DIY gjør det selv
Mesterklasser, instruksjoner, nyttige tips, oppskrifter.
» »Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Den militære bajonettkniven for den legendariske AK-74 gikk i tjeneste på 60-tallet av forrige århundre og er siden en pålitelig assistent for soldaten, ikke bare i den russiske hæren. Samtidig vet ikke alle, også de som tjenestegjorde og gikk på vakt, hva en bajonettkniv er i stand til bortsett fra hovedformålet - å levere knivstikking og kutte streik i hånd-til-hånd-kamp med fienden.

Hammer, sag og saks


Bajonetten settes inn i skabben med en tverrring, som fungerer som et improvisert håndtak av hammeren. Hvis du treffer baksiden av en kniv, kan du hamre en spiker, hakke nøtter osv.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

En sagtannformet skjerping påføres baken, som du kan kutte stålstenger med.
Ved å bruke en T-formet fremspring i den nedre delen av skavlen og et rektangulært hull i kniven, kan begge disse elementene kobles til ett verktøy - saks.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Med deres hjelp kan du bite trådgjerdene, inkludert de som er under spenning - kappen og håndtaket på kniven er laget av slitesterkt dielektrisk materiale som ikke leder strøm.

Munnstykke, tenning rivjern og stol


Denne funksjonen vil bare bli verdsatt av soldatene som forble uten vakt uten sigaretter. Du kan sette en sigarett uten filter (rumpe i sigaretten) inn i hullet til stroppen, fra siden av låseknappen, og ved å lage puffer fra motsatt side, røyke all tobakken helt! Samtidig kjøler metallet røyk og røykere brenner ikke lepper.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

På bunnen av skabbet er det et utsnitt av plast med et direkte snitt, som du kan tenne hvilken som helst fyrstikk (en funksjon av materialet).
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Når dette stedet overskrives, kan fibrenes råhet gjenopprettes ved hjelp av en serreitor (sag) kniv.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

I tilfelle det ikke er fyrstikker og lightere, men brann er nødvendig, vil bajonettkniven hjelpe i denne situasjonen. Det er nødvendig å fluff et lite stykke filler (en klut for rengjøring av våpen, fotduker osv., Men du kan også tørke gress) og hekte den på kroken for festebeltet.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Sett kniven med håndtaket på bakken, og sett bladet inn i det teknologiske hullet på kappen - det vil være lettere å holde den i en vertikal stilling.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Ved hjelp av hvilken som helst mineralstein (den må finnes), blir det gjort streik på serreitorens skjerping av kniven. Gnister skåret på denne måten tenner en fille.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Lommelykt og spyd


Det er en sperre inni skabben, som må fjernes og settes på den nederste metallfliken.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Et stoff impregnert med et brennbart stoff vikles rundt klemmefjærene og settes i brann. Den resulterende fakkel brenner ikke hender og lar deg navigere i et mørkt rom.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Ved hjelp av en rett pinne med passende tverrsnitt kan du gjøre en bajonettkniv om til et kastespyd. Enden av pinnen er skjerpet under snurringen.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Kniven settes på et forberedt sete og ved hjelp av en karbin, som kappen henger på beltet (trenchik), er stivt festet på en improvisert skaft.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

For å forhindre at festet glir av, må du lage et lite kutt under det. På siden av knivhåndtaket utfører utløserknappen den samme funksjonen. Med et slikt arsenal kan du til og med gå for et villsvin.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

For å oppsummere


Slik kan en vanlig bajonettkniv med soldatens oppfinnsomhet være nyttig for eieren, ved første øyekast å løse helt uvanlige oppgaver for ham.
Triks av en bajonettkniv som ikke alle vet om

