DIY gør det selv
Master klasser, instruktioner, nyttige tip, opskrifter.
» » »Sådan skiftes ventilen under tryk
I VVS som alle andre reparationsarbejder er der mange nuancer. Teknisk set er dette arbejde forståeligt og forudsigeligt, men du kan ikke forudse alt. Hændelser kan ske i det mest uhensigtsmæssige øjeblik, og du skal være forberedt på dem.
Udskiftning af en mislykket vandhane i VVS er en type almindeligt arbejde. Normalt udføres det efter en fuldstændig nedlukning af vandforsyningen i huset eller stigerør med lodret ledningsføring. Men hvad skal man gøre, når det ikke anbefales at frakoble hele huset fra vandforsyningen, og kranen skal udskiftes?
Lad os se, hvordan en af ​​blikkenslagerens mestere kom ud af denne situation. Vi vil med det samme advare dig om, at denne metode ikke er et universalmiddel og har en temmelig alvorlig grad af risiko. Men at afvise det er heller ikke det værd. Så lad os komme i gang!
Sådan skiftes ventilen under tryk

Problembeskrivelse


På trods af sin forbedrede struktur i forhold til en ventil kan en kugleventil også blive ubrugelig. Der kan være flere årsager til dette:
  • Skaldedannelse på bolden og som et resultat sletning af PTFE-pakninger (sadler);
  • Fraktur af den roterende stang;
  • Deformering af kranens indre dele;
  • Skade på selve boltbolten.

Naturligvis kan dette skyldes forskellige grunde, f.eks. Tyndt metal i dårlig kvalitet eller en producent's besparelse på komponenter. Men i en kritisk situation, når kranen ikke fungerer og skal udskiftes, skal du finde den rigtige udgang og på samme tid ikke at oversvømme hverken dig selv eller dine naboer.
Sådan skiftes ventilen under tryk

Vi skifter kran under pres


Til at begynde med er det værd at forberede nogle containere til fyldning med vand til den mest uforudsete begivenhed. Hvis et toilet eller en inspektionsluge er placeret i nærheden i en kloakstiger, kan du bruge dem til at dræne vandet gennem en passende slange.

Vi tilbereder et fugemasse


For at forsegle trådene i VVS anvendes forskellige tætningsmidler. Hver af dem har sine egne fordele og ulemper. Et af de mest alsidige og gamle fugemasser betragtes som linnedstræk.
For nylig er slæbebrug normalt brugt i kombination med tætningspastaer, såsom Unipack. Det er let at bruge, ikke-giftigt, korrosionsbestandigt og temperaturer op til +140 grader celsius. Men den største fordel ved dette materiale er evnen til at tilpasse sig 45 grader. For komplekse samlinger, hvor flere elementer er involveret, og placeringen af ​​hver af dem er vigtig, er denne egenskab yderst nyttig. I modsætning til f.eks. Fumlent, behøver du ikke længere at adskille forbindelsen, hvis du pludselig ved et uheld vender et tryk eller et groft filter foran måleren. Det tørrer meget langsomt, så hvis du har brug for at afmontere monteringselementerne, kan dette arbejde udføres uden stor indsats.
Vi slapper af flere slæbefibre og vrider dem til en stram pigtail. Vi beregner længden, så den er tilstrækkelig til viklingen af ​​hele tråden under hanen. Vi henter en lille tætningspasta og blødgør vores fugemasse grundigt.
Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Vi demonterer kranen


Denne procedure er meget risikofyldt, da kranlegemet, når den er untwisted, kan revne eller blot sprænge af vandtrykket. Vi justerer en justerbar eller gasnøgle under størrelsen på kragen på kranen. Samtidig kan ventilhåndtaget (håndtaget eller "sommerfuglen") fjernes ved at skrue Euro-møtrikken ud af messing.
Justering af trykket, sluk for hanen mod uret, mens du holder tappekranen nede.De sidste vendinger af tråden kan udføres manuelt, da gevindmodstanden skal være minimal.
Efter at have fjernet hanen fra tråden, erstatter vi lagertanken eller slangen med vandafløb.
Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Vi snor sælen


Pakk den forberedte pigtail-pigtail på hanetråden med uret. Under installationen af ​​kranen vil afvikling af tætningen således udelukkes. Derudover kan det gnides manuelt på tråden.
Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Vi installerer en kran


