Zrób to sam
Kursy mistrzowskie, instrukcje, przydatne wskazówki, przepisy kulinarne.
» » »Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu
Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Kiedy śruba lub kołek odłamuje się i pozostaje głęboko w otworze, pozycja wydaje się beznadziejna. Dzieje się tak, gdy:
  • zastosuj nadmierną siłę do klucza;
  • sprzęt okazał się wadliwy (na przykład obecność wewnętrznej mikropęknięcia);
  • dokręcenie było większe niż dopuszczalna wartość;
  • podczas pracy nastąpiło zakwaszenie (utlenienie) połączenia gwintowego.

Sytuację dodatkowo pogarsza fakt, że część może być duża i droga (w naszym przypadku miska ze stopu aluminium), a jednostka, w której utknął element sprzętowy, jest odpowiedzialna i nie ma na co go zastąpić.
Przypadek ten jest skomplikowany, jeśli złamana śruba lub kołek pozostaje w otworze części wykonanej ze stopu aluminium lub magnezu, co jest znacznie bardziej miękkie niż stalowe okucia. Dlatego wyjmij chip bardzo ostrożnie i ostrożnie, aby nie uszkodzić gwintów w otworze części.

Działania wstępne


Aby zwiększyć prawdopodobieństwo pomyślnego wydobycia uszkodzonego sprzętu z gwintowanych otworów, następujące operacje nie będą zbędne:
  • uderzać w szczątki za pomocą specjalnego sprężynowego stempla centralnego lub zwykłego, łatwo uderzając go kilka razy młotkiem. To osłabi lądowanie zepsutego sprzętu;
    Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

  • ogrzać część w obszarze otworu odpadami za pomocą palnika gazowego, aby częściowo zmniejszyć naprężenia wewnętrzne, ale nie przesadzaj, aby nie stopić aluminium;
    Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

  • wstrzyknąć lub wniknąć do otworu trochę penetrującego płynu smarującego, takiego jak W-40, w tym w celu rozpuszczenia zanieczyszczeń i usunięcia rdzy.
    Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu


Takie środki w połączeniu znacznie ułatwią procedurę wyciągania z otworu pozostałości śruby lub kołka.

Proces wydobywania wiórów


Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Największą trudnością jest ekstrakcja kawałka sprzętu o niepłaskiej powierzchni pękania. Podczas próby wiercenia wiertło może się ześlizgnąć i uszkodzić gwint w otworze.
Aby usunąć takie zanieczyszczenia, wstrzykujemy penetrujący płyn smarujący do otworu, wybieramy tuleję prowadzącą odpowiednią dla gwintu.
Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Wkręcamy go w otwór, aż zatrzyma się w śrubie lub kołku i dokręcamy nakrętką kontrującą. Za pomocą wiertarki i wiertła stałego na końcu wywierć małe wgłębienie pod ekstraktorem do wraku.
Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Obracając przewodnik, upewniamy się, że wiercenie jest dokładnie w środku, a jego głębokość jest wystarczająca.
Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Jeśli tak nie jest, możesz kontynuować wiercenie bez obawy o uszkodzenie gwintów w otworze, ponieważ mamy już wgłębienie prowadzące. Wiercenie nie powinno być zakończone, aby nie uszkodzić części aluminiowej.
Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Następnie bierzemy śrubokręt odpowiedni do średnicy i wbijamy go w otwór.
Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Następnie, trzymając narzędzie palcem, ostrożnie go wykręć, upewniając się, że ekstraktor ściśle przylega do gruzu.
Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Wkręcamy śrubę w otwór i upewniamy się, że gwint w nim jest nienaruszony. Możesz nasmarować gwint smarem miedzianym lub czymś podobnym, aby następnym razem śruba lub kołek nie zaczepiły się w gwincie otworu.
Jak usunąć złamaną śrubę lub kołek z głębokiego otworu

Wskazówki i komentarze


Ponieważ praca nad usuwaniem zepsutych śrub i szpilek obejmuje wiercenie, ogrzewanie, używanie instrumentów uderzeniowych i agresywnych płynów, konieczne jest stosowanie osobistego wyposażenia ochronnego: odzieży z długimi rękawami, rękawiczek, okularów, a nawet respiratora.
Jeśli nie miałeś wiertarki z obrotem w lewo, nic złego się nie stanie. Możesz użyć standardowego wiertła o prawym obrocie, ale uzupełnij go ekstraktorem, który może być również w lewo lub w prawo.