Se videoen


Kommentarer (52)
  1. Gjesten Yuri
    #1 Gjesten Yuri gjester 20. februar 2019 19:40
    5
    bajonett for den legendariske AK-74? Er det lovlig å eie denne enheten?
    1. Gjesteallexander
      #2 Gjesteallexander gjester 21. februar 2019 10:36
      5
      ingen pistollov. bladlengde - bladtykkelse - skjerping dir. kantene er referert til kalde stålvåpen + nr festet til en bestemt tønne som et ekstra tilbehør
    2. Igor
      #3 Igor gjester 21. februar 2019, 1:01 p.m.
      0
      Lovlig. Dette er ikke en kampkniv, men bare en suvenirkopi. De selger, liksom, samurai sverd. Det ser ut som en ekte, men faktisk - tull.
  2. Evlampy Sukhodrishchev
    #4 Evlampy Sukhodrishchev gjester 20. februar 2019 09:21 kl.
    8
    Så nåværende "forsvarere" og så ham bare i filmene. Hvordan vet de hva.
  3. Gjest Michael
    #5 Gjest Michael gjester 20. februar 2019, 09:49 p.m.
    1
    Kult skrevet, men det er tre punkter: 1) "... bajonettkniven for den legendariske AK-74 gikk inn i tjeneste på 60-tallet ..." Kom kniven i tjeneste før maskinen?))) 2) "... og et rektangulært hull i kniven til en kniv ... "Det maksimale hullet som kan passere gjennom et hull i" bladet "til en kniv er en tråd. Fordi bladet er en skjerpet kant med en maksimal bredde på 5-6 mm. 3) "... med hjelp av en serreitor (sag) ..." Serratore-slipingen og sagen er ikke de samme, til tross for at det der og det er tenner. Hensikten er helt annerledes.
    1. AKM-kniv. Vant 2 år ... 70-72 år.
      #6 AKM-kniv. Vant 2 år ... 70-72 år. gjester 21. februar 2019 09:26
      0
      AKM-kniv. Vant 2 år ... 70-72 år
    2. Gjest Alexander
      #7 Gjest Alexander gjester 21. februar 2019 15:05
      3
      Finner ikke feil med ordene, du forsto perfekt essensen av det som ble skrevet! :)
      AK-47 er ikke blitt slettet fra historien, den kom først opp på den!
      1. Gjest Vladimir
        #8 Gjest Vladimir gjester 22. februar 2019 01:11
        2
        AK 47 har en dolkbajonett, en størrelsesorden som er mer effektiv i kamp mot bajonett.
    3. Sektor
      #9 Sektor gjester 12. mars 2019 16:22
      0
      Kameraten vet rett og slett ikke at den legendariske maskinpistolen faktisk er en AK eller AKM, som ble adoptert rett etter andre verdenskrig. Hvis minnet tjener, så i 1947.
  4. Sergey K
    #10 Sergey K besøkende 21. februar 2019 00:41
    30
    Den som har spottet denne kniven minst en gang, helt til sin død, vil ikke glemme at han er en full G, med stor bokstav. Du kan ikke kaste det, vi hadde spesialister, så i lang tid jobbet vi frem den knuste kniven i antrekkene. Bruk dessuten som en hammer. Som kniv passer den ikke i det hele tatt, det er umulig å slipe den, det er mye lettere å åpne en boks med bokser hvis du følger metodene til tre herrer fra romanen av Jerome K. Jerome. Derfor bærer hver selvrespekt-soldat en vanlig foldekniv;)
    Det eneste dette produktet er i stand til, er en vits med humor, når den unge soldaten først tråkker inn i antrekket, naturlig med en slik kniv på beltet, og seniorbetjenten spør den unge mannen hvor lenge bajonetten er med kniven, mens han tar den i hånden med undersiden. Det riktige svaret er "FØR X. YA!", Det er det han får når han blir løslatt frigitt;)

