Učinite to sami
Majstorske tečajeve, upute, korisni savjeti, recepti.
» » »Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

U starim se kućama koristi ožičenje od aluminijske žice. Često, prilikom izvođenja popravaka u vašem stanu, postaje potrebno produljiti žice. Ako koristite bakrene žice ili legure, jednostavno ih ne možete spojiti na aluminij - ovo električar zna ovo pravilo, i ne samo to. Pokazat ću vam jednostavan, pristupačan i najvažnije pouzdan način spajanja bakrenih i aluminijskih vodiča.

Trebat će


  • Vijak ili vijak s navojem M4, duljine 16 mm.
  • Tri široke perilice ispod M4.
  • Grover M4.
  • Matica M4.

Veličine mogu biti različite, samo dajem popis onoga što sam koristio.

Spajanje aluminijskih i bakrenih vodiča


Očistimo krajeve žica koje ćemo povezati. Uzmite kliješta i napravite prstenove na krajevima žica.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Prsteni na oba. Mogu se u potpunosti izraditi s drugim alatom ili čak ručno.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Zatim stavite podlošku na vijak. Njegova širina trebala bi biti veća od prstena gole žice. Zatim stavljamo prsten od aluminijske žice, tako da se daljnjim zatezanjem veze, ovaj prsten na žici ne otvara.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Zatim smo stavili drugu perilicu, a nakon nje bakrenu žicu.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

I povrh toga, stavite treću podlošku, grover i popravite ga maticom.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Zategnite alatom.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Dobro izoliramo električnom trakom.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Izolacija mora biti pouzdana, preporučljivo je proći kroz električnu traku u dva do tri sloja. Ovo je veza u razvodnoj kutiji.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Ova žična veza bit će pouzdana. Grover će održavati pritisak ako spoj naglo labavi. Na taj način možete ga sigurno zatvoriti poklopcem i sakriti iza sloja žbuke.
Kako spojiti aluminijsku i bakrenu žicu

Naravno, na tržištu se prodaju i mnogi drugi uređaji za spajanje žica, ali čini mi se da je ova metoda najpouzdanija i trajnija.

