Urob si sám
Hlavné triedy, pokyny, užitočné tipy, recepty.
» » Tri z najspoľahlivejších spôsobov pripojenia vodičov v rozvodnej skrinke
V našich domovoch je stále viac výkonnejších elektrických spotrebičov: kávovary, kanvice, klimatizácia, kotly atď. To všetko výrazne zvyšuje zaťaženie domácej napájacej siete. Prvá vec, ktorá reaguje na zvýšenie prúdu v obvode, je pripojenie vodičov. Najskôr spôsobia požiare, ak nie sú vyrobené vhodným spôsobom. A ak ich je niekoľko, a to aj v uzavretej rozvodnej skrinke, celkové vyrobené teplo sa sčítava a zvyšuje. To znamená, že spojovacia skrinka je obzvlášť dôležitým a zodpovedným uzlom, pokiaľ ide o nosnosť siete.
Tri najspoľahlivejšie spôsoby pripojenia vodičov v rozvodnej skrinke

Poviem vám tri spoľahlivé spôsoby pripojenia vodičov v rozvodnej skrinke, ktoré používam sám a odporúčam ostatným.

Drôtové zváranie


Prvým z hľadiska spoľahlivosti je zváranie drôtom. Vyrába sa špeciálnym zváracím strojom využívajúcim grafitovú alebo volfrámovú elektródu. Vzhľadom na roztavenie kovu vznikajú zmiešavacie štruktúry a drôty sa stávajú jedným. Ak je to možné, použite ho.
Drôtové zváranie

klady:
  • Najspoľahlivejšie spojenie všetkých prezentovaných.
  • Vhodný pre hliníkové a medené drôty.

nevýhody:
  • Vyžaduje špeciálne vybavenie.
  • Časovo náročné a nie vždy použiteľné.

Spájkovacie drôty


Druhým najspoľahlivejším spôsobom pripojenia dvoch alebo viacerých drôtov je spájkovanie. Vyrába sa pomocou konvenčnej spájkovačky s použitím konvenčnej spájky a tavidla používaného v rádiovom inžinierstve. Toto je najdostupnejší spôsob.
Najprv urobte zákrut niekoľko centimetrov a potom ho utesnite po celej dĺžke.
Spájkovacie drôty

klady:
  • Veľmi spoľahlivé spojenie so správnou dĺžkou spájkovaného zákrutu.
  • K dispozícii pre väčšinu domácich majstrov.

nevýhody:
  • Časovo náročné a nie vždy použiteľné.
  • Uplatniteľné iba na medené drôty.


Krimpovacie drôty


Treťou najspoľahlivejšou metódou je krimpovanie drôtov pomocou objímok. Vzhľadom na svoju rýchlosť a spoľahlivosť ho elektrikári často používajú pri ukladaní rozvodov do nových domov.
Krimpovacie drôty

klady:
  • Veľmi rýchle, vytvorenie minimálneho času na vytvorenie spoľahlivého pripojenia.
  • Vhodný pre hliníkové a medené drôty.

nevýhody:
  • Musíte mať špeciálne kliešte a kliešte.

záver


Normálne skrútenie, skrutkové svorky, svorkovnice, čiapky, svorky - podľa môjho názoru nie je elektrikár s 20 ročnými skúsenosťami spoľahlivé spojenie vodičov! Na základe spoľahlivosti chápem, že spojenie je schopné vydržať rovnaký prúd bez nadmerného zahrievania, aké je samotné drôty určené na celé obdobie prevádzky.
Vo svojej práci samozrejme používam terminály VAGO aj zákruty, ale snažím sa to urobiť buď pri svetelnom zapojení, kde maximálny prúd neprekračuje 5 ampérov, alebo v iných príkladoch s nízkym prúdom. Spojenie zariadení s takýmito terminálmi je veľmi pohodlné a rýchle, nie je možné argumentovať.
Teraz veľa ľudí začne argumentovať, že VAGO sú veľmi spoľahliví, ohodnotení na vysoké prúdy 32 A atď. Moja dlhoročná skúsenosť však, žiaľ, tvrdí opak.
Tri najspoľahlivejšie spôsoby pripojenia vodičov v rozvodnej skrinke

Z tohto dôvodu sa dajú tieto tri zlúčeniny uvedené na začiatku použiť av budúcnosti sa nemusíme obávať dôsledkov.

