Fes-ho tu mateix
Classes magistrals, instruccions, consells útils, receptes.
» » »Tensió trifàsica d’una sola fase en 5 minuts
Tensió trifàsica de monofàsica

Posar una tensió trifàsica de 380 V d’un 220 V monofàsic al vostre garatge pot ser molt senzill. No es triga gaire temps, es pot connectar tot el circuit en 5 minuts sense massa complexitat.
Per exemple, heu de posar en marxa un potent motor de 3 o 4 kW. Sembla que es pot alimentar segons l’esquema clàssic d’un circuit monofàsic a través d’un condensador, però no hi era. Amb aquesta inclusió, es perd la potència estimada del quaranta per cent, a més del seu llançament serà increïblement difícil, o fins i tot no possible, si el motor es carrega inicialment.
Amb aquesta finalitat, s'utilitzen desdoblament de fase, que ajuden a distribuir uniformement tots els valors en les tres fases.
Utilitzant-los, és possible alimentar no només motors i plantes amb motors asíncrons trifàsics, sinó també qualsevol altre consumidor que requereixi una tensió trifàsica de 380 V.

Necessitarà


Podeu fer un simple splitter de fase a partir d’un motor potent. La seva potència hauria de ser d’1,5 - 2 kW més que l’aparell alimentat. Per exemple, si heu d’alimentar un compressor de 3 kW, aleshores, per al circuit, heu d’agafar un motor més potent de 4.5 kW i superior. En aquest exemple s’utilitza un motor de 5,5 kW.

Circuit de divisió de fases


Tensió trifàsica de monofàsica

Com veieu, l’esquema és increïblement senzill. Primer, es subministra una tensió monofàsica al motor d’alta potència, una estrella connectada segons l’esquema. El desplaçament de fase el realitza un condensador (el circuit clàssic descrit anteriorment). I ja traiem del voltatge uniforme trifàsic.

Com s’implementa


Primer, la connexió es dirigeix ​​a un motor potent (no hi ha un condensador d’arrencada al quadre)
Tensió trifàsica de monofàsica

I ja a través de l’interruptor per lots encenem el motor: la càrrega.
Tensió trifàsica de monofàsica

Posada en marxa del sistema


Heu d'executar el sistema de la manera següent. Primer, apliquem tensió d’una xarxa monofàsica a un motor potent. El seu eix està lliure de càrrega. El motor comença a girar gradualment. Passat un temps, la seva velocitat serà òptima. Només llavors es pot activar la càrrega fent clic a la bossa.
Un motor connectat en funció d'una càrrega pot girar fàcilment fins i tot sota càrrega.

Què dóna i com funciona?


Quan el motor de 5,5 kW gira, començarà a compartir de forma uniforme tota l’energia entre les fases. Tan aviat com es connecti la càrrega (3 kW), que en el moment de l’inici consumeix una energia enorme. Un motor potent assumeix tota aquesta manca d’energia, ja que la tensió a la xarxa disminueix per un instant i la inèrcia de l’eix continua girant. Naturalment, la seva velocitat baixarà lleugerament sota la càrrega. Després de la promoció del motor connectat, la velocitat d’expressió de l’eix d’un motor potent tornarà a la normalitat, creant un salt suau a la xarxa.
En poques paraules, el motor del divisor té un paper peculiar d’un condensador trifàsic o tampó, que no permet una caiguda de tensió brusca i distribueix uniformement els canvis de fase en fases sense distorsió.

