Tee se itse
Mestarikurssit, ohjeet, hyödyllisiä vinkkejä, reseptejä.
» » Kolme luotetinta tapaa kytkeä johdot kytkentärasiaan
Kodeissamme on yhä tehokkaampia sähkölaitteita: kahvinkeittimet, vedenkeittimet, ilmastointilaitteet, kattilat jne. Kaikki tämä lisää huomattavasti kodin sähköverkon kuormitusta. Ensimmäinen asia, joka vastaa virtapiirin lisääntymiseen, on johtimien kytkentä. Ensin ne aiheuttavat tulipaloja, jos niitä ei tehdä asianmukaisella tavalla. Ja jos niitä on useita, ja jopa suljetussa kytkentärasiassa, tuotettu lämpö kootaan ja kasvaa. Tämä tarkoittaa, että kytkentärasia on erityisen tärkeä ja vastuullinen solmu verkon kuormitettavuuden kannalta.
Kolme luotetinta tapaa kytkeä johdot kytkentärasiaan

Kerron teille kolme luotettavaa tapaa kytkeä johdot kytkentärasiaan, joita käytän itse ja suosittelen muille.

Lankahitsaus


Luotettavuuden kannalta ensimmäinen on lankahitsaus. Sitä valmistaa erityinen hitsauskone, joka käyttää grafiitti- tai volframelektrodia. Kun otetaan huomioon metallin sulaminen, saadaan sekoitusrakenteita ja langat muuttuvat yhdeksi. Jos mahdollista, käytä sitä.
Lankahitsaus

Plussat:
  • Luotettavin yhteys kaikista esitetyistä.
  • Sopii alumiini- ja kuparijohtoihin.

miinukset:
  • Vaatii erityislaitteita.
  • Aika vievää ja ei aina sovellettavissa.

Juotoslangat


Toinen luotettavin menetelmä kahden tai useamman johtimen kytkemiseksi on juottaminen. Sitä valmistetaan tavanomaisella juottamalla käyttämällä tavanomaista juottoa ja fluxia, jota käytetään radiotekniikassa. Tämä on edullisin tapa.
Tee ensin muutaman sentin kierre ja sulje se sitten koko pituudeltaan.
Juotoslangat

Plussat:
  • Erittäin luotettava yhteys juotetun kierteen oikeaan pituuteen.
  • Saatavana useimmille kotimestarille.

miinukset:
  • Aika vievää ja ei aina sovellettavissa.
  • Soveltuu vain kuparilankoihin.


Puristuslangat


Kolmas luotettavin menetelmä on johtimien puristaminen holkilla. Nopeuden ja luotettavuuden vuoksi sähköasentajat käyttävät sitä usein asettaessaan johdotuksia uusiin koteihin.
Puristuslangat

Plussat:
  • Erittäin nopea, vaatii minimaalisen ajan luotettavan yhteyden luomiseen.
  • Sopii alumiini- ja kuparijohtoihin.

miinukset:
  • Sinulla on oltava erityiset puristuspihdit ja holkit.

johtopäätös


Normaali kiertyminen, ruuviliittimet, riviliittimet, korkit, puristimet - mielestäni 20 vuoden kokemuksella työskentelevä sähköasentaja ei ole luotettava johtojen kytkentä! Luotettavuuden perusteella ymmärrän, että yhteys pystyy kestämään saman virran ilman liiallista lämmitystä kuin itse johdin on suunniteltu koko toiminnan ajan.
Tietysti käytän työssäni sekä VAGO-liittimiä että käännöksiä, mutta yritän tehdä tämän joko kevyessä johdotuksessa, jossa maksimivirta ei ylitä 5 ampeeria, tai muissa esimerkeissä, joissa on alhainen virta. Valaisimien kytkeminen tällaisiin päätteisiin on erittäin kätevää ja nopeaa, et voi väittää.
Nyt monet ihmiset alkavat väittää, että VAGO: t ovat erittäin luotettavia, mitoitettu 32 A: n suurille virroille jne. Mutta monen vuoden kokemus väittää valitettavasti päinvastoin.
Kolme luotetinta tapaa kytkeä johdot kytkentärasiaan

Siksi alussa annettuja kolmea yhdistettä voidaan käyttää, eikä tulevaisuudessa tarvitse huolehtia seurauksista.

