DIY gør det selv
Master klasser, instruktioner, nyttige tip, opskrifter.
» »Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle kender til
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Den militære bajonetkniv til den legendariske AK-74 trådte i tjeneste i 60'erne i det forrige århundrede og forbliver siden da en pålidelig assistent for soldaten, ikke kun i den russiske hær. På samme tid ved ikke alle, også dem, der tjente og gik på vagt, hvad en bajonetkniv er i stand til undtagen dets hovedformål - at levere strejke og skære strejker i hånd til hånd kamp med fjenden.

Hammer, sav og saks


Bajonetten indsættes i skeden med en krydsring, der fungerer som et improviseret håndtag på hammeren. Ved at ramme en knivs bagside kan du hamre en søm, skære nødder osv.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

På saven påføres en savtandformet slibning, som du kan skære stålstænger på.
Ved hjælp af et T-formet fremspring i den nedre del af skorpen og et rektangulært hul i knivbladet kan begge disse elementer forbindes til et værktøj - saks.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Med deres hjælp kan du bide trådhegnene, inklusive de under spænding - hylsteret og håndtaget på kniven er lavet af holdbart dielektrisk materiale, der ikke leder strøm.

Mundstykke, antændingsgitter og stol


Denne funktion vil kun blive værdsat af de soldater, der forblev på vagt uden cigaretter. Du kan indsætte en cigaret uden et filter (cigaretstumpe) i hullet til stroppen, fra siden af ​​låseknappen, og røg al tobak helt ved at lave puffer fra den modsatte side! På samme tid afkøler metallet røg, og rygere brænder ikke læber.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

I bunden af ​​skeden er der et afsnit af plastik med et direkte snit, som du kan tænde ethvert match (et træk ved materialet).
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Når dette sted overskrives, kan fibrenes ruhed gendannes ved hjælp af en serreitor (sav) kniv.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

I tilfælde, hvor der ikke er tændstikker og tændere, men ild er nødvendig, hjælper bajonetkniven i denne situation. Det er nødvendigt at fluff et lille stykke klude (en klud til rengøring af våben, fodtøj osv., Men du kan også tørre græs) og krog det på krogen til fastgørelsesbæltet.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Sæt kniven med håndtaget på jorden, indsæt klingen i det teknologiske hul på kappen - det vil være lettere at holde den i lodret position.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Ved hjælp af en hvilken som helst mineralsten (det skal findes) foretages strejker på serreitorens skærpning af kniven. Gnister udskåret på denne måde antænder en klud.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Fakkel og spyd


Der er en lås inde i skeden, der skal fjernes og anbringes på den nederste metalflig.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Et stof, der er imprægneret med et brændbart stof, vikles omkring klemmefjedrene og tændes. Den resulterende fakkel brænder ikke hænder og giver dig mulighed for at navigere i et mørkt rum.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Ved hjælp af en lige pind med passende tværsnit kan du forvandle en bajonetkniv til et kastespyd. Enden af ​​pinden er skærpet under mundingsringen.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Kniven sættes på et forberedt sæde og ved hjælp af en karbin, hvorpå hylsteret hænger på bæltet (trenchik), fastgøres det stift på en improviseret skaft.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Foretag et lille snit under det for at forhindre, at holderen glider ud. På siden af ​​knivhåndtaget udfører frigørelsesknappen den samme funktion. Med et sådant arsenal kan du endda gå efter et vildsvin.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

For at opsummere


Sådan kan en almindelig bajonetkniv med soldats opfindsomhed være nyttig for ejeren, der ved første øjekast løser helt usædvanlige opgaver for ham.
Tricks af en bajonetkniv, som ikke alle ved om

