Udělej si sám
Life hacky, mistrovské kurzy, užitečné tipy, recepty.
Domov » Dílna » Jednoduchý indukční ohřev
Indukční ohřev má oproti topným tělesům značnou výhodu. Hlavním kritériem je zde účinnost přeměny elektrické energie na teplo. Článek bude hovořit o tom, jak vyrobit super jednoduchý indukční ohřívač z hotových zařízení a dílů. Stavba vám nezabere více než dvě hodiny. S takovým ohřívačem o výkonu cca 1 kW bude možné vytopit místnost o velikosti cca 30 m2.
Jednoduchý indukční ohřev

Co potřebujete pro indukční ohřívač?


  • Indukční varná deska pro domácnost. Není tak drahý a má spotřebu kolem 1 kW.
  • Chladič. Vzal jsem ten bimetalový. Počet sekcí závisí na oblasti, kterou potřebujete vytápět.
  • Kovová vlnitá hadice - lze zakoupit v každém instalatérském obchodě. Budete potřebovat 1,5 metru s rezervou.
  • Šroubení a spojky pro připojení potrubí k radiátoru.
  • Kousek měděné trubky pro dokončení obvodu.

Radiátor a obklady:
Každý indukční sporák má regulaci výkonu, pomocí které lze regulovat teplotu ohřevu radiátoru.
Jednoduchý indukční ohřev

Vlnitá trubka - přívod vody:
Jednoduchý indukční ohřev

Trubičku ohneme jako šneka nebo spirálu. Snadno se ohýbá rukama.Plocha šnečího kruhu by měla být větší než kruhová topná plocha na dlaždici.
Jednoduchý indukční ohřev

Hlavní věcí je nezapomenout udělat uzavírací propojku pro tento obvod, jinak nebude nic fungovat. Vyrobil jsem ho z měděné trubičky, připájel na začátek a konec spirálky. Nyní je okruh uzavřen a veškerá indukční energie bude směrována do ohřevu.
Jednoduchý indukční ohřev

Indukční kotel je připraven. Ve skutečnosti se skládá z koupeného indukčního vařiče a vyrobené spirálky, kterou bude procházet voda.
Jednoduchý indukční ohřev

Obvod přišroubujeme k baterii.
Jednoduchý indukční ohřev

Jednoduchý indukční ohřev

Jednoduchý indukční ohřev

Pod kudrlinku položíme dlaždici.
Jednoduchý indukční ohřev

Nalijte vodu do radiátoru. Při zahřátí bude cirkulovat v samotném systému, v tomto případě není nutné další čerpadlo.
Zapněte a zkontrolujte. Nejprve nastavte na kamnech minimální výkon a poté případně na maximum.
U drahých modelů můžete teplotu ohřevu rovnou nastavit a dlaždice ji sama udrží.
Jednoduchý indukční ohřev

Jednoduchý indukční ohřev

Počítal jsem přibližnou účinnost indukčního ohřívače v porovnání s ohřívačem využívajícím topná tělesa. A ukázalo se, že účinnost indukčního ohřívače je 3,5krát vyšší než u ohřívače topného tělesa.

Podívejte se na video


Podrobnější experimenty a upgrady systému naleznete ve videích autora.

Montáž samotného kotle.



Výběr indukčního sporáku. Finalizace.



Připojení automatizace.



Testování v systému ohřevu vody.


