Направи си сам
Майсторски класове, инструкции, полезни съвети, рецепти.
» » Три от най-надеждните начини за свързване на проводници в разклонителна кутия
В нашите домове има все по-мощни електрически уреди: кафемашини, чайници, климатици, бойлери и др. Всичко това значително увеличава натоварването на домашната захранваща мрежа. Първото нещо, което реагира на увеличение на тока на веригата, е връзката на проводниците. Те първо предизвикват пожари, ако не са направени по подходящ начин. И ако има няколко от тях и дори в затворена разклонителна кутия, тогава общата генерирана топлина се сумира и увеличава. Това означава, че разклонителната кутия е особено важен и отговорен възел по отношение на товароносимостта на мрежата.
Трите най-надеждни начина за свързване на проводници в разклонителна кутия

Ще ви кажа три надеждни начина за свързване на проводниците в разклонителната кутия, които аз сам използвам и препоръчвам на другите.

Заваряване на тел


Първият по отношение на надеждността е заваряване на тел. Произвежда се от специална заваръчна машина, използваща графитен или волфрамов електрод. С оглед на топенето на метала се получават смесителни структури и проводниците стават като едно цяло. Ако е възможно, използвайте го.
Заваряване на тел

плюсове:
  • Най-надеждната връзка от всички представени.
  • Подходящ за алуминиеви и медни проводници.

минуси:
  • Изисква специално оборудване.
  • Отнема време и не винаги е приложимо.

Проводници за запояване


Вторият най-надежден метод за свързване на две или повече проводници е запояване. Произвежда се от конвенционален поялник, използващ конвенционална спойка и флюс, използвани в радиотехниката. Това е най-достъпният начин.
Първо направете обрат от няколко сантиметра и след това го запечатайте по цялата дължина.
Проводници за запояване

плюсове:
  • Много надеждна връзка с правилната дължина на запоеното усукване.
  • На разположение на повечето домашни майстори.

минуси:
  • Отнема време и не винаги е приложимо.
  • Приложимо само за медни проводници.


Обтягащи проводници


Третият най-надежден метод е кримпване на проводници с ферули. С оглед на своята скорост и надеждност, той често се използва от електротехници при полагане на окабеляване в нови домове.
Обтягащи проводници

плюсове:
  • Много бързо, изисква минимум време за създаване на надеждна връзка.
  • Подходящ за алуминиеви и медни проводници.

минуси:
  • Трябва да имате специални клещи и обтягащи клещи.

заключение


Нормално усукване, винтови клеми, клеми, капачки, скоби - според мен електротехник с 20-годишен опит не е надеждна връзка на проводници! По надеждност разбирам, че връзката е в състояние да издържи същия ток без прекомерно нагряване, което самата жица е проектирана за целия период на работа.
Разбира се, използвам както VAGO терминали, така и обрати в работата си, но се опитвам да направя това или при леко окабеляване, където максималният ток не надвишава 5 ампера, или в други примери с нисък ток. Свързването на тела с такива терминали е много удобно и бързо, не можете да спорите.
Сега много хора ще започнат да спорят, че VAGO са много надеждни, оценени за високи токове от 32 A и т.н. Но моят дългогодишен опит, за съжаление, твърди обратното.
Трите най-надеждни начина за свързване на проводници в разклонителна кутия

Следователно трите съединения, дадени в началото, могат да бъдат използвани и в бъдеще да не се притесняват от последствията.

