Zrób to sam
Kursy mistrzowskie, instrukcje, przydatne wskazówki, przepisy kulinarne.
» » »Napięcie trójfazowe z jednofazowego w 5 minut
Napięcie trójfazowe z jednofazowego

Uzyskanie napięcia trójfazowego 380 V z jednofazowego 220 V w garażu może być dość proste. Nie zajmuje to dużo czasu, cały obwód można podłączyć w 5 minut bez nadmiernej złożoności.
Na przykład musisz uruchomić mocny silnik o mocy 3 lub 4 kW. Wydawałoby się, że można go zasilać zgodnie z klasycznym schematem z obwodu jednofazowego przez kondensator, ale go tam nie było. Dzięki temu włączeniu traci się cenną moc czterdziestu procent, a jej uruchomienie będzie niezwykle trudne, a nawet niemożliwe, jeśli silnik zostanie początkowo załadowany.
Do takich celów stosuje się rozdzielacze faz, które pomagają równomiernie rozłożyć wszystkie wartości na wszystkie trzy fazy.
Za ich pomocą można zasilać nie tylko silniki i instalacje z trójfazowymi silnikami asynchronicznymi, ale także dowolne inne odbiorniki wymagające napięcia trójfazowego 380 V.

Będzie potrzebować


Możesz zrobić prosty rozdzielacz faz z mocnego silnika. Jego moc powinna być o 1,5–2 kW większa niż zasilanego urządzenia. Na przykład, jeśli chcesz zasilać sprężarkę o mocy 3 kW, to w obwodzie musisz wziąć mocniejszy silnik o mocy 4,5 kW i większej. W tym przykładzie zastosowano silnik o mocy 5,5 kW.

Obwód rozdzielacza faz


Napięcie trójfazowe z jednofazowego

Jak widać, schemat jest niezwykle prosty. Najpierw napięcie jednofazowe jest dostarczane do silnika dużej mocy, gwiazdy połączonej zgodnie ze schematem. Przesunięcie fazowe jest przeprowadzane przez kondensator (klasyczny obwód opisany powyżej). I już usuwamy z niego jednolite napięcie trójfazowe.

Jak zaimplementowano


Po pierwsze, połączenie przechodzi do mocnego silnika (w ramie nie ma kondensatora rozruchowego).
Napięcie trójfazowe z jednofazowego

I już za pomocą przełącznika wsadowego włączamy silnik - obciążenie.
Napięcie trójfazowe z jednofazowego

Uruchomienie systemu


Musisz uruchomić system w następujący sposób. Po pierwsze, przykładamy napięcie z sieci jednofazowej do mocnego silnika. Wał jest wolny od obciążenia. Silnik zaczyna się stopniowo obracać. Po pewnym czasie jego prędkość będzie optymalna. Tylko wtedy ładunek można włączyć, klikając torbę.
Podłączony silnik w roli obciążenia może łatwo wirować nawet pod obciążeniem.

Co daje i jak działa?


Kiedy silnik o mocy 5,5 kW uruchomi się, zacznie równomiernie dzielić całą energię między fazami. Zaraz po podłączeniu obciążenia (3 kW), który w momencie uruchomienia zużywa ogromną moc. Mocny silnik przejmuje cały ten brak energii, ponieważ napięcie w sieci zmniejsza się na chwilę, a bezwładność wału nadal się obraca. Oczywiście jego prędkość nieznacznie spadnie pod obciążeniem. Po wypromowaniu podłączonego silnika prędkość ekspresji wału mocnego silnika powróci do normy, tworząc płynny skok w sieci.
W skrócie, silnik w rozdzielaczu ma szczególną rolę trójfazowego kondensatora lub bufora, który nie pozwala na gwałtowny spadek napięcia i równomierne rozprowadzanie przesunięć fazowych bez zniekształceń.

