Направи си сам
Майсторски класове, инструкции, полезни съвети, рецепти.
» »Заслужава ли си да инсталирате магнит върху масления филтър
Реших да проверя необходимостта от инсталиране на магнит върху масления филтър. За това избрах неодима от твърдия диск - той е достатъчно мощен и ако нещо метално в системата за смазване попадне в магнитното поле, той ще се държи в него надеждно през цялото време. При следващата подмяна го прикрепете към края на филтърния елемент. След като изминах 5 хиляди км, отново смених маслото и сега ще отворя използвания филтър, за да видя всичко със собствените си очи.
Трябва ли да инсталирам магнит на масления филтър

Какво трябва да бъде под ръка


  • български език;
  • Капацитет за източване на масло (стара пластмасова кутия се реже);
  • Дрипа, за да си избършете ръцете.

Предпоследното условие не беше изпълнено от мен и се наложи да излея масло на дървен под, покриващ гаражната яма, което не препоръчвам на никого да повтаря.

Отваряне на филтъра


За удобство включих централния канал на филтърния елемент с хартиена тапа, така че останалото масло да не се разлее. Изрязах филтъра с шлайф, отдръпвайки се на 2-2,5 см от вътрешната страна. За целта завъртете корпуса според нуждите. Не е необходимо да бъдете много ревностни, така че горещият метал да не запали двигателното масло.
Трябва ли да инсталирам магнит на масления филтър

След като разрезът е над целия диаметър, трябва да изключите половините на корпуса и да извадите филтърния елемент. Той седи доста здраво, така че трябва да опитате. Между другото, по същата причина чиповете от изрязването не можаха да стигнат до дъното на филтъра, което запазва чистотата на експеримента.
Трябва ли да инсталирам магнит на масления филтър

Анализ на съдържанието


Трябва ли да инсталирам магнит на масления филтър

За изследване все още имаме гърба на филтъра във формата на чаша (не можем да премахнем неодимовата лента никъде!). След като източвам останалото масло, започвам да манипулирам магнита, водейки го по тялото в различни посоки. Емулсията от остатъчно двигателно масло и метален прах следва движението на полето. В моя случай попаднаха дори много големи частици.
Трябва ли да инсталирам магнит на масления филтър

Капацитетът на филтъра е 15 микрона, така че не пречи на циркулацията на този абразив в маслената система.
Трябва ли да инсталирам магнит на масления филтър

За да обобщим


Мога да кажа с увереност - комплект масленият филтър определено си заслужава, защото това, което хваща, винаги е в суспензия, когато двигателят работи (чиповете са твърде леки, за да се утаяват), ускорявайки износването на триещите се двойки. Този метод е най-простият и надежден за извличане на метални примеси от системата за смазване на двигателя, което всъщност се убедих с вас.

