Fes-ho tu mateix
Classes magistrals, instruccions, consells útils, receptes.
» » »Com connectar l’alumini i el fil de coure
Com connectar l’alumini i el fil de coure

A les cases antigues s’utilitza cablejat de fil d’alumini. Sovint, quan realitzeu reparacions al vostre apartament, és necessari allargar els cables. Si utilitzeu cables o aliatges de coure, només no els pots connectar a l'alumini: tots els electricistes coneixen aquesta regla i no només això. Et mostraré una manera senzilla, assequible i, el més important, de connectar conductors de coure i alumini.

Necessitarà


  • Cargol o cargol amb fil M4 de 16 mm de longitud.
  • Tres rentadores amples sota la M4.
  • Grover M4.
  • Femella M4.

Pot ser que les mides siguin diferents, només us ofereix una llista del que he utilitzat.

Connexió de conductors d'alumini i coure


Netegem els extrems dels cables que connectarem. Agafeu les alicates i feu anells als extrems dels cables.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

Anells als dos. Es poden fer completament amb una altra eina o fins i tot de forma manual.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

A continuació, poseu una rentadora al cargol. La seva amplada ha de ser superior a l'anell de filferro nu. A continuació, ens posem l’anell del fil d’alumini, de manera que amb un ajustament més de la connexió aquest anell del fil no s’obri.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

Després hi posem una altra rentadora i després d’un fil de coure.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

I, a sobre, poseu la tercera rentadora, grover i fixeu-la amb una femella.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

Estreny amb una eina.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

Aïllem bé amb cinta elèctrica.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

Com connectar l’alumini i el fil de coure

L’aïllament ha de ser fiable, és recomanable passar per cinta elèctrica en dues a tres capes. Aquesta és la connexió a la caixa de connexions.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

Aquesta connexió de fil serà fiable. El grover mantindrà pressió si la connexió es desprèn sobtadament. Així, podeu tancar-lo amb seguretat amb una tapa i amagar-lo darrere d’una capa de guix.
Com connectar l’alumini i el fil de coure

Per descomptat, es venen al mercat molts altres dispositius per connectar cables, però em sembla que aquest mètode és el més fiable i durador.