Informatívne video na túto tému


Komentáre (46)
  1. mi
    #1 mi hostia 14. júl 2018 00:25
    9
    A čo musí táto fotografia s vagou povedať? Aké drôty? Ktorý stroj DO? Je to presný WAGO, alebo podobne / rekant / aliexpress? Osobne som mal garáž cez vagón na rok a zváranie, a olgar, a pištoľ a ďalšie malé shushara boli neustále naložené, ale ja som to nevidel) Oh, áno! Všade mám normálne drôty, ale nie táto hanba s fotografiou)
  2. Sergey 66
    #2 Sergey 66 hostia 14. júl 2018 13:29
    7
    Elektrikár s 20 ročnými skúsenosťami, prečítal si PUE, so správne vybranou ochranou, VAG fungujú dobre a keď fungujú handshake, pracujem ako poistky ....
    1. valka
      #3 valka hostia 14. júl 2018 20:21 hod.
      7
      Čítajú niečo! Ale nejdete táboriť! Dajte svoj automobil ešte originálny na záťaž 3 kW a hľadajte nový dom pre seba.
      Vypočujte si iného inteligentného človeka:
  3. Hosť Nikolay
    #4 Hosť Nikolay hostia 14. júla 2018 20:55 hod.
    1
    V mojej praxi bolo zaťaženie 5A umiestnené na aute (sivé) pri 16 A. Spojenie trvalo až rok; svorka sa začala topiť. Tu môžete vyvodiť závery.
    1. AngryBalDman
      #5 AngryBalDman Návštevy 25. júla 2018 19:51
      4
      Nie je potrebné kupovať čínsku WAG. Ak je na pôvodných 16 a vznášate sa po 5 a, neváhajte vzlietnuť a ísť k predajcovi.
  4. Andryukha.
    #6 Andryukha. hostia 15. júla 2018 07:19
    16
    Dobrý zákrut nikdy nezlyhal! Skúsenosti 15 rokov.
  5. popvovka
    #7 popvovka Návštevy 15. júla 2018 08:56
    7
    Ani jeden profesionálny elektrikár nebude používať tieto vozne.
    Aj keď mám 15 - 20 rokov skúseností, krútenie nirazu nesklamalo.
    Mal som dobrú znalosť s viac ako 40 ročnými skúsenosťami, takže som hovoril o najspoľahlivejšom spôsobe skrútenia.
    Dokonca aj Američania dokázali, že je to jeden zo spoľahlivých spôsobov. Skrútenie by malo byť 15 až 20 mm.
    Zváranie je sen. Spájky-spájkovať.
    1. avg
      #8 avg hostia 15. júla 2018 15:32
      2
      Ak to dokázali Američania, potom samozrejme! Američania sú slávni páni a nikdy neklamú! Vždy hovoria správnu vec!
  6. Hosť Sergey
    #9 Hosť Sergey hostia 16. júl 2018 18:50
    9
    Na vrchu urobím 3,5 mm zákrut, naviniem siz a izolujem izolačnú pásku od vlhkosti.
  7. Hosť Vladimir
    #10 Hosť Vladimir hostia 19. júla 2018 09:32
    1
    Vzhľadom na to, že zváranie je najspoľahlivejšou metódou, autor nemá pravdu. Príčinu požiaru vozidla zistite nasledujúcim spôsobom. Ak röntgenová difrakčná analýza ukazuje prítomnosť oxidu medi v medených drôtoch, došlo k skratu. Žiadny oxid medi - podpaľačstvo. Pri zváraní je ochrana taveniny pred kyslíkom pomerne zložitá. Tam bude oxid meďnatý. Okrem toho je možná zóna ovplyvnená teplom - strata pevnosti a ťažnosti. Drôty prúžkujem o 7 cm, pocínujeme, krútime a spájkujeme zliatinou Wood. Nie som profesionálny elektrikár, elektriku robím iba doma. Svorkovnice používam iba na LED svetlá.
    1. Hosť Victor
      #11 Hosť Victor hostia 1. augusta 2018 01:17
      0
      robili zváranie medi v kúpeli s hnedou alebo bórovou grafitovou elektródou, môžete si vyčistiť kefku na elektrický motor vŕtačky alebo bóru, pretože tavidlo nedáva kyslíkovému zváračovi trans 150 W 4,5 - 6,5 V vinutie 4 mm
    2. Hosť Alex
      #12 Hosť Alex hostia 6. augusta 2018 14:15 hod.
      0
      Prečo je na spájkovanie toľko 7 cm (70 mm)? Asi by stačilo 2-3 centimetre.
  8. Hosť Alexander
    #13 Hosť Alexander hostia 19. júla 2018 18:50
    0
    Krútenie na dlhú dobu, ale lacné. Wag je oveľa rýchlejší, ale drahší. Vyberte si vás.
  9. Hosť Alex
    #14 Hosť Alex hostia 19. júla 2018 9:54 hod.
    1
    Laboratórium vynecháva zváranie, spájkovanie a PPE'y - všetko, žiadne vagóny a svorkovnice.
  10. podporovateľ
    #15 podporovateľ hostia 20. júla 2018 08:25
    7
    Jedna vec je jasná, sovietsky medený kábel VVGNG 2 * 2.5 pri bežnom zákrute udržuje elektrický kotol 6kW zapnutý takmer nepretržite, špeciálne nechať náklad prejsť pôvodnými vagónmi, po 5 hodinách, keď sa roztopili, to je všetko. Nie je potrebné nič iné vysvetľovať, a preto je všetko jasné. Vago nie sú navrhnuté na prúd, ktorým môže kábel prechádza, ale teoreticky by mali mať 2-3-násobnú rezervu, ak sa považujú za bezpečné. Je to pre niekoho prospešné a túto myšlienku presadzoval.
    1. Serž
      #16 Serž hostia 1. augusta 2018, 5:38 hod.
      1
      skutočnosť, že máte 2,5 štvorca, má prúd takmer 30 A, je veľmi zlá. A za predpokladu, že máte napäťové relé a napätie neklesne pod 200 V, zmeníte kábel na 6 štvorcov