Informatiivinen video aiheesta


Kommentit (46)
  1. mi
    #1 mi vieraita 14. heinäkuuta 2018 00:25
    9
    Ja mitä tällä vaga-valokuvalla on sanottavaa? Millaisia ​​johtoja? Mikä kone tekee? Onko se tarkka WAGO, vai ike / rekants / aliexpress? Henkilökohtaisesti minulla oli vuoden ajan autotalli vaunun läpi, ja hitsausta, oligaria, lämpöpistoolia ja muita pieniä shusharaa ladattiin jatkuvasti, mutta en nähnyt tätä) Voi kyllä! Minulla on normaalit johdot kaikkialla, mutta ei tämä häpeä valokuvan suhteen)
  2. Sergei 66
    #2 Sergei 66 vieraita 14. heinäkuuta 2018 13:29
    7
    Sähköasentajalla, jolla on 20 vuoden kokemus, luet PUE: tä, oikein valitulla suojauksella, VAG: t toimivat hyvin, ja kun kädenpuristus toimivat, minä "työskentelen kuin sulakkeet ....
    1. Valka
      #3 Valka vieraita 14. heinäkuuta 2018 klo 8:21
      7
      He lukevat jotain! Mutta et käy leirillä! Aseta auto jopa alkuperäiseksi 3 kW: n kuormalle ja etsi uusi talo itse.
      Kuuntele toista älykästä henkilöä:
  3. Vieras Nikolay
    #4 Vieras Nikolay vieraita 14. heinäkuuta 2018 klo 8.55.
    1
    Käytännössäni autolle (harmaa) laitettiin 5A kuorma 16A. Yhteys kesti jopa vuoden; puristin alkoi sulaa. Tee tästä johtopäätöksiä.
    1. AngryBalDman
      #5 AngryBalDman Vierailijat 25. heinäkuuta 2018 19:51
      4
      ei tarvitse ostaa kiinalaista WAG-laitetta. Jos alkuperäisen 16 ja kelluu 5 a: n jälkeen, ota rohkeasti pois ja mene jälleenmyyjän luo.
  4. Andryukha.
    #6 Andryukha. vieraita 15. heinäkuuta 2018 07:19
    16
    Hyvä kiertäminen ei koskaan epäonnistunut! Kokemus 15 vuotta.
  5. popvovka
    #7 popvovka Vierailijat 15. heinäkuuta 2018 08:56
    7
    Kukaan ammattimainen sähköasentaja ei käytä näitä vaunuja.
    Vaikka minulla on 15-20 vuoden kokemus, nirazu-kiertyminen ei pettänyt.
    Minulla oli hyvä tuttavuus yli 40 vuoden kokemuksella, joten puhuin luotettavimmasta tapana kiertyä.
    Jopa amerikkalaiset ovat osoittaneet, että tämä on yksi luotettavista tavoista. Kierteen tulee olla 15-20 mm.
    Hitsaus on unelma. Juottaa-juotettu.
    1. avg
      #8 avg vieraita 15. heinäkuuta 2018 15:32
      2
      No, jos amerikkalaiset osoittautuivat, niin tietysti! Amerikkalaiset ovat kuuluisia herroja eivätkä koskaan valehtele! He sanovat aina oikein!
  6. Vieras Sergey
    #9 Vieras Sergey vieraita 16. heinäkuuta 2018 18:50
    9