Vi installerer en ny kugleventil for hånd og åbner ventilen for at levere vand. Efter at have gjort flere vendinger, kan forbindelsen trækkes op fra nøglen. Vi drejer vandhanen hele vejen og udsætter dens position i forhold til resten af ​​samleelementerne og drejer ventilen. Bevis for en god forbindelse er et tørt led ved udløbet af stigeren og kranen.
Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Sådan skiftes ventilen under tryk

Praktiske tip


I sådanne situationer skal vandforsyningen slukkes i stigerøret eller i huset, når det er muligt. Da det er umuligt at være helt sikker på, at tråden er korrekt under hanen på rørledningen, skal du forberede dig på at klippe den i en ny, og det vil tage tid. Og under tryk af vand - dette er meget ubelejligt og undertiden ganske enkelt umuligt.
For ikke at bringe kugleventilen til funktionsfejl eller nedbrud, skal den udvikles 1-2 gange om måneden, skiftevis lukkes og åbnes låsestangen.
Forsøg altid altid at tage låsebeslag i høj kvalitet, inklusive kugleventiler, fordi en god blikkenslager, der kan løse enhver sammenbrud, muligvis ikke er ved hånden!

Se videoen


Kommentarer (62)
  1. Victor Fedorovich
    #1 Victor Fedorovich Besøgende 24. marts, 2018 01:52
    28
    rzhachno, så i rammen er vandtrykket ikke mere end 1,5 atmosfærer (1,5 kg / cm2); i det virkelige liv er vandtrykket ikke mindre end 4 atmosfærer (4 kg / cm2)
    1. Alexander
      #2 Alexander gæster 24. marts, 2018 10:23
      13
      Åbn andre vandhaner i huset, og trykket vil falde dramatisk.
      1. Alexander
        #3 Alexander gæster 30. marts, 2018 19:01
        8
        Ja, så hans naboer startede kraner for at åbne dem))))))
    2. Alexander Sergeevich
      #4 Alexander Sergeevich gæster 3. april 2018 01:57
      25
      Jeg er enig! Jeg ville have set guiden, når P siger mere end 2. Ikke kun kan jeg trække vand i forberedte containere - jeg vil ikke kunne afvikle det normalt! Afvis og kør nødopkald!

