Zrób to sam
Kursy mistrzowskie, instrukcje, przydatne wskazówki, przepisy kulinarne.
» » »Wieczna latarka lub latarka Faraday
Eternal Flashlight lub Faraday Flashlight tak zwana latarka z alternatywnym źródłem zasilania. Oznacza to, że ta latarka nie wymaga baterii ani ładowania baterii. Aby „zapalić”, należy go potrząsnąć. W samej latarce znajduje się generator i bateria.


Najpierw zapoznajmy się z lampą fabryczną:


Starałem się jak najbardziej pomalować projekt. Najważniejsze jest to, że stała cylindryczna magnes swobodnie wisi w tubie - przypadek między gumowym naciskiem lub sprężynami (gdzie jak). A w środku rury cewka jest uzwojona. Podczas wstrząsania magnes porusza się w górę i w dół wewnątrz cewki, tworząc w niej przemienną elektryczność.


Ponadto ta energia elektryczna wchodzi do mostka diodowego i zamienia się w stały i ładuje akumulatory o napięciu 3 woltów.


Zobaczmy bez skrzynki.


Widzimy elektromagnes, cylindryczny magnes, ograniczniki, małą płytkę z diodami, przełącznik i baterie. O tak i dioda LED na płycie.


Potrząsając latarką, włącz ją. To działa!


A oto nasz prototyp:


Pole wyboru. Rurka, na której nawijana jest cewka, jest ciałem z długopisu. Kilka magnesów z dysku twardego, jest kilka. Tak, zamiast baterii stosuje się kondensatory. Biała dioda LED kilka diod.


Schemat
Istnieje funkcja uzwojenia cewki. Jak zapewne zauważyłeś na schemacie - cewka składa się z dwóch zwojów, całkowita długość cewki wynosi 40 mm. Udostępnij trafiony mentalnie. W pierwszej połowie nawijamy 600 zwojów najcieńszego drutu o średnicy około 0,08 mm. A w drugiej połowie 600 zwojów. To wszystko - dwie cewki sekcyjne są gotowe. Dalej zgodnie ze schematem.
Nie zapomnij o ogranicznikach, aby magnesy odpychały się i skakały szybko.

A oto moja mocniejsza próbka. Zastosowano już cewkę z dużą liczbą zwojów i trzyczęściowym magnesem.


Życzę udanych domowych produktów!


