny poter, všetci sami „boli hotoví“)). No, dal som RCD, stroje, rozdelil vedenie do kuchyne a do miestností ... Položil som uzemňovací vodič z „Euro zásuviek“ a prúdiaceho ohrievača vody na vstup RCD, pod jeden terminál s nulovým drôtom z metra. A „kvôli spoľahlivosti“ som do toho istého terminálu vložil skrútené dvojžilové vodiče 1,5 „štvorcových“ (sakra, je to pre mňa smiešne z toho, že som písal a potom „rozruchoval“) a pripojil som ich k druhému koncu pomocou ... ohrievacej batérie v kuchyni, a dokonca pripojený sprchovací kút. „Kontrolnou lampou“ som skontroloval, či RCD pracuje (existuje dostatočný únikový prúd), pokiaľ ide o batériu, paletu a „fázu“, RCD fungoval správne, „všetci boli šťastní, všetci sa„ smiali “... Presne, kým nezasiahlo hrom ": v našej oblasti mesta začala búrka výstavba, všetky staré domy išli po demolácii (vrátane mojej po nejakej dobe), oblasť sa začala prestavovať, nové mrakodrapy, všetko. A jednu sobotu v noci sa staviteľom podarilo prerušiť kábel, ktorý dodal náš dom z TP. Ich predák sa rozbehol s tímom tvrdých pracovníkov, ubezpečili každého, že hovoria, že teraz vyhodia dočasnú chatu pre dom zo staveniska a v pracovné dni obnovia všetko spolu so sieťami. Odpojili poškodený kábel od otváracej skrinky nášho domu, pripojili svoj vlastný, napájali ho zo staveniska ... Áno, ale zrejme si vybrali nesprávnu časť svojho provizória. Hoci je dom starý, s 8 apartmánmi je vybavenie moderné, záťaž je slušná ... V tom momente sme fajčili v kuchyni. Spočiatku sa rozsvietilo svetlo. Na tri sekundy. Potom došlo k druhému zatiahnutiu, že lampy sotva horeli. Potom sa na niekoľko sekúnd veľmi jasne rozhoreli a vyšli von a z našej chodby vyšla hrozná prasklina. Vyskočíme a uvidíme, ako horí náš pult otvoreným plameňom, ale nie zle! A nad pultom je medziposchodie (drevené), okolo sú suché staré tapety, hneď vedľa je čerstvo natretá lišta predných dverí ... A to všetko už olizuje oheň a veľa dymu v celom byte. Doslova za pár sekúnd ... Keby sme neboli v tom čase doma, amba by prišla do celého domu, nielen nás. Naplnili všetko vodou z kanvice a hrnčekov, vbehli na ulicu, kričali na staviteľov, aby sa nič nezačalo. Všetko je v šoku, čo to kurva ...!? .. Predák bežal ... Odvetrával byt od dymu, choď domov ...Že môj drôt, ktorý išiel k vyhrievacej batérii a „spodnej časti“ sprchovej vaničky, sa roztopil po celej svojej dĺžke ... Otvoril som plastovú škatuľu v špinavej, v ktorej RCD s automatickými zariadeniami stála, všetko bolo spálené, ale je to trochu živé. Vyhodil všetky „zemské“ žily zo vchodu do UZO pod dozorom vedúceho, ktorý mal podozrenie, že kradneme elektrinu (hoci to nebolo tak, pretože to bolo „rovnaké vyrovnanie potenciálneho potenciálu uskutočnené prostredníctvom ..“) ... Stavitelia ťahali kábel s žily väčšieho prierezu a dom kŕmili bez incidentov. Keď šok prešiel, došlo k rozpoznaniu chyby. Trik je v tom, že veľa ľudí zabúda (vrátane mňa v tej chvíli), že v našej krajine je obytný sektor (a nielen) poháňaný tromi fázami pomocou neutrálneho vodiča. A ak záťaž vo fázach nie je rovnomerná (av rezidenčnom sektore je to vždy tak), potom prúd začne prúdiť neutrálnym vodičom a skoky napätia (jednoducho to vysvetlím) - napätie klesá na preťaženej fáze, na nedostatočne zaťaženej fáze, ktorá preskakuje fázová nerovnováha). A ak má neutrálny vodič zlý kontakt s neutrálnym alebo slabým prierezom, potom pri dobrom zaťažení vyhorí na xp ..., čo sa nakoniec stalo: najskôr (podľa staviteľov) vyhorel z nich nula a po pár sekundách mi to vytrhlo z mysle v byte, pretože pre všetkých osem bytov, vrátane môjho, sa „tekutý“ drôt pripojený k vyhrievacej batérii a vložený na vstup RCD stal nulovým drôtom ... Preto sa súdruhovia poučujú z chýb druhých. Môžu sa stať (Bože!) Smrteľné ...
      Teraz žijeme v novej budove už dlhú dobu, prestavujem rekonštrukciu obecného bytu počas presídlenia spolu s elektrikárom, do panela s bytom som vložil napäťové relé (USM), ktoré nás už zachránilo pred prepätím. Mnohí sú prekvapení - prečo potrebujete UZM v novej budove, pretože všetky káble sú moderné a nové? Opäť chyba! Mám áno, všetko je nové. A dom je napojený na TP, postavený v 80. rokoch. A celý systém dodávky energie by sa mal vždy posudzovať v komplexe „od a do“ ako jeden celok. A ak je nejaké miesto tohto „celku“ „úzke“, potom je lepšie hrať naň bezpečne, aby neskôr už to nebolo bolestivo bolestivé, tým viac, ako som už uviedol vyššie, ultrazvukové vyšetrenie už fungovalo viackrát. A v susednej novej budove, zatiaľ čo pri zváraní v jednom z bytov, nula na jednom z stúpačiek stále vyhorela (neviem presné podrobnosti) a náš trestný zákonník mal veľa súdnych sporov od vlastníkov bytov s spálenými spotrebičmi ...