Mireu el vídeo


Comentaris (87)
  1. Valya
    #1 Valya Convidats 1 d’agost de 2018 18:48
    8
    Estic d’acord, ho feia abans.
  2. Pere
    #2 Pere Convidats 1 d’agost de 2018 19:40
    16
    Em sembla que l’autor de l’article, parlant de la simplicitat de la solució tècnica que proposa, és una mica enganyós.
    Si seguiu les seves recomanacions, per començar un motor elèctric trifàsic, necessiteu un altre motor elèctric, i fins i tot més potent! I això, segons el dissenyador, és senzill! Al meu parer, això es diu, a tota costa!
    Gràcies
    Pere.
  3. Alexandre convidat
    #3 Alexandre convidat Convidats 1 d’agost de 2018 19:42
    1
    una bona idea abans
  4. rus
    #4 rus Convidats 1 d’agost de 2018 19:49
    5
    Es produiran pèrdues de potència, així com un desequilibri de fase, i la mat estarà rebobinant als veïns a causa de la subsidència.
  5. Leonid convidat
    #5 Leonid convidat Convidats 1 d’agost de 2018 20:05
    7
    La idea és molt interessant, però és dubtosa a causa de l’analfabetisme tècnic de l’autor que va anomenar la borsa del disyuntador (automàtic). Per a informació, es tracta d’aparells completament diferents
    1. Denschik
      #6 Denschik Convidats 2 d’agost de 2018 06:44
      3
      Ets analfabet! En aquest exemple s’utilitza un desconnectador d’interruptors en lloc d’un interruptor de circuit. Per tant, el va anomenar bossa, i res així.
      1. Yuri convidat
        #7 Yuri convidat Convidats 5 d’agost de 2018 18:46
        1
        Degut a vosaltres, tota la família havia d’aconseguir que els interruptors de paret s’anomenessin bosses.
  6. Alexandre convidat
    #8 Alexandre convidat Convidats 1 d’agost de 2018 20:16.
    11
    D'on surt 380V entre fase i N (220V)?
    1. Dima
      #9 Dima Convidats 2 d’agost de 2018 06:43
      1
      A causa del canvi de fase! Realment no està clar ...
      1. Yuri convidat
        #10 Yuri convidat Convidats 3 d’agost de 2018 15:31
        2
        A causa del canvi de fase, el voltatge no augmenta de cap manera, segons aquest esquema 380 no obtindreu ...
        1. Ivan
          #11 Ivan Convidats 4 d’agost de 2018 15:12
          2
          No cal que es plantegi. Totes les fases tenen un voltatge de 220V. S'obté 380v ENTRE les fases a causa del canvi.
    2. zlyden
      #12 zlyden Convidats 3 d’agost de 2018 17:06 h.
      3
      l'esquema fals si algú no ho entenia, algú bromeja ... aquí dos motors es van posar en paral·lel d'acord amb l'esquema clàssic a través del condensador i el conder és de dos ... no hi ha cap sentit en aquest esquema, donarà un lleuger augment del canvi de fase i això acaba l'efecte ..
  7. Vladimir convidat
    #13 Vladimir convidat Convidats 1 d’agost de 2018 20:36
    1
    Alguna cosa que no entenia .... Per a un motor més potent, es necessita una capacitat encara més gran de condensadors i també és difícil iniciar-lo. Quina és la captura?
  8. Convidada Gennady
    #14 Convidada Gennady Convidats 1 d’agost de 2018 20:42
    0
    Què fer, tinc el mateix compressor amb el mateix motor a través dels condensadors d’una xarxa convencional, comença a partir de 6 bar de pressió. tot i que la pressió de treball és de 3 = 4 atm. es bombeja màxim 9 atm i a aquesta pressió es va iniciar.
  9. Vlad convidat
    #15 Vlad convidat Convidats 1 d’agost de 2018 21:08 h.
    14
    Només queda trobar la línia 220 que pugui suportar 7 quilowatts. Ja fa temps que es va crear amb chastotniki.
  10. Kartkazak
    #16 Kartkazak Convidats 1 d’agost de 2018 21:33.
    8
    Potser això funciona, però les escombraries estan completes.
  11. Kalle
    #17 Kalle Convidats 1 d’agost de 2018 11:19 h.
    11
    Esquema analfabet. La sortida no serà de 380v entre fases, sinó de 220v.
    De fet, es tracta de dos motors connectats en paral·lel amb un condensador de canvi de fase.
    En aquests casos, els motors canvien d'estrella a triangle.
  12. Estades
