Urob si sám
Hlavné triedy, pokyny, užitočné tipy, recepty.
» » »Trojfázové napätie z jednej fázy za 5 minút
Trojfázové napätie z jednej fázy

Získanie trojfázového napätia 380 V z jednofázového 220 V v garáži môže byť celkom jednoduché. Nezaberie to veľa času, celý obvod môže byť zapojený do 5 minút bez prílišnej komplexnosti.
Napríklad musíte naštartovať výkonný motor s výkonom 3 alebo 4 kW. Mohlo by sa zdať, že môže byť napájané podľa klasickej schémy z jednofázového obvodu cez kondenzátor, ale nebolo tam. S týmto zahrnutím sa stratí drahocenný výkon štyridsať percent a jeho spustenie bude neuveriteľne ťažké alebo dokonca nemožné, ak bude motor pôvodne naložený.
Na tieto účely sa používajú rozdeľovače fáz, ktoré pomáhajú rovnomerne rozdeľovať všetky hodnoty do všetkých troch fáz.
Pri ich použití je možné napájať nielen motory a zariadenia s trojfázovými asynchrónnymi motormi, ale aj akýkoľvek iný spotrebič, ktorý vyžaduje trojfázové napätie 380 V.

Bude potrebovať


Môžete vytvoriť jednoduchý delič fáz z výkonného motora. Jeho výkon by mal byť o 1,5 - 2 kW väčší ako napájané zariadenie. Napríklad, ak potrebujete napájať kompresor s výkonom 3 kW, potom do okruhu potrebujete výkonnejší motor s výkonom 4,5 kW a viac. V tomto príklade sa používa motor s výkonom 5,5 kW.

Obvod fázového deliča


Trojfázové napätie z jednej fázy

Ako vidíte, schéma je neuveriteľne jednoduchá. Najskôr sa do vysokovýkonného motora privedie jednofázové napätie, hviezda pripojená podľa schémy. Fázový posun je uskutočňovaný kondenzátorom (klasický obvod opísaný vyššie). A už z neho odstránime jednotné trojfázové napätie.

Ako sa implementuje


Po prvé, pripojenie ide na výkonný motor (v rámčeku nie je žiadny štartovací kondenzátor).
Trojfázové napätie z jednej fázy

A už prostredníctvom dávkového prepínača zapneme motor - záťaž.
Trojfázové napätie z jednej fázy

Spustenie systému


Systém musíte spustiť nasledovne. Najprv aplikujeme napätie z jednofázovej siete na výkonný motor. Jeho hriadeľ je bez zaťaženia. Motor sa začne točiť postupne. Po určitom čase bude jeho rýchlosť optimálna. Až potom je možné náklad zapnúť kliknutím na tašku.
Pripojený motor v úlohe záťaže sa môže ľahko roztočiť aj pri záťaži.

Čo to dáva a ako to funguje?


Keď sa motor 5,5 kW roztočí, začne medzi fázami rovnomerne zdieľať všetku energiu. Ihneď po pripojení záťaže (3 kW), ktorá v čase štartu spotrebuje obrovskú energiu. Výkonný motor preberá všetok tento nedostatok energie, pretože napätie v sieti sa na chvíľu znižuje a zotrvačnosť hriadeľa sa ďalej otáča. Jeho rýchlosť bude samozrejme pri zaťažení mierne klesať. Po propagácii pripojeného motora sa rýchlosť vyjadrenia hriadeľa výkonného motora vráti do normálu a vytvorí hladký skok v sieti.
Stručne povedané, motor v štiepači má zvláštnu úlohu trojfázového kondenzátora alebo nárazníka, ktorý neumožňuje prudký pokles napätia a rovnomerne rozdeľuje fázové posuny vo fázach bez skreslenia.