Mireu el vídeo


Comentaris (63)
  1. Yuri convidat
    #1 Yuri convidat Convidats 8 de maig de 2018 13:25
    16
    Rondelleres explícites galvanitzades per brancament, el zinc amb coure no és amable, només d'acer o zinc net
    1. Convidat Michael
      #2 Convidat Michael Convidats 8 de maig de 2018 20:37
      3
      En general, l’alumini es despulla sota una capa de vaselina o un altre lubricant, després de la qual la seva facilitat amb altres metalls augmenta bruscament. I sí, comença a ser amic de si mateix.
    2. Vladimir convidat
      #3 Vladimir convidat Convidats 10 de maig de 2018 08:01
      3
      Fortament en desacord! Consulteu una sèrie de potencials normals.
  2. Vasilii
    #4 Vasilii Convidats 8 de maig de 2018 18:10
    4
    El jamb només es pot utilitzar per a cablejat obert perquè, amb el pas del temps, podríeu notar com comença a brillar a les fosques.
  3. Yuri convidat
    #5 Yuri convidat Convidats 8 de maig de 2018 18:47
    30
    No és més fàcil aconseguir una terminal de llautó regular compatible amb cables d'alumini i coure? Si hi ha dubtes sobre la fiabilitat de les pinces de cargol, haureu-les irradiat prèviament des de dins amb soldadura fusible ...
    oh !!!
  4. Guest Electric
    #6 Guest Electric Convidats 8 de maig de 2018 20:45
    3
    L’alumini caurà, la calefacció serà “construcció”.
  5. Convidat
    #7 Convidat Convidats 8 de maig de 2018 21:19
    1
    Sempre connecto amb els grisos! Tot funciona!
    1. arv
      #8 arv Convidats 1 de febrer de 2019 14:19 h.
      0
      Déu no ho vulgui trobar amb un electricista
  6. Nikolay convidat
    #9 Nikolay convidat Convidats 8 de maig de 2018 21:44
    8
    Si hi ha una femella, el cargol es converteix en un cargol.
    1. LoMaster
      #10 LoMaster Convidats 4 d’octubre de 2018 07:07
      0
      Un tornavís en una clau)))!
      1. Romana convidada
        #11 Romana convidada Convidats 17 de gener de 2019 1:50 p.m.
        0
        Un pantaló en pantalons curts sudor_muntor
  7. Oncle Dima
    #12 Oncle Dima Convidats 8 de maig de 2018 22: 24h
    20
    Per què aquestes dificultats quan hi ha connectors VAGO especials
  8. Convidat Michael
    #13 Convidat Michael Convidats 8 de maig de 2018 23:00
    19
    el bloc de terminals "Wago" no és més senzill? i el més important més ràpid
    1. Igor convidat
      #14 Igor convidat Convidats 4 d’agost de 2018 11:19 h.
      6
      Ho sentim, però el teu WAGO es va convertir en carbó després d'una setmana de treball ...
      1. Eugène
        #15 Eugène Convidats 19 de novembre de 2018 01:07
        6
        Aquest és el TEU WAGO convertit en carbó, i el real, sobre el qual hi ha una inscripció Al / Cu, funcionarà perfectament durant anys.
  9. Sasha
    #16 Sasha Convidats 8 de maig de 2018 23:09
    2
    Vaig utilitzar femelles de llautó, per experiència, vaig connectar circuits d’alta corrent, l’acer també es converteix en carbó amb el pas del temps.
    1. Romana convidada
      #17 Romana convidada Convidats 17 de gener de 2019 13:52 h.
      2
      És estrany que fins ara aquest mètode per fer carbó no es practiqui ...
  10. Dmitry
    #18 Dmitry Convidats 9 de maig de 2018 02:09
    8
    Vago comprar, no participar en una granja col·lectiva.
  11. Convidat Valery
    #19 Convidat Valery Convidats 9 de maig de 2018 07:48
    4
    Ara és encara més fàcil de connectar, per a això hi ha pinces-vagi.
  12. Alexandre
    #20 Alexandre Convidats 9 de maig de 2018 08:06
    14
    Per què inventar una bicicleta si hi ha tires de connexió per a diferents seccions de cable. Utilitzeu les tires de connexió i no us molesteu amb cap disbarat, un electricista amb més de cent anys d’experiència en instal·lar cablejat als apartaments us ho diu.
  13. Convidat alex
    #21 Convidat alex Convidats 9 de maig de 2018 12:57
