Направи си сам
Майсторски класове, инструкции, полезни съвети, рецепти.
» » »Вечно фенерче или фенерче Faraday
Вечен фенер или фенерче Фарадей т. нар. фенерче с алтернативен източник на захранване. Тоест този фенер не изисква батерии или зареждане на батерията. За „запалване“ е необходимо да го разклатите. В самото фенерче е генератор и батерия.


Нека първо се запознаем с фабричната лампа:


Опитах се да рисувам дизайна колкото е възможно повече. Долната линия е, че цилиндричната константа магнит свободно виси в тръба - кутията между гумените удари или пружините (където е така). И в центъра на тръбата е навита намотка. При разклащане магнитът се движи нагоре и надолу вътре в намотката, създавайки променливо електричество в нея.


Освен това, това електричество влиза в диодния мост и се превръща в постоянно и зарежда батерии с напрежение 3 волта.


Да видим без случай.


Виждаме соленоид, цилиндричен магнит, ограничители, малка дъска с диоди, превключвател и батерии. О да и светодиодът на платката.


Разклащане на фенерчето, включете го. Работи!


И тук е нашият прототип:


Кутия за отметка. Тръбата, върху която е навита намотката, е тяло от химикалка. Няколко магнита от твърдия диск, има някои. Да, вместо батерии се използват кондензатори. Бял светодиод няколко диода.


Схема.
Има характеристика на намотката на бобината. Както вероятно сте забелязали от диаграмата - намотката се състои от две намотки, общата дължина на бобината е 40 мм. Сподели психически ударен. През първата половина ние навиваме 600 оборота от най-тънката жица с диаметър около 0,08 мм. И през втората половина на 600 оборота. Това е всичко - две секционни намотки са готови. По-нататък според схемата.
Не забравяйте за ограничителите, така че магнитите да се отблъскват и да скачат бързо.

И тук е моята по-мощна проба. Вече се използва бобина с голям брой завои и три секционни магнита.


Желая ви успешни домашни продукти!