Wróć
Komentarze (57)
  1. [) eNiS
    #1 [) eNiS Goście 22 lipca 2010 09:50
    0
    Zróbmy to teraz uśmiechnij się
  2. NOTFRONT
    #2 NOTFRONT Goście 22 lipca 2010 11:24
    0
    Następnie wypisz się lub zrób zdjęcia
  3. [) eNiS
    #3 [) eNiS Goście 22 lipca 2010 16:02
    1
    już nie obrabowałem pary. pomiar napięcia na wyjściu 0,2 V za prostownikiem. Spróbuję zmienić magnes. i jak umieścić tutaj zdjęcie
  4. [) eNiS
    #4 [) eNiS Goście 12 września 2010 10:01
    5
    i właśnie teraz okazało się, że wykonałem 100 razy więcej zwojów na wyjściu 4,35 V. uśmiechnij się jeszcze trochę, a telefon komórkowy można naładować
  5. tronan
    #5 tronan Goście 21 października 2010 08:43
    6
    Powiedz mi, ale raczej pokaż na zdjęciu, gdzie na dysku twardym znajduje się cylindryczny magnes?
  6. cześć
    #6 cześć Goście 21 października 2010 17:24
    0
    Być może marka dysków twardych może się różnić, wtedy maxtor ma takie magnesy wielkości dwóch dopasowanych głowic. Sam to wyjąłem. Naprawiają tam głowicę czytającą, gdy twarda się wyłącza.
  7. alexshostka
    #7 alexshostka Goście 5 listopada 2010 17:50
    1
    proszę nakręcić film
  8. alexshostka
    #8 alexshostka Goście 5 listopada 2010 19:18
    0
    Nie muszę wspinać się na wszystko na otwartej przestrzeni
  9. alexshostka
    #9 alexshostka Goście 5 listopada 2010 19:21
    0
    inny pomysł: a jeśli umieścisz magnesy na krawędziach pod wtyczkami, tak aby główne były popychane w przód i w tył, otrzymasz rodzaj perpetuum mobile i działa dalej)
  10. Bernard
    #10 Bernard Goście 16 stycznia 2011 15:56
    1
    Nie, nie będzie .(( Magnes po prostu wisi na środku i to wszystko.
  11. placki
    #11 placki Goście 19 stycznia 2011 19:43
    0
    posłuchaj picofaradów 470 lub jak i ile to jest woltów
  12. cześć
    #12 cześć Goście 19 stycznia 2011 19:48
    1
    Zajrzyj tutaj - / news / samouchitel_po_radioehlektronike / 2010-12-18-366
  13. placki
    #13 placki Goście 19 stycznia 2011 21:13
    0
    nie tam, ale ile woltów i znowu 470u UTB, że pikofarady lub
  14. cześć
    #14 cześć Goście 19 stycznia 2011 21:21
    2
    Tak, kto wie ...
  15. placki
    #15 placki Goście 20 stycznia 2011 11:59
    0
    smutne cholera, potrzebuję więcej drutu
  16. placki
    #16 placki Goście 20 stycznia 2011 12:04
    0
    600 zamienia 1 warstwę, a druga również 600 lub nie rozumiem
  17. NOTFRONT
    #17 NOTFRONT Goście 20 stycznia 2011 18:32
    0
    Jak zapewne zauważyłeś na schemacie - cewka składa się z dwóch zwojów, całkowita długość cewki wynosi 40 mm. Udostępnij trafiony mentalnie. W pierwszej połowie nawijamy 600 zwojów najcieńszego drutu o średnicy około 0,08 mm. A w drugiej połowie 600 zwojów. To wszystko - dwie cewki sekcyjne są gotowe. Dalej zgodnie ze schematem.
  18. placki
    #18 placki Goście 21 stycznia 2011 11:31
    0
    wciąż nie rozumiem płakać
  19. moc
    #19 moc Goście 23 stycznia 2011 14:44
    1
    Powiedz mi, dlaczego możesz obwiniać płytkę drukowaną płakać ładowarka
  20. Ulad
    #20 Ulad Goście 26 stycznia 2011 r. 20:20
    0
    A gdzie mogę kupić taką latarkę ????? dolar
  21. Ulad
    #21 Ulad Goście 29 stycznia 2011 00:52
    0
    Czy można wziąć IN4007MICRO zamiast 1N4148 i kondensatory w mikrofaradach 820 i 1200? podejrzanypodejrzanypodejrzany
  22. NOTFRONT
    #22 NOTFRONT Goście 29 stycznia 2011 13:42
    0
    Wypróbuj ....
  23. Ulad
    #23 Ulad Goście 30 stycznia 2011 r. 20:54
    1
    I może zamiast dwóch przy 470 mikrofaradach wziąć jedną przy 1200 mikrofaradach i po prostu podłączyć przewód do drugiej? książka
  24. NOTFRONT
    #24 NOTFRONT Goście 30 stycznia 2011 21:05
    1
    Nie! Zobacz schemat - dwa ramiona, wytwarzają połowę całej energii.
  25. Ulad
    #25 Ulad Goście 31 stycznia 2011 r. 15:52
    0
    A jeśli weźmiesz dwa na 210mkf ???
  26. Andrew
    #26 Andrew Goście 31 marca 2011 21:58
    1
    nawet nic się nie dzieje. jak tylko go nie nakręciłem, prawdopodobnie przewinęłem kilometr ręcznie :( powiedz mi, co może być nie tak. diody 1N4148 kondensatory 220u 10V.
  27. NOTFRONT
    #27 NOTFRONT Goście 31 marca 2011 22:16
    0
    Kilometry drutu nie są potrzebne, ale mówi się tylko o drenażu liny. Diody mają niską moc!
  28. NOTFRONT
    #28 NOTFRONT Goście 31 marca 2011 22:16
    0
    Zasadniczo pojawiły się zdjęcia ich instalacji!
  29. Andrew
    #29 Andrew Goście 1 kwietnia 2011 22:11
    0
    A jak nawijać zgrabnie, aby cewka była blisko cewki, czy co?
  30. NOTFRONT
    #30 NOTFRONT Goście 1 kwietnia 2011 22:19
    0
    jak chcesz, ale cewka do cewki jest lepsza (gęstość cewki będzie wyższa).
  31. Andrew
    #31 Andrew Goście 2 kwietnia 2011 00:28
    0
    Cholera, zraniona, wciąż nie działa :(
  32. NOTFRONT
    #32 NOTFRONT Goście 2 kwietnia 2011 09:00
    0
    zmienić magnesy.
  33. Andrew
    #33 Andrew Goście 2 kwietnia 2011 17:16
    0
    okazało się :) Owinąłem go cieńszym drutem, który znalazłem i umieściłem inne diody (tym razem zrobiłem silnik, aby nie nawijać ręcznie), chociaż U = 0,2 ~ 0,4, ale go naprawię. dzięki za wskazówki.
  34. NOTFRONT
    #34 NOTFRONT Goście 2 kwietnia 2011 18:17
    0
    Przybyły ciekawe zdjęcia.
  35. Andrew
    #35 Andrew Goście 2 kwietnia 2011 20:23
    0
    tak. jak tylko zrobię to mocniejszym i piękniejszym wyślę :)
  36. GuBaR
    #36 GuBaR Goście 9 kwietnia 2011 18:40
    0
    i zamiast kondensatorów możesz wziąć zwykłe baterie
  37. GuBaR
    #37 GuBaR Goście 9 kwietnia 2011 18:44
    1
    prześlij szczegółowe zdjęcia, które naprawdę chcę zrobić
  38. NOTFRONT
    #38 NOTFRONT Goście 9 kwietnia 2011 19:07
    0
    Nie
  39. NOTFRONT
    #39 NOTFRONT Goście 9 kwietnia 2011 19:08
    0
    Gdzie jest bardziej szczegółowy? więc wszystko jest jasne!
  40. GuBaR
    #40 GuBaR Goście 11 kwietnia 2011 09:32
    0
    powiedz mi gdzie w magnesach na miotły
  41. NOTFRONT
    #41 NOTFRONT Goście 11 kwietnia 2011 13:49
    1
    Zanurz głębiej - jest ich wiele))). Ale tak na poważnie, małe magnesy mają tak poruszającą rzecz, która pobiera informacje ...
  42. [) eNiS
    #42 [) eNiS Goście 12 kwietnia 2011 19:09
    0
    [środek][/ centrum]

