DIY dari pats
Meistarklases, instrukcijas, noderīgi padomi, receptes.
» "" Nulle "un" zeme ": kāda ir galvenā atšķirība?
Vēsturiski notika tā, ka Krievijas Federācijā, kā arī kaimiņvalstīs tiek izmantots zemējuma princips, kad neitrālais vadītājs ir savienots ar zemējuma kontūru. Daudziem cilvēkiem var rasties “likumīgs” jautājums: ja viņi ir saskarē viens ar otru, kāpēc gan velciet tik daudz vadu - pietiek ar to, lai visur vadītu dubultā serdi (fāze un nulles līnija), un būs iespējams zemēt caur nulles serdi! Tomēr šādā jautājuma formulējumā ir paslēpta viena tehniska nianse, kas šo risinājumu pārvērš ne tikai par bezjēdzīgu rotaļlietu, bet dažos gadījumos par diezgan bīstamu.
Nulle un zeme, kāda ir galvenā atšķirība

Tiem, kas nevar gaidīt un kuriem patīk “atskatīties”, a priori teikšu “slepeni” - pamatideja ir vieta, kur zemējuma vads savienojas ar zemi. Iespēja tos savienot tieši kontaktligzdas iekšpusē, savienojot zemējuma vadītāju (dzelteni zaļu vadu) ar nulli (zils vads), nebūs patiesa. Šāda zemējuma shēma būs pretrunā ar PUE prasībām. Tā rezultātā cilvēki netiks aizsargāti no elektriskās strāvas trieciena, turklāt tiks pievienotas vēl lielākas drošības problēmas.
PUE, bez iespējām, viennozīmīgi ir noteikts, kādam jābūt zemējuma vadītājam. Tam vajadzētu būt nepārtrauktam vadam, bez atvienojošiem elementiem - relejiem, drošinātājiem, slēdžiem, kā arī, teiksim, atvienojot elektrības kontaktdakšu no kontaktligzdas.
Ir vērts pārkāpt šo EMP noteikto pamatprasību - un zemējums no personas drošas aizsardzības pret elektriskās strāvas triecienu kļūst par bezjēdzīgu izdomājumu. Bet šīs problēmas, kā māca teorija, un prakse rāda, ar to nebeidzas! Ja jūs joprojām mēģināt nulles vadam piešķirt zemējuma funkcijas, nav izslēgta iespēja, ka ledusskapja, mikroviļņu krāsns vai citas sadzīves tehnikas gadījumā strāva tiks aktivizēta. Tas ir saistīts ar faktu, ka caur nulles vadu plūst elektriskā strāva ar atbilstošu sprieguma kritumu, kura vērtību var noteikt, reizinot strāvas stiprumu ar diriģenta pretestības indeksu spraugā starp izmērīto vietu un patieso zemējuma punktu. Turklāt šāda sprieguma lielumu var raksturot ar desmitiem voltu, tas ir, tas var būt bīstams cilvēkiem (robežās - nāvējošs!).
Nulle un zeme, kāda ir galvenā atšķirība

Atliek izdarīt dažus secinājumus un likt uzsvaru. Kāda ir galvenā atšķirība starp “nulli” un “zemi”? Fakts, ka strāva plūst caur neitrālo vadu, un slēdži ir savienoti ar to, ir vienas un tās pašas ievades mašīnas. Tas ir, ja mēs vēlamies iegūt "zemi" nepārtrauktas vēnas formā, mums:
  • daudzstāvu daudzdzīvokļu ēkās: elektriskajā tunelī izveidojiet savienojumu ar īpašu zemējuma vadītāju;
  • individuālai dzīvojamai kotedžai: pieslēguma punktam vajadzētu būt ievades automātiskai mašīnai, precīzāk, tā nulles vadam pie ieejas, kas stiepjas pa gaisu vai pazemes kabeli no viszemākā transformatora, kas atrodas mājā, un nulles stieples šķērsgriezumam jābūt vismaz desmit kvadrātmilimetriem vara stieplēm un 16. mm2 - alumīnija serdeņam (sk. atbilstošo punktu PUE).

Jebkuru citu vietu aiz ievadmašīnas nevar izmantot kā "zemi", tāpēc neko nevar uzskatīt par tādu, sākot no metāla lietņiem, kas izrakti netālu no mājas, līdz paša elektriskā paneļa korpumam.
Nekad neaizmirstiet PES noteiktos noteikumus.Pēc viņu teiktā, ir jāvadās pēc elementāra, bet patiesa noteikuma: ja nav pārliecības, ka šis vads ir “iezemēts”, jums nevajadzētu savienot neko, izņemot 30 mA atlikušās strāvas ierīci, kas Tas darbojas uzreiz, atšķirībā no slēdža. Dievs zina, kā saglabāt drošību!
Komentāri (144)
  1. Nikolajs.
    #1 Nikolajs. Viesi 2019. gada 6. janvāris 15:57 plkst.
    12
    Ir pienācis laiks aizmirst, kas ir zemējums un zemējums. Pašreizējās mājas darbina ar vienu vadu. Citiem vārdiem sakot, no vairoga mājā ienāk tikai fāze. Un nulles stieples iziet no dzīvokļa vairogā un tiek pakārtas uz nulles stieņa, kas "atrodas" uz galvenā kabeļa nulles stieples, un kas savukārt ir pakārts uz zemes skrūves. Tas arī viss. Vairāk domāt nav nepieciešams. Tas tiek darīts tā, lai nenozagtu elektrisko enerģiju, turot zemējuma kopni atsevišķi no galvenās ķēdes.
    Bet pat šo mikroshēmu var apiet, un pēc tam, kad esat uzstādījis “savu zemes autobusu”, lai uz tā būtu pakārti visi patērētāju iespīlējumi. Bet kā to izdarīt ir praktiski neiespējami. Būs nepieciešams nomainīt visus vadus, novietot jaunus, “savējos”. Tomēr kontrolieri joprojām viņi tevi izdomās.
    1. evgen
      #2 evgen Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 7:51 plkst.
      43
      “Ir pienācis laiks aizmirst, kas ir zemējums un zemējums,” vai jūs pat to sakāt?

      tur ir zemējums un tur ir zemējums, un visbeidzot šajā rakstā ir uzrakstīts vairāk muļķības, kas kaut ko izskaidro.
      Īsi teikšu, ka nulle vienmēr ir iezemēta, vecās mājās tā ir iezemēta pie apakšstacijām un šādās mājās nav zemes, jo “liekšķere” vienmēr taupīja visu, žēl pagarināt zemes vadu visu dzīvokļu ieejā, un tagad tā ir vienkāršākā shēma. zeme jau ir iezemēta sadales iekārtā pie ieejas, un no tās jau tiek izrauta atsevišķa zeme. Un visiem jau sen vajadzēja pārslēgties uz šo sistēmu !!! tāpat kā parasti, shitty ietaupījumi neļauj visiem cilvēkiem normāli lietot importēto sadzīves tehniku, jo viņa vienmēr !! vajag zemi !! , un mēs esam puse no kauča un izmantojam Rietumu civilizācijas priekšrocības.
      1. gogols
        #3 gogols Viesi 2019. gada 7. janvārī pulksten 14:50.
        20
        Dārgais, mēs izmantojām civilizācijas priekšrocības. līdz pat 19. gadsimta vidum, un tagad mēs gūstam netikumības un cilvēces pilnīgas degradācijas augļus
      2. boriss
        #4 boriss Viesi 2019. gada 9. janvāris 10:55
        12
        Kad parādījās mūsu RCD? Kopš tā laika bija nepieciešama trešā stieple. Šie ir 90. gadi. Trešās stieples neesamība nav “lāpstu” ietaupījums, tas ir teorētiski nepieņemams krāsaino metālu patēriņš. Kādiem nolūkiem jums bija nepieciešams 3. vads? Vai jūs domājat, ka visur pasaulē ir pamatots neitrāls? Un ja lineārs 220, tad trīsstūrī? Amerikas Savienotajās Valstīs mājsaimniecību sektorā pārtiku ilgu laiku piegādāja "cūka". Jūs mēģināt strādāt ar sadzīves tehniku, ko izmanto Japānā vai ASV, it īpaši, ja jūs darbina no tās pašas “cūkas” viduspunkta.
      3. Rrr
        #5 Rrr Viesi 2019. gada 9. janvāris 13:59 plkst.
        12
        Jūs rakstāt muļķības, nesaprotot jautājuma būtību. Nemaldiniet cilvēkus
      4. Krokodils
        #6 Krokodils Viesi 2019. gada 13. janvāris 03:32
        28
        Liekšķere ir labs rīks atkritumu tīrīšanai. Diemžēl es nevaru iedomāties, kāda veida liekšķere ir nepieciešama, lai no jūsu galvas noņemtu atkritumus.
    2. manolis
      #7 manolis Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 8:49
      1
      Paņemiet plusu no vairoga un nebrauciet mājā un mīnus ar
      1. Viesis Vlads
        #8 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:28 plkst.
        18
        Vēl viens "amatnieks", kura māju baro ar pastāvīgu spriegumu. Plus un mīnus līdzstrāvas ķēdēs. Mājai ir maiņstrāva. Nulle un fāze.
        1. Slīpumi
          #9 Slīpumi Viesi 2019. gada 14. janvāris 18:53
          4
          Mājai ir maiņstrāva, 3 fāzes ar nobīdi 120 grādu leņķī (kopā 380 volti) un centrā ir nulle, kas būtībā ir krustojuma autobuss. Atšķirība starp šo kopni un jebkuru no fāzēm dod 220 (230) voltus.