      A ako chápete, že kábel „drží“? na 2,5 štvorca ste zavesili stroj 32a!
  11. Hosť Oleg
    #17 Hosť Oleg hostia 20. júla 2018 10:51
    1
    A na skrutky?
  12. CCCC
    #18 CCCC hostia 20. júla 2018, 21:21 hod.
    6
    Aký inteligentný človek sledujem ... Všetci elektrikári! = D

    A niekto z vás varil elektrické kanvice, ale prečo použiť „vagi“ na čo?
    A odpoviem vám, po prvé, je to rýchla inštalácia, po druhé, s malým zaťažením, opäť súkromný dom, „vagi“ sú viac ako spoľahlivé, v mojom dome sú všetky spojenia „vagi“ vyrobené, jednorazové a opakovane použiteľné, nie sú tam žiadne problémy, natiahol všetky medené, ľahké, 1,5, 2,5 zásuvky.

    Neoklamajte tak ľudí s ich hlavami, pre brúsky a zváračov robia ďalšie spojenia, ale pre zásuvku so žiarovkou je to „vrtba“. -_-
    1. Hosť Alexander
      #19 Hosť Alexander hostia 27. júla 2018 10:52
      1
      Ja osobne mením všetky zvraty v dome na VAGi. A so mnou sa nič nerozpúšťa.
      1. Hosť Andrey
        #20 Hosť Andrey hostia 15. augusta 2018 09:41
        0
        A VAGI sa neroztopí, v určitom okamihu sa rozsvietia. Krútenie spájkovaním alebo zváraním tavidlom - na dlhú dobu, ale spoľahlivo. VAGI iba pre ľahké alebo dočasné pripojenie.
  13. Vitali
    #21 Vitali hostia 21. júl 2018 19:21
    0
    Nedávno objavil tavidlo na spájkovanie hliníka, hoci som o ňom počul pred 10 rokmi. Hliník je veľmi spájkovaný, zatiaľ som ho ešte neskúšal
    1. Dmitry
      #22 Dmitry hostia 7. augusta 2018 11:10
      0
      Pamätám si, že používam tavidlo f 64, po spájkovaní ho opatrne trením a dobre ho izolujem
  14. michal
    #23 michal hostia 22. júla 2018 16:34
    7
    Ale z mojich štyridsiatich rokov skúseností som prišiel s takým vzorom, ako som opatrnejšie a spoľahlivejšie vytvoril rovnaké spojenia v krabici. Čím ťažšie bude ich neskôr opakovať. A nie tým, že sa budú oxidovať alebo zahrievať, práve podľa zákona o závažnosti musíte zrazu urobiť konštruktívne zmeny.
    1. Hosť Alexander
      #24 Hosť Alexander hostia 5. augusta 2018 07:36
      0
      Presne tak. Ak potrebujete niečo zopakovať, Wagi je najvhodnejšie spojenie.
  15. Hosť Victor
    #25 Hosť Victor hostia 24. júla 2018 11:38
    3
    Ďakujeme za konzultáciu. Ale možno je vaša skúsenosť založená na vašich 20 ročných skúsenostiach, ale nie je to tak. Ja by som vám neveril s elektrikárom v mojom dome. Zváranie kontaktov je podvod za peniaze a nič viac. Vo Fínsku pracujem viac ako 20 rokov ako elektrikár. Auto / ak je správne zostavené / funguje bez problémov. A ak odtiaľ ruky nerastú, takže nie je čo vziať
    1. Hosť Andrey
      #26 Hosť Andrey hostia 15. augusta 2018 09:44
      1
      Pracujú v rozvodnej skrinke? Nude Nude. Buď krútenie spájkovaním alebo krimpovaním. Ten je lepší, ale je potrebný nástroj.
