DIY to udělej sám
Mistrovské třídy, pokyny, užitečné tipy, recepty.
» » »Věčná svítilna nebo svítilna Faraday
Věčná svítilna nebo Faraday svítilna tzv. baterku s alternativním zdrojem energie. To znamená, že tato baterka nevyžaduje baterie ani nabíjení baterií. K „zapálení“ je nutné zatřepat. V baterce samotné je generátor a baterie.


Nejprve se seznámíme s tovární lampou:


Snažil jsem se malovat design co nejvíce. Pointa je, že válcová konstanta magnet volně visí v trubce - případ mezi gumovým zvýrazněním nebo pružinami (pokud jako). A ve středu trubky je navinuta cívka. Při protřepávání se magnet pohybuje nahoru a dolů uvnitř cívky a vytváří v ní střídavou elektřinu.


Tato elektřina dále vstupuje do diodového můstku a mění se na konstantní a nabíjí baterie o napětí 3 volty.


Uvidíme se bez pouzdra.


Vidíme solenoid, válcový magnet, omezovače, malou desku s diodami, vypínač a baterie. Ach ano a LED na desce.


Třepáním baterku zapněte. Funguje to!


A tady je náš prototyp:


Zaškrtávací políčko. Trubice, na které je cívka navinuta, je tělo z kuličkového pera. Několik magnetů z pevného disku, některé jsou. Ano, místo baterií se používají kondenzátory. Bílá LED pár diod.


Schéma.
Je zde funkce vinutí cívky. Jak jste si pravděpodobně všimli z diagramu - cívka se skládá ze dvou vinutí, celková délka cívky je 40 mm. Sdílejte duševně. V první polovině navíjíme 600 závitů nejtenčího drátu o průměru asi 0,08 mm. A v druhé polovině 600 tahů. To je vše - dvě sekční cívky jsou připraveny. Dále podle schématu.
Nezapomeňte na omezovače, aby se magnety odrazily a rychle skočily.

A tady je můj silnější vzorek. Již se používá cívka s velkým počtem závitů a tří sekčním magnetem.


Přeji vám úspěšné domácí produkty!