    Teen 3,5 mm: n kierroksen päälle, kääritän liiman ja eristän eristysteipin kosteudesta.
  7. Vieras Vladimir
    #10 Vieras Vladimir vieraita 19. heinäkuuta 2018 09:32
    1
    Sillä, että hitsaus on luotettavin menetelmä, kirjoittaja ei ole oikeassa. Määritä ajoneuvon tulipalon syy seuraavasti. Jos röntgendiffraktioanalyysi osoittaa kuparioksidin läsnäolon kuparijohdoissa, on oikosulku. Ei kuparioksidia - tuhopoltto. Hitsauksessa sulan suojaaminen hapella on melko vaikeaa. Tulee kuparioksidia. Lisäksi lämpövaikutteinen alue on mahdollinen - lujuuden ja taipuisuuden menetys. Nauhan langat 7 cm: llä, tina, kierre ja juote puuseoksella. En ole ammattimainen sähköasentaja, teen vain sähköä kotona. Käytän riviliittimiä vain LED-valaisimiin.
    1. Vieras Victor
      #11 Vieras Victor vieraita 1. elokuuta 2018 01:17
      0
      suoritti kuparihitsaus kylvyssä ruskealla tai boorigrafiittielektrodilla; harjaa poran sähkömoottorille tai boorille, koska flux ei anna happea pääsyhitsauslaitetta trans 150 watin 4,5-6,5 voltin käämitys 4 mm
    2. Vieras Alex
      #12 Vieras Alex vieraita 6. elokuuta 2018 14:15
      0
      Miksi juottamiseen on niin paljon 7 cm (70 mm)? 2-3 senttimetri riittää todennäköisesti.
  8. Vieras Alexander
    #13 Vieras Alexander vieraita 19. heinäkuuta 2018 18:50
    0
    Kierrä pitkään, mutta halpaa. Wag on paljon nopeampi, mutta kallis. Valitse sinä.
  9. Vieras Alex
    #14 Vieras Alex vieraita 19. heinäkuuta 2018 klo 9:54
    1
    Laboratorio ohittaa hitsauksen, juottamisen ja PPE'y - kaiken, ei vaunuja ja riviliittimiä.
  10. kannattaja
    #15 kannattaja vieraita 20. heinäkuuta 2018 08:25
    7
    Yksi asia on selvää: Neuvostoliiton kuparikaapeli VVGNG 2 * 2.5 tavallisella kierroksella pitää 6 kW: n sähkökattilan kytkettynä päälle lähes vuorokauden ympäri, päästäen kuorman etenkin alkuperäisten vaunujen läpi, 5 tunnin kuluttua niiden sulamisesta, siinä kaikki. Mitään muuta ei tarvitse selittää, joten kaikki on selvää. Vagoa ei ole suunniteltu kaapelin läpi kulkevalle virralle, vaikka teoriassa niiden pitäisi olla 2-3-kertainen marginaali, jos niitä pidetään turvallisina. Se on vain hyödyllinen jollekin, ja hän ajautti tätä ajatusta.
    1. Serge
      #16 Serge vieraita 1. elokuuta 2018 klo 17.38.
      1
      se, että sinulla on 2,5 ruutua, pitää lähes 30A: n virran, on erittäin huono. Ja mikäli sinulla on jänniterele ja jännite ei laske alle 200 V, vaihda kaapeli 6 neliöön

