Направи си сам
Майсторски класове, инструкции, полезни съвети, рецепти.
» "" Нула "и" земя ": каква е фундаменталната разлика?
Исторически се случи, че в Руската федерация, както и в съседните страни, принципът на заземяване се използва, когато неутралният проводник е свързан към заземяващата верига. Много хора може да имат "законен" въпрос: ако те са в контакт помежду си, тогава защо дърпате толкова много проводници - достатъчно е да провеждате двойно ядро ​​навсякъде (фаза и нулева линия) и ще бъде възможно да се заземете през нулева сърцевина! В такава формулировка на въпроса обаче е скрит един технически нюанс, който превръща това решение не само в безполезна играчка, но в някои случаи в доста опасно начинание.
Нулата и земята каква е фундаменталната разлика

За тези, които не могат да чакат и които обичат да „гледат назад“, априори ще кажа „тайна“ - основната идея е къде заземяващият проводник се свързва към земята. Възможността да ги свържете директно вътре в контакта, свързвайки заземителния проводник (жълто-зелен проводник) към нулата (син проводник), няма да е вярна. Такава заземяваща верига ще противоречи на изискванията на PUE. В резултат на това няма да има защита на хората от токов удар, освен това ще бъдат добавени още повече проблеми със сигурността.
В PUE, без никакви опции, недвусмислено е предписано какъв трябва да бъде заземяващият проводник. Това трябва да бъде непрекъснат проводник, без никакви разединяващи елементи - релета, предпазители, ключове и, да речем, чрез изключване на електрическата тапа от контакта.
Струва си да се наруши това основно изискване, предвидено в ЕНП - и заземяването от надеждна защита на човек от токов удар се превръща в безполезна измислица. Но проблемите в това, както теорията учи, и практиката показва, не свършват дотук! Ако все пак се опитате да дадете функции за заземяване на нулевия проводник, тогава не е изключена възможността случаят на хладилника, микровълновата или други домакински уреди да се зареди. Това се дължи на факта, че електрически ток протича със съответен спад на напрежението през нулев проводник, чиято стойност може да бъде определена чрез умножаване на силата на тока по индекса на съпротивлението на проводника в пролуката между измереното място и истинската точка на заземяване. Освен това величината на такова напрежение може да се характеризира с десетки волта, тоест може да бъде опасна за хората (в граница - смъртоносна!).
Нула и земя, каква е фундаменталната разлика

Остава да направим някои изводи и да поставим акцент. Каква е фундаменталната разлика между "нула" и "земя"? Фактът, че токът протича през неутралния проводник и превключвателите са свързани към него, са същите входни машини. Тоест, ако искаме да имаме „земя“ под формата на непрекъсната вена, трябва:
  • в многоетажни жилищни сгради: свържете се със специален проводник за заземяване в електрически тунел;
  • за отделна жилищна къщичка: точката на свързване трябва да бъде входна автоматична машина, по-точно нейната нулева жица на входа, която се простира през въздуха или подземния кабел от най-близкия понижаващ трансформатор от къщата, а напречното сечение на нулевия проводник трябва да бъде най-малко десет квадратни милиметра за медна тел и 16 mm2 - за алуминиева сърцевина (виж съответния параграф в PUE).

Всяко друго място зад уводната машина не може да бъде използвано като "заземен", следователно нищо не може да се счита за такова от метални блокове, изкопани близо до къщата, до тялото на самия електрически панел.
Никога не забравяйте правилата, заложени в ПЕС.Според тях човек трябва да се ръководи от елементарно, но вярно правило: когато няма сигурност, че този конкретен проводник е "заземен", не трябва да свързвате нищо, освен 30 mA устройство с остатъчен ток, което Работи мигновено, за разлика от прекъсвача. Бог знае как да се пази!
Коментари (144)
  1. Николай.
    #1 Николай. госта 6 януари 2019 г. 15:57 ч.
    12
    Време е да забравите какво са заземяването и заземяването. Настоящите къщи се захранват от един проводник. С други думи, само фазата влиза в къщата от щита. И нулевите проводници излизат от апартамента в щита и са окачени на нулевия прът, който "седи" върху нулевия проводник на основния кабел, а това от своя страна е окачено на заземения болт. Това е всичко. Не се изисква да се мисли повече. Това се прави, за да не се открадне електрическа енергия, като се държи наземната шина отделно от основната верига.
    Но дори и този чип може да бъде заобиколен и да настроите „свой собствен заземен автобус“, за да закачите всички натискания от потребителите си върху него. Но как да направите това е практически невъзможно. Ще е необходимо да нулирате всички проводници, да поставите нови, „вашите собствени“. Въпреки това контролерите все още те ще ви измислят.
    1. Юджийн
      #2 Юджийн госта 6 януари 2019 г. 19:51 ч.
      43
      „Време е да забравите какво са заземяването и заземяването“, казахте ли дори това?

      има заземяване и има заземяване и накрая в тази статия е написано още глупости, които обясняват нещо.
      Ще кажа накратко, че нулата винаги е заземена, в старите къщи се заземява на подстанции и няма земя в такива къщи, защото „лъжичката“ винаги спестяваше от всичко, беше жалко да се разшири заземяващият проводник във входа на всички апартаменти, а сега най-простата схема е земята е вече заземена в разпределителното устройство на входа и отделна земя вече се изтегля от нея. И всички би трябвало отдавна да преминат към тази система !!! както обикновено, лайна икономии не позволяват на всички хора да използват внесени домакински уреди нормално, защото тя винаги !! имате нужда от земя !! , а ние сме наполовина в лъжичката и използваме предимствата на западната цивилизация.
      1. GoldenEye
        #3 GoldenEye госта 7 януари 2019 г. 14:50 ч.
        20
        Уважаеми, използвахме предимствата на цивилизацията. чак до средата на 19 в. и сега жънем плодовете на безнравствеността и пълната деградация на човечеството
      2. Борис
        #4 Борис госта 9 януари 2019 10:55
        12
        Кога се появи нашата RCD? Оттогава имаше нужда от трета жица. Това е 90-те години. Липсата на 3-та тел не е икономия на "лопата"; това е теоретично неприемлив разход на цветни метали. За какви цели се нуждаехте от 3-ти проводник? Мислите ли, че навсякъде по света е заземен неутрално? И ако линейна 220, да в триъгълник? В Съединените щати, като цяло в сектора на домакинствата, е имало храна от "свинския" канал от дълго време. Опитвате се да работите с домакински уреди, използвани в Япония или в САЩ, особено ако сте захранвани от средната точка на същото „прасе“.
      3. RRR
        #5 RRR госта 9 януари 2019 г. 13:59 ч.
        12
        Пишете глупости, не разбирайки същността на въпроса.Не заблуждавайте хората
      4. крокодил
        #6 крокодил госта 13 януари 2019 03:32
        28
        Scoop е добро средство за почистване на боклука. За съжаление не мога да си представя каква лъжичка е необходима, за да премахнете боклука от главата си.
    2. Манолис
      #7 Манолис госта 6 януари 2019 г. 20:49 ч.
      1
      Вземете плюс от щита и не карайте в къщата и минус с
      1. Гост Влад
        #8 Гост Влад госта 9 януари 2019 01:28
        18
        Друг „занаятчия“, чиято къща се захранва от постоянно напрежение. Плюс и минус в постояннотокови вериги. Къщата има променлив ток. Нула и фаза.
        1. помия
          #9 помия госта 14 януари 2019 18:53
          4
          Къщата има променлив ток, 3 фази с изместване под ъгъл 120 градуса (общо 380 волта), а в центъра е нула, което по същество е кръстосана шина. Разликата между тази шина и която и да е от фазите дава 220 (230) волта.