    PS: den tiltenkte bruken gjør det enda mer umulig at det i henhold til charteret er et våpen, med alle påfølgende konsekvenser, for eksempel for tap, kan du gå til nemnda eller lete etter alt i snøskred over natten.
    1. Boris Smirnov
      #11 Boris Smirnov gjester 21. februar 2019 00:56
      6
      Tullet ditt gikk ikke langt fra forfatteren. Det er fullt mulig å bruke den som en hammer. I normale enheter vil ingen tillate en soldat å bære en sammenleggbar kniv. Den såkalte nemnda eksisterer ikke av deg, og for tapet av bajonettkniven er ingen blitt "dømt" ennå. Og mye mer ...
      1. Sektor
        #12 Sektor gjester 12. mars 2019 16:28
        0
        Hvorfor skriver du tull om en sammenleggbar kniv? Jeg tjente som offiser i 23 år, men i en periode forbød jeg ikke soldatene å ha sammenleggbare kniver. Og hva han er flau over å spørre, vil han kutte brødet, smør på det? Jeg forstår at brødet allerede er kuttet i spisesalen. Men det er feltforhold. Du er ekstremt langt fra hæren.
      2. Sektor
        #13 Sektor gjester 12. mars 2019 16:30
        0
        For tapet av en bajonett vil en kniv ikke bli fengslet, selvfølgelig, her har du rett.Men siden bajonettkniven er en militær eiendom, så må du kompensere for skaden i 20 ganger. Denne er til din informasjon. Det koster en bajonettkniv nå, la oss si 2000 tusen rubler, men 40 tusen rubler må betales. Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye det koster nå. Men definitivt ikke billigere.
    2. Gjest Vladimir
      #14 Gjest Vladimir gjester 21. februar 2019 06:10
      5
      Sergey, jeg er absolutt enig og støtter din mening.
      Når det gjelder denne “kniven”, likte jeg mest av all uttalelsen fra amerikanske eksperter-våpensmeder:
      "- Russerne har et visst objekt som de hardnakket kaller en bajonettkniv." Det er ikke noe mer å legge til. Da jeg kom inn i vakten for første gang, husker jeg at de umiddelbart instruerte meg: “Se, ikke engang tenke på å kaste ham eller til og med å slippe ham. Glem ham i det hele tatt. Har det, passert det, "
      1. Sektor
        #15 Sektor gjester 12. mars 2019 16:32
        0
        Bajonettkniven er ikke beregnet på å bli kastet i trærne, men KYLLINGEN AV EN FEMDE i brystet, ryggen. Den kommer veldig godt inn i kjøtt. Det er for dette formålet vi trenger en bajonettkniv.
    3. Vell
      #16 Vell gjester 21. februar 2019 08:11
      5
      For de som bare gikk med denne kniven på firmaordre, er det tydelig at han ikke representerer noe verdifullt)))
    4. Sergey Kusiani
      #17 Sergey Kusiani gjester 21. februar 2019 08:42
      3
      For tapet av en bukt av en bajonettkniv ble en del av celion hevet i alarm og den ble kjemmet gjennom skogen hele natten (det var i Estland). De ga selvfølgelig ikke noen til nemnda. Men de tok ti timers søvn av fem hundre soldater.
      1. Gjest Serg
        #18 Gjest Serg gjester 22. februar 2019 09:12
        7
        hvor er det interessant soldatene sover i 10 timer, at de kan bli tatt bort? 8 timer er normen !!!
    5. Gjest Alexander
      #19 Gjest Alexander gjester 21. februar 2019 16:35
      4
      Balabalisme i sin helhet!
      Ikke kjøp slike enheter på AliExpress, men gå til å tjene i hæren som alle selvrespektive soldater!
      Der gir de ut vanlige bajonettkniver!
    6. Constantin
      #20 Constantin gjester 24. februar 2019 05:16
      1
      Siden han tjenestegjorde i hæren og gjentatte ganger holdt dette emnet i hendene, er jeg helt enig. Jeg har aldri sett en kniv verre. Nå har jeg en lisensplate, spilt inn på jaktbilletten "Sapsan", så selv for metall er det ingen mening å sammenligne. Den mest fornuftige i denne "bajonettkniven" er kappen. ))