Vraťte se
Komentáře (57)
  1. [) eNiS
    #1 [) eNiS Hosté 22. července 2010 09:50
    0
    Udělejme to hned teď úsměv
  2. NOTFRONT
    #2 NOTFRONT Hosté 22. července 2010 11:24
    0
    Poté se odhlásit nebo vyfotografujte
  3. [) eNiS
    #3 [) eNiS Hosté 22. července 2010 16:02
    1
    už pár neloupili. měření napětí na výstupu 0,2 V za usměrňovačem. Pokusím se změnit magnet. a jak sem umístit fotografii
  4. [) eNiS
    #4 [) eNiS Hosté 12. září 2010 10:01
    5
    a teď se ukázalo, že jsem udělal 100krát více zatáček nyní na výstupu 4,35V úsměv ještě trochu a mobilní lze nabíjet
  5. tronan
    #5 tronan Hosté 21. října 2010 08:43
    6
    Prosím, řekněte mi, ale raději na fotografii ukážte, kde je na pevném disku válcový magnet?
  6. necitlivost
    #6 necitlivost Hosté 21. října 2010 17:24
    0
    Možná se značka pevných disků může lišit, pak maxtor má takové magnety velikosti dvou shodných hlav. Vzal jsem si to sám. Opraví čtecí hlavu, když se tvrdá vypne.
  7. alexshostka
    #7 alexshostka Hosté 5. listopadu 2010 17:50
    1
    prosím, natočte video
  8. alexshostka
    #8 alexshostka Hosté 5. listopadu 2010 19:18
    0
    Nemusím vylézt na všechno venku
  9. alexshostka
    #9 alexshostka Hosté 5. listopadu 2010 19:21
    0
    další nápad: a pokud dáte magnety na okraje pod zástrčku tak, aby se hlavní tlačily tam a zpět, dostanete jakýsi stroj na neustálý pohyb a jde sám o sebe)
  10. Bernarde
    #10 Bernarde Hosté 16. ledna 2011 15:56
    1
    Ne, to nebude. :( Magnet prostě visí uprostřed a to je vše.
  11. koláče
    #11 koláče Hosté 19. ledna 2011 19:43
    0
    poslouchejte 470 u pikosadů nebo jak a kolik je voltů
  12. necitlivost
    #12 necitlivost Hosté 19. ledna 2011 19:48
    1
    Podívejte se zde - / novinky / samouchitel_po_radioehlektronike / 2010-12-18-366
  13. koláče
    #13 koláče Hosté 19. ledna 2011 21:13
    0
    ne tam, ale kolik voltů a znovu 470u UTB, které picofarads nebo
  14. necitlivost
    #14 necitlivost Hosté 19. ledna 2011 21:21
    2
    Ale kdo ví ...
  15. koláče
    #15 koláče Hosté 20. ledna 2011 11:59
    0
    smutný sakra potřebuju víc drátu
  16. koláče
    #16 koláče Hosté 20. ledna 2011 12:04
    0
    600 otočení 1 vrstva a druhá také 600 nebo nerozumím
  17. NOTFRONT
    #17 NOTFRONT Hosté 20. ledna 2011 18:32
    0
    Jak jste si pravděpodobně všimli z diagramu - cívka se skládá ze dvou vinutí, celková délka cívky je 40 mm. Sdílejte duševně. V první polovině navíjíme 600 závitů nejtenčího drátu o průměru asi 0,08 mm. A v druhé polovině 600 tahů. To je vše - dvě sekční cívky jsou připraveny. Dále podle schématu.
  18. koláče
    #18 koláče Hosté 21. ledna 2011 11:31
    0
    stále tomu nerozumím plakat
  19. moc
    #19 moc Hosté 23. ledna 2011 14:44
    1
    Řekněte mi, proč můžete obviňovat desku s plošnými spoji plakat nabíječka baterií
  20. Ulad
    #20 Ulad Hosté 26. ledna 2011 20:20
    0
    A kde si mohu koupit takovou baterku ????? dolar
  21. Ulad
    #21 Ulad Hosté 29. ledna 2011 00:52
    0
    Je možné vzít IN4007MICRO namísto 1N4148 a kondenzátory na 820 a 1200 mikrofarad? podezřelýpodezřelýpodezřelý
  22. NOTFRONT
    #22 NOTFRONT Hosté 29. ledna 2011 13:42
    0
    Zkuste to ....
  23. Ulad
    #23 Ulad Hosté 30. ledna 2011 20:54
    1
    A může namísto dvou na 470 mikrofarádů vzít jeden na 1200 mikrofaradů a stačí připojit drát k druhému ??? kniha
  24. NOTFRONT
    #24 NOTFRONT Hosté 30. ledna 2011 21:05
    1
    Ne! Viz obrázek - dvě ramena, produkují polovinu veškeré energie.
  25. Ulad
    #25 Ulad Hosté 31. ledna 2011 15:52
    0
    A pokud si vezmete dva na 210 mkf ???
  26. Andrew
    #26 Andrew Hosté 31.03.2011 21:58
    1
    ani se nic neděje. jakmile jsem to nezvlnil, pravděpodobně jsem kilometr přetočil ručně :( řekni mi, co může být špatně. diody 1N4148 kondenzátory 220u 10V.
  27. NOTFRONT
    #27 NOTFRONT Hosté 31.03.2011 22:16
    0
    Kilometry drátu nejsou potřeba, ale říká se pouze odtok smyčky. Diody jsou jakékoli nízkoenergetické!
  28. NOTFRONT
    #28 NOTFRONT Hosté 31.03.2011 22:16
    0
    Obecně platí, že fotografie jejich instalací přišly!
  29. Andrew
    #29 Andrew Hosté 1. dubna 2011 22:11
    0
    A jak úhledně navíjet, takže cívka je blízko cívky, nebo co?
  30. NOTFRONT
    #30 NOTFRONT Hosté 1. dubna 2011 22:19
    0
    jak chcete, ale cívka na cívku je lepší (hustota cívky bude vyšší).
  31. Andrew
    #31 Andrew Hosté 2. dubna 2011 00:28
    0
    Sakra, rána, stále nefunguje :(
  32. NOTFRONT
    #32 NOTFRONT Hosté 2. dubna 2011 09:00
    0
    změnit magnety.
  33. Andrew
    #33 Andrew Hosté 2. dubna 2011 17:16
    0
    Ukázalo se :) :) Zabalil jsem ho tenčím drátem, který jsem našel, a dal další diody (tentokrát jsem vyrobil motor tak, aby se nenatočil ručně), i když U = 0,2 ~ 0,4, ale opravím to. díky za tipy.
  34. NOTFRONT
    #34 NOTFRONT Hosté 2. dubna 2011 18:17
    0
    Fotografie přišly zajímavé.
  35. Andrew
    #35 Andrew Hosté 2. dubna 2011 20:23
    0
    jo, jakmile to učiním silnějším a krásnějším, pošlu :)
  36. GuBaR
    #36 GuBaR Hosté 9. dubna 2011 18:40
    0
    a místo kondenzátorů můžete brát běžné baterie
  37. GuBaR
    #37 GuBaR Hosté 9. dubna 2011 18:44
    1
    pošlete prosím podrobné fotografie, které opravdu chci udělat
  38. NOTFRONT
    #38 NOTFRONT Hosté 9. dubna 2011 19:07
    0
    Ne.
  39. NOTFRONT
    #39 NOTFRONT Hosté 9. dubna 2011 19:08
    0
    Kde je podrobnější? takže všechno je jasné!
  40. GuBaR
    #40 GuBaR Hosté 11. dubna 2011 09:32
    0
    řekni mi, kde v koštěti magnety
  41. NOTFRONT
    #41 NOTFRONT Hosté 11. dubna 2011 13:49
    1
    Ponořte se hlouběji - je jich mnoho))). Ale vážně, malé magnety mají tak dojemnou věc, která bere informace ...
  42. [) eNiS
    #42 [) eNiS Hosté 12. dubna 2011 19:09
    0
    [střed][/ střed]

