DIY fă-o singur
Cursuri magistrale, instrucțiuni, sfaturi utile, rețete
» » Trei dintre cele mai fiabile moduri de a conecta firele într-o cutie de joncțiune
În casele noastre există aparate electrice din ce în ce mai puternice: mașini de cafea, ceainice, aparate de aer condiționat, cazane etc. Toate acestea măresc considerabil încărcătura din rețeaua de alimentare cu energie electrică. Primul lucru care răspunde la o creștere a curentului de circuit este conexiunea firelor. Mai întâi provoacă incendii dacă nu sunt făcute în mod corespunzător. Și dacă există mai multe dintre ele și chiar într-o cutie de joncțiune închisă, atunci căldura totală generată este adăugată și crescută. Aceasta înseamnă că caseta de joncțiune este un nod deosebit de important și responsabil în ceea ce privește capacitatea de încărcare a rețelei.
Cele mai fiabile trei moduri de a conecta firele într-o cutie de joncțiune

Vă voi spune trei modalități fiabile de a conecta firele din cutia de joncțiuni, pe care le folosesc eu și le recomand altora.

Sudarea cu sârmă


Prima în fiabilitate este sudarea cu sârmă. Este produs de o mașină de sudură specială folosind un electrod de grafit sau tungsten. Având în vedere topirea metalului dă structuri de amestecare și firele devin la fel. Dacă este posibil, folosiți-l.
Sudarea cu sârmă

Pro:
  • Cea mai fiabilă conexiune dintre toate prezentate.
  • Potrivit pentru fire de aluminiu și cupru.

contra:
  • Necesită echipament special.
  • Timp consumator și nu se aplică întotdeauna.

Firuri de lipit


A doua cea mai fiabilă metodă pentru conectarea a două sau mai multe fire este lipirea. Este produs de o fieră de lipit convențional folosind lipit convențional și flux utilizat în inginerie radio. Acesta este cel mai accesibil mod.
Mai întâi faceți o răsucire de câțiva centimetri, apoi sigilați-l pe toată lungimea.
Firuri de lipit

Pro:
  • Conexiune foarte fiabilă cu lungimea corespunzătoare a răsucirii lipite.
  • Disponibil pentru majoritatea stăpânilor de acasă.

contra:
  • Timp consumator și nu se aplică întotdeauna.
  • Se aplică numai firelor de cupru.


Filetarea firelor


Cea de-a treia metodă cea mai fiabilă este sertizarea firelor cu ferule. Având în vedere viteza și fiabilitatea sa, este adesea folosit de electricieni atunci când stabilesc cablaje în case noi.
Filetarea firelor

Pro:
  • Foarte rapid, necesită un timp minim pentru a crea o conexiune fiabilă.
  • Potrivit pentru fire de aluminiu și cupru.

contra:
  • Trebuie să aveți clește și ferule speciale de sertizare.

concluzie


Răsucirea normală, bornele cu șuruburi, bornele, capacele, clemele - după părerea mea, un electrician cu 20 de ani de experiență nu este o conexiune fiabilă a firelor! Prin fiabilitate, am înțeles că conexiunea este capabilă să reziste la același curent, fără încălzire excesivă, încât firul în sine este proiectat pentru întreaga perioadă de funcționare.
Desigur, folosesc atât terminale VAGO cât și răsucire în munca mea, dar încerc să fac acest lucru fie în cablarea ușoară, unde curentul maxim nu depășește 5 Amperi, fie în alte exemple cu curent redus. Conectarea dispozitivelor cu astfel de terminale este foarte convenabilă și rapidă, nu puteți argumenta.
Acum, mulți oameni vor începe să susțină că VAGO sunt foarte fiabile, evaluate pentru curenți mari de 32 A etc. Dar mulți ani de experiență, din păcate, susțin contrariul.
Cele mai fiabile trei moduri de a conecta firele într-o cutie de joncțiune

Prin urmare, cei trei compuși dați la început pot fi folosiți și în viitor să nu vă faceți griji pentru consecințe.