Obejrzyj wideo


Wróć
Komentarze (87)
  1. Valya
    #1 Valya Goście 1 sierpnia 2018 18:48
    8
    Zgadzam się, zrobiłem to wcześniej.
  2. Piotr
    #2 Piotr Goście 1 sierpnia 2018 19:40
    16
    Wydaje mi się, że autor artykułu, mówiąc o prostocie zaproponowanego przez niego rozwiązania technicznego, jest nieco nieuczciwy.
    Jeśli zastosujesz się do jego zaleceń, aby uruchomić trójfazowy silnik elektryczny, potrzebujesz innego silnika elektrycznego, a nawet jeszcze mocniejszego! A to, zdaniem projektanta, jest proste! Moim zdaniem nazywa się to - za wszelką cenę!
    Dziękuję
    Piotr.
  3. Aleksander gościnny
    #3 Aleksander gościnny Goście 1 sierpnia 2018 19:42
    1
    dobry pomysł wcześniej
  4. Rus
    #4 Rus Goście 1 sierpnia 2018 19:49
    5
    wystąpią straty mocy, a także nierównowaga faz, a mata przewinie sąsiadów z powodu osiadania.
  5. Gość Leonid
    #5 Gość Leonid Goście 1 sierpnia 2018 20:05
    7
    Pomysł jest bardzo interesujący, ale wątpliwy ze względu na analfabetyzm techniczny autora, który nazwał torbę z automatycznym wyłącznikiem. Dla informacji są to zupełnie inne urządzenia
    1. Denschik
      #6 Denschik Goście 2 sierpnia 2018 06:44
      3
      Jesteś niepiśmienny! W tym przykładzie użyto rozłącznika, a nie wyłącznika. Dlatego nazwał go torbą i nic takiego.
      1. Gość Yuri
        #7 Gość Yuri Goście 5 sierpnia 2018 18:46
        1
        Dzięki tobie cała rodzina musiała sprawić, by przełączniki ścienne nazywały się workami. Przynajmniej szukaj tego, co masz w wyszukiwaniu, nasze zaawansowane!
  6. Gość Alexander
    #8 Gość Alexander Goście 1 sierpnia 2018 20:16
    11
    Skąd pochodzi 380 V między fazą a N (220 V)?
    1. Dima
      #9 Dima Goście 2 sierpnia 2018 06:43
      1
      Z powodu przesunięcia fazowego! Czy to naprawdę nie jest jasne ...
      1. Gość Yuri
        #10 Gość Yuri Goście 3 sierpnia 2018 15:31
        2
        Z powodu przesunięcia fazowego napięcie nie rośnie w żaden sposób, zgodnie z tym schematem 380 nie dostaniesz ...
        1. Ivan
          #11 Ivan Goście 4 sierpnia 2018 15:12
          2
          Nie trzeba go wychowywać. Wszystkie fazy mają napięcie 220 V. 380v uzyskuje się MIĘDZY fazami z powodu przesunięcia.
    2. zlyden
      #12 zlyden Goście 3 sierpnia 2018 17:06
      3
      fałszywy schemat, jeśli ktoś nie rozumiał, ktoś żartował ... tutaj dwa silniki były włączane równolegle zgodnie z klasycznym schematem przez conder, a conder jest dla dwóch .. nie ma sensu w tym schemacie. da to nieznaczny wzrost przesunięcia fazowego i to kończy efekt ..
  7. Gość Vladimir
    #13 Gość Vladimir Goście 1 sierpnia 2018 20:36
    1
    Coś, czego nie zrozumiałem ... Aby silnik był mocniejszy, potrzebna jest jeszcze większa pojemność kondensatorów, a także trudno go uruchomić. Jaki jest haczyk?
  8. Gość Giennadij
    #14 Gość Giennadij Goście 1 sierpnia 2018 20:42
    0
    Co mam zrobić, mam tę samą sprężarkę z tym samym silnikiem przez kondensatory konwencjonalnej sieci, zaczyna się od ciśnienia 6 barów. chociaż ciśnienie robocze wynosi 3 = 4 atm. maksymalnie pompowano 9 atm i przy tym ciśnieniu rozpoczęto.
  9. Guest Vlad
    #15 Guest Vlad Goście 1 sierpnia 2018 21:08
    14
    Pozostaje tylko znaleźć linię 220, która może wytrzymać 7 kilowatów. Od dawna wymyślono chastotniki.
  10. Kartkazak
    #16 Kartkazak Goście 1 sierpnia 2018 21:33
    8
    Może to działa, ale śmieci są kompletne.
  11. Kalle
    #17 Kalle Goście 1 sierpnia 2018 23:19
    11
    Analfabetyzm. Moc wyjściowa nie będzie wynosić 380 V między fazami, ale 220 V.
    W rzeczywistości są to dwa silniki połączone równolegle z jednym kondensatorem z przesunięciem fazowym.
    Silniki w takich przypadkach przełączają się z gwiazdy na trójkąt.