Информативно видео по темата


Коментари (46)
  1. ми
    #1 ми госта 14 юли 2018 00:25
    9
    И какво има да каже тази снимка с вага? Какъв вид проводници? Коя машина ДО? Точно ли е WAGO или ike / rekants / aliexpress? Лично аз имах гараж през фургон в продължение на една година, и заваряване, и олгар, и термо пистолет, и други малки шушара бяха постоянно заредени, но това не видях) О, да! Имам нормални проводници навсякъде, но не и този позор със снимката)
  2. Сергей 66
    #2 Сергей 66 госта 14 юли 2018 13:29
    7
    Електротехник с 20-годишен опит, четете PUE, с правилно подбрана защита, VAG работят добре, а когато ръкостискането работи, аз "работя като предпазители ....
    1. Валка
      #3 Валка госта 14 юли 2018 г. 8:21 ч.
      7
      Те четат нещо! Но не ходите на къмпинг! Поставете колата си дори оригинална за товар от 3 кВт и потърсете нова къща за себе си.
      Слушайте друг умен човек:
  3. Гост Николай
    #4 Гост Николай госта 14 юли 2018 г. 8:55 ч.
    1
    В моята практика на колата беше поставен товар от 5А (сив) на 16А. Връзката продължи до една година; скобата започна да се топи. Ето, направете изводи.
    1. AngryBalDman
      #5 AngryBalDman посетители 25 юли 2018 19:51
      4
      няма нужда да купувате китайска WAG.Ако на оригинала 16 и плава след 5 a, не се колебайте да отидете до дилъра.
  4. Andryukha.
    #6 Andryukha. госта 15 юли 2018 07:19
    16
    Доброто усукване никога не се е проваляло! Опит 15 години.
  5. popvovka
    #7 popvovka посетители 15 юли 2018 08:56
    7
    Нито един професионален електротехник няма да използва тези вагони.
    Въпреки че имам 15-20 години опит, усукване ниразу не разочарова.
    Имах добър познат с повече от 40 години опит, така че говорих за най-надеждния начин на усукване.
    Дори американците са доказали, че това е един от надеждните начини. Вратът трябва да е 15-20 мм.
    Заваряването е мечта. Бронзирам запоени.
    1. ср
      #8 ср госта 15 юли 2018 15:32
      2
      Е, ако американците се доказаха, тогава разбира се! Американците са известни господа и никога не лъжат! Винаги казват правилното!
  6. Гост Сергей
    #9 Гост Сергей госта 16 юли 2018 г. 18:50
    9
    Правя 3.5 мм обрат отгоре, навивам шията и изолирам изолационната лента от влага.
  7. Гост Владимир
    #10 Гост Владимир госта 19 юли 2018 09:32
    1
    Относно факта, че заваряването е най-надеждният метод, авторът не е прав. Установете причината за пожар на превозното средство, както следва. Ако рентгенографският анализ покаже наличието на меден оксид в медните проводници, има късо съединение. Без меден оксид - палеж. При заваряване защитата на стопилката от кислород е доста трудна. Ще има меден оксид. В допълнение, възможна е топлинно засегната зона - загуба на здравина и пластичност. Събличам проводниците със 7 см, калай, усуквам и споявам със сплавът на Wood. Не съм професионален електротехник, вкъщи правя само електричество. Използвам терминални блокове само за LED светлини.
    1. Гост Виктор
      #11 Гост Виктор госта 1 август 2018 01:17
      0
      Направих медно заваряване във вана с кафяв или бор графитен електрод; можете да четкате за електрически двигател на бормашина или бор, тъй като поток не давайте кислороден заваръчен транс 150 вата 4,5-6,5 волта 4 мм намотка
    2. Гост Алекс
      #12 Гост Алекс госта 6 август 2018 г. 14:15 ч.
      0
      Защо има толкова 7 см (70 мм) за запояване? 2-3 сантиметра вероятно биха били достатъчни.
  8. Гост Александър
    #13 Гост Александър госта 19 юли 2018 г. 18:50
    0
    Усукване за дълго време, но евтино. Вагът е много по-бърз, но скъп. Изберете вас.
  9. Гост Алекс
    #14 Гост Алекс госта 19 юли 2018 г. 21:54 ч.
    1
    Лабораторията прескача заваряване, запояване и PPE'y - всичко, без вагони и клеми.
  10. поддръжник
    #15 поддръжник госта 20 юли 2018 г. 08:25
    7
    Едно е ясно, съветският меден кабел VVGNG 2 * 2.5 на обикновен обрат поддържа електрическия бойлер 6kW включен почти денонощно, специално оставете товара да премине през оригиналните вагони, след 5 часа те се стопиха, това е всичко. Не е необходимо да обяснявате нищо друго и така всичко е ясно. Vago не са проектирани за тока, който кабелът може да премине, въпреки че на теория те трябва да имат 2-3-кратен марж, ако се считат за безопасни. Това е просто полезно за някого и той настоя тази идея.
    1. шевиот
      #16 шевиот госта 1 август 2018 г. 17:38 ч.
      1
      фактът, че имате 2,5 квадрата задържа ток от почти 30А, е много лош. И това е при условие, че имате реле за напрежение и напрежението не пада под 200V, бихте сменили кабела на 6 квадрата