      2. Vladimirs
        #10 Vladimirs Viesi 2019. gada 15. janvārī 11:09 plkst.
        1
        labi tu .... ak kāda blīva!
      3. vano55
        #11 vano55 Apmeklētāji 2019. gada 1. marts 20:35
        1
        Kur jūs atradāt (+) AC?
    3. Mitija
      #12 Mitija Viesi 2019. gada 10. janvāris 15:39 plkst.
      13
      PUE nerūp finanses - tas nav viņa mērķis, bet gan viņa - nedrošība. Tikai viens piemērs: ja 0 sabojājas, tad ar saīsinātu zemi korpuss (teiksim, ka ledusskapis) ir zem sprieguma, ne mazāk kā 220V !!!
      1. Andronus
        #13 Andronus Viesi 2019. gada 13. janvārī 20:10
        0
        Spriegumu sauc par potenciālo starpību diriģenta galos, un patērētāja (ledusskapja) pretestības dēļ starpība samazinās un izlaide būs 100 ne vairāk kā 100.
        1. Viesis Aleksandrs
          #14 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 23. janvāris 00:27
          5
          Pietiekami, lai nomestu slidas un 100 V
      2. viens
        #15 viens Viesi 2019. gada 21. janvārī plkst. 15:00
        4
        Lai ledusskapja korpuss darbotos, vispirms jums šis spriegums jāpārvada apvalkā vai jāiziet cauri izolācijai un tik viltīgi jāpieslēdz kompresora motors, lai sadalījums nonāktu pie korpusa.
      3. Marks
        #16 Marks Viesi 2019. gada 7. marts 11:12 plkst.
        0
        Tieši PUE ir noteikts, ka ledusskapja korpuss (elektriskā ierīce ar dubultu izolāciju) neprasa nulli.
    4. Viesis Maikls
      #17 Viesis Maikls Viesi 2019. gada 12. janvārī 17:50
      2
      zagt, kā jūs iesakāt, jums ir jāatver blīvējums uz letes un jāapmaina 0 un fāze, un to ir viegli noteikt, jo skaitītājs stāvēs, ja jūs nolemjat mainīt fāzi un pagriezt skaitītāju pretējā virzienā, tas ir spēkā tikai tīrā mehānikā. elektroniskas sistēmas, kas ir vai nu optoelektriski savienotāji, vai zāles sensori gar tvertni, rotācijas virziens kopumā
    5. Ruslans
      #18 Ruslans Viesi 2019. gada 26. janvārī 11:39 plkst.
      2
      Nikolajs, jūs noteikti neesat elektroenerģijas nozares speciālists, tāpēc, lūdzu, nedariet pļāpu un nemaldiniet vienkāršos cilvēkus!
    6. Viesis Alekss
      #19 Viesis Alekss Viesi 2019. gada 2. marts 11:31 plkst.
      0
      Ja jūs neko nesaprotat elektrotehnikā, tad neko nerakstiet, jo ar savām muļķībām jūs pakļaujat cilvēkus mirstīgām briesmām. Vajadzēja uzrakstīt tādu lietu - "no vairoga mājā ienāk tikai fāze"!
      Tad tikai pilnīgas muļķības. Daudzdzīvokļu ēkā stāvvadā ir ielikti trīs fāžu vadītāji, viens nulle, viens zemējums. Komutatorā (ievades sadales sadales iekārta) nulles un zemes vadi ir savienoti ar dažādām kopnēm, starp kurām ir uzstādīts džemperis (!), Jo nulle pie ieejas ir jāpārzemē, kas tiek veikts, savienojot šīs ēkas vietējo zemes ķēdi ar zemes autobusu. Privātmājām princips ir vienāds: nulle pie ieejas ir jāpārzemē, t.i. savienots ar vietējo (šai mājai) zemes cilpu, sākot ar šo punktu, visās ķēdes daļās ir stingri jānodala nulles darba un aizsargvadi.
  2. Egors
    #20 Egors Viesi 2019. gada 6. janvāris 18:28
    74
    Autore mēģina atklāt tēmu, par kuru viņam nav ne mazākās nojausmas. Tas attiecas uz PUE, bet šķiet, ka viņš tos nav izpētījis. Viņam nav ne mazākās nojausmas, kā atšķiras zemējums un zemējums. Kur tiek izmantots zemējums, un kur - zemējums? Kopumā autora nekārtības galvā aizņēma tēmu, kurā viņš nebija kompetents.
    1. YURICH
      #21 YURICH Viesi 2019. gada 8. janvārī plkst. 9:49
      10
      5+. Es pilnībā piekrītu.
    2. Sperma
      #22 Sperma Viesi 2019. gada 9. janvārī 10:05 plkst.
      8
      Es pilnībā piekrītu. Raksta autors nesaprata tēmu. Parasti šādas lietas, it īpaši attiecībā uz elektriķiem, jāraksta cilvēkiem ar tehnisko sagatavotību.
      1. Viesis Aleksandrs
        #23 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 9. janvārī 19:44
        7
        Pat augstākās izglītības klātbūtne specialitātē ne vienmēr dod tiesības paust savu viedokli. Mūsu uzņēmumā bija elektrotehnikas veikala vadītājs, kurš ļoti lepojās, ka viņš piedalījās kaut kādas Irānas atomelektrostacijas celtniecībā (nevis celtniecībā, bet šķiet, ka tā nodota ekspluatācijā). Tātad viņš nedzirdēja, ka pastāv “pieskāriena sprieguma” jēdziens, taču šis jēdziens ir atrodams vai nu PTB, vai arī elektroinstalācijas noteikumos kaut kur netālu no “pakāpju sprieguma” jēdziena. Un tas strādāja labi.Un mana sieva, MVTU absolvente. Baumans, kvalificēts elektrotehniķis, rakstot diplomu, aprēķināja kaut ko līdzīgu zemējuma ierīces pretestībai. Bet maz ticams, ka viņa to varētu izskaidrot pāris gadu laikā, taču viņa bija kļuvusi par galvenā inženiera amatu pētniecības institūtā. Tāpēc nemaz nav jāzina daudzas lietas. Jums vienkārši jādara saskaņā ar projektu, un dizaineriem jāzina noteikumi un tie jāievēro.
        1. Ruslans
          #24 Ruslans Viesi 2019. gada 26. janvāris 11:47
          2
          Augsts amats ne vienmēr ir zināšanu un intelekta rādītājs - paldies, ka apstiprinājāt to ar sava priekšnieka un savas sievas piemēru!
  3. Pāvels Petrovičs
    #25 Pāvels Petrovičs Viesi 2019. gada 6. janvāris 18:32
    36
    Puiši. Un tam, kurš rakstīja šo rakstu, un daudziem komentētājiem nav ne mazākās nojausmas, par ko viņi raksta. Vispirms jums jāiekvalificējas vismaz III grupai par elektrodrošību, pēc tam kaut ko uzrakstiet. Elektrotehnikā un elektrodrošībā nav citu jēdzienu, kā tikai tie, kas rakstīti noteikumos !!!
  4. ragavas
    #26 ragavas Viesi 2019. gada 6. janvāris 18:44
    2
    tas viss ir tikai jautri, protams, drošība ir liels darījums, bet mums nav jādomā, ka mūsu vectēvi bija dumjāki par mums pat tagad lielākajā daļā privātmāju nav īstas nulles; tas ir savienots ar nulli uz pirmā atbalsta un tas ieiet mājā caur diviem vadiem; kā tam vajadzētu būt kā visam mūsu valstī
  5. Gregorijs
    #27 Gregorijs Viesi 2019. gada 6. janvāris 18:45
    1
    Es nesaprotu vienu lietu, strāva mainās, tas ir, nullei un fāzei ir pārmaiņus jāmaina vietas. Tas ir, ja strāva plūst vienā virzienā, tad otrā. Un nulle vispār nav nulle 1/25 sek. Ko es saprotu nepareizi?
    1. Viesis Alekss
      #28 Viesis Alekss Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 9:20 plkst.
      8
      Jūs to nesaprotat. Vietas tur neviens nemaina. Nulle - tā ir nulle, un otrā vada (fāzes) sprieguma līmenis mainās attiecībā pret nulli. Tas ir vairāk nekā viņu, tad mazāk. Nu tā - vienkāršā veidā.
      1. Den kol
        #29 Den kol Apmeklētāji 2019. gada 8. janvārī plkst. 12:39
        0
        Nekas nav skaidrs.
        1. Viesis Vladimirs
          #30 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 15. janvārī 11:16
          3
          Piemēram, mēs domājam, ka stikla dibens ir nulle, ar maksimālo spriegumu, par kuru es joprojām nevaru smieties ... lai pārdomātu jūsu muļķīgos jautājumus
      2. Viesis Vlads
        #31 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:35
        1
        Kāds sprieguma līmenis mainās? Paņemiet voltmetru un izmēriet. Starp nulli un fāzi 220 volti, starp jebkurām divām fāzēm 380 volti. Nerunā muļķības.
        1. Viesis Vladimirs
          #32 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 9. janvāris 2:02 plkst.
          1
          YYY Amplitūdas vērtība ir tā, kā tā mainās. Un tas nifiga nav 220 un ne 380 V. Bet pašreizējais, jā, tāpat kā es teicu, gandrīz tas ir.
        2. Viesis Aleksandrs
          #33 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 13. janvāris 20:08
          1
          Un ja voltmetra vietā ņemtu osciloskopu?