Se videoen


Kommentarer (52)
  1. Gæst Yuri
    #1 Gæst Yuri gæster 20. februar 2019 19:40
    5
    bajonet til den legendariske AK-74? Er det at eje denne enhed lovlig?
    1. Gæst alexander
      #2 Gæst alexander gæster 21. februar 2019 10:36
      5
      ingen pistollov. klingelængde - klingetykkelse - slibning dir. kanterne henvises til koldt stålvåben + nr. knyttet til en bestemt tønde som et ekstra tilbehør
    2. Igor
      #3 Igor gæster 21. februar 2019 1:01 p.m.
      0
      Lovligt. Dette er ikke en kampkniv, men bare en souvenirkopi. De sælger ligesom samurai-sværd. Det ligner en rigtig, men i virkeligheden - bullshit.
  2. Evlampy Sukhodrishchev
    #4 Evlampy Sukhodrishchev gæster 20. februar 2019 9:21 kl.
    8
    Så de nuværende "forsvarere" og så ham kun i filmene. Hvordan ved de hvad.
  3. Gæst Michael
    #5 Gæst Michael gæster 20. februar 2019 9:49 p.m.
    1
    Cool skrevet, men der er tre punkter: 1) "... bajonetkniven til den legendariske AK-74 trådte i drift i 60'erne ..." Gik kniven i tjeneste før maskinen?))) 2) "... og et rektangulært hul i kniven på en kniv ... "Det maksimale hul, der kunne passere gennem et hul i" kniven "på en kniv, er en tråd. Fordi bladet er en skærpet kant med en maksimal bredde på 5-6 mm. 3) "... ved hjælp af en serreitor (sav) ..." Serratore-slibningen og saven er ikke det samme, på trods af at der og der er tænder. Formålet er helt anderledes.
    1. AKM-kniv. Havde 2 år ... 70-72 år.
      #6 AKM-kniv. Havde 2 år ... 70-72 år. gæster 21. februar 2019 09:26
      0
      AKM-kniv. Havde 2 år ... 70-72 år
    2. Gæst Alexander
      #7 Gæst Alexander gæster 21. februar 2019 15:05
      3
      Find ikke fejl med ordene, du forstod perfekt essensen af ​​det, der blev skrevet! :)
      AK-47 er ikke blevet slettet fra historien, den kom først på den!
      1. Gæst Vladimir
        #8 Gæst Vladimir gæster 22. februar 2019 01:11
        2
        AK 47 har en dolk Bajonet, en størrelsesorden mere effektiv i kamp mod Bajonet.
    3. Sektor
      #9 Sektor gæster 12. marts, 2019 16:22
      0
      Kameraten ved ganske enkelt ikke, at den legendariske maskingevær faktisk er en AK eller AKM, der blev vedtaget umiddelbart efter Anden verdenskrig. Hvis hukommelsen tjener, så i 1947.
  4. Sergey K
    #10 Sergey K Besøgende 21. februar 2019 00:41
    30
    Enhver, der har spottet denne kniv mindst en gang, indtil sin død, vil ikke glemme, at han er en fuld G, med en stor bogstav. Du kan ikke smide det, vi havde specialister, så i lang tid udarbejdede vi den knækkede kniv i tøjet. Brug det endvidere som en hammer. Som kniv passer den overhovedet ikke, det er umuligt at slibe den, det er meget lettere at åbne en dåse dåser, hvis du følger metoderne fra tre herrer fra romanen af ​​Jerome K. Jerome. Derfor bærer enhver soldat, der respekterer sig selv en normal foldekniv;)
    Det eneste, dette produkt er i stand til, er en vittighed med humor, når en ung soldat træder ind i et tøj for første gang, naturligt med en sådan kniv på bæltet, og en gammel tjener spørger den unge mand, hvor længe bajonetten er med kniven, mens han tager den i hånden med undersiden. Det rigtige svar er "FØR X. YA!", Det er der han får, når han frigives skarpt;)