vrať se
Komentář
  • motýlekusměj sesmějící seruměnecsmajlíkuvolněný uvolněnýúšklebek
    srdce_očilíbání_srdcelíbat zavřené očispláchnutéuklidněnýspokojenýúsměv
    mrkatvyplazený jazyk mrkající okostick_out_tongue_closed_eyesšklebící selíbánízaseknutý_jazykSpící
    ustaranýmračit setrápeníotevři pusušklebící sezmatenýztichl
    bezvýraznýnepobavenýpot_úsměvpotit sezklamaný_ulehčenýunavenýpasivní
    zklamanýzmatenýstrašnýstudený potvytrvatplakatvzlyk
    radostužaslývýkřikunavený_obličejrozzlobenývztektriumf
    ospalýMňammaskasluneční brýledizzy_faceimpsmile_imp
    neutrální_obličejžádná_ústanevinný
5+dva=
Komentáře (110)
  1. nigrigos59
    #1 nigrigos59 Hosté 12. března 2018 14:05
    29
    platí neměnné pravidlo - na 10 metrů čtverečních plochy 1 kW výkonu, vše ostatní je od toho zlého
    1. Román
      #2 Román Hosté 12. března 2018 18:05
      4
      To je se silnými tepelnými ztrátami. V průměru 50-70 wattů na metr čtvereční s výškou stropu ne více než 3 metry
    2. Host Nikolay
      #3 Host Nikolay Hosté 12. března 2018 20:37
      4
      Ne tak docela správně. Osobně jsem 2 dny testoval jistý ohřívač páry. Ověsil jsem to počítadly, teploměry, volty a ampérmetry. Upřímně, nemyslel jsem si, že to bude mít nějaký efekt. Kupodivu jsem dostal o 10-15% nižší spotřebu než mykotermální konvektor. Možná jsem něco nevzal v úvahu, i když jsem se velmi snažil.
    3. Host Vasily
      #4 Host Vasily Hosté 14. března 2018 09:45
      6
      Vaše neměnné pravidlo je úplný nesmysl. 4-pokojový sq 97,3 m2, za leden 3017 činila spotřeba tepelné energie podle IPU 1,4376 Gcal, což se rovná 1 671,929 kW. Vydělíme kW 31 dny, 24 hodinami, plochou bytu, dostaneme 23,0957 W. V bytě +20...+21. Dům z roku 1959, tepelný odpor cca 2 jednotky
      1. Edos
        #5 Edos Hosté 24. března 2018 15:37
        5
        CHiP byl počítán na základě průměrné denní teploty -25 stupňů!!!a pro domy jako celek sem byly započítány tepelné ztráty ze střechy, MOP atd.
      2. Host Andrej
        #6 Host Andrej Hosté 9. dubna 2018 10:35
        13
        Tak to je technologie roku 3017!
    4. host
      #7 host Hosté 19. března 2018 14:04
      2
      Správně, ale toto pravidlo platí pro kotle na tuhá paliva a pro elektrokotle má zcela jiný význam. je to 1 kW na 18 m/2
  2. Host Vladimír
    #8 Host Vladimír Hosté 12. března 2018 19:06
    28
    úplný nesmysl. jakýkoli stínový elektrokotel má účinnost minimálně 98 %.
    1. AlexPanych
      #9 AlexPanych Hosté 13. března 2018 11:24
      1
      Kam jdou tato 2 %?
    2. Host Vasily
      #10 Host Vasily Hosté 14. března 2018 09:49
      5
      Páni, 98%!!! Páni, mohli by to udělat, dát jim výrobce topných těles, který má takovou účinnost. U pasivních topných těles jsem zatím neviděl více než skutečných 86 %.
      1. Host Sergey
        #11 Host Sergey Hosté 14. března 2018 13:33
        7
        Promiňte, můžete mi říct, kam jde zbývajících 14 %?
        1. altmax
          #12 altmax Hosté 19. března 2018 19:12
          15
          Promění se v teplo. 86 % jde na ohřev vody a 14 pouze ohřívá vodu)))
          1. Edos
            #13 Edos Hosté 24. března 2018 15:45
            16
            86% na ohřev vody a 14% na ohřev vody!!!))))) to je SUPER!!! Nejmenujete se Klitschko?
      2. Dmitrij
        #14 Dmitrij Hosté 15. března 2018 22:10
        19
        Účinnost topného tělesa je 0 %, protože nevyrábí práci a veškerá energie se mění v teplo. Protože ale k výrobě tepla potřebujeme topná tělesa, je účinnost (z hlediska tepelné energie) 100 %. A účinnost nemůže být vyšší než účinnost topného tělesa.
        1. Georgij Vitalijevič
          #15 Georgij Vitalijevič Hosté 4. dubna 2018 18:44
          1
          Tvoje vzala..!
      3. Vania
        #16 Vania Hosté 30. března 2018 20:14
        1
        v elektrickém obvodu zdroj-topné těleso (aktivní spotřebitel 100%) kde mohou být ztráty????