Коментари (57)
  1. [) eNiS
    #1 [) eNiS госта 22 юли 2010 г. 09:50
    0
    Нека го направим сега усмивка
  2. NOTFRONT
    #2 NOTFRONT госта 22 юли 2010 г. 11:24
    0
    След това излезте или направете снимки
  3. [) eNiS
    #3 [) eNiS госта 22 юли 2010 г. 16:02
    1
    вече не ограбиха двойката. мярка за напрежение на изхода на 0,2V след изправителя. Ще се опитам да променя магнита. и как да сложа снимка тук
  4. [) eNiS
    #4 [) eNiS госта 12 септември 2010 г. 10:01
    5
    и в момента се оказа, че направих 100 пъти повече завои сега на изхода от 4.35V усмивка още малко и мобилният може да се зарежда
  5. tronan
    #5 tronan госта 21 октомври 2010 г. 08:43
    6
    Моля, кажете ми, но по-скоро покажете на снимката къде в твърдия диск има цилиндричен магнит?
  6. feelloff
    #6 feelloff госта 21 октомври 2010 г. 17:24
    0
    Може би марката на твърдите дискове може да се различава, тогава maxtor има такива магнити с размерите на две мачови глави. Аз сам го извадих. Те фиксират четената глава там, когато твърдата се изключи.
  7. alexshostka
    #7 alexshostka госта 5 ноември 2010 г. 17:50
    1
    моля, снимайте видеото
  8. alexshostka
    #8 alexshostka госта 5 ноември 2010 г. 19:18 ч
    0
    Не е нужно да изкачвам всичко на открито
  9. alexshostka
    #9 alexshostka госта 5 ноември 2010 г. 19:21
    0
    друга идея: и ако поставите магнити по краищата под щепселите, така че главните да бъдат изтласкани напред-назад, получавате един вид вечна машина за движение и тя продължава сама)
  10. Бърнард
    #10 Бърнард госта 16 януари 2011 г. 15:56
    1
    Не, няма. :( Магнитът просто виси в средата и това е всичко.
  11. пайове
    #11 пайове госта 19 януари 2011 19:43
    0
    слушайте 470 u picofarads или как и колко волта е
  12. feelloff
    #12 feelloff госта 19 януари 2011 г. 19:48 ч
    1
    Вижте тук - / новини / samouchitel_po_radioehlektronike / 2010-12-18-366
  13. пайове
    #13 пайове госта 19 януари 2011 21:13
    0
    не там, но колко волта и отново 470u UTB, че picofarads или
  14. feelloff
    #14 feelloff госта 19 януари 2011 г. 21:21
    2
    Да, кой знае ...
  15. пайове
    #15 пайове госта 20 януари 2011 г. 11:59
    0
    тъжен по дяволите, имам нужда от повече тел
  16. пайове
    #16 пайове госта 20 януари 2011 г. 12:04 ч
    0
    600 завърта 1 слой, а вторият също 600 или не разбирам
  17. NOTFRONT
    #17 NOTFRONT госта 20 януари 2011 18:32
    0
    Както вероятно сте забелязали от диаграмата - намотката се състои от две намотки, общата дължина на бобината е 40 мм. Сподели психически ударен. През първата половина ние навиваме 600 оборота от най-тънката жица с диаметър около 0,08 мм. И през втората половина на 600 оборота. Това е всичко - две секционни намотки са готови. По-нататък според схемата.
  18. пайове
    #18 пайове госта 21 януари 2011 г. 11:31
    0
    все още не разбрах вик
  19. мощност
    #19 мощност госта 23 януари 2011 г. 14:44
    1
    Кажете ми защо можете да обвинявате печатаната платка вик зарядно за батерии
  20. организираме
    #20 организираме госта 26 януари 2011 20:20
    0
    И къде мога да купя такова фенерче ????? долар
  21. организираме
    #21 организираме госта 29 януари 2011 г. 00:52
    0
    Възможно ли е да вземете IN4007MICRO вместо 1N4148, и кондензатори на 820 и 1200 микрофарада ??? заподозрянзаподозрянзаподозрян
  22. NOTFRONT
    #22 NOTFRONT госта 29 януари 2011 г. 13:42
    0
    Опитайте ....
  23. организираме
    #23 организираме госта 30 януари 2011 г. 20:54
    1
    И може ли вместо два на 470 микрофарада да вземе един на 1200 микрофарада, и просто да свърже жицата към втория ??? книга
  24. NOTFRONT
    #24 NOTFRONT госта 30 януари 2011 21:05
    1
    Не! Вижте схемата - две рамене, произвеждат половината от цялата енергия.
  25. организираме
    #25 организираме госта 31 януари 2011 г. 15:52
    0
    И ако вземете две на 210mkf ???
  26. Андрю
    #26 Андрю госта 31 март 2011 г. 21:58
    1
    дори нищо не се случва. щом не го навих, вероятно пренавивах ръчно километра :( кажете ми какво може да е наред. диоди 1N4148 кондензатори 220u 10V.
  27. NOTFRONT
    #27 NOTFRONT госта 31 март 2011 г. 22:16 ч
    0
    Километри тел не са необходими, но се казва само изтичането на въжето. Диодите са всякакви с ниска мощност!
  28. NOTFRONT
    #28 NOTFRONT госта 31 март 2011 г. 22:16 ч
    0
    Като цяло дойдоха снимки на техните инсталации!
  29. Андрю
    #29 Андрю госта 1 април 2011 г. 22:11
    0
    И как да се навие, спретнато, така че намотката да е близо до намотката, или какво?
  30. NOTFRONT
    #30 NOTFRONT госта 1 април 2011 г. 22:19
    0
    както искате, но намотката към намотката е по-добра (плътността на бобината ще е по-висока).
  31. Андрю
    #31 Андрю госта 2 април 2011 г. 00:28
    0
    По дяволите, ранен, все още не работи :(
  32. NOTFRONT
    #32 NOTFRONT госта 2 април 2011 г. 09:00 часа
    0
    промяна на магнити.
  33. Андрю
    #33 Андрю госта 2 април 2011 г. 17:16
    0
    оказа се :) Увих го с по-тънка жица, която намерих и сложих други диоди (този път направих мотор, за да не се навива ръчно), макар че U = 0,2 ~ 0,4, но ще го оправя. благодаря за съветите.
  34. NOTFRONT
    #34 NOTFRONT госта 2 април 2011 г. 18:17 ч
    0
    Снимките дойдоха, интересно.
  35. Андрю
    #35 Андрю госта 2 април 2011 г. 20:23
    0
    да, веднага щом го направя по-мощен и по-красив ще изпратя :)
  36. Gubar
    #36 Gubar госта 9 април 2011 г. 18:40 часа
    0
    и можете да вземете обикновени батерии вместо кондензатори
  37. Gubar
    #37 Gubar госта 9 април 2011 г. 18:44
    1
    моля изпратете подробни снимки, които наистина искам да направя
  38. NOTFRONT
    #38 NOTFRONT госта 9 април 2011 г. 19:07 ч
    0
    Не.
  39. NOTFRONT
    #39 NOTFRONT госта 9 април 2011 г. 19:08 ч
    0
    Къде е по-подробно ?! така че всичко е ясно!
  40. Gubar
    #40 Gubar госта 11 април 2011 г. 09:32
    0
    кажи ми къде магнитите на метлата
  41. NOTFRONT
    #41 NOTFRONT госта 11 април 2011 г. 13:49
    1
    Потопете се по-дълбоко - има много от тях))). Но сериозно, малките магнити имат такова трогателно нещо, което отнема информация ...
  42. [) eNiS
    #42 [) eNiS госта 12 април 2011 г. 19:09 ч
    0
    [Center][/ център]