      1. juan
        #48 juan hostia 21. januára 2019 15:05 hod.
        1
        Aby ste skosili fázy vytvorené generátorom elektrárne, musíte znížiť záťaž v oblasti 10% vyrobenej energie. Aké vybavenie ste vo svojom dome mali, existuje hypermarket?
      2. hosť
        #49 hosť hostia 25. januára 2019, 15:40 hod.
        1
        Čítal som to, nie príliš lenivý. Leo Tolstoy a Fyodor Mikhailovich Dostoevsky spočívajú na vedľajšej koľaji
  9. Hosť Vladimir
    #50 Hosť Vladimir hostia 6. januára 2019 19:41
    12
    Bolo by lepšie napísať, či je také inteligentné, ako odlíšiť neutrálny vodič od uzemňovacieho drôtu v trojžilovom kábli, kde všetky drôty majú rovnakú farbu izolácie.
    1. Hosť Sergey
      #51 Hosť Sergey hostia 14. januára 2019 00:16
      3
      Zistite, kde je pripojený druhý chvost. Alebo prerušte elektrinu v dome - uzemnenie nie je prerušené vypínačom, takže bude malý hrot na nule a na zemi - nebude.
  10. Vaik
    #52 Vaik hostia 6. januára 2019, 7:47 hod.
    5
    SIEŤ 0,4 kV s uzemneným uzemnením. Neexistuje žiadny rozdiel medzi pôdou, nula. Nezavádzajte ľudí
    1. Hosť Vlad
      #53 Hosť Vlad hostia 9. januára 2019 01:43
      4
      Je tu rozdiel. Čo je to uzemnený neutrál? Kde sa spája nula a zem? Na rozvodni alebo v rozvádzači ASU, a ako je správne napísané v tej istej kapitole 7, je opätovné kombinovanie nulového pracovného a nulového ochranného vodiča počas distribúcie energie prísne zakázané !!!
  11. Konstantin Egorov
    #54 Konstantin Egorov Návštevy 6. januára 2019 20:50 hod.
    2
    Otázka.
    Cottage. Dvojvodičové jadro k vývodu. Poloha nuly a fázy v hniezdach sú jednoznačne určené. Tretia zásuvka zásuvky je zatiaľ prázdna.
    Práčka je inštalovaná na ulici prostredníctvom štandardnej zástrčky, je umiestnená na ulici na betónovej topánke, v kabíne zo všetkých strán.
    Funkčnosť stroja v tomto stave sa kontroluje tromi tyčkami. Všetko ide obvyklým spôsobom.
    Next.
    Keďže môj priateľ z detstva v roku 2007 zomrel v podobnej chate v dôsledku úrazu elektrickým prúdom cez budovu čerpacej stanice, existuje prirodzená túžba uzemniť práčku.
    Žltozelený (uzemňovací) vodič zástrčky stroja „zazvoní“ s testerom na kryte.
    Z vodovodného potrubia odoberiem kolík 3,5 m, odvediem ho do zeme a pripojím ho k voľnému (žlto-zelenému) kontaktu zásuvky.
    Zasunul som zástrčku auta. Normal.
    Zapnem auto na prípravu. Reakcia je normálna. Všetky indikátory sú normálne.
    Na práčke stlačte tlačidlo Štart.
    Ochrana napájania zapojená do zásuvky je vypnutá.
    Západka pre zámok dverí je rozbitá.
    A čo je najdôležitejšie.
    Zabili ste základnú dosku práčky.
    **************************
    Otázka.
    Čo sa stalo zle?
    1. Andrew
      #55 Andrew hostia 6. januára 2019 11:37 p.m.
      0
      zabudol na ouzo
    2. potenciál
      #56 potenciál hostia 7. januára 2019 06:17
      5
      Medzi vašimi zásuvkami a rozvodňou sú káble a vodiče rôznych častí a metrov (môžu dosiahnuť 500 metrov). Rovnakým spôsobom sú vzájomne prepojené skrutkou (v pultoch, automatoch, tavných vložkách), skrútením vo vedení a na vetvách podpier. Káble a vodiče majú špecifický odpor, čím väčší je meter, tým väčší je odpor. Spoje - skrutky, zákruty, prepichnutia, majú prechodový odpor, malé, ale čím viac a čím horšie sú spojenia, tým väčší je odpor. Celkový odpor vašej siete voči rozvodni môže byť celkom slušný. Potom nula vo vašom dome vzhľadom na nulovú rozvodňu už nie je nula. V rozvodni je nula „vysadená“ na zemi, ale nie v dome. Medzi nulou a zemou existuje potenciál. Nech je to 9-10 voltov. Práčka je zvnútra vždy mokrá, a preto ovládací prvok „žil“ na skrinke
      1. jonpirat
        #57 jonpirat hostia 7. januára 2019 17:49
        2
        Zdá sa, že sa to nazýva „uzemnenie“. Potenciálny rozdiel medzi uzemnením vzdialených spotrebiteľov
      2. anton
        #58 anton hostia 28. januára 2019 15:30 hod.
        0
        Zem - zem - nesúhlas.
        Ak je kolík správne zabitý do zeme, mal by označovať 28-40 ohmov s „nulou“. Pracovná hodnota je 29 ohmov. Je však povolené 40 ohmov. Jeden pin zvyčajne takýto odpor nedáva. Tri kovové rúrky sú upchaté, každá po troch metroch. V tvare trojuholníka so stranou 1 meter. Sú prepojení medzi sebou a od nich vedú „Zem“. V mojom prípade sa ukázalo 35 ohmov. Už raz sme zachránili naše životy, pravdepodobne keď sa vyhrial vykurovací kábel na vodu a fáza padla do vody. Diferenciálny automatický stroj fungoval jasne. A kým nebol kábel vymenený, stroj stál pevne sám a nezapínal sa.