Videoclip informativ pe această temă


Comentarii (46)
  1. mi
    #1 mi vizitatori 14 iulie 2018 00:25
    9
    Și ce are de spus această fotografie cu vaga? Ce fel de fire? Ce mașină FAC? Este exact WAGO, sau ike / rekants / aliexpress? Personal, am avut un garaj prin vagon timp de un an, și sudarea, olgarul și pistolul termic și alte mici shushara erau încărcate în mod constant, dar nu am văzut asta) O, da! Am fire normale peste tot, dar nu această disgrație cu fotografia)
  2. Serghei 66
    #2 Serghei 66 vizitatori 14 iulie 2018 13:29
    7
    Electrician cu 20 de ani de experiență, citiți PUE, cu protecție selectată corect, VAG-urile funcționează bine, iar când strângerile de mână funcționează „funcționează ca siguranțele….
    1. Valka
      #3 Valka vizitatori 14 iulie 2018 20:21
      7
      Citesc ceva! Dar nu mergi la camping! Pune-ți mașina chiar și originală pentru o încărcare de 3 kW și caută-ți o casă nouă pentru tine.
      Ascultați o altă persoană inteligentă:
  3. Invitat Nikolay
    #4 Invitat Nikolay vizitatori 14 iulie 2018 8:55 p.m.
    1
    În practica mea, o sarcină de 5A a fost pusă pe mașină (gri) la 16A. Conexiunea a durat până la un an; clema a început să se topească. Aici, trageți concluzii.
    1. AngryBalDman
      #5 AngryBalDman Vizitatori 25 iulie 2018 19:51
      4
      nu este nevoie să cumpărați un WAG chinezesc. Dacă pe originalul 16 și plutește după 5 a, nu ezitați să decolați și să mergeți la dealer.
  4. Andryukha.
    #6 Andryukha. vizitatori 15 iulie 2018 07:19
    16
    Răsucirea bună nu a reușit niciodată! Experiență 15 ani.
  5. popvovka
    #7 popvovka Vizitatori 15 iulie 2018 08:56
    7
    Nici un electrician profesionist nu va folosi aceste vagoane.
    Deși am 15-20 de ani de experiență, nirazu-ul răsucit nu a dezamăgit.
    Aveam o bună cunoștință cu peste 40 de ani de experiență, așa că am vorbit despre cea mai fiabilă răsucire a modului.
    Chiar și americanii au dovedit că acesta este unul dintre modurile de încredere. Răsucirea trebuie să fie de 15-20 mm.
    Sudarea este un vis. -Cositorite prin lipire.
    1. avg
      #8 avg vizitatori 15 iulie 2018 15:32
      2
      Ei bine, dacă americanii au dovedit, atunci bineînțeles! Americanii sunt domni celebri și nu mint niciodată! Ei spun mereu ceea ce trebuie!
  6. Invitat Sergey
    #9 Invitat Sergey vizitatori 16 iulie 2018 18:50
    9
    Fac o învârtire de 3,5 mm pe partea de sus, dau vârful dimensiunii și izolează banda izolatoare de umiditate.
  7. Invitat Vladimir
    #10 Invitat Vladimir vizitatori 19 iulie 2018 09:32
    1
    În ceea ce privește faptul că sudarea este cea mai fiabilă metodă, autorul nu are dreptate. Stabiliți o cauză a incendiului vehiculului după cum urmează. Dacă analiza de difracție cu raze X arată prezența oxidului de cupru în firele de cupru, există un scurtcircuit. Fără oxid de cupru - incendiu. La sudare, protejarea topiturii de oxigen este destul de dificilă. Va exista oxid de cupru. În plus, este posibilă o zonă afectată de căldură - pierderea forței și a ductilității. Desfac firele cu 7 cm, staniu, răsucit și lipit cu aliajul Wood. Nu sunt electrician profesionist, fac electrici doar acasă. Folosesc blocuri terminale doar pentru lumini LED.
    1. Invitat Victor
      #11 Invitat Victor vizitatori 1 august 2018 01:17
      0
      sudarea de cupru într-o baie cu un electrod din grafit maron sau bor; puteți peria pentru un motor electric al unei burghie sau boric, ca flux, nu oferă sudor cu acces de oxigen trans 150 w 4.5-6.5 volt înfășurare 4 mm
    2. Musafir Alex
      #12 Musafir Alex vizitatori 6 august 2018 14:15
      0
      De ce există atât 7 cm (70 mm) pentru lipire? 2-3 centimetri probabil ar fi suficienți.
  8. Musafir Alexandru
    #13 Musafir Alexandru vizitatori 19 iulie 2018 18:50
    0
    Răsuciți mult timp, dar ieftin. Wag este mult mai rapid, dar scump. Alege-te.
  9. Musafir Alex
    #14 Musafir Alex vizitatori 19 iulie 2018 9:54 p.m.
    1
    Laboratorul sări de sudură, lipire și PPE'y - totul, fără vagoane și blocuri terminale.
  10. susținător
    #15 susținător vizitatori 20 iulie 2018 08:25
    7
    Un lucru este clar, cablul sovietic de cupru VVGNG 2 * 2.5 pe o răsucire obișnuită menține centrala electrică de 6kW pornită aproape în jurul ceasului, în special lasă încărcarea să parcurgă vagoanele originale, după 5 ore s-au topit, asta este tot. Nu este nevoie să explicăm altceva și totul este clar. Vago nu sunt proiectate pentru curentul prin care poate trece cablul, deși în teorie ar trebui să aibă o marjă de 2-3 ori dacă sunt considerate sigure. Este benefic doar pentru cineva și a împins această idee.
    1. serj
      #16 serj vizitatori 1 august 2018 17:38
      1
      faptul că ai 2,5 pătrate păstrează un curent de aproape 30A este foarte rău. Și asta cu condiția ca aveți un releu de tensiune, iar tensiunea să nu scadă sub 200V, ați schimba cablul în 6 pătrate

