DIY fă-o singur
Cursuri magistrale, instrucțiuni, sfaturi utile, rețete
» „„ Zero ”și„ pământ ”: care este diferența fundamentală?
Istoric, s-a întâmplat că în Federația Rusă, precum și în țările vecine, principiul de împământare este utilizat atunci când conductorul neutru este conectat la circuitul de împământare. Mulți oameni pot avea o întrebare „legitimă: dacă sunt în contact unul cu celălalt, atunci de ce să trageți atâtea fire - este suficient să conduci un dublu nucleu peste tot (faza și linie zero) și va fi posibil să se conecteze printr-un nucleu zero! Cu toate acestea, într-o astfel de formulare a întrebării este ascunsă o nuanță tehnică, care transformă această soluție nu doar într-o jucărie inutilă, ci în unele cazuri într-o întreprindere destul de periculoasă.
Zero și pământ, care este diferența fundamentală

Pentru cei care nu pot aștepta, și cărora le place să „privească înapoi”, a priori voi spune „secret” - ideea fundamentală este aceea de a se conecta firul la sol. Opțiunea de conectare a acestora direct în interiorul prizei, conectarea conductorului de împământare (fir galben-verde) la zero (fir albastru), nu va fi adevărată. Un astfel de circuit de împământare va intra în conflict cu cerințele PUE. Drept urmare, nu va exista protecție pentru oameni împotriva șocurilor electrice, în plus, se vor adăuga și mai multe probleme de securitate.
În PUE, fără opțiuni, este prescris fără echivoc care ar trebui să fie conductorul de împământare. Ar trebui să fie un fir continuu, fără elemente de deconectare - relee, siguranțe, întrerupătoare și, să spunem, prin deconectarea fișei electrice de la priză.
Merită încălcat această cerință de bază prevăzută în EMP, iar împiedicarea împotriva protecției fiabile a unei persoane împotriva șocurilor electrice se transformă într-o ficțiune inutilă. Dar problemele în acest sens, după cum arată teoria și practica, nu se termină aici! Dacă încercați în continuare să acordați funcții de împământare firului zero, atunci nu este exclusă posibilitatea ca cazul frigiderului, cuptorului cu microunde sau al altor electrocasnice să fie alimentat. Acest lucru se datorează faptului că un curent electric curge cu o cădere de tensiune corespunzătoare printr-un fir zero, a cărui valoare poate fi determinată prin înmulțirea rezistenței curentului cu indicele de rezistență al conductorului în distanța dintre locația măsurată și punctul de împământare autentic. Mai mult, mărimea unei astfel de tensiuni poate fi caracterizată de zeci de volți, adică poate fi periculoasă pentru oameni (în limită - mortal!).
Zero și pământ, care este diferența fundamentală

Rămâne să tragem câteva concluzii și să punem accent. Care este diferența fundamentală între „zero” și „pământ”? Faptul că fluxurile de curent prin sârma neutră și întrerupătoarele sunt conectate la acesta, sunt aceleași mașini de intrare. Adică, dacă vrem să avem „teren” sub forma unei vene continue, trebuie să:
  • în clădiri de apartamente cu mai multe etaje: conectați-vă la un conductor de pământ special într-un tunel electric;
  • pentru o cabană rezidențială individuală: punctul de conectare ar trebui să fie o mașină automată de intrare, mai precis, firul său zero la intrare, care se întinde prin aer sau prin cablu subteran de la transformatorul de coborâre cel mai aproape de casă, iar secțiunea transversală a firului zero ar trebui să fie de cel puțin zece milimetri pătrați pentru sârmă de cupru și 16 mm2 - pentru miezul de aluminiu (vezi paragraful relevant din PUE).

Orice alt loc din spatele mașinii introductive nu poate fi folosit ca „sol”, prin urmare, nimic nu poate fi considerat ca atare de la lingouri metalice săpate lângă casă până la corpul tabloului electric în sine.
Nu uitați niciodată regulile prevăzute în PSE.Potrivit acestora, ar trebui să fie ghidat de o regulă elementară, dar adevărată: atunci când nu există certitudinea că acest fir este „împământat”, nu ar trebui să conectați nimic, cu excepția unui dispozitiv de curent rezidual de 30 mA, care Funcționează instantaneu, spre deosebire de un întreruptor. Dumnezeu știe să păstreze în siguranță!
Comentarii (144)
  1. Nikolai.
    #1 Nikolai. vizitatori 6 ianuarie 2019 15:57 p.m.
    12
    Este timpul să uiți care sunt împământarea și împământarea. Casele actuale sunt alimentate de un singur fir. Cu alte cuvinte, doar faza intră în casă din scut. Și firele zero ies din apartament în scut și atârnă de tija zero, care „stă” pe firul zero al cablului principal și care, la rândul său, este atârnat pe șurubul de la sol. Totul este. Gândirea mai mult nu este necesară. Aceasta se face pentru a nu fura energie electrică ținând autobuzul la sol separat de circuitul principal.
    Dar chiar și acest cip poate fi ocolit și având setat „autobuzul tău de sol” pentru a atârna toate nodurile de la consumatorii tăi. Dar cum să faci acest lucru este practic imposibil. Va fi necesar să zero toate firele, să pui altele noi, „ale tale”. Cu toate acestea, controloarele încă te vor da seama.
    1. Eugene
      #2 Eugene vizitatori 6 ianuarie 2019 19:51 p.m.
      43
      „E timpul să uiți care sunt împământările și împământările”, chiar ai spus asta?

      există legare la pământ și există împământare, iar în final în acest articol este scris mai multe chestii care explică ceva.
      Voi spune pe scurt că zero este întotdeauna legat la pământ, în casele vechi este legat la pământ și nu există niciun teren în astfel de case, pentru că „buzunarul” a fost întotdeauna salvat pe toate, a fost păcat să extindem firul de la intrare în toate apartamentele, iar acum schema cea mai simplă este terenul este deja împământat în panoul de comandă de la intrare și un teren separat este deja extras din el. Și toată lumea ar fi trebuit să treacă la acest sistem mult timp !!! la fel ca de obicei, economiile de rahat nu permit tuturor oamenilor să utilizeze aparate electrocasnice importate în mod normal, pentru că ea mereu !! ai nevoie de teren !! , iar noi suntem pe jumătate în buzunar și folosim avantajele civilizației occidentale.
      1. GoldenEye
        #3 GoldenEye vizitatori 7 ianuarie 2019 14:50
        20
        Dragă, am folosit beneficiile civilizației. chiar până la mijlocul secolului 19. și acum recoltăm roadele imoralității și degradării complete a umanității
      2. boris
        #4 boris vizitatori 9 ianuarie 2019 10:55
        12
        Când a apărut RCD-ul nostru? De atunci, a fost nevoie de un al treilea fir. Acesta este anii 90. Absența celui de-al treilea fir nu reprezintă o economie de „lopată”, aceasta este o cheltuială teoretic inacceptabilă de metale neferoase. În ce scopuri aveți nevoie de un al treilea fir? Crezi că pretutindeni în lume este fundamentată neutralitatea? Și dacă liniar 220, da într-un triunghi? În Statele Unite, în general, în sectorul gospodăriei, alimentele au fost furnizate de către „porcul”, și de mult timp. Încercați să lucrați cu aparate electrocasnice utilizate în Japonia sau în SUA, mai ales dacă sunteți alimentat din punctul central al aceluiași „porc”.
      3. RRR
        #5 RRR vizitatori 9 ianuarie 2019 13:59 p.m.
        12
        Scrii prostii, neînțelegând esența problemei. Nu induceți în eroare oamenii
      4. crocodil
        #6 crocodil vizitatori 13 ianuarie 2019 03:32
        28
        Scoop este un instrument bun pentru curățarea gunoiului. Din păcate, nu-mi imaginez ce fel de gunoi este necesar pentru a îndepărta gunoiul din cap.
    2. Manolis
      #7 Manolis vizitatori 6 ianuarie 2019 8:49 p.m.
      1
      Luați plus de pe scut și nu vă duceți în casă și un minus cu
      1. Invitat Vlad
        #8 Invitat Vlad vizitatori 9 ianuarie 2019 01:28 a.m.
        18
        Un alt „meșter” a cărui casă este alimentată de tensiune constantă. Plus și minus în circuitele de curent continuu. Casa are curent alternativ. Zero și Faza.
        1. zoaie
          #9 zoaie vizitatori 14 ianuarie 2019 18:53
          4
          Casa are curent alternativ, 3 faze, cu o deplasare la un unghi de 120 de grade (total 380 volți), iar în centru este zero, care este, în esență, un autobuz încrucișat. Diferența dintre acest autobuz și oricare dintre faze dă 220 (230) volți.