    PS: dens påtænkte anvendelse gør det endnu mere umuligt, at det ifølge chartret er et våben, med alle de deraf følgende følger, for eksempel for tab, kan du gå til domstolen eller kigge efter det hele i snedrivene natten over.
    1. Boris Smirnov
      #11 Boris Smirnov gæster 21. februar 2019 00:56
      6
      Din vrøvl gik ikke langt fra forfatteren. Det er meget muligt at bruge det som en hammer. I normale enheder tillader ingen en soldat at bære en foldekniv. Den såkaldte Domstolen findes ikke af dig, og for tabet af bajonetkniven er der endnu ikke blevet "dømt". Og meget mere ...
      1. Sektor
        #12 Sektor gæster 12. marts, 2019 16:28
        0
        Hvorfor skriver du vrøvl om en foldekniv? Jeg tjente som officer i 23 år, men i en periode forbød jeg ikke soldaterne at have foldeknive. Og hvad han er flov over at spørge, vil han skære brød, smør på det? Jeg forstår, at brødet allerede er skåret i spisestuen. Men der er feltforhold. Du er ekstremt langt fra hæren.
      2. Sektor
        #13 Sektor gæster 12. marts, 2019 16:30
        0
        For tabet af en bajonet bliver en kniv naturligvis ikke fængslet, her har du ret.Men da bajonetkniven er en militær ejendom, er du nødt til at kompensere for skaden i 20 gange. Denne er til din information. Det koster en bajonetkniv, lad os nu sige 2.000 rubler, men der skal betales 40 tusind rubler. Jeg ved helt ærligt ikke, hvor meget det koster nu. Men bestemt ikke billigere.
    2. Gæst Vladimir
      #14 Gæst Vladimir gæster 21. februar 2019 06:10
      5
      Sergey, jeg er bestemt enig i og støtter din mening.
      Med hensyn til denne "kniv" kunne jeg godt lide mest af alle erklæringer fra amerikanske eksperter-våbensmede:
      "- Russerne har et bestemt objekt, som de stædigt kalder en bajonetkniv." Der er ikke noget mere at tilføje. Da jeg trådte ind i vagten for første gang, husker jeg, at de straks instruerede mig: ”Se, tænk ikke engang på at smide ham eller endda tabe ham. Glem alt over ham. Har det, passeret det, "
      1. Sektor
        #15 Sektor gæster 12. marts, 2019 16:32
        0
        Bajonetkniven er ikke beregnet til at blive kastet i træerne, men KYLLINGEN AF EN fjende i brystet, ryggen. Det kommer meget godt i kød. Det er til dette formål, vi har brug for en bajonetkniv.
    3. Vell
      #16 Vell gæster 21. februar 2019 08:11
      5
      For dem, der kun gik med denne kniv på firmaordrer, er det tydeligt, at han ikke repræsenterer noget værdifuldt)))
    4. Sergey Kusiani
      #17 Sergey Kusiani gæster 21. februar 2019 08:42
      3
      For tabet af en bugt *** af en bajonetkniv blev en del af celiocome hævet i alarm, og det var de, der kæmpede skoven hele natten (det var i Estland). Naturligvis gav de ikke nogen til domstolen. Men de tog 10 timers søvn af fem hundrede soldater.
      1. Gæst Serg
        #18 Gæst Serg gæster 22. februar 2019 09:12
        7
        hvor er det interessant, at soldaterne sover i 10 timer, at de kan blive taget væk? 8 timer er normen !!!
    5. Gæst Alexander
      #19 Gæst Alexander gæster 21. februar 2019 16:35
      4
      Balabalisme fuldt ud!
      Køb ikke sådanne enheder på AliExpress, men gå til at tjene i hæren som alle selvrespektive soldater!
      Der giver de normale bajonetknive ud!
    6. Constantin
      #20 Constantin gæster 24. februar 2019 05:16
      1
      Da han tjenestegjorde i hæren og gentagne gange holdt dette emne i hans hænder, er jeg helt enig. Jeg har aldrig set en kniv værre. Nu har jeg en nummerplade, der er indspillet i jagtbillet "Sapsan", så selv for metal giver det ingen mening at sammenligne. Den mest fornuftige i denne "bajonetkniv" er kappen. ))