      2. Vladmir
        #10 Vladmir госта 15 януари 2019 г. 11:09 ч.
        1
        ами .... о, какъв плътен!
      3. vano55
        #11 vano55 посетители 1 март 2019 г. 20:35 часа
        1
        Къде намерихте (+) в AC?
    3. Митя
      #12 Митя госта 10 януари 2019 г. 3:39 ч.
      13
      PUE не се интересува от финанси - това не е неговата цел, а неговата - несигурност. Само един пример: ако 0 се прекъсне, тогава с късо заземяване, случаят (да речем хладилника) е под напрежение не повече, не по-малко от 220V !!!
      1. Andronus
        #13 Andronus госта 13 януари 2019 20:10
        0
        Напрежението се нарича разликата на потенциала в краищата на проводника и поради съпротивлението на консуматора (хладилника) разликата намалява и изходът ще бъде 100 не повече от 100.
        1. Гост Александър
          #14 Гост Александър госта 23 януари 2019 00:27
          5
          Достатъчно за пускане на кънките и 100 V
      2. Хуан
        #15 Хуан госта 21 януари 2019 г. 15:00 ч.
        4
        За да направите захранването на кутията на хладилника, първо трябва да проведете това напрежение към кутията или да пробиете изолацията и да свържете двигателя на компресора толкова хитро, че повредата отива в случая ..
      3. марка
        #16 марка госта 7 март 2019 г. 11:12 ч.
        0
        Именно в PUE е предписано, че кутията на хладилника (електрическо устройство с двойна изолация) не изисква нулиране.
    4. Гост Майкъл
      #17 Гост Майкъл госта 12 януари 2019 17:50
      2
      за да откраднете, както предлагате, трябва да отворите уплътнението на брояча и да смените 0 и фаза и това лесно се определя, защото броячът ще стои, ако решите да изместите фазата и завъртите брояча в обратна посока, това е ефективно само за чиста механика. електронни системи, които са или оптрони или сензори на Хол по протежение на барабана, като цяло посоката на въртене
    5. Руслан
      #18 Руслан госта 26 януари 2019 г. 11:39 ч.
      2
      Николай, явно не си специалист в електроенергийната индустрия, следователно, моля те, не правете гафове и не подвеждайте обикновените хора!
    6. Гост Алекс
      #19 Гост Алекс госта 2 март 2019 г. 23:31 ч.
      0
      Ако не разбирате нищо в електротехниката, тогава не пишете нищо, защото с глупостите си излагате хората на смъртна опасност. Трябваше да се напише такова нещо - „само фазата влиза в къщата от щита“!
      Тогава просто пълни глупости. В жилищна сграда в щранг се полагат три фазови проводници, една нула, едно заземяване. В разпределителното устройство (разпределително устройство за вход) нулевите и заземяващите проводници са свързани към различни шини, между които е инсталиран джъмпер (!), Тъй като нулата на входа трябва да бъде отново заземена, което се осъществява чрез свързване на локалната заземяваща верига на тази сграда към земната шина. За частните къщи принципът е един и същ: нулата на входа трябва да се презаземява, т.е. свързани с локалния (за тази къща) заземен контур, като се започне от тази точка, нулевите работни и защитни проводници трябва да бъдат строго разделени във всички части на веригата.
  2. Егор
    #20 Егор госта 6 януари 2019 18:28
    74
    Авторът се опитва да разкрие тема, за която няма представа. Отнася се за PUE, но той, изглежда, не ги е вгледал. Той няма представа как се различават заземяването и заземяването. Къде се използва заземяване и къде е заземяване? Като цяло бъркотията на автора в главата взе тема, в която той не беше компетентен.
    1. Юрчич
      #21 Юрчич госта 8 януари 2019 г. 21:49 ч.
      10
      5+. Напълно съм съгласен.
    2. сперма
      #22 сперма госта 9 януари 2019 г. 10:05 ч.
      8
      Напълно съм съгласен. Авторът на статията не разбра темата. По принцип подобни неща, особено по отношение на електротехниците, трябва да се пишат от хора с техническа подготовка.
      1. Гост Александър
        #23 Гост Александър госта 9 януари 2019 19:44
        7
        Дори наличието на висше образование по специалност също не винаги дава право да изразяват своето мнение. В нашето предприятие имахме началник на електрическия магазин, който много се гордееше, че участва в строителството (не в строителството, но изглежда в пускането в експлоатация) на някаква ядрена централа в Иран. Така че, той не е чул, че съществува понятието „напрежение на допир“, но това понятие присъства или в PTB, или в правилата за електрическа инсталация някъде близо до понятието „стъпково напрежение“. И се получи добре.И жена ми, възпитаничка на MVTU im. Бауман, квалифициран електроинженер, когато пише диплома, изчисли нещо като съпротивлението на заземяващото устройство. Но едва ли би могла да обясни това след няколко години, но беше израснала до позицията на водещ инженер в изследователския институт. Така че изобщо не е необходимо да знаете много неща Просто трябва да направите според проекта и дизайнерите трябва да знаят правилата и трябва да ги спазват.
        1. Руслан
          #24 Руслан госта 26 януари 2019 11:47
          2
          Високата позиция не винаги е показател за знания и интелигентност - благодаря, че потвърдихте това с примера на шефа си и собствената си съпруга!
  3. Павел Петрович
    #25 Павел Петрович госта 6 януари 2019 18:32
    36
    Момчета. А този, който написа тази статия и много коментатори, нямат представа за какво пишат. Първо трябва да се класирате поне за III група за електрическа безопасност, а след това да напишете нещо. Няма други понятия в електротехниката и електрическата безопасност, освен написаните в правилата !!!
  4. Саня
    #26 Саня госта 6 януари 2019 18:44
    2
    всичко е просто забавление, разбира се сигурността е голяма работа, но не е нужно да мислим, че нашите дядовци са били по-тъпи от нас, дори сега в повечето частни къщи няма истинска нула; тя е свързана с нула при първата опора и тя влиза в къщата чрез два проводника; как трябва да бъде като всичко у нас
  5. Грегъри
    #27 Грегъри госта 6 януари 2019 18:45
    1
    Не разбирам едно нещо, токът се редува, тоест нулата и фазата трябва да променят местата си. Тоест, ако токът тече в една посока, тогава в другата. И нулата изобщо не е нула 1/25 сек. Какво разбирам погрешно?
    1. Гост Алекс
      #28 Гост Алекс госта 6 януари 2019 г. 21:20 ч.
      8
      Ти не разбираш това Никой не сменя местата там. Нула - тя е нула, а нивото на напрежение на втория проводник (фаза) се променя спрямо нула. Това е повече от него, после по-малко. Е, така е - по прост начин.
      1. Den kol
        #29 Den kol посетители 8 януари 2019 г. 12:39 ч.
        0
        Нищо не е ясно.
        1. Гост Владимир
          #30 Гост Владимир госта 15 януари 2019 11:16
          3
          Е, например, ние мислим, че стъкленото дъно е нулево, максималното напрежение на среза, което все още не мога да се смея ...
      2. Гост Влад
        #31 Гост Влад госта 9 януари 2019 01:35
        1
        Какво ниво на напрежение се променя? Вземете волтметър и измерете. Между нула и фаза 220 волта, между всяка две фази 380 волта. Не говори глупости.
        1. Гост Владимир
          #32 Гост Владимир госта 9 януари 2019 г. 02:02 ч.
          1
          Ууу. Стойността на амплитудата е как се променя. И това nifiga не е 220 и не 380 V. Но сегашната, да, точно както казах, почти е така.