    #18 Estades Convidats 1 d’agost de 2018 23:28.
    0
    En primer lloc, cal activar el consumidor per delta, ja que la tensió de la línia eliminada és de ~ 220 V.
    En segon lloc, el voltatge ideal trifàsic no funcionarà, en les fases oposades no seran de 120 graus.
  13. Vladimir convidat
    #19 Vladimir convidat Convidats 1 d’agost de 2018 a les 23: 48h.
    3
    Com augmenta la tensió de 220v a 380v?
  14. Igor Borisov
    #20 Igor Borisov Convidats 2 d’agost de 2018 02:42
    6
    Oli-oli, per què tals campanes i xiulets? Bé, feu el circuit de condensadors habitual.
    1. Vladimir convidat
      #21 Vladimir convidat Convidats 3 d’agost de 2018 09:04
      5
      En realitat el circuit és bo. Utilitzo aquest mètode des de fa més de 5 anys. Amb aquest mètode, la potència de la màquina és molt més alta que amb un condensador.
  15. Alex convidat
    #22 Alex convidat Convidats 2 d’agost de 2018 04:59
    0
    Si mesureu el voltatge a la màquina, serà exactament 380V?
  16. Alexandre convidat
    #23 Alexandre convidat Convidats 2 d’agost de 2018 06:42
    1
    No està clar com s’obtenen 380 volts a partir de 220 volts. El que fa augmentar la tensió.
    1. Convidat Michael
      #24 Convidat Michael Convidats 2 d’agost de 2018 07:35
      1
      Fonaments de l'enginyeria elèctrica. Dolivo-Dobrovolsky
  17. Mikhail Zonov
    #25 Mikhail Zonov Convidats 2 d’agost de 2018 07:32
    6
    i en lloc de 3 kW de càrrega obtens 8 kW. El comptador començarà a desenganxar)
    És més fàcil i rendible triar el condensador adequat. O bé, si necessiteu un motor potent tot el temps, poseu-vos en contacte amb la vostra organització de xarxa per transferir-lo a una tensió trifàsica. Ara tenen una oportunitat així ...
  18. Boris
    #26 Boris Convidats 2 d’agost de 2018 08:00
    5
    Gràcies a l’autor per la informació com a opció, crec que és útil saber-ne, però a la pràctica els circuits habituals de desencadenament de condensadors no funcionen pitjor. Sí, es perd un 50% de la potència, però aquesta deficiència es pot superar o corregir mecànicament, per exemple, un cinturó o una altra transmissió, però imagineu al vostre taller un motor inútil només per treballar el segon motor, així ... És cert, si és a partir d’aquest fer fan tret que.
  19. Sergey K
    #27 Sergey K Els visitants 2 d’agost de 2018 08:21
    7
    380 no hi és, se suposa un "trifàsic" 220. El circuit és millor, per descomptat, només un condensador, però no per molt. Avui en dia, si necessiteu un autèntic trifàsic, és millor agafar inversor. Ofereix el mar! De 50 a 60 dòlars per 0,75 kW.
  20. Vasiliy Vasilev
    #28 Vasiliy Vasilev Convidats 2 d’agost de 2018 08:28
    6
    Per què recordar un balcó com aquest en l'edat dels convertidors de freqüència ...
  21. Yuri Yu
    #29 Yuri Yu Els visitants 2 d’agost de 2018 11:54
    7
    Per l’esquema de l’autor un degut. No pot 220 i 380 als mateixos cables alhora.
    1. Bé
      #30 Convidats 2 d’agost de 2018 12:14
      6
      Que probablement sou un ex-d-league! Entre les fases d'una xarxa trifàsica sempre hi ha 220 V. Però, si hi ha un zero del motor, llavors entre qualsevol zero la fase és 380!
      És lamentable que persones com vosaltres, sense comprendre el corrent, puguin odiar-se. Ignoramus!
      1. Sergey convidat
        #31 Sergey convidat Convidats 2 d’agost de 2018 12:30
        17
        Exactament al contrari. La fase de fase és la tensió lineal = 380V. La fase - 0 és tensió de fase = 220V.
      2. Convidat Eugène
        #32 Convidat Eugène Convidats 2 d’agost de 2018 13:27
        17
        Per contra, en una xarxa trifàsica entre les fases 380v i entre 0 i la fase 220v. Si fos a l’inrevés, en una presa convencional hi hauria un voltatge de 380 V o hi hauria 2 fases en lloc d’una. Per tant, qui ignora aquí encara està en qüestió
      3. Anatoly convidat
        #33 Anatoly convidat Convidats 2 d’agost de 2018 14:33.
        7