  12. Staś
    #18 Staś Goście 1 sierpnia 2018 23:28
    0
    Po pierwsze, odbiornik musi być włączony przez deltę, ponieważ usunięte napięcie sieciowe wynosi ~ 220 V.
    Po drugie, idealne napięcie trójfazowe nie będzie działać, w przeciwnych fazach nie będzie 120 stopni.
  13. Gość Vladimir
    #19 Gość Vladimir Goście 1 sierpnia 2018 23:48
    3
    Jak wzrasta napięcie z 220 do 380 V?
  14. Igor Borysow
    #20 Igor Borysow Goście 2 sierpnia 2018 02:42
    6
    Olej-olej, dlaczego takie dzwonki i gwizdy? No cóż, zrób zwykły obwód kondensatora.
    1. Gość Vladimir
      #21 Gość Vladimir Goście 3 sierpnia 2018 09:04
      5
      Właściwie obwód jest dobry. Używam tej metody od ponad 5 lat. Dzięki tej metodzie moc maszyny jest znacznie wyższa niż w przypadku kondensatora.
  15. Gość Alex
    #22 Gość Alex Goście 2 sierpnia 2018 04:59
    0
    Jeśli zmierzysz napięcie na maszynie, czy będzie to dokładnie 380 V?
  16. Gość Alexander
    #23 Gość Alexander Goście 2 sierpnia 2018 06:42
    1
    Nie jest jasne, w jaki sposób uzyskuje się 380 woltów z 220 woltów. Co powoduje wzrost napięcia.
    1. Gość Michael
      #24 Gość Michael Goście 2 sierpnia 2018 07:35
      1
      Podstawy elektrotechniki. Dolivo-Dobrovolsky
  17. Michaił Zonow
    #25 Michaił Zonow Goście 2 sierpnia 2018 07:32
    6
    i zamiast 3 kW obciążenia otrzymujesz 8 kW. Licznik zacznie startować)
    Wybór odpowiedniego kondensatora jest łatwiejszy i bardziej opłacalny. Lub, jeśli potrzebujesz mocnego silnika przez cały czas, skontaktuj się z organizacją sieciową w celu przejścia na napięcie trójfazowe. Mają teraz taką możliwość ...
  18. Boris
    #26 Boris Goście 2 sierpnia 2018 08:00
    5
    Dzięki autorowi informacji jako opcji, myślę, że warto o tym wiedzieć, ale w praktyce zwykłe obwody wyzwalające kondensatory nie działają gorzej. Tak, 50% mocy jest tracone, ale tę wadę można pokonać lub skorygować mechanicznie, na przykład pasek lub inną przekładnię, ale wyobraź sobie w swoim warsztacie bezużyteczny silnik tylko do pracy z drugim silnikiem, takim ... Prawda, jeśli z niego zrobić wentylator, chyba że.
  19. Sergey K.
    #27 Sergey K. Odwiedzający 2 sierpnia 2018 08:21
    7
    380 tam nie ma, zakłada się „trójfazowy” 220. Obwód jest oczywiście lepszy tylko kondensator, ale niewiele. W dzisiejszych czasach, jeśli potrzebujesz prawdziwie trójfazowego, lepiej wziąć falownik. Oferuje morze! Od 50-60 dolarów za 0,75 kW.
  20. Wasilij Wasilew
    #28 Wasilij Wasilew Goście 2 sierpnia 2018 08:28
    6
    dlaczego pamiętasz taki balkon w dobie przetwornic częstotliwości ...
  21. Yuri Yu
    #29 Yuri Yu Odwiedzający 2 sierpnia 2018 11:54
    7
    Za schemat autorowi dwójka. Nie może jednocześnie 220 i 380 na tych samych drutach.
    1. No cóż
      #30 No cóż Goście 2 sierpnia 2018 12:14
      6
      Że prawdopodobnie jesteś dawną ligą d! Pomiędzy fazami w sieci trójfazowej zawsze jest 220 V. Ale jeśli z silnika było zero, to między dowolnym zerem faza wynosi 380!
      To niefortunne, że ludzie tacy jak ty, bez zrozumienia prądu, mogą mieć hait! Ignoramus!
      1. Gość Siergiej
        #31 Gość Siergiej Goście 2 sierpnia 2018 12:30
        17
        Dokładnie odwrotnie. Faza - faza to napięcie liniowe = 380 V. Faza - 0 to napięcie fazowe = 220 V.
      2. Gość Eugene
        #32 Gość Eugene Goście 2 sierpnia 2018 13:27
        17
        Przeciwnie, w sieci 3-fazowej między fazami 380v oraz między 0 a fazą 220v. Jeśli na odwrót, to w konwencjonalnym gniazdku byłoby napięcie 380 V lub byłyby 2 fazy zamiast jednej. Dlatego ten, kto jest tutaj ignorantem, wciąż jest kwestionowany
      3. Gość Anatolij
        #33 Gość Anatolij Goście 2 sierpnia 2018 14:33