    3
    blocs terminals de llautó
  14. El caos
    #22 El caos Convidats 9 de maig de 2018 22:56.
    5
    Sempre em vaig preguntar per què eren hàbils en els comentaris, repetint l'anterior (estic parlant dels blocs terminals de Wago)
  15. Guest Electric
    #23 Guest Electric Convidats 10 de maig de 2018 04:34
    10
    És curiós, però l’autor mai no s’ha avergonyit pel material amb el qual es fa la rentadora, el dolor i la femella. Tampoc va pensar en reduir la superfície del contacte, reduir la força actual que es transmetrà de forma segura a través d’aquests cables (només les vores exteriors del fil rodó toquen les rentadores). Molta sort. Mentre esteu, tindrem feina.
  16. Vladimir Anatolievici
    #24 Vladimir Anatolievici Convidats 10 de maig de 2018 08:04
    1
    El text omet que les rentadores s’han de galvanitzar.
  17. Vasya
    #25 Vasya Convidats 10 de maig de 2018 10:03
    3
    És així, només s’han d’utilitzar els fixadors recoberts de níquel, no de zinc.
  18. Convidat Eugène
    #26 Convidat Eugène Convidats 10 de maig de 2018 12:02
    12
    Això no és absolutament una connexió fiable. No ho facis mai. Grover pot irrompre amb el pas del temps (es coneix amb aquest fenomen molt sovint). A més, cal estendre aquesta connexió, ja que amb el pas del temps el metall "sura". En aquest cas, és aconsellable utilitzar el bloc terminal WAGO. Un bloc terminal costa 15 p.
    De nou, no ho tornis a fer mai més. Es tracta d’una granja col·lectiva.
    1. Alexandre convidat
      #27 Alexandre convidat Convidats 20 de maig de 2018 08:19
      7
      A causa del petit punt de contacte del terminal de Wago, només es pot utilitzar per a il·luminació. On els corrents de càrrega són petits.
      1. Eugène
        #28 Eugène Convidats 19 de novembre de 2018 01:11
        2
        Estic absolutament d’acord! WAGO manté només 24A. A més de la il·luminació i NOMÉS el LED no és bo.
  19. Sergey convidat
    #29 Sergey convidat Convidats 11 de maig de 2018 03:22
    13
    El bloc terminal Wago no proporciona compressió de gran qualitat, de fet, proporciona només dos punts de contacte entre les plaques i el conductor. Per tant, només es poden utilitzar amb una càrrega mínima. Les plaques adaptadores (volandes, pinces de rosca) s’anodifiquen millor i els terminals de cargol són d’acer o llautó. A més, és possible irradiar un nucli de coure i combinar-lo amb un mètode de torsió d’alumini. També és possible prémer en una funda estanyada a banda i banda, prèviament irradiat un nucli de coure. Cap dels compostos enumerats no pot ser paret. Només es poden ocultar acoblaments soldats o gir soldats amb un elèctrode de carboni, respectivament, aïllant-se amb la contracció tèrmica.
    1. Ed
      #30 Ed Convidats 19 d’agost de 2018 13:03
      5
      Pago no resolt Wago: soldadura o cargol
  20. Alex convidat
    #31 Alex convidat Convidats 12 de maig de 2018 11:28
    1
    sovint passa que en un quadre es troba gairebé a l’arrel i no sempre s’hi posa un forrellat, sempre s’estalviarà un vagó o un bloc estúpid. haurà de patir amb un despullament. L’opció 2, si els extrems ho permeten, netegeu el nucli d’alumini i el ventireu amb una espiral sobre un de coure i l’aïlleu bé.bàsicament el raig de cavall introduireu un forrellat en caixes velles, qualsevol interferència, les venes esclaten i es separen del temps i de l'oxidació
  21. Convidat Víctor
    #32 Convidat Víctor Convidats 12 de maig de 2018 16:56
    11
    El teu WAGO és una merda completa en comparació amb aquest mix. Coure de coure, llençar el rover i connectar d'aquesta manera: durarà cent anys. Tot depèn de la càrrega: vaig connectar la meva estufa elèctrica així, i després de trenta anys vaig fer una reparació important, vaig desmuntar la caixa i tot està aquí. Cal apretar-lo fortament, no amb un tornavís, sinó amb 10 claus, un forrellat i una femella amb rentadores 6. Jo mateix treballo com a electricista en producció i aviat em retiraré.