        3. Andronus
          #34 Andronus Viesi 2019. gada 13. janvārī 20:15
          0
          Jā, mainās nevis spriegums, bet potenciāls
    2. Viesis Vlads
      #35 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris
      5
      Maiņstrāvā))) vietas nemaina nevis fāze un nulle, bet fāze iet pa sinusoīdu ar svārstību frekvenci 50 reizes sekundē. Kāda ir pašreiz dzirdētā frekvence? Tas ir apzīmēts hercā. Tīklā mums ir frekvence 50 Hz un spriegums 220 volti, ASV un Eiropā - 60 Hz frekvence un 127 voltu spriegums.
      1. Nikolajs Polozok
        #36 Nikolajs Polozok Viesi 2019. gada 9. janvāris 09:19
        2
        ASV ligzdās 110 V 60 Hz, bet Eiropā - 230 V 60 Hz.
      2. Andrejs
        #37 Andrejs Viesi 2019. gada 9. janvārī plkst. 10:32
        1
        Ak! Šis ir saprātīgs komentārs, nevis blah blah, kaut kur tuvu patiesajam)
    3. Viesis Sergejs
      #38 Viesis Sergejs Viesi 2019. gada 14. janvāris 00:10
      1
      Ja ir tikai divi vadi, tad jūs pareizi saprotat, katru otro reizi uz priekšu un atpakaļ 50 reizes, un virziena nav, vadi ir vienādi. Bet reālajā dzīvē ir trešais vadītājs - zeme ((labi, vai ķermeņa statiskā kapacitāte)), un šeit tas vienmēr ir nulle attiecībā pret to, un fāzes spriegums ir mainīgs.
  6. Viesis Sergejs
    #39 Viesis Sergejs Viesi 2019. gada 6. janvāris 18:49
    1
    Impulsu barošanas avotos, jo īpaši datorā, izmantojot Euro kontaktligzdas, spriegumu sadala ar kondensatoriem, kuru viduspunkts ir savienots ar zemi, un caur tiltu pašiem kondensatoriem tiek piegādāti 220. Vai tas būs pareizi, ja spriegumi tiek sadalīti starp nulli un pusi no dalītāja Zeme, kas principā ir 0 un tikai ar fāzes nelīdzsvarotību sasniedz vairākus voltus. un uz otra pleca ir viss pārējais no 314V?
    1. Viesis Vlads
      #40 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:38
      9
      Kondensators NEKAD nav dalījis spriegumu. No kurienes jūs to visu iegūstat? Kondensatori ir izstrādāti, lai izlīdzinātu strāvas avota pulsāciju.
      1. Rrr
        #41 Rrr Viesi 2019. gada 9. janvārī plkst. 2:01 plkst.
        4
        Un jūs noteikti neesat dzirdējuši par kapacitīvā sprieguma dalītāju
      2. Andrejs
        #42 Andrejs Viesi 2019. gada 9. janvāris 10:35 plkst.
        0
        Precīza un pareiza atbilde) Manuprāt, šis biedrs bija “nedaudz sajaukts” barošanas avotos.
  7. Ivans Gennadievich Gordienko
    #43 Ivans Gennadievich Gordienko Viesi 2019. gada 6. janvāris 7:04 plkst.
    11
    Hmm, elektriķi pulcējās! Izpētiet PUE un rūpīgi izpētiet, kāpēc jums nepieciešama aizsargājoša zemēšana! TN-S metodes laiks apbedīšanai
    1. Viesis Vlads
      #44 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:39
      3
      Tik sen ir piemērots TN-S-C
    2. Viesis Viktors
      #45 Viesis Viktors Viesi 2019. gada 9. janvārī plkst. 6:33
      6
      Dārgais, bet jūs neko nejaucāt, TN-S? Varbūt TN-C?
  8. Viesis Sergejs
    #46 Viesis Sergejs Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 7:14 plkst.
    2
    spriežot pēc jūsu shēmas, kas traucē jums ņemt zemi pirms ouzo vai tikai ouzo sākuma kontaktu?))))) vai es neesmu muļķis vai slēpoju uz asfalta
    1. Viesis Alekss
      #47 Viesis Alekss Viesi 2019. gada 11. janvāris 2:09 plkst.
      16
      Pēc savas pieredzes (tikko sāku strādāt par elektriķi) 2004. gadā es to izdarīju. Un es gandrīz nodedzināju pats savu dzīvokli. Šis attēls joprojām ir manu acu priekšā, kaut arī pagājuši tik daudz gadu ...
      Pēc tam mēs dzīvojām vecajā fondā, kas celts 30. gados (koka māja, iekšpusē apmesta). Un mums bija parastie sastrēgumi (vai drīzāk viens, kas atrodas uz "fāzes"). Tajā laikā pusotru gadu biju strādājis par elektriķi, es domāju, ka es visu zinu un varu to izdarīt: "Es esmu reaktīvs" un tas arī viss. Es nolēmu virtuvē ievietot "euro kontaktligzdas" un tajā pašā laikā nomainīt kontaktdakšas pret automātiskām mašīnām un ievietot RCD (tā kā vienlaikus ar virtuves elektroinstalācijas nomaiņu ierīkojām dušu ar plūstošu ūdens sildītāju) (tiem, kas nezina, tajās vecajās mājās ir līdzīgi "civilizācijas ieguvumi"). nārsta nebija, viņi paši visi "pabeidza")). Nu, es ievietoju RCD, mašīnas, sadalīju līnijas virtuvē un istabās ... Es ievietoju zemējuma vadītāju no "Euro kontaktligzdām" un plūstošo ūdens sildītāju pie RCD ieejas, zem viena spailes ar nulles vadu no skaitītāja. Un “par uzticamību” es zem tā paša spailes ievietoju savītu vadu pāri ar 1,5 “kvadrātveida” vadiem (sasodīts, tas man pašam ir smieklīgi no tā, ka es rakstīju un pēc tam “satraucu”) un savienoja to ar otru galu ar ... sildīšanas akumulatoru virtuvē un pat piestiprināja dušas paliktni. Es ar "vadības lampu" pārbaudīju, vai RCD darbojas (bija pietiekami daudz noplūdes strāvas), attiecībā uz akumulatoru, paliktni un "fāzi", RCD darbojās pareizi, "visi bija laimīgi, visi" smējās "... Tieši līdz brīdim, kad" pērkons iesita ": mūsu pilsētas rajonā sākās vētrains laiks ēka, visas vecās mājas tika nojauktas (ieskaitot raktuves pēc kāda laika), teritorija sāka atjaunot, parādījās jauni debesskrāpji, viss. Un vienu sestdienas vakaru celtniekiem izdevās pārtraukt kabeli, kuru mūsu māja piegādāja no TP. Viņu priekšnieks sabrauca ar čaklu darbinieku komandu, viņi visus pārliecināja, ka, viņi saka, tagad viņi no būvlaukuma izmetīs pagaidu māju mājai un darbdienās viņi visu atjaunos kopā ar tīkla darbiniekiem. Viņi atvienoja bojāto kabeli no mūsu mājas atveramā skapja, pieslēdza savu, pieslēdza to no būvlaukuma ... Jā, bet, acīmredzot, viņi izvēlējās nepareizo sava maiņas posma daļu. Lai arī māja ir veca, tajā ir 8 dzīvokļi, aprīkojums ir mūsdienīgs, slodze ir pienācīga ... Tajā brīdī mēs smēķējām virtuvē. Sākumā iedegās gaisma. Trīs sekundes. Pēc tam notika otrā izņemšana, ka lampas tik tikko nedeg. Pēc tam viņi vēl dažas sekundes uzliesmoja ļoti spilgti un izgāja, un no mūsu koridora nāca briesmīga plaisa. Mēs izlecam ārā un redzam, kā mūsu lete deg ar atklātu liesmu, bet ne slimīgi! Un virs letes atrodas mezzanine (koka), apkārt ir sausas vecas tapetes, blakus labajā pusē ir svaigi krāsots priekšējo durvju platband ... Un tas viss jau laiza uguni, un visā dzīvoklī ir daudz dūmu. Burtiski dažu sekunžu laikā ... Ja mēs tajā laikā nebūtu mājās, visai mājai, ne tikai mums, pienāktos amba. Viņi visu piepildīja ar ūdeni no tējkannas un krūzēm, metās uz ielas, kliedza celtniekiem, lai nekas neieslēdzas. Viss ir šokā, ko fuck ...!? .. Meistars noskrēja ... Ventilēja dzīvokli no dūmiem, ej mājās ...Tas, ka mana stieple, kas devās uz sildīšanas akumulatoru, un dušas paliktnis bija “izkusis”, vienkārši izkusa visā tā garumā ... Kvēpu plastikāta kārbu es atvēru, kur stāvēja RCD ar automātiskām ierīcēm, viss bija sadedzis, bet tas ir kā dzīvs. Viņš izmeta visas “zemes” vēnas no UZO ieejas superintendenta uzraudzībā, kuram bija aizdomas, ka mēs zagt elektrību (lai gan tas tā nebija, jo tas bija “līdzīgs potenciāla izlīdzinājums, kas veikts caur ..”) ... Celtnieki vilka kabeli ar lielāka šķērsgriezuma vēnas un pabaroja māju bez starpgadījumiem. Kad šoks pārgāja, kļūda tika atzīta. Viltība ir tā, ka daudzi cilvēki aizmirst (tajā skaitā arī es tajā brīdī), ka mūsu valstī dzīvojamo māju sektoru (un ne tikai) darbina trīs fāzes, izmantojot neitrālu vadītāju. Un, ja slodze fāzēs nav vienmērīga (un dzīvojamā sektorā tas vienmēr notiek), tad neitrālā vadā sāk plūst strāva un spriegums lec (es to vienkārši izskaidroju) - spriegums krītas uz pārslogotas fāzes, uz nepietiekami noslogotas fāzes tas lec (notiek) fāzes disbalanss). Un, ja neitrālajam vadītājam ir vājš kontakts ar neitrālo vai vājš šķērsgriezums, tad pie lielas slodzes tas izdeg līdz xp ..., kas galu galā notika: sākumā (pēc celtnieku domām) tas no viņiem izdegās nulle, un pēc pāris sekundēm tas manī izplūda dzīvoklī, jo visiem astoņiem dzīvokļiem, ieskaitot raktuves, “šķidruma” vads, kas savienots ar apkures akumulatoru un ielikts RCD ieejā, kļuva par nulles vadu ... Tāpēc, biedri, mācieties no citu kļūdām. Viņi var kļūt (Dievs nedod!) Liktenīgi ...
