Zrób to sam
Kursy mistrzowskie, instrukcje, przydatne wskazówki, przepisy kulinarne.
» » » »Jak zrobić kwadratowy otwór
Jak zrobić kwadratową dziurę

Jak zrobić kwadratowy otwór w dowolnym przedmiocie? Każdy może wywiercić okrągły otwór, ale czasami konieczne jest wykonanie kwadratowego otworu.
Jak zrobić kwadratową dziurę

Musiałem zrobić duży kwadratowy otwór w okrągłym kęsie, aby po pierwsze kwadratowy pręt mógł swobodnie poruszać się w otworze, a po drugie, że nie było dużej gry. Oznacza to, że potrzebujesz otworu na kwadrat o idealnym kształcie i rozmiarze. Powstało więc pytanie - czy można to zrobić własnymi rękami, a nie w fabryce?
Jak zrobić kwadratową dziurę

Już to zrobiłem i dlatego odpowiadam - można to zrobić, ale przy braku określonego zestawu narzędzi nie można zrobić dziury w jakości.

Będzie potrzebować


Więc czego potrzebujesz, aby zrobić idealny kwadratowy otwór:
Frezarka z odłączanymi i rowkowymi frezami tarczowymi, spawarka łukowa, tokarka.

Wykonanie kwadratowego otworu w metalu


Aby wykonać kwadratowy otwór, wykonujemy następujące kroki:
Zaciskamy przedmiot w frezarce i za pomocą młyna tarczowego szlifujemy prostokątny rowek;
Jak zrobić kwadratową dziurę

Okazało się, że praca z nożem jest znacznie szybsza i dlatego musiałem go umieścić zamiast rowka. Wykonujemy odwrotną wymianę, a za pomocą frezu do rowkowania czyścimy narożniki przedmiotu obrabianego.
Jak zrobić kwadratową dziurę

Wsuwamy kwadratowy kęs w powstały rowek, a kolejny prostokątny kawałek metalu w górnej części pozostaje otwarty.
Jak zrobić kwadratową dziurę

Jak zrobić kwadratową dziurę

Ten niewielki element jest przyspawany do głównego półwyrobu za pomocą elektrody przy użyciu konwencjonalnego spawania łukowego.
Jak zrobić kwadratową dziurę

Jak zrobić kwadratową dziurę

Oczyszczamy powstały element z przylegającego metalu, co najlepiej jest wykonać za pomocą tokarki, po pełnej obróbce i wypolerowaniu.
Jak zrobić kwadratową dziurę

W rezultacie otrzymujemy okrągły kęs, w którym będzie idealnie kwadratowa dziura.
Jak zrobić kwadratową dziurę

Jak zrobić kwadratowy otwór za pomocą improwizowanych narzędzi


Wszystkie te cykle technologiczne można wykonać za pomocą prostych dostępnych narzędzi, używając tylko szlifierki kątowej, która jest popularnie nazywana „szlifierką”, imadłem i spawarką.
Ale w tym przypadku po pierwsze trzeba się dużo pocić, a po drugie produkt nawet się nie sprawdzi.
Podczas wykonywania tych prac należy bezwzględnie przestrzegać wymogów bezpieczeństwa:
  • podczas pracy z frezarkami i tokarkami wymagane są szkła ślusarskie;
  • podczas wykonywania prac spawalniczych wymagane są rękawice z jednym palcem i maska ​​spawalnicza.