    7. Dmitry Spitsyn
      #21 Dmitry Spitsyn besøkende 1. mars 2019 16:17
      0
      Jeg er enig. Som kniv brukes ikke bajonettkniven, tykkelsen på bladet tillater ikke å skjerpe den. Og generelt er det umulig å skjerpe seg, fordi den er forkrommet, og etter sliping vil den ruste.
      Jeg hørte om skjørhet, men mange mennesker kastet den og ingen brøt den, en annen ting er at poenget er kjedelig og ikke vil feste noe sted. Vedved hakket dem flere ganger - et blad på en tømmerstokk og en stein i kanten av en kniv - brakk ikke.
      Det er ikke mulig å bruke den som en hammer ved å sette en ring i skabben - den holder ikke godt der, det er lettere å bare holde noden ved håndtaket og slå.
  5. Gjest Vladimir
    #22 Gjest Vladimir gjester 21. februar 2019 02:23
    7
    Dette tullet kan ikke gjøres med denne bajonettkniven, den bøyer seg som et enkelt stykke jern, kromet ruster med en gang, men hva som kan klippes eller sages av, det er ikke noe spørsmål, skit, ikke en kniv, men å drepe eller til og med skade en mann som har en flott frakk er fra fiksjonens område 2 år dratt en dag senere på vakt
    1. Gjesteallexander
      #23 Gjesteallexander gjester 21. februar 2019 10:21
      11
      forvirre militæret Sovjetunionen og trening for de interne troppene. grått stål på knivbladet klipper personlig ledningen seks. trening i stedet for stål, silumin er dekket med krom - glitter som et leketøy bryter lett ved å holde bladet og håndtaket med en skarp innsats
    2. Gjest Alexander
      #24 Gjest Alexander gjester 21. februar 2019 16:42
      4
      Standard bajonetten er ikke forkrommet.
      Ikke kjøp forfalskninger på Internett.
      1. Dmitry Spitsyn
        #25 Dmitry Spitsyn besøkende 1. mars 2019 16:21
        0
        Vanlig bajonettkniv - forkrommet. I hvert fall til 90-tallet forkrommet.
  6. Gjest Alexander
    #26 Gjest Alexander gjester 21. februar 2019 08:54
    0
    Du kan også skrelle poteter hvis du fjerner sperren fra skorpen og skreller den.
  7. Gjest Alexander
    #27 Gjest Alexander gjester 21. februar 2019 09:15
    6
    Alt ville være bra hvis ikke for sin fantastiske skjørhet. Derfor, hvis du går til et villsvin med et slikt spyd, og deretter knekker en kniv på en ribbein, vil du forbli en på en med en sint villsvin med en pinne
  8. Gjest Sergey
    #28 Gjest Sergey gjester 21. februar 2019 11:01
    6
    Alle disse triksene for de som ikke tjenestegjorde i hæren
  9. Boris
    #29 Boris gjester 21. februar 2019, 1:31 p.m.
    1
    "Spyd" mine andre ånder i etterretning filmet. Selv om jeg forsto hvordan den er konstruert av en bajonettkniv, spredte den seg ikke.
  10. Boris
    #30 Boris gjester 21. februar 2019, 1:42 p.m.
    4
    Håndtaket på spaden MPL med en skarp ende settes inn i ringen og "skjørtet" trekkes av beltet til håndtaket.
  11. Horace
    #31 Horace gjester 21. februar 2019 4:47 p.m.
    3
    Jeg så i magasinet den utviklede bajonetten for AK-74, veldig lik bajonetten for Mosin-riflen. Enkel, velprøvd opplevelse av 2 kriger. Noen dårlige personer erstattet ham med denne universelle, ikke en bajonett eller en kniv. Hvordan du bruker en bajonett er mulig, for å kutte deg selv med den må du vise fantastisk dyktighet. Du kan hakke en potet, skrelle den lettere med en stein enn med denne kniven. Det er bra å åpne en hermetikkmat raskt, men ikke nøyaktig. Det er synd at når det først ble introdusert i hæren vår, er det praktisk talt umulig å endre. Inntil nå i bomullslintøy, selv om hærene til våre partnere lenge har gått over til termisk undertøy.
    1. KIRPICHNIKOV
      #32 KIRPICHNIKOV gjester 22. februar 2019 07:42
      1