      2. Vladmir
        #10 Vladmir vizitatori 15 ianuarie 2019 11:09 a.m.
        1
        bine tu .... oh ce dens!
      3. vano55
        #11 vano55 Vizitatori 1 martie 2019 20:35
        1
        Unde ai găsit (+) în AC?
    3. Mitya
      #12 Mitya vizitatori 10 ianuarie 2019 3:39 p.m.
      13
      PUE nu-i pasă de finanțe - acesta nu este obiectivul lui, ci al lui - nesiguranța. Doar un exemplu: dacă 0 se întrerupe, atunci cu un pământ scurt, cazul (să zicem frigiderul) este sub tensiune nu mai mult, nu mai puțin de 220V !!!
      1. Andronus
        #13 Andronus vizitatori 13 ianuarie 2019 20:10
        0
        Tensiunea se numește diferența de potențial la capetele conductorului, iar datorită rezistenței consumatorului (frigiderului), diferența scade, iar puterea va fi de 100 nu mai mult de 100.
        1. Musafir Alexandru
          #14 Musafir Alexandru vizitatori 23 ianuarie 2019 00:27
          5
          Suficient pentru a arunca patinele și 100 V
      2. Juan
        #15 Juan vizitatori 21 ianuarie 2019 3:00 p.m.
        4
        Pentru ca carcasa frigiderului să fie energizată, mai întâi trebuie să efectuați această tensiune la carcasă sau să traversați izolația și să conectați motorul compresorului atât de viclean încât defecțiunea merge la carcasa
      3. marca
        #16 marca vizitatori 7 martie 2019 11:12 p.m.
        0
        Tocmai în PUE se prescrie ca carcasa frigiderului (dispozitiv electric cu dublă izolație) să nu necesite zero.
    4. Musafir Michael
      #17 Musafir Michael vizitatori 12 ianuarie 2019 17:50
      2
      pentru a fura după cum sugerați, trebuie să deschideți sigiliul pe contor și să schimbați 0 și faza și acest lucru este ușor de determinat, deoarece contorul va sta, dacă decideți să schimbați faza și să rotiți contorul în sens invers, este eficient doar pe mecanica pură. sisteme electronice, care sunt optocuple sau senzori de-a lungul tamburului, direcția de rotație în general
    5. Ruslan
      #18 Ruslan vizitatori 26 ianuarie 2019 11:39 a.m.
      2
      Nikolay, în mod clar, nu sunteți un specialist în industria energiei electrice, prin urmare, vă rog, nu faceți un gag și nu înșelați oamenii obișnuiți!
    6. Musafir Alex
      #19 Musafir Alex vizitatori 2 martie 2019 11:31 p.m.
      0
      Dacă nu înțelegeți nimic în domeniul ingineriei electrice, atunci nu scrieți nimic, pentru că prin prostiile dvs. expuneți oamenii la pericol de murire. A fost necesar să scriem așa ceva - „numai faza intră în casă din scut”!
      Atunci pur și simplu prostii complete. Într-o clădire de apartamente într-o cămăruță, sunt așezate trei conductoare de fază, unul zero, o împământare. În aparatul de comandă (panoul de distribuție a intrării), firele neutre și cele de masă sunt conectate la diferite autobuze, între care este instalat un jumper (!), Deoarece zero la intrare trebuie re-legat la pământ, ceea ce se realizează prin conectarea circuitului local de masă al acestei clădiri la autobuzul la sol. Pentru casele private, principiul este același: zero la intrare trebuie reîncadrat, adică. conectat la bucla locală (pentru această casă), începând din acest punct, conductoarele de lucru zero și de protecție trebuie să fie strict separate în toate părțile circuitului.
  2. Egor
    #20 Egor vizitatori 6 ianuarie 2019 18:28
    74
    Autorul încearcă să dezvăluie un subiect despre care habar nu are. Se referă la PUE, dar el, se pare, nu s-a uitat în ele. Nu are idee cât diferă legarea la sol și împământarea. Unde se folosește împământarea și unde este împământarea? În general, mizeria autorului în cap a luat un subiect în care nu era competent.
    1. Juric
      #21 Juric vizitatori 8 ianuarie 2019 9:49 p.m.
      10
      5+. Sunt total de acord.
    2. Materialul seminal
      #22 Materialul seminal vizitatori 9 ianuarie 2019 10:05 a.m.
      8
      Sunt total de acord. Autorul articolului nu a înțeles subiectul. În general, astfel de lucruri, în special în ceea ce privește electricienii, ar trebui să fie scrise de oameni cu pregătire tehnică.
      1. Musafir Alexandru
        #23 Musafir Alexandru vizitatori 9 ianuarie 2019 19:44
        7
        Chiar și prezența învățământului superior într-o specialitate nu oferă întotdeauna dreptul de a exprima opinia unuia. Aveam un șef al magazinului de energie electrică la întreprinderea noastră, care era foarte mândru că a luat parte la construcția (nu la construcții, dar se pare că a pus în funcțiune) un fel de centrală nucleară din Iran. Deci, el nu a auzit că există conceptul de „tensiune tactilă”, dar acest concept este prezent fie în PTB, fie în Regulile de instalare electrică undeva în apropierea conceptului de „tensiune de pas”. Și a funcționat bine.Și soția mea, absolventă a MVTU im. Bauman, un inginer electric de calificare atunci când scria o diplomă a calculat ceva precum rezistența dispozitivului de împământare. Dar era puțin probabil să poată explica acest lucru peste câțiva ani, dar ea a ajuns la funcția de inginer principal la institutul de cercetare. Deci nu este necesar să știm multe lucruri deloc. Trebuie doar să faci în funcție de proiect, iar designerii ar trebui să cunoască regulile și trebuie să le urmeze.
        1. Ruslan
          #24 Ruslan vizitatori 26 ianuarie 2019 11:47
          2
          O poziție înaltă nu este întotdeauna un indicator al cunoștințelor și inteligenței - mulțumim pentru confirmarea acestui lucru cu exemplul șefului și al propriei soții!
  3. Pavel Petrovici
    #25 Pavel Petrovici vizitatori 6 ianuarie 2019 18:32
    36
    Băieți. Iar cel care a scris acest articol și mulți comentatori habar nu au despre ce scriu. Mai întâi trebuie să vă calificați cel puțin pentru grupa III pentru siguranța electrică, apoi scrieți ceva. Nu există alte concepte în inginerie electrică și siguranță electrică, altele decât cele scrise în reguli !!!
  4. Sanya
    #26 Sanya vizitatori 6 ianuarie 2019 18:44
    2
    totul este doar distractiv, desigur securitatea este o afacere importantă, dar nu trebuie să ne gândim că bunicii noștri erau mai noroi decât noi, chiar acum, în majoritatea caselor private, nu există niciun zero real, este conectat la zero la primul suport și intră în casă prin două fire, despre ce vorbesc sunt despre cuvinte frumoase despre cum ar trebui să fie ca orice în țara noastră
  5. Gregory
    #27 Gregory vizitatori 6 ianuarie 2019 18:45
    1
    Nu înțeleg un lucru, curentul alternează, adică zero și faza trebuie să schimbe locurile. Adică dacă curentul curge într-o direcție, atunci în cealaltă. Și zero nu este zero deloc 1/25 sec. Ce înțeleg greșit?
    1. Musafir Alex
      #28 Musafir Alex vizitatori 6 ianuarie 2019 9:20 p.m.
      8
      Nu înțelegeți asta. Nimeni nu schimbă locurile acolo. Zero - este zero, iar nivelul tensiunii de pe al doilea fir (fază) se modifică relativ la zero. Asta este mai mult decât el, apoi mai puțin. Ei bine, într-un mod simplu.
      1. Den kol
        #29 Den kol Vizitatori 8 ianuarie 2019 12:39 a.m.
        0
        Nimic nu este clar.
        1. Invitat Vladimir
          #30 Invitat Vladimir vizitatori 15 ianuarie 2019 11:16
          3
          Ei bine, de exemplu, credem că fundul de sticlă este zero, tensiunea maximă tăiată maximă încă nu pot să râd ... să mă gândesc la întrebările tale stupide
      2. Invitat Vlad
        #31 Invitat Vlad vizitatori 9 ianuarie 2019 01:35
        1
        Ce nivel de tensiune se schimbă? Luați un voltmetru și măsurați. Între zero și faza 220 volți, între cele două faze 380 volți. Nu freca prostii.
        1. Invitat Vladimir
          #32 Invitat Vladimir vizitatori 9 ianuarie 2019 2:02 p.m.
          1
          Yyy. Valoarea amplitudinii este modul în care se schimbă. Și nifiga nu este 220 și nu 380 V. Dar cea actuală, da, așa cum am spus, aproape că este.