Tak więc, jeśli chcesz, możesz zrobić kwadratowy otwór o dowolnym rozmiarze nie gorszym niż fabryka!
Jak zrobić kwadratową dziurę

Obejrzyj wideo


Wróć
Komentarze (61)
  1. Gość Oleg
    #1 Gość Oleg Goście 12 marca 2019 15:15
    76
    Oczywiście nie ma go w fabryce, w ogóle na nocnych stolikach frezarka leży bezczynnie
  2. Gość Siergiej
    #2 Gość Siergiej Goście 12 marca 2019 15:33
    34
    Tak, jesteś jednak szybującym żartem!
    Gdybyś miał także maszynę do rowkowania, uczyniłbyś kwadrat jeszcze prostszym i szybszym!
    1. alex
      #3 alex Goście 24 marca 2019 20:19
      0
      możliwe jest wepchnięcie frezu do rowkowania w tokarkę i napędzanie go za pomocą napędu ręcznego. jeśli jest niepożądane, aby ogrzać i zobaczyć, jest to całkowicie opłacalna opcja. wykonanie takiego noża z toczenia jest łatwe.
  3. Sektor
    #4 Sektor Goście 12 marca 2019 15:36
    64
    A może od razu kupić małą fabrykę, aby zrobić kwadratowy otwór? Poszedłem do sklepu i kupiłem. Gdzie zwykły amator weźmie frezarkę, tokarkę. Dobrze, możesz przeszukać garaże. Ale po co ogrodzić ogród?
    1. Gość Gerasim
      #5 Gość Gerasim Goście 12 marca 2019 17:19
      4
      Tak jest powiedziane na końcu ... nie ma obracania ... młynek jest w twoich rękach i idź!
    2. Nienawidzę wszystkich
      #6 Nienawidzę wszystkich Goście 12 marca 2019 18:02
      5
      Jeszcze łatwiej jest kupić specjalną wiertarkę lub frez, nie wiem jak robić kwadratowe otwory.
      1. Gość Michael
        #7 Gość Michael Goście 15 marca 2019 21:35
        3
        to narzędzie nazywa się trzpieniem, proces mandrelingu, wszyscy przyjaciele z głową używają go, aby uzyskać prostokątny otwór bez żadnych obrabiarek
        1. Piotr Bogdanow
          #8 Piotr Bogdanow Goście 22 marca 2019 17:07
          0
          Palenie, proszę pana ...
      2. Gość Alex
        #9 Gość Alex Goście 28 marca 2019 00:48
        0
        Kwadrat!
    3. 956
      #10 956 Goście 14 marca 2019 08:37
      2
      Skąd bierzesz spaw? W każdym okręgu modelowania statku znajduje się tokarka. Niektóre modele samolotów mają nawet frezowanie. To tylko dziura nie jest „koszerna”. Po pierwsze, szew nadal nie jest metalem podstawowym. Po drugie, jak zagwarantować penetrację do całej głębokości otworu, ale w tym samym czasie zachować formę? Nóż musi się poruszać w otworze, a kształt noża musi określać jego kształt.
      1. Andrew
        #11 Andrew Goście 14 marca 2019 15:09
        2
        Spawanie w dowolnym sklepie z narzędziami elektrycznymi jest sprzedawane i kosztuje nieco więcej niż szlifierkę.
  4. Gość Yuri
    #12 Gość Yuri Goście 12 marca 2019 18:13
    2
    W niektórych przypadkach możesz przyspawać kwadratową rurę (standardową lub domową z dwóch narożników) do okrągłego otworu.
  5. Gość Alex
    #13 Gość Alex Goście 12 marca 2019 18:35
    4
    Kwadrat z plasteliny.
    Popłynie trochę obciążenia i spawania.
    Jak przegrzana świeca woskowa.
  6. Gość Siergiej
    #14 Gość Siergiej Goście 12 marca 2019 20:04
    32