        entre fases 380 entre fase i zero 220: una xarxa monofàsica a casa vostra i això és un fet ...
      4. Alex convidat
        #34 Alex convidat Convidats 2 d’agost de 2018 17:01
        3
        En una xarxa monofàsica, el voltatge és de 220 volts, en una xarxa trifàsica entre fase i zero també és de 220 volts, entre 2 fases - 380 volts.
        1. Vladimir convidat
          #35 Vladimir convidat Convidats 3 d’agost de 2018 09:09
          1
          T’equivoques, només has oblidat que la tensió trifàsica és 380v, i hi ha la tensió trifàsica 220v. De manera que a la fase 220v trifàsica, entre les fases 220v., No hi ha cap zero en absolut.
          1. Alexandre convidat
            #36 Alexandre convidat Convidats 3 d’agost de 2018 13:43
            5
            Si la interfície és 220, entre les fases i el zero hi haurà 127 volts.
          2. Sasha convidada
            #37 Sasha convidada Convidats 3 d’agost de 2018 15:29
            4
            si entre fases 220, entre fase i terra hi haurà 127v. quan era així, però va ser abandonada durant molt de temps
      5. Convidat Víctor
        #38 Convidat Víctor Convidats 2 d’agost de 2018 17:15
        5
        entre fases sempre és 380. i entre fase i zero sempre és 220.
      6. Bé
        #39 Convidats 2 d’agost de 2018 18:43
        1
        una mica malament, entre les fases 380 i entre el zero i qualsevol fase 220
      7. Convidat Valery
        #40 Convidat Valery Convidats 4 d’agost de 2018 11:19 h.
        0
        Declaració incorrecta, error
      8. Vasya
        #41 Vasya Convidats 7 d’agost de 2018 10:40
        0
        entre les fases 380 a i entre 0 i la fase 220
      9. Sergey convidat
        #42 Sergey convidat Convidats 9 de febrer de 2019 13:01 h.
        0
        et dedico en termes de TOE ...
  22. Sergey convidat
    #43 Sergey convidat Convidats 2 d’agost de 2018 12:14
    3
    El primer motor en estat estacionari no consumeix 5,5 kW, però no més del 15% d’aquest valor ja que no hi ha càrrega a l’eix. Pèrdues energètiques només per magnetostricció i escalfament de les bobines. És poc probable que els circuits electrònics tinguin una eficiència més alta. A més, els convertidors electrònics tenen problemes amb la forma d’un sinusoide.
  23. Romka
    #44 Romka Convidats 2 d’agost de 2018 12:25
    4
    Ja he llançat aquest esquema abans! I tots els que es preocupen de la forma del seo, no en tenen ni idea
  24. Jesús
    #45 Jesús Convidats 2 d’agost de 2018 12:49
    2
    Agafeu un chastotnik i no pateixis ulleres de sol
  25. Oleg convidat
    #46 Oleg convidat Convidats 2 d’agost de 2018 17:35
    1
    En primer lloc.380V no sortirà! Només 3x220. Això fins i tot és visible des del diagrama.
    En segon lloc. Aquestes tres fases no seran les mateixes. De totes maneres, es pot variar, especialment sota càrrega.
    Bé, i en tercer lloc. Esculpir dos motors per girar un eix amb el desenvolupament modern de l’electrònica és una anarquia! Per alimentar un motor trifàsic d’una xarxa monofàsica, s’han d’utilitzar convertidors de freqüència. A més, es poden comprar barats als xinesos a Aliexpress. I no hi ha distorsions i pèrdues d’energia. Només cal connectar els enrotllaments del motor amb un triangle. A més, també es pot ajustar la velocitat de rotació.
  26. Oleg Vasilievich
    #47 Oleg Vasilievich Convidats 2 d’agost de 2018 18:21
    1
    No hi haurà 380, però només n’hi haurà 220 en trifàsics. Per tant, el motor elèctric ha d’estar connectat amb un triangle, no amb una estrella. I hauria d’haver-hi dos condensadors, connectats en paral·lel, funcionant i arrencant, desconnectats després de començar. El llançador ha de ser el doble del condensador de treball. El condensador de treball es calcula mitjançant la fórmula: Cp = 2800 * I / U, on I és el consum actual, U és el voltatge nominal del motor elèctric. Per a la comoditat i la simplificació de la selecció, es poden prendre com a base els valors següents:

    M = 0,4 kW Cp = 40 μF, Cn = 80 μF;
    M = 0,8 kW Cf = 80 μF, Cn = 160 μF;
    M = 1,1 kW Cf = 100 μF, Cn = 200 μF;
    M = 1,5 kW Cf = 150 μF, Cn = 250 μF;
    M = 2,2 kW Cp = 230 μF, Cn = 300 μF. Quan M és la potència nominal dels motors elèctrics utilitzats, Cp i Cn són els condensadors de treball i arrencada.
    1. Alex convidat
      #48 Alex convidat Convidats 4 d’agost de 2018 13:54
      0
      Puc tenir un circuit? Amb condensador de treball i arrencada
    2. convidat
      #49 convidat Convidats 4 d’agost de 2018 10:19 p.m.
      0
      podeu utilitzar resistència en lloc de condensadors (elements de calefacció, potència), ho he provat jo mateix, el resultat és una excel·lent literatura: "El manual del jove embolcall de màquines elèctriques" sisena edició. 1985. autor.A.S. Kokorev pàgina 110-112
  27. navegador
    #50 navegador Convidats 3 d’agost de 2018 08:34
    0
    Les màquines elèctriques i la teoria de la conducció elèctrica per ajudar-vos ... Amb un voltatge reduït, el motor elèctric consumirà més corrent i començarà a escalfar-se.
  28. Vladimir convidat
    #51 Vladimir convidat Convidats 3 d’agost de 2018 09:00
    0
    Amb aquest esquema, no obtindreu 3 fases 380v. Tindreu 3 fases 220v. :-))))
  29. Alex convidat
    #52 Alex convidat Convidats 3 d’agost de 2018 10:20
    1
    Potser estic doblat, però a la sortida del circuit veig dues fases i una neutra.
    1. carrer
      #53 carrer Convidats 3 d’agost de 2018 1:37 p.m.
      1
      Tot és relatiu. Si esteu de peu sobre un terra sec de fusta, agafeu el fil de fase amb la mà i toqueu el neutre amb la segona mà, llavors el neutre us semblarà una fase. El rotor magnetitzat del motor elèctric, mentre gira, està intentant realment crear una tensió trifàsica en els seus bobinats.
    2. Sasha convidada
      #54 Sasha convidada Convidats 3 d’agost de 2018 15:46
      2
      vegeu correctament on la segona fase no és un condensador complet, dóna un canvi de fase de 90 graus i necessiteu 120
      1. carrer
        #55 carrer Convidats 3 d’agost de 2018 21:27
        0
        El canvi de fase (voltatge) és més determinat pel motor, no pel condensador. I s’acosta als 120 graus.
  30. navegador
    #56 navegador Convidats 3 d’agost de 2018 11:30
    1
    El condensador (capacitança) i la inductància (bobinatge de la primera edició) canviaran la fase en 120 graus en diferents direccions i, per tant, obtindrem 380 volts ... amb un gran menys ... tota aquesta economia (dos motors elèctrics penjaran en una fase Xarxa de 220 volts somriure
    1. carrer
      #57 carrer Convidats 3 d’agost de 2018 21:36
      0
      I mesura amb un dispositiu. No podeu mesurar més de 220 v.
  31. Alexandre convidat
    #58 Alexandre convidat Convidats 3 d’agost de 2018 12:28
    0
    Hmm, l'estafa encara és un. Quan el condensador està apagat, tal com es mostra al vídeo, el motor trifàsic s’aturarà immediatament i, si no s’apaga, es cremarà.
    L’autor utilitza un motor de 5,5 kW per connectar un motor de 4 kW, i que treu 7 kW de la xarxa. Bé, és a dir, no tira, perquè això no és possible, però ofereix enganyar la física.
    1. Aleksey
      #59 Aleksey Convidats 3 d’agost de 2018 21:32
      2
      Tot depèn de la càrrega, si no és gran, i després quan el condensador estigui apagat, el motor continuarà funcionant.Per exemple, si només necessiteu fer un embrutament d'una trifàsica, el condensador inicial és suficient, tot funciona bé en dos enrotllaments.
    2. carrer
      #60 carrer Convidats 3 d’agost de 2018 21:43
      2
      T’equivoques. Quan el condensador està apagat, el motor no s’aturarà i no s’escalfarà sense càrrega. Fins i tot es pot treballar amb una càrrega d'aproximadament 1/3 del nominal.
  32. convidat
    #61 convidat Convidats 3 d’agost de 2018 15:56
    0
    El condensador (condensador) canvia la fase de 120 graus en una direcció i la inductància (bobinatge de la primera edició) als mateixos 120 grams en l’altra direcció. La sortida serà de 380 volts, però no tot és tan senzill com voldríem, es tracta de dos motors elèctrics a Com a resultat, s'asseuran a la fase 1 d'una xarxa de 220 volts. Com a resultat, obtenim una asimetria de sobrecàrrega de fase ... fins a un incendi. Les persones educades no connectaran una càrrega superior a 8kW a una xarxa monofàsica
    1. Aleksey
      #62 Aleksey Convidats 3 d’agost de 2018 21:39
      1
      Amb tot desig, al circuit indicat no hi haurà 380 V, quants no pengen condensadors i posen potents elèctrics trifàsics. motors, als mateixos cables no poden ser simultàniament de 220 i 380 volts.
    2. carrer
      #63 carrer Convidats 3 d’agost de 2018 21:47 h.
      1
      380v no serà enlloc, podeu mesurar.