Pogledajte video


Vrati se
Komentari (63)
  1. Gost Jurij
    #1 Gost Jurij gosti 8. svibnja 2018. 13:25
    16
    Eksplicitne podloške za pocinčavanje, cink s bakrom kategorički nije prihvatljiv, samo čelik ili cink čist
    1. Gost Michael
      #2 Gost Michael gosti 8. svibnja 2018. 20:37
      3
      Općenito, aluminij se uklanja ispod sloja vazelina ili drugog maziva, nakon čega njegova prijatnost drugim metalima naglo raste. I da, počinje se dobro sprijateljiti sa sobom.
    2. Gost Vladimir
      #3 Gost Vladimir gosti 10. svibnja 2018. 08:01
      3
      Strogo se ne slažem! Pogledajte niz normalnih potencijala.
  2. Vasilii
    #4 Vasilii gosti 8. svibnja 2018. 18:10
    4
    Konop se može koristiti samo za otvoreno ožičenje jer s vremenom možete primijetiti kako počinje svijetliti u mraku.
  3. Gost Jurij
    #5 Gost Jurij gosti 8. svibnja 2018. 18:47
    30
    Nije li lakše dobiti običnu mesinganu traku kompatibilnu s aluminijskim i bakrenim žicama? Ako postoje sumnje u pouzdanost vijčanih stezaljki, prethodno ih je iznutra ozračilo pomoću topljivog lemljenja ...
    oh !!!
  4. Guest Electric
    #6 Guest Electric gosti 8. svibnja 2018. 20:45
    3
    Aluminij će pasti, a grijanje će biti "konstrukcija".
  5. gost
    #7 gost gosti 8. svibnja 2018. 21:19 popodne
    1
    Uvijek se povezujem sa sivim! Sve djeluje!
    1. ARV
      #8 ARV gosti 1. veljače 2019. 14:19
      0
      Ne daj Bože da upozna takvog električara
  6. Gost Nikolaj
    #9 Gost Nikolaj gosti 8. svibnja 2018. 21:44 sati
    8
    Ako postoji matica, onda se vijak pretvara u vijak.
    1. LoMaster
      #10 LoMaster gosti 4. listopada 2018. 07:07
      0
      Odvijač u ključu)))!
      1. Gost Roman
        #11 Gost Roman gosti 17. siječnja 2019. 13:50 sati
        0
        Hlače u kratkim hlačama sweat_smile
  7. Stric Dima
    #12 Stric Dima gosti 8. svibnja 2018. 22:24
    20
    Zašto takve poteškoće kada postoje posebni VAGO priključci
  8. Gost Michael
    #13 Gost Michael gosti 8. svibnja 2018. 23:00
    19
    je li terminalni blok "Wago" nije jednostavniji? i što je najvažnije brže
    1. Gost Igor
      #14 Gost Igor gosti 4. kolovoza 2018. 11:19 popodne.
      6
      Oprosti, ali tvoj WAGO se nakon tjedan dana rada pretvorio u ugljen .....
      1. Eugene
        #15 Eugene gosti 19. studenog 2018. 01:07
        6
        Ovo je VAŠ WAGO pretvoren u ugljen, a pravi, na kojem je natpis Al / Cu, savršeno će raditi godinama.
  9. Sasha
    #16 Sasha gosti 8. svibnja 2018. 23:09
    2
    Koristila sam mesingane orahe. Iz iskustva. Spojila sam strujne krugove. Čelik se s vremenom pretvara u ugljen.
    1. Gost Roman
      #17 Gost Roman gosti 17. siječnja 2019. 13:52 sati
      2
      Čudno je da se do sada ta metoda proizvodnje ugljena ne prakticira ...
  10. Dmitry
    #18 Dmitry gosti 9. svibnja 2018. 02:09
    8
    Vago kupujte, a ne bavite se kolektivnim poljoprivrednim gazdinstvom.
  11. Gost Valery
    #19 Gost Valery gosti 9. svibnja 2018. 07:48
    4
    Sada je još lakše povezivanje. Za to postoje stezaljke-vagi.
  12. Aleksandar
    #20 Aleksandar gosti 9. svibnja 2018. 08:06
    14
    Zašto izumiti bicikl ako postoje spojne trake za različite presjeke kabela. Koristite spojne trake i ne mučite se s glupostima, to vam govori električar s više od sto godina iskustva u ugradnji ožičenja u stanovima.
  13. Aleks gostiju
    #21 Aleks gostiju gosti 9. svibnja 2018. 12:57
    3
    mesingani terminalni upravljači
