Učinite to sami
Majstorske tečajeve, upute, korisni savjeti, recepti.
» "" Nula "i" zemlja ": u čemu je temeljna razlika?
Povijesno se događalo da se u Ruskoj Federaciji, kao i u susjednim zemljama, princip uzemljenja koristi kada je neutralni vodič povezan s krugom uzemljenja. Mnogi ljudi mogu imati „legitimno“ pitanje: ako su u međusobnom kontaktu, zašto onda povlačiti toliko žica - dovoljno je svugdje voditi dvostruku jezgru (faza i nula) i moći će se uzemljiti kroz nultu jezgru! Međutim, u takvoj formulaciji pitanja krije se jedna tehnička nijansa, koja ovo rješenje pretvara ne samo u beskorisnu igračku, već u nekim slučajevima i u prilično opasan pothvat.
Nula i zemlja, što je temeljna razlika

Za one koji ne mogu čekati i koji vole "pogledati unatrag", a priori ću reći "tajna" - temeljna ideja je mjesto gdje se žica za uzemljenje spaja sa zemljom. Mogućnost njihova spajanja izravno unutar utičnice, spajanja uzemljivača (žuto-zelena žica) na nulu (plava žica), neće biti istinita. Takav se krug uzemljenja sukobljava sa zahtjevima PUE. Kao rezultat toga, ljudi neće imati zaštitu od strujnog udara, osim toga dodaju se još veći sigurnosni problemi.
U PUE, bez ikakvih opcija, nedvosmisleno je propisano kakav bi trebao biti uzemljivač. To bi trebala biti kontinuirana žica, bez ikakvih elemenata za odvajanje - releja, osigurača, sklopki i, recimo, isključivanjem električnog utikača iz utičnice.
Vrijedno je prekršiti ovaj osnovni zahtjev koji je predviđen u EMP-u - a uzemljenje od pouzdane zaštite osobe od električnog udara pretvara se u beskorisnu fikciju. Ali problemi na ovome, kako uči teorija, i praksa, ne završavaju na tome! Ako i dalje pokušate dodijeliti funkciji uzemljenja ništici, tada nije isključena mogućnost da će slučaj hladnjaka, mikrovalne ili drugih kućanskih uređaja biti pod naponom. To je zbog činjenice da električna struja teče s odgovarajućim padom napona kroz nultu žicu, čija se vrijednost može odrediti množenjem jakosti struje s indeksom otpora vodiča u razmaku između izmjerenog mjesta i stvarne točke uzemljenja. Štoviše, veličina takvog napona može se karakterizirati desecima volti, to jest, može biti opasno za ljude (u granici - smrtonosno!).
Nula i zemlja, što je temeljna razlika

Ostaje izvući neke zaključke i staviti naglasak. Koja je temeljna razlika između "nula" i "zemlje"? Činjenica da struja teče kroz neutralnu žicu i da su na nju spojeni prekidači, isti su uređaji za unos. To jest, ako želimo imati „zemlju“ u obliku kontinuirane vene, moramo:
  • u višestambenim stambenim zgradama: spojite se na poseban zemljani vodič u električnom tunelu;
  • za pojedinačnu stambenu kućicu: točka priključivanja trebala bi biti ulazni automatski stroj, točnije, njegova nula žica na ulazu, koja se proteže zrakom ili podzemnim kabelom od najbližeg padajućeg transformatora iz kuće, a presjek nulte žice trebao bi biti najmanje deset kvadratnih milimetara za bakrenu žicu i 16 mm2 - za aluminijsku jezgru (vidi odgovarajući odlomak u PUE).

Bilo koje drugo mjesto iza uvodnog stroja ne može se koristiti kao "tlo", stoga se ništa ne može smatrati takvim od metalnih ingota, iskopanih u blizini kuće, do samog tijela električne ploče.
Nikada ne zaboravite pravila navedena u PES-u.Prema njima, treba se voditi osnovnim, ali istinitim pravilom: kada ne postoji sigurnost da je ta posebna žica "uzemljena", ne smijete priključiti ništa osim uređaja sa zaostalom strujom od 30 mA, koji Djeluje odmah, za razliku od prekidača. Bog zna kako se čuvati!
Vrati se
Komentari (144)
  1. Nikolaj.
    #1 Nikolaj. gosti 6. siječnja 2019. 15:57
    12
    Vrijeme je da zaboravite što su uzemljenje i uzemljenje. Trenutne kuće pokreću se jednom žicom. Drugim riječima, samo faza ulazi u kuću iz štita. I nulte žice izlaze iz stana u štit i obješene su na nultu šipku, koja "sjedi" na nulti žici glavnog kabla, a koja je, zauzvrat, obješena na uzemljeni vijak. To je sve. Ne razmišljate više. To se radi tako da se ne krade električna energija držeći uzemljeni magnet odvojeno od glavnog kruga.
    Ali čak i ovaj čip možete zaobići i postavite "svoj vlastiti uzemljeni autobus" da na njega okačite sve poteze svojih potrošača. Ali kako je to praktički nemoguće. Bit će potrebno poništiti sve žice, položiti nove, "svoje". Međutim, kontroleri i dalje shvatit će te.
    1. Eugene
      #2 Eugene gosti 6. siječnja 2019. 19:51
      43
      "Vrijeme je da zaboravimo što su uzemljenje i uzemljenje", jesi li to čak rekao?

      postoji uzemljenje i uzemljenje, a konačno je u ovom članku napisano još sranja koja nešto objašnjavaju.
      Ukratko ću reći da je nula uvijek uzemljena, u starim se kućama uzemljuje na trafostanicama i nema zemlje u takvim kućama, jer je "lopata" uvijek štedjela na svemu, bilo je šteta produžiti žicu za uzemljenje na ulazu u sve stanove, a sada je najjednostavnija shema tlo je već uzemljeno u rasklopnom uređaju na ulazu i iz njega se već povlači zasebno tlo. I svi su trebali odavno preći na ovaj sustav !!! kao i obično, usrane uštede ne dopuštaju svim ljudima da normalno koriste uvezene kućanske aparate, jer ona uvijek !! treba zemljište !! , a mi smo napola u lopatu i koristimo blagodati zapadne civilizacije.
      1. zlatno
        #3 zlatno gosti 7. siječnja 2019. 14:50
        20
        Poštovani, iskoristili smo blagodati civilizacije. sve do sredine 19. stoljeća, a sada žetamo plodove nemorala i potpune degradacije čovječanstva
      2. Boris
        #4 Boris gosti 9. siječnja 2019. 10:55 sati ujutro
        12
        Kada se pojavio naš RCD? Od tada se pojavila potreba za trećom žicom. Ovo je 90-ih. Odsustvo 3. žice nije ušteda od lopate, ovo je teoretski neprihvatljiv trošak obojenih metala. U koje je svrhe trebala treća žica? Mislite li da je svugdje u svijetu prizemno neutralno? A ako je linearno 220, da u trokutu? U Sjedinjenim Državama, općenito, u kućanstvu, hranu je opskrbljivala "svinja", i to već duže vrijeme. Pokušavate raditi s kućanskim aparatima koji se koriste u Japanu ili u SAD-u, pogotovo ako se napajate iz sredine iste "svinje".
      3. RRR
        #5 RRR gosti 9. siječnja 2019. 13:59
        12
        Pišete gluposti, ne shvaćajući suštinu problema. Ne zavaravajte ljude
      4. krokodil
        #6 krokodil gosti 13. siječnja 2019. 03:32
        28
        Skupa je dobro sredstvo za čišćenje smeća. Nažalost, ne mogu zamisliti kakvu je žličicu potrebna za uklanjanje smeća s vaše glave.
    2. Manolis
      #7 Manolis gosti 6. siječnja 2019. 20:49 sati
      1
      Uzmi plus od štita i ne vozi u kuću i minus sa
      1. Gost Vlad
        #8 Gost Vlad gosti 9. siječnja 2019. 01:28 sati
        18
        Još jedan "zanatlija" čija se kuća napaja konstantnim naponom. Plus i minus u istosmjernim krugovima. Kuća ima izmjeničnu struju. Nula i faza.
        1. pomije
          #9 pomije gosti 14. siječnja 2019. 18:53
          4
          Kuća ima izmjeničnu struju, 3 faze s pomakom pod kutom od 120 stupnjeva (ukupno 380 volti), a u središtu je nula, što je u osnovi križni autobus. Razlika između ove magistrale i bilo koje faze daje 220 (230) volti.