    Oto magnesy, które mam

    Oto kilka zdjęć samego projektu
    [środek][/ centrum]

    [środek][/ centrum]

    Ale moment pracy)) Tylko świeci w ciągu kilku sekund ((

    [środek][/ centrum]

    Z.Y. Kaktus z licznika elektrycznego

  43. NOTFRONT
    #43 NOTFRONT Goście 12 kwietnia 2011 19:41
    0
    spoko! I aby świecić przez kilka sekund, ile „shake” jest konieczne?
  44. [) eNiS
    #44 [) eNiS Goście 12 kwietnia 2011 20:02
    1
    przez długi czas)) 1-2 minuty i z całych sił, aby tak się stało)). Myślę, że zmiana pochodzi z cewki, chociaż częstotliwość jest niewielka, zmontuj mnożnik przez 3. Podłącz wyjście wzmacniacza do generatora blokującego. Wtedy myślenie 30 sekund zaświeci))
  45. Rybak27
    #45 Rybak27 Goście 27 maja 2011 14:33
    0
    spali mniej
  46. felex
    #46 felex Goście 23 kwietnia 2012 09:19
    0
    fajna rzecz, którą spróbuję zrobić mrugnięcie
  47. NEON
    #47 NEON Goście 17 czerwca 2012 19:42
    0
    [b] alexshostka [/ b],
    chcesz żart? twoja perpetuum mobile zużyje się i wyschnie) mrugnięcie i wreszcie masz rację
  48. tupot
    #48 tupot Goście 18 lipca 2012 23:12
    0
    Jestem czajnikiem, może głupim pytaniem. i nawijać cewkę na kilka warstw?
  49. izotova_elena18
    #49 izotova_elena18 Goście 26 czerwca 2013 14:05
    1
    Zrobiłem to z jednym kondensatorem. I zrobiłem to z pierwszą baterią. I wszystko działa dla mnie !! : lol:
  50. VOVKA
    #50 VOVKA Goście 23 września 2013 04:12
    0
    Więc nadal można położyć piezo na dwóch końcach. Próbowałem zapalić lightdeota od półtora wolta za pomocą dwóch silników elektrycznych :) okazało się, że jest w porządku. Tak, właściwie, dlaczego taka latarka miałaby silnik z połączonym środkiem pięści, efekt jest taki sam pęknięty i oświetlony

Przeczytaj także

Kody błędów pralek