        7
        między fazami 380 między fazami a zerem 220 - sieć jednofazowa w twoim domu i to jest fakt ...
      4. Gość Alex
        #34 Gość Alex Goście 2 sierpnia 2018 17:01
        3
        W sieci 1-fazowej napięcie wynosi 220 woltów, w sieci 3-fazowej między fazą a zerem jest to również 220 woltów, między 2 fazami - 380 woltów.
        1. Gość Vladimir
          #35 Gość Vladimir Goście 3 sierpnia 2018 09:09
          1
          Mylisz się, po prostu zapomniałeś, że napięcie 3-fazowe wynosi 380 V, a napięcie 3-fazowe wynosi 220 V. Tak więc w fazie trójfazowej 220v, pomiędzy fazami 220v., Ale w ogóle nie ma zera.
          1. Gość Alexander
            #36 Gość Alexander Goście 3 sierpnia 2018 13:43
            5
            Jeśli interfejsem jest 220, to między fazami a zerem będzie 127 woltów.
          2. Gość Sasha
            #37 Gość Sasha Goście 3 sierpnia 2018 15:29
            4
            jeśli między fazami 220, to między fazą a ziemią będzie 127v. kiedy tak było, ale już dawno porzucono
      5. Gość Wiktor
        #38 Gość Wiktor Goście 2 sierpnia 2018 17:15
        5
        między fazami jest zawsze 380. a między fazą i zerem jest zawsze 220.
      6. No cóż
        #39 No cóż Goście 2 sierpnia 2018 18:43
        1
        trochę źle, między fazami 380, i między zero a dowolną fazą 220
      7. Gość Valery
        #40 Gość Valery Goście 4 sierpnia 2018 23:19
        0
        Błędne oświadczenie, błąd
      8. Vasya
        #41 Vasya Goście 7 sierpnia 2018 10:40
        0
        między fazami 380 a oraz między 0 a fazą 220
      9. Gość Siergiej
        #42 Gość Siergiej Goście 9 lutego 2019 13:01
        0
        niech ci się podoba pod względem TOE ...
  22. Gość Siergiej
    #43 Gość Siergiej Goście 2 sierpnia 2018 12:14
    3
    Pierwszy silnik w stanie ustalonym nie zużywa 5,5 kW, ale nie więcej niż 15% tej wartości, ponieważ wał nie jest obciążony. Straty energii tylko przy magnetostrykcji i nagrzewaniu uzwojeń. Jest mało prawdopodobne, aby obwody elektroniczne miały wyższą wydajność. Ponadto konwertery elektroniczne mają problemy z kształtem sinusoidy.
  23. Romka
    #44 Romka Goście 2 sierpnia 2018 12:25
    4
    Już wcześniej uruchomiłem taki program! I wszyscy, którzy kłują się o formę sinusoidy - nie mają o tym pojęcia
  24. Jezus
    #45 Jezus Goście 2 sierpnia 2018 12:49
    2
    Weź chastotnik i nie cierpieć okulary przeciwsłoneczne
  25. Gość Oleg
    #46 Gość Oleg Goście 2 sierpnia 2018 17:35
    1
    Przede wszystkim380 V nie zostanie wyprowadzone! Tylko 3x220. Widać to nawet na schemacie.
    Po drugie Te trzy fazy nie będą takie same. W każdym razie przekrzywienie będzie, szczególnie pod obciążeniem.
    Po trzecie. Rzeźbienie dwóch silników w celu obrócenia jednego wału z nowoczesnym rozwojem elektroniki to anarchia! Do zasilania silnika trójfazowego z sieci jednofazowej należy użyć przetwornic częstotliwości. Ponadto można je tanio kupić od Chińczyków na aliexpress. Bez zniekształceń i strat mocy. Konieczne jest jedynie połączenie uzwojenia silnika za pomocą trójkąta. Ponadto można również regulować prędkość obrotową.
  26. Oleg Wasiliewicz
    #47 Oleg Wasiliewicz Goście 2 sierpnia 2018 18:21
    1
    380 nie będzie, ale będzie tylko 220 w fazie trójfazowej. Dlatego silnik elektryczny musi być połączony trójkątem, a nie gwiazdą. I powinny być dwa kondensatory połączone równolegle, pracujące i uruchamiające, odłączone po uruchomieniu. Wyrzutnia powinna być dwa razy większa niż kondensator roboczy. Kondensator roboczy oblicza się według wzoru: Cp = 2800 * I / U, gdzie I to pobór prądu, U to napięcie znamionowe silnika elektrycznego. Dla wygody i uproszczenia wyboru można przyjąć następujące wartości:

    M = 0,4 kW Cp = 40 μF, Cn = 80 μF;
    M = 0,8 kW Cf = 80 μF, Cn = 160 μF;
    M = 1,1 kW Cf = 100 μF, Cn = 200 μF;
    M = 1,5 kW Cf = 150 μF, Cn = 250 μF;
    M = 2,2 kW Cp = 230 μF, Cn = 300 μF. Gdzie M jest mocą znamionową zastosowanych silników elektrycznych, Cp i Cn to kondensatory robocze i rozruchowe.
    1. Gość Alex
      #48 Gość Alex Goście 4 sierpnia 2018 13:54
      0
      Czy mogę mieć obwód? Z działającym i rozruchowym kondensatorem
    2. gość
      #49 gość Goście 4 sierpnia 2018 22:19
      0
      zamiast skraplaczy można zastosować opór (elementy grzewcze, pobór mocy), sam tego próbowałem, wynikiem jest doskonała literatura: „The Handbook of Young Wrapper of Electric Machines” wydanie szóste. 1985. autor A.A.S. Kokorev strona 110-112
  27. przeglądarka
    #50 przeglądarka Goście 3 sierpnia 2018 08:34
    0
    Maszyny elektryczne i teoria napędu elektrycznego, które pomogą ... Przy zmniejszonym napięciu silnik elektryczny zużywa więcej prądu i zaczyna się rozgrzewać. Krajowa zabawa przebiega na zgrabiu. Wszystko od dawna zostało wyrażone w formułach, widać, kto potrzebował osobistego doświadczenia.
  28. Gość Vladimir
    #51 Gość Vladimir Goście 3 sierpnia 2018 09:00
    0
    W tym schemacie nie otrzymasz 3 faz 380v. Będziesz miał 3 fazy 220v. :-))))
  29. Gość Alex
    #52 Gość Alex Goście 3 sierpnia 2018 10:20
    1
    Może zginam się, ale na wyjściu obwodu widzę dwie fazy i zero.
    1. calle
      #53 calle Goście 3 sierpnia 2018 13:37
      1
      Wszystko jest względne. Jeśli stoisz na suchej drewnianej podłodze, chwyć dłoń przewodem fazowym i dotknij drugiej strony neutralnego, wtedy neutralny będzie dla ciebie jak faza. Namagnesowany wirnik silnika elektrycznego podczas wirowania naprawdę próbuje wytworzyć napięcie trójfazowe na swoich uzwojeniach.
    2. Gość Sasha
      #54 Gość Sasha Goście 3 sierpnia 2018 15:46
      2
      poprawnie zobacz, gdzie druga faza nie jest pełnoprawnym kondensatorem, daje przesunięcie fazowe o 90 stopni i potrzebujesz 120
      1. calle
        #55 calle Goście 3 sierpnia 2018 21:27
        0
        Przesunięcie fazowe (napięcie) jest bardziej determinowane przez silnik, a nie kondensator. I jest blisko 120 stopni.
  30. przeglądarka
    #56 przeglądarka Goście 3 sierpnia 2018 11:30
    1
    Kondensator (pojemność) i indukcyjność (uzwojenie pierwszego wydania) przesuną fazę o 120 stopni w różnych kierunkach, w wyniku czego otrzymamy 380 woltów ... z jednym dużym minusem ... cała ta oszczędność (dwa silniki elektryczne będą wisiały na JEDNEJ fazie Sieć 220 woltów uśmiechnij się
    1. calle
      #57 calle Goście 3 sierpnia 2018 21:36
      0
      I mierzysz za pomocą urządzenia. Ponad 220 V nie można zmierzyć.
  31. Gość Alexander
    #58 Gość Alexander Goście 3 sierpnia 2018 12:28
    0
    Hmm, oszustwo jest wciąż jedno. Gdy kondensator zostanie wyłączony, jak pokazano na filmie, silnik 3-fazowy natychmiast się zatrzyma, a jeśli nie zostanie wyłączony, spłonie.
    Autor używa silnika 5,5 kW do podłączenia silnika 4 kW, który pobiera 7 kW z sieci. Cóż, to nie ciągnie, ponieważ nie jest to możliwe, ale oferuje oszukiwanie fizyki.
    1. Aleksey
      #59 Aleksey Goście 3 sierpnia 2018 21:32
      2
      Wszystko zależy od obciążenia, jeśli nie duże, to po wyłączeniu kondensatora silnik będzie nadal pracował.Na przykład, jeśli wystarczy wykonać szmergiel z trójfazowego, wystarczy kondensator rozruchowy, wszystko działa dobrze na dwóch uzwojeniach.
    2. calle
      #60 calle Goście 3 sierpnia 2018 21:43
      2
      Mylisz się Gdy kondensator jest wyłączony, silnik nie zatrzymuje się i nie nagrzewa się bez obciążenia. Możesz nawet pracować z obciążeniem około 1/3 wartości nominalnej.
  32. gość
    #61 gość Goście 3 sierpnia 2018 15:56
    0
    Kondensator (kondensator) przesuwa fazę o 120 stopni w jednym kierunku, a indukcyjność (uzwojenie pierwszego wydania) do tych samych 120 gramów w drugim kierunku. Moc wyjściowa wyniesie 380 woltów, ALE nie wszystko jest tak proste, jak byśmy chcieli. Są to dwa silniki elektryczne w w rezultacie będą siedzieć na fazie 1 sieci 220 V. W rezultacie uzyskamy asymetrię przeciążenia faz ... aż do pożaru. Wykształceni ludzie nie podłączą obciążenia przekraczającego 8kW do sieci jednofazowej
    1. Aleksey
      #62 Aleksey Goście 3 sierpnia 2018 21:39
      1
      Z całym pragnieniem, we wskazanym obwodzie nie będzie 380 V, ilu nie zawiesi kondensatorów i umieszcza mocny 3-fazowy elektryczny. silniki, w tych samych drutach nie mogą jednocześnie mieć 220 i 380 woltów.