      Ja miten ymmärrät, että kaapeli "pitää kiinni"? ripustit 32a-koneen 2,5 ruudulle!
  11. Vieras Oleg
    #17 Vieras Oleg vieraita 20. heinäkuuta 2018 10:51
    1
    Ja ruuveilla?
  12. CCCC
    #18 CCCC vieraita 20. heinäkuuta 2018 klo 9:21
    6
    Millaisia ​​älykkäitä ihmisiä katson ... Kaikki sähköasentajat! = D

    Ja kukaan teistä vedenkeittimistä ihmetteli, mutta miksi käyttää ”vagi” -tarkoitusta mihin?
    Ja vastaan ​​sinulle, ensinnäkin, tämä on nopea asennus, toiseksi, pienellä kuormalla, jälleen yksityistalo, ”vagi” ovat enemmän kuin luotettavia, talossani kaikki liitokset on “vagi” tehty, kertakäyttöisiä ja uudelleenkäytettäviä, ei ongelmia, venytti kaikki kuparit, kevyet 1,5, 2,5 pistorasiat.

    Joten älä huijaa ihmisiä päänsä kanssa, hiomakoneisiin ja hitsaajiin he tekevät muita kytkentöjä, mutta hehkulampun pistorasiaan kuuluu "wag". -_-
    1. Vieras Alexander
      #19 Vieras Alexander vieraita 27. heinäkuuta 2018 10:52
      1
      Muutan henkilökohtaisesti kaikkia VAGin talon käännöksiä. Ja mikään ei sulaa minuun.
      1. Vieras Andrey
        #20 Vieras Andrey vieraita 15. elokuuta 2018 09:41
        0
        Ja VAGI ei sula, ne syttyvät jossain vaiheessa. Kiertäminen juottamalla tai hitsaus fluxilla - pitkään, mutta luotettavasti. VAGI vain kevyisiin tai väliaikaisiin yhteyksiin.
  13. Vitali
    #21 Vitali vieraita 21. heinäkuuta 2018 19:21
    0
    Äskettäin löysin fluxin juottamiseen alumiinia, vaikka kuulin siitä 10 vuotta sitten. Alumiini on hyvin juotettu; en ole vielä kokeillut sitä kierteillä
    1. Dmitry
      #22 Dmitry vieraita 7. elokuuta 2018 11:10
      0
      Muistan käyttävän flux f 64: tä, vain hiero sitä varovasti juottamisen jälkeen ja eristä hyvin
  14. Michael
    #23 Michael vieraita 22. heinäkuuta 2018 16:34
    7
    Mutta olen 40 vuoden kokemukseni aikana keksinyt tällaisen kuvion, kuin olen huolellisesti ja luotettavasti tehnyt samat liitännät laatikkoon. Vaikeampaa on tehdä ne myöhemmin uudelleen. Ja ei sillä, että ne hapettuvat tai lämmittävät itseään, vain keskimääräyslain mukaan sinun täytyy yhtäkkiä tehdä rakentavia muutoksia.
    1. Vieras Alexander
      #24 Vieras Alexander vieraita 5. elokuuta 2018 07:36
      0
      Täsmälleen. Jos sinun täytyy tehdä jotain uudelleen, Wagi on kätevin yhteys.
  15. Vieras Victor
    #25 Vieras Victor vieraita 24. heinäkuuta 2018 11:38
    3
    Kiitos neuvottelusta. Mutta ehkä kokemuksesi perustuu 20 vuoden kokemukseesi, mutta niin ei ole. En olisi luottanut sinuun luottavani talossa olevan sähköasentajan kanssa. Yhteystietojen hitsaaminen on huijaus rahalle eikä mitään muuta. Olen työskennellyt suomeksi yli 20 vuotta sähköasentajana. Wago / jos asennettu oikein / toimii ilman ongelmia. Ja jos kädet eivät kasva sieltä, niin ei ole mitään otettavaa
    1. Vieras Andrey
      #26 Vieras Andrey vieraita 15. elokuuta 2018 09:44
      1
      Onko se sähkökytkentärasiassa, jossa ne toimivat? Alaston alaston. Joko kiertämällä juottamalla tai puristamalla. Jälkimmäinen on parempi, mutta tarvitaan työkalu.