    3. Hosť Valery
      #59 Hosť Valery hostia 7. januára 2019 07:53 dop
      11
      Už ste mali netesnosť v prípade, zdá sa, že motor alebo slabé, a tak to je
    4. Anatolij Afanasyev
      #60 Anatolij Afanasyev hostia 7. januára 2019 17:08
      4
      Ak máte nadzemné vedenie s dvoma drôtmi s nulou a fázou vhodné pre vašu chalupu a „nulová hodnota“ je ako nulová, uzemnená buď na tyči alebo najbližšie k vám, musíte tento žltozelený kontakt vývodu prepojiť s neutrálnym vodičom. pri vchode do chaty. Ale pripojiť sa bez problémov pri vchode, t. DO UZO. Inými slovami, potenciál neutrálneho a uzemňovacieho vodiča musí byť v skutočnosti vyvážený.
      Ak máte pri vstupe do chaty ešte batožinu, ktorá priamo pri vstupe (dokonca aj k metru a k RCD) preruší súčasne nulu aj fázu, musíte po tomto vrecku spojiť uzemňovací vodič s nulou.
      Inými slovami: nulový vodič vhodný pre vašu chatu bude PEN a po tomto vrecku už budete mať dva káble: N a PE.
    5. Hosť Dmitry
      #61 Hosť Dmitry hostia 7. januára 2019 11:31 hod.
      4
      Nemá zmysel vykonávať uzemnenie týmto spôsobom ... Je to z nedorozumenia v elektrotechnike ... Bolo optimálne nainštalovať RCD ... A pravdepodobne si práčka prežila svoje vlastné - nejaký druh vnútornej jamb ...
    6. vŕba
      #62 vŕba hostia 8. januára 2019 15:04 hod.
      0
      Nie je to tak. Nie je potrebné uzemňovať stroj. Moderný stroj má 2 stupne ochrany.Zasiahlo masu sovietskeho stroja, ale nemalo by. Nie je potrebné to uzemniť.
    7. Andrew
      #63 Andrew hostia 9. januára 2019 11:05 hod.
      5
      Konstantin zrejme kondenzátor unikal. Bez Zeme, hoci to nevytrhlo prúd, bolo to už v poruche.Akonáhle bola Zem zavesená, je prirodzene prúd pozdĺž cesty najmenšieho odporu krátky. Neviem, aká značka bola vaša práčka, ale NIEKTORÉ z nich vôbec neboli, videl som, že MINUS RADY sedí na omši ... To ma trochu zdeformovalo ... ale nechcel som pochopiť zložitosť obvodu a napájanie dosiek a Potom som si myslel, že inžinieri to vedeli lepšie, ale poznamenal som si následky takého obvodu, rovnako ako vo vašom prípade. Kondenzátor, ktorý stál v obvode motora, hneď ako dorazil príkaz Štart, došlo k poruche. Spálili písací stroj, ale myslím si, že zachránili seba a svojich príbuzných, pretože v budúcej prevádzke by fáza skôr alebo neskôr padla na nedotknutý prípad a ten, kto sa dotkne písacieho stroja ... Boh zakázal komukoľvek.
    8. juan
      #64 juan hostia 21. januára 2019 3:08 hod.
      0
      a prečo v takejto situácii jednoducho priamo nezemieľajte telo stroja? Prečo prísť s programami, ktorých práca musí najprv prejsť testami prístrojovej techniky?
  12. Vasya
    #65 Vasya hostia 7. januára 2019 13:46
    0
    Autor tu prečítal PUE, kde jasne vysvetľuje, ako je PEN rozdelený na koľajnici GZSh a ako sa vykonáva opätovné uzemnenie. Pískal nad tými, ktorí kladú rúry. Uzemnenie sa vykonáva tromi elektródami dlhými 3 m, ktoré sú zasunuté vo vzdialenosti 2 ma zvarené sú spojené pásom 40x4. Ako elektródy sa používa výstuž s priemerom 14 mm, ktorá je odklonená do GZSh oceľovým drôtom s priemerom 6 mm, z nej je tiež privádzaný PEN (0). S GZSh odbočte N (0) a PE (zem). Pre súkromné ​​domy.
    1. Hosť Alexander
      #66 Hosť Alexander hostia 8. januára 2019 14:42 hod.
      6
      Niekde stačí jedna rúra, ale niekde 10 nestačí, záleží od zeme, pre opätovné uzemnenie je potrebné dodržať maximálne 30 ohmov.
    2. Hosť Vlad
      #67 Hosť Vlad hostia 9. januára 2019 01:50 hod.
      1
      Vasya, kde si videl školu v súkromných domoch? ))) Nezamieňajte si miestne uzemnenie a zbernicu GZSh v distribučných miestach na vstupných doskách ani nevyberajte samostatnú zbernicu mimo tienenia.
  13. Bizarný Orc
    #68 Bizarný Orc hostia 7. januára 2019 2:01 hod.
    1
    keď je fáza nula
    nie je istota, že tento konkrétny vodič je „uzemnený“, nemali by ste k nemu nič pripájať, s výnimkou 30 mA zariadenia na zvyškový prúd (RCD), ktoré na rozdiel od ističa pracuje okamžite

    Skúste s takými znalosťami pri výkone štátneho technického dozoru nad prijímajúcou skupinou.
  14. maxima
    #69 maxima hostia 7. januára 2019 15:38 hod.
    2
    V skutočnosti, podľa PUE, ak nie je žiadna samostatná zem a neutrál je uzemnený, potom je nulový výstup povolený do zeme výstupu.
    1. Hosť Vlad
      #70 Hosť Vlad hostia 9. januára 2019 01:52 AM
      3
      NIE JE dovolené znovu kombinovať nulový pracovný a nulový ochranný vodič pozdĺž distribúcie energie. Na výstupoch NESMÚ byť kombinované.