    2. calle
      #63 calle Goście 3 sierpnia 2018 21:47
      1
      380v nigdzie nie będzie, można zmierzyć.
  33. Aleksey
    #64 Aleksey Goście 3 sierpnia 2018 21:17
    0
    8 kW nie będzie, ponieważ pierwszy silnik wiruje na biegu jałowym, a to jest 5-10 procent wartości nominalnej, nie będzie również wzrostu napięcia, silnik jest podłączony równolegle. Według liczników 63-amperomierz pobiera 10 kW, jeśli wejście jest wykonane drutem odpowiedniej sekcji, wtedy wszystko jest w porządku. Poprzez przesunięcie fazowe kondensatora jest on indywidualnie dobierany do obciążenia. Napięcie można zwiększyć za pomocą transformatora podwyższającego, aby zaoszczędzić na mocy transformatora, należy go włączyć zgodnie z obwodem autotransformatora.
  34. Gość Alexander
    #65 Gość Alexander Goście 3 sierpnia 2018 21.30
    4
    Korzystam z takiego schematu od ponad 30 lat i to nie działa źle. Asynchroniczny 5,5 kW, 1500 obr./min. W gwiazdę zaczynam od sznurka, a następnie biorę z niego 3 fazy 220 V i zasilam asynchronicznie mniej mocy w trójkącie. Jestem bardzo zadowolony z tego schematu, nie daje on spadku napięcia, ponieważ rozpoczęcie od przewodu jest bardzo łatwe, a następnie słabego spadku przy podłączeniu obciążenia.
  35. Przechodzień
    #66 Przechodzień Goście 3 sierpnia 2018 22:35
    0
    Jedyną opcją jest uzyskanie 3x380 / 220 V z 220 V.
    polega na połączeniu ich razem w parę silnik-generator. „Generator” również będzie musiał być podekscytowany ...
    Cóż, nie zapominaj o prawie oszczędzania energii - energia pobierana z sieci jednofazowej będzie równa mocy generowanej przez trójfazowy.
    1. Gość
      #67 Gość Goście 4 sierpnia 2018 18:34
      6
      Pierwszy silnik jest włączany przez gwiazdę, drugi przez trójkąt. Pierwszy zużywa tylko żarówkę. Nie wiem, jaka jest teoria, ale tartak pracuje już od czterech lat, nie naciąga kondensatorów. Obwód jest w pełni sprawny.
  36. Gość Alexander
    #68 Gość Alexander Goście 4 sierpnia 2018 14:54
    0
    COŚ to kompletna bzdura. Umieść kondensator między fazami i wszystko będzie działać.
  37. demo
    #69 demo Goście 4 sierpnia 2018 19:04
    0
    kompletny nonsens, jest to stary schemat podnoszenia napięcia w sieci fazowej na odległych obszarach Syberii (książka dla elektryków gdzieś w latach 60. Godos)
  38. Gość Valery
    #70 Gość Valery Goście 4 sierpnia 2018 23:14
    0
    Nie wygrasz. Te same straty. Aby uzyskać bezstratną jakość przejścia, potrzebujesz przetwornicy częstotliwości o odpowiedniej mocy. I wtedy połączenie zajmie od 5 do 10 minut.
  39. Ivan
    #71 Ivan Goście 5 sierpnia 2018 13:26
    0
    Nigdy z 1-fazowego e-maila. prąd nie otrzymuje prądu 3-fazowego. To jest utopia. 3-fazowy elektryczny prąd jest uzyskiwany za pomocą generatora synchronicznego (prędkość wirnika pokrywa się z obrotem pola magnetycznego stojana) - po odkręceniu stojana za pomocą pewnego rodzaju napędu uzyskujemy liniowe napięcie trójfazowe 380 woltów. A w przypadku silnika asynchronicznego, rysowany obwód nie otrzymuje napięcia 3-fazowego. To ta sama faza. A gdzie poszedłeś do zera? Po podłączeniu faza - zero = 220 V.
    1. calle
      #72 calle Goście 6 sierpnia 2018 01:36
      0
      Silnik i pełni funkcję stacjonarnego generatora. Jego wirnik jest namagnesowany (nie ważne jak). Wirujący wirnik wytwarza napięcie trójfazowe na uzwojeniach stojana.Podłączony do silnika 220 V z kondensatorem „psuje” to napięcie trójfazowe (220 V między fazami, bez własnego zera) nie jest znaczące.
  40. Gamma4121
    #73 Gamma4121 Goście 5 sierpnia 2018 22:35
    0
    Pamiętam, że w 1974 roku studiowaliśmy TOE (Teoretyczne podstawy elektrotechniki) i zebraliśmy podobne schematy w badaniach laboratoryjnych. Jednocześnie badaliśmy prądy, moc (która była mała) itp. W tej publikacji nie ma nic nowego.
  41. Gość Alex
    #74 Gość Alex Goście 6 sierpnia 2018 09:00
    4
    Witam Wszystko jest super. Ale pytanie brzmi: gdzie w twoim obwodzie pojawia się 380 woltów? Korzystałem z tego programu około 15 lat temu. I mam 3 fazy 220 woltów.
  42. Gość Michael
    #75 Gość Michael Goście 6 sierpnia 2018 15:11
    2
    Chcę płakać Okay, autor, myli gdzieś terminologię, ale artykuł jest przykładem tego, że w razie potrzeby rynna się rozwinie, a nasz człowiek jest zdolny do wszystkiego.