Гледайте видеоклипа


Коментари (68)
  1. Иван
    #1 Иван госта 27 февруари 2019 г. 14:56 ч.
    73
    И при рязане на кутията с мелница, чиповете не попаднаха ли случайно?
  2. Гост Владимир
    #2 Гост Владимир госта 27 февруари 2019 г. 14:59 ч.
    16
    За чистотата на експеримента е по-добре да се реже с ножица за метал, а не с шлифовъчна машина.От него, стружки и т.н. също лети и е привлечен от магнит.
  3. Звиркун Генадий Михайлович
    #3 Звиркун Генадий Михайлович госта 27 февруари 2019 г. 15:01
    8
    Благодаря ви. Кратко, ясно, убедително.
    1. Евлампи Суходрищев
      #4 Евлампи Суходрищев госта 28 февруари 2019 г. 3:38 ч.
      29
      И най-важното - това е смешно. Намерете стърготини и дървени стърготини след рязане с шлайф.
      1. Гост Николай
        #5 Гост Николай госта 8 март 2019 г. 21:46 ч.
        1
        Методът наистина е много ефективен. Пишат и за немагнитни частици. Така в края на краищата, по отношение на твърдостта, те са по-малко опасни от стоманените чугунени включвания в маслото. И в края на краищата те се използват като абразивен материал (масло + стомана "прах"). Разходите са оскъдни и време, и финансови.
  4. Игор
    #6 Игор госта 27 февруари 2019 г. 15:26 ч.
    30
    Във всеки двигател части от алуминий или сплави се износват. Те не се магнетизират! Това, което сте събрали в долната част на филтъра, е абразив, който самият филтър не е пропуснал. Добре и със сигурност стружки от мелничката
    1. Гост Александър
      #7 Гост Александър госта 1 март 2019 г. 11:25
      1
      точно
    2. Джордж
      #8 Джордж госта 10 март 2019 г. 17:47 ч.
      2
      Стените на цилиндъра са от чугун, пръстените също са изработени от черни метали, като коляновия вал, така че са перфектно намагнетизирани.
    3. Ratamahata
      #9 Ratamahata госта 11 март 2019 г. 12:45 часа
      2
      Филтърът ще пусне всички частици от съда си през байпасния клапан, докато двигателят е в студено масло. И това е до +80 градуса! Във филтъра налягането на маслото е такова, че притиска твърдата пружина на клапана „студена“ и съответно промива всичко, което е събрало по време на работа със затворен клапан. В същото време малко замърсяване се отмива от самия филтриращ елемент.
  5. тата
    #10 тата госта 27 февруари 2019 г. 15:48 ч.
    12
    при 15 микрона, филтърът няма да премине чипове, но ще го остави вътре във филтъра
  6. Юджийн
    #11 Юджийн госта 27 февруари 2019 г. 16:23
    5
    Но струва ли този филтър нещо за това? или не го разбирам? объркан
    1. върба
      #12 върба госта 7 март 2019 09:53
      0
      вижте как работи филтърът ... и ще разберете ... когато двигателят стартира, когато маслото е студено, той не филтрира нищо
  7. Гост Сергей
    #13 Гост Сергей госта 27 февруари 2019 г. 17:09
    17
    забравих да добавя още 20-30 коня са добавени поне все още сложени на горивната линия и изпускателната тръба
  8. Гост Виктор
    #14 Гост Виктор госта 27 февруари 2019 г. 19:12 ч
    4
    показвате стърготини. Сякаш моторът ви работи без масло изобщо.
  9. Рома за гости
    #15 Рома за гости госта 27 февруари 2019 г. 20:00 часа
    8
    Абсолютно съм съгласен, сам поставям магнитите. Резултатът е положителен. Той улавя металния прах (износващите се продукти). Все още е много полезно да инсталирате магнитна тапа за източване.
  10. Игор
    #16 Игор госта 27 февруари 2019 г. 21:02 ч.
    3
    Той също сложи 2 магнита, отвори филтъра с нож за обувки и чук, имаше малко фин метален "прах", по принцип, ако се забави от филтъра, няма смисъл от магнита (магнитът се държи до филтърния елемент), но ако наистина е толкова малък, че минава през хартия ", тогава какво за него е необходимо в маслото :-)
  11. курвар
    #17 курвар госта 27 февруари 2019 г. 11:46 ч.
    11
    И къде отиде обикновеният магнит от таблата на двигателя?
    1. Игор А
      #18 Игор А госта 16 март 2019 00:26
      0
      Ще ви разкрия ужасна тайна. на повечето съвременни двигатели няма такова задръстване.
  12. марка
    #19 марка госта 28 февруари 2019 01:13
    5