      И как разбирате, че кабелът "държи"? сте обесили 32а машина на 2,5 квадрата!
  11. Гост Олег
    #17 Гост Олег госта 20 юли 2018 10:51
    1
    А на винтовете?
  12. СССС
    #18 СССС госта 20 юли 2018 г. 21:21 ч.
    6
    Какви умни хора гледам ... Всички електротехници! = D

    И някой от вас на електрически чайници се чудеше, но защо да използвате "vagi" за какво?
    И ще ви отговоря, първо, това е бърза инсталация, второ, с малко натоварване, отново частна къща, "vagi" са повече от надеждни, в моята къща всички връзки са "vagi" направени, за еднократна употреба и за многократна употреба, няма проблеми, опъна всички медни, леки 1,5, 2,5 гнезда.

    Затова не заблуждавайте хората с главите си, за шлифовъчни машини и заварчици правят други връзки, но за гнездо с електрическа крушка, "клатене" е това. -_-
    1. Гост Александър
      #19 Гост Александър госта 27 юли 2018 10:52
      1
      Аз лично сменям всички обрати в къщата на VAGi. И нищо не се топи с мен.
      1. Гост Андрей
        #20 Гост Андрей госта 15 август 2018 г. 09:41
        0
        И VAGI няма да се стопи, те светят в някакъв момент. Усукване с запояване или заваряване с флюс - за дълго време, но надеждно. VAGI само за леки или временни връзки.
  13. Виталий
    #21 Виталий госта 21 юли 2018 19:21
    0
    Наскоро открих флюс за спояване на алуминий, въпреки че чух за него преди 10 години. Алуминият е много споен, все още не съм го пробвал
    1. Дмитрий
      #22 Дмитрий госта 7 август 2018 г. 11:10 часа
      0
      Спомням си, че използвах флюс f 64, просто го разтривайте внимателно след запояване и изолирайте добре
  14. Майкъл
    #23 Майкъл госта 22 юли 2018 г. 16:34 ч
    7
    Но от моя четиридесетгодишен опит съм измислил подобен модел, отколкото по-внимателно и надеждно направих същите връзки в кутията. Колкото по-трудно ще бъде да ги преработите по-късно. И не от факта, че те ще се окисляват или затоплят, точно според закона на подлостта, изведнъж трябва да направите конструктивни промени.
    1. Гост Александър
      #24 Гост Александър госта 5 август 2018 07:36
      0
      Точно така. Ако трябва да преработите нещо, Wagi е най-удобната връзка.
  15. Гост Виктор
    #25 Гост Виктор госта 24 юли 2018 г. 11:38 ч
    3
    Благодаря за консултацията. Но може би опитът ви се основава на 20-годишния ви опит, но това не е така. Не бих ви се доверил на електротехник в къщата ми. Заваряването на контакти е измама за пари и нищо повече. Работя на финландски повече от 20 години като електротехник. Ваго / ако е сглобен правилно / работи без проблеми. И ако ръцете не растат оттам.Така че няма какво да вземем
    1. Гост Андрей
      #26 Гост Андрей госта 15 август 2018 г. 09:44
      1
      В кутията на захранващия блок ли работят? Гола гола. Или усукване с запояване или кримпване. Последното е по-добро, но е необходим инструмент.
  16. AngryBalDman
    #27 AngryBalDman посетители 25 юли 2018 19:46
    5
    WAGa на 32 ампера е нещо ново. И заключението тук е само ON-X ... кутиите са. Всичко е на щита, цялото разпределително табло е в щита. В Европа правят това от 50 години и пускат на кабела пренапрежение, електронна поща по този начин , направете го само веднъж, можете да разклоните.
    1. Дмитрий
      #28 Дмитрий госта 26 юли 2018 г. 16:20 часа
      0
      Прав сте, ако няма боклук или няма момент за запазване, тогава всички кабелни линии се опитват да проложат от разпределителната точка (разпределително табло, шкаф, монтаж и т.н.) до местоназначението без никакви връзки. Ако линията носи големи натоварвания, свързването към нея се осъществява (като правило), без да се нарушава самата линия, като се свърже изходящата линия със свързващи елементи от типа ZOI или 731 (по-известен като "гайка").
      WAGO в изходната група е извращение. Значи някой не е изчислил дължината на кабела или, ако това се появи по-късно, го е претоварил, кабела, което е причинило топенето на проводниците ...