      Jeg kiggede ikke engang, kort sagt. Engrer generelt sådanne råd! Folk bliver set nok, de begynder at gøre, og så løber de straks til os - "Hjælp og lettere!"
    3. Jurassic
      #5 Jurassic gæster 7. april 2018 16:35
      9
      vi har 8 - 10. øjne. Det ville være interessant at se
    4. Gæst Alexander
      #6 Gæst Alexander gæster 12. maj 2018 10:27
      14
      Selv var jeg nødt til at skifte blikkenslager og trykhaner, da der i nogle tilfælde ikke er nogen måde at blokere input. De skifter meget let, hvis hænder vokser fra mere end et sted. Forfatteren begik en fejl, før han strammede hanen, måtte han være ÅPEN, så trykket ikke ville presse så hårdt, efter pakning, luk hanen, og det er det. Og de kommentatorer, der tøver, jeg vil sige en ting, du ved kun, hvordan man sidder ude lænestole og sofaer og er ikke i stand til at gøre grundlæggende ting. Men det er godt, så længe der er mennesker som dig, vil vi have arbejde))
      1. Putskin
        #7 Putskin gæster 20. januar 2019 20:48
        2
        Så han åbnede den slags. Og disse onde er kommentar-unger, der kun kan flagre tastaturet.
  2. Alexander
    #8 Alexander gæster 24. marts, 2018 02:19
    23
    og prøv dette på en stigerør med varmt vand under et tryk på 4 atm. og hvilken kapacitet skal indstilles!
  3. Gæst Vasily
    #9 Gæst Vasily gæster 24. marts, 2018 03:32
    8
    Ja .... Trykket i systemet er ikke mere end halvanden atmosfære .... Og vurderet efter målerens farve - der var en skrueudskiftning på HVS .... Og ved et tryk på 6,2 på HUW - er der muligheder ??!
  4. Gæst Michael
    #10 Gæst Michael gæster 24. marts, 2018 06:47
    49
    Forsøg ikke at bruge dette råd. Hæld i din egen og lavere placerede kvatira
  5. Vyacheslav
    #11 Vyacheslav gæster 24. marts, 2018 07:13
    3
    Gasventilsæt
  6. Alexander
    #12 Alexander gæster 24. marts, 2018 07:41
    67
    Hej til naboerne, jeg er selv blikkenslager, og jeg vil aldrig gøre sådan noget vrøvl, og jeg rådgiver ikke andre.
  7. Gæst Anatoly
    #13 Gæst Anatoly gæster 24. marts, 2018 08:06
    5
    Og hvis der er varmt vand?
  8. Sanya
    #14 Sanya gæster 24. marts, 2018 08:37
    17
    og hvis tråden går i stykker, hvad så !!! ???
    1. Alexander
      #15 Alexander gæster 24. marts, 2018 10:26
      5
      Når de engang plager sig selv ved at sætte et tryk på vandforsyningen til huset (lejligheden) uden at vente på problemer med hjælp fra ansatte i bolig- og kommunale tjenester, og i fremtiden, gør det selv og gratis.
    2. Shura
      #16 Shura gæster 24. marts, 2018 17:57
      20
      DREF ET TRÆN STAKE OG RINGE NØDHED
  9. Alexander Semenyuk
    #17 Alexander Semenyuk gæster 24. marts, 2018 09:10
    17
    I Moskva er besparelser på 2,5 ton, og risikoen er endnu større. Tråden under hanen kan også gå i stykker. Det var sådan. Men hvis alle de samme besluttede at tage en chance, skal du forberede en træhak. Du kan selv fremstille det fra et tørt bord (ikke spånplade). Den skarpe ende skal frit komme ind i røret med 2-3 cm. I en kritisk situation kan det køres ind i røret, klippes tråden og spænd kugleventilen og bor derefter træet fra røret med en skruetrækker. hakker seks atmosfærer
  10. Maxs
    #18 Maxs gæster 24. marts, 2018 09:12
    5
    En gang oversvømte jeg næsten mig selv og mine naboer. Kranen begyndte at flyde, jeg rystede på den med noget og ventede på en passende sag i flere år. Han kom - han så en meddelelse om nedlukning af vand i 3 timer.
    Det er nok for mig, tænkte og sorterede det hele ud. Vand blev givet på en halv time. ;) Kunne ikke skynde sig at stramme et nyt tryk, fordi Jeg fjernede ikke håndtaget, jeg vred det gamle. Han vendte tilbage til sin oprindelige tilstand. Vand havde ikke tid til at nå naboerne.
    Jeg betalte for at frakoble stigerøret og ændrede roligt alt.
  11. Gæst Sergey
    #19 Gæst Sergey gæster 24. marts, 2018 12:12
    16
    Du skal dreje slæbet i den anden retning.
    1. Alexander
      #20 Alexander gæster 7. april 2018 22:10
      2