    Wystarczy użyć wiertła kwadratowego)))
  7. Gość Wiktor
    #15 Gość Wiktor Goście 12 marca 2019 20:19
    12
    wywiercić wiertłem, zmodyfikować za pomocą pliku.
  8. Stanisław
    #16 Stanisław Goście 12 marca 2019 20:44
    5
    do tego jest maszyna z oprogramowaniem, a nie ten smut, cóż, czy sklep, w którym można kupić tak zwany ten klucz
  9. Ślusarz
    #17 Ślusarz Goście 12 marca 2019 21:23
    6
    W domu wiercono tkactwo zbliżone do wielkości kwadratu. Jeśli rozmiar jest wystarczająco duży, weź trójstronny plik i wykonaj co najmniej jeden kąt (jeśli otwór nie jest ślepy). Następnie weź małą piłę do metalu (jest około 5 mm) i wytnij pozostałe 3 rogi. Jeśli otwór jest mały, musisz ukończyć pracę pilnikiem trójściennym. W przypadku ślepego otworu łatwiej jest wykonać rękaw z kwadratowym otworem i umieścić go na qvaldrat.
  10. Gość Siergiej
    #18 Gość Siergiej Goście 12 marca 2019 21:45
    5
    Tyle gestów, przerażenie ...
    Wystarczy prostej tokarki, wystarczy wywiercić otwór o odpowiedniej średnicy i wycisnąć kwadrat ...
    Cóż, jeśli taka dokładność jest potrzebna, możesz wyciąć boisko ...
  11. Ali Ushaher
    #19 Ali Ushaher Odwiedzający 13 marca 2019 05:43
    7
    Towarzyszu, dla kogo piszesz? Myślisz, że mam maszynę do wyrażania fraz? A jeśli z tyłu - myślisz, że sen potrzebował porady? Jakoś mierzysz radę - z widownią.
  12. Alexander
    #20 Alexander Goście 13 marca 2019 06:53
    3
    Wywierć otwór w cylindrze i wykonaj kwadrat za pomocą pilnika, a jeśli zamienisz tokarkę, frezarkę w otwór i zrobisz kwadrat.
  13. V.P.
    #21 V.P. Goście 13 marca 2019 09:42
    6
    Dwie maszyny: frezowanie w poziomie i toczenie. Po prostu idealny „dom”!
  14. Gość Siergiej
    #22 Gość Siergiej Goście 13 marca 2019 10:07
    5
    Pomysłowy autor, ale jak mogę zrobić samolot w domu?
    1. Gość Valera
      #23 Gość Valera Goście 25 marca 2019 13:44
      0
      kup sześcian desek i złóż samolot
  15. Guest Pavel
    #24 Guest Pavel Goście 13 marca 2019 10:13
    7
    Wszystko jest o wiele prostsze - wiercę otwór o małej średnicy, rozpalam palenisko, rozgrzewam obrabiany przedmiot, a za pomocą odpowiedniego oprogramowania układam kwadratowy (prostokątny, trójkątny, owalny itp.) Otwór o odpowiednim rozmiarze. Do dziesięciu minut wszystko zależy od czasu nagrzewania przedmiotu. Jakiego rodzaju frezarki i tokarki?
  16. Gość Anatolij
    #25 Gość Anatolij Goście 13 marca 2019 14:52
    2
    Ale czy nie jest łatwiej wywiercić okrągły otwór i popchnąć go kwadratowym oprogramowaniem?
  17. Sitnikov Dmitry Valentinovich
    #26 Sitnikov Dmitry Valentinovich Goście 13 marca 2019 15:21
    4
    Autorowi brakowało również drukarki 3D.
  18. Gość Oleg
    #27 Gość Oleg Goście 13 marca 2019 16:23
    8
    Cudowna rada dla mistrza domu - weź frezarkę, skręć, ale czy nie od razu wyładowałeś prąd? Jedna operacja i wszystko.
  19. Profi50
    #28 Profi50 Goście 13 marca 2019 17:24
    5
    Dzięki, uczył. Mam zamiar kupić maszyny i noże, gogle i rękawiczki.
  20. Minin
    #29 Minin Goście 13 marca 2019 19:15