        2. Гост Александър
          #33 Гост Александър госта 13 януари 2019 20:08
          1
          И ако вместо волтметър вземете осцилоскоп?
        3. Andronus
          #34 Andronus госта 13 януари 2019 20:15
          0
          Да, не се променя напрежението, а потенциалът
    2. Гост Влад
      #35 Гост Влад госта 9 януари 2019 г.
      5
      При променлив ток))) фазата и нулата не променят местата, но фазата върви по синусоида с честота на трептене 50 пъти в секунда. Каква се чува текущата честота? Той е обозначен в Херц. В мрежата имаме честота 50 Hz и напрежение 220 волта, в САЩ и Европа честота 60 Hz и напрежение 127 волта.
      1. Николай Полозок
        #36 Николай Полозок госта 9 януари 2019 09:19
        2
        В САЩ 110V 60 Hz в контакти и в Европа 230V 60Hz.
      2. Андрю
        #37 Андрю госта 9 януари 2019 г. 22:32 ч.
        1
        О! Това е разумен коментар, не дрън дрън, някъде близо до истинския)
    3. Гост Сергей
      #38 Гост Сергей госта 14 януари 2019 00:10
      1
      Ако има само два проводника, тогава разбирате правилно, напред и назад всяка секунда 50 пъти и няма посока, проводниците са равни. Но в реалния живот има трети проводник - земя, (добре, или статичният капацитет на тялото) и тук той винаги е нула спрямо него и фазовото напрежение се редува.
  6. Гост Сергей
    #39 Гост Сергей госта 6 януари 2019 18:49
    1
    В импулсните захранващи устройства, по-специално компютър, когато се използват евро изходи, напрежението се разделя на кондензатори, средната точка на които е свързана със земята, а 220 се подават към самите кондензатори през моста. Това ще бъде ли правилно, ако напреженията се разпределят между нула и половината на разделителя Земята, която по принцип е 0 и само с фазов дисбаланс достига няколко волта. а на другото рамо всичко останало от 314V?
    1. Гост Влад
      #40 Гост Влад госта 9 януари 2019 01:38
      9
      Кондензаторът НИКОГА не споделя напрежение. Откъде черпиш всичко това? Кондензаторите са проектирани да изглаждат пулсациите в източника на захранване.
      1. RRR
        #41 RRR госта 9 януари 2019 г. 14:01 ч.
        4
        И със сигурност не сте чували за капацитивния разделител на напрежението
      2. Андрю
        #42 Андрю госта 9 януари 2019 г. 22:35 ч.
        0
        Точният и верен отговор) Според мен този другар беше „малко объркан“ в захранването.
  7. Иван Генадиевич Гордиенко
    #43 Иван Генадиевич Гордиенко госта 6 януари 2019 г. 19:04 ч.
    11
    Хм, електротехници се събраха! Проучете PUE и внимателно проучете защо имате нужда от защитно заземяване! TN-S метод Време за погребване
    1. Гост Влад
      #44 Гост Влад госта 9 януари 2019 01:39
      3
      Толкова отдавна е приложен TN-S-C
    2. Гост Виктор
      #45 Гост Виктор госта 9 януари 2019 г. 6:33 ч.
      6
      Скъпи, но нищо не си объркал, TN-S? Може би TN-C?
  8. Гост Сергей
    #46 Гост Сергей госта 6 януари 2019 г. 19:14 ч.
    2
    съдейки по схемата ти, какво те спира да вземеш земята преди узото или отварящия се контакт само с узото?)))) или съм глупак или карам ски по асфалт
    1. Гост Алекс
      #47 Гост Алекс госта 11 януари 2019 г. 14:09 ч.
      16
      При моята неопитност (едва сега започнах да работя като електротехник), още през 2004 г., направих точно това. И почти изгорих собствения си апартамент. Тази картина е все още пред очите ми, въпреки че са минали толкова години ...
      Тогава живеехме в старата основа, построена през 30-те години (дървена къща, измазана вътре). И имахме обичайните задръствания (или по-скоро една, на "фазата"). По онова време работех като електротехник година и половина, мислех, че знам всичко и мога да го направя, „аз съм самолет“ и всичко това. Реших да сложа "евро гнезда" в кухнята и в същото време смених щепселите на автоматични машини и поставих RCD (тъй като сме оборудвали душ с течащ бойлер едновременно с подмяната на окабеляването в кухнята (за тези, които не знаят, в тези стари къщи има подобни "цивилизационни предимства" нямаше хайвер, те самите всички "завършиха")). Е, сложих RCD, машини, разделих линиите в кухнята и в стаите ... Поставих заземяващия проводник от "Евро гнездата" и течащия бойлер на входа на RCD, под един терминал с нулева жица от електромера. И "за надеждност" сложих усукана двойка проводници с 1,5 "квадратни" проводници под същия терминал (по дяволите, това е смешно за себе си от факта, че писах и след това "разпалвам се") и го свързах с другия край с ... отоплителна батерия в кухнята и дори прикрепен поднос за душ. Проверих с "контролна лампа", че RCD работи (има достатъчно ток на изтичане), по отношение на батерията, палета и "фаза", RCD работеше правилно, "всички бяха щастливи, всички се" смееха "... Точно докато" гръмът удари ": в нашия район на града стартира бурен строителство, всички стари къщи отидоха за събаряне (включително моята след известно време), районът започна да се възстановява, нови небостъргачи, всичко. И една събота вечер, строителите успяха да прекъснат кабела, който къщата ни доставя от ТП. Техният бригадир се нареди с екип от работници, те успокоиха всички, че, казват те, сега ще изхвърлят временна колиба за къщата от строителната площадка, а в делничните дни ще възстановят всичко, заедно с мрежовите мрежи. Прекъснаха повредения кабел от отварящия се шкаф на къщата ни, свързаха своя собствена, захранваха я от строителната площадка ... Да, но, както изглежда, избраха грешната секция на своя импровизиран. Въпреки че къщата е стара, с 8 апартамента, оборудването е модерно, натоварването е прилично ... В този момент пушехме в кухнята. Отначало светлината светна. За три секунди. След това последва второ отпадане, че лампите едва изгарят. След това те пламнаха много ярко още няколко секунди и излязоха, а от коридора ни се появи ужасна пукнатина. Изскачаме и виждаме как нашия брояч гори с открит пламък, но не болезнено! А над тезгяха има мецанин (дървен), наоколо има сухи стари тапети, вдясно има прясно боядисана платформа на входната врата ... И всичко това вече ближе огъня, и много дим в целия апартамент. Буквално след няколко секунди ... Ако не бяхме вкъщи по това време, амба би дошла на цялата къща, не само на нас. Напълниха всичко с вода от чайника и халби, изтичаха на улицата, извикаха на строителите, за да не се включи нищо. Всичко е в шок, какво по дяволите ...!? .. Бригадът изтича ... Проветри апартамента от дима, отиди вкъщи ...Че моята жица, която отиде до батерията за отопление и душ касетата "земята", просто се стопи по цялата му дължина ... Отворих пластмасова кутия в сажди, където стояха RCDs с автоматични устройства, всичко беше обгорено, но е някак живо. Той хвърли всички „земни“ вени от входа на UZO под надзора на надзирателя, който имаше подозрения, че ние крадем електричество (въпреки че това не беше така, защото това беше „подобно потенциално изравняване, направено чрез ...“) ... Строителите влачеха кабела с вени с по-голямо напречно сечение и хранеха къщата, без инциденти. Когато шокът отмина, дойде разпознаването на грешката. Номерът е, че много хора забравят (включително и аз в този момент), че у нас жилищният сектор (и не само) се захранва от три фази, използвайки неутрален проводник. И ако натоварването на фази не е равномерно (а в жилищния сектор това винаги е така), токът започва да тече в неутралната жица и напрежението скача (просто обяснявам това) - напрежението спада на фазата на претоварване, на недотоварената фаза скача (възниква фазов дисбаланс). И ако неутралният проводник има лош контакт с неутралния или слаб напречен разрез, тогава при добро натоварване той изгаря до xp ..., което в крайна сметка се случи: в началото (според строителите) изгори нула от тях и след няколко секунди избухна от ума ми в апартамента, защото за всичките осем апартамента, включително моя, "течният" проводник, свързан към отоплителната батерия и поставен на входа на RCD, се превърна в нулева жица ... Ето защо, другари, научете се от грешките на другите. Те могат да станат (дай Боже!) Фатални ...