Pozrite si video


Komentáre (87)
  1. Valja
    #1 Valja hostia 1. augusta 2018 18:48
    8
    Súhlasím, urobil som to skôr.
  2. Petr
    #2 Petr hostia 1. augusta 2018 19:40
    16
    Zdá sa mi, že autor článku, ktorý hovorí o jednoduchosti technického riešenia, ktoré navrhuje, je trochu neobvyklý.
    Ak budete postupovať podľa jeho odporúčaní, potom na spustenie trojfázového elektromotora potrebujete ďalší elektromotor a ešte výkonnejší! A to je podľa projektanta jednoduché! Podľa môjho názoru sa to nazýva - za každú cenu!
    Ďakujem
    Peter.
  3. Hosť alexander
    #3 Hosť alexander hostia 1. augusta 2018 19:42
    1
    dobrý nápad predtým
  4. ruský
    #4 ruský hostia 1. augusta 2018 19:49
    5
    straty energie budú, rovnako ako fázová nerovnováha, a rohož previnie susedov kvôli poklesu.
  5. Hosť Leonid
    #5 Hosť Leonid hostia 1. augusta 2018 20:05
    7
    Táto myšlienka je veľmi zaujímavá, je však pochybná z dôvodu technickej negramotnosti autora, ktorý nazval istič (automatickú) tašku. Pre informáciu sú to úplne odlišné zariadenia.
    1. denchik
      #6 denchik hostia 2. augusta 2018 06:44
      3
      Ste negramotní! Tento príklad používa radšej odpínač ako vypínač. Preto mu volal tašku a nič také.
      1. Hosť Jurij
        #7 Hosť Jurij hostia 5. augusta 2018 18:46
        1
        Kvôli vám celá rodina musela dostať nástenné vypínače, ktoré sa nazývajú tašky. Aspoň hľadajte to, čo hľadáte, naša pokročilá!
  6. Hosť Alexander
    #8 Hosť Alexander hostia 1. augusta 2018, 8:16 hod.
    11
    Odkiaľ pochádza 380 V medzi fázou a N (220 V)?
    1. Dima
      #9 Dima hostia 2. augusta 2018 06:43
      1
      Kvôli fázovému posunu! Naozaj to nie je jasné ...
      1. Hosť Jurij
        #10 Hosť Jurij hostia 3. augusta 2018, 3:31 hod.
        2
        Kvôli fázovému posunu sa napätie nijakým spôsobom nezvyšuje, podľa tejto schémy 380 nebudete mať ...
        1. ivan
          #11 ivan hostia 4. augusta 2018 15:12
          2
          Nie je potrebné ho zvyšovať. Napätie všetkých fáz je 220V. 380V sa získa MEDZI fázami v dôsledku posunu.
    2. zlyden
      #12 zlyden hostia 3. augusta 2018, 5:06, pm
      3
      falošná schéma, ak jej niekto nerozumel, niekto žartoval ... tu boli dva motory zapnuté paralelne podľa klasickej schémy cez conder a conder je pre dva .. v tomto systéme nemá zmysel. Dá to mierne zvýšenie fázového posunu a tým sa ukončí efekt ..
  7. Hosť Vladimir
    #13 Hosť Vladimir hostia 1. augusta 2018 20:36
    1
    Niečo, čomu som nerozumel .... Pre výkonnejší motor je potrebná ešte väčšia kapacita kondenzátorov a je tiež ťažké ho spustiť. Čo je to úlovok?
  8. Hosť Gennady
    #14 Hosť Gennady hostia 1. augusta 2018 20:42
    0
    Čo mám robiť, mám rovnaký kompresor s rovnakým motorom cez kondenzátory konvenčnej siete, začína od tlaku 6 bar. hoci pracovný tlak je 3 = 4 atm. Maximálne čerpané 9 atm a pri tomto tlaku začal.
  9. Hosť Vlad
    #15 Hosť Vlad hostia 1. augusta 2018 9:08 hod.
    14
    Zostáva iba nájsť linku 220, ktorá vydrží 7 kilowattov. Už dlho prišlo s chastotnikmi.
  10. Kartkazak
    #16 Kartkazak hostia 1. augusta 2018 9:33 hod.
    8
    Možno to funguje, ale odpadky sú kompletné.
  11. calle
    #17 calle hostia 1. augusta 2018 11:19 hod.
    11
    Negramotná schéma. Výstup nebude medzi fázami 380 V, ale 220 V.
    V skutočnosti sú to dva motory spojené paralelne s jedným kondenzátorom fázového posunu.
    Motory v takých prípadoch prepínajú z hviezdy na trojuholník.
  12. Stas
    #18 Stas hostia 1. augusta 2018 11:28 hod.