  16. AngryBalDman
    #27 AngryBalDman Vierailijat 25. heinäkuuta 2018 19:46
    5
    WAGa 32 ampeerin kohdalla on jotain uutta.Ja johtopäätös tässä on vain ON-X ... laatikot ovat.Kaikki on suojassa, koko kytkentätaulu on suojassa. Euroopassa he ovat tehneet tätä 50 vuotta ja asettaneet kaapelin ylityksen, lähetä sähköpostia tällä tavalla , tee se vain kerran, voit haarrua.
    1. Dmitry
      #28 Dmitry vieraita 26. heinäkuuta 2018 16:20
      0
      Olet oikeassa, jos roskakoria ei ole tai säästöä ei ole, kaikki kaapelilinjat yrittävät asettaa jakelupisteestä (kytkentätaulu, kaappi, kokoonpano jne.) Määränpäähän ilman mitään yhteyksiä. Jos johdolla on raskaita kuormia, yhteys siihen tehdään (pääsääntöisesti) katkaisematta itse linjaa yhdistämällä lähtevä linja tyypin ZOI tai 731 (tunnetaan paremmin "mutteriksi") liitäntäelementeille.
      WAGO outlet-ryhmässä on perversio. Joten joku ei laskenut kaapelin pituutta tai, jos tämä tapahtui myöhemmin, ylikuormitti sen, kaapelin, mikä aiheutti johtimien sulamisen ...
      Kotona, jos sinulla on kahden tai kolmen makuuhuoneen huoneisto ja jokaisessa huoneessa on kattovalaisimet, joiden teho on enintään 0,5 kW, WAGO on enemmän kuin perusteltua. Luonnollisesti sähkötyöt on suoritettava oikein ja laadukkaita tarvikkeita on käytettävä.
  17. Voltin.
    #29 Voltin. vieraita 25. heinäkuuta 2018 klo 9:57
    1
    Keräsin kaikki johtimet VAG: lle, ennen kuin juotin kierre (kupari), kierre ei mahtunut vakiona olevaan jakorasiaan. Kaikki Svagami pääsi pieneen jakelulaatikkoon. Johtimet pistorasioihin kuparia 2,5 - vastaavasti kevyt 1,5.Miksi johdot kuumennetaan: Heikko kosketus, pieni johtimen poikkileikkaus, suuri kuorma. Asuissa huoneistoissa en tee hitsaustöitä, joten kuorma ei ole kovin suuri. 16A - Tämä on huippukuormitus (lyhytaikainen), eikä kaikki käy aina päällä - puhun kilowatin kodinkoneista. Myyjä kertoi sulavansa kaikki VAG: t vuodessa. Kysymys on avoin. Yritin ruuviliitoksia alumiinisydämelle - todellakin vuodessa ruuviliitos heikkenee, muovi alkaa valua (kipinä hyppää, kuumentaen liitosta). VAG: lla on teräsjousikoskettimet, johdot yksin, miksi baskota ???
  18. Voltin.
    #30 Voltin. vieraita 25. heinäkuuta 2018 klo 10:26
    2
    Aloin epäillä VAG-laitteita, mutta kaikki on jo koottu - toivottavasti minun ei tarvitse selvittää pistorasiaa ... Enimmäismäärä - siellä on 2KV-uuni. myös 2 kV, vedenlämmitin. Käytän ajoittain lyhytaikaisesti 1500 watin lävistintä. Pistorasiassa on koneita 10A ja 25A. Jotain on hyvin liioiteltua kirjoitettu. Omakotitalossa (työpaja) - vaga ei ole parempi. Asuinrakennuksessa (asunnossa) - miksi ei, kuorma ei ole vakio, säännöllinen, VAG LISÄÄ SUORITTAVAA.
  19. Vieras Vladimir
    #31 Vieras Vladimir vieraita 26. heinäkuuta 2018 klo 16.57
    0
    Yhden langan puristaminen hihalla - tyhmä !!!!
    1. Vieras Alexander
      #32 Vieras Alexander vieraita 27. heinäkuuta 2018 10:54
      1