      2. Vladimira
        #10 Vladimira gosti 15. siječnja 2019. 11:09 sati
        1
        dobro ti .... oh što gusto!
      3. vano55
        #11 vano55 posjetitelji 1. ožujka 2019. 20:35
        1
        Gdje ste pronašli (+) u AC-u?
    3. Mitya
      #12 Mitya gosti 10. siječnja 2019. 15:39
      13
      PUE ne brine o financijama - to nije njegov cilj, već njegova - nesigurnost. Samo jedan primjer: Ako se 0 pokvari, tada je kod kratkog spoja kućište (recimo hladnjak) pod naponom ni više, ni manje od 220V !!!
      1. Andronus
        #13 Andronus gosti 13. siječnja 2019. 20:10
        0
        Napon se naziva razlika potencijala na krajevima vodiča, a zbog otpora potrošača (hladnjaka), razlika se smanjuje i izlaz će biti 100 ne veći od 100.
        1. Gost Aleksandar
          #14 Gost Aleksandar gosti 23. siječnja 2019. 00:27
          5
          Dovoljno da ispustite klizaljke i 100 V
      2. Huan
        #15 Huan gosti 21. siječnja 2019. godine 15:00 sati
        4
        Da bi kućište hladnjaka bilo pod naponom, prvo morate provesti ovaj napon u kućištu ili probiti izolaciju i spojiti motor kompresora tako lukavo da se kvar dogodi slučaju.
      3. oznaka
        #16 oznaka gosti 7. ožujka 2019. 11:12 sati
        0
        Upravo je u PUE propisano da kućište hladnjaka (električni uređaj s dvostrukom izolacijom) ne zahtijeva nuliranje.
    4. Gost Michael
      #17 Gost Michael gosti 12. siječnja 2019. 17:50
      2
      da biste ukrali kako vi predlažete, trebate otvoriti brtvu na šalteru i zamijeniti 0 i fazu i to se lako utvrđuje jer će brojač stajati, ako odlučite pomaknuti fazu i rotirati brojač u suprotnom smjeru, to je učinkovito samo na čistoj mehanici. elektronički sustavi, koji su ili optoparni ili hodnički senzori duž bubnja, smjer vrtnje općenito
    5. Ruslan
      #18 Ruslan gosti 26. siječnja 2019. 11:39 sati ujutro
      2
      Nikolay, očito nisi stručnjak za elektroenergetsku industriju, stoga, molim te, nemoj praviti gagu i ne zavaravaj obične ljude!
    6. Gost Alex
      #19 Gost Alex gosti 2. ožujka 2019. godine 23:31.
      0
      Ako ništa ne razumijete u elektrotehnici, onda ništa ne pišite, jer svojim glupostima izlažete ljude smrtnoj opasnosti. Trebalo je napisati takvo što - „samo faza ulazi u kuću iz štita“!
      Onda samo potpune gluposti. U stambenoj zgradi u usponu postavljena su tri fazna vodiča, jedan nula, jedan uzemljenje. U rasklopnom uređaju (ulazni razvodni rasklopni uređaj) nulte i uzemljene žice spojene su na različite magistrale, između kojih je ugrađena kratkospojnica (!), Jer se nula na ulazu mora ponovno uzemljiti, što se postiže spajanjem lokalnog kruga uzemljenja ove zgrade s uzemljenjem. Za privatne kuće princip je isti: nula na ulazu mora se ponovno uzemljiti, tj. spojeni na lokalnu (za ovu kuću) petlju za uzemljenje, počevši od ove točke, nulti radni i zaštitni vodiči moraju se strogo odvojiti u svim dijelovima kruga.
  2. Egor
    #20 Egor gosti 6. siječnja 2019. 18:28
    74
    Autor pokušava otkriti temu o kojoj nema pojma. Odnosi se na PUE, ali on, čini se, nije gledao u njih. On nema pojma kako se uzemljenje i uzemljenje razlikuju. Gdje se koristi uzemljenje i gdje je uzemljenje? Općenito, nered autora je zabrljao temu u kojoj on nije kompetentan.
    1. Jurić
      #21 Jurić gosti 8. siječnja 2019. 21:49 popodne
      10
      5+. Potpuno se slažem.
    2. sjeme
      #22 sjeme gosti 9. siječnja 2019. 10:05 sati
      8
      Potpuno se slažem. Autor članka nije razumio temu. Općenito, takve bi stvari, pogotovo što se tiče električara, trebali pisati ljudi s tehničkom pozadinom.
      1. Gost Aleksandar
        #23 Gost Aleksandar gosti 9. siječnja 2019. 19:44
        7
        Čak i prisutnost visokog obrazovanja na nekoj specijalnosti ne daje uvijek pravo izražavanja svog mišljenja. Imali smo voditelja električne trgovine u našem poduzeću, koji je bio vrlo ponosan što je sudjelovao u izgradnji (ne u gradnji, ali čini se da je puštanje u pogon) neke vrste nuklearne elektrane u Iranu. Dakle, nije čuo da postoji koncept "napona na dodir", ali taj je koncept prisutan ili u PTB-u ili u Pravilima za električnu instalaciju negdje u blizini koncepta "stepenog napona". I dobro je funkcioniralo.A moja supruga, maturantica MVTU im. Bauman, kvalificirani inženjer elektrotehnike prilikom pisanja diplome izračunao je nešto poput otpora uzemljujućeg uređaja. Ali malo je vjerojatno da bi to mogla objasniti za nekoliko godina, ali prerasla je na mjesto vodećeg inženjera u istraživačkom institutu. Tako da uopće nije potrebno znati mnoge stvari Jednostavno trebate učiniti prema projektu, a dizajneri bi trebali znati pravila i moraju ih se pridržavati.
        1. Ruslan
          #24 Ruslan gosti 26. siječnja 2019. 11:47
          2
          Visoka pozicija nije uvijek pokazatelj znanja i inteligencije - hvala što ste to potvrdili primjerom svog šefa i vlastite supruge!
  3. Pavel Petrovič
    #25 Pavel Petrovič gosti 6. siječnja 2019. 18:32
    36
    Dečki. A onaj koji je napisao ovaj članak i mnogi komentatori nemaju pojma o čemu pišu. Prvo se morate kvalificirati barem za III skupinu za električnu sigurnost, a onda nešto napisati. Nema drugih koncepata iz elektrotehnike i električne sigurnosti osim onih napisanih u pravilima !!!
  4. Sanya
    #26 Sanya gosti 6. siječnja 2019. 18:44
    2
    sve je samo zabavno, naravno da je sigurnost velika stvar, ali ne moramo misliti da su naši djedovi bili gluplji od nas, čak i sada u većini privatnih kuća nema prave nule; ona je na prvom nosaču povezana s nulom i ulazi u kuću kroz dvije žice; kako bi trebalo biti kao i sve u našoj zemlji
  5. Gregory
    #27 Gregory gosti 6. siječnja 2019. 18:45
    1
    Ne razumijem jedno, struja se mijenja, tj. Nula i faza moraju naizmjenično mijenjati mjesta. To jest, ako struja teče u jednom smjeru, onda u drugom. A nula uopće nije nula 1/25 sek. Što razumijem krivo?
    1. Gost Alex
      #28 Gost Alex gosti 6. siječnja 2019. 21:20 sati
      8
      Ne razumiješ to. Tamo nitko ne mijenja mjesta. Nula - to je nula, a razina napona na drugoj žici (fazi) mijenja se u odnosu na nulu. To je više od njega, onda manje. Pa jest - na jednostavan način.
      1. Den kol
        #29 Den kol posjetitelji 8. siječnja 2019. 12:39 sati
        0
        Ništa nije jasno.
        1. Gost Vladimir
          #30 Gost Vladimir gosti 15. siječnja 2019. 11:16
          3
          Pa, na primjer, mislimo da je stakleno dno nula, gornji rez maks. Napona kojeg se još ne mogu nasmijati ... da razmišljam o vašim glupim pitanjima
      2. Gost Vlad
        #31 Gost Vlad gosti 9. siječnja 2019. 01:35
        1
        Koja se razina napona mijenja? Uzmite voltmetar i izmjerite. Između nula i faze 220 volti, između bilo koje dvije faze 380 volti. Ne govori gluposti.