  15. jonpirat
    #71 jonpirat hostia 7. januára 2019 17:45
    1
    Po dlhú dobu chcem v dome urobiť uzemnenie. Kto vie, povedz mi, že na to môžeš použiť hromadu skrutiek? 8 kusov nadácie, všetky sú zvárané kanálom. Takže si myslím, že skrutka by mala byť privarená k lúču a dôjde k uzemneniu.
    1. vŕba
      #72 vŕba hostia 8. januára 2019 3:06 hod.
      1
      Prečo Zem, čo uzemniť?
    2. Hosť Vladimir
      #73 Hosť Vladimir hostia 11. januára 2019 11:28 hod.
      0
      Zdá sa, že čítajú, že sa neodporúčajú. Hromady sú pokryté izolačným povlakom proti hrdzi, ktorý je zároveň dobrým elektrickým izolátorom.
    3. Hosť Alexander
      #74 Hosť Alexander hostia 25. januára 2019 12:04
      1
      Môžete to urobiť.
  16. Hosť Alex
    #75 Hosť Alex hostia 7. januára 2019 18:41 hod.
    8
    Samotný autor nevie, o čom píše, nejaký druh bezvodej nulovej fázy (zrejme toto je nula), nejaký druh príliš zjednodušených konceptov, odkazy na PUE bez toho, aby špecifikoval bod, nejaké desiatky voltov, ktoré sa objavili v dôsledku vysokého odporu nulového vodiča. Je nerozumné odporúčať uzemnenie na vstupnom termináli a nie na hlavnej uzemňovacej zbernici. Ale v skutočnosti jedna fáza alebo 3 fázy vstupujú do domu a do neutrálneho vodiča, takže musíte „dať túto nulovú hodnotu na hlavnú uzemňovaciu zbernicu“ na tú istú zbernicu, pripojiť vodič od uzemňovacieho zariadenia (3-metrové kolíky zasunuté do zeme),nulovú zbernicu pripojte osobitne k tej istej zbernici (a k nej pripojte nuly zo soketov). a uzemnenie zo soketov by malo byť spojené s uzemňovacími autobusmi, ktoré by mali byť spojené s rovnakým hlavným uzemňovacím autobusom.
  17. Hosť Alexander
    #76 Hosť Alexander hostia 7. januára 2019 20:31 hod.
    2
    Mám elektronický merač. Sieťové napätie bolo 180 voltov. Na mojom webe som urobil obvod a pripojil k nemu neutrálny vodič. Napätie bolo 220. Spálim v priemere 1 000 metrov štvorcových mesačne. A keď som si vzal údaje prvý deň a pozrel sa na pult, moja čeľusť klesla. Spálil som 2000 štvorcových metrov. Musel som zaplatiť ďalších 1000 metrov štvorcových. Ukázalo sa, že s elektronickým meračom namiesto nuly pripojte zem a potom sa merač otáča dvakrát rýchlejšie.
    1. daniel
      #77 daniel hostia 9. januára 2019 18:01
      1
      Alexander, nešpecifikoval si, na čo miesto si vysadil nulový drôt na zemi. Ak ste u vás doma, t. za pultom, malo by to tak byť! Rakva sa tu práve otvára. Dnešné počítadlá berú do úvahy prúd nielen vo fáze, ale aj v nule. Po vysadení svojej zlej nuly na zem ste spôsobili prúd v neutrálnom vodiči a počítadlo ho začalo počítať. Môžete to vidieť odpojením všetkých spotrebiteľov doma. A tiež ste zvýšili napätie na najbližších susedov. Ak teraz vypnete nulu do meracieho prístroja a napájate chalupu z vašej nulovej pôdy, problémy s financiami sa zastavia. Ale urobiť to dnes je takmer nemožné, takže je lepšie uzemniť sa na podpore, ktorá je najbližšie k vám, a platiť vrecká elektrikárom z vrecka.
  18. Hosť Dmitry
    #78 Hosť Dmitry hostia 7. januára 2019 11:25 hod.
    1
    Jednoducho tak - kov v zemi je uzemňovacie zariadenie (môže byť umelé a prirodzené), od neho je uložený uzemňovací vodič na zbernicu GZSh rozvádzača, GZSh (môže byť prijatá zbernica PE) pripojená na PE a N (v závislosti od uzemňovacieho systému nemusí byť prepojené) autobusmi, z autobusov idú do elektrického zariadenia nulové ochranné PE vodiče a nulové pracovné N vodiče, navyše môžu byť telesá zariadenia dodatočne spojené vodičmi systému dodatočného vyrovnávania potenciálu. Výsledok - kryty elektrických zariadení sú vynulované, uzemnenie sa uskutoční na nulovej zbernici PE alebo PEN vstupného zariadenia. RCD môže pracovať v akomkoľvek uzemňovacom systéme - musí byť správne pripojený
  19. Den kol
    #79 Den kol Návštevy 8. januára 2019 12:38 hod.
    3
    Snažím sa to pochopiť, ale stále ničomu nerozumiem! Aký pokles napätia? Čínsky list pre mňa je toto všetko ...
    (Aj keď pracoval ako elektrikár niekoľko rokov ...)
    1. Juric
      #80 Juric hostia 8. januára 2019 9:55 hod.
      2
      Už nefunguje? Nie je to potrebné, ak tomu nerozumiete.
  20. strýko
    #81 strýko hostia 8. januára 2019, 09:09 ráno.
    4
    Páčilo sa mi frázu „nulová fáza“. Čo je to? A ako sa líši od „nuly Zeme“ alebo „nuly fázy“ alebo „nulovej Zeme“. Možno sa predtým, ako zatriaseme vzduchom, naučíme materiál? Aspoň PUE.
    1. prestoje
      #82 prestoje hostia 8. januára 2019, 9:35 hod.
      3
      V zásade môžete čítať iba pred touto vetou, potom už nemôžete čítať.
  21. Edgar
    #83 Edgar hostia 8. januára 2019 10:13
    4
    NEČÍTAJTE žiadne nezmysly. Prečítajte si (kto to potrebuje) PUE. To je všetko!