    3
    Uważaj, aby AUTOR nie zajął miejsca, ponieważ dla każdego mężczyzny pod ławką jest zwrot i kilka losowo leżących frezów!
  21. Michałkow
    #30 Michałkow Goście 13 marca 2019 23:00
    0
    Bierzesz półfabrykat, wiercisz w nim otwór o średnicy małego boku kwadratu, podgrzewasz go do czerwieni, a na kowadle wbijasz w niego kwadrat, po gaszeniu półfabrykatu i gotowe.
  22. Gość Wiktor
    #31 Gość Wiktor Goście 14 marca 2019 00:29
    1
    A skąd pochodzisz od tak mądrego faceta ???
    Kolejny ekspert od kuchni - teoretyk sof - pojawił się w Internecie i oferuje pracę trzech pracowników w części mechanicznej małej fabryki. A wszystko to w spółdzielni garażowej ............ !!!
    To stało się naprawdę zabawne.
    Lepiej byłoby wziąć i opisać lot butelki szampana po nieudanym otwarciu z krzywymi rękami na niskiej orbicie Ziemi lub przekształceniu Zhiguli w Mercedesa pod wpływem magii cioci Frosi.
    Byłoby to o wiele bardziej interesujące nawet dla kompetentnego specjalisty w dziedzinie nauk o żelazie.
    WSZYSTKO .................. Zaczynam SZUKAĆ MASZYN PRZEZ UBRANIA !!!
    POTRZEBUJĘ RĘKAWA Z KWADRATOWĄ OTWOREM NA PAMIĄTKĘ ..................!
  23. Alexander Petrikov
    #32 Alexander Petrikov Odwiedzający 14 marca 2019 08:02
    2
    Cena za taki kwadrat jest bezwartościowa - szew pęknie, a stal-żelazo puści temperaturę.
  24. Gość Dmitry
    #33 Gość Dmitry Goście 14 marca 2019 08:42
    2
    Jeśli każdy może efektywnie korzystać ze szlifierki i wiertarki, musisz mieć możliwość spawania łukowego. Praca specjalisty z takim zestawem maszyn i narzędzi ... Czym różni się od warunków fabrycznych?)
  25. Gość Witalij
    #34 Gość Witalij Goście 14 marca 2019 12:05
    5
    No cóż figib? Nie od razu korzystać z wiertła SQUARE?
  26. Gość Dmitry
    #35 Gość Dmitry Goście 14 marca 2019 19:57
    1
    sprytne, ale to nie są warunki domowe.
  27. Gość Anunah
    #36 Gość Anunah Goście 15 marca 2019 14:04
    0
    Ponownie wiertarka i nowa konstrukcja roweru Nefig
  28. Xz
    #37 Xz Goście 15 marca 2019 16:43
    1
    Niech spróbują pracować z takim produktem. Nie sądzę, że to potrwa długo, jeśli nie pęknie od razu.
  29. Xz
    #38 Xz Goście 15 marca 2019 16:44
    0
    Wszystko to odbywa się w oprogramowaniu tokarki !!!
  30. Gość Siergiej
    #39 Gość Siergiej Goście 15 marca 2019 17:21
    1
    Tak, weź kolejny przeciągacz i zrób dziurę, do cholery. Mam też geniusz. Co z siłą produktu? Artykuł o niczym
  31. Jewgienij Własow
    #40 Jewgienij Własow Goście 15 marca 2019 17:38
    0
    Mężczyźni! Nie zapomnij o elektrochemii: + i -, anodzie-katodzie, kwasie solnym, lakierze i farbie: trawienie elektrochemiczne pomoże zrobić zarówno kwadratowy otwór, jak i trójkątny otwór, i to, czego potrzebujesz ... (Wykonałem kolczyki z brązu w latach 90. - w formie sierp młotek) ..
  32. Alexander Yurievich
    #41 Alexander Yurievich Goście 15 marca 2019 19:47
    1
    ale bez spawania słaby?
  33. Gość Serge
    #42 Gość Serge Goście 16 marca 2019 15:14
    1