        1. Gost Vladimir
          #32 Gost Vladimir gosti 9. siječnja 2019. 14:02
          1
          Yyy. Vrijednost amplitude je način na koji se mijenja. A nifiga nije 220, a ne 380 V. Ali trenutna, da, baš kao što rekoh, gotovo i jest.
        2. Gost Aleksandar
          #33 Gost Aleksandar gosti 13. siječnja 2019. 20:08
          1
          A ako umjesto voltmetra uzmete osciloskop?
        3. Andronus
          #34 Andronus gosti 13. siječnja 2019. 20:15
          0
          Da, ne mijenja se napon, nego potencijal
    2. Gost Vlad
      #35 Gost Vlad gosti 9. siječnja 2019. godine
      5
      Kod izmjenične struje))) Faza i nula ne mijenjaju mjesta, nego faza ide sinusoidom s frekvencijom oscilacije od 50 puta u sekundi. Koja se trenutna frekvencija čuje? Označena je u Hertzu. U mreži imamo frekvenciju 50 Hz i napon 220 volti, u SAD-u i Europi frekvenciju 60 Hz i napon 127 volti.
      1. Nikolaj Polozok
        #36 Nikolaj Polozok gosti 9. siječnja 2019. 09:19
        2
        U SAD-u 110V 60 Hz u utičnicama, a u Europi 230V 60Hz.
      2. Andrija
        #37 Andrija gosti 9. siječnja 2019. 22:32.
        1
        Oh! Ovo je razuman komentar, nije bla bla, negdje blizu pravog)
    3. Gost Sergej
      #38 Gost Sergej gosti 14. siječnja 2019. 00:10
      1
      Ako postoje samo dvije žice, onda točno razumijete, svaki put 50 puta naprijed i natrag, a nema smjera, žice su jednake. Ali u stvarnom životu postoji treći vodič - zemlja, (dobro, ili statički kapacitet tijela), a ovdje je uvijek nula u odnosu na njega, a fazni napon se mijenja.
  6. Gost Sergej
    #39 Gost Sergej gosti 6. siječnja 2019. 18:49
    1
    U impulsnim izvorima napajanja, posebno u računalu, kada se koriste Euro utičnice, napon se dijeli kondenzatorima, čija je srednja točka spojena sa zemljom, a 220 se putem kondenzatora dovodi preko mosta. Zemlja koja u principu iznosi 0 i samo s faznom neravnotežom doseže nekoliko volti. a na drugom ramenu je sve ostalo od 314V?
    1. Gost Vlad
      #40 Gost Vlad gosti 9. siječnja 2019 01:38
      9
      Kondenzator NIKAD nije dijelio bilo koji napon. Odakle ti sve ovo? Kondenzatori su dizajnirani za izglađivanje valovoda u izvoru napajanja.
      1. RRR
        #41 RRR gosti 9. siječnja 2019. 14:01.
        4
        A sigurno niste čuli za kapacitivni razdjelnik napona
      2. Andrija
        #42 Andrija gosti 9. siječnja 2019. 22:35
        0
        Točan i ispravan odgovor) Po mom mišljenju, taj je komesar bio "malo zbunjen" u napajanjima.
  7. Ivan Gennadievich Gordienko
    #43 Ivan Gennadievich Gordienko gosti 6. siječnja 2019. 19:04 popodne
    11
    Hmm, električari su se okupili! Proučite PUE i pažljivo proučite zašto vam treba zaštitno uzemljenje! TN-S Metoda Vrijeme za sahranu
    1. Gost Vlad
      #44 Gost Vlad gosti 9. siječnja 2019. 01:39
      3
      Tako davno primijenjen je TN-S-C
    2. Gost Victor
      #45 Gost Victor gosti 9. siječnja 2019. 18:33 sati
      6
      Poštovani, ali niste ništa zabrljali, TN-S? Možda TN-C?
  8. Gost Sergej
    #46 Gost Sergej gosti 6. siječnja 2019. 19:14
    2
    sudeći po vašoj shemi, što vas sprečava da uzmete zemlju prije nego što je uzo ili otvorni kontakt s njim samo?)))) ili nisam budala ili skijam na asfaltu
    1. Gost Alex
      #47 Gost Alex gosti 11. siječnja 2019. 14:09
      16
      U svom neiskustvu (tek što sam počeo raditi kao električar), 2004. godine, učinio sam upravo to. I zamalo sam spalio vlastiti stan. Ova slika mi je još uvijek pred očima, iako je prošlo toliko godina ...
      Tada smo živjeli u starom zakladu, sagrađenom 30-ih godina (drvena kuća, ožbukana unutra). I imali smo uobičajene prometne gužve (ili bolje rečeno jednu, na "fazi"). U to vrijeme sam radio kao električar godinu i pol, mislio sam da sve znam i mogu to učiniti, "ja sam mlaznjak" i sve to. Odlučio sam staviti „euro utičnice“ u kuhinju i istodobno promijeniti utikače na automatske strojeve i staviti RCD (budući da smo tuš opremili tekućim grijačem vode istovremeno zamjenu ožičenja u kuhinji (za one koji ne znaju, u tim starim kućama postoje slične „civilizacijske prednosti“) nije bilo mrijesta, sami su svi "završili")). Pa, stavio sam RCD, strojeve, podijelio vodove u kuhinju i u prostorije ... Stavio sam uzemljivač iz "Euro utičnica" i protočni grijač vode na ulaz RCD-a, pod jedan terminal s nultom žicom od brojila. A "za pouzdanost", stavio sam upleteni par žica 1,5 "kvadratnih" žica ispod istog terminala (kvragu, to je sebi smiješno iz činjenice da sam pisao, a zatim "zujao") i spojio ga na drugi kraj s ... grijaćom baterijom u kuhinji, pa čak i priložio ladicu za tuširanje. Provjerio sam "kontrolnom lampom" da RCD radi (bilo je dovoljno struje curenja), u odnosu na bateriju, paletu i "fazu", RCD je radio ispravno, "svi su bili sretni, svi su se" smijali "... Točno sve dok" grom nije udario ": na našem području grada pokrenula se oluja izgradnja, sve su stare kuće krenule u rušenje (uključujući i moje nakon nekog vremena), područje se počelo obnavljati, novi neboderi, sve. I jedne subote navečer, graditelji su uspjeli prekinuti kabel koji je naša kuća opskrbila iz TP-a. Njihov predstojnik otrčao je s timom marljivih radnika, uvjeravali su sve da će, kažu, sada s gradilišta baciti privremenu kolibu za kuću, a radnim danom će obnoviti sve zajedno s mrežama. Odspojili su oštećeni kabel iz ormara za otvaranje naše kuće, povezali vlastiti, napajali ga s gradilišta ... Da, ali, očito, odabrali su pogrešan dio svog improviziranja. Iako je kuća stara, sa 8 stanova, oprema je moderna, opterećenje je pristojno ... U tom trenutku pušili smo u kuhinji. U početku se upalilo svjetlo. Tri sekunde. Zatim je uslijedilo drugo ispadanje koje su lampe jedva pale. Nakon toga su još nekoliko sekundi bacali vrlo vedro i izašli van, a iz našeg hodnika začula se strašna pukotina. Iskočimo i vidimo kako naš pult gori otvorenim plamenom, ali ne bolestan! A iznad pulta je mezzanin (drveni), okolo su suhe stare tapete, a desno je svježe obojena platforma ulaznih vrata ... I sve to već liže vatru, i puno dima u cijelom stanu. Doslovno u nekoliko sekundi ... Da nismo bili kod kuće u to vrijeme, amba bi došla do cijele kuće, ne samo nas. Sve su napunili vodom iz kotlića i čaše, pojurili na ulicu, vikali graditeljima da se ništa ne uključi. Sve je u šoku, koji kurac ...!? .. Voditelj je potrčao ... Prozračio stan od dima, idi kući ...Ta moja žica koja je otišla do baterije za grijanje i tuš kabine "prizemljena" upravo se topila duž cijele duljine ... Otvorio sam plastičnu kutiju u čađavoj, u kojoj su stajali RCD-i s automatskim uređajima, sve je bilo spaljeno, ali nekako je živo. Bacio je sve vene "zemlje" s ulaza UZO pod nadzorom nadzornika koji je sumnjao da kradu struju (iako to nije tako, jer je bilo "podjednako izjednačavanje potencijala kroz ...") Graditelji su povukli kabel sa vene većeg presjeka i hranili su kuću, bez incidenata. Kad je šok prošao, došlo je do prepoznavanja pogreške. Trik je u tome što mnogi zaboravljaju (uključujući i mene u tom trenutku) da u našoj zemlji stambeni sektor (i ne samo) pokreće tri faze pomoću neutralnog vodiča. A ako opterećenje u fazama nije ujednačeno (a u stambenom sektoru je to uvijek tako), tada struja počinje teći u neutralnoj žici i napon skače (jednostavno to objašnjavam) - napon opada na preopterećenu fazu, na preopterećenoj fazi skače (javlja se neravnoteža faza). A ako neutralni provodnik ima slab kontakt s neutralnim, ili slab presjek, onda se pri dobrom opterećenju izgara na xp ..., što se na kraju i dogodilo: isprva je (prema graditeljima) izgorjelo od njih nula, a nakon par sekundi mi je puklo iz uma u stanu, jer je za svih osam stanova, uključujući i moj, "tekuća" žica spojena na grijaću bateriju i stavljena na ulaz RCD-a postala nula žica ... Stoga, drugovi, učite na greškama drugih. Oni mogu postati (ne daj Bože!) Kobni ...