      Сега отдавна живеем в нова сграда, преправих ремонта на общинския апартамент по време на презаселването заедно с електротехник, поставих реле за напрежение (USM) в панела на апартамента, което вече ни спаси от пренапрежения. Мнозина са изненадани - защо ви е необходим UZM в нова сграда, защото цялото окабеляване е модерно и ново? Отново грешка! Имам да, всичко е ново. И къщата е свързана с ТП, построена през 80-те години. И цялата система за енергоснабдяване винаги трябва да се разглежда в комплекс, „от и до“, като едно цяло. И ако някое място от това „цяло“ е „тясно“, тогава е по-добре да го играете на сигурно място, така че по-късно да не бъде мъчително болезнено, още повече, както писах по-горе, ултразвукът вече работи повече от веднъж. И в съседна нова сграда, докато заваряваше в един от апартаментите, нулата на един от щрангове все още изгоря (не знам точните подробности) и в Наказателния ни кодекс имаше много съдебни дела от собственици на апартаменти с изгорени уреди ...
      1. Хуан
        #48 Хуан госта 21 януари 2019 г. 15:05 ч.
        1
        за да изкривите фазите, създадени от генератора на електроцентралата, трябва да изпуснете натоварването в района на 10% от генерираната мощност .. какво оборудване сте имали в къщата си, има ли хипермаркет?
      2. гост
        #49 гост госта 25 януари 2019 г. 15:40 ч.
        1
        Прочетох го, не е твърде мързеливо. Лев Толстой и Фьодор Михайлович Достоевски почиват в кулоарите
  9. Гост Владимир
    #50 Гост Владимир госта 6 януари 2019 19:41
    12
    Би било по-добре да напишем, ако е толкова умно как да различим неутралния проводник от заземяването в трижилен кабел, където всички проводници имат един и същи цвят на изолация. Те бяха положени в многоквартирни електрически печки в началото на 80-те години
    1. Гост Сергей
      #51 Гост Сергей госта 14 януари 2019 00:16
      3
      Намерете къде е прикрепена втората опашка. Или изключете електричеството в къщата - заземяването не се нарушава от превключвателя, така че ще има малък връх на нула, а на земята - няма да има.
  10. Vaik
    #52 Vaik госта 6 януари 2019 г. 19:47 ч.
    5
    0,4 kV МРЕЖА с мъртъв заземен неутрал. Няма разлика земя, нула. Не подвеждайте хората
    1. Гост Влад
      #53 Гост Влад госта 9 януари 2019 01:43
      4
      Има разлика. Само какво е заземен неутрал? Къде се комбинират нулата и земята? В подстанцията или в разпределителното табло на ASU и както правилно е написано в същата ПУЭ глава 7, повторното комбиниране на нулевия работен и нулев защитен проводник по време на разпределението на енергия е строго ЗАБРАНЕНО !!!
  11. Константин Егоров
    #54 Константин Егоров посетители 6 януари 2019 г. 08:50 ч.
    2
    Въпрос.
    Вила. Двупроводна сърцевина към изхода. Положението на нулата и фазата в гнездата се определят еднозначно. Третото гнездо на контакта засега е останало празно.
    Перална машина е инсталирана на улицата чрез стандартен щепсел.Инсталирана е на улицата върху бетонна обувка.В кабина, покрита от всички страни.
    Машината в това състояние се проверява за работоспособност с три пръчки. Всичко върви както обикновено.
    Напред.
    Тъй като моят приятел от детството, през 2007 г., почина в подобна къщичка от токов удар през сградата на помпената станция, има естествено желание да се заземи пералнята.
    Жълто-зеленият (заземяващ) проводник на щепсела на машината „звъни“ с тестера на корпуса.
    Взимам 3,5 м щифт от водопровод, забивам го в земята и го прикрепям към свободния (жълто-зелен) контакт на гнездото.
    Включвам щепсела на колата. Нормално.
    Включвам колата, за да се подготвя. Реакцията е нормална. Всички индикатори са нормални.
    Натискам бутона Старт на пералнята.
    Захранването на захранването, включено в контакта, е избито.
    Ключалката за капачето на вратата е счупена.
    И най-важното.
    Уби дънната платка на пералнята.
    **************************
    Въпрос.
    Какво е направено погрешно?
    1. Андрю
      #55 Андрю госта 6 януари 2019 г. 11:37 ч.
      0
      забравих за узо
    2. потенциал
      #56 потенциал госта 7 януари 2019 06:17
      5
      Между вашите търговски обекти и подстанцията има кабели и проводници от различни секции и метри (могат да достигнат 500 метра). Те са свързани помежду си по един и същи начин по различни начини, чрез болт (в броячи, автоматични машини, стопяеми вложки), обрати в окабеляването и по клоните на опорите. Кабелите и проводниците имат специфично съпротивление, колкото по-голям е метърът, толкова по-голямо е съпротивлението. Връзки - болтове, обрати, пробиви имат преходно съпротивление, малки, но колкото повече и връзките се влошават, толкова по-голямо е съпротивлението. Общата устойчивост на вашата мрежа от подстанция до търговски обекти може да бъде доста прилична. Тогава нулата в къщата ви спрямо нулевата подстанция вече не е нула. В подстанцията нулата се „засажда“ на земята, но не и в къщата. Има потенциал между вашата нула и земята. Нека е 9-10 волта. Пералната машина е винаги мокра отвътре, точно тук контролния елемент „живееше“ върху кутията
      1. jonpirat
        #57 jonpirat госта 7 януари 2019 г. 17:49 ч.
        2
        Изглежда, че се нарича "заземяване". Потенциалната разлика между заземяването на отдалечените потребители
      2. Антон
        #58 Антон госта 28 януари 2019 г. 15:30 ч.
        0
        Земя-земя - раздора.
        Правилно забит в земята, щифтът трябва да показва 28-40 ома с "нула". Работната стойност е 29 ома. Но, е разрешено 40 ома. Обикновено един щифт няма да окаже такова съпротивление. Три метални тръби са запушени, по три метра всяка. Под формата на триъгълник, със страна 1 метър. Те са свързани помежду си и от тях водят „земята“. В моя случай се оказа 35 ома. Вече веднъж ни спаси живота, вероятно когато нагревателният кабел за вода се счупи и фазата падна във водата. Диференциалната автоматична машина работеше ясно. И докато кабелът не беше сменен, машината застана здраво самостоятелно, не се включва.
    3. Гост Валери
      #59 Гост Валери госта 7 януари 2019 07:53
      11
      Вече имахте теч по случая, изглежда, че двигателят или тену и така е така
    4. Анатолий Афанасиев
      #60 Анатолий Афанасиев госта 7 януари 2019 г. 17:08 ч.