    0
    Po prvé, spotrebiteľ musí byť zapnutý delta, pretože odpojené sieťové napätie je ~ 220 V.
    Po druhé, ideálne trojfázové napätie nebude fungovať, v opačných fázach nebude 120 stupňov.
  13. Hosť Vladimir
    #19 Hosť Vladimir hostia 1. augusta 2018 11:48 hod.
    3
    Ako sa napätie zvyšuje z 220 na 380 V?
  14. Igor Borisov
    #20 Igor Borisov hostia 2. augusta 2018 02:42
    6
    Olej-olej, prečo také zvončeky a píšťalky? Spravte obvyklý kondenzátorový obvod.
    1. Hosť Vladimir
      #21 Hosť Vladimir hostia 3. augusta 2018 09:04
      5
      V skutočnosti je okruh dobrý. Túto metódu používam viac ako 5 rokov. Pri tejto metóde je výkon stroja oveľa vyšší ako pri kondenzátore.
  15. Hosť Alex
    #22 Hosť Alex hostia 2. augusta 2018 04:59
    0
    Ak zmeráte napätie na stroji, bude to presne 380 V?
  16. Hosť Alexander
    #23 Hosť Alexander hostia 2. augusta 2018 06:42
    1
    Nie je jasné, ako sa 380 voltov získa z 220 voltov. Čo spôsobuje zvýšenie napätia.
    1. Hosť Michael
      #24 Hosť Michael hostia 2. augusta 2018 07:35
      1
      Základy elektrotechniky. DOLIVA-Dobrovolského
  17. Michail Zonov
    #25 Michail Zonov hostia 2. augusta 2018 07:32
    6
    a namiesto zaťaženia 3 kW získate 8 kW. Počítadlo sa začne vzlietať)
    Výber správneho kondenzátora je jednoduchší a výhodnejší. Ak potrebujete stále výkonný motor, obráťte sa na sieťovú organizáciu a požiadajte o prenos na trojfázové napätie. Teraz majú takú príležitosť ...
  18. boris
    #26 boris hostia 2. augusta 2018 08:00
    5
    Vďaka autorovi za túto možnosť ako alternatívu sa domnievam, že je užitočné o tom vedieť, ale v praxi zvyčajné spúšťacie obvody kondenzátora nefungujú horšie. Áno, 50% energie sa stratí, ale tento nedostatok sa dá prekonať alebo opraviť mechanicky, napríklad pásom alebo inou prevodovkou, ale vo svojej dielni si predstavte zbytočný motor, ktorý bude pracovať len s druhým motorom ... Pravda, ak z toho urobiť fanúšik, ak.
  19. Sergey K
    #27 Sergey K Návštevy 2. augusta 2018 08:21
    7
    380 tam nie je, predpokladá sa „trojfázový“ 220. Okruh je samozrejme lepší ako kondenzátor, ale nie o moc. Ak v súčasnosti potrebujete skutočne trojfázovú fázu, je lepšie vziať si striedača. Ponúka more! Od 50 do 60 dolárov za 0,75 kW.
  20. Vasiliy Vasilev
    #28 Vasiliy Vasilev hostia 2. augusta 2018 08:28
    6
    prečo pamätať na taký balkón vo veku meničov frekvencie ...
  21. Yuri Yu
    #29 Yuri Yu Návštevy 2. augusta 2018 11:54
    7
    Pre autorskú schému je to deuce. Nemôže 220 a 380 na rovnakých drôtoch súčasne.
    1. Vell
      #30 Vell hostia 2. augusta 2018 12:14
      6
      Že ste pravdepodobne bývalá d-liga! Medzi fázami v trojfázovej sieti je vždy 220 V. Ak by však motor mal nulovú hodnotu, potom medzi akoukoľvek nulou je fáza 380!
      Je nešťastné, že ľudia ako vy, bez toho, aby pochopili súčasný stav, môžu prenasledovať! Ignoranti!
      1. Hosť Sergey
        #31 Hosť Sergey hostia 2. augusta 2018 12:30
        17
        Presne naopak. Fázová fáza je lineárne napätie = 380 V. Fáza - 0 je fázové napätie = 220V.
      2. Hosť Eugene
        #32 Hosť Eugene hostia 2. augusta 2018 13:27
        17
        Naopak, v trojfázovej sieti medzi fázami 380v a medzi 0 a fázami 220v. Ak by naopak, potom by v bežnom výstupe bolo napätie 380 V alebo by namiesto jednej boli dve fázy. Preto, kto tu nevedel, je stále otázne
      3. Hosť Anatoly
        #33 Hosť Anatoly hostia 2. augusta 2018 14:33 hod.
        7