    Чипове от мелницата, интересното е, че основното износване идва от цилиндрите, но както знаете, блоковете вече са алуминиеви, какво тогава хваща този магнит, облицовки и пръстени?
    1. Серг за гости
      #20 Серг за гости госта 1 март 2019 г. 21:31 ч.
      9
      Всъщност всички алуминиеви блокове са с ръкав. Изразът "сух ръкав" не означава нищо? И този ръкав, колкото и да е странно, е чугунен.
    2. Джоузеф
      #21 Джоузеф госта 2 март 2019 г. 00:51
      8
      Блокът може да е алуминиев, но ръкавите са точно като пръстените на буталото са стоманени.
    3. mehanigg
      #22 mehanigg госта 2 март 2019 г. 22:34 ч.
      1
      Марк, блоковете с редки изключения (Gas-66) са направени от чугун, но на Gas-66 в алуминиевия блок има стоманени ръкави
  13. чипсет
    #23 чипсет госта 28 февруари 2019 01:41
    1
    Масло на дъното, надявам се, че съм събрал същата готова феромагнитна течност струва много пари
  14. Гост Андрей
    #24 Гост Андрей госта 28 февруари 2019 05:33
    1
    И не сте се замислили върху факта, че фината фракция, която трябва да остане върху частите за по-малко износване, остава във филтъра. Това означава, че маслото е работило по-малко от очакваното.
  15. Ку
    #25 Ку госта 28 февруари 2019 г. 08:35
    1
    Вие сте шлайф, когато отрежете всички чипове на магнит и залепите
    1. Гост Владимир
      #26 Гост Владимир госта 1 март 2019 г. 16:39 ч
      0
      Обшивките са покрити с гранит, той не се магнетизира, дори ако ще е с шрот (което просто не е възможно).Чудя се каква кола беше този филтър?
  16. Гост Майкъл
    #27 Гост Майкъл госта 28 февруари 2019 08:38
    4
    В стари времена коркови тапи за врати за врати бяха с магнити, привличаха се стоманени чипове, аз самият го видях.
    1. Sektor
      #28 Sektor госта 28 февруари 2019 г. 13:37 ч.
      2
      Така беше. Това е в авиационните скоростни кутии. Лесно свалящите се магнитни щепсели са инсталирани в долната им част. Сега преминават към чип сигнални устройства, по-точно, той вече е на всички нови видове. И информацията се показва на таблото в пилотската кабина.
  17. Sektor
    #29 Sektor госта 28 февруари 2019 г. 13:32 ч.
    12
    В авиацията FSS (чип сигнални филтри) се поставя в маслената система на двигатели и скоростни кутии, за да предупреди екипажа на самолети и хеликоптери за началото на унищожаването на двигателя или скоростната кутия. Индикаторът „Чипове в основната скоростна кутия“ или „Чипове в двигателя“ светва. Само за тази цел те слагат магнити. Те вече не са необходими за нищо друго. Всичко, което написа авторът, е глупост. Редовният филтър върши работата си перфектно. Основното е, че трябва да го промените във времето.
  18. Max
    #30 Max госта 28 февруари 2019 г. 18:51 ч
    1
    Да, определено от рязане
  19. Гост Алекс
    #31 Гост Алекс госта 1 март 2019 г. 6:59 ч.
    2
    Като цяло, от гледна точка на триботехнологиите, малките частици се търкалят в овал и определено количество от тях е дори полезно срещу износване (в масления клин се създава един вид "търкалящ лагер"). Маслото губи повече свойствата си поради промени в молекулната структура и навлизане на силикати отвън (прах и пясък от стените на цилиндъра).
  20. Ози
    #32 Ози госта 1 март 2019 12:59
    1
    Магнитът намагнетизира част от магнитния прах от маслото. И без магнит маслото с целия прах би изцедило наффиг. Каква е разликата за мотор? Сега, ако по-късно измиването беше наводнено и останалият прах беше измерен с някакво специално устройство - ако има разлика в остатъците с и без магнит, тогава магнитът прави поне нещо. Ако няма разлика, тогава защо магнит. И само магнит на праха (и дори просто да сложа магнит в изцеденото масло със същия успех) не ми трябва на фиг.
    1. геолог
      #33 геолог госта 12 март 2019 05:26
      2
      Разбрахте ли какво написахте?
  21. Захар Иголкин
    #34 Захар Иголкин госта 1 март 2019 г. 17:18 ч
    8
    Триещи се двойки: разпределителни валове-рокери, зъбни колела на маслената помпа, верига и зъбни колела на задвижването на помощни механизми и др. А ето алуминиевите блокове? Момчета, научете материала!
  22. Борис Ханин