      В дома, ако имате апартамент с две или три спални и всяка стая има таванни светлини с мощност не повече от 0,5 kW, WAGO е повече от оправдана. Естествено, електрическата инсталация трябва да се извърши правилно и да се използват висококачествени консумативи.
  17. Volt.
    #29 Volt. госта 25 юли 2018 г. 21:57 ч.
    1
    Събрах цялата окабеляване на VAG, преди това споех усукването (медта), усукването не се побираше в стандартната разпределителна кутия. Svagami всички попаднаха в малка кутия за разпространение. Проводници към гнезда медни 2.5 - съответно леки 1.5.Защо проводниците се нагряват: слаб контакт, малко напречно сечение на жицата, голям товар. В жилищен апартамент не правя заваръчни работи, така че натоварването не е много голямо. 16А - ТОВА Е ГОЛЯМ НАРОД (краткосрочно), а не всичко винаги е включено - говоря за киловат домакински уреди. Продавачът каза, че ще стопи всички VAG за 1 година, въпросът остава отворен. Опитах винтови връзки на алуминиева сърцевина - наистина след година винтовата връзка отслабва, съответно пластмасата започва да тече (искра скача, загрява връзката). На VAG има стоманени пружинни контакти, само проводници, защо да се бачкат ???
  18. Volt.
    #30 Volt. госта 25 юли 2018 г. 10:26 ч.
    2
    Започнах да се съмнявам в VAG-ите, но всичко вече е сглобено - надявам се да не се налага да подреждам електрическия контакт ... Максимум - има 2KV фурна. също 2 kV, бойлер. Периодично използвам перфоратор от 1500 вата за кратко време. На изхода има машини на 10А и 25А. Нещо е много преувеличено написано. В гараж на частна къща (работилница) - vaga не е за предпочитане. В жилищна сграда (апартамент) - защо не, натоварването не е постоянно, периодично, ВАГ ПОВЕЧЕ ОДОБРЕНО.
  19. Гост Владимир
    #31 Гост Владимир госта 26 юли 2018 г. 16:57 ч.
    0
    Критиране на единична тел с ръкав - глупаво !!!!
    1. Гост Александър
      #32 Гост Александър госта 27 юли 2018 10:54
      1
      Кримпване, както на снимката - като цяло глупаво. Такава кримпване също трябва да бъде допълнително изолирана, така че да не има късо съединение към съседна жица.
  20. Гост Александър
    #33 Гост Александър госта 27 юли 2018 10:48
    6
    И къде WAGO? Проводниците са стопени, а не WAGO. Че не издържаха на течението. И VAGO просто го издържа.
    1. Гост Андрей
      #34 Гост Андрей госта 15 август 2018 г. 09:49
      0
      Да, просто изолацията на проводниците отгоре е нормална. Basking започна да контактува точно във VAGO под товар. Просто пластмасова тел, по-малко устойчива на топлина от тялото на VAGO.
  21. Гост Сергей
    #35 Гост Сергей госта 27 юли 2018 г. 13:00 ч.
    0
    Всичко зависи от целта на окабеляването. Полагането на ново е едно, реанимацията на старото е друго. В първия случай можете да използвате всякакви методи за свързване, предложени от автора и коментаторите, основното е да спазвате правилата и правилата за безопасност, така че течащите зони да съответстват на проводника, VAGs, клемни блокове и др. Но възстановяването на стари разпределителни кутии, изграждането на проводници и т.н. изисква други подходи. Говорим за къщи, които са на 30 или повече години. Окабеляването е предимно AL там. Има мед, но рядко. Затова използвам само винтови клеми, много лесно е да свържете мед и AL, основното е, че всеки проводник попада под два винта. Отслабването на винтовата връзка няма да се случи, ако затегнете винтовете от сърцето (не е за нищо, че всички електромери са оборудвани с клеми на винтовете) В същото време проверете качеството на самите клемни блокове, ако щракнат, тогава крайните блокове също трябва да бъдат избрани по ток и диаметър. отвори
  22. Едуард Кирсанов
    #36 Едуард Кирсанов госта 1 август 2018 г. 12:40 часа
    0