        1. Igor Albertovič
          #17 Igor Albertovič Hosté 15. října 2018 22:01
          1
          Ne všechna současná energie v topném tělese se přemění na teplo. Při zahřívání se tělesa roztahují. Alespoň tak!
    3. Zheka
      #18 Zheka Hosté 21. března 2018 21:03
      6
      A zbytek je vírové magnetické pole, které zahřívá okolní vodiče a generuje ultra dlouhé rádiové vlny. Takže když to vezmeme v úvahu, téměř 100 %.
      PS Ani topení nekvalitní zásuvky a špatné elektrické rozvody nepřijde nazmar - vytopí místnost.
      1. Alexander
        #19 Alexander Hosté 8. dubna 2018 18:23
        3
        I vyhřívání nekvalitní zásuvky a špatné elektrické rozvody
        není promarněno.
    4. Host Alexander
      #20 Host Alexander Hosté 12. července 2019 19:43
      2
      Smích na vánočním stromečku!!! Zde jsou náklady 98% - ano. A vůbec, všechna topná tělesa jsou minulostí. Ale protožeTyto ohřívače jsou nejjednodušší na výrobu a praktické použití, je stále obtížné je opustit. Ale nemilosrdně plýtvá energií!!!
  3. deficit 21
    #21 deficit 21 Hosté 12. března 2018 19:24
    92
    V oboru topenářství a instalatérství se pohybuji téměř dvacet let. Ale tohle je poprvé, co vidím takový šílený nesmysl!!! Autor si sám sebe pravděpodobně představuje jako novodobého Alberta Einsteina 80. úrovně. Naprosto platí, že na 10 metrů čtverečních plochy připadá 1 kW výkonu, a proto, ať je kotel nebo topné těleso jakýkoli, elektřina bude spotřebována STEJNĚ, ať je to topné těleso, indukce, infračervené atd. Časový rozdíl ohřevu. A v tomto případě je levnější koupit jeden radiátor: infračervený elektrický konvektor nebo olejový radiátor. Tato podomácku vyrobená bombička, bez expanzní nádoby a bezpečnostní skupiny, bude fungovat přesně do prvního dobrého zahřátí!!!
    1. Host Gennady
      #22 Host Gennady Hosté 13. března 2018 02:59
      20
      +100 %. Souhlasím - další hloupost.
    2. Helge
      #23 Helge Hosté 14. března 2018 13:10
      17
      absolutně se mýlíte. Pokud vezmete určitou strukturu, pak se statickým vnějším prostředím pohlcujícím teplo, například na ulici, budete nuceni vynaložit stabilní množství tepelné energie na udržení požadované teploty uvnitř konstrukce. To však neznamená, že k výrobě X množství tepla je potřeba stejné množství elektrické energie. V překladu jste řekl, že nezáleží na tom, o jaký druh kamen jde: holandská kamna, kotlíková kamna nebo krb - palivové dříví bude potřeba stejně, což je samozřejmě absurdní. Protože každý má svou vlastní efektivitu. Infračervený ohřívač nemá v nejlepších vzorcích více než 75 %. Řešil jsem otázku exportu jednoho specialisty z Běloruska, protože dosáhl 68-69 % a slíbil, že to zvýší na 73 %, což bylo v letech 2004-2005 na Západě prostě nedosažitelné. U indukčních ohřívačů jsme teoreticky dosáhli 170 %, v praxi plaveme od 130 do 160 %.Topné těleso - ve skutečnosti sotva 90%. Pokud tedy potřebujete 1500 wattů tepelné energie, musíte spálit 2000 wattů na infračerveném zářiči, 1666,666 na topném tělese a 1000 wattů na indukci. No, kde je „totéž, je to jen otázka času“?
      Promiňte, ale můžete se spolehnout, že otočíte ořechy, pokud jde o topení.
      1. Host Anatoly
        #24 Host Anatoly Hosté 14. března 2018 21:37
        27
        S tvými výpočty se můžeš klidně ucházet o Nobelovu cenu, účinnost je 150%, s takovou účinností je cena garantována 150, ne, 200 procenty, za vynález perpetum mobile dají 2 najednou .