  16. AngryBalDman
    #27 AngryBalDman Návštevy 25. júla 2018 19:46
    5
    WAGa v 32 ampéroch je niečo nové. A záver je tu len jeden - ON X ... krabice sú. Všetko je na tieni, celý rozvádzač je v tieni. , urob to len raz, môžeš sa rozvetviť.
    1. Dmitry
      #28 Dmitry hostia 26. júla 2018 16:20
      0
      Máte pravdu, ak nemáte kôš alebo nemáte čas na uloženie, všetky káblové vedenia sa pokúsia položiť z distribučného bodu (rozvádzač, skrinka, montáž atď.) Do cieľa bez akýchkoľvek spojení. Ak vedenie prepravuje ťažké bremená, potom sa k nemu pripojí (spravidla) bez prerušenia samotného vedenia spojením výstupného vedenia s pripojovacími prvkami typu ZOI alebo 731 (lepšie známym ako „matica“).
      WAGO vo výstupnej skupine je zvrátenosť. Takže niekto nevypočítal dĺžku kábla alebo, ak by sa tak stalo neskôr, preťažil ho, kábel, ktorý spôsobil roztavenie vodičov ...
      Doma, ak máte byt s dvoma alebo tromi spálňami a každá izba má stropné svietidlá s výkonom nepresahujúcim 0,5 kW, WAGO je viac ako opodstatnené. Elektrická inštalácia by sa samozrejme mala vykonávať správne a mali by sa používať vysokokvalitné spotrebné materiály.
  17. Volt.
    #29 Volt. hostia 25. júla 2018 9:57 hod.
    1
    Zhromaždil som všetky káble na VAG, predtým, ako som spájal zákrut (meď), zákrut nezapadal do štandardnej rozvodnej skrinky. Všetci Svagami sa dostali do malej rozvodnej skrinky. Drôty pre zásuvky medené 2,5 - resp. Ľahké 1.5.Prečo sú káble vyhrievané: slabý kontakt, malý prierez drôtu, veľké zaťaženie. V obytnom byte nevykonávam zváračské práce, takže záťaž nie je príliš veľká. 16A - TOTO JE PEAK LOAD (krátkodobé), a nie všetko je vždy zapnuté - hovorím o domácich spotrebičoch kilowattov. Predajca uviedol, že za 1 rok roztaví všetky VAG, otázka zostáva otvorená. Skúšal som skrutkové spoje na hliníkovom jadre - naozaj za rok skrutkové spojenie zoslabuje, respektíve plast začína tečať (iskry skáče, ohrieva spojenie). Na VAG sú oceľové pružinové kontakty, vodiče samotné, prečo vyhrievať ???
  18. Volt.
    #30 Volt. hostia 25. júla 2018 10:26 hod.
    2
    Začal som pochybovať o VAG, ale všetko už bolo zostavené - dúfam, že nebudem musieť vyriešiť sieťovú zásuvku ... Maximum - je tu 2 kV rúra. tiež 2 kV, ohrievač vody. Na krátky čas pravidelne používam perforátor s výkonom 1500 W. Na výstupe sú stroje na 10 A a 25 A. Niečo je napísané veľmi prehnane. V garáži v súkromnom dome (dielňa) - vaga nie je vhodnejšia. V obytnej budove (byte) - prečo nie, záťaž nie je konštantná, periodická, VAG VIAC VHODNE.
  19. Hosť Vladimir
    #31 Hosť Vladimir hostia 26. júla 2018, 4:57 hod.
    0
    Krimpovanie jedného drôtu rukávom - hlúpe !!!!
    1. Hosť Alexander
      #32 Hosť Alexander hostia 27. júla 2018 10:54