Obejrzyj wideo


Wróć
Komentarze (36)
  1. Igor
    #1 Igor Goście 19 listopada 2018 00:06
    31
    Ekstraktor jest bardzo delikatny, a jeśli się zepsuje (co w zasadzie się zdarza), nie ma nic, co mogłoby pomóc poza spaleniem. Dlatego tylko ty całkowicie wiercisz i ciągle próbujesz podnieść obrót wiertła za pomocą odwrotnej kolejności. Najlepszy sposób - pozostawienie wierteł - i ćwiczenia, i podnieś.
  2. Gość Alex
    #2 Gość Alex Goście 19 listopada 2018 01:35
    16
    A teraz piszemy o wydobyciu zepsutego ekstraktora (podobno wyprodukowanego w Niemczech) wraz ze zepsutą śrubą z żeliwnej obudowy (nie będziesz grać z różnicą współczynnika rozszerzalności temperaturowej, jak w przypadku aluminium).
  3. Boris
    #3 Boris Goście 19 listopada 2018 09:34
    14
    Ty mój przyjacielu nigdy tego nie zrobiłeś! z tak kluczową pracą amatorów.
  4. Slavkin
    #4 Slavkin Goście 19 listopada 2018 10:11
    2
    Ekstraktor wierci się wiertarką piórkową lub inną wiertarką diamentową.
  5. sergiy
    #5 sergiy Goście 19 listopada 2018 12:21
    9
    Natychmiast oczywiste, wyjątkowe.
    1. Gość Vladimir
      #6 Gość Vladimir Goście 30 listopada 2018 09:30
      2
      Tak, nawet sama wskazówka.
  6. Artur
    #7 Artur Goście 19 listopada 2018 16:23
    1
    Być może zależy to również od stosunku „dziury” do „dłuta”, może to nie jest podstawowa opcja !? . 2018 r
  7. Gość Michael
    #8 Gość Michael Goście 19 listopada 2018 18:03
    17
    Wybieramy wiertło według średnicy sześciokąta. Po wierceniu młotkiem wbij sześciokąt do hali Odkręć wszystko.
  8. Gość Wiktor
    #9 Gość Wiktor Goście 19 listopada 2018 19:37
    6
    Włożyłem stalową rurkę do gwintu (aby nie uszkodzić ścian), wziąłem wysokoprądowy spaw i stopiłem elektrodę w tej rurce, aby ją spalić, a następnie gwałtownie ją wyłączyłem, czekałem, aż ostygnie, zgięłem elektrodę i przekręciłem do narostu, a szczęście było tylko za trzecim razem. powodzenia chłopaki!
    1. Gość Alexander
      #10 Gość Alexander Goście 20 listopada 2018 19:11
      5
      Ta opcja nie „toczy się” - fragment szpilki może pozostać na zawsze, część zostanie „zaparta”. Przebije się przez „głupca” jeden po drugim, a następnie nitka fragmentu będzie ściśle przylegać do nici „użytecznego ciała”. Prawidłową opcją, jak już wspomniano, jest - pracować z wyrównaniem, używając wiertła dla leworęcznych. Testowane wielokrotnie, nie stwierdzono przerw zapłonu.
  9. Gość Alexander
    #11 Gość Alexander Goście 19 listopada 2018 20:46
    13
    Cóż, jeśli zacząłeś wiercić, weź wiertła w lewym kierunku, podczas wiercenia wiertło będzie stale powodować wysiłek na śrubie z hasłem i część wyjdzie. Robię to od ponad 20 lat.
  10. Nebrit
    #12 Nebrit Goście 19 listopada 2018 22:28
    24
    Potem chłopaki piszą poprawnie, trochę mocniejsze fałdy i PPC do twojego ekstraktora.
    Wierciłbym powoli, zwiększając średnicę wiertła. Następnie połam resztki i wykop z wewnętrznego wątku
  11. Gość Alexander
    #13 Gość Alexander Goście 20 listopada 2018 16:28
    1
    Tutaj teoretycy rozwiedli się w Internecie, o czym po prostu nie piszą ... Co ciekawe, jest co najmniej jedna osoba, która zdołała sprawdzić układ za pomocą tych „ekstraktorów”? Jeśli śruba (szpilka do włosów) oderwała się od średnicy, to x..n to pomoże, z wyjątkiem wiertła i dotknij.