      Și cum înțelegeți că cablul „ține”? ai atârnat o mașină 32a pe 2,5 pătrate!
  11. Oleg oaspete
    #17 Oleg oaspete vizitatori 20 iulie 2018 10:51
    1
    Și pe șuruburi?
  12. CCCC
    #18 CCCC vizitatori 20 iulie 2018 9:21 p.m.
    6
    Ce fel de oameni deștepți mă uit ... Toți electricienii! = D

    Și oricare dintre voi din fierbători electrici s-a întrebat, dar de ce să folosiți „vagi” pentru ce?
    Și vă voi răspunde, în primul rând, aceasta este o instalare rapidă, în al doilea rând, cu o sarcină mică, din nou o casă privată, „vagi” sunt mai mult decât de încredere, în casa mea toate conexiunile sunt făcute, de unică folosință și reutilizabile, nu există probleme, a intins toate cupru, 1.5 luminoase, 2.5 prize.

    Asa ca nu pacaliti oamenii cu capul, pentru polizoare si sudori fac alte conexiuni, dar pentru o priza cu bec, "vagon" este. -_-
    1. Musafir Alexandru
      #19 Musafir Alexandru vizitatori 27 iulie 2018 10:52
      1
      Personal schimb toate întorsăturile din casă de pe VAGi. Și nimic nu se topește cu mine.
      1. Invitat Andrey
        #20 Invitat Andrey vizitatori 15 august 2018 09:41
        0
        Și VAGI nu se va topi, se aprind la un moment dat. Răsuciți cu lipire sau sudare cu flux - pentru o lungă perioadă de timp, dar în mod fiabil. VAGI numai pentru conexiuni ușoare sau temporare.
  13. Vitali
    #21 Vitali vizitatori 21 iulie 2018 19:21
    0
    Am descoperit recent un flux pentru brațarea aluminiului, deși am auzit despre el acum 10 ani. Aluminiul este foarte lipit, încă nu l-am încercat
    1. Dmitry
      #22 Dmitry vizitatori 7 august 2018 11:10
      0
      Îmi amintesc că am folosit flux f 64, doar frecați-l cu atenție după lipire și izolați bine
  14. Michael
    #23 Michael vizitatori 22 iulie 2018 16:34
    7
    Dar din cei patruzeci de ani de experiență am venit cu un astfel de model, decât am făcut mai atent și în mod sigur aceleași conexiuni în cutie. Cu atât mai dificil va fi să le refac mai târziu. Și nu prin faptul că se vor oxida sau se vor încălzi, doar în conformitate cu legea blândeții, trebuie să faceți dintr-o dată schimbări constructive.
    1. Musafir Alexandru
      #24 Musafir Alexandru vizitatori 5 august 2018 07:36
      0
      Exact. Dacă trebuie să refacați ceva, Wagi este cea mai convenabilă conexiune.
  15. Invitat Victor
    #25 Invitat Victor vizitatori 24 iulie 2018 11:38
    3
    Mulțumim pentru consultare. Dar poate că experiența ta se bazează pe cei 20 de ani de experiență ai tăi, dar nu este cazul. Nu aș fi avut încredere în tine cu un electrician în casa mea. Contactarea prin sudare este o înșelătorie pentru bani și nimic mai mult. Lucrez mai mult de 20 de ani în finlandeză ca electrician. Mașina / dacă este montată corect / funcționează fără probleme. Și dacă mâinile nu cresc de acolo, deci nu este nimic de luat
    1. Invitat Andrey
      #26 Invitat Andrey vizitatori 15 august 2018 09:44
      1
      Funcționează în cutia de joncțiune a puterii? Nude Nude. Fie răsucire cu lipire, fie sertizare. Acesta din urmă este mai bun, dar este nevoie de un instrument.