  14. haos
    #22 haos gosti 9. svibnja 2018. 22:56
    5
    Uvijek sam se pitao zašto su u komentarima bili pametni, ponavljajući gore navedeno (govorim o Wago terminalnim blokovima)
  15. Guest Electric
    #23 Guest Electric gosti 10. svibnja 2018. 04:34
    10
    Smiješno je, ali autora nikada nije sramotila materijal od kojeg se izrađuju podloška, ​​bol i matica. Također nije razmišljao o smanjenju površine kontakta, smanjenju jakosti struje koja će se sigurno prenositi tim žicama (samo vanjski rubovi okrugle žice dodiruju podloške). Sretno. Dok ste vi, imat ćemo posla.
  16. Vladimir Anatolijevič
    #24 Vladimir Anatolijevič gosti 10. svibnja 2018. 08:04
    1
    Tekst izostavlja da podloške moraju biti pocinčane!
  17. Vasja
    #25 Vasja gosti 10. svibnja 2018. 10:03
    3
    Tako je, samo se pričvršćivači trebaju koristiti premazani niklom, a ne cinkom.
  18. Gost Eugene
    #26 Gost Eugene gosti 10. svibnja 2018. 12:02
    12
    Ovo apsolutno nije pouzdana veza. Ne radi to nikad. Grover se s vremenom može rasprsnuti (susreo se s takvom pojavom vrlo često). Štoviše, takvu vezu treba rastegnuti, jer s vremenom metal "pluta". U ovom slučaju, preporučljivo je koristiti WAGO terminalni blok. Jedan terminalni blok košta 15 p.
    Opet, nikad više to ne radite. Ovo je kolektivno poljoprivredno gospodarstvo.
    1. Gost Aleksandar
      #27 Gost Aleksandar gosti 20. svibnja 2018. 08:19
      7
      Zbog malog kontaktnog mjesta na terminalu Wago, može se koristiti samo za rasvjetu. Tamo gdje su struje opterećenja male.
      1. Eugene
        #28 Eugene gosti 19. studenog 2018. 01:11
        2
        Apsolutno se slažem! WAGO drži samo 24A. Osim osvjetljenja, i SAMO LED nije ništa dobro.
  19. Gost Sergej
    #29 Gost Sergej gosti 11. svibnja 2018. 03:22
    13
    Wago terminalni blok ne osigurava visokokvalitetnu kompresiju, ustvari pruža samo dvije dodirne točke između ploča i vodiča. Stoga se mogu koristiti samo pri vrlo minimalnom opterećenju. Ploče adaptera (podloške, stezaljke za matice) najbolje su anodizirane, a vijčani završni blokovi čelik ili mesing. Osim toga, moguće je ozračiti bakrenu jezgru i kombinirati je aluminijskim postupkom uvijanja. Moguće je i prešanje u jednom konzerviranom rukavu s obje strane, prethodno zračenjem bakrenom jezgrom. Niti jedan od navedenih spojeva ne može se zidati. Samo spojene spojnice ili obruci zavareni ugljičnom elektrodom mogu se sakriti izoliranjem toplinskim skupljanjem.
    1. Ed
      #30 Ed gosti 19. kolovoza 2018. 13:03
      5
      Vago nije riješeno PUE - ili lemljenje ili vijkom
  20. Gost Alex
    #31 Gost Alex gosti 12. svibnja 2018. 11:28
    1
    često se dogodi da se u kutiju gotovo gotovo priđe korijenu i da ne stavljate vijke, uvijek će uštedjeti vagon ili glupi blok. morat će trpjeti s skidanjem. Opcija 2, ako krajevi dopuštaju, očistite aluminijsku jezgru i namotate je spiralom bakrenom, te je dobro izolirate.u osnovi hren ćete umetnuti vijak u stare kutije, bilo kakve smetnje, vene puknuti i razdvojiti se od vremena i oksidacije
  21. Gost Victor
    #32 Gost Victor gosti 12. svibnja 2018. 16:56
    11
    Vaš WAGO je potpuno sranje u usporedbi s ovom mješavinom. Bakreni bakar, izbacite rover i povežite se na ovaj način - trajat će stotinu godina. Sve ovisi o opterećenju. Povezao sam svoj električni štednjak i nakon trideset godina odradio veliki popravak, rastavio kutiju i sve je tamo u redu. Potrebno ga je čvrsto zategnuti, ne odvijačem, već s 10 tipki, vijkom i maticom s podložkama 6. I sam radim kao električar u proizvodnji, a uskoro ću se povući.