      1978-1980 g. Bæret på vakt og på antrekk er et mirakel. Den har tre funksjoner - å banke på kjønnsorganene under et marsjkast, hvis det er relativt nytt - for å kutte tornen og bruke sting. Det er umulig for dem å klippe, skrelle eller planlegge noe. Alt annet er ønsker, ikke noe mer. SHN ble aldri forkrommet, den ble brukt som standardpolering, men den hadde et nummer og passet inn i krigeren sammen med en maskinpistol.
  12. Gjestefar
    #33 Gjestefar gjester 21. februar 2019 18:23
    4
    tjente presserende. følgelig holdt han en slik bajonett i hendene :) kanskje jeg ikke forstod den, men jeg likte ikke den ... klumpete. hos oss var de med fabrikken som "skjerpet" de dumme. selv ved markutgangen kunne de ikke kutte brød! det var ikke noe å slipe heller! Vel, ja, hvis du vil stikke dem, kan du lett sannsynligvis ... de brøt en med meg .. ved alarm bestemte folket seg for å fremstille en rambo og løp til atoparken med en kniv festet til maskinen ... han snublet fra en spalte og droppet maskinen :) og han falt med en bajonett på asfalten. Bladet brakk av ved håndtaket .... generelt, selv om det var mulig å kjøpe fritt, ville jeg ikke ha kjøpt :) Jeg ser bare ikke noe bruk for det ... Jeg mistenker at det ikke vil være til nytte i krig ...
    1. Dmitry Spitsyn
      #34 Dmitry Spitsyn besøkende 1. mars 2019 16:25
      0
      Navnet bajonettkniv betyr ikke bajonett og kniv, men betyr en knivbajonett. Å bruke den som kniv var aldri ment.
  13. Gjesten Yuri
    #35 Gjesten Yuri gjester 21. februar 2019 19:08
    1
    Når jeg bare brukte det til fordel for magen --- overleverte de et par stasjoner i Frankfurt på oder og sto i en blindvei ved siden av de tyske dachaene. Jeg spiste en snacks på nettgjerdet og plukket opp kirsebær. Om morgenen oppdaget jeg bulker fra ledningen på bajonetten !!!! kvalitetssøppel !!!!
  14. Gjest Alex
    #36 Gjest Alex gjester 21. februar 2019 23:25
    3
    Alle som har tjenestegjort i den sovjetiske hæren kjenner alle disse triksene !!!
  15. Vladimir
    #37 Vladimir gjester 22. februar 2019 00:53
    0
    Det ser ut til å være fra AKM ?. Og Gud forby, gå til villsvinet med et slikt spyd. Den eneste virkelige handlingen jeg ser er å kutte av hodene til de fine Igilovittene, tilsynelatende som en straff
  16. Gjest Vladimir
    #38 Gjest Vladimir gjester 22. februar 2019 07:27
    1
    Jeg hadde en i hæren. fullstendig søppel, knekker som en tannpirker !!!
  17. Gjest Sergey
    #39 Gjest Sergey gjester 22. februar 2019 09:42
    0
    Ja, jeg visste alt dette, og det er en slik bajonett i selve kniven, men selvfølgelig ble du spent, du kan med en gang ikke se en jeger, selvmord med ham!)))
  18. Vyacheslav
    #40 Vyacheslav gjester 22. februar 2019 15:51
    4
    Serveres 69 71 g. Denne bajonetten er ikke fra Ak 47, men fra Akm. Vi hadde forskjellige bajonetter. Vi festet ikke skabben til bajonetten, men selve bladet var litt lenger. Hvor mange vi kastet det i furutrærne teller vi ikke, og du vil knekke det. Men når de er festet til maskinen, kommer den inn i den oppblåste bilballongen som i olje. Han stakk den til en ulydig bilist da han prøvde å kjøre forbi vakten.
  19. Victor Evgenievich
    #41 Victor Evgenievich besøkende 22. februar 2019 18:58
    0
    PRESIDIUM FOR USSR-SUPREME-RÅDET AV BESTILLINGEN 13. januar 1984 N 10661-X "PÅ MATERIALETS ANSVAR FOR MILITÆRE TJENESTER FOR SKADER SOM TILSLAGES TIL STATEN" godkjente forskriften om militært personals ansvar for skade forårsaket til staten siden 1. mars og introduserte den. I Sovjetunionen ble 10 rubler betalt for tapet eller skaden ifølge undersøkelsen.
    1. Sektor
      #42 Sektor gjester 12. mars 2019 4:42 p.m.