  16. AngryBalDman
    #27 AngryBalDman Vizitatori 25 iulie 2018 19:46
    5
    WAGa la 32 de amperi este ceva nou. Iar concluzia aici este doar one-ON X ... cutiile sunt. Totul este pe scut, întreaga tablou este în scut. În Europa fac acest lucru de 50 de ani și au depășit cablul, e-mail în acest fel , faceți-o o singură dată, puteți ieși.
    1. Dmitry
      #28 Dmitry vizitatori 26 iulie 2018 16:20
      0
      Aveți dreptate, dacă nu există coș de gunoi sau nu există niciun moment de economisire, atunci toate liniile de cablu încearcă să se așeze de la punctul de distribuție (tablou, dulap, ansamblu etc.) până la destinație, fără nicio conexiune. Dacă linia poartă sarcini grele, atunci conectarea la ea se realizează (de regulă) fără a se rupe linia în sine prin conectarea liniei de ieșire cu elemente de conectare de tipul ZOI sau 731 (mai bine cunoscută sub numele de „piuliță”).
      WAGO în grupul de ieșire este o perversiune. Deci, cineva nu a calculat lungimea cablului sau, dacă aceasta a apărut mai târziu, l-a supraîncărcat, cablul, ceea ce a provocat topirea conductorilor ...
      Acasă, dacă aveți un apartament cu două sau trei dormitoare și fiecare cameră are plafoniere cu o putere de maximum 0,5 kW, WAGO este mai mult decât justificat. În mod natural, instalația electrică ar trebui să fie efectuată corect și consumabile de înaltă calitate.
  17. Volt.
    #29 Volt. vizitatori 25 iulie 2018 9:57 p.m.
    1
    Am colectat toate cablurile pe VAG, înainte de a lipi răsucirea (cupru), răsucirea nu se încadra în cutia de distribuție standard. Svagami a intrat într-o cutie mică de distribuție. Firuri la prize 2.5 de cupru - respectiv 1,5.De ce sunt încălzite firele: contact slab, o secțiune mică a sârmei, o sarcină mare. Într-un apartament rezidențial, nu fac lucrări de sudură, astfel încât sarcina nu este foarte mare. 16A - ACEASTA ESTE O ÎNCĂRCARE PEAK (pe termen scurt) și nu totul este întotdeauna pornit - vorbesc despre aparate electrocasnice kilowati. Vânzătorul a spus că va topi toate VAG-urile într-un an, întrebarea rămâne deschisă. Am încercat conexiunile cu șuruburi pe un miez de aluminiu - într-adevăr într-un an, conexiunea cu șurub slăbește, respectiv plasticul începe să curgă (o scânteie sare, încălzind conexiunea). Pe VAG există contacte cu arcuri din oțel, numai fire, de ce coș ???
  18. Volt.
    #30 Volt. vizitatori 25 iulie 2018 10:26 p.m.
    2
    Am început să mă îndoiesc de VAG-uri, dar totul a fost deja asamblat - sper că nu va trebui să sortez priza ... Maxim - există un cuptor de 2KV. de asemenea 2 kV, încălzitor de apă. Folosesc periodic un perforator de 1500 wați pentru o perioadă scurtă de timp. Există mașini la 10A și 25A la priză. Ceva este scris foarte exagerat. Într-o casă privată garaj (atelier) - vaga nu este de preferat. Într-o clădire rezidențială (apartament) - de ce nu, sarcina nu este constantă, periodică, VAG MAI MAI APROPRIAT.
  19. Invitat Vladimir
    #31 Invitat Vladimir vizitatori 26 iulie 2018 16:57 p.m.
    0
    Crăpând un singur fir cu mânecă - prost !!!!
    1. Musafir Alexandru