      4
      Ако имате двупроводна въздушна линия с нула и фаза, "Нула" е като направена нула, заземена или на вашия стълб или в най-близката до вас точка, тогава трябва да свържете този жълто-зелен контакт на изхода към неутралния проводник на входа на вилата. Но да се свържете без провал на входа, т.е. ДО УЗО. С други думи, потенциалите на неутралния проводник и заземяващия проводник трябва да бъдат балансирани в действителност.
      Ако все още имате торба на входа си в къщичката, която директно на входа (дори към електромера и към RCD) едновременно нарушава и нула, и фаза, тогава трябва да свържете заземяващия проводник с нула след тази торба.
      С други думи: нулевият проводник, подходящ за вашата къщичка, ще бъде PEN, а след тази торба вече ще имате два проводника: N и PE.
    5. Гост Дмитрий
      #61 Гост Дмитрий госта 7 януари 2019 г. 23:31 ч.
      4
      Няма смисъл да се извършва заземяване по този начин ... Това е от неразбиране в електротехниката ... Беше оптимално да се инсталира RCD ... И най-вероятно пералнята е надживяла своето - някакъв вътрешен косяк ...
    6. върба
      #62 върба госта 8 януари 2019 г. 3:04 ч.
      0
      Това не е така. Няма нужда да заземявате машината. Модерната машина има 2 степени на защита.Той удари масата на съветската машина, но не трябва. Не е необходимо да го заземявате.
    7. Андрю
      #63 Андрю госта 9 януари 2019 г. 11:05 ч.
      5
      Константин, очевидно, кондензаторът беше в теч. Без земя, макар да не е изтръгнал тока, тя вече беше в неизправност. Веднага щом земята беше окачена, естествено токът по пътя на най-малко съпротивление е кратък. Не знам каква марка беше вашата шайба, но НЯКОИ от тях изобщо не бяха, видях, че МИНУС НА Борда седи на масата ... Това леко ме изкриви ... но не исках да разбирам тънкостите на веригата и захранването на платките, и Тогава си помислих, че инженерите знаят по-добре, но отбелязах последствията от такава верига, точно както в твоя случай .. Кондензаторът, който застана в веригата на двигателя веднага след пристигането на командата Start, настъпи повреда. Изгориха пишещата машина, но мисля, че са спасили себе си и близките си, защото в бъдещата операция фазата рано или късно ще падне върху необоснован случай и който и да се докосне до пишещата машина ... Дай боже някой да го направи.
    8. Хуан
      #64 Хуан госта 21 януари 2019 г. 3:08 ч.
      0
      и защо в такава ситуация просто не заземете директно тялото на машината? Защо да измисляме схеми, чиято работа трябва първо да премине тестовете за инструментална екипировка?
  12. Вася
    #65 Вася госта 7 януари 2019 г. 1:46 ч.
    0
    Авторът прочете PUE там ясно обяснява как PEN се разделя на релсата GZSh и как се извършва презаземяване. Стиснати над тези, които чукат тръби. Повторното заземяване се осъществява от три електрода с дължина 3 m, задвижвани на разстояние 2 m и свързани чрез лента 40x4 чрез заваряване. Като електроди се използва армировка с диаметър 14 mm; тя се отклонява към GZSh със стоманена тел с диаметър 6 mm; PEN (0) също се подава от линията. С GZSh се отклоняват N (0) и PE (земя). За частни домове.
    1. Гост Александър
      #66 Гост Александър госта 8 януари 2019 г. 14:42 ч.
      6
      Някъде една тръба е достатъчна, но някъде 10 не е достатъчна, зависи от земята, за повторно заземяване е необходимо да се спазват не повече от 30 ома.
    2. Гост Влад
      #67 Гост Влад госта 9 януари 2019 01:50 ч.
      1
      Вася, къде видя училището в частни домове? ))) Не бъркайте локалното заземяване и шината GZSh в разпределителните точки на входните табла или извадени от отделна шина извън щита.
  13. Причудлив орк
    #68 Причудлив орк госта 7 януари 2019 г. 14:01 ч.
    1
    когато нулата на фазата
    няма сигурност, че този конкретен проводник е "заземен", не трябва да свързвате нищо към него, освен 30 mA устройство за остатъчен ток (RCD), което работи моментално, за разлика от прекъсвача

    Опитайте с такива знания в държавния технически надзор на приемната група, която да преминете.
  14. максима
    #69 максима госта 7 януари 2019 г. 3:38 ч.
    2
    В действителност, според PUE, щом ако няма отделна земя и неутралът е заземен, тогава се допуска неутрален изход към земята на изхода.
    1. Гост Влад
      #70 Гост Влад госта 9 януари 2019 01:52
      3
      НЕ Е позволено да се комбинират отново нулевия работен и нулев защитен проводник по протежение на разпределението на енергия. НЕ могат да се комбинират на търговски обекти.
  15. jonpirat
    #71 jonpirat госта 7 януари 2019 г. 17:45
    1
    От доста време искам да направя заземяване в къщата. Кой знае, кажете ми, че можете да използвате винтови купчини за това? 8 броя в основата.Всички са заварени с канал. Така че мисля, че болтът трябва да бъде заварен към гредата и ще има заземен контур.
    1. върба
      #72 върба госта 8 януари 2019 г. 3:06 ч.
      1
      Защо земята, какво да заземя?
    2. Гост Владимир
      #73 Гост Владимир госта 11 януари 2019 г. 11:28 ч.
      0
      Изглежда четете, че не препоръчват. Купите са покрити с изолиращо покритие срещу ръжда, което в същото време е добър електрически изолатор.
    3. Гост Александър
      #74 Гост Александър госта 25 януари 2019 12:04
      1
      Можете да го направите.
  16. Гост Алекс
    #75 Гост Алекс госта 7 януари 2019 г. 18:41 ч.
    8
    Самият автор не знае за какво пише, някаква безводна нулева фаза (явно това е нула), някакви свръхпростни понятия, връзки към PUE без да се посочва точка, няколко десетки волта се появиха поради голямото съпротивление на нулевата жица. Безумна препоръка е да се заземи нула на входния терминал, а не на основната наземна шина. Но в действителност една фаза или 3 фази навлиза в къщата и неутрален проводник, така че трябва да "поставите тази нула върху основната заземяваща шина" на същата шина, да свържете проводника от заземяващото устройство (триметрови щифтове, задвижвани в земята),свържете нулевата шина отделно към същата шина (и към нея свържете нули от гнездата). и заземяването от гнезда трябва да бъдат свързани към заземяващи шини, които трябва да бъдат свързани към същата главна шина за заземяване.
  17. Гост Александър
    #76 Гост Александър госта 7 януари 2019 г. 8:31 ч.
    2
    Имам електронен електромер. Мрежовото напрежение беше 180 волта. Направих схема на моя сайт и свързах неутрален проводник към него.Напрежението стана 220. Изгарям средно 1000 квадратни метра на месец. И когато първия ден взех показанията и погледнах брояча, челюстта ми падна. Изгорих 2000 кв. Трябваше да платя за допълнителните 1000 квадратни метра. Оказва се, че с електронен уред вместо нула свържете земята, след това глюкомерът се завърта 2 пъти по-бързо.
    1. Даниел
      #77 Даниел госта 9 януари 2019 18:01
      1
      Александър, не си посочил на кое място си засадил нулевия проводник на земята. Ако в дома си, т.е. след брояча, тогава трябва да е така! Ковчежето тук просто се отваря. Днешните броячи вземат предвид текущия не само във фаза, но и в нула. Засадил лошата си нула на земята, предизвикахте ток в неутралната жица и броячът започна да я брои. Можете да видите, като изключите всички потребители у дома. И също така повишихте напрежението към най-близките съседи. Сега, ако изключите нула до метъра и захранвате хижата от нулевата си земя, тогава проблемите с финансите ще спрат. Но да направите това днес е почти невъзможно, така че е по-добре да заземите нулата на най-близката до вас опора и да не плащате задръжки на електротехници от джоба си.