        medzi fázami 380 medzi fázami a nulou 220 - jednofázová sieť u vás doma a toto je fakt ...
      4. Hosť Alex
        #34 Hosť Alex hostia 2. augusta 2018 17:01
        3
        V 1-fázovej sieti je napätie 220 voltov, v 3-fázovej sieti medzi fázou a nulou je to 220 voltov, medzi 2 fázami - 380 voltov.
        1. Hosť Vladimir
          #35 Hosť Vladimir hostia 3. augusta 2018 09:09
          1
          Mýlite sa, jednoducho ste zabudli, že trojfázové napätie je 380V a že existuje trojfázové napätie 220v. Takže v troch fázach 220v, medzi fázami 220v., Niet však nuly.
          1. Hosť Alexander
            #36 Hosť Alexander hostia 3. augusta 2018 13:43
            5
            Ak je rozhranie 220, medzi fázami a nulou bude 127 voltov.
          2. Hosť Sasha
            #37 Hosť Sasha hostia 3. augusta 2018 15:29
            4
            ak medzi fázami 220, potom medzi fázou a zemou bude 127v. keď to bolo také, ale bolo to dávno opustené
      5. Hosť Victor
        #38 Hosť Victor hostia 2. augusta 2018 17:15
        5
        medzi fázami je to vždy 380. a medzi fázami a nulou je to vždy 220.
      6. Vell
        #39 Vell hostia 2. augusta 2018 18:43
        1
        trochu zle, medzi fázami 380 a medzi nulou a akoukoľvek fázou 220
      7. Hosť Valery
        #40 Hosť Valery hostia 4. augusta 2018 11:19 hod.
        0
        Chybné vyhlásenie, chyba
      8. Vasya
        #41 Vasya hostia 7. augusta 2018 10:40
        0
        medzi fázami 380a a medzi 0 a fázami 220
      9. Hosť Sergey
        #42 Hosť Sergey hostia 9. februára 2019 13:01
        0
        zostaň na teba, pokiaľ ide o TOE ...
  22. Hosť Sergey
    #43 Hosť Sergey hostia 2. augusta 2018 12:14
    3
    Prvý motor v ustálenom stave nespotrebúva 5,5 kW, ale nie viac ako 15% tejto hodnoty, pretože na hriadeľ nie je zaťažené. Straty energie iba pri magnetostrikcii a zahrievaní vinutí. Je nepravdepodobné, že elektronické obvody budú mať vyššiu účinnosť. Okrem toho majú elektronické prevodníky problémy s tvarom sínusoidy.
  23. Rómka
    #44 Rómka hostia 2. augusta 2018 12:25
    4
    Takúto schému som spustil už predtým! A všetci, ktorí sa potýkajú s formou sínusovej - nemajú o tom tušenie
  24. Ježiš
    #45 Ježiš hostia 2. augusta 2018 12:49
    2
    Vezmite chastotníka a netrpte slnečné okuliare
  25. Hosť Oleg
    #46 Hosť Oleg hostia 2. augusta 2018 17:35
    1
    V prvom rade.380V nebude na výstupe! Iba 3x220. To je dokonca vidieť z diagramu.
    Druhé. Tieto tri fázy nebudú rovnaké. Aj napriek tomu bude Šikmá, zvlášť pod zaťažením.
    A po tretie. Vytváranie dvoch motorov s cieľom otáčať jeden hriadeľ s moderným vývojom elektroniky je anarchia! Na napájanie trojfázového motora z jednofázovej siete by sa mali používať frekvenčné meniče. Okrem toho ich možno kúpiť lacne od čínskych na aliexpress. A žiadne deformácie a straty energie. Motorové vinutia je potrebné spojiť iba pomocou trojuholníka. Okrem toho je možné nastaviť aj rýchlosť otáčania.
  26. Oleg Vasilievich
    #47 Oleg Vasilievich hostia 2. augusta 2018 18:21
    1
    380 nebude, ale bude existovať iba 220 v trojfázovej fáze. Preto musí byť elektrický motor spojený s trojuholníkom, nie s hviezdou. Mali by tu byť dva kondenzátory, paralelne zapojené, pracovné a štartovacie, odpojené po naštartovaní. Odpaľovač by mal byť dvakrát väčší ako pracovný kondenzátor. Pracovný kondenzátor sa vypočíta podľa vzorca: Cp = 2800 * I / U, kde I je spotreba prúdu, U je menovité napätie elektromotora. Na uľahčenie a zjednodušenie výberu sa za základ môžu považovať nasledujúce hodnoty:

    M = 0,4 kW Cp = 40 μF, Cn = 80 μF;
    M = 0,8 kW Cf = 80 uF, Cn = 160 uF;
    M = 1,1 kW Cf = 100 uF, Cn = 200 uF;
    M = 1,5 kW Cf = 150 uF, Cn = 250 uF;
    M = 2,2 kW Cp = 230 μF, Cn = 300 μF. Kde M je menovitý výkon použitých elektrických motorov, Cp a Cn sú pracovné a štartovacie kondenzátory.
    1. Hosť Alex
      #48 Hosť Alex hostia 4. augusta 2018 13:54
      0
      Môžem mať okruh? S pracovným a štartovacím kondenzátorom
    2. hosť
      #49 hosť hostia 4. augusta 2018 10:19 hod.
      0
      môžete použiť odpor namiesto kondenzátorov (vykurovacie telesá, výkon naberania), vyskúšal som to sám, výsledkom je vynikajúca literatúra: „Príručka mladého ovinovača elektrických strojov“ šieste vydanie. 1985. autor.A.S. Kokorev strana 110-112
  27. fejtonista
    #50 fejtonista hostia 3. augusta 2018 08:34
    0
    Elektrické stroje a teória elektrického pohonu, ktoré vám pomôžu ... Pri zníženom napätí bude elektrický motor spotrebovávať viac prúdu a začne sa zahrievať. Národná zábava beží na hrabe. Všetko, čo sa už dlho prejavuje vo vzorcoch, vidíte, kto potrebuje osobnú skúsenosť.
  28. Hosť Vladimir
    #51 Hosť Vladimir hostia 3. augusta 2018 09:00
    0
    S touto schémou nezískate 3 fázy 380 V. Budete mať 3 fázy 220v. :-))))
  29. Hosť Alex
    #52 Hosť Alex hostia 3. augusta 2018 10:20
    1
    Možno sa ohýbam, ale na výstupe z okruhu vidím dve fázy a neutrál.
    1. calle
      #53 calle hostia 3. augusta 2018 13:37
      1
      Všetko je relatívne. Ak stojíte na suchej drevenej podlahe, uchopte fázový drôt rukou a druhou rukou sa dotknite neutrálu, potom sa vám neutrál bude javiť ako fáza. Magnetizovaný rotor elektromotora sa počas otáčania skutočne snaží vytvoriť na svojich vinutiach trojfázové napätie.
    2. Hosť Sasha
      #54 Hosť Sasha hostia 3. augusta 2018 15:46
      2
      správne zistite, kde druhá fáza nie je plnohodnotným kondenzátorom, ktorý umožňuje fázový posun o 90 stupňov a potrebujete 120
      1. calle
        #55 calle hostia 3. augusta 2018 9:27 hod.
        0
        Fázový posun (napätie) určuje motor, nie kondenzátor. A je takmer 120 stupňov.
  30. fejtonista
    #56 fejtonista hostia 3. augusta 2018 11:30
    1
    Kondenzátor (kapacita) a indukčnosť (vinutie 1. ed.) Posunú fázu o 120 stupňov v rôznych smeroch a výsledkom bude 380 voltov ... s jedným veľkým mínus ... celá táto ekonomika (dva elektrické motory budú visieť na jednej fáze) 220 V sieť úsmev
    1. calle
      #57 calle hostia 3. augusta 2018, 9:36 hod.
      0
      A meriate pomocou zariadenia. Viac ako 220 V nemôžete zmerať.
  31. Hosť Alexander
    #58 Hosť Alexander hostia 3. augusta 2018 12:28
    0
    Hmm, podvod je stále jeden. Keď je kondenzátor vypnutý, ako je to znázornené na videu, 3-fázový motor sa okamžite zastaví a ak nie je vypnutý, zhorí.
    Autor používa 5,5 kW motor na pripojenie 4 kW motora, ktorý čerpá 7 kW zo siete. To znamená, že sa to netiahne, pretože to nie je možné, ale ponúka to klamať fyziku.
    1. Aleksey
      #59 Aleksey hostia 3. augusta 2018, 9:32 hod.
      2
      Všetko záleží na záťaži, ak nie je veľká, potom keď je kondenzátor vypnutý, motor bude naďalej pracovať.Napríklad, ak potrebujete urobiť iba štrk z trojfázovej fázy, potom stačí stačiaci kondenzátor, všetko funguje dobre na dve vinutia.
    2. calle
      #60 calle hostia 3. augusta 2018 9:43 hod.
      2
      Mýlite sa. Keď je kondenzátor vypnutý, motor sa nezastaví a nezaťaží sa bez zaťaženia. Môžete dokonca pracovať so zaťažením približne 1/3 nominálnej hodnoty.
  32. hosť
    #61 hosť hostia 3. augusta 2018 15:56
    0
    Kondenzátor (kondenzátor) posúva fázu o 120 stupňov v jednom smere a indukčnosť (vinutie 1. ed) na rovnaký 120 gramov v opačnom smere. Výstup bude 380 voltov, ale nie všetko je také jednoduché, ako by sme chceli. v dôsledku toho budú sedieť vo fáze 1 siete 220 V. Výsledkom je, že získame fázovú preťaženosť-asymetria ... až po oheň. Vzdelaní ľudia nepripojia záťaž vyššiu ako 8 kW k jednofázovej sieti
    1. Aleksey
      #62 Aleksey hostia 3. augusta 2018, 9:39 hod.
      1
      So všetkým želaním, v označenom obvode nebude 380 V, koľko nezastaví kondenzátory a uvedie silné 3-fázové elektrické. motory, v rovnakom drôty nemôžu byť súčasne 220 a 380 voltov.