      Tagad mēs ilgu laiku dzīvojam jaunā ēkā, es pārcēlos pašvaldības dzīvokļa atjaunošanu pārcelšanās laikā kopā ar elektriķi, dzīvokļa panelī ievietoju sprieguma releju (USM), kas mūs jau ir izglābis no pārsprieguma. Daudzi ir pārsteigti - kāpēc jums ir nepieciešams UZM jaunbūvē, jo visi vadi ir moderni un jauni? Atkal kļūda! Man ir jā, viss ir jauns. Un māja ir savienota ar TP, kas celta 80. gados. Un visa energoapgādes sistēma vienmēr jāaplūko kompleksā, “no un uz”, kā vienots veselums. Un, ja kāda šī “visa” vieta ir “šaura”, tad labāk to spēlēt droši, lai vēlāk tas nebūtu satraucoši sāpīgs, vēl jo vairāk, kā es rakstīju iepriekš, ultraskaņas skenēšana jau ir darbojusies vairāk nekā vienu reizi. Kaimiņos esošajā jaunbūvē, metinot vienā no dzīvokļiem, nulle uz viena no stāvvadiem joprojām izdegās (precīzas detaļas nezinu), un mūsu Kriminālkodeksā bija daudz tiesas procesu no dzīvokļu īpašniekiem ar sadedzinātām ierīcēm ...
      1. viens
        #48 viens Viesi 2019. gada 21. janvāris 15:05 plkst.
        1
        lai sašķiebtu elektrostacijas ģeneratora izveidotās fāzes, jums jānolaiž slodze apmēram 10% no saražotās enerģijas. kāda veida aprīkojums jums bija jūsu mājā, vai ir kāds lielveikals?
      2. viesi
        #49 viesi Viesi 2019. gada 25. janvārī pulksten 15:40 plkst.
        1
        Es to lasīju, ne pārāk slinks. Leo Tolstojs un Fjodors Mihailovičs Dostojevskis atpūšas malā
  9. Viesis Vladimirs
    #50 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 6. janvārī 19:41
    12
    Būtu labāk rakstīt, ja tas ir tik prātīgi, kā trīsdzīslu kabelī atšķirt neitrālo vadu no iezemētā vada, kurā visiem vadiem ir vienāda izolācijas krāsa. Tie 80. gadu sākumā tika ievietoti daudzdzīvokļu mājās elektriskajām plītīm.
    1. Viesis Sergejs
      #51 Viesis Sergejs Viesi 2019. gada 14. janvāris 00:16
      3
      Atrodiet, kur ir piestiprināta otrā aste. Vai arī pārtrauciet mājā elektrību - zemējumu ar slēdzi nesalauž, tāpēc uz nulles būs mazs gals, bet uz zemes - tāda nebūs.
  10. Waik
    #52 Waik Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 7:47 plkst.
    5
    0,4 kV TĪKLS ar neitrālu iezemētu strāvu. Nav atšķirības zeme, nulle. Nemaldiniet cilvēkus
    1. Viesis Vlads
      #53 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:43
      4
      Ir atšķirība. Kas ir pamatots neitrāls? Kur nulle un zeme apvienojas? ASU apakšstacijā vai sadales skapī un kā tas ir pareizi rakstīts tajā pašā ПУЭ 7. nodaļā, nulles darba un nulles aizsargvadītāja atkārtota apvienošana enerģijas sadales laikā ir stingri aizliegta !!!
  11. Konstantīns Egorovs
    #54 Konstantīns Egorovs Apmeklētāji 2019. gada 6. janvārī plkst. 8:50 plkst.
    2
    Jautājums
    Vasaras māja. Divu vadu serde pie kontaktligzdas. Nulles un fāzes atrašanās vieta ligzdās tiek unikāli noteikta. Trešā kontaktligzdas kontaktligzda pagaidām nav pieejama.
    Veļas mazgājamā mašīna tiek uzstādīta uz ielas caur parasto spraudni.Tas tiek uzstādīts uz ielas uz betona kurpēm.kabīnē, kas pārklāta no visām pusēm.
    Šajā stāvoklī esošās mašīnas darbību pārbauda ar trim nūjām. Viss notiek kā parasti.
    Tālāk.
    Tā kā mans draugs no bērnības 2007. gadā nomira līdzīgā vasarnīcā no elektriskās strāvas trieciena caur sūkņu stacijas ēku, ir dabiska vēlme zemēt veļas mašīnu.
    Mašīnas kontaktdakšas dzeltenzaļais (zemējuma) vads “gredzeno” ar testeri uz korpusa.
    Es ņemu no ūdensvada 3,5 m tapu, iedziļinu zemē un piestiprinu pie brīvas (dzeltenīgi zaļas) kontaktligzdas kontakta.
    Es iespraudu automašīnas kontaktdakšu. Labi.
    Es ieslēdzu automašīnu, lai sagatavotos. Reakcija ir normāla. Visi rādītāji ir normāli.
    Es nospiežu veļas mašīnas Start pogu.
    Kontaktligzdā pieslēgtā strāvas aizsardzība tiek izspiesta.
    Durvju aizbīdņa aizbīdnis ir salauzts.
    Un pats galvenais.
    Nogalināja veļas mazgājamās mašīnas mātesplati.
    **************************
    Jautājums
    Kas ir izdarīts nepareizi?
    1. Andrejs
      #55 Andrejs Viesi 2019. gada 6. janvārī 11:37 plkst.
      0
      aizmirsu par ouzo
    2. Potenciāls
      #56 Potenciāls Viesi 2019. gada 7. janvāris 06:17
      5
      Starp jūsu kontaktligzdām un apakšstaciju ir dažādu sekciju un metru kabeļi un vadi (var sasniegt 500 metrus). Tie ir savstarpēji savienoti vienādi dažādos veidos, izmantojot bultskrūvi (skaitītājos, automātiskajās mašīnās, kausējamos ieliktņos), vijumus vados un balstu zaros. Kabeļiem un vadiem ir noteikta pretestība, jo lielāks skaitītājs, jo lielāka pretestība. Savienojumi - bultskrūves, sagriešanās, caurdurumi, tiem ir maza pārejas pretestība, taču, jo vairāk un jo sliktāk savienojumi tiek izveidoti, jo lielāka pretestība. Jūsu tīkla vispārējā pretestība no apakšstacijām līdz kontaktligzdām var būt diezgan pieņemama. Tad nulle jūsu mājā attiecībā pret nulles apakšstaciju vairs nav nulle. Apakšstacijā nulle tiek “iestādīta” uz zemes, bet mājā nav. Starp jūsu nulli un zemi ir potenciāls. Ļaujiet tam būt 9-10 voltiem. Veļas mašīna vienmēr ir mitra no iekšpuses, un tieši tur vadības elements “dzīvoja” uz korpusa
      1. jonpirat
        #57 jonpirat Viesi 2019. gada 7. janvāris 17:49 plkst.
        2
        To, šķiet, sauc par "zemes cilpu". Potenciālā atšķirība starp attālo patērētāju zemējumu
      2. Antons
        #58 Antons Viesi 2019. gada 28. janvāris 15:30 plkst.
        0
        Zeme-zeme - nesaskaņas.
        Pareizi iemetot zemē, tapai jānorāda 28–40 omi ar “nulli”. Darba vērtība ir 29 omi. Bet pieļaujams 40 omi. Parasti viena tapa nedos šādu pretestību. Trīs metāla caurules ir aizsērējušas, katra no tām ir trīs metri. Trīsstūra formā, ar malu 1 metrs. Viņi ir savstarpēji saistīti un no tiem ved "zemi". Manā gadījumā izrādījās 35 omi. Jau vienreiz izglāba mūsu dzīvības, iespējams, kad ūdens sildīšanas kabelis pārtrūka un fāze iekrita ūdenī. Diferenciālā automātiskā mašīna strādāja skaidri. Un, līdz kabelis tika nomainīts, mašīna stingri stāvēja pati, nevis ieslēdzās.
    3. Viesis Valērijs
      #59 Viesis Valērijs Viesi 2019. gada 7. janvāris 07:53
      11
      Jums jau bija noplūde uz lietu, šķiet, ka dzinējs vai tenu, un tā tas ir
    4. Anatolijs Afanasjevs
      #60 Anatolijs Afanasjevs Viesi 2019. gada 7. janvāris 5:08 plkst.
      4
      Ja jums ir savrupmājai piemērota divu vadu gaisvadu līnija ar nulli un fāzi, un “Nulle” ir kā izgatavota nulle, kas ir iezemēta vai nu uz jūsu staba, vai tuvākajā jums, tad šis izejas dzeltenīgi zaļais kontakts ir jāpievieno neitrālajam vadam. pie ieejas vasarnīcā. Bet pieslēgties bez neveiksmēm pie ieejas, t.i. UZO. Citiem vārdiem sakot, neitrālas stieples un iezemētās stieples potenciālam faktiski jābūt līdzsvarotam.