        2. Musafir Alexandru
          #33 Musafir Alexandru vizitatori 13 ianuarie 2019 20:08
          1
          Și dacă în loc de voltmetru luați un osciloscop?
        3. Andronus
          #34 Andronus vizitatori 13 ianuarie 2019 20:15
          0
          Da, nu tensiunea se schimbă, ci potențialul
    2. Invitat Vlad
      #35 Invitat Vlad vizitatori 9 ianuarie 2019
      5
      În curent alternativ)))) faza și zero nu schimbă locurile, dar faza merge de-a lungul unui sinusoid cu o frecvență de oscilație de 50 de ori pe secundă. Care este frecvența curentă auzită? Este desemnat în Hertz. În rețea avem o frecvență de 50 Hz și o tensiune de 220 volți, în SUA și Europa, o frecvență de 60 Hz și o tensiune de 127 volți.
      1. Nikolay Polozok
        #36 Nikolay Polozok vizitatori 9 ianuarie 2019 09:19
        2
        În SUA, 110V 60 Hz în prize, iar în Europa 230V 60Hz.
      2. Andrew
        #37 Andrew vizitatori 9 ianuarie 2019 10:32 p.m.
        1
        Oh! Acesta este un comentariu sensibil, nu bla bla, undeva aproape de adevărat)
    3. Invitat Sergey
      #38 Invitat Sergey vizitatori 14 ianuarie 2019 00:10
      1
      Dacă există doar două fire, atunci înțelegeți corect, înainte și înapoi, la fiecare a doua de 50 de ori și nu există nicio direcție, firele sunt egale. Dar în viața reală există un al treilea conductor - pământ (bine, sau capacitatea statică a corpului), și aici este întotdeauna zero în raport cu acesta, iar tensiunea de fază alternează.
  6. Invitat Sergey
    #39 Invitat Sergey vizitatori 6 ianuarie 2019 18:49
    1
    La alimentarea cu impulsuri, în special un computer, atunci când folosiți prizele Euro, tensiunea este împărțită de condensatoare, al căror punct de mijloc este conectat la sol și 220 sunt furnizate condensatorilor înșiși prin pod. Acest lucru va fi corect dacă tensiunile sunt distribuite între zero și jumătate din divizor. Pământ, care în principiu este 0 și numai cu un dezechilibru de fază atinge mai multe volți. iar pe celălalt umăr este totul altceva de la 314V?
    1. Invitat Vlad
      #40 Invitat Vlad vizitatori 9 ianuarie 2019, 01:38 a.m.
      9
      Condensatorul NICIODATĂ a împărțit niciodată tensiunea. De unde obții toate astea? Condensatoarele sunt proiectate pentru a netezi ondularea din sursa de alimentare.
      1. RRR
        #41 RRR vizitatori 9 ianuarie 2019 2:01 p.m.
        4
        Și cu siguranță nu ați auzit despre divizorul de tensiune capacitiv
      2. Andrew
        #42 Andrew vizitatori 9 ianuarie 2019 10:35 p.m.
        0
        Răspunsul exact și corect) În opinia mea, acel tovarăș era „puțin confuz” în alimentarea cu energie electrică.
  7. Ivan Gennadievici Gordienko
    #43 Ivan Gennadievici Gordienko vizitatori 6 ianuarie 2019 19:04 p.m.
    11
    Hmm, electricieni s-au adunat! Studiați PUE și studiați cu atenție de ce aveți nevoie de împământare de protecție! Metoda TN-S Timpul până la îngropare
    1. Invitat Vlad
      #44 Invitat Vlad vizitatori 9 ianuarie 2019 01:39
      3
      Cu mult timp în urmă, TN-S-C a fost aplicat
    2. Invitat Victor
      #45 Invitat Victor vizitatori 9 ianuarie 2019 6:33 a.m.
      6
      Dragă, dar nu ai încurcat nimic, TN-S? Poate TN-C?
  8. Invitat Sergey
    #46 Invitat Sergey vizitatori 6 ianuarie 2019 19:14
    2
    judecând după schema ta, ce te împiedică să iei terenul înainte de ouzo sau contactul de deschidere către ouzo singur?))))) sau nu sunt un nebun sau să schiezi pe asfalt
    1. Musafir Alex
      #47 Musafir Alex vizitatori 11 ianuarie 2019 14:09 p.m.
      16
      În lipsa mea de experiență (abia încep să lucrez ca electrician), în 2004, am făcut exact asta. Și aproape că mi-am ars propriul apartament. Această imagine este încă în fața ochilor mei, deși au trecut atâția ani ...
      Am locuit atunci în vechea fundație, construită în anii 30 (o casă de lemn, tencuită în interior). Și am avut blocajele obișnuite de trafic (sau mai bine zis, unul, pe „fază”). În acea perioadă, lucram ca electrician de un an și jumătate, credeam că știu totul și pot face asta, „sunt un jet” și toate astea. Am decis să pun „prize cu euro” în bucătărie și, în același timp, să schimb dopurile în mașini automate și am pus un RCD (deoarece am echipat un duș cu un încălzitor cu apă curgătoare, în același timp cu înlocuirea cablurilor din bucătărie (pentru cei care nu știu, în acele case vechi există „beneficii similare ale civilizației”). nu a existat nicio reproducere, ei înșiși toți au „terminat”))). Ei bine, am pus RCD, mașini, am împărțit liniile în bucătărie și în camere ... Am pus conductorul de împământare de la „prizele Euro” și încălzitorul de apă curgător la intrarea RCD, sub un terminal cu un fir zero de la contor. Și „pentru fiabilitate”, am pus o pereche răsucită de fire de 1,5 „pătrate” sub același terminal (la naiba, este ridicol pentru mine, din cauza faptului că scriam și apoi „mă zgâlțâiam”) și l-am conectat la celălalt capăt cu ... o baterie de încălzire în bucătărie și chiar a atașat o tavă de duș. Am verificat cu o „lampă de control” că RCD funcționa (exista suficient curent de scurgere), în ceea ce privește bateria, paleta și „faza”, RCD-ul funcționa corect, „toată lumea era fericită, toată lumea„ râdea ”... Exact până când„ tunetul s-a izbit ” ": în zona noastră a orașului a lansat o furtună construcție, toate casele vechi s-au dus la demolare (inclusiv a mea după ceva timp), zona a început să se reconstruiască, noi zgârie-nori, totul. Și într-o sâmbătă seara, constructorii au reușit să întrerupă cablul furnizat de casa noastră de la TP. Stăpânul lor a alergat cu o echipă de muncitori, i-au asigurat pe toți că, spun ei, acum vor arunca o colibă ​​temporară pentru casă de pe șantier, iar în zilele săptămânii vor restaura totul împreună cu rețelarii. Au deconectat cablul deteriorat de la dulapul de deschidere al casei noastre, l-au conectat pe alții, l-au alimentat de la șantier ... Da, dar, se pare, au ales secțiunea greșită a schimbării lor. Deși casa este veche, cu 8 apartamente, echipamentul este modern, încărcătura este decentă ... În acel moment, fumam în bucătărie. La început lumina a pornit. Timp de trei secunde. Apoi a apărut un al doilea desen, conform căruia lămpile abia ardeau. După aceea, s-au aprins foarte tare timp de câteva secunde și au ieșit și o crăpătură groaznică a venit de pe coridorul nostru. Saltem afară și vedem cum blatul nostru arde cu o flacără deschisă, dar nu bolnav! Și deasupra tejghelului se află un mezzanin (din lemn), în jurul sunt tapeturi vechi uscate, lângă dreapta este o bandă proaspăt vopsită a ușii din față ... Și toate acestea deja aprind focul și mult fum în întregul apartament. Literal în câteva secunde ... Dacă nu am fi acasă la acel moment, un ambas ar veni în toată casa, nu doar la noi. Au umplut totul cu apă din ceainic și căni, s-au repezit în stradă, au strigat constructorilor, ca să nu se aprindă nimic. Totul este în șoc, ce dracu ...!? .. Domnul a fugit ... A ventilat apartamentul de fum, du-te acasă ...Că firul meu care s-a dus la bateria de încălzire și tava de duș „pământ” tocmai s-a topit pe întreaga sa lungime ... Am deschis o cutie de plastic într-una de sooty, unde RCD-urile cu dispozitive automate stăteau, totul era zburat, dar este cam viu. El a aruncat toate venele „pământului” de la intrarea UZO sub supravegherea superintendentului care avea suspiciuni că furam energie electrică (deși nu a fost așa, pentru că era „egalizarea potențialului făcut prin…”) ... Constructorii au târât cablul cu vene ale unei secțiuni transversale mai mari și hrănite casa, fără incidente. Când șocul a trecut, recunoașterea erorii a venit. Trucul este că mulți oameni uită (inclusiv eu în acel moment) că în țara noastră sectorul rezidențial (și nu numai) este alimentat de trei faze folosind un conductor neutru. Și dacă sarcina în faze nu este uniformă (iar în sectorul rezidențial acest lucru este întotdeauna cazul), atunci curentul începe să curgă în firul neutru și săriturile de tensiune (le explic simplu) - tensiunea scade pe faza supraîncărcată, pe faza supraîncărcată sare (apare dezechilibru de fază). Și dacă conductorul neutru are un contact slab cu neutrul, sau o secțiune transversală slabă, atunci la o sarcină bună, se arde la xp ..., ceea ce s-a întâmplat în cele din urmă: la început (conform constructorilor) a ars zero de la ei și după câteva secunde mi-a izbucnit mintea. în apartament, pentru că pentru toate cele opt apartamente, inclusiv a mea, firul „lichid” conectat la bateria de încălzire și pus la intrarea RCD a devenit firul zero ... Prin urmare, tovarăși, aflați din greșelile celorlalți. Ele pot deveni (Doamne ferește!) Fatale ...