        Jakékoliv topidlo přeměňuje veškerou elektrickou energii na teplo, které je z topidla odebíráno konvekcí a infračerveným zářením, elektromagnetické záření se vzhledem k nízkému napětí a frekvenci sítě nebere v úvahu, stále dochází ke ztrátám na přívodních vodičích, ale jsou také vytápět místnost. Čaj si samozřejmě můžete vařit v ústech v sedě na elektrickém sporáku, ale proč, bude vás pálit zadek, to jde i indukčním ohřevem. Asi všichni výrobci topidel po celém světě jsou hrozní pitomci, pokud se tohoto úžasného nápadu s účinností 150% nechopili, nebo naopak. Jako topidla s nízkou spotřebou energie a vysokým tepelným výkonem používá celý „blbý“ svět tepelná čerpadla (klimatizace s funkcí vytápění) již dlouho a úspěšně. Na 1 kW spotřebované elektřiny dokáže dobrá klimatizace vyrobit až 3,5-4 kW tepla a žádný zázrak se nekoná, jen fyzika. Navíc účinnost klimatizací není vyšší než 60-70%.
        1. Host Igor
          #25 Host Igor Hosté 15. března 2018 12:42
          10
          Zcela s tebou souhlasím. Zdá se, že všichni tvůrci kotlů s účinností vyšší než 100 % na střední škole vůbec nestudovali, nebo z fyziky alespoň sotva dostali C. Program pro 9. ročník.
          Krásně vyrobené... :)) Ale je to málo použitelné...
        2. Helge
          #26 Helge Hosté 19. března 2018 16:20
          1
          Zvolili jste špatný výchozí bod a začínáte se odvolávat na Nobelovu cenu. V jednom systému nemůže být účinnost vyšší než 100 %. Ze dvou polen můžete vyrobit 4, ale co do hmotnosti, množství uvolněné energie, jsou totožné. To je sice pravda, ale vy tvrdíte, že z jednoho polena se dá upéct jen jeden koláč a kdo jich zvládne upéct víc, je hlupák. Přitom se nedivíte příkladu s tepelnými čerpadly, ale proč? Koneckonců existuje „nemožná“ účinnost!!! Obecně platí, že nejprve v hlavě rozžvýkejte kaši, než na lidi cákáte dohady ignoranta a něco poradíte
          1. Edos
            #27 Edos Hosté 24. března 2018 18:08
            8
            Buď jste se ve škole neučili dobře, nebo se snažíte vštípit svůj pohled těm, kteří se ve škole dobře neučili. Tepelné čerpadlo nepřeměňuje elektrickou energii na teplo, elektřinu spotřebovává na provoz kompresoru a čerpadla a tepelná energie je „odebírána“ z „nosiče“ energie (vzduch, voda, země...)
          2. Host Sergey
            #28 Host Sergey Hosté 10. dubna 2018 08:56
            1
            Tepelné čerpadlo je právě čerpadlo, které přenáší tepelnou energii a zdrojem energie je hranice média.
        3. altmax
          #29 altmax Hosté 19. března 2018 19:26
          2
          Staré měřiče špatně počítaly spotřebu energie z indukčních ohřívačů vzhledem k charakteru zátěže (zdá se, že je většinou reaktivní, neaktivní). Proto se ukázalo, že při skutečně spálených 2 kW měřič počítal o něco více než jeden. Moderním měřičům je jedno, jaké je zatížení.
          1. Maksim
            #30 Maksim Hosté 2. dubna 2018 15:30
            3
            kW, což je to, co domácí elektroměr počítá a je aktivní, a reaktivní kVAR, pro něj byly instalovány samostatné elektroměry (nyní jsou kombinované)
      2. Host Yuri
        #31 Host Yuri Hosté 22. března 2018 06:09
        2
        jojo, to jsou výpočty.To znamená, že jsem promarnil 10 let svého života studiem tepelných procesů a všeho, co s nimi souvisí.
      3. Edos
        #32 Edos Hosté 24. března 2018 15:52
        2
        Řekněte veřejnosti pomocí vzorců, podrobně, odkud pochází tepelná energie alespoň o 1% více, než je vynaložená elektrická energie??!
      4. Host Alexander
        #33 Host Alexander Hosté 12. července 2019 19:53
        1
        Děkuji! Dlouho jsem hledal praktickou nezávislou odpověď na náklady typů generátorů tepla. Vaše odpověď mě z praktických dat na základě srovnávacích nákladů na jednotku výkonu přiklání právě k té induktivní. Děkuji!
    3. Host Sergey
      #34 Host Sergey Hosté 14. března 2018 13:35
      6
      Zákon Joule-Lenz nebyl zrušen, účinnost jakéhokoli topného tělesa typu topného tělesa je téměř 100%.
    4. Shurik
      #35 Shurik Hosté 16. března 2018 16:10
      3
      Rozdíl je ve způsobu účtování emailu. energie. Indukční zátěž není správně započítána měřičem domácnosti, pokud se její cos výrazně liší od zátěže domácnosti.
      Například vytápění magnetickým jádrem transformátoru.