      Ja, ja, og det var muligt at indpakke træk uden at fjerne kranen helt og derefter fjerne kranen og straks vikle en ny
  12. Dmitry
    #21 Dmitry gæster 24. marts, 2018 16:19
    16
    Ved et tryk på 3 atm. vandstrømmen fra et åbent rør til 1/2 "vil være ca. 90 l / min. Så du får ikke et par spande. Du vil oversvømme alle! Og selvom alt som i artiklen er i orden med tråden, og alt blev gjort hurtigt. Ingen Jeg rådgiver ikke.
  13. gæst
    #22 gæst gæster 24. marts, 2018 5:44 p.m.
    19
    Forsøg ikke at gentage det! Fyld det helt til helvede. Om slangen generelt, komplet vrøvl.
    1. Gæst Alex
      #23 Gæst Alex gæster 26. marts, 2018 15:47
      5
      Slet ikke noget vrøvl. Det var en aftale. Om natten vågnede en nabo op, brød kranen ved indgangen. Indrammet slangen fra støvsugeren og ind på toilettet. Heldigvis rykkede den kolde stigning. Hør såret, 3 vendinger på toppen af ​​FUM, og nogle silikone. Kranen blev såret i åben tilstand. Det er det sjette år, siden jeg gik - og alt er fint for nu.
  14. gæst
    #24 gæst gæster 24. marts, 2018 9:48 kl.
    7
    I sidste ende:
    Gul haner til gas, monteret på vand.
    Hør afvikles tilfældigt og ikke helt i tråd, hvilket betyder, at den ikke vil lægge sig ned som den skal, og der vil være lækager
    Stor risiko for oversvømmelse af naboerne.
    Og vigtigst af alt er vandhanen placeret op til disken og henviser til stigerøret, hvilket betyder, at betaling for et skift allerede er betalt med en månedlig betaling og ikke betales, når man ringer til en alarmrørlegger.
  15. Max
    #25 Max gæster 24. marts, 2018 10:37 kl.
    15
    Som blikkenslager vil jeg sige, at når du har skruet den gamle ventilator ud, straks skrues på en ny, skal den være åben, men først skal du vikle den op med 2 3 tråde (gevind), lukke blæseren, og efter roligt at rense tråden, vikle viklingen, er viklingen viklet med uret pil, og drej udluftningen til slutningen. Men bedre kalde specielt uddannede mennesker
    1. Kostya
      #26 Kostya gæster 3. juli 2018 9:00 p.m.
      2
      Bliiiin! Ventil, ikke ventel. Du læser i det mindste, hvad der er skrevet i dokumenterne til købet.
  16. Dmitry
    #27 Dmitry gæster 25 marts, 2018 10:33
    3
    Rørene er gamle, selvfølgelig svejste i lang tid. Så for ikke at rive vandhanen fra røret, dreje vandhanen - i dette tilfælde er det det samme: uanset om vi drejer det under tryk - uden pres, ville det være rart at holde røret med en gasnøgle over tråden og vri vandhanen med begge hænder - drej vandhanen med den ene nøgle og hold den anden røret. Og træk ikke i kranen i røret, men gør en hånd-til-hånd indsats for ikke at begrænse svejsningen.
  17. Alexander
    #28 Alexander gæster 25 marts, 2018 18:56
    5
    Det er bedre ikke at gennemføre et sådant eksperiment i din lejlighed, ikke gabbe op penge til at give hjem VVS, så det slukker vandet i stigerøret! Især hvis det ikke vides, hvilket tryk der er i røret: ved 3 ... 4 atm kan kranen simpelthen ikke bringes til gevindet ...
  18. Jakub
    #29 Jakub gæster 25 marts, 2018 21:59
    3
    Hvilken hør? ”Han klarede hurtigt et tryk, udbredte det med en bilforsegling. Selve tætningsmidlet blev åbent for at påføre det meget hurtigt på gevindene på stigerøret. Åbn derefter alle vandhaner med varmt og koldt vand, hvor det er muligt. Dette vil lindre noget pres. Den nye vandhane skal være åben for ikke at blive brændt.
  19. Akaki
    #30 Akaki gæster 26. marts, 2018 15:30
    1
    Chet på en eller anden måde overbevisende. Røret er bekvemt placeret, strømmen er ikke stærk ... Intet rigtig over der.
  20. Gæst Andrew
    #31 Gæst Andrew gæster 26. marts, 2018 18:15
    2
    stigeren er lukket, men vandet drænes ikke; der er intet tryk i en sådan højde.
  21. Gæst Oleg
    #32 Gæst Oleg gæster 27. marts, 2018 07:23
    0
    Men hvis han erstattede en større kapacitet under bunden, for eksempel en plastiktønde på 80 liter, ville han slet ikke have problemer.
  22. Alexander
    #33 Alexander gæster 27. marts, 2018 07:35
    5