      Sada već dugo živimo u novoj zgradi, prepravljao sam obnovu općinskog stana tijekom preseljenja zajedno s električarom, stavio naponski relej (USM) u ploču stana, što nas je već spasilo od prenapona. Mnogi su iznenađeni - zašto vam treba UZM u novoj zgradi, jer je sve ožičenje moderno i novo? Opet greška! Imam da, sve je novo. A kuća je povezana s TP-om, izgrađenim 80-ih. I cjelokupni sustav opskrbe energijom uvijek bi se trebao razmatrati u složenom, „od i do“, kao jedinstvena cjelina. A ako je neko mjesto ove „cjeline“ usko, onda je bolje igrati na sigurno tako da kasnije neće biti bolno bolno, tim više što sam već napisao, ultrazvučni pregled već je radio već više puta. A u susjednoj novoj zgradi, zavarivanje u jednom od stanova, nula na jednom od uspona još je izgorjela (ne znam točne detalje) i naš Kazneni zakon imao je puno tužbi vlasnika stanova sa izgorjelim uređajima ...
      1. Huan
        #48 Huan gosti 21. siječnja 2019. godine 15.05.
        1
        da biste iskrivili faze koje stvara generator elektrane, morate spustiti opterećenje u području od 10% od proizvedene snage .. kakvu ste opremu imali u svojoj kući, postoji li hipermarket?
      2. gost
        #49 gost gosti 25. siječnja 2019. godine 15:40.
        1
        Pročitao sam, ne previše lijen. Leo Tolstoj i Fjodor Mihajlovič Dostojevski odmaraju se po strani
  9. Gost Vladimir
    #50 Gost Vladimir gosti 6. siječnja 2019. 19:41
    12
    Bilo bi bolje napisati je li tako pametno kako razlikovati neutralnu žicu od uzemljene u tri jezgrene kabele, gdje sve žice imaju istu boju izolacije. Oni su početkom 80-ih položeni u višestambene električne peći.
    1. Gost Sergej
      #51 Gost Sergej gosti 14. siječnja 2019. 00:16
      3
      Pronađite gdje je drugi rep pričvršćen. Ili isključite struju u kući - uzemljenje se ne prekida prekidačem, pa će biti mali vrh na nuli, a na zemlji - neće biti.
  10. Vaik
    #52 Vaik gosti 6. siječnja 2019. 19:47 sati
    5
    0,4 kV MREŽA sa mrtvim uzemljenim neutralnim. Nema razlike zemljište, nula. Ne zavaravajte ljude
    1. Gost Vlad
      #53 Gost Vlad gosti 9. siječnja 2019 01:43
      4
      Postoji razlika. Samo što je uzemljen neutral? Gdje se kombiniraju nula i zemlja? Na podstanici ili na rasklopnoj ploči ASU-a, i kako je pravilno napisano u istom PUÉ-ovom poglavlju 7, ponovno spajanje nultonog radnog i nultog zaštitnog vodiča tijekom raspodjele energije strogo je ZABRANJENO !!!
  11. Konstantin Egorov
    #54 Konstantin Egorov posjetitelji 6. siječnja 2019. 20:50.
    2
    Pitanje.
    Vikendica. Dvožična jezgra do utičnice. Položaj nula i faza u gnijezdima jedinstveno je određen. Treća utičnica utičnice za sada je ostavljena.
    Perilica rublja je instalirana na ulici kroz standardni utikač, a na ulici je postavljena betonska cipela, u kabini pokrivena sa svih strana.
    Stroj u tom stanju provjerava operativnost tri štapa. Sve ide kao i obično.
    Dalje.
    Budući da je moj prijatelj iz djetinjstva, 2007. godine, umro u sličnoj kućici od strujnog udara kroz zgradu crpne stanice, postoji prirodna želja da uzemljim perilicu rublja.
    Žuto-zelena (uzemljivačka) žica stroja "prsteni" zajedno s testerom na kućištu.
    Izvadim žicu od 3,5 m iz cijevi za vodu, gurnem je u zemlju i pričvrstim na slobodni (žuto-zeleni) kontakt utičnice.
    Uključim utikač automobila. Normalno.
    Uključim auto da se pripremim. Reakcija je normalna. Svi su pokazatelji normalni.
    Pritisnem tipku Start na perilici rublja.
    Zaštita od napajanja priključena u utičnicu je isključena.
    Slomljen je zasun za zasun vrata.
    I najvažnije.
    Ubio je matičnu ploču perilice rublja.
    **************************
    Pitanje.
    Što je učinjeno krivo?
    1. Andrija
      #55 Andrija gosti 6. siječnja 2019. 11:37 sati
      0
      zaboravio na ouzo
    2. potencijal
      #56 potencijal gosti 7. siječnja 2019. 06:17
      5
      Između prodajnih mjesta i trafostanice nalaze se kablovi i žice različitih sekcija i metara (mogu doseći 500 metara). Na isti su način međusobno povezani vijakom (u šalterima, automatskim strojevima, topljivim umecima), uvijanjem u ožičenju i na granama nosača. Kabeli i žice imaju specifičan otpor, što je veći metar, to je veći otpor. Spojevi - vijci, zavoji, proboji, imaju prijelazni otpor, mali, ali što su veze i lošije, veći je otpor. Ukupni otpor vaše mreže od trafostanica do prodajnih mjesta može biti prilično pristojan. Tada nula u vašoj kući u odnosu na nultu trafostanicu više nije nula. U trafostanici se nula sadi na zemlju, ali ne u kući. Između vaše nule i zemlje postoji potencijal. Neka bude 9-10 volti. Perilica je iznutra uvijek vlažna, to je mjesto na kojem je upravljao element "živio"
      1. jonpirat
        #57 jonpirat gosti 7. siječnja 2019. 17:49
        2
        Čini se da se naziva "uzemljenom petljom". Moguća razlika između uzemljenja udaljenih potrošača
      2. Anton
        #58 Anton gosti 28. siječnja 2019. godine 15:30.
        0
        Zemlja-zemlja - nesklad.
        Ispravno utaknut u zemlju, pin treba označavati 28-40 ohma s "nulom". Radna vrijednost je 29 ohma. Ali, dopušteno je 40 ohma. Obično jedan pin ne daje takav otpor. Tri su metalne cijevi začepljene, svaka po tri metra. U obliku trokuta, sa stranicom od 1 metra. Oni su međusobno povezani i iz njih vode "zemlju". U mom se slučaju pokazalo 35 ohma. Već su nam jednom spasili život, vjerojatno kad se kabel za grijanje za vodu pokvario i faza je pala u vodu. Diferencijalni automatski stroj radio je jasno. I, sve dok kabel nije zamijenjen, stroj je čvrsto stajao na sebi i ne uključuje se.
    3. Gost Valery
      #59 Gost Valery gosti 7. siječnja 2019. 07:53
      11
      Već ste imali curenja na slučaju, čini se da je motor ili tenu, i tako je
    4. Anatolij Afanasjev
      #60 Anatolij Afanasjev gosti 7. siječnja 2019. 17:08 sati
      4
      Ako imate dvožičnu nadzemnu liniju s nulom i fazom pogodnom za vašu vikendicu, a "Nula" je kao napravljena nula, uzemljena ili na vašem polu ili najbliže vama, tada morate ovaj žuto-zeleni kontakt utičnice spojiti na neutralnu žicu na ulazu u vikendicu. Ali povezati se bezuspješno na ulazu, tj. TO UZO. Drugim riječima, potencijali neutralne i uzemljene žice moraju biti u stvari uravnoteženi.