    ALE kto powiedział wam, panowie, że chastotnik jest w stanie zrobić trzy z jednej fazy? Zostałeś oszukany, to podłe i obrzydliwe. Lub instrukcje nie są tak przetłumaczone. Urządzenie, które tworzy jedną z trzech faz, słusznie określa się jako falownik. Teraz wyobraź sobie, ile będzie kosztował falownik dla silnika o mocy 2 kwatów? A ile jeszcze zje? Czy to konieczne? Czy nie jest łatwiej kupić nowy silnik w jednej fazie?
    Powodzenia i mylące dla mniejszej fazy, w przeciwnym razie ludzie będą palić urządzenia gospodarstwa domowego.
  43. Gość Andrey
    #76 Gość Andrey Goście 6 sierpnia 2018 18:16
    0
    Analfabetyzm jest kompletny, ale jest w porządku. Było to konieczne w czasach radzieckich, kiedy niemożliwe było uzyskanie maszyn, pomp jednofazowych. Kradzież była możliwa tylko w przedsiębiorstwie, a tam wszystko było trójfazowe. Teraz to masowo. Dlaczego to całe zamieszanie? Nikt nie anulował prawa zachowania energii, nic nie dzieje się z niczego. 220 jest średnią wartością sinusoidy, a jej amplituda wynosi 220 x 1,41 = 310 V. To jedyna rzecz, która może wynosić ponad 300 woltów w tym obwodzie. Wciąż musimy sobie wyobrazić objętość kondensatorów zdolnych do uruchomienia silnika o mocy 5,5 kW, a nie pojemność, ale objętość! Krótko mówiąc, łatwiej jest kupić maszynę, będzie taniej
    1. calle
      #77 calle Goście 7 sierpnia 2018 11:41
      0
      Nie można powiedzieć, że limit wynosi 310 woltów. Obwód zawiera indukcyjność i pojemność. I istnieje coś takiego jak rezonans.
  44. Issberg
    #78 Issberg Goście 8 sierpnia 2018 04:30
    0
    Sieć jest również pełna elektronicznych rozdzielaczy faz
  45. max
    #79 max Goście 9 sierpnia 2018 22:06
    0
    Przyłożone jest napięcie 220 V. Tj. faza i zero. Zero tej samej fazy jest uziemione tylko wtedy, gdy jest połączone gwiazdą. Jak przekonwertować tę fazę uziemioną (zero) poprzez przesunięcie do fazy o 380 V? Dokąd zmierza ziemia (zero)? Drugi silnik naprawdę się obraca, ponieważ jest on podłączony zgodnie z klasycznym schematem z kondensatorem i do pierwszego równolegle, ale nie o żadnym 380 i nie ma wątpliwości. Zwiększ moc i nie czekaj, a zużycie odpowiednio wzrośnie.
    1. calle
      #80 calle Goście 10 sierpnia 2018 18:46
      2
      Jedyne, co masz rację, to to, że 380v nigdzie nie będzie. Wyobraź sobie, że uruchomiliśmy silnik o mocy 10 kW z kondensatorem. Następnie odłączamy kondensator, silnik się nie zatrzyma. Jeśli teraz podłączymy silnik o mocy 1 kW, uruchomi się natychmiast, jak z sieci trójfazowej. Istnieją dwie sieci trójfazowe. Jedno miasto, w którym wykorzystujemy jedną fazę, drugie tworzy silnik o mocy 10 kW. W drugiej sieci potencjał jego zera nie pokrywa się z zerem sieci miejskiej. Przeczytaj wszystkie moje komentarze.
  46. Ivan
    #81 Ivan Goście 10 sierpnia 2018 19:59
    1
    Nazwałbym to diabłem i ogonem z boku. Ale istnieje racjonalne jądro. W tym przykładzie wykonania wirnik z pierwszego silnika nie jest potrzebny. Tak więc stojan stanie się transformatorem. Następnie możesz wymienić stojan na transformator niskiego napięcia. Z dwoma uzwojeniami z grubego drutu i wystarczającą masą żelaza. Uzwojenia muszą być ze sobą połączone, aby nie było przeciwprądu. Potrzebne są dwa kondensatory. Muszą być podłączone od środkowego terminala od jednego punktu do skrajnego. I powiedzmy, że pojemność 20MF, napięcie wyjściowe będzie zależeć. Nie ma praktycznie żadnych ograniczeń. Możesz podnieść do kilku tysięcy woltów. Ale jeśli przyjrzysz się uważnie, nietrudno zrozumieć, że mamy dwa dławiki. Po uruchomieniu silnika w sieci zewnętrznej wyciszy się silny impuls napięcia. Oczywiście w sąsiedniej fazie.A twoi sąsiedzi mogą spalić nie tylko żarówki. A jeśli obciążysz silnik, lodówki mogą się wypalić. Teraz zdecyduj sam.
    1. calle
      #82 calle Goście 10 sierpnia 2018 23:48
      1
      Mylisz się To wirujący rotor tworzy fazy o 120 stopniach.
  47. Aleksander Wasiljewicz
    #83 Aleksander Wasiljewicz Goście 11 sierpnia 2018 17:29
    3
    Realizacja pomysłu - „uzyskanie 3 faz z jednego” nie jest zła. W latach aż do 97., kiedy rzadkie były 3 fazy w domach prywatnych, konieczne było zainstalowanie tak potężnego silnika buforowego. Co więcej - w przestrzeni poradzieckiej nie było falowników.
    Przesunięcie fazowe sprawdzono za pomocą miernika fazowego, a kształt napięcia za pomocą oscyloskopu. Jeśli silnik wtórny przy obciążeniu znamionowym zużywa nie więcej niż 35% - 40% (im niższa, tym lepsza) moc na tabliczce znamionowej bufora (w zależności od typów silników elektrycznych. AO lub AOL itp.), To sinusoida nie jest zła i przesunięcie w regionie 120 stopni (to nie zależy od pojemności tabliczki znamionowej wtórnego. Tabliczka znamionowa i zużycie energii to różne pojęcia).