      Ja jums joprojām ir soma pie jūsu ieejas vasarnīcā, kas tieši pie ieejas (pat skaitītājam un RCD) vienlaikus sabojā gan nulli, gan fāzi, tad pēc šī maisa jums ir jāpievieno zemējuma vads ar nulli.
      Citiem vārdiem sakot: jūsu mājiņai piemērota nulles stieple būs PEN, un pēc šī maisa jums jau būs divi vadi: N un PE.
    5. Viesis Dmitrijs
      #61 Viesis Dmitrijs Viesi 2019. gada 7. janvārī plkst. 11:31
      4
      Nav jēgas veikt zemējumu šādā veidā ... Tas ir saistīts ar pārpratumiem elektriķī ... Bija optimāli uzstādīt RCD ... Un, visticamāk, veļas mašīna ir iztērējusi vairāk nekā savs - kaut kāds iekšējs aploks ...
    6. ivan
      #62 ivan Viesi 2019. gada 8. janvāris 3:04 plkst.
      0
      Tas tā nav. Nav nepieciešams zemēt mašīnu. Mūsdienu mašīnai ir 2 aizsardzības pakāpes.Tas skāra padomju mašīnas masu, bet nevajadzētu. Tas nav nepieciešams zemēt.
    7. Andrejs
      #63 Andrejs Viesi 2019. gada 9. janvārī 11:05 plkst.
      5
      Konstantīns acīmredzot kondensators atradās noplūdē. Bez zemes, kaut arī tā neraustīja strāvu, tā jau darbojās nepareizi. Tiklīdz zeme tika pakārtota, dabiski strāva vismazākās pretestības ceļā ir īsa. Es nezinu, ar kādu zīmolu bija jūsu mazgātājs, bet DAŽU no tiem nemaz nebija, es redzēju, ka MĒNES MINUS sēdēja uz masas ... Tas mani nedaudz kropļoja ... bet es negribēju saprast ķēdes sarežģītību un dēļu barošanas avotus, un Tad es domāju, ka inženieri zina labāk, bet atzīmēja šādas ķēdes sekas, tāpat kā jūsu gadījumā. Kondensators, kas stāvēja motora ķēdē, tiklīdz ieradās komanda Start, radās sabrukums. Viņi sadedzināja rakstāmmašīnu, bet es domāju, ka viņi izglāba sevi un savus radiniekus, jo turpmākajā operācijā fāze agrāk vai vēlāk iekristu nepamatotā gadījumā, un kurš pieskaras rakstāmmašīnai ... nedod Dievs, lai kāds to darītu.
    8. viens
      #64 viens Viesi 2019. gada 21. janvāris 3:08 plkst.
      0
      un kāpēc šādā situācijā vienkārši nav tieši jāzemē mašīnas korpuss? Kāpēc nākt klajā ar shēmām, kuru darbam vispirms jāiziet mērīšanas testi?
  12. Vasja
    #65 Vasja Viesi 2019. gada 7. janvāris 13:46 plkst.
    0
    Autore izlasīja PUE, kurā skaidri paskaidrots, kā PEN tiek sadalīts uz GZSh sliedes un kā tiek veikta atkārtota iezemēšana. Sašūpojās par tiem, kas met āmurus. Zemējumu veic trīs 3 m gari elektrodi, kurus ievada 2 m attālumā un ar metināšanu savieno ar 40x4 sloksni. Kā elektrodi tiek izmantota armatūra ar diametru 14 mm, tā tiek novirzīta uz GZSh ar tērauda stiepli ar diametru 6 mm; no līnijas tiek padots arī PEN (0). Ar GZSh atiet N (0) un PE (zemes). Privātmājām.
    1. Viesis Aleksandrs
      #66 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 8. janvārī pulksten 14:42.
      6
      Kaut kur pietiek ar vienu cauruli, bet kaut kur ar 10 nepietiek, tas ir atkarīgs no zemes, atkārtotai iezemēšanai nepieciešams ievērot ne vairāk kā 30 omi.
    2. Viesis Vlads
      #67 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:50 plkst.
      1
      Vasja, kur tu redzēji skolu privātmājās? ))) Nejauciet vietējo iezemējumu un GZSh kopni sadales punktos ieejas paneļos vai izņemt ar atsevišķu kopni ārpus vairoga.
  13. Quirky Orc
    #68 Quirky Orc Viesi 2019. gada 7. janvārī plkst. 2:01 plkst.
    1
    kad nulle fāze
    nav pārliecības, ka šis konkrētais vads ir “iezemēts”; jums nevajadzētu neko ar to savienot, izņemot 30 mA atlikušās strāvas ierīci (RCD), kas darbojas uzreiz, atšķirībā no slēdža.

    Izmēģiniet šādas zināšanas valsts tehniskajā uzraudzībā, lai uzņemtu grupas.
  14. Maksims
    #69 Maksims Viesi 2019. gada 7. janvāris 15:38 plkst.
    2
    Faktiski, saskaņā ar PUE, ja nav atsevišķas zemes un neitrāls ir iezemēts, tad neitrāla izeja ir atļauta izejas zemei.
    1. Viesis Vlads
      #70 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:52
      3
      Enerģijas sadalījumā NAV atļauts atkārtoti apvienot nulles darba un nulles aizsargājošo vadītāju. Tos NAV iespējams kombinēt tirdzniecības vietās.
  15. jonpirat
    #71 jonpirat Viesi 2019. gada 7. janvāris 17:45
    1
    Ilgu laiku es gribu padarīt zemi mājā. Kas zina, sakiet man, ka šajā nolūkā varat izmantot skrūvpāļus? 8 gabali pamatnē.Visi ir metināti ar kanālu. Tāpēc es domāju, ka skrūve ir jāpiemetina pie sijas, un tur būs zemes cilpa.
    1. ivan
      #72 ivan Viesi 2019. gada 8. janvāris 3:06 plkst.
      1
      Kāpēc zeme, ko zemēt?
    2. Viesis Vladimirs
      #73 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 11. janvāris 11:28 p.
      0
      Liekas, ka lasām, ka viņi neiesaka. Pāļi ir pārklāti ar izolācijas pārklājumu pret rūsu, kas vienlaikus ir labs elektriskais izolators.
    3. Viesis Aleksandrs
      #74 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 25. janvāris 12:04
      1
      Jūs to varat izdarīt.
  16. Viesis Alekss
    #75 Viesis Alekss Viesi 2019. gada 7. janvāris 18:41 plkst.
    8
    Pats autors nezina, par ko raksta, par kaut kādu bezūdens nulles fāzi (acīmredzot šī ir nulle), kaut kādiem pārāk vienkāršotiem jēdzieniem, saitēm ar PUE, nenorādot punktu, dažiem desmitiem voltu, kas parādījās nulles stieples augstās pretestības dēļ. Muļķīgs ieteikums ir nulles iezemēšana ieejas terminālī, nevis galvenajā zemes autobusā. Bet patiesībā mājā ienāk viena fāze vai 3 fāzes, un tajā ir neitrāls vadītājs, tāpēc jums tajā pašā autobusā ir “jāieliek šī nulle uz galvenā zemējuma kopnes”, jāpievieno diriģents no zemējuma ierīces (trīs metru tapas, kas iezemētas zemē),pievienojiet nulles kopni atsevišķi ar to pašu kopni (un pievienojiet tam nulles no kontaktligzdām). un zemējums no kontaktligzdām jāpieslēdz zemējuma kopnēm, kurām jābūt savienotām ar to pašu galveno zemējuma kopni.
  17. Viesis Aleksandrs
    #76 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 7. janvārī plkst. 8:31.
    2
    Man ir elektronisks skaitītājs. Tīkla spriegums bija 180 volti. Es izveidoju ķēdi savā vietnē un pieslēdzu tam neitrālu vadu.Spriegums kļuva 220. Es mēnesī sadedzinu vidēji 1000 kvadrātmetrus. Un, kad pirmajā dienā paņēmu lasījumus un paskatījos uz letes, man žoklis nokrita. Es nodedzināju 2000 kv. Man bija jāmaksā par papildu 1000 kvadrātmetriem. Izrādās, ka ar elektronisku skaitītāju, nevis nulli, pievienojiet zemi, pēc tam skaitītājs pagriežas 2 reizes ātrāk.
    1. Daniels
      #77 Daniels Viesi 2019. gada 9. janvāris 18:01
      1
      Aleksandr, jūs nenorādījāt, kurā vietā jūs stādījāt nulles vadu uz zemes. Ja jūsu mājās, t.i. pēc letes, tad tam tā vajadzētu būt! Zārks šeit vienkārši atveras. Šodienas skaitītāji ņem vērā strāvu ne tikai fāzē, bet arī nullē. Kad esat iestādījis savu slikto nulli uz zemes, jūs neitrālajā vadā izraisījāt strāvu, un skaitītājs sāka to skaitīt. Jūs varat redzēt, atvienojot visus patērētājus mājās. Un arī jūs paaugstinājāt spriegumu tuvākajiem kaimiņiem. Tagad, ja izslēdzat nulli skaitītājam un pabarojat būdiņu no savas nulles zemes, nepatikšanas ar finansēm apstāsies. Bet šodien to izdarīt ir gandrīz neiespējami, tāpēc labāk ir zemēt nulli uz vistuvāk esošajam atbalstam un nemaksāt elektriķiem no jūsu kabatas.