      1
      Krimpovať ako na fotografii - všeobecne hlúpe. Takéto zvlnenie musí byť ďalej izolované tak, aby sa nezkratovalo na susednom vodiči.
  20. Hosť Alexander
    #33 Hosť Alexander hostia 27. júla 2018 10:48
    6
    A kde je WAGO? Drôty sú roztavené, nie WAGO. Že nemohli vydržať súčasný. A VAGO to len stál.
    1. Hosť Andrey
      #34 Hosť Andrey hostia 15. augusta 2018 09:49
      0
      Áno, iba izolácia vodičov zhora je normálna. Vyhadzovanie sa začalo presne dotýkať VAGO pri zaťažení. Iba plastový drôt je menej odolný voči teplu ako telo VAGO.
  21. Hosť Sergey
    #35 Hosť Sergey hostia 27. júla 2018 13:00 hod.
    0
    Všetko záleží na účele zapojenia. Pokladanie nového je jedno, ďalšie je resuscitácia starého. V prvom prípade môžete použiť akékoľvek spôsoby pripojenia, ktoré navrhol autor a komentátori. Hlavným cieľom je dodržiavanie bezpečnostných pravidiel a predpisov tak, aby prúdiace oblasti korešpondovali s oblasťou vodičov, VAG, svorkovnicami atď. Obnovenie starých rozvodných skríň, vybudovanie vodičov atď. Si však vyžaduje iné prístupy. Hovoríme o domoch, ktoré sú staršie ako 30 rokov. Zapojenie je väčšinou AL. Existuje meď, ale zriedka. Preto používam iba skrutkové svorky, je veľmi ľahké pripojiť medené a AL, hlavná vec je, že každý drôt spadá pod dve skrutky. K oslabeniu skrutkového spojenia nedôjde, ak utiahnete skrutky zo srdca. (Nie je nič za to, že všetky elektromery sú vybavené svorkovnicami na skrutkách). Zároveň skontrolujte kvalitu samotných svorkovníc, ak kliknú, svorky by sa mali zvoliť aj podľa prúdu a priemeru. otvory
  22. Eduard Kirsanov
    #36 Eduard Kirsanov hostia 1. augusta 2018 12:40
    0
    Nemôžem súhlasiť, že spájkovanie je horšie ako zváranie. Bola nezaslúžene presunutá na druhé miesto. Zváranie iba na špičke zákruty. Tam, v tejto gule, nie je pochýb o tom, aká zmes sa môže vytvoriť pri použití grafitu. A spájkovanie po celej dĺžke zákruty je určite spoľahlivejšie.
    Súhlasím aspoň s rovnakým znamením týchto dvoch metód. Vždy som sám spájal meď.
  23. Sanya
    #37 Sanya hostia 2. augusta 2018 10:04 hod.
    0
    všetky medené káble v zapojení sú dobré bez sťažností
    1. DimMas
      #38 DimMas hostia 3. augusta 2018 11:14 hod.
      0
      Inteligentní elektrikári s mnohoročnými skúsenosťami zhromaždili Screw najrýchlejší a najspoľahlivejší
      1. Hosť Andrew
        #39 Hosť Andrew hostia 15. augusta 2018 09:53
        0
        Dráhy z najspoľahlivejších - skrutky musia byť pravidelne dotiahnuté. Rovnako ako orechy s hájmi v štítoch (v starých). Najspoľahlivejší je skutočne solídny kábel. A tak - krútenie spájkovaním. Meď s hliníkom je možné pripojiť aj po pocínovaní drôtov.
  24. DimMas
    #40 DimMas hostia 3. augusta 2018 11:29 hod.