      Crimp kuten kuvassa - yleensä tyhmä. Tällainen puristin on myös eristettävä edelleen, jotta se ei oikosulje viereiseen johtoon.
  20. Vieras Alexander
    #33 Vieras Alexander vieraita 27. heinäkuuta 2018 10:48
    6
    Ja missä WAGO on? Johdot ovat sulanut, ei WAGO. Että he eivät kestäneet nykyistä. Ja VAGO vain seisoi siinä.
    1. Vieras Andrey
      #34 Vieras Andrey vieraita 15. elokuuta 2018 09:49
      0
      Kyllä, vain johtojen eristys ylhäältä on normaalia. Basking alkoi ottaa yhteyttä tarkalleen VAGOssa kuormitettuna. Vain muovilanka, joka on vähemmän lämmönkestävä kuin VAGO-runko.
  21. Vieras Sergey
    #35 Vieras Sergey vieraita 27. heinäkuuta 2018 13:00
    0
    Kaikki riippuu johdotuksen tarkoituksesta. Uuden asettaminen on yksi, vanhan elvytys on toinen. Ensimmäisessä tapauksessa voit käyttää mitä tahansa kirjoittajan ja kommentaattoreiden ehdottamia kytkentämenetelmiä. Tärkeintä on noudattaa turvallisuussääntöjä ja -määräyksiä siten, että virtaavat alueet vastaavat johtoaluetta, VAG: itä, riviliittimiä jne. Mutta vanhojen jakorasioiden palauttaminen, johtojen rakentaminen jne. Vaatii muita lähestymistapoja. Puhumme taloista, jotka ovat yli 30 vuotta vanhoja. Johdotukset ovat enimmäkseen AL siellä. Kuparia on, mutta harvoin. Siksi käytän vain ruuviliittimiä, kuparin ja AL: n kytkeminen on erittäin helppoa. Tärkeintä on, että jokainen lanka kuuluu kahden ruuvin alle. Ruuviliitoksen heikkeneminen ei tapahdu, jos kiristät ruuveja sydämestä. (Ei ole turhaan, että kaikki sähkömittarit on varustettu ruuveilla olevilla riviliittimillä.) Samanaikaisesti tarkista itse riviliittimien laatu, jos ne napsahtavat, niin riviliittimet tulisi valita myös virran ja halkaisijan mukaan. aukot
  22. Eduard Kirsanov
    #36 Eduard Kirsanov vieraita 1. elokuuta 2018 12:40
    0
    En voi olla samaa mieltä siitä, että juottaminen on huonompaa kuin hitsaus. Hänet siirrettiin ansaitsematta toiselle sijalle. Hitsaus vain kierteen kärjessä. Siellä tässä pallissa ei ole epäilystäkään siitä, millainen seos voidaan muodostaa käytettäessä grafiittia. Ja juottaminen koko kierteen pituudella on ehdottomasti luotettavampi.
    Olen ainakin yhtä mieltä näiden kahden menetelmän välisestä yhtälöstä. Juote itse kuparia.
  23. Sanya
    #37 Sanya vieraita 2. elokuuta 2018 klo 10:04
    0
    kaikki johtimissa olevat kuparikaapelit kiertyvät hyvin, ei valituksia
    1. DimMas
      #38 DimMas vieraita 3. elokuuta 2018 klo 11:14
      0
      Taitavat sähköasentajat, joilla on vuosisadan kokemus, keräsi ruuvia nopeimpaan ja luotettavimpaan
      1. Vieras Andrew
        #39 Vieras Andrew vieraita 15. elokuuta 2018 09:53
        0
        Kaukana luotettavimmista - ruuvit on kiristettävä ajoittain. Samoin kuin pähkinät, joissa suojalevyt (vanhoissa). Luotettavin on itse asiassa kiinteä kaapeli. Ja niin - kiertämällä juottamalla. Kupari, jossa on alumiinia, voidaan myös kytkeä johtojen ohentamisen jälkeen.
  24. DimMas
    #40 DimMas vieraita 3. elokuuta 2018 klo 11:29
    1