  18. Viesis Dmitrijs
    #78 Viesis Dmitrijs Viesi 2019. gada 7. janvāris 11:25 plkst.
    1
    Vienkārši tā - metāls zemē ir zemējuma ierīce (tā var būt mākslīga un dabiska), no tā uz zemējuma vadītāju tiek novietots līdz sadales iekārtas GZSh kopnei, GZSh (var izmantot PE kopni) ir savienots ar PE un N (atkarībā no zemējuma sistēmas tā var nebūt) savienots) ar autobusiem, no autobusiem iet uz elektroiekārtām nulles aizsargājošiem PE un nulles darba N vadītājiem, turklāt aprīkojuma apvalkus var papildus savienot ar papildu potenciāla izlīdzināšanas sistēmas vadītājiem. Rezultāts - elektrisko iekārtu korpusi tiek nullēti, iezemēšanas ierīces nulles kopnei PE vai PEN tiek veikta atkārtota zemēšana. RCD var darboties jebkurā zemējuma sistēmā - tam jābūt pareizi savienotam
  19. Den kol
    #79 Den kol Apmeklētāji 2019. gada 8. janvārī plkst. 12:38
    3
    Cenšos saprast, bet tomēr es neko nesaprotu! Kāds sprieguma kritums ?? Ķīniešu vēstule man ir tas viss ...
    (Lai gan viņš vairākus gadus strādāja par elektriķi ...)
    1. YURICH
      #80 YURICH Viesi 2019. gada 8. janvārī plkst. 9:55 plkst.
      2
      Jau nestrādā? Nav nepieciešams, ja jūs nesaprotat.
  20. Tēvocis
    #81 Tēvocis Viesi 2019. gada 8. janvāris, plkst. 09:09
    4
    Man patika frāze "nulles fāze". Kas tas ir? Un kā tas atšķiras no "zemes nulles" vai "nulles fāzes" vai "nulles zemes". Varbūt pirms mēs kratīsim gaisu, mēs iemācīsimies materiālu? Vismaz PUE.
    1. Vienkārši
      #82 Vienkārši Viesi 2019. gada 8. janvārī plkst. 9:35 plkst.
      3
      Principā jūs varat lasīt tikai pirms šīs frāzes, tad jūs vairs nevarat lasīt.
  21. Edgars
    #83 Edgars Viesi 2019. gada 8. janvāris 10:13
    4
    NAV lasīt nekādas muļķības. Lasīt (kam tas vajadzīgs) PUE. Tas ir viss!
  22. Īvāns
    #84 Īvāns Viesi 2019. gada 8. janvārī 14:58 plkst.
    1
    Nulle - tas nav zemējums - tā ir personas aizsardzība no elektroniskiem bojājumiem. elektriskā strāva. Dzīvojamā daudzdzīvokļu mājā veiciet zemējuma un zibensaizsardzību. Ja māja atrodas uz statņiem, viņi nolaiž armatūru ar kaudzi un pēc tam velk to uz jumta ar sloksni vai tērauda stieni, zemējot vannas dzīvokļos. Pārbaudiet zemējumu atbilstoši PUE. Krievu namos, rozetēs nav zemējuma. Bet nulle nāk no transformatora, kas ir dabiski iezemēts. Un tas stiepjas pa visu pilsētu. 4 vadu ķēde, nonāk daudzdzīvokļu mājā. Privātmājā jūs varat veikt zemējumu, izraujot dažus elektrodus (2,5 metrus) zemē no stūra un savienojot tos ar sloksni - atkal jums jāpārbauda ar PUE ierīci, elektrodi var būt maz.
  23. Viesis Alekss
    #85 Viesis Alekss Viesi 2019. gada 8. janvārī plkst. 9:39 plkst.
    1
    Autore ir briesmīga grafomaniaka, tik daudz burtu, taču viņš virsrakstā neatbildēja uz jautājumu - kā zemējums atšķiras no nulles.
  24. ua1osm
    #86 ua1osm Viesi 2019. gada 9. janvārī 12:09 plkst.
    1
    Uzstādot rūpniecības objektus, mēs vienmēr izmantojām iezemētu neitrālu.Patērētāji tika sadalīti pa fāzēm vienmērīgi un nepārprotami, tas ir, ja maināt spuldzi, stāvot uz vannas istabas malas vai uz čuguna radiatora, jūs nenogalināsit - luktura pamatne vienmēr ir bijusi uz nulles. Instalējot elektroinstalāciju dzīvokļos, neviens neievēro šo noteikumu, tāpēc fāze kontaktligzdā vai lampas kontaktligzdā var nonākt caur jebkuras krāsas vadu - pat zilu, pat brūnu. Nu, vismaz tur ir zemējums grīdas aizsargos un sadales skapjos. Reiz, kad neitrāls bija iezemēts tikai apakšstacijā, bieži uzstādītājs izmantoja skaitītāja strāvas tinumu neitrālā vadā un aizzīmogoja to. Pēc tam, to atklājot, mājas īpašnieks pie mājas, autobusa izveidoja labu zemes cilpu, izkliedēšanas pretestība tika izmērīta ar M416 ierīci, fāzes nulles cilpas pretestība tika izmērīta ar M417 ierīci, un bija iespējams savienot kontaktligzdās jaunu nulli, nevis iet uz skaitītāju, kas vairs nav savērpta. Un nav magnētu.
  25. Allens
    #87 Allens Viesi 2019. gada 9. janvāris 00:55
    4
    Kungs, šeit jūs šeit strīdaties! Un kā blondīne var būt ar visu šo !!! Kā tad dzīvot?
    1. Higsa bozons
      #88 Higsa bozons Apmeklētāji 2019. gada 11. janvāris 18:01
      2
      Jums ir vieglāk)) Pirms ierīces iespraušanas sienas kontaktligzdā, sašņorējiet un viss būs kārtībā))
  26. meistarīgs elektriķis
    #89 meistarīgs elektriķis Viesi 2019. gada 9. janvāris 04:56
    2
    Jā, redzēt viņu vairāk nekā vienu reizi bija elektrošoks! Kaut kas ar domāšanu. Varbūt smadzeņu metalizācija, varš ...
    1. Higsa bozons
      #90 Higsa bozons Viesi 2019. gada 11. janvāris 17:48 plkst.
      1
      Tas joprojām ir labāk nekā smadzeņu metalizēšana ar alumīniju ...
    2. Higsa bozons
      #91 Higsa bozons Apmeklētāji 2019. gada 11. janvāris 17:53 plkst.
      1
      Piekrītu, tas joprojām ir labāk nekā smadzeņu metalizēšana ar alumīniju ...
  27. Maliks
    #92 Maliks Viesi 2019. gada 9. janvārī plkst. 11:36 plkst.
    1
    Es vienmēr elektriķi uzskatīju par eksakto zinātni, tā man netika dota, lai gan es mācījos piecus un fizikā nokārtoju universitātē piecus.Gados, kad es jau mēģināju iespiesties, visu atkal studēju. Mura sasodīti! Es piekabinu motorus, es pie sevis neaicinu elektriķi, labi! Nelieciet pirkstus kontaktligzdā, nedarbojieties zem spiediena! Ejiet gulēt, elektriķi ir sasodīti! Fāze ar viņiem mainās pārmaiņus ar nulli, !!!
  28. Vadima viesis
    #93 Vadima viesis Viesi 2019. gada 10. janvāris 17:01
    7
    Tēmas anekdote. Sieviete nokārtoja elektrodrošības eksāmenu. Radās jautājums: “Kas ir pakāpju spriegums?” Sieviete domāja un atbildēja: “Tas ir spriedze starp kājām, kad turaties uz kailā“ gala ”.
  29. Viesis Aleksandrs
    #94 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 10. janvāris 17:54 plkst.
    2
    Nu un muļķības. Viņi nevar izskaidrot normālā valodā. Bet es jau par muļķi priecājos, domāju, ka beidzot atpazīšu nezināmo, proti, atšķirību starp nulli un zemi. Visas PSRS izplatīšanas plāksnes bija un joprojām ir pazudušas, un, par laimi, es neesmu dzirdējis nevienu gadījumu, kad kāds ciestu no nulles. Kāpēc jūs runājat muļķības cilvēkiem. Gan zemējums, gan zemējums ir dažādi cilvēka aizsardzības veidi, vienīgā atšķirība ir tā, ka mūsdienu diferenciālās jaudas ierīcēm pareizai darbībai ir nepieciešama atsevišķa zemes cilpa. Piemēram, Eiropā sertificēti elektriķi izvelk mājas vadu trīs vados, un uz galvenā paneļa viņi aizver nulli ar zemējumu uz vienas skrūves. Tātad, ko es nokļuvu? Uzrakstiet vismaz kādu cilvēku bez krievu izstādes (kā šajā rakstā) - kāda ir atšķirība starp zemi un nulli, ja mājā neizmantojat DIF un līdzīgas ierīces, bet tikai pašreizējās mašīnas.
    Paldies!
  30. Viesis Dmitrijs
    #95 Viesis Dmitrijs Viesi 2019. gada 11. janvāris 12:46
    1
    Un Maskavā starp plīti un trauku mazgājamo mašīnu 72B, starp izlietni un trauku mazgājamo mašīnu 52B, starp tosteri vai mikroviļņu krāsni un trauku mazgājamo mašīnu 22B. Viss nāk no vairoga ar atsevišķiem vadiem, kas caur RCD savienoti ar tiem pašiem standarta pieslēguma punktiem: “nulle” līdz autobusam, “zeme” līdz skrūvei no kopējās mājas “zemes”. Vietējais elektriķis saka - tā kā RCD nedarbojas, tad viss ir kārtībā un vaino kaimiņus par kļūdām. Ko darīt
    1. Higsa bozons
      #96 Higsa bozons Apmeklētāji 2019. gada 11. janvāris 17:59 plkst.