    #35 Борис Ханин госта 1 март 2019 г. 10:49 ч.
    3
    Магнитът е поставен върху изпускателната тапа! Фактът, че филтърът вече е филтриран зад завесата.
    1. Гост чичо Вова
      #36 Гост чичо Вова госта 9 март 2019 г. 20:47 ч.
      0
      По-точно, ВИНАГИ ВРЕМЕН ...
  23. Николай Петров
    #37 Николай Петров госта 2 март 2019 г. 10:14 ч.
    2
    Във корпуса на филтъра има клапан, който се отваря при превишаване на налягането и маслото вече не се филтрира, влиза в линията.
  24. Гост Сергей
    #38 Гост Сергей госта 2 март 2019 г. 10:18 ч.
    32
    Ако прикрепите палка към качулката и окачите пет такива магнити на пръчката (повече е по-добре), тогава колата ще бъде привлечена към тях и ще шофира напред. Ускорението ще се подобри и потреблението ще намалее.
    1. Гост Владимир
      #39 Гост Владимир госта 4 март 2019 г. 08:54
      4
      и гърба, така че в случай на повреда на спирачката
  25. Гост Алекс
    #40 Гост Алекс госта 2 март 2019 г. 11:05 ч.
    0
    Че филтърът е оставен, че маслото. Този коктейл е дори страшно да се доближи до двигателя.
    1. Гост Алекс
      #41 Гост Алекс госта 5 март 2019 г. 12:15 часа
      2
      ако над 5000 км толкова метал е бил сресан с ДВГ, то след 50 000 км ДВС трябва да се пробие
  26. Гост Владимир
    #42 Гост Владимир госта 4 март 2019 08:51
    3
    Всъщност слагам магнит в тигана вътре, ако тиганът с tsam е залепен плътно с епоксидно лепило, не мога да го сваля вече, когато дойде време за отваряне на морската утайка. Това е вече на двадесет години, тогава никой не знаеше магнитите на ниодните магнити, обикновен магнит от високоговорителя, 90 000 скоростни кутии преминаха през zaz 968 с предавателните кутии еднакви само отвън, ако няма място. Като цяло магнитът за приказки може да бъде залепен навсякъде по-добре, отколкото без тях каквото и да събере това, което не е преминало към филтъра, няма да се влоши.
  27. Гост Андрей
    #43 Гост Андрей госта 4 март 2019 г. 9:35 ч.
    3
    Най-силното магнитно поле не прониква през стоманената обвивка. проверено :-)
  28. Усенко Петър Якович
    #44 Усенко Петър Якович госта 5 март 2019 г. 10:37
    6
    Докато мина един век, в списанието = Driving = те писаха за използването на магнит за ICE. Опитах също. Спусна го в резервоара за газ ... извади го след 10 000 км-таралеж ... В отвора на картера той сложи магнит на eboxidka. Същият таралеж ... Правилното нещо.Демонтира стария CITROEN, така че той е натиснал магнитни таблетки в тигана си ... Какви са техните инженери по-умни от останалите ??????
  29. SL
    #45 SL госта 5 март 2019 г. 13:31 ч.
    1
    стълба
  30. Andron59
    #46 Andron59 госта 5 март 2019 г. 18:14
    1
    стоманени (желязо) чипове се привличат от магнит. В съвременните двигатели това са пръстени и чаша. Това от своя страна означава фигураяйце, проектирано или криво оръжие или мозък, докато двигател преграда.
  31. Гост Вадим
    #47 Гост Вадим госта 6 март 2019 г. 15:54 ч.
    4
    Когато аварийният клапан на филтъра се задейства при стартиране на двигателя в студено време, цялата тази shnyaga ще премине към системата за моторно масло.
    1. Ростислав
      #48 Ростислав госта 8 март 2019 г. 14:52 ч.
      0
      правилно
  32. Гост Виктор
    #49 Гост Виктор госта 7 март 2019 г. 17:51 ч.
    0
    толкова бръснене за 5 хиляди. км? Каква кола, искам и такава!
  33. между другото
    #50 между другото госта 7 март 2019 г. 8:11 ч.
    1
    Който куче тези магнити, скоро ще започне да извайва задника ... първо, струва се от мелничката, второ, филтърната мрежа така или иначе я спира ...
  34. Ростислав
    #51 Ростислав госта 8 март 2019 г. 14:51 ч.
    0
    Мога да сбъркам, но се създава натрупване на мръсотия, която може да се измие вече на парчета.
  35. ключар
    #52 ключар госта 9 март 2019 г. 8:43 ч.
    1
    ДРЕЖАЖНА ПЛУГА В ПАЛЕТ ВЕЧЕ ИМА МАГНИТ !!! Японска мама ....
  36. ключар
    #53 ключар госта 9 март 2019 г. 20:55 ч.
    2
    Бутални пръстени STEEL ... разтривайте се със стоманени цилиндърни листове ... всичко това се слива в тиган с MAGNETIC дренажна тапа ... И от тигана се всмуква от помпа през филтър в системата ... И ДЪЛГО РАЗМЕР ..
