Fes-ho tu mateix
Classes magistrals, instruccions, consells útils, receptes.
» » »Dispositiu per comprovar qualsevol transistor
Aquest és un altre article sobre un aficionat a principiants. Potser és el més important comprovar el rendiment dels transistors, ja que és un transistor que no funciona que provoca la fallada de tot el circuit. Molt sovint, els aficionats a l'electrònica tenen problemes per comprovar els transistors d'efectes de camp, i si no hi ha ni un multímetre a mà, és molt difícil comprovar el funcionament del transistor. El dispositiu proposat permet comprovar qualsevol transistor en pocs segons, independentment del tipus i de la conductivitat.

Un dispositiu per comprovar qualsevol transistor


El dispositiu és molt senzill i consta de tres components. La part principal és un transformador. Com a base, podeu prendre qualsevol transformador de mida petita des de les fonts d'alimentació de commutació. El transformador consta de dos enrotllaments. La bobinada primària consisteix en 24 voltes amb una aixeta del centre, un filferro de 0,2 a 0,8 mm.

Un dispositiu per comprovar qualsevol transistor


El bobinat secundari consisteix en 15 voltes de filferro del mateix diàmetre que el primari. Els dos enrotllaments s’enrotllaven en el mateix sentit.


Un dispositiu per comprovar qualsevol transistor


El LED es connecta al bobinat secundari mitjançant una resistència limitant de 100 ohms, la potència de la resistència no és important, la polaritat del LED també, ja que es genera una tensió alterna a la sortida del transformador.
També hi ha una boquilla especial en la qual s'insereix el transistor d'acord amb la pinça. Per a transistors de conductivitat directa bipolar (tipus KT 818, KT 814, KT 816, KT 3107, etc.), la base a través de la resistència de base de 100 ohm va a un dels terminals (terminal esquerre o dret) del transformador, el punt mig del transformador (aixeta) està connectat al plus de l’alimentació, l’emissor del transistor està connectat al menys de l’alimentació, i el col·lector al terminal lliure de l’enrotllament primari del transformador.

Un dispositiu per comprovar qualsevol transistor


Per als transistors bipolars, de conductivitat inversa, només cal canviar la polaritat de la potència. El mateix amb els transistors amb efecte de camp, és important no confondre el cablejat del transistor. Si després de subministrar energia, el LED comença a brillar, el transistor ja funciona, si no, llançar-lo a la paperera, perquè el dispositiu proporciona una precisió del transistor al 100%. Aquestes connexions s’han de fer només una vegada, durant el muntatge del dispositiu, la toveta pot reduir significativament el temps de prova del transistor, només cal introduir el transistor i aplicar energia.
Se suposa que el dispositiu és el generador de bloqueig més senzill. La potència és de 3,7 - 6 volts, només una bateria d’ió de liti d’un telèfon mòbil és perfecta, però necessiteu deixar la placa de la bateria amb antelació, ja que aquesta placa apaga l’energia, el consum actual supera els 800 mA i el nostre circuit pot consumir tal corrent en pics.
El dispositiu acabat resulta molt compacte, es pot col·locar en un estoig de plàstic compacte, per exemple, a partir de caramels tipus teca, i disposaràs d’un dispositiu de mà per comprovar transistors per a totes les ocasions.