      Acum locuim de multă vreme într-o clădire nouă, am refăcut renovarea apartamentului municipal în timpul relocării, împreună cu un electrician, am pus un releu de tensiune (USM) în panoul apartamentului, ceea ce ne-a salvat deja de majorat. Mulți sunt surprinși - de ce ai nevoie de UZM într-o clădire nouă, pentru că toată cablarea este modernă și nouă? Din nou o greșeală! Am da, totul este nou. Și casa este conectată la TP, construită în anii 80. Și întregul sistem de alimentare cu energie ar trebui să fie întotdeauna considerat într-un complex, „de la și până la”, ca un întreg întreg. Și dacă un loc al acestui „întreg” este „îngust”, atunci este mai bine să-l joci în siguranță, pentru ca mai târziu să nu fie extrem de dureros, cu atât mai mult, după cum am scris mai sus, scanarea cu ultrasunete a funcționat deja de mai multe ori. Și într-o clădire nouă învecinată, în timp ce sudați într-unul dintre apartamente, zero pe unul dintre ascensorii încă ars (nu știu detaliile exacte), iar Codul nostru penal a avut o mulțime de procese de la proprietarii de apartamente cu aparate arse ...
      1. Juan
        #48 Juan vizitatori 21 ianuarie 2019 15:05 p.m.
        1
        pentru a înghiți fazele create de generatorul centralei electrice, trebuie să aruncați încărcătura în regiunea de 10% din puterea generată .. ce echipament aveți în casă, există un hipermarket?
      2. oaspete
        #49 oaspete vizitatori 25 ianuarie 2019 3:40 p.m.
        1
        L-am citit, nu prea leneș. Leo Tolstoi și Fyodor Mikhailovici Dostoievski se țin pe margine
  9. Invitat Vladimir
    #50 Invitat Vladimir vizitatori 6 ianuarie 2019 19:41
    12
    Ar fi mai bine să scrii dacă este atât de inteligent cum să distingi sârma neutră de sârmă la sol în cablul cu trei nuclee, unde toate firele au aceeași culoare de izolație. Acestea au fost amplasate în mai multe apartamente pentru sobe electrice la începutul anilor 80
    1. Invitat Sergey
      #51 Invitat Sergey vizitatori 14 ianuarie 2019 00:16
      3
      Găsiți unde este atașată a doua coadă. Sau tăiați energia electrică din casă - împământarea nu este ruptă de comutator, astfel încât va exista un mic vârf pe zero, iar pe pământ - nu va exista.
  10. Vaik
    #52 Vaik vizitatori 6 ianuarie 2019 19:47 p.m.
    5
    REȚEA 0,4 kV cu neutru împământat mort. Nu există nicio diferență de teren, zero. Nu induceți în eroare oamenii
    1. Invitat Vlad
      #53 Invitat Vlad vizitatori 9 ianuarie 2019 01:43
      4
      Există o diferență. Ce este un neutru împământat? Unde se combină zero și pământ? La sub-stația sau în tabloul de comandă al ASU și, așa cum este scris corect în același capitol 7, re-combinarea zero și a conductorului de protecție zero în timpul distribuției de energie este strict interzisă !!!
  11. Konstantin Egorov
    #54 Konstantin Egorov Vizitatori 6 ianuarie 2019 20:50
    2
    Întrebare.
    Cottage. Nucleu cu două fire la ieșire. Poziția zero și faza la cuiburi sunt determinate în mod unic. A treia priză a prizei a rămas deocamdată vacantă.
    O mașină de spălat este instalată pe stradă printr-un dop standard, este instalată pe stradă pe un pantof de beton, într-o cabină acoperită din toate părțile.
    Mașina în această stare este verificată pentru funcționare de trei bețișoare. Totul merge ca de obicei.
    În continuare.
    De când prietenul meu din copilărie, în 2007, a murit într-o căsuță similară din cauza șocurilor electrice prin clădirea stației de pompare, există o dorință naturală de a pune la sol mașina de spălat.
    Sârmă galben-verde (împământare) a fișei „inelelor” cu testerul de pe carcasă.
    Iau un știft de 3,5 m de la o conductă de apă, îl conduc în pământ și îl atașez de contactul liber (galben-verde) al prizei.
    Conectez fișa mașinii. Normal.
    Pornesc mașina pentru a mă pregăti. Reacția este normală. Toți indicatorii sunt normali.
    Apas butonul Start pe masina de spalat.
    Protecția de alimentare conectată la priză este eliminată.
    Zăvorul pentru zăvorul ușii este rupt.
    Și cel mai important lucru.
    A ucis placa de bază a mașinii de spălat.
    **************************
    Întrebare.
    Ce s-a făcut greșit?
    1. Andrew
      #55 Andrew vizitatori 6 ianuarie 2019 11:37 p.m.
      0
      uitat de ouzo
    2. potențial
      #56 potențial vizitatori 7 ianuarie 2019 06:17
      5
      Între prizele dvs. și stația de alimentare sunt cabluri și fire de diferite secțiuni și contoare (pot atinge 500 de metri). Acestea sunt interconectate în același mod în moduri diferite, printr-un șurub (la contoare, mașini automate, inserții fuzibile), răsuciri în cablaj și pe ramurile suporturilor. Cablurile și firele au o rezistență specifică, cu cât contorul este mai mare, cu atât rezistența este mai mare. Conexiunile - șuruburile, răsucirea, perforațiile, au o rezistență de tranziție, mici, dar cu cât conexiunile se realizează din ce în ce mai rău, cu atât rezistența este mai mare. Rezistența generală a rețelei dvs. de la stația de alimentare la stații poate fi destul de decentă. Apoi, zero în casa ta în raport cu stația zero nu mai este zero. La substație, zero este „plantat” pe pământ, dar nu în casă. Există un potențial între zero și pământ. Să fie de 9-10 volți. Mașina de spălat este întotdeauna udă din interior, acolo este elementul de control „trăit” pe carcasă
      1. jonpirat
        #57 jonpirat vizitatori 7 ianuarie 2019 17:49 p.m.
        2
        Se pare că este numită „buclă la sol” .diferența de potențial dintre legarea la pământ a consumatorilor îndepărtați
      2. Anton
        #58 Anton vizitatori 28 ianuarie 2019 3:30 p.m.
        0
        Pământ-la-pământ - discordie.
        Ciocanit corespunzător în pământ, știftul trebuie să indice 28-40 ohmi cu un „zero”. Valoarea de lucru este de 29 ohmi. Dar, este permis 40 ohmi. De obicei, un ac nu va oferi o astfel de rezistență. Trei țevi metalice sunt înfundate, câte trei metri fiecare. În formă de triunghi, cu latura de 1 metru. Sunt conectate între ele și de la ele conduc „pământul”. În cazul meu, s-au dovedit 35 ohmi. Deja ne-am salvat viețile, probabil când cablul de încălzire pentru apă s-a rupt și faza a căzut în apă. Mașina automată diferențială a funcționat clar. Și, până când cablul a fost înlocuit, mașina a stat fermă pe cont propriu, fără să se pornească.
    3. Musafir Valery
      #59 Musafir Valery vizitatori 7 ianuarie 2019 07:53 AM
      11
      Ați avut deja o scurgere a carcasei, se pare că motorul sau tenu, și așa este
    4. Anatoly Afanasyev
      #60 Anatoly Afanasyev vizitatori 7 ianuarie 2019 17:08 p.m.