    2. calle
      #63 calle hostia 3. augusta 2018 9:47 hod.
      1
      380v nebude nikde, môžete zmerať.
  33. Aleksey
    #64 Aleksey hostia 3. augusta 2018, 9:17 hod.
    0
    8 kW nebude, pretože prvý motor sa točí pri voľnobežných otáčkach, a to je 5 až 10 percent nominálnej hodnoty, nedôjde ani k zvýšeniu napätia, motor je zapojený paralelne. Podľa počítadiel, 63 ampér meter ťahá 10 kW, ak je vstup urobený pomocou drôtu príslušnej sekcie, potom je všetko v poriadku. Fázovým posunom kondenzátora sa tento vyberie individuálne pre záťaž. Napätie sa môže zvýšiť pomocou zosilňovacieho transformátora, aby ste ušetrili energiu transformátora, musíte ho zapnúť podľa obvodu autotransformátora.
  34. Hosť Alexander
    #65 Hosť Alexander hostia 3. augusta 2018, 21:30 hod.
    4
    Takúto schému používam už viac ako 30 rokov a nefunguje to zle. 5,5 kW asynchrónne, 1 500 ot./min. V hviezde začnem s káblom, potom z neho zoberiem 3 fázy 220 V a do trojuholníka privediem asynchrónne menej energie. Som veľmi spokojný s touto schémou, ktorá nedáva zníženie napätia, pretože začatie s káblom je veľmi ľahké a potom slabé zníženie pri pripojení záťaže.
  35. passer
    #66 passer hostia 3. augusta 2018 10:35 hod.
    0
    Jedinou možnosťou je získať 3x380 / 220 V zo 220 V
    ide o ich spojenie v páre motor-generátor. „Generátor“ bude tiež musieť byť nadšený ...
    Nezabudnite na zákon o úspore energie - energia spotrebovaná z jednofázovej siete sa bude rovnať energii vyrobenej z trojfázovej siete.
    1. hosť
      #67 hosť hostia 4. augusta 2018 18:34
      6
      Prvý motor je zapnutý hviezdou, druhý trojuholníkom. Prvý nespotrebuje viac ako žiarovku. Neviem, aká je teória, ale píla pracuje už štyri roky, netiahne sa za kondenzátory. Obvod je plne funkčný.
  36. Hosť Alexander
    #68 Hosť Alexander hostia 4. augusta 2018 14:54 hod.
    0
    SOMETHING je úplný nezmysel. Vložte kondenzátor medzi fázy a všetko bude fungovať.
  37. demonštrácie
    #69 demonštrácie hostia 4. augusta 2018 19:04
    0
    úplný nezmysel, jedná sa o starú schému zvyšovania napätia vo fázovej sieti vo vzdialených oblastiach Sibíri (elektrikár niekde 60. rokov Godos)
  38. Hosť Valery
    #70 Hosť Valery hostia 4. augusta 2018 11:14 hod.
    0
    Nič nevyhráte. Rovnaké straty. Pre kvalitný prechod bez strát potrebujete frekvenčný menič na vhodný výkon. A potom bude spojenie trvať 5 až 10 minút.
  39. ivan
    #71 ivan hostia 5. augusta 2018 13:26
    0
    Nikdy z 1-fázového e-mailu. prúd nedostane trojfázový prúd. Toto je utópia. 3-fázové elektrické prúd sa získava pomocou synchrónneho generátora (rýchlosť rotora sa zhoduje s rotáciou statorového magnetického poľa) - po odskrutkovaní statora nejakým druhom pohonu získame lineárne 3-fázové napätie 380 voltov. A s asynchrónnym motorom obvod, ktorý je nakreslený, nedostane 3-fázové napätie. Toto je rovnaká fáza. A kam si šiel na nulu? Po pripojení fáza - nula = 220 V
    1. calle
      #72 calle hostia 6. augusta 2018 01:36
      0
      Motor a vykonáva funkciu stacionárneho generátora. Jeho rotor je magnetizovaný (bez ohľadu na to, ako). Rotor rotujúci vytvára na vinutí statora trojfázové napätie.Toto trojfázové napätie (220 V medzi fázami, bez vlastnej nuly), ktoré je spojené s motorom 220 V s kondenzátorom „kazí“, nie je významné.
  40. Gamma4121
    #73 Gamma4121 hostia 5. augusta 2018 10:35 hod.
    0
    Pamätám si, že v roku 1974 sme študovali TOE (Teoretické základy elektrotechniky) a podobné schémy sme zhromaždili v laboratórnych štúdiách. Zároveň sme študovali prúdy, výkon (ktorý bol malý) atď. V publikácii nie je nič nové.
  41. Hosť Alex
    #74 Hosť Alex hostia 6. augusta 2018 09:00
    4
    ahoj Všetko je skvelé. Otázkou však je, kde sa vo vašom obvode objaví 380 voltov? Túto schému som použil asi pred 15 rokmi. A mám 3 fázy 220 voltov.
  42. Hosť Michael
    #75 Hosť Michael hostia 6. augusta 2018 15:11
    2
    Chcem plakať. Dobre, autor, niekde si zamieňa terminológiu, ale tento článok je príkladom toho, že v prípade potreby sa koryto rozpadne a náš človek je schopný čohokoľvek.