      #32 Musafir Alexandru vizitatori 27 iulie 2018 10:54
      1
      Crimă ca în fotografie - în general prost. O astfel de încrețire trebuie, de asemenea, să fie izolată în continuare, astfel încât să nu scurteze circuitul la un fir adiacent.
  20. Musafir Alexandru
    #33 Musafir Alexandru vizitatori 27 iulie 2018 10:48
    6
    Și unde WAGO? Firurile sunt topite, nu WAGO. Că nu puteau rezista curentului. Și VAGO tocmai a stat.
    1. Invitat Andrey
      #34 Invitat Andrey vizitatori 15 august 2018 09:49
      0
      Da, doar izolarea firelor de sus este normală. Basking-ul a început să contacteze exact în VAGO sub sarcină. Doar sârmă de plastic mai puțin rezistentă la căldură decât corpul VAGO.
  21. Invitat Sergey
    #35 Invitat Sergey vizitatori 27 iulie 2018 13:00
    0
    Totul depinde de scopul cablului. Stabilirea unuia nou este una, resuscitarea celor vechi este alta. În primul caz, puteți utiliza orice metode de conectare propuse de autor și comentatori, principalul lucru este să respectați regulile și reglementările de siguranță, astfel încât zonele curgătoare să corespundă zonei de sârmă, VAG-urilor, blocurilor de terminale etc. Vorbim despre case care au 30 de ani sau mai mult. Cablajul este în mare parte AL acolo. Există cupru, dar mai rar. Prin urmare, folosesc doar terminale cu șuruburi, este foarte ușor să conectați cupru și AL, principalul lucru este că fiecare fir să cadă sub două șuruburi. Slăbirea conexiunii cu șuruburi nu se va întâmpla dacă strângeți șuruburile din inimă. (Nu este degeaba că toate contoarele de electricitate sunt echipate cu blocuri terminale pe șuruburi) În același timp, verificați calitatea blocurilor terminale în sine, dacă fac clic, atunci blocurile terminale ar trebui să fie, de asemenea, selectate în funcție de curent și diametru. deschideri
  22. Eduard Kirsanov
    #36 Eduard Kirsanov vizitatori 1 august 2018 12:40
    0
    Nu pot fi de acord că lipirea este mai rea decât sudarea. Ea a fost mutată fără merite pe locul doi. Sudarea numai în vârful răsucirii. În această minge, nu există niciun dubiu ce fel de amestec se poate forma atunci când se utilizează grafit. Și lipirea pe întreaga lungime a răsucirii este cu siguranță mai fiabilă.
    Sunt de acord cel puțin asupra semnului egal dintre aceste două metode. Întotdeauna am lipit mie de cupru.
  23. Sanya
    #37 Sanya vizitatori 2 august 2018 10:04 p.m.
    0
    toate cablurile de cupru care se răsucesc prin cablu, nu există reclamații
    1. DimMas
      #38 DimMas vizitatori 3 august 2018 11:14 p.m.
      0
      Electricieni deștepți cu un secol de experiență au strâns Șurubul cel mai rapid și de încredere
      1. Oaspetele Andrei
        #39 Oaspetele Andrei vizitatori 15 august 2018 09:53
        0
        Departe de cele mai fiabile - șuruburile trebuie strânse periodic. La fel și piulițe cu gropi în scuturi (în cele vechi). Cel mai de încredere este un cablu solid, de fapt. Și uite așa - răsucire cu lipit. Cuprul cu aluminiu poate fi conectat și după legătura firelor.
  24. DimMas
    #40 DimMas vizitatori 3 august 2018 11:29 p.m.
    1