      4
      Dacă aveți o linie aeriană cu două fire cu un zero și o fază potrivită pentru cabana dvs., iar „Zero” este ca un zero făcut, împământat fie pe stâlpul dvs. sau la cel mai apropiat de dvs., atunci trebuie să conectați acest contact galben-verde al orificiului de ieșire la firul neutru. la intrarea în cabană. Dar să vă conectați fără greș la intrare, respectiv LA UZO. Cu alte cuvinte, potențialul firului neutru și al firului de masă trebuie să fie echilibrat de fapt.
      Dacă mai aveți o pungă la intrarea în cabană, care direct la intrare (chiar și la contor și la RCD) rupe simultan atât zero cât și faza, atunci trebuie să conectați conductorul de împământare cu zero după această pungă.
      Cu alte cuvinte: firul zero potrivit pentru cabana dvs. va fi PEN, iar după această geantă veți avea deja două fire: N și PE.
    5. Guest Dmitry
      #61 Guest Dmitry vizitatori 7 ianuarie 2019 11:31 p.m.
      4
      Nu are niciun sens să efectuați legarea la pământ în acest fel ... Asta provine dintr-o neînțelegere a electricianului ... A fost optim să instalați un RCD ... Și cel mai probabil mașina de spălat și-a depășit propria - un fel de jamb intern ...
    6. salcie
      #62 salcie vizitatori 8 ianuarie 2019 3:04 p.m.
      0
      Nu este așa. Nu este nevoie să împământați mașina. Mașina modernă are 2 grade de protecție.A lovit masa masinii sovietice, dar nu ar trebui. Nu este necesar să îl împământați.
    7. Andrew
      #63 Andrew vizitatori 9 ianuarie 2019 11:05 p.m.
      5
      Se pare că Konstantin, condensatorul era în scurgere. Fără pământ, deși nu a agitat curentul, a fost deja în defecțiune. De îndată ce pământul a fost atârnat, curentul natural pe calea cea mai mică rezistență este scurt. Nu știu ce marcă a fost mașina de spălat, dar Câteva dintre ele nu erau deloc, am văzut că MINUS OF THE Board stătea pe masă ... Asta m-a denaturat ușor ... dar nu am vrut să înțeleg complexitatea circuitului și sursa de alimentare a plăcilor și Apoi m-am gândit că inginerii știu mai bine, dar au remarcat consecințele unui astfel de circuit, la fel ca în cazul tău .. Condensatorul care stătea în circuitul motorului imediat ce a sosit comanda Start, a avut loc o defecțiune. Au ars masina de scris, dar cred că s-au salvat pe ei înșiși și pe rudele lor, pentru că în operațiunea viitoare, faza va cădea mai devreme sau mai târziu pe un caz neîntemeiat, iar cine atinge mașina de scris ... Dumnezeu să interzică nimănui.
    8. Juan
      #64 Juan vizitatori 21 ianuarie 2019 15:08 p.m.
      0
      și de ce într-o astfel de situație pur și simplu nu împământați direct corpul mașinii? De ce să vină cu scheme ale căror lucrări trebuie să treacă mai întâi testele de instrumentare?
  12. Vasya
    #65 Vasya vizitatori 7 ianuarie 2019 1:46 p.m.
    0
    Autorul a citit PUE-ul, explicând clar modul în care PEN este împărțit pe calea ferată GZSh și cum se face re-împământarea. Purtat peste cei care ciocnesc conductele. Reamplasarea este realizată de trei electrozi cu o lungime de 3 m acși la o distanță de 2m și interconectați de o bandă de 40x4 prin sudare. Ca electrozi, se utilizează armarea cu un diametru de 14 mm; este deviată către GZSh cu un fir de oțel cu diametrul de 6 mm; PEN (0) este alimentat și de la linie. Cu GZSh pleacă N (0) și PE (pământ). Pentru casele private.
    1. Musafir Alexandru
      #66 Musafir Alexandru vizitatori 8 ianuarie 2019 14:42 p.m.
      6
      Undeva, o singură țeavă este suficientă, dar undeva 10 nu este suficient, depinde de sol, pentru re-împământare este necesar să se respecte cel mult 30 ohmi.
    2. Invitat Vlad
      #67 Invitat Vlad vizitatori 9 ianuarie 2019 01:50 a.m.
      1
      Vasya, unde ai văzut școala în casele private? ))) Nu confundați legarea la pământ locală și autobuzul GZSh în punctele de distribuție din plăcile de intrare sau scoase de un autobuz separat în afara scutului.
  13. Quirky Orc
    #68 Quirky Orc vizitatori 7 ianuarie 2019 2:01 p.m.
    1
    când faza zero
    nu există certitudinea că acest fir particular este „împământat”; nu trebuie să conectați nimic la acesta, cu excepția unui dispozitiv de curent rezidual de 30 mA (RCD), care funcționează instantaneu, spre deosebire de întreruptorul

    Încercați cu astfel de cunoștințe în supravegherea tehnică de stat pe grupul de admitere pentru a trece.
  14. maximă
    #69 maximă vizitatori 7 ianuarie 2019 3:38 p.m.
    2
    De fapt, conform PUE, o dată dacă nu există un pământ separat și neutrul este împământat, atunci ieșirea neutră este permisă la pământul de ieșire.
    1. Invitat Vlad
      #70 Invitat Vlad vizitatori 9 ianuarie 2019 01:52 AM
      3
      NU este permisă combinarea din nou a conductorului de funcționare zero și zero de-a lungul distribuției de energie. NU pot fi combinate la puncte de desfacere.
  15. jonpirat
    #71 jonpirat vizitatori 7 ianuarie 2019 17:45
    1
    De multă vreme vreau să fac pământ în casă. Cine știe, spune-mi că poți folosi grămezi cu șurub pentru asta? 8 bucăți în fundație.Toate sunt sudate cu un canal. Deci cred că șurubul trebuie sudat la grindă și va exista o buclă la sol.
    1. salcie
      #72 salcie vizitatori 8 ianuarie 2019 3:06 p.m.
      1
      De ce pământ, ce să împământăm?
    2. Invitat Vladimir
      #73 Invitat Vladimir vizitatori 11 ianuarie 2019 11:28 p.m.
      0
      Se pare că se citește că nu recomandă. Stilurile sunt acoperite cu un strat izolant împotriva ruginii, care este în același timp un bun izolator electric.
    3. Musafir Alexandru
      #74 Musafir Alexandru vizitatori 25 ianuarie 2019 12:04
      1
      Poți să o faci.
  16. Musafir Alex
    #75 Musafir Alex vizitatori 7 ianuarie 2019 18:41 p.m.
    8
    Autorul însuși nu știe despre ce scrie, un fel de fază zero fără apă (aparent aceasta este zero), un fel de concepte simplificate, link-uri către PUE fără a specifica un punct, câteva zeci de volți care au apărut din cauza rezistenței mari a firului zero. Este o recomandare nechibzuită să puneți zero pe terminalul de intrare și nu pe autobuzul principal la sol. Dar, în realitate, o singură fază sau 3 faze intră în casă și un conductor neutru, așa că trebuie să „puneți acest zero pe magistrala de împământare principală” din aceeași magistrală, conectați conductorul de la dispozitivul de împământare pins pini de trei metri conduși în pământ),conectați separat busul zero la aceeași magistrală (și conectați zerourile de la socluri) la acesta. iar împământarea de la prize trebuie să fie conectată la autobuzele de împământare, care ar trebui să fie conectate la aceeași magistrală de împământare principală.
  17. Musafir Alexandru
    #76 Musafir Alexandru vizitatori 7 ianuarie 2019 8:31 p.m.
    2
    Am un contor electronic. Tensiunea de rețea a fost de 180 de volți. Am făcut un circuit pe site-ul meu și am conectat un fir neutru la el. Tensiunea a devenit 220. ard o medie de 1000 de metri pătrați pe lună. Și când am luat citirile în prima zi și m-am uitat la tejghea, mi-a căzut maxilarul. Am ars 2000 mp. A trebuit să plătesc pentru cei 1000 de metri pătrați în plus. Se pare că, cu un contor electronic în loc de zero, conectați solul, apoi contorul se învârte de 2 ori mai repede.
    1. Daniel
      #77 Daniel vizitatori 9 ianuarie 2019 18:01
      1
      Alexandru, nu ai specificat în ce loc ai plantat firul zero pe pământ. Dacă în casa ta, adică după tejghea, atunci ar trebui să fie așa! Caseta de aici abia se deschide. Contoarele de astăzi iau în considerare curentul nu numai în fază, ci și în zero. După ce ai plantat zero-ul tău pe pământ, ai provocat un curent în firul neutru și contorul a început să-l numere. Puteți vedea prin deconectarea tuturor consumatorilor acasă. Și, de asemenea, ați ridicat tensiunea la vecinii apropiați. Acum, dacă opriți zero în contor și alimentați coliba din terenul dvs. zero, atunci problemele cu finanțele se vor opri. Dar a face acest lucru astăzi este aproape imposibil, așa că este mai bine să puneți zero pe suportul cel mai apropiat de dvs. și să nu plătiți blocajele de electricieni din buzunar.