  22. ivan
    #84 ivan hostia 8. januára 2019 14:58 hod.
    1
    Nula - to nie je uzemnenie - je to ochrana osoby pred elektronickým poškodením. elektrický prúd. V bytovom dome zabezpečujú uzemnenie a ochranu pred bleskom. Ak je dom na chodúľoch, znižujú výstuhu hromadu a potom ju pomocou prúžku alebo oceľovej tyče ťahajú na strechu a uzemňujú vane v bytoch. Skontrolujte uzemnenie podľa PUE. V ruských domoch nie je v zásuvkách uzemnenie. Ale nula pochádza z transformátora, ktorý je prirodzene uzemnený. A to sa tiahne po meste. 4-vodičový obvod prichádza do bytového domu. V súkromnom dome môžete uzemniť vykopaním niekoľkých elektród (2,5 metra) do zeme z rohu a ich spojením pomocou prúžku - znova je potrebné skontrolovať pomocou zariadenia PUE, môže byť málo elektród.
  23. Hosť Alex
    #85 Hosť Alex hostia 8. januára 2019, 9:39 hod.
    1
    Autor je hrozný grafomaniac, toľko listov, ale neodpovedal na otázku v názve - ako sa líši uzemnenie od nuly.
  24. ua1osm
    #86 ua1osm hostia 9. januára 2019 12:09 hodín
    1
    Pri inštalácii priemyselných zariadení sme vždy používali uzemnený neutrál.Spotrebitelia boli rozdelení vo fázach rovnomerne a jednoznačne, to znamená, že ak vymeníte žiarovku, keď stojíte na okraji kúpeľne alebo na liatinovom radiátore, nebudete zabití - základňa žiarovky bola vždy na nule. Pri inštalácii elektroinštalácie v bytoch nikto toto pravidlo nedodržiava, takže fáza v zásuvke alebo objímke lampy môže prechádzať drôtom akejkoľvek farby - dokonca modrej, dokonca hnedej. Aspoň existuje uzemnenie v podlahových krytinách a rozvádzačoch. Kedysi, keď bol nulový vodič uzemnený iba v rozvodni, inštalatér často použil vinutie elektromera v neutrálnom vodiči a takto ho utesnil. Potom, keď sa to zistí, majiteľ domu urobil v dome dobrú uzemňovaciu slučku, autobus, meral sa šíriaci odpor pomocou zariadenia M416, odpor fázovej nuly sa meral so zariadením M417 a bolo možné pripojiť novú nulu k zásuvkám namiesto toho, aby išli do metra, ktorý už ďalej nie je pohode. A žiadne magnety.
  25. alena
    #87 alena hostia 9. januára 2019 00:55
    4
    Pane, tu sa hádate! A ako to môže byť blondínka !!! Ako potom žiť?
    1. Higgsov bozón
      #88 Higgsov bozón Návštevy 11. januára 2019 18:01
      2
      Je to pre vás jednoduchšie)) Pred zapojením zariadenia do sieťovej zásuvky, škrupina a všetko bude v poriadku))
  26. rafinovaný elektrikár
    #89 rafinovaný elektrikár hostia 9. januára 2019 04:56
    2
    Áno, vidieť ho viackrát bol elektrický šok! Niečo s myslením. Možno metalizácia mozgu, medi ...
    1. Higgsov bozón
      #90 Higgsov bozón hostia 11. januára 2019 17:48
      1
      Je to stále lepšie ako pokovovanie mozgu hliníkom ...
    2. Higgsov bozón
      #91 Higgsov bozón Návštevy 11. januára 2019 17:53
      1
      Súhlasíte, je to stále lepšie ako pokovovanie mozgu hliníkom ...
  27. Malik
    #92 Malik hostia 9. januára 2019 11:36 hod.
    1
    Elektrikára som vždy považoval za exaktnú vedu, nebol mi daný, hoci som päť rokov študoval a päť rokov som absolvoval fyziku na univerzite. Mura, sakra to! Zaháknem motory, nezavolám si elektrikára, dobre! Nevkladajte prsty do zásuvky, nepracujte pod tlakom! Choďte do postele, zatraceně elektrikári!
  28. Hosť Vadim
    #93 Hosť Vadim hostia 10. januára 2019 17:01
    7
    Príspevok k téme. Žena prešla elektrickou bezpečnostnou skúškou. Vznikla otázka: „Čo je to krokové napätie?“ Žena si pomyslela a odpovedala: „Toto je napätie medzi nohami, keď sa držíte holého„ konca “.
  29. Hosť Alexander
    #94 Hosť Alexander hostia 10. januára 2019, 5:54 hod.
    2
    No a bredyatina, Nevedia vysvetliť normálnym jazykom. Ale ja som sa už blázon radoval, napokon som si myslel, že poznám neznáma, menovite rozdiel medzi nulou a zemou. Všetky rozdeľovacie štítky ZSSR boli a stále zmizli a našťastie som nepočul jediný prípad, keď niekto trpel nulou. Prečo hovoríte s ľuďmi o nezmysloch. Uzemnenie aj uzemnenie sú rôzne spôsoby ochrany osoby, s jediným rozdielom, že moderné zariadenia na diferenciálne napájanie vyžadujú na správne fungovanie samostatnú uzemňovaciu slučku. Napríklad v Európe certifikovaní elektrikári ťahajú domáce elektroinštalácie do troch vodičov a na hlavnom paneli zatvárajú nulu pri uzemnení na jednej skrutke. Takže, na čo sa dostávam? Napíš aspoň niekoho bez ruských predvádzaní (ako v tomto článku) - aký je rozdiel medzi zemou a nulou, ak v dome nepoužívate DIF a podobné zariadenia, ale iba súčasné stroje.
    Ďakujem!