    Mine herrer, hvis du bor i en lejlighedsbygning over første sal, anbefaler jeg kraftigt ikke at skifte kran uden at lindre presset for at undgå konsekvenser
  23. Gæst Sergey
    #34 Gæst Sergey gæster 27. marts, 2018 18:36
    1
    For ikke at oversvømme naboerne, var det nødvendigt at bygge noget, der ligner en håndvask og lede vand til toilettet (heldigvis er det i nærheden)
  24. Gæst Oleg
    #35 Gæst Oleg gæster 28. marts, 2018 16:17
    6
    Afvikling bør vikles, selv når kranen blev holdt på den sidste trådtråd
    1. Vadim
      #36 Vadim gæster 1. april 2018 01:48
      0
      Jeg læste kommentarerne og troede i det mindste, at nogen ville fortælle mig dette? Det er rigtigt. For at spare tid skal du spole tilbage med det samme, indtil den gamle kran er helt slukket. en kapacitet på 20 liter er helt nok. Jeg kontrollerede det for nylig på et varmesystem.
  25. Alexey
    #37 Alexey gæster 29. marts, 2018 12:22
    0
    hældte en spand vand forbi disken)
  26. Alexey
    #38 Alexey gæster 29. marts, 2018 12:23
    4
    og alligevel) Jeg håber, at mine naboer ovenfra ikke vil lytte til dig)
  27. Alexander
    #39 Alexander gæster 30. marts, 2018 18:54
    1
    Det var muligt at komme med hvilken tragttråd fra en 5 liters flaske og ind på toilettet. Og han bad en nabo nedenunder om at holde den, da han ikke havde nogen steder at gå)))))
  28. Gæst Igor
    #40 Gæst Igor gæster 1. april 2018 19:49
    2
    4 atm er i den fem-etagers bygning, og huset 16. etage 7 er 7,5 atm. Det vil oversvømme alt til kælderen.
  29. Fedotov Sergey
    #41 Fedotov Sergey gæster 1. april 2018 19:59
    2
    Forsøg ikke at gøre det - hvis tråden er gammel, kan den gå i stykker, især når hanen hænger på 1-2 tråde! Hvis du virkelig har brug for det, skal du tage slangen. Sæt den på hanen, og hvordan trækkes tråden Åbn kranen og slangen til kloakken. med en slange Først skal du binde den på 2-3 tråde og EFTER DETTE, TILBAGE VINDNING
  30. Ivanov Ivan, skiftede selv sin kran.
    #42 Ivanov Ivan, skiftede selv sin kran. gæster 2. april 2018 06:40
    3
    Bullshit, -Forsøg ikke at gøre dette, - Der kan opstå en masse problemer 1-Forsegling af naboer 2-Rivning af trådene fra rørledningen ved demontering af kranen 3 Hvis varmtvandforsyningen eller centralvarmen kan brænde, er 4-linned på tråden bestemt ikke viklet, efter nogle der vil være en gevindforbindelse mellem røret og hanen. Der er en anden, bedre måde, hvis det er utålmodig, men jeg vil ikke tale om det, i dårlige hænder kan det skade, ikke gavne.
  31. Blikkenslager Petrov
    #43 Blikkenslager Petrov gæster 4. april 2018 09:16
    0
    morsomt, der var det samme problem i køkkenet, kugleventilen i mixeren løb, skal du skifte, hvilket er lettere? men åbningskranken i lejligheden er gammel og låser ikke vandet, jeg åbnede hanen i badeværelset (hvor der ville være vand at gå), skruede kuglevandet, selvfølgelig løb jeg, jeg tilsluttede det, men !!! fucking ledningerne er gamle, og vandet er gået gennem vandet, jeg holder hanen, det rammer mig, jeg lader hanen gå - vandet sporer, 4. sal, åh og jeg løb, strømmen er svag, jeg holder kæft op og stiller op med min kones skrig, skår maskinen ned i lejligheden, slået den ud, jeg forlod den for at beholde kranen, og jeg gik selv til butikken for reservedele, ja, de oversvømmede ikke mange mennesker :)
  32. En roman
    #44 En roman gæster 6. april 2018 9:31 p.m.
    5
    Hvis du beslutter at skifte kran på denne måde, skal du give dig en stor sum til reparationer til dine naboer!
  33. Ivan
    #45 Ivan gæster 7. april 2018 9:55 p.m.
    4
    Vi har en så ændret! 8 etager gennemvåt. Penge sparet i mere end et år.
  34. v.v.p
    #46 v.v.p gæster 11. april 2018 07:56
    6
    eventyrhjort ....
  35. Gæst Nikolay
    #47 Gæst Nikolay gæster 12. april 2018 17:36
    4
    Jeg har arbejdet som blikkenslager i 6 år, jeg har ikke set et dårligt råd, selvfølgelig kan du hvis du er i stueetagen, men stadig rådgiver jeg ikke.
  36. Kirill
    #48 Kirill gæster 13. april 2018 06:54
    0