    Ето магнитите, които имам

    Ето няколко снимки на самия дизайн
    [Center][/ център]

    [Center][/ център]

    Но моментът на работа)) Само той свети за секунди ((

    [Center][/ център]

    ZY Кактус от електромера

  43. NOTFRONT
    #43 NOTFRONT госта 12 април 2011 г. 19:41
    0
    готино! И за да блести за няколко секунди, колко е необходимо „разклащане“?
  44. [) eNiS
    #44 [) eNiS госта 12 април 2011 г. 20:02
    1
    за дълго време)) 1-2 минути и с всички сили, за да се случи)). Мисля, че от намотката излиза промяна, въпреки че честотата е малка, сглобете множител с 3. Свържете изхода на умножителя към блокиращ генератор. Тогава мисленето 30 секунди ще свети))
  45. Rybak27
    #45 Rybak27 госта 27 май 2011 г. 14:33
    0
    ще изгори по-малко
  46. felex
    #46 felex госта 23 април 2012 г. 09:19
    0
    готино нещо, което ще се опитам да направя намигване
  47. NEON
    #47 NEON госта 17 юни 2012 г. 19:42 ч
    0
    [b] alexshostka [/ b],
    искаш ли шега? вашата машина за постоянно движение ще се износва и изсъхва) намигване и накрая си прав
  48. дърдорене
    #48 дърдорене госта 18 юли 2012 г. 23:12 ч
    0
    Аз съм чайник, може би въпросът е глупав. и макара намотката на няколко слоя?
  49. izotova_elena18
    #49 izotova_elena18 госта 26 юни 2013 г. 14:05
    1
    Направих го с един кондензатор.И го направих с 1-ва батерия.И всичко работи за мен !! : lol:
  50. Vovka
    #50 Vovka госта 23 септември 2013 г. 04:12
    0
    Така че все още е възможно да поставите пиезо на два края. Опитах се да запаля светлинен уред от един и половина волта с помощта на два електродвигателя :) оказа се добре. Да, всъщност, защо такова фенерче би мотор с комбиниран център с юмрук, ефектът е същия напукан и светещ

Прочетете също

Кодове за грешки за перални машини