  30. Hosť Dmitry
    #95 Hosť Dmitry hostia 11. januára 2019 12:46
    1
    A v Moskve medzi sporákom a umývačkou riadu 72B, medzi umývadlom a umývačkou riadu 52B, medzi hriankovačom alebo mikrovlnnou rúrou a umývačkou riadu 22B. Všetko pochádza z tienenia samostatnými vodičmi pripojenými cez RCD k rovnakým štandardným pripojovacím bodom: „nula“ k zbernici, „uzemnenie“ k skrutke z „uzemnenia“ spoločného domu. Miestny elektrikár hovorí, že keďže RCD nefunguje, všetko je v poriadku a viní susedov za chyby. Čo robiť
    1. Higgsov bozón
      #96 Higgsov bozón Návštevy 11. januára 2019 17:59
      2
      Požadovaná schéma zapojenia v byte, ako aj typ meracieho zariadenia a postup merania sú zaujímavé - možno sú režimy a limity merania nesprávne.
      1. Hosť Dmitry
        #97 Hosť Dmitry hostia 11. januára 2019 20:53
        1
        Na sporáku je samostatný drôt v kovovej rúrke. Do umývačky riadu samostatný drôt z troch drôtov a do bloku kuchynských zásuviek samostatný drôt z drôtu. Meryl s multimetrom v režime ACV 200 (do 200 V).Zem v tieni je chovaná hrubým pruhovaným drôtom so skrutkovou svorkou z plastu. Miestny elektrikár nezistil žiadne chyby pripojenia.
        1. Higgsov bozón
          #98 Higgsov bozón Návštevy 14. januára 2019 12:34
          1
          Potom ďalšie otázky.
          1. Pretože ste uviedli, že medzi umývačkou riadu a ostatnými spotrebiteľmi sa vyskytuje „nepochopiteľné“ napätie, ktoré z uvedených spotrebiteľov sú pripojené k zásuvkám s trojpólovými zástrčkami a ktoré dvojpólové zástrčky? Doska sa nepočíta, všetko je tam jasné, prichádzajú tri fázy.
          2. Uskutočnili ste merania medzi krytmi (ak existujú) pozemných terminálov spotrebiteľov alebo niečím iným?
          3. Je umývadlo liatinové a uzemnené?
          Môžete tiež povedať, že skutočnosť, že multimetre majú pri meraní napätia vstup s vysokou impedanciou, môže mať vplyv, a v niektorých prípadoch môže vykazovať rušenie zo siete. Ak sú všetky prípady uzemnené, pre vodičov sú vhodné drôty s tromi drôtmi a uzemňovacím drôtom, potom môžete zhrešiť pri nekvalitnom kontakte zástrčky umývačky riadu so zásuvkou alebo zlý kontakt uzemňovacieho drôtu niekde pozdĺž štítu k zásuvke umývačky riadu. Teraz majú všetci spotrebitelia filtre na potlačenie hluku na vstupe energie, v ktorých je stredný bod pripojený k zemi, a ak je v obvode otvorený alebo nespoľahlivý kontakt z uvedeného stredného bodu (v skutočnosti zástrčka umývačky riadu) na panel, môže nastať potenciálny rozdiel.
          No, o "chybách" susedov - "Neverím" (c) :) Toto je, IMHO, fantázie miestneho elektrikára :)
          1. Hosť Vladimir
            #99 Hosť Vladimir hostia 15. januára 2019 11:48
            0
            Ak je k dispozícii trojfázová doska, potom v tieni každého bytu je trojfázové počítadlo. V súlade s tým je záťaž rovnomerne rozdelená do fáz. Každý blok soketov je pravdepodobne spojený s rôznymi fázami. A ak sú zlé kontakty v tieni na „zemi“ a „nule“, bude taký obraz pozorovaný.
            1. sektor
              #100 sektor hostia 18. januára 2019 11:56 dop
              0
              Každý elektrický sporák môže pracovať od 380 voltov aj od 220 voltov. Všetko záleží na spôsobe pripojenia.
            2. Higgsov bozón
              #101 Higgsov bozón Návštevy 22. januára 2019 10:19
              0
              Trochu to objasním - záťaž vo forme taniera je rovnomerne rozdelená medzi jednotlivé fázy. A všetko ostatné - ako sa spojíte. Nakoniec, práčka je jednofázová, takže ak to funguje a ostatní spotrebitelia sú vypnutí, v obvodoch vášho pripojenia nie je možné hovoriť o uniformite. Ale opäť je to všetko dynamické a PRIEMERNÉ spravidla je rozdelenie zaťaženia v rámci prijateľných limitov - existuje veľa bytov a priemerné fázové zaťaženie.
  31. Eugene
    #102 Eugene hostia 11. januára 2019 17:33
    2
    Tu som vás počúval, počúval a rozumel - všetci ste blázni! (c) Raikin). Chop sa 2 pravidlá na čelo:
    1. Nula v elektrických inštaláciách slúži na rýchlu aktiváciu ochrany
    2. Uzemnenie v elektrických inštaláciách slúži na zníženie dotykového napätia.
    To je všetko! Z toho vyplýva všetko ostatné. Autor v jednom z odsekov tento okamih nie je celkom jasný, ale znie to.
    1. Hosť Alexander
      #103 Hosť Alexander hostia 25. januára 2019 12:00
      1
      Nepravdivé.
      Aby elektrická inštalácia fungovala, je potrebná „nulová prevádzka“ alebo „neutrál“.
      A „uzemnenie“ alebo správne „ochranný neutrálny vodič“ alebo PE vodič je nevyhnutné pre spoľahlivú činnosť ochranných zariadení a, ako ste už povedali, prenos potenciálu pri dotyku živých častí elektroinštalácie nie je normálne pod napätím (tzv. Nepriamy dotyk).