      2
      Interesē vēlamā elektroinstalācijas shēma dzīvoklī, kā arī mērīšanas ierīces tips un mērīšanas procedūra - varbūt mērījumu režīmi un robežas ir nepareizi.
      1. Viesis Dmitrijs
        #97 Viesis Dmitrijs Viesi 2019. gada 11. janvāris 20:53
        1
        Uz plīts ir atsevišķs vads metāla caurulē. Trauku mazgājamajai mašīnai no aizsarga atsevišķs trīs vadu vads un virtuves izeju blokam - no aizsarga atsevišķs trīs vadu vads. Meryl multimetrs ACV 200 režīmā (līdz 200V).Zeme vairogā tiek audzēta ar biezu svītrainu stiepli ar skrūves skavu plastmasā. Vietējais elektriķis neatrada savienojuma kļūdas.
        1. Higsa bozons
          #98 Higsa bozons Apmeklētāji 2019. gada 14. janvārī 12:34
          1
          Tad vēl daži jautājumi.
          1. Tā kā jūs norādījāt, ka starp trauku mazgājamo mašīnu un pārējiem patērētājiem rodas “nesaprotami” spriegumi, kuri iepriekš minētie patērētāji ir savienoti ar kontaktligzdām ar trīs polu kontaktdakšu un kuri divu polu kontaktdakšas? Plāksne neskaitās, tur viss ir skaidrs, nāk trīs fāzes.
          2. Vai esat veikuši mērījumus starp patērētāju korpusiem (zemes termināļiem, ja tādi ir) vai kaut ko citu?
          3. Vai izlietne ir čuguna un pamatota?
          Jūs varat arī teikt, ka fakts, ka multimetriem ir liela pretestība, mērot spriegumus, var ietekmēt, un dažos gadījumos tas var parādīt traucējumus no tīkla. Ja visi gadījumi ir iezemēti, patērētājiem ir piemēroti trīs vadu vadi ar zemējuma vadu, tad jūs varat grēkot par trauku mazgājamās mašīnas spraudņa nekvalitatīvu kontaktu ar kontaktligzdu vai sliktu zemējuma kontaktu kaut kur pa ceļam no vairoga līdz trauku mazgājamās mašīnas kontaktligzdai. Tagad visiem patērētājiem pie barošanas ieejas ir trokšņu slāpēšanas filtri, kuros viduspunkts ir savienots ar zemi, un, ja ķēdē ir atvērts vai neuzticams kontakts no norādītā viduspunkta (faktiski trauku mazgājamās mašīnas spraudņa) līdz panelim, tad var rasties potenciāla atšķirība.
          Nu, par kaimiņu "kļūdām" - "es neticu" (c) :) Tas ir, IMHO, vietējā elektriķa fantāzijas :)
          1. Viesis Vladimirs
            #99 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 15. janvāris 11:48
            0
            Ja ir 3 fāžu plāksne, tad katra dzīvokļa vairogā ir 3 fāžu skaitītājs. Attiecīgi slodze tiek vienmērīgi sadalīta pa fāzēm. Katrs ligzdas bloks, iespējams, ir savienots ar dažādām fāzēm. Un, ja slikti kontakti vairogā uz "zemes" un "nulles", tad šāds attēls tiks novērots.
            1. Sektor
              #100 Sektor Viesi 2019. gada 18. janvārī 11:56
              0
              Jebkura elektriskā plīts var darboties gan no 380 voltiem, gan no 220 voltiem. Tas viss ir atkarīgs no savienojuma metodes.
            2. Higsa bozons
              #101 Higsa bozons Apmeklētāji 2019. gada 22. janvāris 10:19
              0
              Nedaudz precizēšu - slodze plāksnes formā ir vienmērīgi sadalīta pa fāzēm. Un viss pārējais - kā jūs savienosities. Galu galā veļas mašīna ir vienfāzes, tāpēc, ja tā darbojas un pārējie patērētāji ir izslēgti, nevar būt runas par jebkādu jūsu savienojuma ķēžu vienveidību. Bet atkal tas viss ir dinamiski, un AVERAGE, kā likums, slodzes sadalījums ir pieļaujamās robežās - dzīvokļu ir daudz, un fāzes slodzes tiek aprēķinātas ar vidējo vērtību.
  31. Eugene
    #102 Eugene Viesi 2019. gada 11. janvāris 17:33 plkst.
    2
    Šeit es jūs klausījos, klausījos un sapratu - labi, jūs visi esat muļķi! c) Raikins). Sakapājiet sev 2 noteikumus uz pieres:
    1. Nulle elektriskajās instalācijās kalpo, lai ātri aktivizētu aizsardzību
    2. Zemējums elektriskās instalācijās ir paredzēts pieskāriena sprieguma samazināšanai.
    Tas ir viss! Viss pārējais izriet no tā. Autore vienā no rindkopām šis brīdis nav pārāk skaidrs, bet izklausās.
    1. Viesis Aleksandrs
      #103 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 25. janvārī 12:00
      1
      Nepareizi.
      Lai elektriskā instalācija darbotos, nepieciešama "nulles darbība" vai "neitrāla".
      Un “zemējums”, vai pareizi sakot “aizsargājošs neitrālais vadītājs” vai PE-vadītājs, ir nepieciešams, lai droši darbotos aizsardzības ierīces, un, kā jūs jau teicāt, potenciāla nēsāšana, pieskaroties elektriskās instalācijas dzīvām daļām, parasti netiek barota (tā sauktais netiešais pieskāriens).
  32. Viesu alekss
    #104 Viesu alekss Viesi 2019. gada 12. janvāris 07:10
    0
    nulle fāze, atcerieties anekdoti par vecmāmiņu, kura elektriķiem iedeva vadu, kuru viņi nolaida
  33. Viesis Alekss
    #105 Viesis Alekss Viesi 2019. gada 12. janvārī 12:43
    2
    Vēsturiski muļķi un ceļi Krievijā. Kad ceļi traucē elektrību, tas pazūd. Kad muļķi parādās cilvēku upuri. Nullei (iezemētai, ne iezemētai nevajadzētu mums pieskarties) un fāze ir enerģijas nodošana, Aizsardzības zeme, lai aizsargātu normālus cilvēkus (nevis autoru) no šīs enerģijas nāvējošās ietekmes uz cilvēkiem.
  34. Viesis Maikls
    #106 Viesis Maikls Viesi 2019. gada 12. janvārī 17:40
    1
    parasti mūsu mājās nav iezemējuma, izņemot gadījumus, kad kāds to nedara uz sava zemējuma, parasti ir atsevišķa ķēde ar pretestību m starp to un 0 ne vairāk kā 4 omi.tas, ka mājās, kurās ir 3 vadi, nekādā gadījumā neuzskata par zemējumu, ir labāk, ja kāds vēlas izmantot zemi baterijas vai gāzes vadu, ja kāds to vēlas
  35. Jurijs V. Vavilovs
    #107 Jurijs V. Vavilovs Viesi 2019. gada 12. janvārī 19:43
    7
    Bija ļoti slinks RŪPĪGI lasīt visu - gan rakstu, gan komentārus, bet es apjuku. Lasīt. Kaimiņš no sirds !!! Klausieties šo. Automašīna var būt kravas automašīna vai automašīna. Vai džips. Automašīna var būt sarkana vai balta. Vai varbūt zaļš. Mašīna var būt priekšējo vai aizmugurējo riteņu piedziņa. Vai varbūt ar pilnu. Automašīnai var būt benzīna vai dīzeļdzinējs. Bet varbūt elektriski. Vai hibrīds.

    Nav skaidrs - kāpēc tas viss attiecas uz automašīnām? Šis ir piemērs. Patīk bērniem.

    Elektroenerģiju var sakārtot pēc "trīsstūra" modeļa vai "zvaigžņu" modeļa. Saskaņā ar "nulles" izmantošanu ķēdes tiek sadalītas 1. necaurlaidīgā neitrālā, 2. efektīvi iezemētā neitrālā, 3. izolētā neitrālā. Saskaņā ar shēmu aizsardzībai pret sakāvi ar 1. Sazemēšana, 2. Sazemēšana, 3. RCD, 4. Tur, pat pirms jebkādu tehnisko risinājumu elles.

    Lai to visu izskaidrotu, cilvēki gadiem ilgi studē. Jūs visi ... it kā tik aizvainojoši ... kā bērni. Mēs dzirdējām zvana ... VISĀDĀ GALVĀ, KAS JEBKĀDĀ GALVĀ - sarkana un dīzeļdegviela, priekšējo riteņu piedziņa un kravas automašīna. Esmu uzjautrināts no sirds. Paldies

    To visu var izpētīt. Vairākas grāmatas ar 600 lappušu tilpumu - un jums ir tendence !!!!!!!!!!!!!!!
    1. Vjačeslavs
      #108 Vjačeslavs Viesi 2019. gada 13. janvārī 14:27
      1
      Šis popiks runā par sadzīves elektroenerģijas patēriņu 220v. Elektroenerģiju var sakārtot pēc "trīsstūra" shēmas vai saskaņā ar "zvaigznes" shēmu tas ir paredzēts 380v, elektrisko motoru pievienošanai.
      1. Viesis Igors
        #109 Viesis Igors Viesi 2019. gada 13. janvārī plkst. 8:53 plkst.