    Tady jsou magnety, které mám

    Zde je několik fotografií samotného designu
    [střed][/ střed]

    [střed][/ střed]

    Ale moment práce)) Pouze svítí během několika sekund (((

    [střed][/ střed]

    Z.Y. Kaktus z elektroměru

  43. NOTFRONT
    #43 NOTFRONT Hosté 12. dubna 2011 19:41
    0
    v pohodě! A na několik sekund zářit, kolik „chvění“ je nutné?
  44. [) eNiS
    #44 [) eNiS Hosté 12. dubna 2011 20:02
    1
    na dlouhou dobu)) 1-2 minuty a se vší mocí, aby se to stalo)). Myslím, že změna vychází z cívky, ačkoli je frekvence malá, sestavte multiplikátor 3. Připojte výstup multiplikátoru k blokovacímu generátoru. Pak myšlení 30 sekund bude svítit))
  45. Rybak27
    #45 Rybak27 Hosté 27.5.2011 14:33
    0
    bude hořet méně
  46. felex
    #46 felex Hosté 23. dubna 2012 09:19
    0
    skvělá věc, kterou se pokusím udělat mrknutí
  47. NEON
    #47 NEON Hosté 17. června 2012 19:42
    0
    [b] alexshostka [/ b],
    chceš vtip? váš věčný pohybový stroj se opotřebuje a vyschne) mrknutí a konečně máte pravdu
  48. plácat
    #48 plácat Hosté 18. července 2012 23:12
    0
    Jsem čajník, možná je otázka hloupá. a navíjet cívku v několika vrstvách?
  49. izotova_elena18
    #49 izotova_elena18 Hosté 26. června 2013 14:05
    1
    Udělal jsem to s jedním kondenzátorem a udělal jsem to s 1. baterií. A všechno pro mě funguje !! : lol:
  50. VOVKA
    #50 VOVKA Hosté 23. září 2013 04:12
    0
    Takže je stále možné dát piezo na dva konce. Snažil jsem se zapálit lightdeot z jednoho a půl voltu pomocí dvou elektrických motorů :) dopadlo to dobře. Ano, vlastně, proč by taková baterka měla motor s pěstmi kombinovaného centra, účinek je stejný prasklý a osvětlený

Přečtěte si také

Chybové kódy pro pračky