    A jeszcze łatwiej mieć mini piec z otwartym paleniskiem, wykonać formę i odlać taki szczegół. Następnie stwardnij i zmielić ...
  34. Migel
    #43 Migel Goście 16 marca 2019 15:44
    1
    Artykuł - podróbka, sztuczka ręki.
    Najważniejsze w tym artykule jest to, że gdy przygotował dwie części do spawania, nawet jeśli uważamy go za spawacza na poziomie BOGA,albo będzie to brak stapiania się (a wtedy powinniśmy zobaczyć cięcie na końcu w postaci pęknięć w dwóch rogach) lub głupio stapi kwadratową zakładkę i część. w takich przypadkach, aby nie dać się nabrać na spawanie, używają miedzianych wypustek, a następnie po prostu mniej sprzątają za pomocą pilnika.
  35. Gość
    #44 Gość Goście 16 marca 2019 16:57
    1
    w fabryce nie gorsze niż fabryka, szacunek!
    i tyle pracy dla niskiej niezawodności i żeby nie siedzieć bezczynnie?
    w czasach radzieckich wyrzuciliby z fabryki takie pomysły ...
  36. uras
    #45 uras Goście 16 marca 2019 22:14
    2
    Cóż, cóż ... i całe moje życie wbijałem jak głupiec w śmiertelną maszynę ...............
  37. Gość Vladimir Kiselyov
    #46 Gość Vladimir Kiselyov Goście 17 marca 2019 08:50
    2
    w domu, ogólnie elementarne ... powodują kosmitów i wszystkie firmy ...
  38. Gość Alexander
    #47 Gość Alexander Goście 17 marca 2019 10:20
    0
    Tak, specjalista znikąd, z takimi radami, z przeczytanych komentarzy, widzę, że są obywatele, którzy wiedzą, czym jest kowal. Posłuchaj tych wskazówek. Bez żadnych obrabiarek możesz wykonać dowolny otwór, trójkąt, kwadrat, sześciokąt i tak dalej, nawet z ślepymi otworami. Na początek wiercisz otwór przelotowy o średnicy kwadratu wzdłuż płaszczyzn, a nie wzdłuż krawędzi, a następnie podgrzewasz do pożądanej temperatury, w zależności od materiału, z którego wykonasz ten przedmiot, a następnie w 3-4 przejściach po prostu uderzasz go w kowadło. Wykrawanie trwa maksymalnie dziesięć minut, w zależności od długości żądanego przedmiotu obrabianego. jeśli nie potrzebujesz przelotowego, to po szlifierce wycinasz kawałek 5-6 milimetrów z wykrojnika, wkładasz go do gotowego otworu i spawasz, a następnie dostaniesz wykrój z nieprzepuszczalnym otworem. Jeśli chodzi o spalanie przedmiotu, musisz zdecydować, z jakiego materiału zrobisz tę część, jest taki metal zwany skuterem, nie może być kruchy, będzie kruchy, może pękać przy dużym użyciu. Dzięki wysokiej zawartości węgla i skutery nie można zrobić markizy garażowe.
  39. gość Wołodia
    #48 gość Wołodia Goście 17 marca 2019 16:39
    0
    dlaczego to pokazać. Prawidłowo Oleg mówi we wszystkich obrabiarkach w domu jak brud
  40. Leonid Andreich
    #49 Leonid Andreich Goście 17 marca 2019 19:03
    0
    Ahem… Zawijam drut, najlepiej drut ze stali nierdzewnej, cienki… w zależności od dopuszczalnego promienia zaokrąglenia narożników kwadratu w otworze, na kwadratowym sworzniu, w kilku warstwach, w zależności od wymaganej wytrzymałości tej tulei.
    A potem przylutowałbym wszystko za pomocą lutu z palnikiem gazowym ... lub gazu ... takie są dziś sprzedawane ...