    Не мога да се съглася, че запояването е по-лошо от заваряването. Тя бе незаслужено преместена на второ място. Заваряване само на върха на усукването. Там, в тази топка, няма съмнение каква смес може да се образува при използване на графит. И запояване по цялата дължина на усукване определено е по-надеждно.
    Съгласен съм поне за знака за равенство между тези два метода. Винаги сам запоявам мед.
  23. Саня
    #37 Саня госта 2 август 2018 г. 10:04 ч.
    0
    всички медни кабели в окабеляването се усукват добре без оплаквания
    1. DimMas
      #38 DimMas госта 3 август 2018 г. 11:14 ч.
      0
      Умни електротехници с вековния опит събраха Винт най-бързия и надежден
      1. Гост Андрю
        #39 Гост Андрю госта 15 август 2018 г. 09:53
        0
        Далеч от най-надеждните - винтовете трябва периодично да се затягат. Както и ядки с резници в щитове (в стари). Най-надеждният е солиден кабел, всъщност. И така - усукване с запояване. Мед с алуминий може да се свърже и след калайдисване на проводниците.
  24. DimMas
    #40 DimMas госта 3 август 2018 г. 11:29 ч.
    1
    Ваго изобщо не се брои, аз винаги събирам кутии на терминални блокове.
  25. Дмитрий
    #41 Дмитрий госта 7 август 2018 г. 10:48 ч
    0
    Работя в енергийния сектор от 22 години - каретата държи ас 15 години в производството на виброзарядно оборудване, а не като миризлив котел в джавир, щом видях една количка изгоряла - когато умен човек сложи лошо усукване на 3 жици в нея - купете оригиналните и ще го направите щастие)))) вагоните за монолитни хранителни продукти тук с нашата жица не живеят добре след 3 години в работилници, в които вибрационното осветление с отделни лампи мозъци обичаше, те предизвикаха оплаквания, но живеят нормално с чужда жица и те са нашите състезателни кабели от поне edyahi, но изглежда, че електротехнически отгрял, който търсеше кабели по отношение на гъвкавостта и разговаря с доставчици - производители, мисля, че ще ме разберат, винтовата връзка като цяло е съмнителна с такива кабели - трябва да се разтягате и контролирате, запояването по принцип е приемлив вариант, но времето изтича и поток необходимо е да се отстранява внимателно, кримпване според PUE, заваряване - като заварчик в миналото - не смятам заваряване без флюс (с изключение на ковачеството), но клиентът го харесва, тестото може да се зарежда - като всички смукатели, които готвя, е изключителни)))) въпреки че p ssuzhdat сме специалисти, както и съоръжения за обрат засядане и Сиза се увива около с открито лице - това е всичко, изкуството на кабели))))))
    1. Гост Сергей
      #42 Гост Сергей госта 8 август 2018 г. 20:33
      3
      Всички видяха ли как работи WAGO? - Слотът в чинията, в който са поставени проводниците, всичко е натиснато в пластмаса. Знаете ли зоната за контакт ??? Какво по дяволите са 25 или 32 ампера? Ваги - само към "светлината". Най-надеждните - заваряване, връх, усукване и ЛПС!
    2. Гост Андрей
      #43 Гост Андрей госта 15 август 2018 г. 09:56
      0
      Така че трябва да се направи заваряване с флюс. Боракс е чудесен вариант!
  26. Гост Николай
    #44 Гост Николай госта 6 декември 2018 г. 11:02
    0
    WAGO само за осветление.
  27. Гост Алекс
    #45 Гост Алекс госта 14 декември 2018 г. 16:10
    0
    Проводът 2,5 мм2 трябва да бъде защитен от машина с 16А, а Wago има максимална граница на тока два пъти. В същото време има много повече такива изгорени ситуации с обрати. Гнездата също изгарят перфектно. Но се показва само WAGO. И, което е най-интересното на снимката - ВСИЧКИ жици в нея изгориха. Не е дефектна конкретна верига или контакт, но всичко наведнъж. И, съдейки по капка пластмаса отдолу, MONTAGER се изви. Първо, жицата не трябва да се топи. И второ, тази ръка ... много за кратко свали жицата и я закрепи на изолацията.
  28. Жека (15 години опит)
    #46 Жека (15 години опит) госта 25 юли 2019 г. 07:35 ч
    0
    Никой не се изненада, че 4 бели и 1 сини са останали на снимката във фургона? успешните брошури успяват))

Прочетете също

Кодове за грешки за перални машини