    1
    Vago sa vôbec nepočíta, vždy zbieram krabice na svorkovniciach.
  25. Dmitry
    #41 Dmitry hostia 7. augusta 2018 10:48
    0
    Pracujem v energetike 22 rokov - vozeň drží už 15 rokov výrobu vo vibračnom zariadení, nie ako zápachový kotol v javiru, keď som videl spálený vozík - keď chytrý chlap do neho vložil nejaké zlé skrútenie 3 drôtov - kúpte si pôvodné a vy budete šťastie)))) vozne pre monolitické potravinové výrobky tu s naším drôtom nežijú dobre po 3 rokoch v dielňach, kde sa miloval vibračné osvetlenie s jednotlivými lampami, ktoré mozgy milovali, spôsobovali sťažnosti, ale normálne žijú s cudzím drôtom a sú to naše pretekárske káble aspoň z edyahi, ale zdá sa, že elektrotechnický žíhaný, ktorý hľadal káble z hľadiska flexibility a hovoril s dodávateľmi - výrobcami, myslím, že mi rozumie, skrutkové spojenie je vo všeobecnosti s týmito káblami otázne - musíte sa natiahnuť a ovládať, spájkovanie je v zásade prijateľnou možnosťou, ale čas sa kráti a tok je potrebné opatrne odstrániť, krimpovať podľa PUE, zvárať - ako zvárač v minulosti - zváranie bez tavidla nepovažujem (s výnimkou kováčstva), ale zákazníkovi sa to páči, cesto sa môže nabíjať - rovnako ako všetky prísavky, ktoré varím, je exkluzívne)))))) ssuzhdat sme špecialisti a zariadení Twist splietanie a Siza obaľuje s vážnou tvárou - to všetko umenie elektroinštalácie))))))
    1. Hosť Sergey
      #42 Hosť Sergey hostia 8. augusta 2018 20:33
      3
      Videli všetci, ako funguje WAGO? - Štrbina v doske, do ktorej sú vložené vodiče, je všetko vtlačené do plastu. Poznáte kontaktnú oblasť ??? Čo do pekla je 25 alebo 32 ampérov? Vagi - iba na "svetlo". Najspoľahlivejšie - zváranie, špička, krútenie a OOP!
    2. Hosť Andrey
      #43 Hosť Andrey hostia 15. augusta 2018 09:56
      0
      Preto by sa malo zvárať tavivom. Borax je skvelá voľba!
  26. Hosť Nikolay
    #44 Hosť Nikolay hostia 6. decembra 2018 11:02
    0
    WAGO iba na osvetlenie.
  27. Hosť Alex
    #45 Hosť Alex hostia 14. decembra 2018 16:10
    0
    Drôt 2,5 mm2 by mal byť chránený strojom 16A a Wago má maximálny limit prúdu dvakrát. Zároveň existuje omnoho viac takýchto zápalných situácií. Zásuvky tiež horia dokonale. Zobrazuje sa však iba WAGO. A čo je na fotografii najzaujímavejšie - všetky káble na ňom spálili. Nie je chybný konkrétny obvod alebo kontakt, ale naraz. A MONTAGER súdil kvapkou plastu zdola a objavil sa. Po prvé, drôt by sa nemal roztaviť. A za druhé, toto rameno ... veľmi krátko obnažilo drôt a upevnilo ho na izoláciu.
  28. Zheka (15 rokov skúseností)
    #46 Zheka (15 rokov skúseností) hostia 25. júla 2019 07:35
    0
    Nikoho neprekvapilo, že na fotografii vo vagóne uviazli 4 biele a 1 modré. úspechy skóre))

Prečítajte si tiež

Chybové kódy pre práčky