    1. Petrovich
      #33 Petrovich gosti 24. svibnja 2018. 16:09
      3
      Nemojte zagrijavati glave s vijcima - podlošcima - brusilicama ... Visokokvalitetni mesingani blok rješava sve probleme jednom ili dva puta. Uvijek to radimo. A WAGO je stvarno za mala opterećenja.
  22. Alexander Wolf
    #34 Alexander Wolf gosti 13. svibnja 2018. 07:53
    5
    Priključni blokovi prodaju se u bilo kojoj specijaliziranoj trgovini. Zašto smisliti svakakve gluposti? Od čega ništa učiniti?
  23. Gost Igor
    #35 Gost Igor gosti 13. svibnja 2018. 15:39
    5
    Mesingani terminalni blokovi - i ništa drugo ne treba izmišljati .....
  24. Gost Oleg
    #36 Gost Oleg gosti 13. svibnja 2018. 19:23
    0
    Radim kao električar više od 30 godina i mogu reći da ako imam stan s grijanjem na paru, ne moram ništa izmišljati. 50 godina bakar s aluminijom pod običnom željeznom maticom i perilicom u razvodnoj kutiji nije oksidirao. Sva ova zvona i zviždaljke potrebna su samo pri visokoj vlažnosti .Na ulici ili s grijanjem u peći.
    1. Gost Jurij
      #37 Gost Jurij gosti 31. ožujka 2019. 18:27
      0
      Apsolutno se slažem s tobom, kolega.Za najbolji učinak poželjno je kalajisanje bakra.
  25. Vjačeslav
    #38 Vjačeslav gosti 13. svibnja 2018. 21:52 sati
    2
    Nakon uvijanja, dovoljno uklonjeni kraj aluminija treba zaštititi od zraka i dugo će služiti.
  26. Gost Andrey
    #39 Gost Andrey gosti 14. svibnja 2018. 09:13
    2
    Postoji fluks za lemljenje Al + Cu kositrom za lemljenje, ovo je najbolji prijelaz iz aluminija u bakar.
    1. Gost Michael
      #40 Gost Michael gosti 6. kolovoza 2018. 10:29
      0
      fluksa F-64 i kositra
    2. Gost Jurij
      #41 Gost Jurij gosti 31. ožujka 2019. 18:38
      0
      To je, naravno, aerobatika u postavljanju električnog ožičenja, što je idealna opcija za povezivanje Al + Cu, ali nažalost nije uvijek dostupno. Moj primjer: vidjeli smo građevinsko zemljište u čistom polju, u blizini je bilo samo desetak (10 kV), a 380V se povuklo kad je sagrađena cijela ulica .što za lemljenje: bakreno lemljenje i ventilator?
  27. Gregory
    #42 Gregory gosti 14. svibnja 2018. 20:42
    2
    Baš kao nešto, vratio sam se 40 godina. Sada u bilo kojoj trgovini električnih proizvoda postoje načini povezivanja žica.
  28. Fanil
    #43 Fanil gosti 15. svibnja 2018. 17:48
    0
    Moraju se koristiti opružne stezaljke za aluminij ... možete ih barem stegnuti, kontakt će se s vremenom pokvariti
  29. NEELEKTRIK
    #44 NEELEKTRIK gosti 16. svibnja 2018. 19:49
    3
    A upravo sam u selo bacio bakar i aluminij. Ljeto 8 već radi i ništa, a ovo je na ulazu u kuću. Nije jedan ekstremni slučaj. Sve dok je uvijanje suho, a u kući niska vlaga ništa se neće dogoditi !!)))) I položila sam za kemiju s fizikom !!!))))
    1. Gost Valery
      #45 Gost Valery gosti 18. svibnja 2018. 17:36
      1
      možete dati puno primjera, ali mislim da je najbolje spojiti GMD čahuru i sve probleme!
    2. Vjačeslav Iljič
      #46 Vjačeslav Iljič gosti 19. svibnja 2018. 12:37
      3
      Kada se kontakt pogorša, zagrijava se !! Dno crta, kuća će izgorjeti !!!
    3. Zhorik
      #47 Zhorik gosti 24. svibnja 2018. 16:11
      3
      Za sada će vas fizika staviti na sebe)))))
    4. NeElektrik_2
      #48 NeElektrik_2 gosti 10. ožujka 2019. 12:55
      0