    Moja metoda jest dobra, ponieważ otrzymujesz co najmniej trójkątny, co najmniej pięciokątny, co najmniej heptagonalny klucz dowolnego rozmiaru .. i za bardzo małe pieniądze.

    .. A jeśli wymagania dotyczące wytrzymałości są już bardzo wysokie - musisz kupić lub wykonać folię .. w jej produkcji istnieje wiele sposobów na uzyskanie taśmy bardzo odpornej na rozdarcie.
    Nawiasem mówiąc, dokładnie tak robią lufy z pistoletami ... tylko, że nie są one oczywiście lutowane, ale gotowane w piecach .. z bardzo dokładnym trybem parzenia.
    Ahem ... jeśli, na przykład, weźmiesz wielokąt, przekręcisz go ostrożnie, a następnie wykonasz ognisko entom z uzwojeniem i lutowaniem, otrzymasz gwintowaną lufę z nitką ... i wszystko za te same małe pieniądze ...
    ... A jeśli, na przykład, los porzucił los na bezludnej wyspie, to ... hmm ... konieczne jest gotowanie stali, a przynajmniej brązu, w taki czy inny sposób ... a napinanie stalowych lub brązowych drutów jest zadaniem dla uczniów szkół średnich ...
    Nic nie mam na myśli - ale
  41. Gość Vladimir
    #50 Gość Vladimir Goście 18 marca 2019 17:36
    0
    Tak Udało mi się bez maszyny CNC! Podobnie jak przodkowie pierwszych pięcioletnich planów)
  42. Gość Vladimir
    #51 Gość Vladimir Goście 18 marca 2019 20:16
    1
    Przypomniał sobie żart z lat 60. MiG dostarczono z ZSRR do Wietnamu. Zdemontowano, aby nie przyciągać uwagi Pindos. Wietnamczycy bez względu na to, jak zbierają - kombajn Niva. Zadzwonili do naszych specjalistów. Zebrani w stodole na jeden dzień: MiG!
    Pytają: - Jak to jest? - I nie przeczytałeś instrukcji: „I w końcu przetworzyć z plikiem !!!”
  43. Gość Yuri
    #52 Gość Yuri Goście 19 marca 2019 19:58
    0
    Świetna robota. Tak, jesteś tylko waletem wszystkich transakcji ....
  44. Michałkow-2
    #53 Michałkow-2 Goście 19 marca 2019 23:13
    0
    Lub możesz po prostu wywiercić okrągły otwór, a następnie przetworzyć go kwadratowym pilnikiem ...
    lub plik)))))))))))))
  45. Eugene
    #54 Eugene Goście 20 marca 2019 15:13
    0
    Dziękujemy Afftir! Prosta i niedroga prezentacja. Prąd w frezarkach i tokarkach to niewielka szkoda.I tak bardzo prosty sposób.)))
  46. Igor
    #55 Igor Goście 20 marca 2019 19:49
    0
    EDM przepala otwór o dowolnym kształcie
  47. Anatolij
    #56 Anatolij Goście 21 marca 2019 07:50
    0
    Czy należy to robić w domu?
  48. Alex
    #57 Alex Goście 21 marca 2019 08:13
    0
    Możesz to zrobić za pomocą młynka. Nie każdy ma maszyny
  49. Boris
    #58 Boris Goście 24 marca 2019 19:15
    0
    Bzdury, w trzpieniu pozaosiowym znajduje się specjalne wiertło (długopis) do wiercenia kwadratów
  50. Stanisław Aleksandrowicz
    #59 Stanisław Aleksandrowicz Goście 24 marca 2019 19:59
    0
    Kiedyś napisałem, że zrobiłem takie kwadratowe otwory trzydzieści lat temu bez toczenia i innych maszyn. ale nadal, jakie narzędzie jest wymagane, młot do spawania gazowego (najlepiej tlen), weź kulę, weź kwadrat. w wiertarce z okrągłym otworem wywierć otwór o wymaganej średnicy, a następnie podgrzej go (aż stanie się czerwony), połóż go na kowadle (imadle), szybko umieść kwadrat w otworze i użyj ostrego młotka, aby wbić kwadrat w otwór. po schłodzeniu usuń gotowy produkt z idealnie kwadratowym otworem w środku

Przeczytaj także

Kody błędów pralek