  32. Hosť alex
    #104 Hosť alex hostia 12. januára 2019 07:10
    0
    fázy nula, nezabudnite na anekdotu o babičke, ktorá dala elektrikárom drôt, ktorý spadli
  33. Hosť Alex
    #105 Hosť Alex hostia 12. januára 2019 12:43
    2
    Historicky blázni a cesty v Rusku. Keď cesty rušia elektrinu, zmiznú. Keď sa blázni objavia ľudské obete. Nula (uzemnená, nezemnená by sa nás nemala dotýkať) a fázou je prenos energie. Ochranná zemina na ochranu bežných ľudí (nie autora) pred smrteľným účinkom tejto energie na ľudí.
  34. Hosť Michael
    #106 Hosť Michael hostia 12. januára 2019 17:40
    1
    Všeobecne platí, že v našich domácnostiach nie je uzemnenie, s výnimkou prípadu, keď to niekto neurobí na vlastnom uzemnení. Všeobecne je to samostatný obvod s odporom m medzi ním a 0 nie viac ako 4 ohmy.skutočnosť, že v domoch s tromi vodičmi nepovažujú uzemnenie za žiadnych okolností, je lepšie pre niekoho, kto chce používať batérie alebo plynové potrubie ako uzemnenie, ak si to niekto želá.
  35. Jurij V. Vavilov
    #107 Jurij V. Vavilov hostia 12. januára 2019 19:43
    7
    Bolo veľmi lenivé pozorne čítať všetko - článok aj komentáre, ale zmätil som sa. Čítal som. Okraje zo srdca !!! Vypočujte si to. Automobilom môže byť kamión alebo auto. Alebo džíp. Auto môže byť červené alebo biele. Alebo možno zelený. Strojom môže byť pohon predných kolies alebo pohon zadných kolies. Alebo možno s plným. Auto môže mať benzínový alebo naftový motor. Ale možno elektrický. Alebo hybridný.

    Nie je jasné - prečo je to všetko o autách? Toto je príklad. Rovnako ako pre deti.

    Elektrická energia môže byť usporiadaná do tvaru „trojuholníka“ alebo do „hviezdneho“ vzoru. Podľa použitia „nuly“ sú obvody rozdelené na 1. Nepriepustný neutrál, 2. Efektívne uzemnený neutrál, 3. Izolovaný neutrál. Podľa schémy ochrany proti porážke 1. uzemnenie, 2. uzemnenie, 3. RCD, 4. tam, ešte pred peklom akýchkoľvek technických riešení.

    Aby sme to všetko vysvetlili, ľudia študovali roky. Všetci ... ako keby tak urážali ... ako deti. Počuli sme zvonenie ... ALL IN HEAD MIXED - červené a nafta, pohon predných kolies a nákladný automobil. Som pobavený zo srdca. Ďakujem

    Môžete to všetko študovať. Niekoľko kníh s objemom 600 listov - a ste v trende !!!!!!!!!!!!!!!
    1. Vyacheslav
      #108 Vyacheslav hostia 13. januára 2019 14:27
      1
      Tento popik hovorí o spotrebe elektrickej energie v domácnosti 220 V. Elektrická energia môže byť usporiadaná podľa schémy „trojuholníka“ alebo podľa schémy „hviezd“, ktorá je určená pre 380 V, na pripojenie elektrických motorov.
      1. Hosť Igor
        #109 Hosť Igor hostia 13. januára 2019 20:53 hod.
        0
        Nielen, že pracoval v kancelárii, kde boli dve (dve) fázy a zem vo výstupe.
        1. sektor
          #110 sektor hostia 18. januára 2019 12:02
          0
          Krajiny? Alebo možno ešte ZERO?
        2. kráčal okolo ...
          #111 kráčal okolo ... hostia 8. marca 2019 07:41 AM
          0
          žil v krajine, kde sú dve fázy na odtoku a bez pôdy .....
      2. Jurij V. Vavilov
        #112 Jurij V. Vavilov hostia 13. januára 2019 10:42 hod.
        1
        V dome sa začína 380. A už v bytoch je nula zmiešaná s jednou z troch fáz.
    2. Hosť Alexander
      #113 Hosť Alexander hostia 25. januára 2019 13:55
      0
      Ako rozlíšiť Zem od nuly, múdry chlap. Žiadne autá, prosím. Ako rozlišujete doma od nuly?
  36. Hosť Victor
    #114 Hosť Victor hostia 14. januára 2019 03:00 hod.
    0
    Autorom článku je Dunno PUE. V elektroinštalácii bytu nie je „uzemnený“, ale je tu ochranný vodič PE.
  37. Zero Wire
    #115 Zero Wire hostia 14. januára 2019 10:11
    0
    Postačuje jedna fáza na osobu. A nech hľadá sám zem.
    Budem o tom premýšľať ... a potom napíšem viac ...
  38. Egor
    #116 Egor hostia 14. januára 2019 15:34 hod.
    3
    elektrina pre figuríny. pre pohodlie berieme hviezdnu schému. generátor hviezdneho centra, voláme ZERO. ale nula nie je. Napríklad napätie predstavuje rozdiel potenciálu. tj na fázovom vodiči môže byť 280 voltov a pri nulovom 100 volte rozdiel získa prevádzkové napätie 180 voltov. celkom funkčné pre spotrebiče. ale ak sa dostanete na nulu pomocou 100 voltov a dotknete sa zeme, niektoré môžete zabiť. preto použite nulovú zem. na generátore, transformátor + to dáva výrobcovi veľký rozdiel potenciálov. je potrebné kompenzovať stratu odporu v drôtoch, t.j. na začiatku transformátora to môže byť 280 voltov, ale napríklad kvôli odporu na drôtoch klesne napríklad na 220. Takže uzemnený nulový vodič tiež stráca svoje vlastnosti v dôsledku dĺžky drôtu, snímačov atď. preto by mal mať dom vlastnú zemnú slučku, ktorá sa zvyčajne nazýva zem. tj pre laika je EARTH uzemnený obvod a čím lepší je, tým menší je potenciálny rozdiel medzi uzemneným obvodom a samotnou zemou. preto hovoria, že jedna rúrka nebude stačiť najmä v suchých pôdach.ZERO je stredom generátora transformátora. ale je tiež podložená. je to len veľmi ďaleko od vás a môže v ňom byť napätie, napríklad blesky atď. a odpor vodičov neumožňuje týmto snímačom rýchlo ísť do uzemneného obvodu.