  33. Aleksey
    #64 Aleksey Convidats 3 d’agost de 2018 21: 17h.
    0
    8 kW no serà, ja que el primer motor gira en ralentí, i això és un 5-10 per cent del nominal, tampoc no augmentarà el voltatge, el motor està connectat en paral·lel. Segons els comptadors, el comptador de 63 amp que tira de 10 kW, si l’entrada es fa amb un filferro de la secció adequada, llavors tot està en ordre. Pel canvi de fase del condensador, es selecciona individualment per a la càrrega. La tensió es pot augmentar amb un transformador gradual, per estalviar l’energia del transformador, cal que l’encengueu d’acord amb el circuit d’autotransformador.
  34. Alexandre convidat
    #65 Alexandre convidat Convidats 3 d’agost de 2018 21: 30h.
    4
    Faig més de 30 anys que utilitzo aquest esquema i no funciona malament. 5,5 kW asíncrons, 1500 rpm. A l'estrella començo amb un cordó, i després agafo tres fases de 220V d'ella i alimento una potència asíncrona amb menys potència al triangle. Estic molt satisfet amb aquest esquema, que no aporta tensió de tensió, ja que començar amb un cable és molt fàcil i, a continuació, un desencadenament feble en connectar una càrrega.
  35. Passant
    #66 Passant Convidats 3 d’agost de 2018 10:35 p.m.
    0
    L’única opció és aconseguir 3x380 / 220 V des de 220 V
    és connectar-los entre si en un parell de generadors de motors. El "Generador" també s’haurà d’il·lusionar ...
    Bé, no us oblideu de la llei de conservació d’energia: la potència consumida d’una xarxa monofàsica serà igual a la que genera la trifàsica.
    1. Convidat
      #67 Convidat Convidats 4 d’agost de 2018 18:34
      6
      El primer motor està encès per una estrella, el segon per un triangle, el primer no consumeix més que una bombeta, no sé com és la teoria, però la serradora funciona des de fa quatre anys, no fa servir condensadors, ja que el circuit està completament operatiu.
  36. Alexandre convidat
    #68 Alexandre convidat Convidats 4 d’agost de 2018 14:54.
    0
    ALGÚ és un despropòsit complet. Poseu un condensador entre les fases i tot funcionarà.
  37. demostració
    #69 demostració Convidats 4 d’agost de 2018 19:04
    0
    tonteries completes, es tracta d’un antic esquema per augmentar la tensió en una xarxa de fase en zones remotes de Sibèria (llibre de referència d’electricista en algun lloc dels anys 60 de Godos)
  38. Convidat Valery
    #70 Convidat Valery Convidats 4 d’agost de 2018 11: 14h.
    0
    No guanyareu res. Les mateixes pèrdues. Per a una transició sense pèrdues de qualitat, cal un convertidor de freqüència a la potència adequada. I, de fet, la connexió trigarà de 5 a 10 minuts.
  39. Ivan
    #71 Ivan Convidats 5 d’agost de 2018 13: 26h.
    0
    Mai des d’un correu electrònic d’una fase. corrent no obté corrent de tres fases Això és utopia. Elèctric trifàsic el corrent s’obté amb l’ajuda d’un generador síncron (la velocitat del rotor coincideix amb la rotació del camp magnètic de l’estator). Després d’haver desenroscat l’estator mitjançant algun tipus d’accionament, obtenim un voltatge lineal trifàsic de 380 volts. I amb un motor asíncron, el circuit que es dibuixa no obté una tensió trifàsica. Aquesta és la mateixa fase. I on vas anar a zero? Quan es connecta, fase - zero = 220 V
    1. carrer
      #72 carrer Convidats 6 d’agost de 2018 01:36
      0
      El motor i realitza la funció d’un generador estacionari. El seu rotor està magnetitzat (no importa com). El rotor, girant, crea un voltatge trifàsic en els bobinats de l'estator.Connectat a un motor de 220v amb un condensador "espatllar" aquesta tensió trifàsica (220v entre fases, sense zero propi) no és significativa.
  40. Gamma4121
    #73 Gamma4121 Convidats 5 d’agost de 2018 10:35 p.m.
    0
    Recordo que el 1974 vam estudiar TOE (Fonaments Teòrics de l'Enginyeria Elèctrica) i vam recollir esquemes similars en estudis de laboratori. Al mateix temps, estudiem corrents, potència (que era petita), etc. No hi ha res de nou a la publicació.
  41. Alex convidat
    #74 Alex convidat Convidats 6 d’agost de 2018 09:00
    4
    Hola Tot és fantàstic. Però la pregunta és: on apareixen 380 volts al vostre circuit? Vaig utilitzar aquest esquema fa uns 15 anys. I vaig obtenir 3 fases de 220 volts.
  42. Convidat Michael
    #75 Convidat Michael Convidats 6 d’agost de 2018 15:11
    2
    Vull plorar. D’acord, l’autor, confon la terminologia en algun lloc, però l’article és un exemple del fet que, si cal, l’abeurador s’endurà. I el nostre home és capaç de qualsevol cosa.