  12. Gość Andrew
    #14 Gość Andrew Goście 20 listopada 2018 20:11
    7
    Chłopaki, a słyszeliście o lewym ćwiczeniu, wykorzystałem dwadzieścia w praktyce i zawsze bezbłędnie.
    1. Gość Vladimir
      #15 Gość Vladimir Goście 22 listopada 2018 23:00
      5
      Potwierdzam! Okazało się, że ma tylko atraktor! Wiertło lewe, dłuto, spawanie. I nigdy nie działało jako ekstraktor. Prawdopodobnie napotkano złe ekstraktory :)))
      1. Gość Andrey
        #16 Gość Andrey Goście 27 listopada 2018 00:04
        6
        To dlatego, że ten ekstraktor jest stożkowy. gdy jest owinięty w otwór, wówczas „chip” pcha, zwiększając w ten sposób tarcie między chipem a gwintem.
  13. Aleksander Nikołajewicz
    #17 Aleksander Nikołajewicz Goście 20 listopada 2018 20:41
    5
    Po raz kolejny mielimy ten temat, raz „za kierownicą” zalecił usunięcie zmarszczki z BC, wylewając tam kwas azotowy. Testowany około 15 lat temu doświadczony - doskonały.Inne sposoby w Internecie - morze.
  14. Stanisław
    #18 Stanisław Goście 21 listopada 2018 02:46
    11
    Wiercone najpierw cienkim wiertłem, a następnie coraz grubsze. Trzonek został wbity w powstały otwór i za pomocą klucza gazowego wyłonił fragment śruby.
    1. Walery Iwanow
      #19 Walery Iwanow Goście 21 listopada 2018 09:44
      3
      bierzesz rękaw, wkładasz go do otworu do wraku i spawasz rękaw od wewnątrz do wraku i przekręcasz go nad górnym końcem rękawa, Sprawdzone działa wyraźnie
  15. Victor Serebrennikov
    #20 Victor Serebrennikov Odwiedzający 21 listopada 2018 11:03
    1
    W ten sposób profesjonalista różni się od amatora ... Chciałbym wiercić.
  16. Mechanik
    #21 Mechanik Goście 21 listopada 2018 15:01
    1
    Najlepiej rozpuszczać stal roztworem kwasu azotowego z aluminium.
  17. vitalka
    #22 vitalka Goście 24 listopada 2018 00:00
    3
    Chłopaki, z pewnością pierwszy raz słyszę o tych ekstraktorach, ale zawsze tak robiliśmy - wierciliśmy je, wycinaliśmy mieczem odwrotną nić, przykręcaliśmy śrubę pod tym gwintem. wszystko
  18. nemo
    #23 nemo Goście 24 listopada 2018 23:58
    1
    W takim przypadku - ciągnie, a jeśli w trudno dostępnych miejscach, a nie można uzyskać wiertła? Pamiętam, że jakaś wyłamana śruba z gwintu gdzieś na dole lub zawieszenie maszyny okazało się w ten sposób: półautomat spawalniczy przyspawał do wraku śrubę o mniejszej średnicy i przekręcił ją.
  19. Bummer
    #24 Bummer Goście 25 listopada 2018 21:37
    0
    Zamiast gwintowanej tulei można wywiercić śrubę o odpowiedniej długości. Nawiercić od powierzchni czołowej śruby.
  20. cisza
    #25 cisza Goście 26 listopada 2018 00:49
    0
    Po co wiercić, jeśli paleta jest w twoich rękach? Kwas azotowy. Stal zjada, stop aluminium pozostaje nienaruszony. Jedyna rzecz nie jest odpowiednia w przypadkach, gdy nalewanie kwasu nie działa, do góry nogami itp.
  21. Gość Andrey
    #26 Gość Andrey Goście 26 listopada 2018 23:57
    1