  37. Иван Иванов
    #54 Иван Иванов посетители 9 март 2019 г. 21:57 ч.
    0
    Знаеш ли, подобна мисъл ми дойде на ум през далечните 80-те години. Поставих пръстен магнит от високоговорителя на високоговорителя в корпуса на масления филтър Москвич.След една година смяна на маслото погледнах частиците магнит-метал беше доста. но е трудно да се сложи магнит на настоящите машини ....
  38. .Влад
    #55 .Влад госта 9 март 2019 г. 10:27 ч.
    3
    когато работех в автобуса Ikarus като дете там, по всички задръствания на двигателя, осите и скоростните кутии, бяха инсталирани магнити и имаше много бръснене при всяка смяна на маслото.
  39. #56 госта 10 март 2019 г. 00:33
    1
    В скоростната кутия има магнит на джига.
  40. Кирил
    #57 Кирил госта 11 март 2019 09:14
    2
    Авторът не знае, че масленият филтър със средно отпадане, характерен за 40 микрона (а какво е имал предвид, като говори за 15 микрона - изобщо не е ясно), запазва частици и 5 микрона. Комплект магнити за филтър със стоманен калъф беше продаден обратно в СССР, само магнитите бяха под формата на ленти и бяха поставени по стените около обиколката на кутията, а не един на дъното. Но в тях няма много смисъл, разбира се, няма да е по-лошо, но е и много по-добре, защото утайката и чиповете се забавят от филтъра. А това, което е под формата на фина суспензия в маслото, не вреди, докато не бъдат разработени антидиспергиращи добавки, тоест ако маслото се сменя редовно и навреме
  41. Кирил
    #58 Кирил госта 12 март 2019 г. 03:17 ч
    2
    Магнитните източващи тапи в скоростните кутии или скоростните кутии, противно на мнението на някои коментатори, не служат за почистване на масло от чипове, а за наблюдение на състоянието на устройството. Ако по време на смяна на маслото върху тях бъдат открити големи частици, се прави заключение за възможни повреди на частите. В допълнение, тези частици няма да навредят, идвайки с масло в триещи се двойки.
    1. Гост Валера
      #59 Гост Валера госта 14 март 2019 г. 16:58 ч.
      0
      В скоростната кутия има магнит, така че цялата скоростна кутия да не се смила и да не напуква случая, когато една двойка предавки се счупи - фрагментите на зъбите се намагнетизират и не попадат между цели предавки или калъфа и GP предавката например.
  42. Сапожников Алексей Николаевич
    #60 Сапожников Алексей Николаевич госта 13 март 2019 г. 11:31
    2
    би било по-правилно да инсталирате магнита върху палета и още по-добре в палета. След цикъла маслото се изцежда в кладенеца и по-малко метални стружки ще преминат през маслената помпа, ще живее по-дълго)))
  43. Гост Вовчик
    #61 Гост Вовчик госта 13 март 2019 г. 16:34 ч
    0
    хахаха дегрод))) това е филтърът)))) по-далеч от филтъра (дори и да има "стърготини") нищо няма да мине :))) тогава филтърът, а))))
  44. Гост Валера
    #62 Гост Валера госта 14 март 2019 г. 16:54
    0
    WBC, цялата тази обвивка точно над байпасния клапан.
  45. Станислав Иличев
    #63 Станислав Иличев госта 15 март 2019 г. 00:10
    1
    Ако това нещо беше приложено към ръчната или автоматичната скоростна кутия, би било по-уместно ....
  46. Гост Павел
    #64 Гост Павел госта 15 март 2019 г. 14:43 ч.
    2
    За честотата на експеримента беше необходимо да се види подобен филтър, със същия пробег, но без магнит.
  47. Гост Павел
    #65 Гост Павел госта 15 март 2019 г. 14:49 ч.
    2
    Инсталирайте магнитната тапа на палета и магнита върху филтъра, по-лошо от това, колата определено няма.)
  48. Гост Дмитрий
    #66 Гост Дмитрий госта 16 март 2019 г. 10:22
    1
    Това ли е хумористична статия? Да! папийонка
  49. Гост Сергей
    #67 Гост Сергей госта 17 март 2019 г. 04:11
    0
    корпусът на филтъра е хелезо, което означава, че няма да премине през магн. полето и железните стърготини няма да се намагнетизират; за правилната работа магнитът трябва да бъде поставен вътре, но това е невъзможно у дома, но такива магнити са на палета. филтри вътре

Прочетете също

Кодове за грешки за перални машини