    PER who qui us ha dit, senyors, que el chastotnik és capaç de fer-ne tres d’una sola fase? Ha estat enganyat, és fastigós i repugnant. O les instruccions no estan tan traduïdes. Es diu que un dispositiu que fa una de les tres fases és un inversor. Ara imagineu quant costarà l’inversor per a un motor de 2 quatres? I quant més menjarà? És necessari? No és més fàcil comprar un motor nou en una sola fase?
    Molta sort i confondre per menys fase, altrament la gent té els electrodomèstics a casa.
  43. Andrey convidat
    #76 Andrey convidat Convidats 6 d’agost de 2018 18:16
    0
    L’analfabetisme està complet, però està bé. Això era necessari en temps soviètics, quan era impossible obtenir màquines, bombes monofàsiques. Només es podia robar a l'empresa i tot era trifàsic. Ara això és bo a granel. Per què tot aquest enrenou? Ningú ha anul·lat la llei de conservació de l’energia, no passa res per res. 220 és el valor mitjà d’un sinusoide, i la seva amplitud és 220x1,41 = 310V. Això és l’únic que pot tenir més de 300 volts en aquest circuit. Encara hem d’imaginar el volum de condensadors capaços d’engegar un motor de 5,5 kW, no la capacitat, sinó el volum! També han de ser recollits en algun lloc i situats en algun lloc. En resum, que és més fàcil comprar una màquina, serà més barat
    1. carrer
      #77 carrer Convidats 7 d’agost de 2018 11:41
      0
      És impossible dir que el límit de 310 volts sigui el límit. El circuit conté inductància i capacitança. I hi ha ressonància.
  44. Issberg
    #78 Issberg Convidats 8 d’agost de 2018 04:30
    0
    La xarxa està plena de divisors de fase electrònica, així com
  45. màx
    #79 màx Convidats 9 d’agost de 2018 10: 06h.
    0
    S’aplica tensió de 220v. És a dir. fase i zero. Zero, la mateixa fase només es connecta a terra quan està connectada per una estrella. Com convertir aquesta fase a terra (zero) per un canvi a una fase amb 380 v? Cap a on va la terra (zero)? El segon motor realment girarà, perquè està connectat segons l’esquema clàssic amb un condensador i al primer en paral·lel, però no sobre cap 380 i no hi ha cap pregunta. Augmenta l'energia i no esperis, i el consum augmentarà en conseqüència.
    1. carrer
      #80 carrer Convidats 10 d’agost de 2018 18:46
      2
      L’únic que tens raó és que el 380v no estarà enlloc. Imagineu-vos que vam llançar un motor de 10 quilòmetres amb un condensador. Després desconnectem el condensador, el motor no s’aturarà. Si connectem un motor d'1 kW, es posarà en marxa de manera instantània, com a partir d'una xarxa trifàsica. Hi ha dues xarxes trifàsiques. Una ciutat en la qual fem servir una fase, la segona està creada per un motor de 10 kW. A la segona xarxa, el potencial del seu zero no coincideix amb el zero de la xarxa de ciutats. Llegiu tots els meus comentaris.
  46. Ivan
    #81 Ivan Convidats 10 d’agost de 2018 19:59
    1
    Ho diria un diable i una cua al costat. Però hi ha un nucli racional. En aquesta realització, no es necessita el rotor del primer motor. Així l'estator es convertirà en un transformador. A continuació, podeu substituir l'estator per un transformador de baixa tensió. Amb dos enrotllaments d’un fil gruixut i una massa de ferro suficient. Els enrotllaments s’han de connectar entre ells perquè no hi hagi contracorrent. Es necessiten dos condensadors. S’han de connectar des del terminal mig d’un punt a l’extrem. I diguem-ne una capacitat de 20 MF, el voltatge de sortida dependrà. Pràcticament no hi ha restriccions. Podeu augmentar fins a diversos milers de volts. Però si mireu de prop, no és difícil entendre que tinguem dos ofegats. I quan arrenqueu el motor en una xarxa externa, es pressionarà un pols de tensió potent. És evident que a la fase contigua.I els vostres veïns no només poden encendre bombetes. I si aporteu càrrega al motor, els refrigeradors es poden cremar. Ara decideix per tu mateix.
    1. carrer
      #82 carrer Convidats 10 d’agost de 2018 23:48
      1
      T’equivoques. És el rotor giratori que crea les fases de 120 graus.
  47. Alexandre Vasilievitx
    #83 Alexandre Vasilievitx Convidats 11 d’agost de 2018 17:29
    3
    La implementació de la idea: "treure 3 fases d'una" no està malament. Als anys fins al 97, quan tres fases en cases particulars eren una raresa, va ser necessari instal·lar un motor tampó tan potent. I més encara, no hi havia inversors a l’espai post-soviètic.
    Es va comprovar el desplaçament de fase amb un mesurador de fase i la forma de la tensió amb un osciloscopi. Si el motor secundari a càrrega nominal no consumeix més del 35% - 40% (com més baix sigui millor) de la potència de la placa indicadora del buffer (depèn dels tipus de motors elèctrics. AO o AOL, etc.), el sinusoide no és dolent i el canvi a la regió 120 graus (no depèn de la capacitat de la placa identificativa del secundari. La placa identificativa i el consum d'energia són conceptes diferents).