    Faktisk er alt sandt! Men at skifte hanen i huset under pres ... dette er allerede uden for ...
  37. Long_Live
    #49 Long_Live gæster 15. april 2018 18:18
    2
    Kom nu, gør det, fyld naboerne og betal for reparationen! Du er vores risikable)
  38. Waldemar
    #50 Waldemar gæster 16. april 2018 16:34
    3
    Fanden, og at du ikke kan skrue et andet tryk på et hanen, indtil bedre tider.
  39. Yuri Vasilievich
    #51 Yuri Vasilievich gæster 19. april 2018 12:14
    0
    Ændrede varmtvandsventilen i vandrerhjemmet på den sidste femte etage i køkkenet. Han åbnede yderligere tre ventiler for varmt vand i rummet og en i bruser for at reducere trykket. Trykket i varmtvandsanlægget er større end i kulden. Det blev beskyttet mod vand med en plastikbassin, der blev trukket hen over det sted, hvor ventilen blev fjernet. Alt "rullede".
  40. Gæst Vladimir
    #52 Gæst Vladimir gæster 20. april 2018 12:44
    0
    prøv og flyv for at reparere naboer Og denne sorg blikkenslager se første gang den gør det så gentager jeg ikke rådgive alt er galt
  41. Vitali
    #53 Vitali gæster 21. april 2018 14:10
    1
    Uden yderligere at komme til, hvor du skal, kommer specielt uddannede mennesker, selvom de beder om penge. Jeg vil lukke stå i en time. I en time er der ikke noget at udskifte hanen, du kan lodde alle rør)))
  42. Gregory
    #54 Gregory gæster 21. april 2018 19:27
    1
    JEG ANBEFALER IKKE! Tråden på stålrøret kan henfalde, og når den fjernes, brydes svedebunden af ​​og derefter alting. Rør ikke ved, hvis ikke en professionel i denne sag.
    1. mig
      #55 mig gæster 6. november 2018 04:09
      0
      Og hvad bliver hans professionalisme? Ved at stoppe vandet ved tankens magt? For hvis det ændrer sig under pres, og tråden falder ud, vil resultatet være det samme for NOEN person. Med den samme succes kan du selv gå i kælderen og slukke for stigerøret. Men det er bedre at bare installere den nye kran på den gamle og glemme den. Og ingen 90 l / min i 1/2 "med 4 point vil ikke engang være tæt på.
  43. Alexander Kursatsky
    #56 Alexander Kursatsky gæster 22. april 2018 20:01
    1
    Det er meget lettere at skrue en ny kran i den og prøve at udvikle den gamle. Og han prøvede ikke engang.
  44. Ufimtsev Alexander Sergeevich
    #57 Ufimtsev Alexander Sergeevich gæster 26. april 2018 19:14
    0
    Fanden, du skriver noget ?? Fyren sagde det samme; Jeg ved ikke, hvad der vil ske; lavet smukt !! Selv antager jeg, at en pære til at spørge din kone))
  45. Edward
    #58 Edward gæster 27. juni 2018 18:05
    0
    Du prøver at udskifte vandhanen med varmt vand under tryk. Du vil ikke arbejde, bare skold
  46. Eugene
    #59 Eugene gæster 15. september 2018 15:58
    0
    Normalt arbejde næsten afslappet og uden ståhej.
  47. gentag ikke dumme fejltagelser.
    #60 gentag ikke dumme fejltagelser. gæster 21. november 2018 19:53
    0
    mens du skifter ventil under tryk, oversvømmede sandsynligvis alle naboer, det er denne slags kapacitet, du har brug for med en så langsom udskiftningsprocedure!
  48. Gæst Sergey
    #61 Gæst Sergey gæster 21. januar 2019 19:22
    0
    Du kan ikke gøre dette, du kan kun tage en chance, hvis du er helt sikker på, hvad du vil gøre. Hvis der er nogen tvivl om, at noget går galt, så tænk på, om du har nok penge til at reparere de lavere lejligheder. Risikoen er ikke værd at de problemer, du får. Hvis situationen ikke er nødsituation, kan det vise sig at være dyrere at ændre mig selv. Personligt, med 20 års erfaring og med erfaring med sådanne rettelser, gør jeg det ikke, hvis jeg kan gøre det rigtigt, og generelt, når man nærmer sig vandet, skal du tage reglen "gør intet ondt". Selv med gas er det enklere, du kan holde det med din finger, der er lidt pres. Ja, og eksplosive blandinger, med vinduet åbent er du inden for 2-3 minutter. skriv ikke.
  49. Gæst Alexander
    #62 Gæst Alexander gæster 18. februar 2019 10:28
    0
    Det er godt at udskifte en spand under et lodret rør. Og hvis røret er vandret?

Læs også

Fejlkoder til vaskemaskiner