    Vago nu contează deloc, colectez întotdeauna cutii pe blocuri terminale.
  25. Dmitry
    #41 Dmitry vizitatori 7 august 2018 10:48
    0
    Lucrez în sectorul energetic timp de 22 de ani - transportul ține as 15 ani de zile în producție pe echipamente încărcate vibro, nu ca o cazană mirositoare în javir, odată ce am văzut o căruță arsă - când un tip inteligent a pus niște răsuciri slabe de 3 fire - cumpărați-le pe cele originale și veți fericire)))) vagoanele pentru produsele alimentare monolitice aici cu firul nostru nu trăiesc bine după 3 ani în ateliere în care iluminarea prin vibrații cu creierele lămpilor individuale i-a plăcut, au provocat plângeri, dar trăiesc normal cu un fir străin și sunt cablurile noastre de cursă de cel puțin edyahi, dar se pare că recuperatul electrotehnic, care a căutat cabluri din punct de vedere al flexibilității și a discutat cu furnizorii - producătorii, cred că mă vor înțelege, conexiunea cu șurub este, în general, discutabilă cu astfel de cabluri - trebuie să vă întindeți și să controlați, lipirea în principiu este o opțiune acceptabilă, dar timpul se scurge și se curge este necesar să se îndepărteze cu atenție, se sertizează în funcție de PUE, sudarea - ca sudor în trecut - nu consider sudarea fără flux (cu excepția fierăriei), dar clientului îi place, aluatul poate fi încărcat - ca toate fraierii pe care îi gătesc este exclusiv)))), deși p ssuzhdat suntem specialiști, și facilități de răsucire eșuare și Siza este înfășurat în jurul cu o față dreaptă - asta e tot arta de cabluri))))))
    1. Invitat Sergey
      #42 Invitat Sergey vizitatori 8 august 2018 20:33
      3
      Toți au văzut cum funcționează WAGO? - Fanta din placa în care sunt introduse firele, totul este presat în plastic. Cunoașteți zona de contact ??? Ce dracu sunt 25 sau 32 de amperi? Vagi - numai la „lumină”. Cele mai fiabile - sudare, vârf, răsucire și PPE!
    2. Invitat Andrey
      #43 Invitat Andrey vizitatori 15 august 2018 09:56
      0
      Deci sudarea cu flux trebuie făcută. Borax este o opțiune excelentă!
  26. Invitat Nikolay
    #44 Invitat Nikolay vizitatori 6 decembrie 2018 11:02
    0
    WAGO numai pentru iluminat.
  27. Musafir Alex
    #45 Musafir Alex vizitatori 14 decembrie 2018 16:10
    0
    Firul de 2,5 mm2 ar trebui să fie protejat de o mașină 16A, iar Wago are o limită maximă de 2 ori. În același timp, există mult mai multe astfel de situații arse cu răsucire. De asemenea, prizele arde perfect. Dar este afișat doar WAGO. Și, ceea ce este cel mai interesant în fotografie - TOATE firele din ea au ars. Nu un anumit circuit sau contact nu este defect, dar toate simultan. Și, judecând după o picătură de plastic de jos, MONTAGER s-a arătat. În primul rând, firul nu trebuie să se topească. Și în al doilea rând, acest braț ... a dezbrăcat foarte scurt firul și l-a fixat pe izolație.
  28. Zheka (15 ani)
    #46 Zheka (15 ani) vizitatori 25 iulie 2019 07:35 AM
    0
    Nimeni nu s-a mirat că 4 alb și 1 albastru sunt blocați în fotografie în vagon? scor broads reușesc))

Citește și

Coduri de eroare pentru mașinile de spălat