    Però de totes maneres; quan connecteu l'actuador al buffer, heu de tornar a seleccionar la capacitat del condensador de canvi de fase. Perquè la resistència inductiva total de tot el sistema en general canvia i la resistència complexa (impedància) canvia. A més, en canviar la càrrega mecànica, tots els paràmetres canvien. I l’angle entre les fases i la forma del voltatge i la forma del corrent (es van instal·lar resistències de baixa resistència a cada fase i es van connectar les sondes de l’oscil·loscopi). A primer cop d’ull, l’angle de fase d’aquest sistema “no té dret a canviar”. Ja que està determinat pel disseny del motor més avançat. Però tot el punt és la capacitança del condensador: està inalterable. Ara, si (capacitat), depenent del canvi, "sí" s'ajustaria a desenes de microfarades! Però això només és un somni.
    Però el que millor té aquest sistema electromecànic és un gran component inercial. I això es deu a l’element mecànic incorporat: el volant. Es tracta d’un rotor massiu d’un motor elèctric amortidor. Redueix el corrent d’arrencada del motor elèctric secundari a la posada en marxa (quan s’accelera el primari) i suavitza les fluctuacions instantànies del canvi de fase i del consum de corrent. Es tracta d’un estabilitzador electromecànic inercial.
    L'opció es va investigar quan el passaport "poder és viceversa". És a dir, el primari 1 kW., I el secundari 3 kW. Tot funciona perfectament i el corrent d’introducció en iniciar el secundari és acceptat per a xarxes domèstiques. Com que en el moment en què s’inicia la secundària, la primària ja s’ha dispersat. Però, per descomptat, el consum d’energia del secundari no hauria de superar el 35% -40% de la primària. És a dir, el moment de la càrrega ha de correspondre a aquest valor. Però, com "a ull" a casa ho determineu? Però aquesta és una altra pregunta.
    Per tant, per descomptat, si es necessita tensió trifàsica, si hi ha un motor elèctric “gratuït” amb una potència de 3-6 kW i hi ha un lloc al taller o al garatge, no el convertiu en “coure” per la inadequació del seu ús. Ell no servirà encara que sigui un petit servei. A més, el preu de l’inversor és moltes vegades superior al preu del mètode descrit.
    Però cridaré l’atenció sobre un altre factor important en la qüestió de l’ús de les màquines elèctriques en general. Es tracta de bobinatges de curtcircuit. La presència d'almenys un gir empitjora tant els paràmetres, el treball que parlem de resultats acceptables no és legítim. Tot i que la gent gaudeix! I tritura, tritura, perfora, tritura, talla, talla ... Fins i tot el cuinen alimentant les màquines de soldadura trifàsiques casolanes amb rectificadors de díodes. I ho vaig veure! Així doncs, la qüestió dels girs en curtcircuit és més probable que els amateurs aconsegueixin l’ideal. Aparentment, el seu nombre no hauria de superar un determinat límit per a tipus específics de motors elèctrics, però, com es pot determinar els girs de curtcircuit? Es tracta d’una pregunta sobre un tema diferent.
    Per cert. Havent comprat un inversor car i connectar-li un correu electrònic.un motor amb gàbies d'esquirol, corre el risc de rebre un missatge a la placa del convertidor: ERROR, PERILL, ANXIETAT i molt més (depèn de la imaginació del programador que va escriure el programa per al control inversor). Perquè fins i tot a l’inversor més senzill (excepte el casolà) hi ha un esquema per determinar el desequilibri dels corrents de fase. Aquest shemka, durant la inicialització del correu electrònic. motor, prohibeix l’inversor subministrar un pols complet als seus bobinats. I no veureu cap gir de l’eix.
  48. gleb
    #84 gleb Convidats 19 d’agost de 2018 20:53
    0
    Tots aquests circuits amb l’inici d’un 3 fases d’una xarxa monofàsica no són prou operatius, ja que el motor no guanya impuls o gira, sinó que tremola i s’escalfa i, alhora, perd poder significatiu. La millor opció per al nostre dia és un convertidor de freqüència, estan complets al mercat d’electrònica de diversos tipus amb ell i no es perd l’alimentació i a partir d’una sola fase es fa una trifàsica normal i es pot ajustar la velocitat.
  49. Valeri
    #85 Valeri Convidats 1 d’octubre de 2018 01:42
    2
    Anècdota ..
    L’electricista ha mort .. Les àvies a prop del porxo de la banqueta estan lamentant - ah, quina jove ... quant va colpejar .. ??
    De la gent que responen - 380.
  50. Gennady Lopatin
    #86 Gennady Lopatin Convidats 25 d’octubre de 2018 09:36
    0
    En lloc d’un motor potent, faig servir un transformador trifàsic, que no permet desequilibri de fase. I no carrega la xarxa.

Llegiu també

Codis d’error per a rentadores