    1. Petrovich
      #33 Petrovich Convidats 24 de maig de 2018 16:09
      3
      No escalfeu els capgrossos de les persones amb cargols, rentadores ...: un terminal de llautó d'alta qualitat resol tots els problemes una o dues vegades. Sempre fem això. I WAGO és realment per a càrregues petites.
  22. Alexander Wolf
    #34 Alexander Wolf Convidats 13 de maig de 2018 07:53
    5
    Els blocs terminals de connexió es venen a qualsevol botiga especialitzada. Per què sortir amb tota mena de disbarats? De res a fer?
  23. Igor convidat
    #35 Igor convidat Convidats 13 de maig de 2018 15:39
    5
    Blocs terminals de llautó - i no cal inventar res més ...
  24. Oleg convidat
    #36 Oleg convidat Convidats 13 de maig de 2018 19:23
    0
    Treballo com a electricista des de fa més de 30 anys i puc dir que si tinc un apartament amb calefacció a vapor, no he d’inventar res. Durant 50 anys, el coure amb alumini sota una femella de ferro normal i la rentadora a la caixa de distribució no s’oxida, totes aquestes campanes i xiulets només es necessiten amb alta humitat .Al carrer o amb calefacció per fogons.
    1. Yuri convidat
      #37 Yuri convidat Convidats 31 de març de 2019 18:27
      0
      Estic absolutament d’acord amb vosaltres, kolega, per tal que sigui millor, és desitjable fer una tintura de coure.
  25. Vyacheslav
    #38 Vyacheslav Convidats 13 de maig de 2018 21:52 h.
    2
    Després de torçar-se, l’extrem d’alumini prou despistat s’ha de protegir de l’aire i servirà durant molt de temps.
  26. Andrey convidat
    #39 Andrey convidat Convidats 14 de maig de 2018 09:13
    2
    Hi ha un flux per soldar Al + Cu amb soldadura d’estany, aquesta és la millor transició de l’alumini al coure.
    1. Convidat Michael
      #40 Convidat Michael Convidats 6 d’agost de 2018 10:29
      0
      flux f-64 i estany
    2. Yuri convidat
      #41 Yuri convidat Convidats 31 de març de 2019 18:38
      0
      Això, per descomptat, és aeròbic a la instal·lació de cablejat elèctric, una opció ideal per connectar Al + Cu, però malauradament no sempre està disponible. El meu exemple: vam veure una parcel·la edificable en un camp net, només hi havia una dotzena (10 kV) a prop, 380v es va aixecar quan es va construir un carrer sencer. Què és a soldar: un soldadura de coure i un bufador?
  27. Gregori
    #42 Gregori Convidats 14 de maig de 2018 20:42
    2
    Igual que alguna cosa, tinc 40 anys, i ara a qualsevol botiga de material elèctric hi ha maneres de connectar cables.
  28. Fanil
    #43 Fanil Convidats 15 de maig de 2018 17:48
    0
    S’han d’utilitzar pinces de molla d’alumini ... com a mínim, es pot subjectar, amb el pas del contacte
  29. No electricista
    #44 No electricista Convidats 16 de maig de 2018 19:49
    3
    I només vaig torçar coure i alumini al poble. L’estiu 8 ja funciona i res, i això és a l’entrada de la casa. Ni un cas extrem. Mentre el toc estigui sec i a la casa poca humitat no passarà res !!)))) I vaig posar. per a la química amb la física !!!))))
    1. Convidat Valery
      #45 Convidat Valery Convidats 18 de maig de 2018 17:36
      1
      podeu donar molts exemples, però crec que el millor és connectar la funda GMD i tots els problemes.
    2. Vyacheslav Illic
      #46 Vyacheslav Illic Convidats 19 de maig de 2018 12:37
      3
      Quan el contacte empitjora, s'escalfa !! En el fons, la casa cremarà !!!
    3. Zhorik
      #47 Zhorik Convidats 24 de maig de 2018 16:11
      3
      De moment, la física us posarà)))))
    4. No és elèctric_2
      #48 No és elèctric_2 Convidats 10 de març de 2019 12:55
      0
