Fes-ho tu
Life hacks, classes magistrals, consells útils, receptes.
casa » Electrònica » Font d'alimentació de bricolatge » Carregador USB universal
No és cap secret que la gran quantitat d'usuaris d'ordinadors utilitzen ordinadors portàtils còmodes i compactes com a tal. Al mateix temps, el touchpad mai es va convertir en un substitut complet i, sobretot, convenient per a un ratolí. L'opció més convenient per treballar amb un ordinador portàtil és utilitzar un ratolí sense fil que funcioni amb piles AAA.
Després de diversos casos de descàrrega de les bateries del ratolí en el moment més inoportú, quan no hi havia presa de corrent a mà, se'm va ocórrer la idea de crear un carregador universal a partir de mitjans improvisats que permetés carregar les bateries des d'un portàtil.

Carregador USB universal


Per a una major versatilitat, també es va afegir la possibilitat de carregar un telèfon connectant un endoll en paral·lel per carregar el telèfon, com a resultat, fins i tot mentre esteu a la carretera, podeu carregar el vostre telèfon mòbil sense cap problema.



I així, per crear aquest dispositiu, hem utilitzat la part posterior d'un panell de control trencat, per exemple d'un televisor. En general, el més important és que hi ha un compartiment de treball per a piles AAA, només hem d'agafar-lo i veure-ho. apagar-lo per utilitzar-lo posteriorment al dispositiu.



Ara ja tenim un compartiment per a les bateries, després agafem qualsevol carregador antic i tallem l'endoll, per regla general, hi haurà dos cables: vermell (+) i negre (-), el més important és no confondre. això. Està estrictament prohibit connectar el carregador directament a les bateries per la vostra pròpia seguretat; la font d'alimentació a les bateries es connectarà a través d'un microcircuit especial, que es troba a qualsevol bateria de telèfon; serveix precisament per limitar l'alimentació quan les bateries estan completament carregats.



Connectar aquest circuit no és difícil; l'avantatge per al carregador serà el contacte soldat al cos de la pròpia bateria, encara que de fet cada contacte sol estar etiquetat, el més important és no confondre l'entrada amb la sortida.



El següent pas és instal·lar una presa mini usb al dispositiu, es pot agafar des de qualsevol reproductor o telèfon trencat, connectar-lo és molt senzill: el primer contacte és més, el cinquè és menys, s'ha de connectar a l'entrada anterior. el microcircuit especificat.




Per a indicació, funcionament del carregador, còmode d'utilitzar Díode emissor de llum agafat, per exemple, d'un encenedor amb llanterna, s'ha de soldar mitjançant una resistència de 150 a 500 ohms a les sortides del microcircuit.



Un cop recollit tot això, obtenim un carregador universal amb la possibilitat de carregar el telèfon i les bateries, tant des d'un ordinador portàtil o ordinador, com des de la xarxa.


Torna
Comenta
  • corbatísomriurerientruborsomrientrelaxat relaxatsomriure
    ulls_corcor_petonantbesant_els_ulls_tancatsenrogitalleujatsatisfetsomriure
    fer l'ulletla llengua_tallada_fora_l'ullllença_fora_els_ulls_tancatssomrientbesantllengua_talladadorment
    preocupatarrugant el frontangoixatboca_obertafent ganyotesconfóscallat
    sense expressiósense gràciasuor_somriuresuardecebut_alleujatcansatpassiu
    decebutconfóstemoróssuor fredaperseverarplorarplorar
    alegriasorprèscridarcara_cansadaenfadatràbiatriomf
    endormiscatñammàscaraulleres de solcara_vertidaimpsomrient_imp
    cara_neutrano_bocainnocent
5+dos=
Comentaris (8)
  1. Veent
    #1 Veent Convidats 17 de maig de 2013 22:49
    0
    La idea és meravellosa, però no entenc del tot per què si la tensió de la bateria és de 3 V (1,5x2) I subministrem 5 V. És que, pel que recordo, quan es carrega directament una bateria de telèfon (3,7 V). (des de la font d'alimentació) quan es subministra 5 V, el corrent supera els 2 A i l'usb només dóna 0,5 A
  2. Ruslan
    #2 Ruslan Convidats 28 de maig de 2013 14:24
    0
    Cita: Veent
    La idea és meravellosa, però no entenc del tot per què si la tensió de la bateria és de 3 V (1,5x2) I subministrem 5 V. És que, pel que recordo, quan es carrega directament una bateria de telèfon (3,7 V). (des de la font d'alimentació) quan es subministra 5 V, el corrent supera els 2 A i l'usb només dóna 0,5 A

    És amb l'objectiu d'estabilitzar la tensió d'acord amb el que necessiten les bateries que s'instal·la el microcircuit descrit; subministra electricitat en funció de dos paràmetres, com ara la capacitat i la resistència de les bateries.
  3. Eugeni
    #3 Eugeni Convidats 16 de setembre de 2013 19:33
    0
    Cita: Ruslan
    Cita: Veent
    La idea és meravellosa, però no entenc del tot per què si la tensió de la bateria és de 3 V (1,5x2) I subministrem 5 V. És que, pel que recordo, quan es carrega directament una bateria de telèfon (3,7 V). (des de la font d'alimentació) quan es subministra 5 V, el corrent supera els 2 A i l'usb només dóna 0,5 A