    Ale kto ti povedal, páni, že chastotnik je schopný vyrobiť tri z jednej fázy? Boli ste podvedení, je to zlé a nechutné. Alebo pokyny nie sú preložené. Zariadenie, ktoré robí jednu z troch fáz, sa správne považuje za invertor. Teraz si predstavte, koľko bude menič stáť za 2-quattový motor? A čo viac bude jesť? Je to potrebné? Nie je ľahšie kúpiť nový motor v jednej fáze?
    Veľa šťastia a zmätenie na kratšiu fázu, v opačnom prípade ľudia horia domácimi spotrebičmi.
  43. Hosť Andrey
    #76 Hosť Andrey hostia 6. augusta 2018 18:16
    0
    Negramotnosť je úplná, ale je v poriadku. Bolo to potrebné v sovietskych časoch, keď nebolo možné získať stroje, jednofázové čerpadlá. Bolo možné len ukradnúť v podniku, a tam bolo všetko trojfázové. Teraz je to dobré vo veľkom. Prečo všetky tieto problémy? Nikto nezrušil zákon zachovania energie, nič sa nedeje z ničoho. 220 je priemerná hodnota sínusoidu a jeho amplitúda je 220x1,41 = 310V. Toto je jediná vec, ktorá v tomto obvode môže byť viac ako 300 V. Stále si musíme predstaviť objem kondenzátorov, ktoré sú schopné naštartovať motor s výkonom 5,5 kW, nie kapacitu, ale objem! Musia sa tiež niekde zhromaždiť a niekde umiestniť. Stručne povedané, je ľahšie kúpiť stroj, bude to lacnejšie
    1. calle
      #77 calle hostia 7. augusta 2018 11:41
      0
      Nie je možné povedať, že limit je 310 voltov. Obvod obsahuje indukčnosť a kapacitu. A existuje niečo ako rezonancia.
  44. Issberg
    #78 Issberg hostia 8. augusta 2018 04:30
    0
    Sieť je tiež plná elektronických rozbočovačov fáz
  45. max
    #79 max hostia 9. augusta 2018 10:06 hod.
    0
    Napätie je 220V. Tzn. fáza a nula. Nulová rovnaká fáza je uzemnená iba vtedy, keď je pripojená hviezda. Ako previesť túto uzemnenú fázu (nula) posunom na fázu s 380 V? Kam pôjde pôda (nula)? Druhý motor sa skutočne točí, pretože podľa klasickej schémy je kondenzátor spojený s prvým paralelne. Nie však okolo 380 a niet pochýb. Zvýšenie výkonu a nečakajte a spotreba sa podľa toho zvýši.
    1. calle
      #80 calle hostia 10. augusta 2018 18:46
      2
      Jediná vec, ktorú máte, je, že 380v nebude nikde. Predstavte si, že sme spustili 10kw motor s kondenzátorom. Potom odpojíme kondenzátor, motor sa nezastaví. Ak teraz pripojíme motor s výkonom 1 kW, okamžite sa spustí, napríklad z trojfázovej siete. Existujú dve trojfázové siete. Jedno mesto, v ktorom používame jednu fázu, druhé tvorí motor s výkonom 10 kW. V druhej sieti sa potenciál jej nuly nezhoduje s nulou mestskej siete. Prečítajte si všetky moje komentáre.
  46. ivan
    #81 ivan hostia 10. augusta 2018 19:59
    1
    Nazval by som to diablom a chvostom na boku. Existuje však racionálne jadro. V tomto uskutočnení nie je potrebný rotor z prvého motora. Takže stator sa stane transformátorom. Potom môžete stator nahradiť nízkonapäťovým transformátorom. S dvoma vinutiami hrubého drôtu a dostatočnou hmotnosťou železa. Vinutia musia byť navzájom spojené, aby nedošlo k protiprúdu. Potrebné sú dva kondenzátory. Musia byť spojené od stredného terminálu z jedného bodu do extrému. A povedzme, že kapacita 20MF bude závisieť od výstupného napätia. Neexistujú prakticky žiadne obmedzenia. Môžete zvýšiť až niekoľko tisíc voltov. Ale ak sa pozriete pozorne, nie je ťažké pochopiť, že máme dve tlmivky. A pri naštartovaní motora do externej siete bude vytlačený silný napäťový impulz. Je zrejmé, že v susednej fáze.A vaši susedia môžu spáliť nielen žiarovky. Ak zaťažíte motor, chladničky môžu vyhorieť. Teraz sa rozhodnite sami.
    1. calle
      #82 calle hostia 10. augusta 2018 23:48
      1
      Mýlite sa. Je to rotujúci rotor, ktorý vytvára fázy 120 stupňov.
  47. Alexander Vasilievich
    #83 Alexander Vasilievich hostia 11. augusta 2018 17:29
    3
    Realizácia myšlienky „získať 3 fázy z jednej“ nie je zlá. V rokoch až do 97. roku, keď boli 3 fázy v súkromných domoch raritou, bolo potrebné nainštalovať taký výkonný nárazník. A ešte viac - v postsovietskom priestore neboli žiadne meniče.
    Fázový posun bol skontrolovaný fázovým meračom a tvar napätia pomocou osciloskopu. Ak sekundárny motor pri menovitej záťaži nespotrebuje viac ako 35% - 40% (čím je nižšia, tým lepšia) je výkon meniča nárazníka (v závislosti od typu elektromotorov. AO alebo AOL atď.), Potom sinusoid nie je zlý a posun v oblasti 120 stupňov (Nezávisí to na kapacite výrobného štítku sekundárneho zariadenia. Menovka a spotreba energie sú rôzne pojmy).