      Nekako su susjedi u zemlji zvali da pronađu razlog za nedostatak rasvjete. Našao sam upletene bakrene i aluminijske žice između kojih nije bilo dodira. To je - nikakav kontakt. Samo izbliza neelektričari uvijaju bakar s aluminijom ...
  30. Vjačeslav Iljič
    #49 Vjačeslav Iljič gosti 19. svibnja 2018. 12:27
    1
    Aluminij + bakrena galvanska para! Potrebno je kalaj! Bez da to znate, ne dajte SAVJETE !!! Bez kalajkanja aluminij se oksidira i nastat će prah !!! ???
  31. Gost Aleksandar
    #50 Gost Aleksandar gosti 21. svibnja 2018. 09:17
    0
    Metoda je dobra i pouzdana, ali, nažalost, svi navojni spojevi moraju se povremeno zategnuti, nije ispravno to skrivati ​​iza žbuke. Da i nitko nije otkazao okside, pa će postojati otpornost na prijelaz.
  32. Mila
    #51 Mila gosti 21. svibnja 2018. 22:18
    1
    jesi li već smislio terminal? Otprilike pet godina otkad koristim terminalne blokove posvuda, na vrhu cijevi.
  33. Gost Victor
    #52 Gost Victor gosti 23. svibnja 2018. 23:37
    1
    Korištenje lemilice za lemljenje i to je to
  34. Njemački Frolov
    #53 Njemački Frolov gosti 25. svibnja 2018. 18:56
    3
    Kako bi se izbjegle potencijalne razlike na granici različitih metala i tako da eventualna oksidacija aluminijske žice ne postane izolator prilikom povezivanja bakrenih i aluminijskih žica, pouzdanije je bakreno prekrivanje aluminijske žice. To se može postići odvajanjem aluminijske žice brzim umotavanjem ove žice odmah nakon što je uklonite u zasićenu otopinu bakrenog sulfata. Aluminijska žica obložena je crvenim bakrenim premazom. Uz značajnu debljinu ovog sloja, čak je moguće i lemljenje takve bakrene aluminijske žice bakrom.
  35. ne električni
    #54 ne električni gosti 25. svibnja 2018. 23:00
    1
    produžite žice - samo lemljenjem
  36. Oleg gostiju
    #55 Oleg gostiju gosti 1. lipnja 2018. 18:28
    1
    lakše kupiti jastučiće i to je to!
    1. Gost Roman
      #56 Gost Roman gosti 17. siječnja 2019. 14:07 sati
      1
      Da, niste pogodili što je lakše. U našoj zemlji postoje mjesta na kojima ne možete kupiti jastučiće u 21 sat, ali postoje mjesta na kojima uopće ne možete kupiti jastučiće, možete naručiti San Mihalycha, ako pita u okružnom centru, ako ne zaboravi, rodila je kobilu i to je sve - mjesec dana svi koji trebaju nešto spojiti uzimaju vijak, vijak s podloškama i električnom trakom i rade sve kao u Njemačkoj - polako i dugo vremena. Živim u Novosibirsku - za mene je takva veza - maksimum 10 minuta. Do trgovine s elektrikom obuću se za to vrijeme i spustim se liftom i morat ću još jednom i pol zaustaviti tamo i pol. Zašto što, a ja ću pronaći vijke i podloške, kao i brusnu traku i električnu vrpcu. Drugo pitanje općenito je da se danas aluminijske žice (gotovo čiste) teško mogu naći. Ali našao sam ga - obrišite i bacite, promijenite u bakar.
  37. Gost Sergej
    #57 Gost Sergej gosti 22. lipnja 2018. 06:52
    3
    Da, slažem se da je ovaj spoj možda najpouzdaniji za kombiniranje bakra i aluminija nespojivih u životu.
    Naravno, postoje posebni terminalni blokovi s pastom koji imaju pravo na život, ali ako želite pouzdanost, a alternativa žbukanju nema! Jedina napomena su pouzdani učvršćivači, bolje je bez pocinčavanja - cink je teško sprijateljiti se s bakrom, s aluminijom. A ako dobije vlaga, oksidacijska reakcija je osigurana! Dakle, uvijanje pouzdano zaštićeno izvana, ne štedeći električnu vrpcu, teže je zaštititi takav sendvič toplinskim smanjivanjem ..
  38. Anton