        0
        Viņš ne tikai strādāja birojā, kur izejā bija 2 (divas) fāzes un zeme.
        1. Sektor
          #110 Sektor Viesi 2019. gada 18. janvāris 12:02
          0
          Zeme? Vai varbūt tomēr nulle?
        2. gāja pa ...
          #111 gāja pa ... Viesi 2019. gada 8. marts 07:41
          0
          dzīvoja valstī, kur izejā ir divas fāzes un bez zemes .....
      2. Jurijs V. Vavilovs
        #112 Jurijs V. Vavilovs Viesi 2019. gada 13. janvārī plkst. 10:42
        1
        Mājā tiek palaists 380. Un jau dzīvokļos nulle ir sajaukta ar vienu no trim fāzēm.
    2. Viesis Aleksandrs
      #113 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 25. janvārī 13:55 plkst.
      0
      Kā atšķirt zemi no nulles, gudrs puisis. Nav automašīnu, lūdzu. Kā mājās atšķirt zemi no nulles?
  36. Viesis Viktors
    #114 Viesis Viktors Viesi 2019. gada 14. janvārī 03:00 plkst.
    0
    Raksta autors ir Dunno PUE. Dzīvokļa elektroinstalācijā nav "zemes", bet ir PE - aizsargvadītājs.
  37. Nulle stieple
    #115 Nulle stieple Viesi 2019. gada 14. janvārī 10:11
    0
    Pietiek ar vienu fāzi vienai personai. Un lai viņš pats meklē zemi.
    Es pārdomāšu to ... un tad es rakstīšu vēl ...
  38. Egors
    #116 Egors Viesi 2019. gada 14. janvāris 15:34 plkst.
    3
    elektrība manekeniem. ērtības labad mēs ņemam zvaigžņu shēmu. ģeneratora zvaigžņu centru, mēs saucam par nulli. bet nav nulles.Piemēram, spriegums ir potenciālā starpība. t.i. uz fāzes stieples var būt 280 volti, un pie nulles 100 volti starpība iegūs darba spriegumu 180 volti. diezgan funkcionāls ierīcēm. bet, ja jūs nonākat līdz nullei ar 100 voltiem un pieskaraties zemei, tad jūs varat dažus nogalināt. tāpēc izmantojiet zemes nulli. uz ģeneratora, transformatora + tas ražotājam rada lielu potenciālu starpību. tas ir nepieciešams, lai kompensētu pretestības zudumu vados, t.i. sākotnēji transformatora izejā tas var būt 280 volti, bet, piemēram, vadu pretestības dēļ tas pazeminās līdz 220. Tātad iezemēts nulles vads zaudē savas īpašības arī stieples garuma, pikapu utt. dēļ. tāpēc mājai vajadzētu būt savai zemes cilpai, kuru parasti sauc par zemi. t.i. laicīgajam, ZEME ir iezemēta shēma un jo labāka tā ir, jo mazāka ir iespējamā starpība starp iezemēto ķēdi un pašu zemi. tāpēc viņi saka, ka ar vienu cauruli nepietiks, it īpaši sausās augsnēs. NULL ir transformatora ģeneratora centrs. bet tas ir arī pamatots. tas atrodas tikai ļoti tālu no jums, un tajā var būt spriegums, piemēram, zibens uztvērēji utt. un vadu pretestība neļauj šiem pikapiem ātri iekļūt iezemētā ķēdē.
  39. Viesis Viktors
    #117 Viesis Viktors Viesi 2019. gada 16. janvāris 11:08 plkst.
    1
    Sistēmā ar 0,4kV strāvas iezemējumu neitrāli patērētājam dzīvoklī, mājā ir tikai "fāzes" (L), "nulles darba" (N) un "nulles aizsardzības" (PE) vadītāji. Ir PEN vadītājs, kas apvieno darbinieka funkcijas un aizsargājošie vadītāji. Zemējums tiek veikts pie strāvas avota (tas parasti ir TP), atkārtotu neitrālo vadu iezemēšanu veic uz OHL balstiem, pie ēku ieejām (3 fāzes). Patērētājam atkārtots zemējums pie ieejas kalpo kā aizsargājoša loma pret pārspriegumu tīklā (piemēram, "pērkona negaiss"). , ar gaisa iekļūšanu), aizsardzības līdzeklis pret cilvēka sakāvi zemējums pie ieejas nav strāvas.
  40. Viesis Vladimirs
    #118 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 17. janvārī plkst. 12:38
    1
    Labāk būtu uzrakstīt saiti uz elektrotehnikas mācību grāmatu, kuru apstiprinājusi Izglītības ministrija, gada lappuse, autori, būtu vieglāk noskaidrot, kur zemējums, kur zemējums
  41. Dok
    #119 Dok Viesi 2019. gada 17. janvāris 19:27
    0
    Vispārējs secinājums ir šāds: tikai apkalpojams un augstas kvalitātes RCD var garantēt jūsu drošību, lietojot elektriskās ierīces. Pat saskaņā ar visiem noteikumiem uzstādīta zemējuma vadītāja izmantošana nedod 100% garantiju, un dažos gadījumos tas pats var kļūt par lielu problēmu avotu.
    1. Viesis Dmitrijs
      #120 Viesis Dmitrijs Viesi 2019. gada 24. janvāris 16:41 plkst.
      1
      Un RCD var neglābt, ja to ievietoja gudrs puisis, kurš nesaprot atšķirību starp zemi un nulli.
  42. Viesis Valērijs
    #121 Viesis Valērijs Viesi 2019. gada 17. janvāris 19:55
    0
    Jā, viņi uzrakstīja tādu šausmu. Jums nav absolūti nekādu ideju par zemējumu, zemējumu, par PEN, PE, N vadītājiem. Apgūstiet teoriju.
  43. Sektor
    #122 Sektor Viesi 2019. gada 18. janvāris 09:39
    1
    Kungs Visām mājām, kas uzceltas pirms nulles vidus, nav pamata. Tas tā ir, ja ar gāzes plītīm. Mājās ar elektriskajām plītīm ir iezemēti TIKAI ELEKTRISKIE DARBI un nekas cits. Ligzdas it kā var stāvēt ar zemējumu, bet, noņemot apvalku, redzēsit, ka ir tikai DIVI vadi. Fāze un nulle.
  44. Obukhovs Aleksejs Petrovičs
    #123 Obukhovs Aleksejs Petrovičs Viesi 2019. gada 18. janvāris 11:19
    0
    Ir nulle un zemējums, un neveiciet griešanos
    1. Viesis Dmitrijs
      #124 Viesis Dmitrijs Viesi 2019. gada 24. janvāris 16:50
      1
      Teorētiski tas ir gan. Bet patiesībā vecajās daudzdzīvokļu mājās ir tikai nulle, un zemes nav, un nav paredzams, ka tā būtu jebkura zeme, izņemot aukstā ūdens stendu.
  45. Rinat
    #125 Rinat Viesi 2019. gada 20. janvāris 01:01
    0
    Par ko autors gribēja rakstīt?
  46. Konstantīns
    #126 Konstantīns Viesi 2019. gada 21. janvāris 06:15
    1
    "... ledusskapja, mikroviļņu krāsns vai citas sadzīves tehnikas gadījumā tiks aktivizēta enerģija. Tas notiek tāpēc, ka caur nulles vadu plūst elektriskā strāva ar atbilstošu sprieguma kritumu, kura vērtību var noteikt, reizinot strāvas stiprumu ar vadītāja pretestības indikatoru spraugā starp izmērīto vietu un īsts piezemēšanās punkts. " - Raksti muļķības, biedri. Vadu šķērsgriezumu vienmēr izvēlas tā, lai kritums uz tiem būtu niecīgs, pretējā gadījumā tiek nodrošināts ugunsgrēks! Ja jūs tam neticat, izmēriet spriegumu starp neitrālo un zemējuma vadiem. Un patiesais iemesls tam, ka ierīces korpuss var tikt aktivizēts, ir iespēja nejauši salauzt neitrālo vadu. Šajā gadījumā "fāze" parādās caur ierīces iekšējām ķēdēm, nevis zemē uz korpusa.
  47. Tikai es
    #127 Tikai es Viesi 2019. gada 21. janvāris 08:31
    0
    Lasiet mazāk tādas muļķības. Tu būsi dzīvāks. Nav ko pat komentēt.
  48. Eugene
    #128 Eugene Viesi 2019. gada 22. janvāris 05:54
    0
    Aftor sadedzina. :) Studiju tēmas: Zemējums, kas priekš kam? Atkārtota iezemēšana, kam tas paredzēts? Aizsardzības zemējums, kam tas paredzēts? un tad jūs sapratīsit, kā viņi atšķiras .... negaidiet, ka kāds ņems un pateiks jums piecās rindās ...
  49. Kenkegs
    #129 Kenkegs Viesi 2019. gada 23. janvāris 9:09 plkst.
    0
    Nafig to vajag apmānīt ar mītisku zemējumu, nevienam tā nekad nav bijis, un ja tas būtu vienveidīgs izdomājums
    1. vowa
      #130 vowa Viesi 2019. gada 4. februāris plkst. 12:46
      0
      Strādājot ar komutācijas barošanas blokiem, reizēm uz korpusa parādījās apmēram 50 volti, ja kontaktligzdā nebija zemes (3. vads)
  50. Džordžs
    #131 Džordžs Viesi 2019. gada 25. janvārī plkst. 11:30
    0
    Elektriķi un santehniķi ir jautri puiši, viņi sevi uzskata tikai par speciālistiem.

Lasīt arī

Kļūdu kodi veļas mašīnām