      Ako na ulazu u vikendicu još uvijek imate vrećicu, koja izravno na ulazu (čak i na mjerač i na RCD) istodobno probija i nulu i fazu, tada morate nakon uzimanja vreće svoj vodič za uzemljenje povezati s nulom.
      Drugim riječima: nula žica prikladna za vašu kućicu bit će PEN, a nakon ove vrećice već ćete imati dvije žice: N i PE.
    5. Gost Dmitrij
      #61 Gost Dmitrij gosti 7. siječnja 2019. godine 23:31.
      4
      Nema smisla provoditi uzemljenje na ovaj način ... To je iz nesporazuma u električaru ... Bilo je optimalno instalirati RCD ... I najvjerojatnije je perilica nadmašila svoje - nekakvo unutarnje zaglavlje ...
    6. vrba
      #62 vrba gosti 8. siječnja 2019. godine 15.04 sati
      0
      Ovo nije tako. Stroj nije potrebno uzemljiti. Moderni stroj ima 2 stupnja zaštite.Pogodila je masa sovjetskog stroja, ali nije smjela. Nije ga potrebno uzemljiti.
    7. Andrija
      #63 Andrija gosti 9. siječnja 2019. godine 23.05.
      5
      Konstantin, očito, kondenzator je procurio. Bez zemlje, iako nije tresla struja, već je bila u kvaru. Čim je zemlja obješena, prirodna je struja duž puta najmanje otpora kratka. Ne znam koja je marka vašeg perilice, ali neki od njih uopće nisu bili, vidio sam da MINUS ODBORA sjedi na masi ... To me malo iskrivilo ... ali nisam želio razumjeti sitnice kruga i napajanja ploča, i Tada sam pomislio da inženjeri bolje znaju, ali primijetio sam posljedice takvog kruga, baš kao i u vašem slučaju .. Kondenzator koji je stao u krug motora čim je stigla naredba Start, došlo je do puknuća. Zapalili su pisaći stroj, ali mislim da su spasili sebe i rodbinu, jer će u narednoj operaciji faza prije ili kasnije pasti na neutemeljen slučaj, a tko god dodirne pisaću mašinu ... ne daj Bože nikome.
    8. Huan
      #64 Huan gosti 21. siječnja 2019. godine 15.08.
      0
      i zašto u takvoj situaciji jednostavno ne izravno uzemljite tijelo stroja? Zašto smisliti programe čiji rad prvo mora proći instrumentalne testove?
  12. Vasja
    #65 Vasja gosti 7. siječnja 2019. 13:46 sati
    0
    Autor je tamo pročitao PUE i jasno objasnio kako je PEN podijeljen na GZSh tračnicu i kako se izvodi preusmjeravanje. Prekrila se onima koji čekiraju cijevi. Ponovno uzemljenje provode se pomoću tri elektrode duge 3m, na udaljenosti od 2 m, a međusobno povezane trakom 40x4 zavarivanjem. Kao elektrode koristi se armatura promjera 14 mm, preusmjerava se na GZSh čeličnom žicom promjera 6 mm, a PEN (0) se također napaja iz vodova. Uz GZSh odlazite N (0) i PE (zemlja). Za privatne domove.
    1. Gost Aleksandar
      #66 Gost Aleksandar gosti 8. siječnja 2019. 14:42
      6
      Negdje je jedna cijev dovoljna, ali negdje 10 nije dovoljno, ovisi o zemlji, za ponovno uzemljenje potrebno je promatrati ne više od 30 ohma.
    2. Gost Vlad
      #67 Gost Vlad gosti 9. siječnja 2019. 01:50 sati ujutro
      1
      Vasya, gdje si vidio školu u privatnim domovima? ))) Ne miješajte lokalno uzemljenje i GZSh sabirnicu u razvodnim točkama na ulaznim pločama ili ih izvadite zasebnim sabirnicom izvan štitnika.
  13. Quirky Orc
    #68 Quirky Orc gosti 7. siječnja 2019. 14:01
    1
    kad je fazna nula
    ne postoji sigurnost da je ta posebna žica "uzemljena"; na nju ne smijete priključiti ništa osim uređaja za zaostalu struju od 30 mA (RCD), koji radi odmah, za razliku od prekidača

    Pokušajte s takvim znanjem u državnom tehničkom nadzoru na prijamnoj skupini da prođete.
  14. maksima
    #69 maksima gosti 7. siječnja 2019. 15:38
    2
    Zapravo, prema PUE, jednom ako ne postoji odvojena zemlja, a neutralna je uzemljena, tada je neutralni izlaz dopušten na tlo utičnice.
    1. Gost Vlad
      #70 Gost Vlad gosti 9. siječnja 2019. 01:52
      3
      NIJE dopušteno ponovno kombiniranje nultog radnog i nultog zaštitnog vodiča uz raspodjelu energije. NE MOŽE se kombinirati na prodajnim mjestima.
  15. jonpirat
    #71 jonpirat gosti 7. siječnja 2019. 17:45
    1
    Već duže vrijeme želim napraviti uzemljenje u kući. Tko zna, kaži mi da za to možeš koristiti vijčane hrpe? 8 komada u temelju Svi su zavareni kanalom. Stoga mislim da vijak treba biti zavaren za gredu i tu će biti petlja za uzemljenje.
    1. vrba
      #72 vrba gosti 8. siječnja 2019. godine 15:06.
      1
      Zašto zemlja, što zemlju?
    2. Gost Vladimir
      #73 Gost Vladimir gosti 11. siječnja 2019. 11:28 sati
      0
      Čini se da čitaju da ih ne preporučuju. Stupovi su prekriveni izolacijskim premazom protiv hrđe, koji je ujedno i dobar električni izolator.
    3. Gost Aleksandar
      #74 Gost Aleksandar gosti 25. siječnja 2019. 12:04
      1
      Možeš ti to.
  16. Gost Alex
    #75 Gost Alex gosti 7. siječnja 2019. 18:41
    8
    Sam autor ne zna o čemu piše, nekakva nulta faza bez vode (naizgled to je nula), neka vrsta pojednostavljenih koncepata, veza s PUE-om bez navođenja točke, pojavilo se nekoliko desetaka volti zbog velikog otpora nulte žice. Glupa je preporuka uzemljiti nulu na ulaznom terminalu, a ne na glavnoj magistrali. Ali u stvarnosti jedna faza ili 3 faze ulaze u kuću i neutralni vodič, tako da trebate "staviti tu nulu na glavni vod za uzemljenje" na istu sabirnicu, kondukter spojiti s uređajem za uzemljenje (trimetrske igle uvučene u zemlju),spojite nultu sabirnicu odvojeno na istu sabirnicu (i na nju spojite nula iz utičnica). a uzemljenje iz utičnica treba biti povezano sa magnetima za uzemljenje, koji bi trebali biti povezani na isti glavni vod za uzemljenje.
  17. Gost Aleksandar
    #76 Gost Aleksandar gosti 7. siječnja 2019. 20:31.
    2
    Imam elektronski brojilo. Napon mreže bio je 180 volti. Napravio sam krug na svom web mjestu i spojio neutralnu žicu na njega. Napon je postao 220. Izgaram prosječno 1000 kvadratnih metara mjesečno. A kad sam prvi dan uzeo čitanja i pogledao na pult, vilica mi je pala. Izgorio sam 2000 sq. Morao sam platiti dodatnih 1000 četvornih metara. Ispada da s elektroničkim brojilom umjesto nule spojite zemlju, a zatim se brojilo okreće 2 puta brže.
    1. Danijel
      #77 Danijel gosti 9. siječnja 2019. 18:01
      1
      Aleksande, nisi odredio na kojem mjestu si sadio nulu žice na zemlju. Ako je u vašem domu, tj. nakon šaltera, onda bi trebalo biti tako! Kovčeg se ovdje upravo otvara. Današnji brojači uzimaju u obzir struju ne samo u fazi, već i u nuli. Posađujući svoju lošu nulu na zemlju, izazvali ste struju u neutralnoj žici i brojač je počeo brojati. Možete vidjeti ako isključite sve potrošače kod kuće. I također ste podigli napon prema najbližim susjedima. Ako isključite nulu na metar i nahranite kolibu sa svog nula, tada će problemi s financijama prestati. Ali to je danas gotovo nemoguće, zato je bolje uzemljiti nulu na najbližem potpornjaku i ne plaćati jamčeve električara iz svog džepa.