    7. Dmitry Spitsyn
      #21 Dmitry Spitsyn Besøgende 1. marts, 2019 16:17
      0
      Jeg er enig. Som kniv bruges ikke bajonetkniven, bladets tykkelse tillader ikke at skærpe den. Og generelt er det umuligt at skærpe, fordi det er forkromet, og efter slibning vil det rustne.
      Jeg hørte om skrøbelighed, men mange mennesker kastede den, og ingen brød den, en anden ting er, at pointen er kedelig og ikke vil holde sig nogen steder. Brænde hugget dem flere gange - et klinge på en bjælke og en sten på kanten af ​​en kniv - knækkede ikke.
      Det er ikke muligt at bruge den som en hammer ved at sætte en ring i skorpen - den holder sig ikke godt der, det er lettere at bare holde noden ved håndtaget og slå.
  5. Gæst Vladimir
    #22 Gæst Vladimir gæster 21. februar 2019 02:23
    7
    Nå, denne nonsens kan ikke gøres med denne bajonetkniv, den bøjes som et simpelt stykke jern, chromet ryster med det samme, men hvad der kunne skæres eller saves, der er ikke noget spørgsmål, skidt, ikke en kniv, men at dræbe eller endda skade en mand, der bærer en stor frakke, er fra fiktionens rige 2 år trukket en dag senere på vagt
    1. Gæst alexander
      #23 Gæst alexander gæster 21. februar 2019 10:21
      11
      forvirre den militære Sovjetunion og træning for de interne tropper. gråt stål af knivbladet klipper personligt ledningen seks. træning i stedet for stål, silumin er dækket med krom - glitter som et legetøj bruges let ved at holde klingen og håndtaget med en skarp indsats
    2. Gæst Alexander
      #24 Gæst Alexander gæster 21. februar 2019 16:42
      4
      Standard Bajonetten er ikke forkromet.
      Køb ikke forfalskninger på Internettet.
      1. Dmitry Spitsyn
        #25 Dmitry Spitsyn Besøgende 1. marts, 2019 16:21
        0
        Almindelig bajonetkniv - forkromet. I det mindste indtil 90'erne forkromet.
  6. Gæst Alexander
    #26 Gæst Alexander gæster 21. februar 2019 08:54
    0
    Du kan også skræl kartofler, hvis du fjerner låsen fra skorpen og skræl den.
  7. Gæst Alexander
    #27 Gæst Alexander gæster 21. februar 2019 09:15
    6
    Alt ville være fint, hvis ikke for dens fantastiske skrøbelighed. Derfor, hvis du går til et vildsvin med et sådant spyd og derefter knækker en kniv på en ribben, vil du forblive en på en med et vred orne med en pind
  8. Gæst Sergey
    #28 Gæst Sergey gæster 21. februar 2019 11:01
    6
    Alle disse tricks til dem, der ikke tjente i hæren
  9. Boris
    #29 Boris gæster 21. februar 2019, 1:31 p.m.
    1
    "Spyd" mine kolleger i ånd, der er filmet. Selvom jeg forstod, hvordan den er konstrueret af en bajonetkniv, spredte den sig ikke.
  10. Boris
    #30 Boris gæster 21. februar 2019 1:42 p.m.
    4
    Skaftet MPL's skaft med en skarp ende indsættes i ringen, og "nederdelen" trækkes af bæltet til håndtaget.
  11. Horace
    #31 Horace gæster 21. februar 2019 4:47 p.m.
    3
    Jeg så i magasinet den udviklede bajonet til AK-74, meget lig bajonetten for Mosin-riflen. Let, bevist oplevelse af 2 krige. En dårlig person erstattede ham med denne universelle en, ikke en bajonet eller en kniv. Sådan bruges en bajonet er muligt, for at skære dig selv med det skal du vise fantastisk fingerfærdighed. Du kan hugge en kartoffel, skræl den lettere med en sten end med denne kniv. Det er godt at åbne en dåse mad hurtigt, men ikke nøjagtigt. Det er en skam, at når det først er indført i vores hær, det er praktisk talt umuligt at ændre sig. I bomuldslinned indtil nu, skønt vores partners hære længe har skiftet til termisk undertøj.
    1. KIRPICHNIKOV
      #32 KIRPICHNIKOV gæster 22. februar 2019 07:42
      1