Comentaris (23)
  1. Babai
    #1 Babai Convidats 8 de juliol de 2012 18:12
    0
    Per anar nous! Sí, vau inventar el convertidor en un transistor bipolar !!!
  2. Veent
    #2 Veent Convidats 8 de juliol de 2012 19:39
    1
    Podeu consultar-ho amb un multímetre i, literalment, qualsevol
  3. Sanya123
    #3 Sanya123 Convidats 1 de febrer de 2013 12:09
    1
    Podeu consultar-vos amb un provador regular, fins i tot amb un provador soviètic, el vostre dispositiu no serveix per a res
  4. Kamadan
    #4 Kamadan Convidats 29 de març de 2013 18:41
    2
    I vaig recollir i comprovar els meus transistors, gràcies pel circuit!
  5. Sergey
    #5 Sergey Convidats 24 de juny de 2013 00:53
    1
    Trance no es perdrà la constant, com pot funcionar el vostre dispositiu ???
    1. Desplegar
      #6 Desplegar Convidats 2 d’abril de 2019 20:39
      0
      SILENT! PEU. Preneu algun impuls: on és el descans?
  6. Enginyeria de ràdio
    #7 Enginyeria de ràdio Convidats 3 de juliol de 2013 12:35
    1
    Veent, Sanya123
    Aquest esquema s’adreça als aficionats a la ràdio aficionats principiants que poden no tenir un multímetre / provador. Per exemple, tampoc ho tinc, tot i que no sóc un principiant, comprovo tots els detalls amb dispositius fets a casa, és bastant satisfactori.
    L’autora, AKA KASYAN, va donar un enllaç a aquest article, aquest, segons tinc entès, sou. Si és així, moltes gràcies pel x-shocker del lloc, he llegit amb molt de gust. Per desgràcia, deixo de treballar a Internet, se'ns prohibeix registrar-se en fòrums, tot el correu passa per l'administrador del sistema. Com contactar amb vostè no a través d’Internet? Respon aquí, si us plau. Vaig fer aquesta pregunta sobre altres recursos, però l’eliminen sense pietat.
    PS: Si creieu que sóc de Caudla Lamazoid, no. Només vull compartir els meus desenvolupaments, consultar temes, parlar sobre temes tècnics.
    PPS: Potser aviat compraré un número nou per a mòbils, ho publicaré als comentaris
    PPPS: Sentim el text llarg
  7. nikoko
    #8 nikoko Convidats 4 de setembre de 2013 16:34
    0
    En cas contrari, què passa ??????????????????
  8. Sezl
    #9 Sezl Convidats 22 de febrer de 2014 10:01
    3
    Una idea genial! Només un aficionat complet pot argumentar que es pot comprovar qualsevol transistor amb qualsevol multímetre. Per exemple: qui pot provar un transistor d’efecte de camp d’alta tensió, amb un multímetre la tensió de les sondes en el mode de prova del díode és inferior a 1,8 volts? I aquests mil·límetres són una dotzena de dotze, per exemple, els que funcionen amb 4,5 volts. En general, ni tan sols vaig a discutir amb ningú sobre la utilitat de la idea.
  9. Vitaliy
    #10 Vitaliy Convidats 3 de juliol de 2014 08:46
    1
    Citar: Sergey
    Trance no es perdrà la constant, com pot funcionar el vostre dispositiu ???