    #58 Anton gosti 16. siječnja 2019. 02:07
    2
    za čudotvorne električare koji nisu prijatelji s vagonima imaju trenutni teret, maksimalno opterećenje vagona s kojima sam radio je 32A, za čudo električara koji vagone svugdje vuku po 15r, izračunajte opterećenje koje će doći na terminal, razvodni ormarić u kuhinji s maksimalnim opterećenjem većim od 8 kW ne vagoni dopuštaju samo lemljenje (zavarivanje), jer ste 220W * 32A = 7040W (7,04 kW), ako ste električar, a ne nužno i električar.
  39. Gost Vladimir
    #59 Gost Vladimir gosti 23. siječnja 2019. 17:47 sati
    0
    Koristite Grover u električnim vezama? Ovo je, naravno, super električar! Nikad ne vidjevši rezultate takvog spoja, izgubivši sva svojstva od zagrijavanja!
    1. Gost Alex
      #60 Gost Alex gosti 8. veljače 2019 07:33
      2
      Da bi uzgajivač izgubio svoja svojstva, čak i u pećnici, stupnjevi neće biti dovoljni. A spoj spojnog ožičenja ne bi trebao iskriviti loše, poput aparata za zavarivanje. Ne piši gluposti.
    2. Gost Jurij
      #61 Gost Jurij gosti 31. ožujka 2019. 18:41
      0
      što za vezu ako se zagrijava.
  40. Denis
    #62 Denis gosti 11. ožujka 2019. 12:42
    0
    Uzeo sam fluks za lemljenje aluminijskih i lemljenih limenih prodavača, dao veliko opterećenje, utičnica je bila zagrijana, a spoj žica je ostao hladan
  41. Gost Jurij
    #63 Gost Jurij gosti 31. ožujka 2019. 18:17
    0
    električar s 32-godišnjim iskustvom. Preporučljivo je upotrijebiti jedan metal za ožičenje, osobno sam preferirao aluminij: dobro uvijanje i kontakt stoljećima, a takvih je još brojkaNaziva se mazivo od kvarcnog vazelina (to nije teško napraviti sami), podmazati ga i zaboravili. Oživljavam u svojoj kući od svoje 94 godine, imam već 25 godina, nisam čak ni izolirao zavoje, dobro sam je raširio, kompaktno ubacio u razvodnu kutiju i sve. Prije pet godina otvorio sam jednu kutiju, samo za zabavu, kako bi se jučer napravilo. opterećenje - da, prema mehaničkoj čvrstoći - da, ali uvijanje, posebno fleksibilna žica, oslabiloto je kipuća voda - zagrijavat će se sve više i više dok se ne zapali. bakar se brzo oksidira, što dovodi do povećanja prijelaznog otpora, slabljenja dodira, zagrijavanja s slijedećim posljedicama. Čak i vijak ne jamči trajnost kvalitete dobrog kontakta. Jedinstvena opcija koja jamči dobar rezultat i trajnost, ovo je kalajisanje: tvrda žica - prije uvijanja, fleksibilna - nakon toga, dobro, ako je bilo problema s spajanjem bakra i aluminija - nema bolje veze s vijkom, ali za to morate napraviti prozore s kliještima okruglog nosa, kalajisanje bakra je nedvosmisleno. On savjetuje stavljanje podmetača između žica - nemojte to činiti ni u kojem slučaju, dobili smo dobar, pouzdan kontakt, zašto ga otpustiti s ovom perilicom, čak i ako je izrađen od konzerviranog bakra ili čak zlata. - bakreni terminal za podlogu za podlošku - jača za usisavanje (potreban) - matica za orah i jake, jake ruke, čvrsto stegnite, ako ima kremen-vazelina, masti, dobro izolirajte (osobno sam preferirao pamučnu vrpcu) , zatvorio poklopac i zaboravio. da, još jedna stvar, na kraju: bacite terminalne blokove koji dolaze s razvodnom kutijom. bacite odmah - govno je završeno - bolje je napraviti jednostavan zavoj, čak i bez ikakvih zvona, bit će pouzdaniji, a ovaj "WAGO" je takvo sranje, jer loaferi misle o loaferu ili osobi daleko od elektrotehnike, električna energija, elektronička znanost o materijalima.

Pročitajte i

Kodovi pogrešaka za perilice rublja