  18. Гост Дмитрий
    #78 Гост Дмитрий госта 7 януари 2019 г. 23:25 ч.
    1
    Просто така - металът в земята е заземително устройство (може да бъде изкуствено и естествено), от него се полага заземяващ проводник към шината GZSh на разпределителното устройство, GZSh (PE шината може да бъде приета) е свързан с PE и N (в зависимост от системата за заземяване, може да не е свързани) с автобуси, от автобусите преминават към електрическо оборудване нулево защитно PE и нулеви работещи N проводници, в допълнение, корпусите на оборудването могат да бъдат допълнително свързани чрез проводници на допълнителната система за изравняване на потенциала. Резултатът - корпусите на електрическото оборудване са нулеви, презаземяването се извършва на нулевата шина PE или PEN на входното устройство. RCD може да работи във всяка заземяваща система - тя трябва да бъде правилно свързана
  19. Den kol
    #79 Den kol посетители 8 януари 2019 г. 12:38 ч.
    3
    Опитвам се да разбера, но все пак нищо не разбирам! Какъв спад на напрежението ?? Китайското писмо до мен е всичко това ...
    (Въпреки че работи като електротехник няколко години ...)
    1. Юрчич
      #80 Юрчич госта 8 януари 2019 г. 21:55 ч.
      2
      Вече не работите? Не е необходимо, ако не разбирате.
  20. чичо
    #81 чичо госта 8 януари 2019 г., 09:09 ч.
    4
    Хареса ми израза "нулева фаза". Какво е това? И как се различава от „земя нула“ или „фаза нула“ или „нула земя“. Може би преди да разклатим въздуха, ще научим материала? Поне PUE.
    1. престой
      #82 престой госта 8 януари 2019 г. 21:35 ч.
      3
      По принцип можете да четете само преди тази фраза, тогава вече не можете да четете.
  21. Едгар
    #83 Едгар госта 8 януари 2019 10:13
    4
    НЕ четете глупости. Прочетете (кой има нужда) PUE. Това е всичко!
  22. Иван
    #84 Иван госта 8 януари 2019 г. 14:58 ч.
    1
    Нула - това не е заземяване - това е защитата на човек от електронни повреди. електрически ток. В жилищна, жилищна сграда правят заземяване и мълниезащита. Ако къщата е на кокили, те спускат армировката с купчината и след това я издърпват към покрива с лента или стоманена щанга, заземявайки ваните в апартаментите. Проверете заземяването според PUE. В руските къщи в гнезда няма заземяване. Но нулата идва от трансформатор, който е естествено заземен. И се простира из целия град. 4-жилна верига, идва в жилищна сграда. В частна къща можете да направите заземяване, като изкопаете няколко електроди (2,5 метра) в земята от ъгъл и ги свържете с лента - отново, трябва да проверите с PUE устройство, може да има малко електроди.
  23. Гост Алекс
    #85 Гост Алекс госта 8 януари 2019 г. 21:39 ч.
    1
    Авторът е ужасен графоман, толкова много писма, но не отговори на въпроса в заглавието - как заземяването се различава от нула.
  24. ua1osm
    #86 ua1osm госта 9 януари 2019 г. 12:09 ч.
    1
    При монтажа на промишлени съоръжения винаги сме използвали заземен неутрал.Потребителите бяха разпределени на фази равномерно и недвусмислено, тоест ако смените крушката, докато стоите на ръба на банята или на чугунен радиатор, няма да бъдете убити - основата на лампата винаги е била на нула. Когато инсталирате окабеляване в апартаменти, никой не спазва това правило, така че фазата в гнездото или гнездото на лампата може да дойде през проводник от всякакъв цвят - дори син, дори кафяв. Е, поне има заземяване в предпазителите на пода и разпределителните табла. Имало едно време, когато неутралът е бил заземен само на подстанцията, често инсталаторът използвал текущата намотка на електромера в неутралната жица и го запечатвал така. След това, при откриване на това, собственикът на къщата направи добър заземен контур в къщата, шината, съпротивлението за разпространение беше измерено с устройство M416, съпротивлението на фазово-нулевия контур бе измерено с устройство M417 и беше възможно да се свърже нова нула към гнездата, вместо да отиде на метър, който вече не Cool. И никакви магнити.
  25. Алена
    #87 Алена госта 9 януари 2019 00:55
    4
    Господи, тук спорите! И как може една блондинка да бъде с всичко това !!! Как да живеем тогава?
    1. Хигс бозон
      #88 Хигс бозон посетители 11 януари 2019 18:01
      2
      По-лесно е за вас)) Преди да включите устройство в контакта на стената, присвийте и всичко ще бъде наред))
  26. лукав електротехник
    #89 лукав електротехник госта 9 януари 2019 04:56
    2
    Да, да го видя повече от веднъж беше токов удар! Нещо с мисленето. Може би метализацията на мозъка, мед ...
    1. Хигс бозон
      #90 Хигс бозон госта 11 януари 2019 г. 17:48 ч.
      1
      Все пак е по-добре от метализирането на мозъка с алуминий ...
    2. Хигс бозон
      #91 Хигс бозон посетители 11 януари 2019 г. 17:53 ч.
      1
      Съгласете се, това все още е по-добре от метализацията на мозъка с алуминий ...
  27. Малик
    #92 Малик госта 9 януари 2019 г. 11:36 ч.
    1
    Винаги съм считал електротехника за точна наука, не ми се даваше, въпреки че учих за пет и преминавах физика в университета за пет.В годините, в които вече се опитвах да проникна, изучих всичко отново. Мура по дяволите! Закачам двигателите, не призовавам електротехник към себе си, добре! Не слагайте пръсти в гнездото, не работете под напрежението! Легнете, по дяволите, електротехниците!
  28. Вадим гост
    #93 Вадим гост госта 10 януари 2019 17:01
    7
    Анекдот към темата. Една жена издържа изпит за електрическа безопасност. Въпросът възникна: „Какво е стъпково напрежение?“ Жената си помисли и отговори: „Това е напрежението между краката, когато държите на голия„ край “.
  29. Гост Александър
    #94 Гост Александър госта 10 януари 2019 г. 17:54 ч.
    2
    Ами и bredyatina, Те не могат да обяснят на нормален език. Но аз вече бях глупав зарадван, най-сетне си мислех, че ще разпозная неизвестното, а именно разликата между нула и земя. Всички разпределителни табели на СССР бяха и все още са изчезнали и за щастие не съм чул нито един случай, когато някой страда от нула. Защо говорите глупости с хората. Както заземяването, така и заземяването са различни начини за защита на човек, с единствената разлика е, че съвременните устройства за диференциално захранване изискват отделен заземен контур за правилна работа. Например в Европа сертифицираните електротехници дърпат домашно окабеляване в три проводника, а на основния панел затварят нула с заземяване на един болт. И така, на какво се занимавам? Напишете поне някой без руски изяви (както е в тази статия) - каква е разликата между земята и нулата, ако не използвате DIF-та и подобни устройства в къщата, а само текущи машини.
    Благодаря ви!
  30. Гост Дмитрий
    #95 Гост Дмитрий госта 11 януари 2019 12:46
    1
    И в Москва, между печката и съдомиялната машина 72B, между мивката и съдомиялната 52B, между тостера или микровълновата и съдомиялната 22B. Всичко идва от щита чрез отделни проводници, свързани чрез RCD към същите стандартни точки на свързване: „нула“ към шината, „земя“ към винта от обикновената къща „земята“. Местен електротехник казва, че тъй като RCD не работи, значи всичко е наред и обвинява съседите за бъговете. Какво да правя
    1. Хигс бозон
      #96 Хигс бозон посетители 11 януари 2019 г. 17:59 ч.