  18. Guest Dmitry
    #78 Guest Dmitry vizitatori 7 ianuarie 2019 11:25 p.m.
    1
    Pur și simplu - metalul din pământ este un dispozitiv de împământare (poate fi artificial și natural), de la acesta este pus un conductor de împământare la autobuzul GZSh al comutatorului, GZSh (autobuzul PE poate fi adoptat) este conectat la PE și N (în funcție de sistemul de împământare, este posibil să nu fie conectate) cu autobuzele, de la autobuze merg la echipamente electrice zero conductoare de protecție PE și zero N, în plus, carcasele echipamentelor pot fi conectate suplimentar de conductori ai sistemului de egalizare a potențialului suplimentar. Rezultatul - carcasele echipamentelor electrice sunt zero, re-punerea la pământ se face pe autobuzul zero PE sau PEN al dispozitivului de intrare. RCD poate funcționa în orice sistem de împământare - trebuie să fie conectat corect
  19. Den kol
    #79 Den kol Vizitatori 8 ianuarie 2019 12:38 a.m.
    3
    Încerc să înțeleg, dar totuși nu înțeleg nimic! Ce cădere de tensiune ?? Scrisoarea chineză pentru mine este toate astea ...
    (Deși a lucrat ca electrician câțiva ani ...)
    1. Juric
      #80 Juric vizitatori 8 ianuarie 2019 9:55 p.m.
      2
      Deja nu funcționezi? Nu este necesar dacă nu înțelegeți.
  20. unchi
    #81 unchi vizitatori 8 ianuarie 2019, 09:09 a.m.
    4
    Mi-a plăcut expresia „faza zero”. Ce este asta? Și cum diferă de „pământ zero” sau „faza zero” sau „pământ zero”. Poate înainte să scuturăm aerul, vom învăța materielul? Cel puțin PUE.
    1. nefuncționare
      #82 nefuncționare vizitatori 8 ianuarie 2019 9:35 p.m.
      3
      În principiu, puteți citi doar înainte de această frază, apoi nu mai puteți citi.
  21. Edgar
    #83 Edgar vizitatori 8 ianuarie 2019 10:13
    4
    NU citiți prostii. Citiți (cine are nevoie) PUE. Totul este!
  22. Ivan
    #84 Ivan vizitatori 8 ianuarie 2019 14:58 p.m.
    1
    Zero - acest lucru nu este la sol - aceasta este protecția unei persoane împotriva daunelor electronice. curent electric. Într-o clădire rezidențială, apartament protejează împământarea și protecția împotriva trăsnetului. Dacă casa este pe stâlpi, coboară armătura cu grămada și apoi o trage pe acoperiș cu o bandă sau cu o bară de oțel, împământând căzile din apartamente. Verificați împământarea în conformitate cu PUE. În casele rusești, în prize nu există pământ. Dar zero provine de la un transformator, care este împământat în mod natural. Și se întinde peste oraș. Circuitul cu 4 fire, vine la o clădire de apartamente. Într-o casă privată, puteți face împământare prin săparea câtorva electrozi (2,5 metri) în pământ dintr-un colț și conectarea lor cu o bandă - din nou, trebuie să verificați cu un dispozitiv PUE, pot exista puțini electrozi.
  23. Musafir Alex
    #85 Musafir Alex vizitatori 8 ianuarie 2019 9:39 p.m.
    1
    Autorul este un grafomaniac teribil, atât de multe litere, dar nu a răspuns la întrebarea din titlu - cum diferă împământarea de la zero.
  24. ua1osm
    #86 ua1osm vizitatori 9 ianuarie 2019 12:09 a.m.
    1
    La instalarea instalațiilor industriale, am folosit întotdeauna un neutru împământat.Consumatorii au fost distribuiți în faze în mod uniform și fără echivoc, adică dacă schimbați becul în timp ce stați pe marginea băii sau pe un calorifer din fontă, nu veți fi uciși - baza lămpii a fost întotdeauna la zero. Când instalați cablarea în apartamente, nimeni nu respectă această regulă, astfel încât faza din priză sau priza lampii poate trece printr-un fir de orice culoare - chiar albastru, chiar maro. Ei bine, cel puțin există o legare la pământ în gărzile și panourile de podea. A fost odată, când neutrul a fost legat la pământ doar, deseori instalatorul folosea înfășurarea curentă a contorului în firul neutru și o sigila așa. Apoi, la detectarea acestui fapt, proprietarul casei a făcut o buclă la sol bună la casă, autobuzul, rezistența de răspândire a fost măsurată cu un dispozitiv M416, rezistența buclă față-zero a fost măsurată cu un dispozitiv M417 și a fost posibilă conectarea unui nou zero la prize, în loc să meargă la un contor care nu mai este Se răcește. Și nici magneți.
  25. Alena
    #87 Alena vizitatori 9 ianuarie 2019 00:55
    4
    Doamne, aici te certa aici! Și cum poate fi o blondă cu toate astea !!! Cum să trăiești atunci?
    1. Bosonul Higgs
      #88 Bosonul Higgs Vizitatori 11 ianuarie 2019 18:01
      2
      Este mai ușor pentru tine)) Înainte de a conecta un dispozitiv la o priză, arunca o privire și totul va fi bine))
  26. electrician puternic
    #89 electrician puternic vizitatori 9 ianuarie 2019 04:56
    2
    Da, a-l vedea de mai multe ori a fost o șoc electrică! Ceva cu gândirea. Poate metalizarea creierului, a cuprului ...
    1. Bosonul Higgs
      #90 Bosonul Higgs vizitatori 11 ianuarie 2019 17:48 p.m.
      1
      Este încă mai bine decât metalizarea creierului cu aluminiu ...
    2. Bosonul Higgs
      #91 Bosonul Higgs Vizitatori 11 ianuarie 2019 17:53 p.m.
      1
      De acord, acest lucru este încă mai bun decât metalizarea creierului cu aluminiu ...
  27. Malik
    #92 Malik vizitatori 9 ianuarie 2019 11:36 p.m.
    1
    Întotdeauna am considerat electricianul ca fiind o știință exactă, nu mi-a fost dată, deși am studiat cinci ani și am trecut fizica la universitate pentru cinci ani. În anii în care încercam deja să pătrund, am studiat totul din nou. Mura la naiba! Mă agit de motoare, nu sun un electrician pentru mine, bine! Nu vă puneți degetele în priză, nu funcționați sub presiune! Du-te la culcare, al naibii de electricieni!
  28. Oaspete Vadim
    #93 Oaspete Vadim vizitatori 10 ianuarie 2019 17:01
    7
    Anecdotă la subiect. O femeie trece un examen de siguranță electrică. A apărut întrebarea: „Ce este tensiunea de pas?” Femeia s-a gândit și a răspuns: „Aceasta este tensiunea dintre picioare atunci când vă țineți de„ capătul ”gol.
  29. Musafir Alexandru
    #94 Musafir Alexandru vizitatori 10 ianuarie 2019 17:54
    2
    Ei bine și bredyatina. Nu pot explica în limbaj normal. Dar deja eram un nebun bucurat, am crezut că în sfârșit voi recunoaște necunoscutul, și anume diferența dintre zero și sol. Toate plăcile de distribuție ale URSS au fost și au dispărut și, din fericire, nu am auzit niciun caz când cineva a suferit de la zero. De ce vorbești prostii cu oamenii. Atât împământarea, cât și legarea la pământ sunt modalități diferite de a proteja o persoană, singura diferență constând în faptul că dispozitivele moderne de alimentare diferențială necesită o buclă de împământare separată pentru o funcționare corectă. În Europa, de exemplu, electricienii certificați tragă cablurile casnice în trei fire, iar pe panoul principal închid zero cu împământare pe un șurub. Deci, la ce ajung? Scrieți cel puțin pe cineva fără emisiuni rusești (ca în acest articol) - care este diferența dintre sol și zero dacă nu utilizați DIF-uri și dispozitive similare în casă, ci doar mașini actuale.
    Multumesc!