    És amb l'objectiu d'estabilitzar la tensió d'acord amb el que necessiten les bateries que s'instal·la el microcircuit descrit; subministra electricitat en funció de dos paràmetres, com ara la capacitat i la resistència de les bateries.

    puc tenir un diagrama? ja que no està clar on soldar Díode emissor de llum, a quins pins dels microcircuits i on exactament, sense un diagrama és difícil d'entendre res
  4. Andrei
    #4 Andrei Convidats 22 de setembre de 2013 14:20
    0
    total tonteria...
    Una bateria AAA o AA d'1,2 V es considera carregada quan arriba a 1,4 V. 2 bateries connectades en sèrie haurien d'arribar a 2,8 V respectivament. Però el controlador de bateries d'ió de liti apagarà les bateries AAA quan arribin a 4,2 V, cosa que provocarà inevitablement el seu fracàs a causa de la sobrecàrrega (no el primer dia, sinó després d'una setmana).
    Però aquest circuit és més o menys adequat per a una bateria formada per tres piles AAA o AA idèntiques connectades en sèrie. El controlador els apagarà just quan arribin a un total de 4,2 V. Quan aquesta bateria es descarrega sota càrrega, el controlador l'apagarà quan la tensió arribi als 2,8 V, cosa que no és perillós per a les bateries Ni-MH.
  5. Gleb
    #5 Gleb Convidats 19 de febrer de 2014 12:57
    0
    Cita: Evgeniy
    Cita: Ruslan
    Cita: Veent
    La idea és meravellosa, però no entenc del tot per què si la tensió de la bateria és de 3 V (1,5x2) I subministrem 5 V. És que, pel que recordo, quan es carrega directament una bateria de telèfon (3,7 V). (des de la font d'alimentació) quan es subministra 5 V, el corrent supera els 2 A i l'usb només dóna 0,5 A

    És amb l'objectiu d'estabilitzar la tensió d'acord amb el que necessiten les bateries que s'instal·la el microcircuit descrit; subministra electricitat en funció de dos paràmetres, com ara la capacitat i la resistència de les bateries.

    puc tenir un diagrama? ja que no està clar on soldar Díode emissor de llum, a quins pins dels microcircuits i on exactament, sense un diagrama és difícil d'entendre res
  6. Gleb
    #6 Gleb Convidats 11 de juliol de 2014 18:13
    0
    Cita: Gleb
    Cita: Evgeniy
    Cita: Ruslan
    Cita: Veent
    La idea és meravellosa, però no entenc del tot per què si la tensió de la bateria és de 3 V (1,5x2) I subministrem 5 V. És que, pel que recordo, quan es carrega directament una bateria de telèfon (3,7 V). (des de la font d'alimentació) quan es subministra 5 V, el corrent supera els 2 A i l'usb només dóna 0,5 A

    És amb l'objectiu d'estabilitzar la tensió d'acord amb el que necessiten les bateries que s'instal·la el microcircuit descrit; subministra electricitat en funció de dos paràmetres, com ara la capacitat i la resistència de les bateries.

    puc tenir un diagrama? ja que no està clar on soldar Díode emissor de llum, a quins pins dels microcircuits i on exactament, sense un diagrama és difícil d'entendre res

    Gràcies a l'autor =)
  7. Vlad
    #7 Vlad Convidats 27 de setembre de 2017 02:41
    0
    Cita d'Andrey:
    "2 bateries connectades en sèrie haurien d'arribar a 2,8 V respectivament. Però el controlador de bateries d'ió de liti apagarà les vostres bateries AAA quan arribin a 4,2 V, cosa que provocarà inevitablement el seu fracàs a causa de la sobrecàrrega".
    -Connecteu els díodes rectificadors (2, 3 peces) en sèrie amb les bateries, seleccionant la caiguda de tensió.
    1. Yuri Vasilivitx
      #8 Yuri Vasilivitx Convidats 31 d'agost de 2019 00:12
      0
      No seria més convenient connectar-lo a un carregador normal i no preocupar-se per les bateries perquè no fallin abans d'hora?

La desbrossadora no arrenca? Eliminació de la causa més comuna

Com fer un estrany per a un llum DRL 250 | Fes-ho tu

Com fer qualsevol eina petita en 5 minuts

Com fer un arbre de Nadal amb una ampolla de plàstic amb les teves pròpies mans

«Fes-ho tu mateix, amb les teves pròpies mans» - un lloc de productes casolans interessants fets amb materials de ferralla i articles a casa. Classes magistrals pas a pas amb fotos i descripcions, tecnologies, trucs de la vida: tot el que un veritable mestre o només un artesà necessita per a la costura. Manualitats de qualsevol complexitat, una gran selecció d'orientacions i idees per a la creativitat.

Recomanem la lectura

Codis d'error de la rentadora