      1978-1980 g. Blev på vagt og på tøj er et mirakel. Det har 3 funktioner - at banke på kønsdelene under et march-kast, hvis de er relativt nye - til at skære tornen og anvende syning. Det er umuligt for dem at klippe, skrælle eller planlægge noget. Alt andet er ønsker, ikke mere. SHN blev aldrig forkromet, det blev brugt som standardpolering, men det havde et nummer og passer ind i krigeren sammen med en submachine-pistol.
  12. Gæstefar
    #33 Gæstefar gæster 21. februar 2019 18:23
    4
    tjente presserende. følgelig holdt han sådan en bajonet i sine hænder :) måske forstod jeg det ikke, men jeg kunne ikke lide det ... voluminøs tung. hos os var de med fabrikken, der "skarpede" de dumme. selv ved markudgangen kunne de ikke skære brød! der var heller ikke noget at slibe! Nå, ja, hvis du vil stikke dem, kan du sandsynligvis let ... de brækkede en med mig .. under alarm besluttede folket at fremstille en rambo og løb til atoparket med en kniv, der var fastgjort til maskinen ... han snublede fra en åbning og faldt maskinen :) og han faldt med en bajonet på asfalten. Bladet brød ved håndtaget .... generelt, selvom det var muligt at købe frit, ville jeg ikke have købt :) Jeg ser bare ikke noget brug af det ... Jeg formoder, at det ikke vil være til nogen nytte i krig ...
    1. Dmitry Spitsyn
      #34 Dmitry Spitsyn Besøgende 1. marts, 2019 16:25
      0
      Navnet bajonetkniv betyder ikke bajonet og kniv, men betyder en knivbajonet. At bruge den som en kniv var aldrig beregnet.
  13. Gæst Yuri
    #35 Gæst Yuri gæster 21. februar 2019 19:08
    1
    Når jeg lige anvendte den til fordel for min mave --- overleverede de et par stationer i Frankfurt på oder og stod i en blindgyde ved siden af ​​den tyske dachas. Jeg spiste en snack på nettets hegn og hentede kirsebær. Om morgenen opdagede jeg buler fra tråden på bajonetten !!!! kvalitetsaffald !!!!
  14. Gæst Alex
    #36 Gæst Alex gæster 21. februar 2019 23:25
    3
    Alle, der har tjent i den sovjetiske hær, kender alle disse tricks !!!
  15. Vladmir
    #37 Vladmir gæster 22. februar 2019 00:53
    0
    Det ser ud til at være fra AKM ?. Og Gud forby, gå til ornen med et sådant spyd. Den eneste virkelige handling, jeg ser, er at skære hovederne på de fine Igiloviter, tilsyneladende som en straf
  16. Gæst Vladimir
    #38 Gæst Vladimir gæster 22. februar 2019 07:27
    1
    Jeg havde en i hæren. komplet affald, bryder som en tandstikker !!!
  17. Gæst Sergey
    #39 Gæst Sergey gæster 22. februar 2019 09:42
    0
    Ja, jeg vidste alt dette, og der er en sådan bajonet i selve kniven, men du blev selvfølgelig ophidset, du kan straks ikke se en jæger, selvmord med ham!))
  18. Vyacheslav
    #40 Vyacheslav gæster 22. februar 2019 15:51
    4
    Serveret 69 71 g. Denne bajonet er ikke fra Ak 47, men fra Akm. Vi havde forskellige bajonetter. Vi kunne ikke fastgøre skorpen til bajonetten, men selve bladet var lidt længere. Hvor mange vi kastede det i fyrretræerne tæller vi ikke, og du vil bryde det. Men når de er fastgjort til maskinen, kommer den ind i den oppustede bilballon som i olie. Han satte den fast på en ulydig chauffør, da han forsøgte at køre forbi vagtposten.
  19. Victor Evgenievich
    #41 Victor Evgenievich Besøgende 22. februar 2019 18:58
    0
    PRÆSIDIUM FOR USSR'S SUPREME RÅD AF BESTEMMELSEN af 13. januar 1984 N 10661-X "OM MATERIALETS ANSVAR FOR MILITÆRE TJENESTEJERNE FOR SKADER, SOM ER BLEVET TIL STATEN" godkendte forordningen om militært personals væsentlige ansvar for skader, der er forvoldt staten siden 1. marts og indførte den. I USSR blev der betalt 10 rubler for tabet eller skaden ifølge undersøgelsen.
    1. Sektor
      #42 Sektor gæster 12. marts, 2019 4:42 p.m.
      0