      D’alguna manera, els veïns del país van fer una crida per trobar el motiu de la manca d’il·luminació. He trobat cables de coure i alumini torçats, entre els quals no hi havia contacte. És a dir, no hi ha contacte en absolut. Només els no electricistes de primer pla torcen el coure amb alumini ...
  30. Vyacheslav Illic
    #49 Vyacheslav Illic Convidats 19 de maig de 2018 12:27
    1
    Vapor galvànic d'alumini + coure! Cal estanyar-se! Sense saber-ho, no donar CONSEJOS !!! Sense adobar l’alumini s’oxida i hi haurà pols !!! ???
  31. Alexandre convidat
    #50 Alexandre convidat Convidats 21 de maig de 2018 09:17
    0
    El mètode és bo i fiable, però, malauradament, totes les connexions roscades s’han d’ajustar periòdicament, no és correcte ocultar-ho darrere del guix. Sí, i ningú ha cancel·lat els òxids, així que hi haurà resistència de transició.
  32. Mila
    #51 Mila Convidats 21 de maig de 2018 22:18
    1
    i encara no heu sortit amb un terminal? Fa uns cinc anys que faig blocs terminals a tot arreu, a la part superior del tub.
  33. Convidat Víctor
    #52 Convidat Víctor Convidats 23 de maig de 2018 23:37
    1
    Utilitzar el flux de solder a solder i ja està
  34. Frolov alemany
    #53 Frolov alemany Convidats 25 de maig de 2018 18:56
    3
    Per tal d’evitar diferències de potencial a la vora de diferents metalls i de manera que la possible oxidació del fil d’alumini no es converteixi en un aïllant en connectar cables de coure i alumini, és més fiable fer xapa al fil d’alumini. Això es pot fer estripant el fil d’alumini amb una immersió ràpida d’aquest fil immediatament després d’enganxar-lo en una solució saturada de sulfat de coure. El fil d'alumini està recobert d'un recobriment de coure vermell. Amb un gruix important d’aquesta capa, fins i tot es pot soldar un fil d’alumini recobert amb coure.
  35. no elèctric
    #54 no elèctric Convidats 25 de maig de 2018 23:00
    1
    estendre els cables: només per soldadura
  36. Oleg convidada
    #55 Oleg convidada Convidats 1 de juny de 2018 18:28
    1
    més fàcil comprar pastilles i ja està!
    1. Romana convidada
      #56 Romana convidada Convidats 17 de gener de 2019 14:07 h.
      1
      Sí, no heu endevinat quin és més fàcil. Hi ha llocs al nostre país on no es poden comprar pastilles a les 21h, però hi ha llocs on no es poden comprar pastilles, es pot demanar a San Mikhalych, si pregunta al centre del districte, si no s’oblida, va donar a llum una euga. - Un mes tots els que necessiten connectar alguna cosa prenen esmeril, un forrellat amb rentadores i cinta elèctrica i ho fan tot com a Alemanya - lentament i durant molt de temps. Visc a Novosibirsk, per a mi, hi ha una connexió de 10 minuts com a màxim. I a la botiga d’electricitat, em vestiré i baixaré a l’ascensor durant aquest temps, i encara hauré de donar una puntada i mitja aturat allà i mig enrere. I què, i trobaré cargols i llavadores i cintes elèctriques. Una altra pregunta en general és que avui en dia gairebé no es poden trobar cables d'alumini (gairebé purs). Però el vaig trobar: eixugar-lo i llençar-lo, canviar-lo de coure.
  37. Sergey convidat
    #57 Sergey convidat Convidats 22 de juny de 2018 06:52
    3
    Sí, estic d’acord que potser aquest compost és el més fiable per combinar coure i alumini incompatibles a la vida.
    Per descomptat, hi ha blocs terminals especials amb pasta que tenen dret a la vida, però si voleu fiabilitat, i no hi ha cap alternativa al guixat! L’única nota són els fixadors fiables, és millor sense galvanitzar - el zinc és difícil ser amic del coure, amb l’alumini. I si aconsegueix humitat, la reacció d’oxidació està assegurada! Així, doncs, es retorça de manera fiable la protecció de l’exterior, sense estalviar la cinta elèctrica, és més difícil protegir aquest sandvitx per contracció tèrmica ..
  38. Anton