    On veieu la "constant"? Allà hi ha muntat un generador i molt inestable. Trucar a "Un dispositiu per comprovar qualsevol transistor" és com a mínim desagradable.
  10. Alexandre
    #11 Alexandre Convidats 25 de desembre de 2014 15:05
    0
    Vaig muntar aquest circuit, tinc un bon test de unió npn, però amb una unió pnp, alguna cosa està malament, el LED no s’il·lumina quan canvia la polaritat de la potència.
  11. oleg
    #12 oleg Convidats 6 d'abril de 2015 22:35
    1
    gireu el LED quan canvieu la polaritat) i molt més ... el dispositiu comprova la salut dels transistors i el multímetre només mostra les transicions .. mentre que el transistor no funciona! dos díodes ....
  12. pops0417
    #13 pops0417 Convidats 25 de desembre de 2015 13:32
    6
    A mesura que escolteu els comentaris, alguns lamers! Els cims estaven doblegats i exhibits. (no és clar)
    L’home diu negocis. Aquest tester és més precís per a transistors que un avòmetre (bé, un tester, un multímetre ...)
    Només podeu sonar les transicions amb un autòmetre. Quants transistors hi havia que les transicions sonen adequadament, però no funcionen al circuit.
    És aquí on us ajudarà aquest petit dispositiu. Si hi ha generació, el transistor és útil i h21 no és inferior al tauler base.
    Làmpada: pren l'equivalent a un transistor de díode, anell. Truca com un transistor? Uau! Ara poseu-vos en aquest circuit. Funciona ???
    Això és tot!
  13. valerós
    #14 valerós Convidats 5 d’abril de 2016 10:33
    0
    No vull afirmar ni desmentir res. Tinc una pregunta senzilla: hi ha algun error en el propi circuit, segons els meus conceptes, hi haurà un curtcircuit. menys hauria de venir al col·leccionista. És només una pregunta ??? No m'agrada cremar esquemes. Per favor. La resposta és ..
  14. amb
    #15 amb Convidats 30 de setembre de 2016 15:28
    0
    ct 315 (hauria encès una petita flama blava)
  15. Vladimir
    #16 Vladimir Convidats 22 d’octubre de 2016 01:17
    3
    Es tracta d’un circuit de transistors de maridatge molt antic.Basat en el fet que la generació començarà al mateix hfe i el mateix voltatge de biaix dels transistors sincronitzats. Només els LED no hi eren llavors i hi van posar una bombeta en miniatura. Així que benvolguda AKA KASYAN, no atribueu l’autoria d’aquest esquema a vosaltres mateixos. Els pernils vells encara són vius.
  16. l’avi Fedor
    #17 l’avi Fedor Convidats 29 de desembre de 2016 13:51
    1
    [b] pops0417 [/ b],
    Estic d’acord que moltes làmines no poden oferir res sensible. Fa 3 anys, ni tan sols sabia què era un transyuk, sobretot un treballador de camp, i ara vaig passar un merescut descans, per així dir-ho, vaig aprendre amb què menjaven, soldo amb calma tot el que vull, fins i tot tinc els meus propis dissenys, només en paper fins ara, i abans d'això, cremen tants treballadors del camp, però de bon humor. Ara, no hi ha cap problema, només cal que utilitzeu la protecció com a nombre de proveïdors i supressors. Els desitjo a totes sort.
  17. Aleks
    #18 Aleks Convidats 27 de gener de 2017 23:33
    2
    Tot això és bo, però com es pot comprovar l’alta tensió, al munt, díode trans + resistència, i després de tot el que genera, sona i al circuit està mort.
  18. sec
    #19 sec Convidats 2 de febrer de 2017 00:25
    2
    Funciona excel·lent, fins i tot es pot comprovar kt315, només cal reduir la potència a 1,5v.
  19. Trashnya
    #20 Trashnya Convidats 14 d’agost de 2017 16:37
    3
    Bona recollida. La veritat no es recull. Però hi va haver una situació: les fonts d'alimentació van arribar a 5v 40a, algunes van funcionar a mitges. Hi va haver un problema en els transistors defectuosos C945. Teter es diu com a normal.
  20. Sirius SV
    #21 Sirius SV Convidats 4 de desembre de 2017 23:31
    1
    sí Aquest shemka ja era als anys 70. probablement a UT. allà, es va canviar l’alimentació per doble mikriki amb un botó per a tot o un interruptor de commutació amb sis contactes. en lloc del LED, hi havia una microcàpsula d’un audiòfon sense cap cas de 65 Ohm ni cap altra amb una petita resistència al bobinat. Pot i un mini altaveu. la salut dels transistors estava determinada pel to del so i l’amplificació per volum. la potència era de 1,5 volts
  21. Vasily convidat
    #22 Vasily convidat Convidats 11 de febrer de 2018 10:59
    2
    Si us plau, indiqueu a quines conclusions heu connectat.
  22. Sergey convidat
    #23 Sergey convidat Convidats 23 de setembre de 2018 16:54
    1
    Gràcies per que l'article va resultar útil tot i que està escrit amb claredat

Llegiu també

Codis d’error per a rentadores