      0
      Kamerat, du skrev tull. Det militære personellet, hvis saken ikke nådde retten, kompenserte skaden på flyet fullt ut, men ikke mer enn 50% av det økonomiske beløpet på månedlig basis.
      For tap av militær eiendom, hvis saken ikke nådde retten, ble skadene kompensert i løpet av 20 ganger.
      Og gi denne treningsmanualen tilbake til Lesha Navalny.
  20. Marat
    #43 Marat gjester 23. februar 2019, 8:58 p.m.
    9
    Kommentatorer jævla har du noen gang holdt i hendene på en ekte bajonettkniv, jeg snakker ikke om bruk. Denne bajonetten bajonetten fra AKM. Og nåtiden hadde kvalitet, Gud forby. Og han klippet og saget, brente ikke bål. men 2 år serverte trofast og åpnet hermetikk. så ikke kjør. Kanskje tjente du allerede under de russiske generalene, og du hadde et slags kinesisk våpen. Og jeg serverte under Ustinov og det var helt supert og forresten, og soldatene kjente praktiske triks og ikke fra andres historier. Ingen grunn til å resonnere fra "onkelen" fra onkelen
    1. Gjest Dmitry
      #44 Gjest Dmitry gjester 24. februar 2019 10:56
      0
      hermetikk kan åpnes med en stålskje
    2. Dmitry Spitsyn
      #45 Dmitry Spitsyn besøkende 1. mars 2019 16:30
      0
      Th? Jeg serverte også under Ustinov. Bajonettkniven er nettopp det. Det var også andre håndtak, ren plast uten metall på enden av håndtaket. Både knappen og låsen er plast. Hvordan du bruker en kniv kan ikke og bør ikke være. En bajonettkniv betyr en skjærende bajonett, ikke en bajonett og en kniv i en flaske.
    3. Sektor
      #46 Sektor gjester 12. mars 2019 4:44 p.m.
      0
      Ja, dette er barn som skriver fra den moderne hæren. Hvem vil overlate de virkelige angrepsgeværene og bajonettknivene til dem nå?
      De fikk leker, men de trodde de var ekte. Nå for dem har til og med elektroniske skytegallerier blitt laget slik at de ikke skyter hverandre ved et uhell. Dette er barn fra Pepsi-generasjonen.
  21. Vlad1503
    #47 Vlad1503 gjester 25. februar 2019 11:53 p.m.
    2
    Han serverte fra 1985 til 1987 på en kniv som ble tvunget til å be. En gang bestemte meg for å kaste inn en bjørk slik at fløy ut av skorpen. De sa at hvis du holder skabb og kaster i backswing, rister alltid. Gi opp. Kniven fløy inn i midten av bjørken og spredte seg i to. Veldig skjøre ved overgangen, er bladet et hilt. Kipish var da jeg sier at fantastisk var. De forseglet kniven med epoksy, og uten å fjerne den fra kappen, klarte de på en måte å avskrive den. Vel, jeg er full. Sannheten er ikke plantet. Selv om de er redd av en straffebataljon
    1. Dmitry Spitsyn
      #48 Dmitry Spitsyn besøkende 1. mars 2019 16:32
      0
      Siden når er straffbataljonen for dette? Kaby stjal, solgte, så ja. Men blakk - dette er normen. De vil beregne hvor mye det er.
    2. Dmitry Spitsyn
      #49 Dmitry Spitsyn besøkende 1. mars 2019 16:35
      0
      I parken med sinne skrev jeg det samme FigurJeg liker deg. Hvilken straffbataljon? Hva tjente du i 1943? Kanskje en disbat? Og ingen vil true skammen. Maksimalt tre dager på leppen, hvis du sier at du brøt den ut av skade, slik at hodet på armens depot gjør ekle ting.
  22. Maxim
    #50 Maxim gjester 10. mars 2019 1:15 p.m.
    0
    Hva med hammer-show-showet for de som ikke holdt dette miraklet i hendene. Det holder ingenting. Og om eierskap, de selger nå "avskallet", etter varmebehandling, med et stykke papir. Generelt er søppel skjørt, stum. Jeg brukte ikke det som en bajonett Jeg vet ikke.
    1. Sektor
      #51 Sektor gjester 12. mars 2019 4:47 p.m.
      0
      Og den er designet nøyaktig som en bajonett. Og ikke hakk nøtter og kuttet brød.

Les også

Feilkoder for vaskemaskiner