    Ale rovnako; keď pripájate ovládač k vyrovnávacej pamäti, musíte znova vybrať kapacitu kondenzátora fázového posunu. Pretože celkový indukčný odpor celého systému ako celku sa mení a komplexný odpor (impedancia) sa mení. Navyše pri zmene mechanického zaťaženia sa zmenia všetky parametre. A uhol medzi fázami a tvarom napätia a tvarom prúdu (v každej fáze boli nainštalované odpory s nízkym odporom a boli k nim pripojené sondy osciloskopu). Na prvý pohľad nemá fázový uhol v takom systéme „žiadne právo na zmenu“. Vzhľadom k tomu, že je určený dizajnom hlavného ťahača. Celým bodom je kapacita kondenzátora - je nezmenená. Teraz, ak by sa to (kapacita), v závislosti od posunu, „samo“ prispôsobilo do desiatok mikfarád! Ale to je len sen.
    Čo má tento elektromechanický systém najlepšie, je veľká zotrvačná zložka. A to vďaka zabudovanému mechanickému prvku - zotrvačníku. Jedná sa o masívny rotor nárazníkového elektromotora. Znižuje rozbehový prúd sekundárneho elektromotora pri rozbehu (keď je primárny zrýchlený) a vyrovnáva okamžité výkyvy fázového posunu a spotreby prúdu. Toto je inertný elektromechanický stabilizátor.
    Táto možnosť bola preskúmaná, keď je v pase „moc opačne“. To znamená primárny 1 kW. A sekundárny 3 kW. Všetko funguje dokonale a spínací prúd pri spustení sekundárneho média je akceptovaný pre domáce siete. Pretože v čase uvedenia sekundárneho média na trh je primárna už rozptýlená. Spotreba sekundárnej energie by samozrejme nemala byť vyššia ako 35% až 40% primárnej energie. To znamená, že moment zaťaženia musí zodpovedať tejto hodnote. Ale ako to „okom“ doma určiť? Ale to je ďalšia otázka.
    Preto, samozrejme, ak je potrebné trojfázové napätie, ak existuje „voľný“ elektrický motor s výkonom 3 až 6 kW a existuje miesto v dielni alebo v garáži, nezavádzajte ho na „meď“ z dôvodu nevhodnosti jeho použitia. Bude vám stále slúžiť, nie malá služba. Okrem toho je cena meniča mnohokrát vyššia ako cena opísaného spôsobu.
    Upozorním však na ďalší dôležitý faktor v otázke používania elektrických strojov vo všeobecnosti. Sú to skratované vinutia. Prítomnosť najmenej jedného zákruty tak zle zhoršuje parametre, práca, ktorá hovorí o prijateľných výsledkoch, nie je legitímna. Aj keď si ľudia užívajú! A brúsi, melie, vŕtačky, brúsi, rezá, rezá ... Dokonca to varí aj privádzaním domácich trojfázových zváracích strojov s usmerňovačmi diód. A videl som to! Takže otázka nakrátko zatáčok je väčšia pravdepodobnosť, že amatéri dosiahnu ideál. Ich počet by nemal prekročiť určitý limit pre konkrétne typy elektromotorov, ale ako zistiť skraty? Toto je otázka na inú tému.
    Mimochodom. Kúpa drahého invertora a pripojenie k nemu e-mailu.motor s veveričkovými klietkami riskujete, že dostanete správu na doske meniča - CHYBA, NEBEZPEČENSTVO, ANXIETY a ďalšie (záleží na predstavivosti programátora, ktorý napísal program pre menič). Pretože aj v tých najjednoduchších (s výnimkou domácich) meničov existuje schéma na určovanie nevyváženosti fázových prúdov. Táto shemka, počas inicializácie e-mailu. motor, zakazuje meniču dodávať do vinutia plný impulz. A neuvidíte žiadne otáčanie hriadeľa.
  48. Gleb
    #84 Gleb hostia 19. augusta 2018 20:53
    0
    Všetky tieto obvody so štartom trojfázovej fázy z jednofázovej siete nie sú celkom funkčné, buď motor nezískava dynamiku alebo sa točí, ale hrozne bzučí a zahrieva sa a súčasne výrazne stráca energiu. Najlepšia voľba pre náš deň je frekvenčný menič, ktorý je plný na trhu s elektronikou rôznych typov, a tým sa nestratí energia az jednofázovej fázy sa vytvorí normálna trojfázová fáza a rýchlosť sa dá upraviť.
  49. Valery
    #85 Valery hostia 1. októbra 2018 01:42
    2
    Anecdote ..
    Elektrikár zomrel. Babičky blízko verandy na lavičke kvília - ach, koľko mladých ... koľko zasiahol .. ??
    Z davu odpovedali - 380.
  50. Gennady Lopatin
    #86 Gennady Lopatin hostia 25. októbra 2018 09:36
    0
    Namiesto výkonného motora používam trojfázový transformátor, ktorý neumožňuje fázovú nerovnováhu. A nenačíta sieť.

Prečítajte si tiež

Chybové kódy pre práčky