  30. Guest Dmitry
    #95 Guest Dmitry vizitatori 11 ianuarie 2019 12:46
    1
    Și la Moscova, între aragaz și mașina de spălat vase 72B, între chiuvetă și mașina de spălat vase 52B, între toasterul sau cuptorul cu microunde și mașina de spălat vase 22B. Totul provine de la scut prin fire separate conectate printr-un RCD la aceleași puncte de conectare standard: „zero” până la autobuz, „masă” până la șurubul din casa comună „sol”. Un electrician local spune că, din moment ce RCD nu funcționează, atunci totul este în regulă și îi învinuiește pe vecini pentru erori. Ce să faci
    1. Bosonul Higgs
      #96 Bosonul Higgs Vizitatori 11 ianuarie 2019 17:59 p.m.
      2
      Schema de cablare dorită în apartament, precum și tipul dispozitivului de măsurare și procedura de măsurare sunt de interes - poate că modurile și limitele măsurătorilor sunt incorecte.
      1. Guest Dmitry
        #97 Guest Dmitry vizitatori 11 ianuarie 2019 20:53
        1
        Pe aragaz este un fir separat într-o țeavă metalică. La mașina de spălat vase, un fir separat de trei fire de la pază și la blocul de la prizele de bucătărie, un fir separat de trei fire de la protecție. Multimetru Meryl în modul ACV 200 (până la 200V).Pământul din scut este crescut cu o sârmă cu dungi groase cu o clemă cu șurub în plastic. Electricianul local nu a găsit erori de conectare.
        1. Bosonul Higgs
          #98 Bosonul Higgs Vizitatori 14 ianuarie 2019 12:34
          1
          Apoi alte câteva întrebări.
          1. De vreme ce ați indicat că tensiunile „de neînțeles” apar între mașina de spălat vase și restul consumatorilor, pe care consumatorii de mai sus sunt conectați la socluri cu mufe cu trei poli și care dopuri cu doi poli? Placa nu contează, totul este clar acolo, vin trei faze.
          2. Ați făcut măsurători între carcase (terminale la sol, dacă există) ale consumatorilor sau altceva?
          3. Chiuveta este fontă și împământată?
          De asemenea, puteți spune că faptul că multimetrele au o intrare cu impedanță ridicată atunci când tensiunile de măsurare pot influența, iar în unele cazuri poate arăta interferențe din rețea. Dacă toate cazurile sunt împământate, firele cu trei fire cu un fir de împământare sunt potrivite pentru consumatori, atunci puteți păcătui în cazul unei contacte de proastă calitate a dopului pentru mașina de spălat vase cu o priză sau a unui contact slab al firului de împământare undeva de-a lungul drumului de la scut la priza mașinii de spălat vase. Acum, toți consumatorii au filtre de suprimare a zgomotului la intrarea de putere, în care punctul mijlociu este conectat la masă și dacă există un contact deschis sau nesigur în circuit, de la punctul mediu indicat (de fapt mufa de spălat vase) până la panou, atunci poate apărea o diferență de potențial.
          Ei bine, despre „bug-urile” vecinilor - „nu cred” (c) :) Aceasta este, IMHO, fanteziile unui electrician local :)
          1. Invitat Vladimir
            #99 Invitat Vladimir vizitatori 15 ianuarie 2019 11:48
            0
            Dacă există o placă cu 3 faze, atunci în scut pentru fiecare apartament există un contor în 3 faze. În consecință, sarcina este distribuită uniform în faze. Fiecare bloc de prize este probabil conectat la diferite faze. Și dacă contactele rele din scutul de pe „sol” și „zero”, o astfel de imagine va fi observată.
            1. sektor
              #100 sektor vizitatori 18 ianuarie 2019 11:56 AM
              0
              Orice sobă electrică poate funcționa atât de la 380 volți, cât și de la 220 volți. Totul depinde de metoda de conectare.
            2. Bosonul Higgs
              #101 Bosonul Higgs Vizitatori 22 ianuarie 2019 10:19 AM
              0
              Voi clarifica puțin - sarcina sub formă de placă este distribuită uniform pe faze. Și orice altceva - cum te vei conecta. La urma urmei, mașina de spălat este monofazată, așa că dacă funcționează și restul consumatorilor sunt opriți, nu se poate vorbi despre nicio uniformitate în circuitele conexiunii tale. Dar, din nou, toate acestea sunt dinamice, iar MEDIA, de regulă, distribuția încărcăturii este în limite acceptabile - există multe apartamente, iar în medie sunt încărcate faza.
  31. Eugene
    #102 Eugene vizitatori 11 ianuarie 2019 17:33
    2
    Aici te ascultam, ascultam și înțelegem - bine, toți sunteți proști! (c) Raikin). Tăiați-vă 2 reguli pe frunte:
    1. Zero în instalații electrice servește la activarea rapidă a protecției
    2. Împământarea în instalații electrice servește la reducerea tensiunii tactile.
    Totul este! Tot restul rezultă din asta. Autorul într-unul din paragrafele din acest moment nu este foarte clar, dar sună.
    1. Musafir Alexandru
      #103 Musafir Alexandru vizitatori 25 ianuarie 2019 12:00
      1
      Fals.
      Pentru funcționarea instalației electrice este nevoie de „funcționare zero” sau „neutră”.
      Și „împământarea”, sau corect spune „conductor neutru de protecție” sau conductor PE, este necesar pentru funcționarea de încredere a dispozitivelor de protecție și, așa cum ați spus deja, transportul potențialului când atinge părți sub tensiune ale instalației electrice nu este în mod normal sub tensiune (așa-numita atingere indirectă).
  32. Invitat alex
    #104 Invitat alex vizitatori 12 ianuarie 2019 07:10
    0
    faza zero, amintiți-vă anecdota despre bunica care le-a dat electricienilor sârmă pe care au picat-o
  33. Musafir Alex
    #105 Musafir Alex vizitatori 12 ianuarie 2019 12:43
    2
    Istoric, nebuni și drumuri din Rusia. Când drumurile interferează cu electricitatea, aceasta dispare. Când nebunii apar sacrificii umane. Zero (împământat, nu împământat nu trebuie să ne atingă) și faza este de a transfera energie, pământ de protecție pentru a proteja oamenii normali (nu autorul) de efectul mortal asupra oamenilor de această energie.
  34. Musafir Michael
    #106 Musafir Michael vizitatori 12 ianuarie 2019 17:40
    1
    în general, în casele noastre nu există împământare, cu excepția cazului în care cineva nu o face pe pământ, este în general un circuit separat cu o rezistență m între aceasta și 0 nu mai mult de 4 ohmi.Faptul că în casele cu 3 fire consideră că acesta nu este astfel de împământare, în orice caz, este mai bine pentru cineva care dorește să utilizeze baterii sau o conductă de gaz ca pământ, dacă cineva dorește acest lucru
  35. Yuri V. Vavilov
    #107 Yuri V. Vavilov vizitatori 12 ianuarie 2019 19:43
    7
    A fost foarte lene să citesc cu atenție totul - atât articolul, cât și comentariile, dar m-am confundat. Am citit. Apropiat de inimă !!! Ascultă asta. Mașina poate fi un camion sau o mașină. Sau un jeep. Mașina poate fi roșie sau albă. Sau poate verde. Mașina poate fi cu tracțiune față sau cu roți din spate. Sau poate cu unul complet. O mașină poate avea un motor pe benzină sau un motor diesel. Dar poate electric. Sau hibrid.

    Nu este clar - de ce este vorba despre mașini? Acesta este un exemplu. Ca pentru copii.

    Energia electrică poate fi aranjată într-un model „triunghi” sau într-un model „stea”. Conform utilizării „zero”, circuitele sunt împărțite în 1. neutru impermeabil, 2. neutru împământat efectiv, 3. neutru izolat. Conform schemei de protecție împotriva înfrângerii cu 1. Împământare, 2. Împământare, 3. RCD, 4. Acolo, chiar înainte de iadul soluțiilor tehnice.

    Pentru a explica toate acestea, oamenii studiază de ani buni. Voi toți ... de parcă atât de insultători ... ca niște copii. Am auzit un sunet ... ALL IN A HEAD Mixed - roșu și diesel, tracțiune cu roți din față și camion. Mă amuz din inimă. Multumesc

    Puteți studia toate acestea. Mai multe cărți cu un volum de 600 de coli - și sunteți în tendință !!!!!!!!!!!!!!!
    1. Vyacheslav
      #108 Vyacheslav vizitatori 13 ianuarie 2019 14:27
      1
      Acest popik vorbește despre consumul de electricitate casnică de 220v. Energia electrică poate fi aranjată în conformitate cu schema „triunghi” sau în conformitate cu schema „stea”, aceasta este pentru 380v, pentru conectarea motoarelor electrice.
      1. Invitat Igor
        #109 Invitat Igor vizitatori 13 ianuarie 2019 8:53 p.m.
        0
        Nu numai că a lucrat într-un birou, unde erau 2 (două) faze și teren în priză.