    Ale i tak; podłączając siłownik do bufora, musisz ponownie wybrać pojemność kondensatora z przesunięciem fazowym. Ponieważ zmienia się całkowita rezystancja indukcyjna całego układu jako całości i zmienia się złożona rezystancja (impedancja). Ponadto przy zmianie obciążenia mechanicznego zmieniają się wszystkie parametry. A kąt między fazami a kształtem napięcia i kształtu prądu (w każdej fazie zainstalowano oporniki o niskiej rezystancji i podłączono do nich sondy oscyloskopu). Na pierwszy rzut oka kąt fazowy w takim układzie „nie ma prawa zmieniać”. Ponieważ zależy to od konstrukcji głównego napędu. Ale cały punkt dotyczy pojemności kondensatora - pozostaje niezmieniony. Teraz, jeśli (pojemność), w zależności od przesunięcia, „samo” dostosuje się w dziesiątkach mikrofaradów! Ale to tylko sen.
    Ale to, co najlepsze w tym systemie elektromechanicznym, to duży element bezwładnościowy. Wynika to z wbudowanego elementu mechanicznego - koła zamachowego. Jest to masywny wirnik buforowego silnika elektrycznego. Redukuje prąd rozruchowy wtórnego silnika elektrycznego podczas rozruchu (z pierwotnym przyspieszeniem) i wygładza natychmiastowe oscylacje przesunięcia fazowego i zużycia prądu. Jest to bezwładnościowy elektromechaniczny stabilizator.
    Opcja została zbadana, gdy paszport „moc jest odwrotnie”. Oznacza to, że pierwotny 1 kW., A wtórny 3 kW. Wszystko działa idealnie, a prąd rozruchowy podczas uruchamiania wtórnego jest akceptowany w sieciach domowych. Ponieważ do czasu uruchomienia wtórnego, pierwotny został już rozproszony. Ale zużycie energii wtórnej nie powinno oczywiście przekraczać 35% -40% pierwotnej. Oznacza to, że moment obciążenia musi odpowiadać tej wartości. Ale jak to określić „naocznie” w domu? Ale to kolejne pytanie.
    Dlatego oczywiście, jeśli istnieje zapotrzebowanie na napięcie trójfazowe, jeśli istnieje „darmowy” silnik elektryczny o mocy 3-6 kW, a jest miejsce w warsztacie lub garażu, to nie oddawaj go na miedź z powodu niewłaściwego zastosowania. Nadal będzie ci służył niemałą usługą. Ponadto cena falownika jest wielokrotnie wyższa niż cena opisywanej metody.
    Zwrócę jednak uwagę na inny ważny czynnik w kwestii ogólnego zastosowania maszyn elektrycznych. Są to zwarte uzwojenia. Obecność co najmniej jednego obrotu tak bardzo pogarsza parametry, praca mówiąca o akceptowalnych wynikach jest nieuzasadniona. Chociaż ludzie lubią! I szlifuje, szlifuje, wierci, szlifuje, tnie, kroi ... Nawet gotują, karmiąc domowe trójfazowe spawarki prostownikami diodowymi. I widziałem to! Tak więc pytanie o zwarcie jest bardziej prawdopodobne dla amatorów, aby osiągnąć ideał. Najwyraźniej ich liczba nie powinna przekraczać określonego limitu dla określonych typów silników elektrycznych, ale jak określić zwarcia? To pytanie dotyczy innego tematu.
    A propos. Po zakupie drogiego falownika i podłączeniu do niego wiadomości e-mail.silnik z klatkami wiewiórkowymi, ryzykujesz otrzymanie komunikatu na płycie falownika - BŁĄD, NIEBEZPIECZEŃSTWO, LĘKI i więcej (zależy od wyobraźni programisty, który napisał program dla sterownika falownika). Ponieważ nawet w najprostszym (oprócz domowego) falowniku istnieje schemat określania asymetrii prądów fazowych. Ta shemka podczas inicjowania wiadomości e-mail. silnik, zabrania falownikowi dostarczania pełnego impulsu do jego uzwojeń. I nie zobaczysz żadnego obrotu wału.
  48. Gleba
    #84 Gleba Goście 19 sierpnia 2018 20:53
    0
    Wszystkie te obwody z początkiem fazy 3-fazowej z sieci jednofazowej nie są całkiem sprawne albo silnik nie nabiera tempa lub obraca się, ale strasznie brzęczy i nagrzewa się, a jednocześnie znacznie traci moc. Najlepszą opcją na dziś jest przetwornica częstotliwości, są z nią pełne na rynku elektroniki różnego rodzaju, a moc nie jest tracona, a od jednofazowego wykonuje się normalną 3-fazową, a prędkość można regulować
  49. Walery
    #85 Walery Goście 1 października 2018 01:42
    2
    Anegdota
    Elektryk zmarł .. Babki przy werandzie na ławce zawodzą - och, jak młode .. ile on uderzył .. ??
    Z tłumu odpowiadają - 380.
  50. Giennadij Łopatin
    #86 Giennadij Łopatin Goście 25 października 2018 09:36
    0
    Zamiast mocnego silnika używam transformatora trójfazowego, który nie dopuszcza nierównowagi faz. I nie ładuje sieci.

Przeczytaj także

Kody błędów pralek