      Druhou možností, jak ušetřit, je vytápění klimatizací, z cca 300 W elektřiny se získá 1 kW tepla. náklady. Zbytek (700W) získáme ochlazením vzduchu venku. Ale bohužel běžná klimatizace je do -5C. Jinak je to jen tepelné čerpadlo).
      1. altmax
        #36 altmax Hosté 19. března 2018 19:29
        3
        Existují speciální nízkoteplotní klimatizace, které fungují až do -30. Pokud je ale při +10 účinnost tepelného čerpadla cca 400 %, tak při -20 je jen 200 a do -30 klesá na 100 %. Toto je poměrně účinné řešení, pokud není venku příliš chladno.
    5. Bunkr Mumie
      #37 Bunkr Mumie Hosté 13. března 2023 12:53
      0
      Člověče, 1 kW na 10 metrů není dogma, ale jen stará sovětská norma pro tepelné ztráty v prostorách podle sovětských SNIM (100 W na metr). Evropské normy jsou mnohem přísnější – 40W na metr.Jinými slovy 0,4 kW na 10 metrů. Existují i ​​přísnější - 20W na metr.
  4. Host Nikolay
    #38 Host Nikolay Hosté 12. března 2018 20:31
    7
    Nejúžasnější věc je výpočet účinnosti. Nebudu to ani komentovat, ačkoli topenářství dělám už 20 let. Celý tento systém je buď zázrak přírody, nebo kravina. Spíš to druhé.
  5. Román
    #39 Román Hosté 12. března 2018 21:04
    4
    1 kilowatt, 30 metrů nelze zahřát, pokud budete udržovat pouze minimální kladnou teplotu. Bylo nutné studovat ve škole, naučit se zákon „termodynamiky“.
    1. Edos
      #40 Edos Hosté 24. března 2018 18:17
      7
      30 metrů čtverečních může být různé.Železnou nádobu se dvěma kilowatty nevyhřejete,ale dům ze SIP panelů (v podstatě pěnová termoska) ano.Tady je otázka,že víc než 1kilowatt nedostanete. tepelné energie z 1 kilowattu elektřiny
  6. Boris
    #41 Boris Hosté 12. března 2018 21:54
    14
    Nejvíce se mi líbilo: "Počítal jsem přibližnou účinnost indukčního ohřívače v porovnání s ohřívačem využívajícím topné články. A ukázalo se, že účinnost indukčního ohřívače je 3,5krát vyšší než u ohřívače topného článku."
    Je velmi zajímavé podívat se na výpočty ESOBRITERA, který nezná zákon zachování energie, ale rozumí elektrotechnice a tepelné technice.
  7. Vladiliř
    #42 Vladiliř Hosté 12. března 2018 22:20
    5
    drahý. Existují mnohem ekonomičtější systémy. příklad - iontový kotel
  8. Host Vladimír
    #43 Host Vladimír Hosté 12. března 2018 22:54
    3
    Tato dlaždice zahřívá pouze materiál, který má magnetické vlastnosti a tyto vlnité trubky nemagnetizují, několikrát jsem je testoval na účinnost. Obr zná ho, ale za cenu, kterou pravděpodobně nevyhrajete, a proč, možná se ptáte, všechen ten povyk?
  9. Host Gennady
    #44 Host Gennady Hosté 12. března 2018 23:32
    6
    Pokud váš elektroměr napočítal 24 kWh elektřiny za den, pak je podle zákona o zachování energie jedno, jaké topné těleso použijete, 100 % tepla zůstane v domě či bytě.
    Efektivitu má smysl uvažovat, pokud se k vytápění používají různé značky plynových, uhelných nebo dřevěných kotlů s komínem, kde odlétá přibližně 30-60 % tepla. Na vesnicích jsem narazil na neefektivní, někdy podomácku vyrobené kotle ze sovětských dob.
  10. Host Vladimír
    #45 Host Vladimír Hosté 13. března 2018 00:17
    0
    "Hlavním kritériem je zde účinnost přeměny elektrické energie na teplo."
    pokud je účinnost nízká, dojde k tepelným ztrátám. A to je to, co konzumujeme z TEN. V domě nejsou žádné ztráty. Ztráty mimo dům neuvažujeme.

Jak ušít přehoz | Udělej si sám

Není těžké vyrobit vařenou klobásu doma podle GOST SSSR, ale pamatovat si chuť dětství je k nezaplacení

Jak vyrobit rezistor doma vlastníma rukama

Jak vyrobit skvělý suvenýr „hořící svíčku“

«Udělejte to sami - vlastníma rukama» - stránka zajímavých domácích výrobků vyrobených z odpadových materiálů a předmětů doma. Mistrovské kurzy krok za krokem s fotografiemi a popisy, technologiemi, životními hacky - vše, co skutečný mistr nebo jen řemeslník potřebuje pro vyšívání. Řemesla jakékoli složitosti, velký výběr směrů a nápadů pro kreativitu.

Doporučujeme přečíst

Chybové kódy pračky