        1. sektor
          #110 sektor vizitatori 18 ianuarie 2019 12:02
          0
          Pământ? Sau poate încă ZERO?
        2. mers pe jos ...
          #111 mers pe jos ... vizitatori 8 martie 2019 07:41 AM
          0
          a locuit într-o țară în care există două faze în priză și fără teren ...
      2. Yuri V. Vavilov
        #112 Yuri V. Vavilov vizitatori 13 ianuarie 2019 10:42 p.m.
        1
        380 este început în casă și deja în apartamente se amestecă zero cu una dintre cele trei faze.
    2. Musafir Alexandru
      #113 Musafir Alexandru vizitatori 25 ianuarie 2019 1:55 p.m.
      0
      Cum să distingi pământul de zero, tipul înțelept. Nu există mașini, vă rog. Cum faceți diferența între pământ și zero acasă?
  36. Invitat Victor
    #114 Invitat Victor vizitatori 14 ianuarie 2019 03:00 a.m.
    0
    Autorul articolului este Dunno PUE. În cablajul apartamentului nu există „pământ”, dar există conductor de protecție PE.
  37. Sârmă zero
    #115 Sârmă zero vizitatori 14 ianuarie 2019 10:11 AM
    0
    O singură fază de persoană ar trebui să fie suficientă. Și să-l caute singur pe pământ.
    Mă voi gândi la asta ... și apoi voi scrie mai multe ...
  38. Egor
    #116 Egor vizitatori 14 ianuarie 2019 3:34 p.m.
    3
    electricitate pentru manechine. pentru comoditate, luăm schema stelelor. centrul stelei generatoare, numim ZERO. dar nu există zero.De exemplu, tensiunea este diferența de potențial. și anume pe un fir de fază pot exista 280 de volți, iar la zero 100 volți, diferența va obține o tensiune de funcționare de 180 de volți. destul de funcțional pentru aparate. dar dacă ajungeți la zero cu 100 de volți și atingeți pământul, puteți ucide unele. de aceea folosiți teren zero. pe generator, transformator + acest lucru oferă producătorului o diferență mare de potențial. este necesar pentru a compensa pierderea rezistenței în fire, adică. inițial, la ieșirea transformatorului, acesta poate fi de 280 de volți, dar datorită rezistenței pe fire, acesta scade la 220, de exemplu, deci un fir nul împământat își pierde și proprietățile din cauza lungimii firului, a ridicărilor etc. prin urmare, casa ar trebui să aibă propria buclă de pământ, care este de obicei numită pământ. și anume pentru profan, EARTH este un circuit împământat și cu cât este mai bun, cu atât este mai mică diferența de potențial între circuitul împământat și pământul însuși. prin urmare, ei spun că o conductă nu va fi suficientă mai ales în solurile uscate.ZERO este centrul generatorului transformatorului. dar este de asemenea fundamentată. este doar foarte departe de tine și poate exista tensiune în el, de exemplu, prelevări de fulgere etc. iar rezistența firelor nu permite ca aceste preluări să intre rapid în circuitul împământat.
  39. Invitat Victor
    #117 Invitat Victor vizitatori 16 ianuarie 2019 11:08 p.m.
    1
    Într-un sistem de 0,4kV.cu un neutru împământat, consumatorul din apartament, casă, are doar conductoare "în fază" (L), "zero" (N) și "zero protectoare" (PE). Există un conductor PEN care combină funcțiile unui lucrător și conductoare de protecție. Împământarea se realizează la sursa de alimentare (aceasta este de obicei TP), punerea la pământ repetată a cablului neutru se realizează pe suporturile OHL, la intrările către clădiri (3 faze). Pentru consumator, împământarea repetată la intrare servește ca rol protector împotriva supratensiunii în rețea (de exemplu, "furtună" , cu intrare în aer), o măsură de protecție împotriva înfrângerii unei persoane împământarea la intrare nu este curentă.
  40. Invitat Vladimir
    #118 Invitat Vladimir vizitatori 17 ianuarie 2019 12:38 a.m.
    1
    Ar fi mai bine să scrieți un link către un manual despre inginerie electrică, aprobat de Ministerul Educației, pagina anului, autori, ar fi mai ușor să aflați unde se află pământul, unde se află împământarea
  41. doc
    #119 doc vizitatori 17 ianuarie 2019 19:27
    0
    Concluzia generală este următoarea: numai un RCD de funcționare și de înaltă calitate vă poate garanta siguranța atunci când utilizați aparate electrice. Folosirea chiar și a unui conductor de pământ montat în conformitate cu toate regulile nu oferă o garanție de 100% și, în unele cazuri, poate deveni ea însăși o sursă de mari probleme.
    1. Guest Dmitry
      #120 Guest Dmitry vizitatori 24 ianuarie 2019 16:41 p.m.
      1
      Și RCD poate să nu salveze dacă a fost pus de un tip înțelept care nu înțelege diferența dintre pământ și zero.
  42. Musafir Valery
    #121 Musafir Valery vizitatori 17 ianuarie 2019 19:55
    0
    Da, au scris o asemenea groază. Nu aveți absolut nicio idee despre legarea la pământ, legarea la pământ, despre conductoarele PEN, PE, N. Aflați teoria.
  43. sektor
    #122 sektor vizitatori 18 ianuarie 2019 09:39
    1
    Doamne! Toate casele construite înainte de mijlocul anilor zero nu au legătură la pământ. Acest lucru este cazul în cazul cu sobe cu gaz. În casele cu sobe electrice, NUMAI HOB ELECTRIC sunt împământate și nimic altceva. Se presupune că prizele pot sta la pământ, dar înlăturarea capacului veți vedea că există doar DOUĂ fire. Faza și zero.
  44. Obukhov Alexey Petrovich
    #123 Obukhov Alexey Petrovich vizitatori 18 ianuarie 2019 11:19
    0
    Există zero și împământare și nu vă învârti capul
    1. Guest Dmitry
      #124 Guest Dmitry vizitatori 24 ianuarie 2019 16:50
      1
      Acest lucru în teorie este ambele. Dar, de fapt, în vechile clădiri de apartamente există doar zero, și nu există niciun teren și nu este de așteptat să fie vreun teren, cu excepția standului cu apă rece.
  45. Rinat
    #125 Rinat vizitatori 20 ianuarie 2019 01:01
    0
    Despre ce a vrut autorul să scrie?
  46. Constantin
    #126 Constantin vizitatori 21 ianuarie 2019 06:15
    1
    "... cazul unui frigider, cuptor cu microunde sau al altor aparate electrocasnice va fi alimentat. Acest lucru se datorează faptului că un curent electric curge printr-un fir zero cu o cădere de tensiune corespunzătoare, a cărei valoare poate fi determinată prin înmulțirea rezistenței curentului cu indicatorul de rezistență al conductorului în intervalul dintre locul măsurat și punct de legătură autentic. " - Scrie prostii, tovarăși. Secțiunea transversală a firelor este întotdeauna aleasă astfel încât căderea pe ele să fie neglijabilă, altfel este asigurat un foc! Dacă nu crezi, măsoară tensiunea dintre firele neutre și cele de la sol. Și adevăratul motiv pentru care carcasa aparatului poate fi alimentată este posibilitatea ruperii accidentale a cablului neutru. În acest caz, „faza” apare prin circuitele interne ale aparatului, în loc de împământare pe carcasă.
  47. Doar eu
    #127 Doar eu vizitatori 21 ianuarie 2019 08:31
    0
    Citiți mai puțin o asemenea prostie. Vei fi mai viu. Nu există nimic care să comenteze.
  48. Eugene
    #128 Eugene vizitatori 22 ianuarie 2019 05:54
    0
    Aftor arde. :) Subiecte de studiu: Pământ, pentru ce? Re-punerea la pământ, pentru ce? Pământ de protecție, pentru ce? și atunci veți înțelege cum diferă .... nu vă așteptați să ia cineva și să vă spună în cinci rânduri ...
  49. Kenkege
    #129 Kenkege vizitatori 23 ianuarie 2019 9:09 p.m.
    0
    Nafig trebuie să fie păcălit cu legare la pământ mitică, nimeni nu a mai avut-o și dacă a fost o ficțiune uniformă
    1. vowa
      #130 vowa vizitatori 4 februarie 2019 12:46 a.m.
      0
      Atunci când lucrați cu surse de comutare, uneori au apărut aproximativ 50 de volți pe carcasă dacă nu existau pământ în priză (al treilea fir)
  50. Georgy
    #131 Georgy vizitatori 25 ianuarie 2019 11:30 a.m.
    0
    Electricienii și instalatorii sunt băieți amuzanți și se consideră specialiști.

Citește și

Coduri de eroare pentru mașinile de spălat