      Kamerat, du skrev vrøvl. Det militære personale, hvis sagen ikke nåede frem til retten, kompenserede fuldstændigt skaden på flyet, men ikke mere end 50% af den monetære ydelse på månedlig basis.
      For tabet af militær ejendom, hvis sagen ikke nåede til retten, blev skaden kompenseret i 20 gange.
      Og giv denne træningsmanual tilbage til Lesha Navalny.
  20. Marat
    #43 Marat gæster 23. februar 2019, 8:58 p.m.
    9
    Kommentatorer fucking har du nogensinde holdt i dine hænder en rigtig bajonetkniv, jeg taler ikke om brug. Denne bajonet bajonet fra AKM. Og nuet havde kvalitet, Gud forbyde. Og han skar og sagede, brændte ikke bål. men 2 år tjente trofast og åbnede dåse mad. så kør ikke. Måske tjente du allerede under de russiske generaler, og du havde en slags kinesisk våben. Og jeg tjente under Ustinov, og det var helt super og forresten, og soldaterne kendte praktiske tricks og ikke fra andres historier. Ingen grund til at resonnere fra din "onkel" fra din onkel
    1. Gæst Dmitry
      #44 Gæst Dmitry gæster 24. februar 2019 10:56
      0
      konserves kan åbnes med en stålske
    2. Dmitry Spitsyn
      #45 Dmitry Spitsyn Besøgende 1. marts 2019 16:30
      0
      Th? Jeg tjente også under Ustinov. Bajonetkniven er netop det. Der var også andre håndtag, ren plast uden metal i slutningen af ​​håndtaget. Både knappen og låsen er plastik. Hvordan man bruger en kniv kan ikke og bør ikke være. En bajonetkniv betyder en skærende bajonet, ikke en bajonet og en kniv i en flaske.
    3. Sektor
      #46 Sektor gæster 12. marts, 2019 4:44 p.m.
      0
      Ja, dette er børn, der skriver fra den moderne hær. Hvem overlader dem nu rigtige overfladegevær og bajonetknive?
      De fik legetøj, men de troede, de var ægte. Nu for dem er der endda lavet elektroniske skydegallerier, så de ikke ved et uheld skyder hinanden. Dette er børn fra Pepsi-generationen.
  21. Vlad1503
    #47 Vlad1503 gæster 25. februar 2019 11:53 p.m.
    2
    Han tjente fra 1985 til 1987 på en kniv, der blev tvunget til at bede. En gang besluttede at kaste i en bjørk, så der fløj ud af skorpen. De sagde, at hvis du holder pudderet og kaster bagvedgangen, ryster altid. Gav op. Kniven fløj ind i midten af ​​bjørken og spredte i halvdelen. Meget skrøbelige ved overgangen, bladet er et hult. Kipish var så sagde jeg, at awesome was. De forseglede kniven med epoxy, og uden at fjerne den fra kappen, formåede de på en eller anden måde at afskrive den. Nå, jeg er fuldt ud. Sandheden er ikke plantet. Selvom han er bange for en straffebataljon
    1. Dmitry Spitsyn
      #48 Dmitry Spitsyn Besøgende 1. marts, 2019 16:32
      0
      Hvornår er straffebataljonen for dette? Kaby stjal, solgte, så ja. Men brød - dette er normen. De beregner hvor meget det er.
    2. Dmitry Spitsyn
      #49 Dmitry Spitsyn Besøgende 1. marts, 2019 16:35
      0
      I vrede med park skrev jeg det samme figurJeg kan godt lide dig. Hvilken straffebataljon? Hvad tjente du i 1943? Måske en disbat? Og ingen vil true skændingen. Maksimalt tre dage på læben, hvis du siger, at du brød den ud af skade, så hovedet på armens depot gør ubehagelige ting.
  22. Maxim
    #50 Maxim gæster 10. marts, 2019 1:15 p.m.
    0
    Hvad med hammer-show-showet for dem, der ikke holdt dette mirakel i deres hænder. Det holder intet. Og om ejerskab, de sælger nu "afskallet", efter varmebehandling, med et stykke papir. Generelt er affald skrøbeligt, stumt. Jeg brugte det ikke som en bajonet Jeg ved det ikke.
    1. Sektor
      #51 Sektor gæster 12. marts, 2019 4:47 p.m.
      0
      Og det er designet nøjagtigt som en bajonet. Og hugg ikke nødder og skåret brød.

Læs også

Fejlkoder til vaskemaskiner