      2
      Желателната схема на окабеляване в апартамента, както и вида на измервателното устройство и процедурата на измерване са от интерес - може би режимите и границите на измерванията са неправилни.
      1. Гост Дмитрий
        #97 Гост Дмитрий госта 11 януари 2019 20:53
        1
        На печката е отделен проводник в метална тръба. Към съдомиялната машина, отделен трижилен проводник от охраната, а към блока на кухненските изводи отделен трижилен проводник от предпазителя. Мерил мултицет в режим ACV 200 (до 200V).Земята в щита се развъжда с дебела райета с тел с винтова скоба в пластмаса. Местният електротехник не откри грешки при свързването.
        1. Хигс бозон
          #98 Хигс бозон посетители 14 януари 2019 12:34
          1
          След това още няколко въпроса.
          1. Тъй като посочихте, че се появяват „неразбираеми“ напрежения между съдомиялната машина и останалите консуматори, кои потребители от горните са свързани към контакти с триполюсни щепсели и кои двуполюсни щепсели? Плочата не се брои, всичко е ясно там, идват три фази.
          2. Извършихте ли измервания между загражденията (заземени клеми, ако има такива) на потребителите или нещо друго?
          3. Мивката чугунена и заземена ли е?
          Можете също така да кажете, че фактът, че мултиметрите имат вход с висок импеданс, когато измерването на напреженията може да повлияе, и в някои случаи може да покаже смущения от мрежата. Ако всички случаи са заземени, трижилни проводници с проводник за заземяване са подходящи за потребителите, тогава можете да съгрешите при некачествен контакт на щепсела за съдомиялна машина с гнездо или лош контакт на заземяващия проводник някъде по пътя от щита до гнездото на съдомиялната машина. Сега всички потребители разполагат с филтри за потискане на шума на входа на мощността, в който средната точка е свързана със земята и ако има отворен или ненадежден контакт във веригата от посочената средна точка (всъщност щепсела на съдомиялната машина) до панела, тогава може да възникне потенциална разлика.
          Е, за "бъговете" на съседите - "не вярвам" (в) :) Това е, IMHO, фантазиите на местен електротехник :)
          1. Гост Владимир
            #99 Гост Владимир госта 15 януари 2019 11:48
            0
            Ако има трифазна плоча, тогава в щита за всеки апартамент има трифазен брояч. Съответно натоварването се разпределя равномерно на фази. Всеки блок гнезда вероятно е свързан с различни фази. И ако лоши контакти в щита на "земята" и "нула", тогава такава картина ще се наблюдава.
            1. Sektor
              #100 Sektor госта 18 януари 2019 г. 11:56 ч
              0
              Всяка електрическа печка може да работи както от 380 волта, така и от 220 волта. Всичко зависи от метода на свързване.
            2. Хигс бозон
              #101 Хигс бозон посетители 22 януари 2019 г. 10:19 ч
              0
              Ще поясня малко - натоварването под формата на плоча се разпределя равномерно по фазите. И всичко останало - как ще се свържете. В крайна сметка пералнята е еднофазна, така че ако работи и останалите потребители са изключени, не може да се говори за някаква равномерност в веригите на вашата връзка. Но отново всичко това е динамично и СРЕДНО, като правило, разпределението на натоварването е в приемливи граници - има много апартаменти и фазовите натоварвания са осреднени.
  31. Юджийн
    #102 Юджийн госта 11 януари 2019 г. 17:33 ч.
    2
    Тук те слушах, слушах и разбирам - е, всички сте глупаци! в) Райкин). Нарежете си 2 правила на челото:
    1. Нулата в електрическите инсталации служи за бързо активиране на защитата
    2. Заземяването в електрическите инсталации служи за намаляване на напрежението при допир.
    Това е всичко! Всичко останало следва от това. Авторът в един от параграфите този момент не е много ясен, но звучи.
    1. Гост Александър
      #103 Гост Александър госта 25 януари 2019 г. 12:00 часа
      1
      False.
      "Нулева работа" или "неутрална" е необходима, за да работи електрическата инсталация.
      И „заземяването“, или правилно казано „защитен неутрален проводник“ или PE-проводник, е необходимо за надеждната работа на защитните устройства и, както вече казахте, носенето на потенциала при докосване на живи части на електрическата инсталация обикновено не се захранва (така нареченото косвено докосване).
  32. Алекс за гости
    #104 Алекс за гости госта 12 януари 2019 07:10
    0
    фаза нула, помнете анекдота за бабата, която даде на електротехниците жицата, която изпуснаха
  33. Гост Алекс
    #105 Гост Алекс госта 12 януари 2019 12:43
    2
    Исторически, глупаци и пътища в Русия. Когато пътищата пречат на електричеството, тя изчезва. Когато глупаците се появяват човешки жертви. Нула (заземен, не е заземен не трябва да ни докосва) и фазата е да се прехвърля енергия, Защитна земя, за да защити нормалните хора (а не автора) от смъртоносното въздействие на хората от тази енергия.
  34. Гост Майкъл
    #106 Гост Майкъл госта 12 януари 2019 17:40
    1
    като цяло в нашите домове няма заземяване, освен ако някой не го направи на собствено заземяване, обикновено е отделна верига със съпротивление m между него и 0 не повече от 4 ома.фактът, че в къщи с 3 проводници, които смятат, че заземяването не е такова при никакви обстоятелства, тогава е по-добре някой, който иска да използва батерии или тръба за газ като земя, ако някой желае това
  35. Юрий В. Вавилов
    #107 Юрий В. Вавилов госта 12 януари 2019 19:43
    7
    Беше много мързеливо ГОЛЯМО да прочета всичко - и статията, и коментарите, но се обърках. Четох. Съсед от сърце !!! Чуйте това. Колата може да бъде камион или кола. Или джип. Колата може да бъде червена или бяла. Или може би зелено. Машината може да бъде задвижване на предните колела или задвижването на задните колела. Или може би с пълен. Колата може да има бензинов двигател или дизелов двигател. Но може би електрически. Или хибрид.

    Не е ясно - защо става въпрос за колите? Това е пример. Като за деца.

    Електрическата мощност може да бъде подредена в модел "триъгълник" или в модел "звезда". Според използването на "нула" веригите са разделени на 1. Непромокаем неутрал, 2. Ефективно заземен неутрал, 3. Изолиран неутрал. Според схемата на защита срещу поражение чрез 1. Заземяване, 2. Заземяване, 3. RCD, 4. Там, дори преди ада на всякакви технически решения.

    За да обяснят всичко това, хората учат от години. Всички вие ... сякаш толкова обидно ... като деца. Чухме звънене ... ВСИЧКО В ГЛАВА СМЕСЕНА - червено и дизел, задвижване на предните колела и камион. Забавлявам се от сърце. Благодаря ви

    Можете да изучавате всичко това. Няколко книги с обем от 600 листа - и вие сте в тенденция !!!!!!!!!!!!!!!
    1. Вячеслав
      #108 Вячеслав госта 13 януари 2019 14:27
      1
      Този popik говори за консумация на електроенергия в домакинството от 220v. Електрическата мощност може да бъде подредена според схемата "триъгълник" или според схемата "звезда" това е за 380v, за свързване на електродвигатели.
      1. Гост Игор
        #109 Гост Игор госта 13 януари 2019 г. 20:53 ч.