  39. Hosť Victor
    #117 Hosť Victor hostia 16. januára 2019 11:08 hod.
    1
    V systéme s napätím 0,4 kV s matne uzemneným nulovým vodičom má spotrebiteľ v byte, dome iba vodiče „fázy“ (L), „nulový pracovný“ (N) a „nulový ochranný“ (PE). Existuje vodič PEN, ktorý kombinuje funkcie pracovníka. a ochranné vodiče. Uzemnenie sa vykonáva pri zdroji energie (zvyčajne TP), opakované uzemnenie neutrálneho vodiča sa vykonáva na podperách OHL, na vstupoch do budov (3 fázy). Pre spotrebiteľa slúži opakované uzemnenie na vstupe ako ochranná úloha proti prepätiu v sieti (napríklad „búrka“). , so vstupom do vzduchu), ochranné opatrenie proti porážke osoby uzemnenie na vstupe nie je aktuálne.
  40. Hosť Vladimir
    #118 Hosť Vladimir hostia 17. januára 2019 12:38 hod.
    1
    Bolo by lepšie napísať odkaz na učebnicu o elektrotechnike, ktorú schválilo ministerstvo školstva, strana roka, autori, bolo by ľahšie zistiť, kde sa uzemnenie, kde uzemnenie
  41. dok
    #119 dok hostia 17. januára 2019 19:27
    0
    Všeobecný záver je tento: Len servisovateľné a vysokokvalitné RCD môže zaručiť vašu bezpečnosť pri používaní elektrických spotrebičov. Použitie dokonca aj zemniaceho vodiča namontovaného v súlade so všetkými pravidlami neposkytuje 100% záruku av niektorých prípadoch sa môže stať zdrojom veľkých problémov.
    1. Hosť Dmitry
      #120 Hosť Dmitry hostia 24. januára 2019, 4:41 hod.
      1
      A RCD nemusí zachrániť, ak to dal múdry človek, ktorý nerozumie rozdielu medzi zemou a nulou.
  42. Hosť Valery
    #121 Hosť Valery hostia 17. januára 2019 19:55
    0
    Áno, napísali takú hrôzu. Nemáte úplnú predstavu o uzemnení, uzemnení, o vodičoch PEN, PE, N. Naučte sa teóriu.
  43. sektor
    #122 sektor hostia 18. januára 2019 09:39
    1
    Pane! Všetky domy postavené pred polovicou nula nemajú žiadne uzemnenie. Toto je prípad plynových sporákov. V domoch s elektrickými sporákmi sú uzemnené iba ELEKTRICKÉ ÚLOHY a nič iné. Zásuvky môžu údajne stáť s uzemnením, ale po odstránení krytu uvidíte iba dva káble. Fáza a nula.
  44. Obukhov Alexey Petrovich
    #123 Obukhov Alexey Petrovich hostia 18. januára 2019 11:19
    0
    Je nula a uzemnenie a neotáčajte si hlavu
    1. Hosť Dmitry
      #124 Hosť Dmitry hostia 24. januára 2019 16:50
      1
      Teoreticky je to tak. V skutočnosti je však v starých bytových domoch iba nula, nie je tam žiadna pôda a neočakáva sa, že bude pôdou okrem studenej vody.
  45. Rinat
    #125 Rinat hostia 20. januára 2019 01:01
    0
    O čom autor chcel písať?
  46. Constantin
    #126 Constantin hostia 21. januára 2019 06:15
    1
    „... v prípade chladničky, mikrovlnnej rúry alebo iných domácich spotrebičov bude napájané napätie. Je to preto, že elektrický prúd preteká nulovým vodičom so zodpovedajúcim poklesom napätia, ktorého hodnota sa dá určiť vynásobením sily prúdu ukazovateľom odporu vodiča v medzere medzi meraným miestom a skutočný uzemňovací bod. ““ - Napíšte nezmysly, kamaráti. Prierez vodičov je vždy zvolený tak, aby pokles na nich bol zanedbateľný, v opačnom prípade je zaistený požiar! Ak tomu neveríte, zmerajte napätie medzi nulovým a uzemňovacím vodičom. Skutočným dôvodom, prečo je možné prístroj zapnúť, je možnosť náhodného prerušenia neutrálneho vodiča. V tomto prípade sa „fáza“ objaví cez vnútorné obvody zariadenia namiesto uzemnenia na kryte.
  47. Len ja
    #127 Len ja hostia 21. januára 2019 08:31
    0
    Čítaj menej nezmyslov. Budete živší. Nie je čo komentovať.
  48. Eugene
    #128 Eugene hostia 22. januára 2019 05:54
    0
    Aftor Burns. :) Študijné témy: Uzemnenie, na čo? Precvičovanie, na čo? Ochranné uzemnenie, na čo? a potom pochopíte, ako sa líšia ... neočakávajte, že niekto vezme a povie vám v piatich riadkoch ...
  49. Kenkege
    #129 Kenkege hostia 23. januára 2019 21:09
    0
    Nafig, musí byť oklamaný mýtickým uzemnením, nikto to nikdy nemal, a keby išlo o jednotnú fikciu
    1. vowa
      #130 vowa hostia 4. februára 2019 12:46 hod.
      0
      Pri práci so spínanými zdrojmi energie sa na skrinke niekedy objavilo približne 50 voltov, ak vo vývodu nebolo žiadne uzemnenie (3. drôt).
  50. Georgy
    #131 Georgy hostia 25. januára 2019 11:30 hod.
    0
    Elektrikári a inštalatéri sú zábavní chlapci, ktorí sa považujú za špecialistov.

Prečítajte si tiež

Chybové kódy pre práčky