Zrób to sam
Kursy mistrzowskie, instrukcje, przydatne wskazówki, przepisy kulinarne.
» »Wędzenie ryb podczas wędkowania: szybko, łatwo, smacznie. Mój raport
Wędzenie ryb podczas łowienia jest szybkie, po prostu pyszne. Mój raport

W tym roku miałem szczęście spędzić część moich wiosennych wakacji na leśnej rzece. Łowienie ryb w namiotach z grupą przyjaciół to szczególna przyjemność. Nasz obóz nie był stały; podczas tygodniowej podróży zmieniliśmy trzy miejsca parkingowe. Ultralekkie łowienie ryb w leśnych spływach rzecznych jest tematem osobnej historii. Złowione ryby naturalnie stanowiły lwią część naszej diety. W połowie wyjazdu tradycyjna zupa rybna, smażona ryba i kulesh zaczęły drażnić, a gulasz, który my i mój partner podawaliśmy co miesiąc w ramach racji żywnościowej (służymy w Ministerstwie ds. Zagrożeń), długo nie był w naszych ustach. W ramach eksperymentu partner zabrał ze sobą domową wędzarnię, aby urozmaicić dietę. Odpoczywaliśmy nad małą rzeką. Poruszałem się wzdłuż brzegu z wirującą wędką, a mój partner osiadł w pobliżu obozu, czekając na płoć na chodniku zbudowanym przez kogoś.

Postanowiono zapalić poranny połów.

Wszystko okazało się niezwykle proste. Po prostu posypaliśmy wszystkie złowione ryby solą i włożyliśmy do wiadra. Rozpalili ogień i zaczęli przygotowywać się do palenia.
Wędzenie ryb podczas łowienia jest szybkie, po prostu pyszne. Mój raport

Do wytworzenia dymu wykorzystano wióry olchowe.

Wędzarnia była lekarstwem ze stali nierdzewnej. Na dno wylano kilka garści zrębków, a na trzech metalowych nakrętkach ułożono blachę ze stali nierdzewnej w odległości około 2 cm od dna, a następnie w środku umieszczono kratkę, na której ułożono rybę.

Zamknęli wieko pokrywką i podpalili na 20 minut.
Wędzenie ryb podczas łowienia jest szybkie, po prostu pyszne. Mój raport

Ogień ognia, ocieplenie dna wędzarni, podgrzał zrębki i wydobywał gorący dym dla wędzonych ryb. Po usunięciu z ognia wędzarnię pozostawiono do ostygnięcia na dziesięć minut.

Ryba okazała się złotobrązowa.

Podczas układania stołu włożyli drugą porcję ryby do wędzarni. Płoć okazała się złota, a okoń jest ciemniejszy.
Wędzenie ryb podczas łowienia jest szybkie, po prostu pyszne. Mój raport

Wszystkie ryby miały przyzwoity smak, ale nadal lubiłem okonia. Razem z grillem rybę można postawić na stole zarówno pięknie, jak i smacznie.

Piwo byłoby idealne do wędzonej wieprzowiny, ale w lesie było dużo stresu z piwem, więc zjedliśmy go z chlebem i estragonem. Na jedną zakładkę w wędzarni zmieści się kilogram ryb. Nie ma problemu z gotowaniem, ale wynik jest po prostu wspaniały. W przypadku braku lodówki jest to kolejny dobry sposób na zachowanie połowów. Życie na rybołówstwie jest również bardzo ważne, dlatego podczas długiej podróży wędzarnia jest po prostu konieczna.