        0
        Не само, той работеше в офис, където имаше 2 (две) фази и земята в контакта.
        1. Sektor
          #110 Sektor госта 18 януари 2019 12:02
          0
          Земята? Или може би все още ZERO?
        2. разходка ...
          #111 разходка ... госта 8 март 2019 07:41
          0
          живял в страна, където има две фази в изхода и без земя .....
      2. Юрий В. Вавилов
        #112 Юрий В. Вавилов госта 13 януари 2019 г. 10:42 ч.
        1
        В къщата се пуска 380. И вече в апартаментите нулата е смесена с една от трите фази.
    2. Гост Александър
      #113 Гост Александър госта 25 януари 2019 г. 13:55 ч.
      0
      Как да различим земята от нула, мъдър човек. Без коли, моля. Как различавате земя от нула у дома?
  36. Гост Виктор
    #114 Гост Виктор госта 14 януари 2019 г. 03:00 ч.
    0
    Автор на статията е Dunno PUE. В окабеляването на апартамента няма "заземяване", но има PE - защитен проводник.
  37. Нулева жица
    #115 Нулева жица госта 14 януари 2019 г. 10:11 ч
    0
    Една фаза на човек трябва да е достатъчна. И нека сам да търси земята.
    Ще помисля за това ... и тогава ще напиша още ...
  38. Егор
    #116 Егор госта 14 януари 2019 г. 3:34 ч.
    3
    електричество за манекени. за удобство приемаме схемата на звездите. звездния център на генератора, наричаме ZERO. но няма нула.Например, напрежението е потенциалната разлика. т.е. на фазов проводник може да има 280 волта, а при нула 100 волта разликата ще получи работно напрежение от 180 волта. доста функционален за уреди. но ако стигнете до нула със 100 волта и докоснете земята, тогава можете да убиете някои. затова използвайте земята нула. върху генератора, трансформатора + това дава на производителя голяма потенциална разлика. той е необходим за компенсиране на загубата на съпротивление в проводниците, т.е. първоначално на изхода на трансформатора може да бъде 280 волта, но поради съпротивлението на проводниците пада например до 220. Така че заземен нулев проводник също губи свойствата си поради дължината на проводника, пикапите и т.н. следователно къщата трябва да има своя приземен контур, който обикновено се нарича земя. т.е. за миряните EARTH е заземена верига и колкото по-добре е, толкова по-малка е потенциалната разлика между заземената верига и самата земя. Следователно те казват, че една тръба няма да е достатъчна, особено в сухи почви. ZERO е центърът на генератора на трансформатори. но е и заземен. той е само много далеч от вас и може да има напрежение в него, например, светкавици и т.н. а съпротивлението на проводниците не позволява на тези захранващи устройства бързо да влязат в заземената верига.
  39. Гост Виктор
    #117 Гост Виктор госта 16 януари 2019 г. 11:08 ч.
    1
    В 0,4kV.система с тъмно заземен неутрал потребителят в апартамента, къщата има само проводници "фаза" (L), "нулеви работни" (N) и "нулеви защитни" (PE) проводници. Има PEN проводник, който комбинира функциите на работник и защитни проводници. Заземяването се извършва на източника на захранване (това обикновено е TP), многократното заземяване на неутралния проводник се извършва на опорите на OHL, на входовете към сградите (3 фази). За потребителя многократното заземяване на входа служи като защитна роля срещу пренапрежение в мрежата (например "гръмотевична буря" , с навлизане на въздух), защитна мярка срещу поражението на човек заземяването на входа не е текущо.
  40. Гост Владимир
    #118 Гост Владимир госта 17 януари 2019 г. 12:38 ч.
    1
    Би било по-добре да напишете линк към учебник по електротехника, одобрен от Министерството на образованието, страница на годината, автори, ще бъде по-лесно да разберете къде заземяването, къде заземяването
  41. док
    #119 док госта 17 януари 2019 19:27
    0
    Общото заключение е следното: само работещ и висококачествен RCD може да гарантира вашата безопасност при използване на електрически уреди. Използването дори на земляк проводник, монтиран в съответствие с всички правила, не дава 100% гаранция, а в някои случаи може и сам да се превърне в източник на големи проблеми.
    1. Гост Дмитрий
      #120 Гост Дмитрий госта 24 януари 2019 г. 16:41 ч.
      1
      И RCD може да не спести, ако е поставен от мъдър човек, който не разбира разликата между земя и нула.
  42. Гост Валери
    #121 Гост Валери госта 17 януари 2019 19:55
    0
    Да, написаха такъв ужас. Нямате абсолютно никаква идея за заземяване, заземяване, за PEN, PE, N проводници. Научете теорията.
  43. Sektor
    #122 Sektor госта 18 януари 2019 09:39
    1
    Господи! Всички къщи, построени преди средата на нулата, нямат никакво заземяване. Това е ако с газови печки. В къщи с електрически печки САМО ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ХОБ се заземяват и нищо друго. Предполага се, че гнездата могат да стоят със заземяване, но ако премахнете капака, ще видите, че има само ДВА проводника. Фаза и нула.
  44. Обухов Алексей Петрович
    #123 Обухов Алексей Петрович госта 18 януари 2019 11:19
    0
    Има нула и заземяване и не въртете главата си
    1. Гост Дмитрий
      #124 Гост Дмитрий госта 24 януари 2019 16:50
      1
      Това на теория е и двете. Но всъщност в старите жилищни сгради има само нула и няма земя и не се очаква да има никаква земя, с изключение на стойката за студена вода.
  45. Ринат
    #125 Ринат госта 20 януари 2019 01:01
    0
    За какво искаше да пише авторът?
  46. Constantin
    #126 Constantin госта 21 януари 2019 06:15
    1
    "... случаят на хладилник, микровълнова фурна или други домакински уреди ще се захранва. Това е така, защото електрически ток протича през нулев проводник със съответно падане на напрежението, чиято стойност може да бъде определена чрез умножаване на силата на тока по показателя за съпротивлението на проводника в пролуката между измереното място и истинска заземяваща точка. " - Пишете глупости, другари. Напречното сечение на проводниците винаги е избрано така, че падането върху тях да е незначително, в противен случай е осигурен пожар! Ако не вярвате, измерете напрежението между неутралните и заземените проводници. И истинската причина, че случаят на уреда може да се зареди е възможността случайно да се скъса неутралната жица. В този случай "фазата" се появява през вътрешните вериги на уреда, вместо да се заземява върху корпуса.
  47. Само аз
    #127 Само аз госта 21 януари 2019 08:31
    0
    Прочетете по-малко такива глупости. Ще бъдете по-живи. Няма какво да коментираме дори.
  48. Юджийн
    #128 Юджийн госта 22 януари 2019 05:54
    0
    Aftor изгаря. :) Теми за проучване: Заземяване, какво за какво? Презаземяване, за какво? Защитно заземяване, за какво? и тогава ще разберете как се различават .... не очаквайте някой да ви вземе и да ви каже в пет реда ...
  49. Kenkege
    #129 Kenkege госта 23 януари 2019 г. 9:09 ч.
    0
    Нафиг трябва да се заблуждава с митично заземяване, никой никога не го е имал и ако това е еднообразна измислица
    1. vowa
      #130 vowa госта 4 февруари 2019 г. 12:46 ч.
      0
      При работа с превключващи захранвания понякога около 50 волта се появява на корпуса, ако в контакта няма заземяване (3-ти проводник)
  50. Георги
    #131 Георги госта 25 януари 2019 г. 11:30 ч.
    0
    Електриците и водопроводчиците са забавни момчета.Считат себе си само за специалисти.

Прочетете също

Кодове за грешки за перални машини