  18. Gost Dmitrij
    #78 Gost Dmitrij gosti 7. siječnja 2019. 11:25 sati
    1
    Jednostavno - metal u zemlji je uzemljujući uređaj (može biti umjetni i prirodni), vodič za uzemljenje je položen od njega do GZSh sabirnice rasklopnog uređaja, GZSh (može se prihvatiti PE sabirnica) spojen je na PE i N (ovisno o sustavu uzemljenja, možda neće biti spojeni) autobusima, iz autobusa idu u električnu opremu nula zaštitnih PE i nula radnih N vodiča, osim toga kućišta opreme mogu se dodatno spojiti vodičima dodatnog sustava izjednačavanja potencijala. Rezultat - kućišta električne opreme su nulirana, ponovno se uzemljenje vrši na nultom PE ili PEN ulaznog uređaja. RCD može raditi u bilo kojem sustavu uzemljenja - mora biti pravilno spojen
  19. Den kol
    #79 Den kol posjetitelji 8. siječnja 2019. 12:38 sati ujutro
    3
    Pokušavam razumjeti, ali svejedno ništa ne razumijem! Koji pad napona ?? Kinesko pismo za mene je sve to ...
    (Iako je nekoliko godina radio kao električar ...)
    1. Jurić
      #80 Jurić gosti 8. siječnja 2019. 21:55.
      2
      Već ne radi? Nije potrebno ako ne razumijete.
  20. ujak
    #81 ujak gosti 8. siječnja 2019. godine 09:09 sati
    4
    Svidjela mi se fraza "nulta faza". Što je ovo? I kako se razlikuje od "zemlja nula" ili "faza nula" ili "nula zemlja". Možda ćemo prije nego što protresemo zrak naučiti materijal? Barem PUE.
    1. stanke
      #82 stanke gosti 8. siječnja 2019. 21:35 sati
      3
      U principu, možete čitati samo prije ove fraze, tada ih više ne možete čitati.
  21. Edgar
    #83 Edgar gosti 8. siječnja 2019. 10:13
    4
    NE čitajte gluposti. Pročitajte (kome treba) PUE. To je sve!
  22. Ivan
    #84 Ivan gosti 8. siječnja 2019. 14:58 sati
    1
    Nula - ovo nije uzemljenje - ovo je zaštita osobe od elektroničkih oštećenja. električna struja. U stambenoj, stambenoj zgradi radite uzemljenje i zaštitu od munje. Ako je kuća na štakama, oni spuštaju armaturu s hrpom, a zatim je povlače na krov trakom ili čeličnom šipkom, uzemljujući kade u stanovima. Provjerite uzemljenje prema PUE. U ruskim kućama, u utičnicama nema uzemljenja. Ali nula dolazi od transformatora, koji je prirodno uzemljen. I proteže se preko grada. Četverožični krug, dolazi do stambene zgrade. U privatnoj kući možete izvršiti uzemljenje iskopavanjem nekoliko elektroda (2,5 metra) u zemlju iz ugla i povezivanjem ih s trakom - opet, trebate provjeriti uređajem PUE, možda ima malo elektroda.
  23. Gost Alex
    #85 Gost Alex gosti 8. siječnja 2019. 21:39 sati
    1
    Autor je strašan grafomanac, toliko slova, ali nije odgovorio na pitanje u naslovu - kako se uzemljenje razlikuje od nule.
  24. ua1osm
    #86 ua1osm gosti 9. siječnja 2019. 12:09 sati
    1
    Pri postavljanju industrijskih objekata uvijek smo koristili uzemljeni neutral.Potrošači su bili raspodijeljeni u fazama ravnomjerno i nedvosmisleno, to jest, ako promijenite žarulju dok stojite na rubu kupaonice ili na radijatoru od lijevanog željeza, nećete biti ubijeni - baza svjetiljki uvijek je bila na nuli. Kada instalirate ožičenje u stanovima, nitko se ne pridržava ovog pravila, pa faza u utičnici ili utičnici može biti kroz žicu bilo koje boje - čak plavu, čak smeđu. Pa, barem postoji uzemljenje u podnim štitnicima i razvodnim pločama. Nekada davno, kada se neutralni sloj nalazio samo na trafostanici, često je instalater koristio trenutni namot brojila u neutralnoj žici i tako ga zapečatio. Tada je, otkrivši to, vlasnik kuće napravio dobru petlju za uzemljenje u kući, autobus, otpornost na širenje izmjerena je uređajem M416, otpor fazne nulte petlje izmjeren je uređajem M417, a bilo je moguće spojiti novu nulu na utičnice, umjesto da ide na metar koji više nije Cool. I nema magneta.
  25. Alena
    #87 Alena gosti 9. siječnja 2019. 12:55 sati ujutro
    4
    Gospodine, ovdje se raspravljaš! I kako plavuša može biti sa svim tim !!! Kako onda živjeti?
    1. Higgsov bozon
      #88 Higgsov bozon posjetitelji 11. siječnja 2019. 18:01
      2
      Lakše vam je)) Prije uključivanja uređaja u zidnu utičnicu, škljocnite i sve će biti u redu))
  26. lukavi električar
    #89 lukavi električar gosti 9. siječnja 2019. 04:56
    2
    Da, vidjeti ga više puta bio je strujni udar! Nešto s razmišljanjem. Možda metalizacija mozga, bakra ...
    1. Higgsov bozon
      #90 Higgsov bozon gosti 11. siječnja 2019. 17:48
      1
      Još je bolje od metaliziranja mozga aluminijumom ...
    2. Higgsov bozon
      #91 Higgsov bozon posjetitelji 11. siječnja 2019. 17:53
      1
      Slažete se, ovo je još uvijek bolje od metalizacije mozga aluminijom ...
  27. Malik
    #92 Malik gosti 9. siječnja 2019. 11:36 sati
    1
    Uvijek sam električara smatrao točnom znanošću, nije mi dano, iako sam pet godina studirao i pet godina predavao fiziku na sveučilištu. U godinama u koje sam već pokušavao prodrijeti, opet sam sve proučavao. Mura kvragu! Priključujem motore, ne zovem električara na sebe, ok! Ne zabijajte prste u utičnicu, ne radite pod pritiskom! Idite u krevet, električari su prokleti! Faza s njima se mijenja naizmjence s nulom !!!
  28. Vadim gost
    #93 Vadim gost gosti 10. siječnja 2019. 17:01
    7
    Anegdota na temu. Žena položi ispit za električnu sigurnost. Postavlja se pitanje: „Što je naponski korak?“ Žena je pomislila i odgovorila: „Ovo je napetost među nogama kada držite goli„ kraj “.
  29. Gost Aleksandar
    #94 Gost Aleksandar gosti 10. siječnja 2019. 17:54.
    2
    Pa i bredyatina, Ne mogu objasniti normalnim jezikom. Ali već sam se budala radovala, napokon sam mislila da ću prepoznati nepoznato, odnosno razliku između nule i zemlje. Sve distribucijske pločice SSSR-a bile su i još uvijek su nestale i, srećom, nisam čuo niti jedan slučaj kada bi netko patio od nule. Zašto ljudima pričate gluposti. I uzemljenje i uzemljenje različiti su načini zaštite ljudi, s tim što je jedina razlika što moderni uređaji s različitim diferencijalnim napajanjem zahtijevaju zasebnu petlju za uzemljenje radi ispravnog rada. Na primjer, u Europi certificirani električari vuku kućice u tri žice, a na glavnoj ploči zatvaraju nulu s uzemljenjem na jednom vijku. Dakle, na što se ja bavim? Napišite barem nekoga bez ruskog show-offa (kao u ovom članku) - koja je razlika između zemlje i nule ako u kući ne koristite DIF-ove i slične uređaje, već samo trenutne strojeve.
    Hvala!