    #58 Anton Convidats 16 de gener de 2019 02:07
    2
    per als electricistes miraculosos que no són amics amb els vagons tenen una càrrega actual, la càrrega màxima dels vagons amb els quals he treballat és de 32A, per als electricistes miraculosos que fan vagons a tot arreu durant 15 hores, calculeu la càrrega que arribarà al terminal, la caixa de distribució de la cuina amb una càrrega màxima superior a 8 kW no els vagons només permeten la soldadura (soldadura), ja que 220W * 32A = 7040W (7,04 kW), si ets electricista, no necessàriament electricista.
  39. Vladimir convidat
    #59 Vladimir convidat Convidats 23 de gener de 2019 17:47 h.
    0
    Feu servir Grover en connexions elèctriques? Per descomptat, això és un super electricista. Mai haver vist els resultats d’un compost així, perd totes les seves propietats per escalfar-se.
    1. Alex convidat
      #60 Alex convidat Convidats 8 de febrer de 2019 07:33
      2
      Si el productor va perdre les seves propietats, fins i tot al forn, els graus no seran suficients. I la unió del cablejat no ha d’esclatar malament, com una soldadora. No escriviu ximpleries.
    2. Yuri convidat
      #61 Yuri convidat Convidats 31 de març de 2019 18:41
      0
      Què hi ha de connexió si s'escalfa
  40. Denis
    #62 Denis Convidats 11 de març del 2019 12:42
    0
    Acabo de prendre un flux per soldar alumini i soldar estanys soldats, vaig donar una gran càrrega, la presa es va escalfar i la connexió dels cables es va mantenir freda
  41. Yuri convidat
    #63 Yuri convidat Convidats 31 de març de 2019 18:17
    0
    electricista amb 32 anys d’experiència. És recomanable utilitzar un metall per cablejar, personalment preferí l’alumini: una bona torsió i contacte durant segles, i encara hi ha tal figuesEs diu un lubricant de vaselina de quars-petroli (no és difícil fer-lo tu mateix), es va treure el toc i es va oblidar. Vaig cablejar a casa meva des dels 94 anys, ja tinc 25 anys, ni tan sols vaig aïllar les voltes, la vaig estendre bé, vaig col·locar la caixa a la centraleta de forma compacta i tot, aproximadament cinc anys vaig obrir una caixa, només per divertir-me, com es faria ahir. càrrega - sí, segons la resistència mecànica - sí, però el trencament, especialment el fil flexible, es va debilitarés aigua bullent: s’escalfirà cada cop més fins que s’il·lumini. El coure s’oxida ràpidament, la qual cosa comporta un augment de la resistència de transició, debilitament del contacte, escalfament amb les conseqüències següents. La connexió de cargol no garanteix la durabilitat de la qualitat d’un bon contacte. Una única opció que garanteix un bon resultat i la durabilitat, això s’adelleix: un fil dur - abans de torçar, flexible - després, si hi hagués algun problema per connectar coure i alumini - no hi ha millor connexió amb un cargol, però cal fer finestres per a això amb alicates de morro rodó, l’adobament de coure és poc ambient, aconsella posar una rentadora entre els cables: no ho feu en cap cas, obtenim un contacte bo i fiable, per què afluixem-lo amb aquesta rentadora, fins i tot si es fa de coure estanyat o fins i tot d’or. Seqüència: cargol - rentadora-terminal de coure AL-terminal - rentadora (necessària) -noixeta i mans fortes, fortes, estrenyen fermament, si hi ha greix de quars-petrolatum, greix, aïllar bé (personalment preferí la cinta de cotó) , va tancar la tapa i em vaig oblidar. Sí, una cosa més, per últim: llençar els terminals que porten la caixa de distribució. llençar-los de seguida; la merda està completa; és millor que faci un toc simple, fins i tot sense campanes i xiulets, serà més fiable, i aquest "WAGO" és una merda, per als mocadors es pensa que és un paner o una persona allunyada de l'enginyeria elèctrica, energia elèctrica, ciència de materials electrònics.

Llegiu també

Codis d’error per a rentadores