    Vago ei lasketa ollenkaan, kerään aina laatikoita riviliittimiin.
  25. Dmitry
    #41 Dmitry vieraita 7. elokuuta 2018 10:48
    0
    Olen työskennellyt energiasektorilla 22 vuotta - vaunu on pitänyt ässää 15 kuormitettujen laitteiden tuotannossa vuosien ajan, ei kuin haiseva kattila Javirissa. Kerran näin vaunun palanneen - kun älykäs kaveri pani siihen huonon kierteen 3 johdinta - osta alkuperäiset ja sinäkin onnellisuus)))) monoliittisten ruokatuotteiden vaunut täällä johdollamme eivät elää hyvin 3 vuoden jälkeen työpajoissa, joissa yksittäisten lamppujen värähtelyvalaisimet aivoivat rakkautta, he aiheuttivat valituksia, mutta elävät normaalisti vieraalla johdolla, ja ne ovat ainakin aina meidän kilpakaapeleitamme edyahi, mutta näyttää siltä, ​​että sähkötekniset hehkutetut, jotka etsivät johtoja joustavuuden suhteen ja keskustelivat toimittajien kanssa - luulen ymmärtävän minua, ruuviliitos on yleensä kyseenalainen tällaisilla kaapeleilla - joudut venyttämään ja hallitsemaan, juottaminen on periaatteessa hyväksyttävä vaihtoehto, mutta aika on loppumassa ja virta se on poistettava huolellisesti, puristamalla PUE: n mukaan, hitsaamalla - aikaisemmin hitsaajana - en pidä hitsausta ilman vuota (lukuun ottamatta seppäsekoitusta), mutta asiakas tykkää siitä, taikina voidaan ladata - kuten kaikki kokkenii imuserut ovat yksinoikeudella)), vaikkakin ssuzhdat olemme asiantuntijoita, ja tilat kierre karilleajoa ja Siza kiedotaan naamalla - siinä kaikki taiteen johdotus))))))
    1. Vieras Sergey
      #42 Vieras Sergey vieraita 8. elokuuta 2018 20:33
      3
      Näkeikö kaikki kuinka WAGO toimii? - Levyn aukko, johon johdot asetetaan, kaikki puristetaan muoviksi. Tiedätkö yhteysalueen ??? Mitä helvettiä ovat 25 tai 32 ampeeria? Vagi - vain "valolle". Luotettavin - hitsaus, kärki, kiertäminen ja PPE!
    2. Vieras Andrey
      #43 Vieras Andrey vieraita 15. elokuuta 2018 09:56
      0
      Joten flux-hitsaus tulisi suorittaa. Borax on hieno vaihtoehto!
  26. Vieras Nikolay
    #44 Vieras Nikolay vieraita 6. joulukuuta 2018 11:02
    0
    WAGO vain valaistusta varten.
  27. Vieras Alex
    #45 Vieras Alex vieraita 14. joulukuuta 2018 16:10
    0
    2,5 mm2 vaijerin tulisi olla suojattu 16A-koneella, ja Wagon virran enimmäisraja on kaksi kertaa. Samanaikaisesti sellaisia ​​palovammaisia ​​tilanteita, joissa on vääntö, on paljon enemmän. Myös pistorasiat palavat täydellisesti. Mutta vain WAGO näkyy. Ja mikä on valokuvan mielenkiintoisin - kaikki siinä olevat johdot palavat. Ei tietty piiri tai kosketin ole viallinen, mutta kaikki kerralla. Ja arvioidessaan tippu muovia alhaalta, MONTAGER piipui. Ensinnäkin, langan ei tulisi sulaa. Ja toiseksi, tämä käsivarsi ... riisui hyvin hetkeksi langan ja kiinnitti sen eristykseen.
  28. Zheka (15 vuotta)
    #46 Zheka (15 vuotta) vieraita 25. heinäkuuta 2019 07:35
    0
    Kukaan ei yllättynyt siitä, että 4 valkoista ja 1 sinistä ovat jumissa vaunun valokuvassa? pisteiden laajuudet onnistuvat))

Lue myös

Pesukoneiden virhekoodit