  30. Gost Dmitrij
    #95 Gost Dmitrij gosti 11. siječnja 2019. 12:46
    1
    A u Moskvi, između štednjaka i perilice posuđa 72B, između sudopera i perilice 52B, između tostera ili mikrovalne i perilice 22B. Sve dolazi od oklopa odvojenim žicama spojenim preko RCD-a na iste standardne spojne točke: "nula" na magistrali, "tlo" na vijak iz uobičajene kuće "tlo". Lokalni električar kaže da budući da RCD ne radi, tada je sve u redu i optužuje susjede za bube. Što učiniti
    1. Higgsov bozon
      #96 Higgsov bozon posjetitelji 11. siječnja 2019. 17:59 sati
      2
      Željeni dijagram ožičenja u stanu, kao i vrsta mjernog uređaja i postupak mjerenja su od interesa - možda su načini i ograničenja mjerenja netočni.
      1. Gost Dmitrij
        #97 Gost Dmitrij gosti 11. siječnja 2019. 20:53
        1
        Na peći je zasebna žica u metalnoj cijevi. Za perilicu posuđa odvojena trožilna žica od štitnika, a do bloka kuhinjskih utičnica odvojena trožilna žica od štitnika. Meril multimetar u ACV 200 modu (do 200V).Zemlja u štitu je uzgajana gustom prugastom žicom s vijčanom stezaljkom u plastici. Lokalni električar nije našao pogreške greške.
        1. Higgsov bozon
          #98 Higgsov bozon posjetitelji 14. siječnja 2019. 12:34
          1
          Zatim još nekoliko pitanja.
          1. Budući da ste naveli da se između perilice i ostatka potrošača javljaju „nerazumljivi“ naponi, koji su prethodno navedeni potrošači povezani s utičnicama s tropolnim utikačima, a koji s dvopolnim utikačima? Ploča se ne broji, tamo je sve jasno, dolaze tri faze.
          2. Jeste li obavili mjerenja između kućišta (zemaljski terminali, ako postoje) potrošača ili nešto treće?
          3. Je li sudoper od lijevanog željeza i uzemljen?
          Također možete reći da činjenica da multimetri imaju ulaz velike impedance kada mjerenje napona može utjecati, a može pokazati i u nekim slučajevima smetnje s mreže. Ako su svi slučajevi uzemljeni, trožične žice s žicom za uzemljenje pogodne su za potrošače, tada možete griješiti na nekvalitetnom kontaktu utikača perilice posuđa s utičnicom ili na lošem kontaktu žice za uzemljenje negdje na putu od štita do utičnice perilice posuđa. Sada svi potrošači imaju filtre za suzbijanje buke na ulazu napajanja, u kojima je sredina spojena na zemlju, a ako je u krugu otvoren ili nepouzdan kontakt od naznačene srednje točke (zapravo utikača perilice posuđa) do ploče, tada može doći do potencijalne razlike.
          Pa što se tiče "buba" susjeda - "ne vjerujem" (c) :) Ovo je, IMHO, fantazije lokalnog električara :)
          1. Gost Vladimir
            #99 Gost Vladimir gosti 15. siječnja 2019. 11:48
            0
            Ako postoji trofazna ploča, tada u štitu za svaki stan postoji 3 fazni brojač. U skladu s tim, opterećenje je ravnomjerno raspoređeno u fazama. Svaki blok utičnica vjerojatno je povezan s različitim fazama. A ako su loši kontakti u štitu na "tlu" i "nula", tada će se primijetiti takva slika.
            1. sektor
              #100 sektor gosti 18. siječnja 2019. 11:56
              0
              Bilo koji električni štednjak može raditi i od 380 volti i od 220 volti. Sve ovisi o načinu povezivanja.
            2. Higgsov bozon
              #101 Higgsov bozon posjetitelji 22. siječnja 2019. 10:19
              0
              Objasnit ću malo - opterećenje u obliku ploče ravnomjerno je raspoređeno po fazama. I sve ostalo - kako ćete se povezati. Napokon, perilica rublja je jednofazna, pa ako radi, a ostali potrošači su isključeni, ne može se govoriti o nejednakosti u krugovima vaše veze. Ali opet, sve je to dinamično, i PROSJEČNO, u pravilu, raspodjela opterećenja je u prihvatljivim granicama - postoji mnogo stanova, a fazna opterećenja su prosječna.
  31. Eugene
    #102 Eugene gosti 11. siječnja 2019. 17:33
    2
    Ovdje sam vas slušao, slušao i razumio - eto, svi ste budale! (c) Raikin). Sjeckajte 2 pravila na čelu:
    1. Nula u električnim instalacijama služi za brzo aktiviranje zaštite
    2. Uzemljenje u električnim instalacijama služi za smanjenje napona dodira.
    To je sve! Iz svega slijedi sve ostalo. Autor u jednom od odlomaka u ovom trenutku nije baš jasan, ali zvuči.
    1. Gost Aleksandar
      #103 Gost Aleksandar gosti 25. siječnja 2019. 12:00
      1
      Lažno.
      "Nulta radna" ili "neutralna" potrebna je da električna instalacija radi.
      A "uzemljenje", ili točno reći "zaštitni neutralni vodič" ili PE-provodnik, neophodno je za pouzdan rad zaštitnih uređaja i, kao što ste već rekli, nošenje potencijala kada se dodiruju dijelovi uživo električnih instalacija normalno se ne napaja (tzv. Neizravni dodir).
  32. Aleks gostiju
    #104 Aleks gostiju gosti 12. siječnja 2019. 07:10
    0
    faza nula, sjetite se anegdote o baki koja je električarima davala žicu koju su ispustili
  33. Gost Alex
    #105 Gost Alex gosti 12. siječnja 2019. 12:43
    2
    Povijesno, budale i ceste u Rusiji. Kad ceste ometaju struju, ona nestaje. Kad se budale pojave ljudske žrtve. Nula (uzemljena, ne uzemljena ne smije nas dirati), a faza je prijenos energije, Zaštitna zemlja da zaštiti normalne ljude (a ne autora) od smrtonosnog utjecaja ove energije na ljude.
  34. Gost Michael
    #106 Gost Michael gosti 12. siječnja 2019. 17:40
    1
    općenito, u našim domovima nema uzemljenja, osim ako ga netko ne radi na vlastitom uzemljenju, obično je zasebni krug s otporom m između njega i 0 ne većim od 4 ohma.činjenica da u kućama sa tri žice za koje smatraju da uzemljenje ni u kojem slučaju nije bolje, onda je bolje za one koji žele koristiti baterije ili plinsku cijev kao zemlju ako to tko želi
  35. Jurij V. Vavilov
    #107 Jurij V. Vavilov gosti 12. siječnja 2019. 19:43
    7
    Bilo je vrlo lijeno PREVARNO pročitati sve - i članak i komentare, ali zbunio sam se. pročitao sam. Susjed od srca !!! Slušajte ovo. Automobil može biti kamion ili automobil. Ili džip. Automobil može biti crvene ili bijele boje. Ili možda zeleno. Stroj može biti pogon na prednjim kotačima ili pogon na stražnjim kotačima. Ili možda s punim. Automobil može imati benzinski ili dizelski motor. Ali možda električni. Ili hibrid.

    Nije jasno - zašto se uopće radi o automobilima? Ovo je primjer. Kao za djecu.

    Električna snaga može biti raspoređena u "trokutastom" obrascu ili u obliku "zvijezde". Prema upotrebi "nula", sklopovi se dijele na 1. Nepropusni neutralni, 2. efektivno uzemljeni neutralni, 3. Izolirani neutralni. Prema shemi zaštite od oštećenja pomoću 1. uzemljenja, 2. uzemljenja, 3. RCD-a, 4. ondje, prije pakla bilo kakvih tehničkih rješenja.

    Da bi objasnili sve to, ljudi su godinama učili. Svi ste ... kao da je tako uvredljivo ... kao djeca. Čuli smo zvonjenje ... SVE U GLAVI MJEŠOVITO - crveni i dizel, pogon na prednje kotače i kamion. Iz srca se zabavljam. Hvala

    Sve ovo možete proučiti. Nekoliko knjiga s volumenom od 600 listova - i vi ste u trendu !!!!!!!!!!!!!!!
    1. Vjačeslav
      #108 Vjačeslav gosti 13. siječnja 2019. 14:27
      1
      Ovaj popik govori o potrošnji električne energije od 220v u kućanstvu. Električna energija može se organizirati prema shemi "trokuta" ili prema shemi "zvijezda" to je za 380 V, za spajanje elektromotora.