    Ryzykowny krwotok. Działa, jeśli śruba lub kołek jest wykonana z rozpalonego do czerwoności materiału. Następnie chip można wyjąć za pomocą śrubokręta. Jeśli pochodzi z „surowej skóry”, najprawdopodobniej jest rozciągnięty wzdłuż nici i nie można go wykręcić za pomocą czegoś takiego jak ekstraktor. Wolałbym wsunąć śrubę wywierconą pośrodku w otwór i dwa mm w wywiercony otwór elektrodą, lub przyspawać do wraku. a potem się odwrócił.
  22. Eugene
    #27 Eugene Goście 27 listopada 2018 10:44
    5
    Autor, kochanie, dlaczego jesteś taki mądry? Najwyraźniej wydaje ci się, że jeśli używasz akronimu „sprzęt” w znaczeniu „śruba”, to twój artykuł natychmiast zyskuje poważną wagę naukową? Zawiodę cię - wcale tak nie jest. Co więcej - to tylko tanie popisy. Ponadto, kiedy piszesz „Spowoduje to osłabienie lądowania zepsutego sprzętu ...” - nie jest jasne, co mówi się o śrubie lub skrzyni korbowej. Oba są wyrobami metalowymi i oba są wadliwe ... Zatem „spryt” prowadzi do głupoty ...
  23. Siergiej
    #28 Siergiej Goście 28 listopada 2018 15:10
    0
    Jeśli chcesz, nie możesz stopić takiego elementu za pomocą takiego palnika. Stop aluminium natychmiast usuwa ciepło w ogromnych ilościach. Nawiasem mówiąc - jest to odlewana skrzynia korbowa, co oznacza zwiększoną zawartość krzemu i manganu w składzie chemicznym.
  24. Tak
    #29 Tak Goście 29 listopada 2018 19:59
    0
    Zavedeshil, schrzaniony, wywiercony, zdobył gwiazdkę ze standardowego zestawu i odkręcił ją zapadką. Łatwe
  25. Radik102
    #30 Radik102 Goście 2 grudnia 2018 00:58
    1
    Co za analfabetyzm, a jednak oczekujesz, że duża liczba osób przeczyta ten artykuł. Jak możesz doradzić, dalej od tekstu „Dalej, weź odpowiedni śrubokręt o średnicy i wbij go w otwór”. Czy mimo to jedziemy lub obracamy w lewo? Który brygadzista zalecił wiercenie smarem? Wiercone z chłodzeniem, a nie smarem.
  26. Erni
    #31 Erni Goście 6 grudnia 2018 17:11
    0
    jeśli nie ma specjalnego ekstraktora, możesz zacząć usuwać cienki otwór, zaczynając od 1,5 mm i wbijając tam głowę typu Torx
  27. Serge gościnny
    #32 Serge gościnny Goście 6 grudnia 2018 20:06
    0
    najpierw wyciąg. w tym celu jest zrobiony, jeśli inne metody nie pójdą
  28. Staś
    #33 Staś Goście 6 grudnia 2018 23:46
    0
    zastanawiasz się! człowiek ma ekstraktor i przekręca go, Bóg wie co, i ma obrożę, która jest SŁABA?
  29. Peter Smirnov
    #34 Peter Smirnov Goście 7 grudnia 2018 06:55
    1
    Kołek na kolektorze wydechowym zepsuł się w 2114 r. Te ekstraktory zostały poinformowane, jakbyś nie musiał niczego usuwać. Dał dobre pieniądze, ale tam zerwał.W rezultacie wszystko zostało usunięte, nakrętka nie mogła zostać prawidłowo przyspawana z powodu pozostałej części ekstraktora, tylko zostały wywiercone w warsztacie maszynowym na maszynie. W rezultacie wiertło w obrabiarce zostało nieznacznie zdjęte ze względu na pozostałą część ekstraktora i ściana została zahaczona. Musiałem ugotować i ponownie wyciąć nić. W rezultacie rozłożyłem pieniądze. Lepiej byłoby zdjąć, jak zwykle, przyspawać nakrętkę i iść))
  30. twarz neutralna
    #35 twarz neutralna Goście 7 grudnia 2018 19:48
    0
    tak, wszystko jest w porządku .... Mam pytanie; Co należy zrobić, aby rozbić stalowy kołek ze stopu aluminium?
    1. Jurij
      #36 Jurij Goście 8 grudnia 2018 17:09
      1
      odkręć spodnie od kolektora!

Przeczytaj także

Kody błędów pralek