      1. Gost Igor
        #109 Gost Igor gosti 13. siječnja 2019. 20:53
        0
        I ne samo to, radio je u uredu, gdje su bile dvije (dvije) faze i tlo u utičnici.
        1. sektor
          #110 sektor gosti 18. siječnja 2019. 12:02
          0
          Zemlja? Ili možda još uvijek ZERO?
        2. prošetao ...
          #111 prošetao ... gosti 8. ožujka 2019. 07:41
          0
          živio u zemlji u kojoj su dvije faze u izlazu i bez zemlje .....
      2. Jurij V. Vavilov
        #112 Jurij V. Vavilov gosti 13. siječnja 2019. 22:42
        1
        U kući se pokreće 380. A već se u stanovima nula miješa s jednom od tri faze.
    2. Gost Aleksandar
      #113 Gost Aleksandar gosti 25. siječnja 2019. 13:55.
      0
      Kako razlikovati zemlju od nule, mudrace. Nema automobila, molim. Kako razlikujete zemlju od nule kod kuće?
  36. Gost Victor
    #114 Gost Victor gosti 14. siječnja 2019. 03:00 sati
    0
    Autor članka je Dunno PUE. U stambenom ožičenju nema "tla", ali postoji PE - zaštitni vodič.
  37. Nula žica
    #115 Nula žica gosti 14. siječnja 2019. 10:11
    0
    Jedna faza po osobi trebala bi biti dovoljna. I neka sam traži zemlju.
    Razmislit ću o tome ... a onda ću napisati još ...
  38. Egor
    #116 Egor gosti 14. siječnja 2019. 15:34
    3
    struja za lutke. radi praktičnosti uzimamo shemu zvijezda. zvijezda centra generatora, zovemo ZERO. ali nema nula.Na primjer, napon je razlika potencijala. odnosno na faznoj žici može biti 280 volti, a na nula 100 volti razlika će dobiti radni napon od 180 volti. prilično funkcionalna za uređaje. ali ako dođete do nule sa 100 volti i dodirnete zemlju, možete je ubiti. stoga koristite prizemnu nulu. na generatoru, transformatoru + to proizvođaču daje veliku potencijalnu razliku. potrebno je nadoknaditi gubitak otpora u žicama, tj. u početku na izlazu transformatora može biti 280 volti, ali zbog otpora na žicama pada, primjerice, na 220. Dakle, uzemljena nula žica gubi svoja svojstva i zbog duljine žice, priključaka itd. prema tome, kuća bi trebala imati vlastitu petlju, koja se obično naziva zemlja. odnosno za laika je ZEMLJA uzemljeni krug i što je bolji, to je manja razlika potencijala između uzemljenog kruga i same zemlje. Stoga kažu da jedna cijev neće biti dovoljna posebno u suhim tlima.ZERO je središte generatora transformatora. ali je i uzemljena. To je samo vrlo daleko od vas i može biti napona u njemu, na primjer, gromobrani itd. a otpor žica ne dopušta tim hvataljkama da brzo uđu u uzemljeni krug.
  39. Gost Victor
    #117 Gost Victor gosti 16. siječnja 2019. 11:08 sati
    1
    U sustavu od 0,4 kV. s tupim uzemljenim neutralnim tonom, potrošač u stanu, kući ima samo "fazne" (L), "nulti radne" (N) i "nulto zaštitne" (PE) vodiče. Postoji PEN vodič koji kombinira funkcije radnika i zaštitni vodiči. Uzemljenje se provodi na izvoru napajanja (to je obično TP), opetovano uzemljenje neutralne žice izvodi se na nosačima OHL-a, na ulazima u zgrade (3 faze). Za potrošača, ponovljeno uzemljenje na ulazu služi kao zaštitna uloga protiv prenapona u mreži (na primjer, "grmljavina" , s ulaskom zraka), zaštitna mjera protiv poraza osobe uzemljenje na ulazu nije trenutno.
  40. Gost Vladimir
    #118 Gost Vladimir gosti 17. siječnja 2019. 12:38 sati
    1
    Bilo bi bolje napisati poveznicu na udžbenik o elektrotehnici, odobren od Ministarstva obrazovanja, stranicu godine, autore, bilo bi lakše saznati gdje je uzemljenje, gdje uzemljenje
  41. pristanište
    #119 pristanište gosti 17. siječnja 2019. 19:27
    0
    Opći zaključak je sljedeći: samo uslužni i visokokvalitetni RCD može jamčiti vašu sigurnost prilikom korištenja električnih uređaja. Upotreba čak i zemljanog vodiča montiranog u skladu sa svim pravilima ne daje 100% jamstvo, a u nekim slučajevima sama može postati izvor velikih problema.
    1. Gost Dmitrij
      #120 Gost Dmitrij gosti 24. siječnja 2019. godine 16:41.
      1
      A RCD možda neće spasiti ako ga je stavio mudar momak koji ne razumije razliku između zemlje i nule.
  42. Gost Valery
    #121 Gost Valery gosti 17. siječnja 2019. 19:55
    0
    Da, napisali su takav užas. Nemate pojma o uzemljenju, uzemljenju, o vodičima PEN, PE, N. Naučite teoriju.
  43. sektor
    #122 sektor gosti 18. siječnja 2019. 09:39
    1
    Gospodin! Sve kuće sagrađene prije sredine nulte godine nemaju nikakvo uzemljenje. To je ako s plinskim štednjacima. U kućama s električnim štednjacima uzemljuju se SAMO ELEKTRIČNE KABELE i ništa drugo. Utičnice mogu navodno stajati uzemljenjem, ali uklanjanjem pokrova vidjet ćete da postoje samo dvije Žice. Faza i nula.
  44. Obukhov Aleksej Petrovich
    #123 Obukhov Aleksej Petrovich gosti 18. siječnja 2019. 11:19
    0
    Postoji nula i uzemljenje i ne vrti glavu
    1. Gost Dmitrij
      #124 Gost Dmitrij gosti 24. siječnja 2019. 16:50
      1
      To je u teoriji oboje. Ali zapravo u starim stambenim zgradama postoji samo nula, a nema zemlje i ne očekuje se da će biti bilo kakvo zemljište, osim stalka za hladnu vodu.
  45. Rinat
    #125 Rinat gosti 20. siječnja 2019. 01:01
    0
    O čemu je autor želio pisati?
  46. Constantin
    #126 Constantin gosti 21. siječnja 2019. 06:15
    1
    "... slučaj hladnjaka, mikrovalne ili drugih kućanskih aparata bit će napajan. To je zbog toga što električna struja teče kroz nultu žicu s odgovarajućim padom napona, čija se vrijednost može odrediti množenjem jakosti struje s pokazateljem otpora vodiča u razmaku između izmjerenog mjesta i istinska točka uzemljenja. " - Pišite gluposti, drugovi. Presjek žica je uvijek odabran tako da je pad na njima zanemariv, inače je osigurana vatra! Ako ne vjerujete, izmjerite napon između neutralne i uzemljene žice. A pravi razlog što se slučaju uređaja može napajati je mogućnost slučajnog probijanja neutralne žice. U ovom se slučaju "faza" pojavljuje kroz unutarnje krugove uređaja umjesto uzemljenja na kućištu.
  47. Samo ja
    #127 Samo ja gosti 21. siječnja 2019. 08:31
    0
    Čitajte manje takve gluposti. Bit ćete življi. Nema što komentirati.
  48. Eugene
    #128 Eugene gosti 22. siječnja 2019. 05:54
    0
    Aftor gori. :) Studijske teme: Uzemljenje, što za što? Ponovno uzemljenje, za što? Zaštitno uzemljenje, za što? i tada ćeš shvatiti u čemu se razlikuju .... ne očekuj da će te netko uzeti i reći u pet redaka ...
  49. Kenkege
    #129 Kenkege gosti 23. siječnja 2019. 21:09 sati
    0
    Nafig, to treba zavarati mitskim utemeljenjem, nikad ga nitko nije imao, i ako je to ujednačena fikcija
    1. vowa
      #130 vowa gosti 4. veljače 2019. 12:46 sati
      0
      Pri radu s preklopnim napajanjem ponekad se pojavilo oko 50 V ako na tlu nema utičnice (3. žica)
  50. Georgij
    #131 Georgij gosti 25. siječnja 2019. 11:30 sati
    0
    Električari i vodoinstalateri su zabavni momci, a sebe smatraju samo stručnjacima.

Pročitajte i

Kodovi pogrešaka za perilice rublja